Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3651
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: gafik »

Czy umiejętność jednostki z umiejętnością "odepchnięcie" lub "przyciągnięcie" rozpatruje się po wyłożeniu na planszę, podczas bitwy, czy jak "ruch" w każdej swojej turze?
Awatar użytkownika
zachi
Posty: 173
Rejestracja: 06 gru 2010, 09:57
Lokalizacja: Katowice

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: zachi »

Z takiej cechy możesz skorzystać raz na turę, dokładnie tak samo jak z cechy Mobilność. Jest oczywiście możliwe wyłożenie kafla na planszę i od razu skorzystanie z tej umiejętności.
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: tysma »

Neodżungla i medyk:

Czy medyk przejmuje jad od jednostki czy tylko rany?
Uderzam sztab jednostką, która przy uderzeniu również zatruwa wroga. Do sztabu podłaczony jest medyk, to czy medyk przejmuej tylko ranę, a jad zostaje na sztabie czy rana jak i jad zostaja wchłonięte przez medyka?
Awatar użytkownika
zachi
Posty: 173
Rejestracja: 06 gru 2010, 09:57
Lokalizacja: Katowice

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: zachi »

Jad zostaje na sztabie - Medyk przejmuje jedynie uderzenie.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3651
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: gafik »

Ehh... tyle pytań...
Czy zielony kolo (patrz spoiler) strzeli 3 razy? Znaczy dostanie jeszcze jedną inicjatywę (zerową) po własnych dwóch?
Spoiler:
Czy sztabowi można dodać jeszcze jedną inicjatywę za pomocą modułu? Ogólnie czy moduły działają na sztaby?
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: donmakaron »

Tak - będzie strzelał 3 razy.
Moduły działają na sztaby, więc nie widzę przeciwwskazań, żeby można było sztabowi pozwolić atakować dwa razy. Sztab atakuje w inicjatywie zero, wystarczy ją zwiększyć i dodać odpowiedni moduł. Nie wiem natomiast co na to twórcy gry i oficjalne faq.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: Senthe »

Zależy co rozumiesz przez "jeszcze jedną inicjatywę".

Jeśli podłączysz tylko Zwiadowcę, Sztab zaatakuje raz, w inicjatywie 1 (czyli zwiększonej o 1).

Jeśli podłączysz tylko Matkę, Sztab zaatakuje tylko raz, w inicjatywie 0. Powód: nie da się obniżyć inicjatywy poniżej 0, czyli np. zaatakować w ini "-1", jak by można próbować interpretować.

Jeśli podłączysz oba, Sztab zaatakuje dwa razy, w ini 1 i 0.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3651
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: gafik »

Dziękuję za odpowiedzi. Teraz wszystko jest jasne. :D
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: tysma »

Żeton natychmiastowy Ruch można zagrywać na jednostkę która ma cechę mobilności prawda?
Co sprawia, że gdy zajdą pewne okoliczności można się poruszyć taką jednostką o 4 pola, a nawet o 6.
Posterunek:
Mam na planszy wystawione centrum rozpoznania oraz jednostkę z mobilnością.
Mogę poruszyć o dwa pola jednostkę z mobilnością dzięki rozpoznaniu, a następnie zagrać na niego żeton ruchu poruszyć się znowu o 2 pola i potem zagrać znów żeton ruchu (czy może można raz zagrywac żeton ruchu na daną jednostkę w swojej turze?) i poruszyć się o kolejne 2 pola czyli razem 6.
Przesuwanie się o 6 pól raczej jest zbędne, ale pytam hipotetycznie:)
Awatar użytkownika
zachi
Posty: 173
Rejestracja: 06 gru 2010, 09:57
Lokalizacja: Katowice

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: zachi »

Tak, możesz. Działa to dokładnie tak jak opisałeś.
helios
Posty: 2
Rejestracja: 11 lut 2012, 15:01

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: helios »

Mam pytanie co do Kwatermistrza, bo zapis w instrukcji jest lekko... dziwaczny. Chodzi mi dokładniej o to: "Kwatermistrz może w każdej turze działać na inną sąsiadującą jednostkę i inny kierunek ciosu." O ile co do innego kierunku ciosu nie mam żadnych wątpliwości, to "inną sąsiadującą jednostkę" brzmi nieco dziwnie. Kwatermistrz działa przecież tylko w jednym kierunku, więc w jaki sposób może zadziałać na jakąś inną jednostkę, niż tą którą wskazuje w danej chwili? To jest jakieś przyzwolenie na obrót w każdej turze walki, czy po prostu niedopatrzenie?
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: Senthe »

Nie, to jest niedopatrzenie. Instrukcja prawdopodobnie chciała niezwykle logicznie zasygnalizować, że jeśli obrócisz lub poruszysz Kwatermistrza, to od tego momentu działa on na jakąś inną jednostkę, a na tamtą poprzednią już nie.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
helios
Posty: 2
Rejestracja: 11 lut 2012, 15:01

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: helios »

Dobrze, że napisali, bo sam bym na to nie wpadł! :P Dzięki w każdym razie, myślałem, że skoro to jedyny moduł, który ma taki dopisek, to może jest za tym jakieś ukryte znaczenie.
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: Czochrun »

Witam!
Podczas weekendowych pojedynków wyszła nam taka dość ważna wątpliwość.
Hegemonia wystawiła oficera umożliwiającego poruszanie każdej jednostki z nim się stykającą. Posterunek wystawił Skopera i przejął tego oficera. Do tej pory wszystko było jasne, ale w pewnym momencie Komandos z Posterunku namierzył jednostkę Hegemonii, jednak na linii ognia pojawił się oficer przejęty przez Skopera. Kto ginie? Jednostka namierzona czy Skoper? Z jednej strony Skoper przejął jednostkę, ale właśnie... Skoper przejmuje jednostkę i ona przez cały czas jest traktowana jako jednostka Posterunku czy może przejęte są tylko jego właściwości i Komandos chcąc zabić wrogą jednostkę zabija najpierw Oficera?
Kolejne pytanie czy Hegemonia może w tym momencie zabić swojego oficera przejętego przez Skopera?
Awatar użytkownika
zachi
Posty: 173
Rejestracja: 06 gru 2010, 09:57
Lokalizacja: Katowice

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: zachi »

FAQ pisze:Skoper kradnie tylko funkcję modułu, do którego jest podpięty. Nie zmienia przynależności żetonu. Jeśli gracz Posterunku zaatakuje moduł, do
którego podpięty jest Skoper, zrani moduł na normalnych zasadac
http://hex.neuroshima.org/faq2.pdf
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: Czochrun »

zachi pisze:
FAQ pisze:Skoper kradnie tylko funkcję modułu, do którego jest podpięty. Nie zmienia przynależności żetonu. Jeśli gracz Posterunku zaatakuje moduł, do
którego podpięty jest Skoper, zrani moduł na normalnych zasadac
http://hex.neuroshima.org/faq2.pdf
Dzięki wielkie.

Ps. czy gdzieś można pograć w NSH online?
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: Senthe »

Kiedyś można było, obecnie nie.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
jawohl
Posty: 303
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: jawohl »

Czochrun pisze:
zachi pisze:
FAQ pisze:Skoper kradnie tylko funkcję modułu, do którego jest podpięty. Nie zmienia przynależności żetonu. Jeśli gracz Posterunku zaatakuje moduł, do
którego podpięty jest Skoper, zrani moduł na normalnych zasadac
http://hex.neuroshima.org/faq2.pdf
Dzięki wielkie.

Ps. czy gdzieś można pograć w NSH online?
Na iOS w lutym NShex ma dostać online multiplayer.
Gottfryd
Posty: 51
Rejestracja: 28 mar 2012, 10:15
Lokalizacja: Ozorków

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Gottfryd »

Jeżeli żeton ma 2 punkty wytrzymałości i dostaje cios z siłą 2 lub większą, to dostaje 1 ranę? Żeby go zabić trzeba zadać mu 2 cios?
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: donmakaron »

Jeśli żeton ma dwa punkty wytrzymałości - ten jeden jak każdy i jeden dodatkowy ze zdolności - i dostaje obrażenia o sile 2 lub więcej to ginie. Jak dostanie 1 obrażenie to przeżywa, każde kolejne go zabije, nieważne czy od ciosu, strzału, snajpera czy czegokolwiek innego. Żeby go zabić trzeba mu po prostu zadać 2 obrażenia. Ten plusik na żetonie to nie medyk, który pochłania cały jeden atak, ani nie pancerz, który obniża obrażenia.
Awatar użytkownika
Arkadiusz
Posty: 1289
Rejestracja: 23 lis 2010, 08:54
Lokalizacja: Toruń

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Arkadiusz »

Czy strzał własnej jednostki przechodzi przez sojuszniczy sztab? W instrukcji jest napisane, że "należy założyć, że sojusznik się uchylił" i jakoś mi to nie pasuje do sztabu. Podejrzewam, że przechodzi ale chciałem się upewnić.

Pytanie dotyczące Pancerza Wspomaganego z Posterunku. Ma on dwie wartości inicjatywy - 2 i 3. Czy obydwie odnoszą się zarówno do jego ataku wręcz o sile dwa jak i do strzału o sile 1? Jest to jedyna jednostka w podstawce, która ma taką właściwość, że atakuje w dwóch kierunkach i ma dwie wartości inicjatywy, wolałem się upewnić.
"Those who don't believe in magic, will never find it."

BGG
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tysma »

Atakuje w incjatywie 3 wręcz i strzelając (czyli atakuje w dwóch kierunkach), potem w incjatywie 2 to samo strzela i wręcz. Jeśli jest sztab dolaczony posterunku do niego to zaatakuje w dwóch kierunkach jeszcze trzeci raz.

Dokładnie identyczne pytanie jest w FAQ na forum portalu.
http://hex.neuroshima.org/faq2.pdf
http://files.neuroshima.org/NSHex_FAQ_PL.rtf - niby aktualniejsza wersja.

W ktorejś wersji faq różni się odpwoiedz na pytanie czy z zasieciowanego sztabu borgo można granat rzucać. Na forum wyjasnili, że z zasieciowanej bazy Borgo nie można rzucić granatu.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

@STARSCREAM

Tak, oczywiście Sztab się "uchyla", jakkolwiek to brzmi :P. Strzelanie zza Sztabu Zabójcą (Borgo) i np. Likwidatorami (Posterunek) to takie bardzo typowe zagrywki, polecam ;)
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 81 times
Been thanked: 92 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Olgierdd »

tysma pisze:Na forum wyjasnili, że z zasieciowanej bazy Borgo nie można rzucić granatu.
Jesteś pewien? Wiem, że tak zostało to zaimplementowane w Hex-Online, ale przecież granat jest żetonem natychmiastowym, a nie umiejętnością sztabu. Jedynie odległość od sztabu jest warunkiem do zagrania granatu.
Awatar użytkownika
Arkadiusz
Posty: 1289
Rejestracja: 23 lis 2010, 08:54
Lokalizacja: Toruń

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Arkadiusz »

tysma pisze: W ktorejś wersji faq różni się odpwoiedz na pytanie czy z zasieciowanego sztabu borgo można granat rzucać. Na forum wyjasnili, że z zasieciowanej bazy Borgo nie można rzucić granatu.

W sumie to dlaczego akurat Borgo nie może a reszta tak. Wg mnie zasieciowanie nie powinno mieć wpływu na możliwość użycia granatu, jeśli oficjalne zasady mówią inaczej, trudno - nie zamierzam się do nich stosować.
"Those who don't believe in magic, will never find it."

BGG
ODPOWIEDZ