Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3039
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 578 times
Been thanked: 239 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: DarkSide »

Czy wiadomo już kiedy przyjdzie czas na Stalową Policję 3.0? :)
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
scathlock
Posty: 32
Rejestracja: 17 wrz 2013, 18:05

Re: Neuroshima Hex

Post autor: scathlock »

Dołączam się do pytania. Czy Wydawca mógłby uchylić rąbka tajemnicy czego możemy się spodziewać w zakresie wersji 3.0 w drugiej połowie roku?
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1364
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 306 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games »

Plany wydawnicze na drugą połowę roku będą ogłoszone na letniej edycji Portalkonu.
Awatar użytkownika
Karh
Posty: 166
Rejestracja: 13 lis 2011, 13:01
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Karh »

trzewik pisze:Tak, potwierdzam, od kilku lat w szufladach Portalu leży prototyp Fantasy HEX. Nie mniej, leży tam od wielu lat, trudno powiedzieć czy i jeśli tak to kiedy wkroczy w fazę testów i ew. produkcji.

To byłaby bomba dla mnie i dla wielu moich współgraczy. NHEx ma swietną mechanikę, tylko klimat odstrasza - tylko dlatego tej gry nie kupiłem. Przmeyślcie to jeszcze :)
I was born too late
And I'll never be like you
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1752
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 577 times
Been thanked: 1438 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Leser »

Fantasy hex fantasy hexem (swoją drogą czemu jakieś ogólne fantasy, a nie wprost Monastyr Hex!), ale kiedy instrukcja do Missisipi??
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
kucyk
Posty: 160
Rejestracja: 17 gru 2013, 20:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 14 times
Been thanked: 15 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: kucyk »

Własnie. Mississipi zamówiona w przedsprzedaży. Dobrz by było zapoznać się z oficjalną instrukcją przed nadejściem paczki.
trzewik

Re: Neuroshima Hex

Post autor: trzewik »

W piątek na stronie Portalu ukaże się obszerny artykuł na temat Missisippi.
W poniedziałek ukaże się instrukcja w formacie PDF.
W środę zakończy się przedsprzedaż i rozpocznie się wysyłka do klientów oraz do sklepów.

Nim zakończą się pre-ordery fani NS HEX będą mieli pełną wiedzę o produkcie.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Czy dodatkowe armie z wersji 2.5 zostana wydane w wersji 3.0?
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1364
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 306 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games »

Tak jest - wszystkie armie 2.5 ukażą się w wersji 3.0.
Niedawno wydaliśmy w nowym formacie Neodżunglę oraz Nowy Jork.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: kwiatosz »

trzewik pisze: Nim zakończą się pre-ordery fani NS HEX będą mieli pełną wiedzę o produkcie.
Jak człowiek poczyta Moracza to się okazuje, że nawet o starych armiach pełnej wiedzy praktycznie nikt nie ma, nie szalałbym z takim zapewnieniami ;)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
trzewik

Re: Neuroshima Hex

Post autor: trzewik »

Zapraszam do lektury artykułu Michała Oracza o pracach nad armią Missisippi.

W poniedziałek na stronie Portal Games ukaże się instrukcja w formacie PDF. Do środy trwa przedsprzedaż armii, od czwartku armia powinna być dostępna we wszystkich dobrych sklepach z grami. Armia została wyprodukowana w wariancie 2.5 dla starych fanów i 3.0 dla posiadaczy aktualnej edycji.
trzewik

Re: Neuroshima Hex

Post autor: trzewik »

Zgodnie z zapowiedzią instrukcja do armii Missisippi wisi na www Portal Games.
Pliki w formacie PDF są w dwóch wersjach, zarówno do wersji 2.5 jak i 3.0
trzewik

Re: Neuroshima Hex

Post autor: trzewik »

Przygotowaliśmy prezentację video nowych zdolności armii Missisippi. Zapraszam do obejrzenia krótkiego materiału wideo prezentującego armię.
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1752
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 577 times
Been thanked: 1438 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Leser »

Po lekturze instrukcji jestem wstępnie zajarany - zapowiada się świetna armia. Jest jakaś szansa na artykuł w stylu "quo vadis NH", czyli jakich armii możemy się spodziewać w przyszłości (bardziej chodzi mi o mechaniki niż nazwy frakcji, choć to drugie też ciekawe)? Michał Oracz parokrotnie wspominał, że pracuje nad około milionem różnych projektów, ale może coś się zdążyło wyklarować?
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Jan Madejski »

Pewnie powinienem pisać w dziale z pytaniami o zasady, ale w sumie chciałem nawiązać do opublikowanej instrukcji Missisipi:
Jeśli po rozegraniu Bitwy z planszy nie spadnie nawet jeden żeton ani żadna jednostka lub Sztab nie otrzyma ani jednej rany, gra kończy się w tym momencie (należy porównać poziom wytrzymałości Sztabów by wyłonić zwycięzcę)
- czy zawsze tak było? Co w przypadku, gdy na planszy leżą tylko sztaby (w szczególności na początku gry) i ktoś zagra żeton natychmiastowy bitwy: gra automatycznie się kończy? Grę znam głównie ze smartfona i tam można zagrać bitwę "na pusto" nie kończąc gry.
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1752
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 577 times
Been thanked: 1438 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Leser »

Jan Madejski pisze:
Jeśli po rozegraniu Bitwy z planszy nie spadnie nawet jeden żeton ani żadna jednostka lub Sztab nie otrzyma ani jednej rany, gra kończy się w tym momencie (należy porównać poziom wytrzymałości Sztabów by wyłonić zwycięzcę)
- czy zawsze tak było? Co w przypadku, gdy na planszy leżą tylko sztaby (w szczególności na początku gry) i ktoś zagra żeton natychmiastowy bitwy: gra automatycznie się kończy? Grę znam głównie ze smartfona i tam można zagrać bitwę "na pusto" nie kończąc gry.
Zwróć uwagę, że zacytowana przez Ciebie informacja znajduje się w sekcji "zapełnienie planszy". Ergo gra kończy się tylko wtedy, gdy plansza jest pełna, a podczas bitwy (spowodowanej zapełnieniem) nic się nie stanie. Do tej pory taka sytuacja byłaby możliwa chyba wyłącznie (a i tego nie jestem pewien) przy intencjonalnym (czytaj: ekstremalnie bezsensownym) działaniu ze strony obydwu graczy. Podejrzewam, że Missisipi dzięki licznym możliwościom paraliżowania przeciwnika i stosunkowo niewielkich możliwościach w ataku może potencjalnie do tego typu "pata" doprowadzić w konfrontacji z niektórymi armiami (do głowy przychodzi mi np. Vegas). Ale i to raczej w bardzo, bardzo rzadkich przypadkach.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: RunMan »

Czy można gdzieś znaleźć instrukcję do nowej edycji NH? Zainteresowałem się grą i chciałbym sobie ją nieco przybliżyć, ale wygląda na to, że serwer na którym wisiały wszystkie pliki związane z grą, do których linki znaleźć można na stronie Portalu, padł :(
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Jan Madejski »

Leser pisze:Zwróć uwagę, że zacytowana przez Ciebie informacja znajduje się w sekcji "zapełnienie planszy".
Dzięki! :D W moim czytniku PDFów ładował się tylko tekst i nie widziałem tego nagłówka.

Instrukcja 3.0: http://neuroshimahex.pl/dl/neuroshima-hex-3.pdf
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Kolejarz »

Ta zasada o zakończeniu gry była już wcześniej. Nie pamiętam, czy to było jakieś FAQ czy coś innego, ale było to przewidziane. W grze drużynowej przy użyciu armii, które dużo wystawiają na plansze (Borgo, Neodżungla) mogło się już wcześniej tak zdarzyć. Najczęściej odbywała się bitwa przez zapełnienie planszy i mało jednostek schodziło, bo sojusznicy się nie biją. Zwolnione pola mogły być np. sieciowane przez przeciwny team, więc nowe jednostki też nie atakowały. Z raz coś takiego widziałem i nie wyszło to naumyślnie.
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: RunMan »

Jan Madejski pisze:Instrukcja 3.0: http://neuroshimahex.pl/dl/neuroshima-hex-3.pdf
Dziękuję!
trzewik

Re: Neuroshima Hex

Post autor: trzewik »

Na stronie Portal Games opublikowaliśmy krótki fragment z podręcznika do gry fabularnej Neuroshima opowiadający o Missisipi. Życzę miłej lektury.
trzewik

Re: Neuroshima Hex

Post autor: trzewik »

Na stronie Portal Games poinformowaliśmy o nowej edycji Neuroshimy Hex. W tym roku gra ukaże się w Brazylii.
scathlock
Posty: 32
Rejestracja: 17 wrz 2013, 18:05

Re: Neuroshima Hex

Post autor: scathlock »

trzewik pisze:Na stronie Portal Games poinformowaliśmy o nowej edycji Neuroshimy Hex. W tym roku gra ukaże się w Brazylii.
I o to chodzi!
trzewik

Re: Neuroshima Hex

Post autor: trzewik »

Na stronie Portal Games opublikowaliśmy wideoinstrukcję do armii Missisipi. Film ma 3 minuty.
Awatar użytkownika
Nabuchodonozor
Posty: 261
Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Nabuchodonozor »

Troszkę się doczepię:

Kod: Zaznacz cały

Zatrucie to [b]nowy[/b] rodzaj ataku zadawany jednostce przeciwnika bezpośrednio sąsiadującej z atakującym.
Podczas Bitwy jednostka z atakiem zatruwającym nie zadaje ran, a jedynie kładzie na sąsiadujących celach (wskazanych przez ikony Zatrucia) po 1 znaczniku Jadu.
Przecież truciciel, zatrucie i znacznik jadu zostały wprowadzone wraz z dodatkiem Babel 13 i armią Neodżungli. Tak więc nie jest to "nowy rodzaj ataku".
Tam jednak było ograniczeni do dwóch znaczników jadu na planszy. Czy więc to ograniczenie pozostaje dla Neodżungli czy też ma to być ujednolicone dla obu armii z tą cechą?


W kwestii paraliżu: rozumiem, że jednostka może się normalnie poruszyć za pomocą żetonu ruchu jeśli nie posiada mobilności, aby oddalić się od modułu paraliżującego (bo mobilność zachowuje zgodnie z opisem)?

Szkoda trochę, że wbrew swojej nazwie "Toksyczna bomba" nie nakłada cechy jad na jednostki (nie zatruwa).


Generalnie podoba mi się ta armia. Oferuje bardzo dużo złośliwych zagrań, a ja kocham negatywną interakcję. Wydaje mi się, że najlepszą przeciw Mississipi będzie armia vegas, oraz armie o wysokiej inicjatywie (Borgo) i sporą ilością jednostek atakujących z dystansu. Jednak to wszystko piszę jedynie na podstawie obejrzanej wideoinstrukcji. Zobaczymy jak to będzie wyglądać na planszy.
ODPOWIEDZ