Dzięki za odpowiedzi.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mój rekord nie zmienił się od kwietnia i wynosi 79VP. To było jeszcze przed RvI, ale oczywiście już z GS i z celami.elayeth pisze:Jakie są wasze najwyższe wyniki?
B pisze:[...]Sporo przejęć już mi się zdarzyło i niestety nie można anulować - jeśli tylko jest okazja i spasujesz podczas settlowania to MUSISZ przejąć.
To by znaczyło, że przejęcia są obowiązkowe jeśli się nie wystawi świata a ma się możliwości przejęcia?instrukcja pisze:As takeover powers
involve a Settle action, they must be invoked either by players who didn’t place
a world or by a players with a power that allows him to place a second world
during Settle (such as Improved Logistics).
oznaczało, mam 5 siły, podbijam planetę za 5 i planetę za 5, siła się nie zużywa ani nic takiegosiły militarnej nie zużywasz - możesz np podbić oba światy za maks swojej siły
Nie trzeba. Wszyscy gracze muszą tylko uzgodnić, czy grają z celami, czy bez nich.Galax pisze:1.Trzeba grać z celami?
Tam chodzi o trzy lub więcej światów brązowych i/lub niebieskich. Oczywiście mogą być trzy niebieskie, albo trzy brązowe, albo dowolna kombinacja tych dwóch kolorów.2.W przypadku celu kto pierwszy będzie miał 2 światy brązowe lub niebieskie (windfallowe też) to mogą być np. 4 niebieskie? Tyczy się to też reszty podobnych celów?
Wording jest dobry. Masz tam napisane: "Discard down to 3 (not 4)", czyli "odrzuć, aż zostaną Ci na ręce trzy (a nie cztery"). Innymi słowy: odrzuć trzy, a nie dwie, jak w innych przypadkach.3.Dlaczego w przypadku Acient Race występuje "zły" wording? To znaczy pisze discard 3 cards not 4, brzmi to tak jakbym miał usunąć normalnie 4 karty a dwie zatrzymać. W RVI jest podobna karta z wordingiem "discard 12 cards not 10" to brzmi jakbym miał usunąć 12 kart a przecież te karty zatrzymuje. Wiem co te karty oznaczają ale dziwi mnie ten wording.
W grze z robotem rzucasz jednocześnie dwiema kośćmi, żeby określić, jakie akcje robot "wybiera".4.Jak rzucać kości? Po dwie jednocześnie czy po jednej? Miałem sytuacje (rzucałem po jednej) że nieszło nic zrobić. Więc po dwie rzucać?
Obaj wykonujecie wszystkie akcje, które obaj wybraliście. Jak w grze z człowiekiem.5.Oczywiście jak gram z robotem to wykonuje jego fazy a on moje?
Jeśli Ci się trafił robot, który podgląda, to trzymaj zakryte.Kart nie muszę trzymać zakrytych ani wykładać zakrytych?
Za 6VPs lub za 9VPs - zależnie jaki poziom trudności wybrałeś.Technologie za 6 liczą się u niego za 6 PZ?
Zawsze.Zawsze ja robię pierwszy akcje nawet jak on wybrał akcje a ja nie?
Po prostu grać. Po kilku partiach wszystko będziesz robił intuicyjnie.Może macie jakieś rady co do łatwego pojęcie gry z robotem?
To wielka tajemnica Wszechświata. Podobno zostanie rozwiązana po ukazaniu się trzeciego dodatku. Choć ja uważam, że dopiero po zakończeniu następnej trylogii.6. Dlaczego ta gra jest taka rewelacyjna i wciąga jak bagno?
Ale według reguł gry każdy bonus działa tylko raz w czasie fazy. Więc w przypadku IL jak może być ponownie użycie siły kiedy została w tej samej fazie użyta? To złamanie zasad.oznaczało, mam 5 siły, podbijam planetę za 5 i planetę za 5, siła się nie zużywa ani nic takiego
Z takim wyjątkiem, że 6-kowe developmenty liczy się zawsze po 6 albo 9VP.zephyr pisze:3 VP na kartach liczy się normalnie
Porównujesz swoją siłę militarną z siłą militarną właściciela podbijanego świata, powiększoną o wartości obronne z kart Rebel Aliance i Rebel Pact i o wartość świata, który chcesz odebrać. Twoja powinna być wyższa lub powinny być równe. Dla obu graczy liczy się także "specjalizowana" siła militarna, np. przeciw światom zielonym, żółtym czy militarnym rebelianckim. Obaj gracze mogą też użyć "czasowych dopalaczy siły militarnej" (np. powiększanie siły przez zrzucanie kart z ręki), jeśli nie wykorzystali jej wcześniej w tej fazie.ghostdog pisze:2. w jaki sposób obliczyć siłę niezbędną do podbicia jak i podbijanego? - zliczam "małe pkty" i tyle?