Strona 6 z 11

Re: K2

: 10 paź 2012, 08:48
autor: Nataniel
Chodzi im o chudego.

Re: K2

: 10 paź 2012, 08:49
autor: folko
powermilk pisze: Z kolegami zastanawialiśmy się czy jak nie jest się w stanie lub nie chce zrobić ruchu, to czy się podejmuje punkty ryzyka. Nie doszliśmy do sensownego wniosku.
W sensie zagrałeś karty ruchu - najwięcej punktów ruchu - i musisz wziąć żeton ryzyka, ale decydujesz się nie wykonywać ruchu? To nic, brane jest pod uwagę jakie zagrałeś karty a nie czy je realizowałeś. Realizować nie musisz...

Re: K2

: 10 paź 2012, 08:50
autor: folko
Nataniel pisze:Chodzi im o chudego.
Chyba o kudłatego, przecież nie łyszego :)

Re: K2

: 10 paź 2012, 11:53
autor: Andy
Mówicie o kostropatym?

Re: K2

: 10 paź 2012, 12:03
autor: Senthe
Kostropaty +1! :D

Re: K2

: 10 paź 2012, 21:27
autor: Peter128
Nie chodzi im o gładkiego, tylko o szorstkiego :)

Re: K2

: 11 paź 2012, 23:28
autor: WRS
E, tam...
Baba - kudłata, facet - łysy.

Re: K2

: 12 paź 2012, 10:17
autor: koksik111
U mnie to:prostak i złamas.

Re: K2

: 12 paź 2012, 15:57
autor: powermilk
Fajnie macie, ale może nie dyskutujcie o tym jak ktoś nazywa pionki w temacie o wątpliwości co do zasad? Byłoby fajnie.

Re: K2

: 14 paź 2012, 20:45
autor: Jolly_Roger
Jeszcze muszę dopytać:
1. Mamy 6 kart na ręku, dobieramy po zagraniu zawsze 3, w końcu zostają nam 3 na ręce i reszta w puli wykorzystanych. Czy MUSIMY zagrać te trzy ostatnie, czy tasujemy wykorzystane i dobieramy 3 do tych 3, które nam zostały?
2. Każdy z naszych himalaistów może wystawić 1 namiot czyli dysponujemy 2 namiotami na trasie?

Re: K2

: 14 paź 2012, 20:55
autor: folko
Ad.1. Tak, zostają 3 karty i musisz je użyć. Musisz w trakcie gry zdawać sobie z tego sprawę i dobrze je zaplanować.
Ad.2. Każdy wystawia jeden, ale korzystać mogą obaj.

Re: K2

: 17 lut 2013, 12:12
autor: Peter128
Pytanie związane z mini-dodatkiem: Lawina. Czy jeśli himalaista wejdzie na pole powiedzmy warte 8 pkt, a potem w fazie pogody zrzuci go stamtąd lawina to ma "zaliczone" to pole czy nie?

Re: K2

: 17 lut 2013, 13:23
autor: Edwardo
Ma zaliczone, zawsze liczą się punkty za najwyższe zdobyte pole nawet jeżeli później gracz je opuści.

Re: K2

: 19 lut 2013, 19:49
autor: Privian
Peter128 pisze:Pytanie związane z mini-dodatkiem: Lawina. Czy jeśli himalaista wejdzie na pole powiedzmy warte 8 pkt, a potem w fazie pogody zrzuci go stamtąd lawina to ma "zaliczone" to pole czy nie?
My grany na poziomie HARD i jak jest lawina to traci.

Re: K2

: 19 lut 2013, 19:55
autor: BartP
Pamiętajcie, że nawet w ramach jednego ruchu (o ile ma się na to punkty) można wejść na pole wyżej i natychmiast z niego zejść. Wtedy również liczy się to jako wejście na pole wyżej i te punkty pozostają. A lawina jest rozpatrywana jeszcze później, więc tym bardziej.

K2 - zajęty szczyt a zdobycie szczytu

: 17 cze 2013, 12:04
autor: Kryc
Mam pytanie, na które nie udało znaleźć mi się odpowiedzi.

Chodzi o taką sytuację, że na szczycie jest pionek jednego z graczy i stoi tam cały czas. Czy inna osoba może zdobyć w takiej sytuacji szczyt? To znaczy czy mogę mając odpowiednią ilość punktów ruchu wejść na szczyt i od razu zejść pole niżej? Według instrukcji można przejść przez pole na którym znajduje się maksymalna ilość graczy o ile nie skończy się tam ruchu. W takiej sytuacji nie kończę ruchu na szczycie tylko poniżej. Z drugiej strony przejść "przez" można interpretować jako sytuację w której idzie się dalej, a nie cofa następnie.
Chociaż można przecież wejść jedno pole wyżej (jeżeli jest puste) i w tej samej turze zejść niżej i punkty się naliczają, prawda? Dlatego mam dylemat czy jak szczyt (czy inne pole) jest zajęte (maks pionków) to czy można na nie wbić i od razu zejść naliczając sobie za to pkt zwycięstwa.

Re: K2 - zajęty szczyt a zdobycie szczytu

: 17 cze 2013, 12:08
autor: Edwardo
można tak zrobić jak najbardziej :)

Re: K2

: 22 paź 2013, 12:16
autor: wesolykowal
Stałem się posiadaczem gry już jakieś pół roku temu, ale dopiero teraz przyszedł na nią czas i mam parę pytań :)

1. W którym dokładnie momencie rozpatruje się żeton ryzyka ? Przed czy po ruchu ?
2. Jeżeli mam żeton ryzyka i nie chcę wykonywać żadnego ruchu himalaistami to jak go rozliczyć ?
3. Czy mając żeton ryzyka o wartości 2 mogę go rozliczyć w ten sposób, że poruszę się himalaistą o 1 mając kartę ruchu za 3 ?

Na razie to tyle :) dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)

Re: K2

: 22 paź 2013, 12:30
autor: kdsz
wesolykowal pisze:1. W którym dokładnie momencie rozpatruje się żeton ryzyka ? Przed czy po ruchu ?
W trakcie ruchu. Po prostu zużywasz kartę/karty lub aklimatyzację by rozliczyć żeton
wesolykowal pisze: 2. Jeżeli mam żeton ryzyka i nie chcę wykonywać żadnego ruchu himalaistami to jak go rozliczyć ?
Normalnie, czyli zużywasz kartę/karty lub aklimatyzację by rozliczyć żeton

Re: K2

: 22 paź 2013, 12:31
autor: wesolykowal
3. Czy mając żeton ryzyka o wartości 2 mogę go rozliczyć w ten sposób, że poruszę się himalaistą o 1 mając kartę ruchu za 3 ?
4. Aklimatyzację himalaisty za ryzyko tylko w momencie gdy wcześniej był jego ruch ?

Re: K2

: 22 paź 2013, 14:27
autor: kdsz
wesolykowal pisze:3. Czy mając żeton ryzyka o wartości 2 mogę go rozliczyć w ten sposób, że poruszę się himalaistą o 1 mając kartę ruchu za 3 ?
Tak
wesolykowal pisze:4. Aklimatyzację himalaisty za ryzyko tylko w momencie gdy wcześniej był jego ruch ?
Gdy się przesunął lub gdy przyznałeś mu kartę aklimatyzacji

Re: K2

: 22 paź 2013, 14:39
autor: wesolykowal
wesolykowal pisze:4. Aklimatyzację himalaisty za ryzyko tylko w momencie gdy wcześniej był jego ruch ?
Gdy się przesunął lub gdy przyznałeś mu kartę aklimatyzacji
Gdy się przesunął rozumiem, że z toru aklimatyzacji odejmuję punkty ? Jeżeli z przyznanej karty to z karty tak ?

Re: K2

: 22 paź 2013, 14:43
autor: BartP
Tak, netto wychodzi na to samo.

Re: K2

: 22 paź 2013, 14:53
autor: wesolykowal
MisterC pisze:c) odlicz ryzyko od wyniku na torze aklimatyzacji.
Ale tylko i wyłącznie jeżeli wykonałem nim ruch, zgadza się ?

Re: K2

: 22 paź 2013, 15:12
autor: wesolykowal
MisterC pisze:Bez żadnych "ale tylko" i "jeżeli".

Dokładnie co do literki obstaję przy poprzednim poście.
Cytując za FAQ :
"odejmuje jego wartość od poziomu aklimatyzacji na kracie gracza u tego himalaisty, który poruszył się w tej turze"

Czyli wychodzi na to, że można z karty aklimatyzacji himalaisty odjąć punkty, ale tylko i wyłącznie w momencie kiedy wykonywał on jakiś ruch.
Ja tak to rozumiem.