Neuroshima Hex - pytanie o zasady
- gafik
- Posty: 3651
- Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
- Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 119 times
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
Czy umiejętność jednostki z umiejętnością "odepchnięcie" lub "przyciągnięcie" rozpatruje się po wyłożeniu na planszę, podczas bitwy, czy jak "ruch" w każdej swojej turze?
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
Z takiej cechy możesz skorzystać raz na turę, dokładnie tak samo jak z cechy Mobilność. Jest oczywiście możliwe wyłożenie kafla na planszę i od razu skorzystanie z tej umiejętności.
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
Neodżungla i medyk:
Czy medyk przejmuje jad od jednostki czy tylko rany?
Uderzam sztab jednostką, która przy uderzeniu również zatruwa wroga. Do sztabu podłaczony jest medyk, to czy medyk przejmuej tylko ranę, a jad zostaje na sztabie czy rana jak i jad zostaja wchłonięte przez medyka?
Czy medyk przejmuje jad od jednostki czy tylko rany?
Uderzam sztab jednostką, która przy uderzeniu również zatruwa wroga. Do sztabu podłaczony jest medyk, to czy medyk przejmuej tylko ranę, a jad zostaje na sztabie czy rana jak i jad zostaja wchłonięte przez medyka?
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
Jad zostaje na sztabie - Medyk przejmuje jedynie uderzenie.
- gafik
- Posty: 3651
- Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
- Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 119 times
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
Ehh... tyle pytań...
Czy zielony kolo (patrz spoiler) strzeli 3 razy? Znaczy dostanie jeszcze jedną inicjatywę (zerową) po własnych dwóch?
Czy sztabowi można dodać jeszcze jedną inicjatywę za pomocą modułu? Ogólnie czy moduły działają na sztaby?
Czy zielony kolo (patrz spoiler) strzeli 3 razy? Znaczy dostanie jeszcze jedną inicjatywę (zerową) po własnych dwóch?
Spoiler:
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
Tak - będzie strzelał 3 razy.
Moduły działają na sztaby, więc nie widzę przeciwwskazań, żeby można było sztabowi pozwolić atakować dwa razy. Sztab atakuje w inicjatywie zero, wystarczy ją zwiększyć i dodać odpowiedni moduł. Nie wiem natomiast co na to twórcy gry i oficjalne faq.
Moduły działają na sztaby, więc nie widzę przeciwwskazań, żeby można było sztabowi pozwolić atakować dwa razy. Sztab atakuje w inicjatywie zero, wystarczy ją zwiększyć i dodać odpowiedni moduł. Nie wiem natomiast co na to twórcy gry i oficjalne faq.
-
- Posty: 1719
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
Zależy co rozumiesz przez "jeszcze jedną inicjatywę".
Jeśli podłączysz tylko Zwiadowcę, Sztab zaatakuje raz, w inicjatywie 1 (czyli zwiększonej o 1).
Jeśli podłączysz tylko Matkę, Sztab zaatakuje tylko raz, w inicjatywie 0. Powód: nie da się obniżyć inicjatywy poniżej 0, czyli np. zaatakować w ini "-1", jak by można próbować interpretować.
Jeśli podłączysz oba, Sztab zaatakuje dwa razy, w ini 1 i 0.
Jeśli podłączysz tylko Zwiadowcę, Sztab zaatakuje raz, w inicjatywie 1 (czyli zwiększonej o 1).
Jeśli podłączysz tylko Matkę, Sztab zaatakuje tylko raz, w inicjatywie 0. Powód: nie da się obniżyć inicjatywy poniżej 0, czyli np. zaatakować w ini "-1", jak by można próbować interpretować.
Jeśli podłączysz oba, Sztab zaatakuje dwa razy, w ini 1 i 0.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- gafik
- Posty: 3651
- Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
- Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 119 times
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
Żeton natychmiastowy Ruch można zagrywać na jednostkę która ma cechę mobilności prawda?
Co sprawia, że gdy zajdą pewne okoliczności można się poruszyć taką jednostką o 4 pola, a nawet o 6.
Posterunek:
Mam na planszy wystawione centrum rozpoznania oraz jednostkę z mobilnością.
Mogę poruszyć o dwa pola jednostkę z mobilnością dzięki rozpoznaniu, a następnie zagrać na niego żeton ruchu poruszyć się znowu o 2 pola i potem zagrać znów żeton ruchu (czy może można raz zagrywac żeton ruchu na daną jednostkę w swojej turze?) i poruszyć się o kolejne 2 pola czyli razem 6.
Przesuwanie się o 6 pól raczej jest zbędne, ale pytam hipotetycznie:)
Co sprawia, że gdy zajdą pewne okoliczności można się poruszyć taką jednostką o 4 pola, a nawet o 6.
Posterunek:
Mam na planszy wystawione centrum rozpoznania oraz jednostkę z mobilnością.
Mogę poruszyć o dwa pola jednostkę z mobilnością dzięki rozpoznaniu, a następnie zagrać na niego żeton ruchu poruszyć się znowu o 2 pola i potem zagrać znów żeton ruchu (czy może można raz zagrywac żeton ruchu na daną jednostkę w swojej turze?) i poruszyć się o kolejne 2 pola czyli razem 6.
Przesuwanie się o 6 pól raczej jest zbędne, ale pytam hipotetycznie:)
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
Mam pytanie co do Kwatermistrza, bo zapis w instrukcji jest lekko... dziwaczny. Chodzi mi dokładniej o to: "Kwatermistrz może w każdej turze działać na inną sąsiadującą jednostkę i inny kierunek ciosu." O ile co do innego kierunku ciosu nie mam żadnych wątpliwości, to "inną sąsiadującą jednostkę" brzmi nieco dziwnie. Kwatermistrz działa przecież tylko w jednym kierunku, więc w jaki sposób może zadziałać na jakąś inną jednostkę, niż tą którą wskazuje w danej chwili? To jest jakieś przyzwolenie na obrót w każdej turze walki, czy po prostu niedopatrzenie?
-
- Posty: 1719
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
Nie, to jest niedopatrzenie. Instrukcja prawdopodobnie chciała niezwykle logicznie zasygnalizować, że jeśli obrócisz lub poruszysz Kwatermistrza, to od tego momentu działa on na jakąś inną jednostkę, a na tamtą poprzednią już nie.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
Dobrze, że napisali, bo sam bym na to nie wpadł!
Dzięki w każdym razie, myślałem, że skoro to jedyny moduł, który ma taki dopisek, to może jest za tym jakieś ukryte znaczenie.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
Witam!
Podczas weekendowych pojedynków wyszła nam taka dość ważna wątpliwość.
Hegemonia wystawiła oficera umożliwiającego poruszanie każdej jednostki z nim się stykającą. Posterunek wystawił Skopera i przejął tego oficera. Do tej pory wszystko było jasne, ale w pewnym momencie Komandos z Posterunku namierzył jednostkę Hegemonii, jednak na linii ognia pojawił się oficer przejęty przez Skopera. Kto ginie? Jednostka namierzona czy Skoper? Z jednej strony Skoper przejął jednostkę, ale właśnie... Skoper przejmuje jednostkę i ona przez cały czas jest traktowana jako jednostka Posterunku czy może przejęte są tylko jego właściwości i Komandos chcąc zabić wrogą jednostkę zabija najpierw Oficera?
Kolejne pytanie czy Hegemonia może w tym momencie zabić swojego oficera przejętego przez Skopera?
Podczas weekendowych pojedynków wyszła nam taka dość ważna wątpliwość.
Hegemonia wystawiła oficera umożliwiającego poruszanie każdej jednostki z nim się stykającą. Posterunek wystawił Skopera i przejął tego oficera. Do tej pory wszystko było jasne, ale w pewnym momencie Komandos z Posterunku namierzył jednostkę Hegemonii, jednak na linii ognia pojawił się oficer przejęty przez Skopera. Kto ginie? Jednostka namierzona czy Skoper? Z jednej strony Skoper przejął jednostkę, ale właśnie... Skoper przejmuje jednostkę i ona przez cały czas jest traktowana jako jednostka Posterunku czy może przejęte są tylko jego właściwości i Komandos chcąc zabić wrogą jednostkę zabija najpierw Oficera?
Kolejne pytanie czy Hegemonia może w tym momencie zabić swojego oficera przejętego przez Skopera?
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
http://hex.neuroshima.org/faq2.pdfFAQ pisze:Skoper kradnie tylko funkcję modułu, do którego jest podpięty. Nie zmienia przynależności żetonu. Jeśli gracz Posterunku zaatakuje moduł, do
którego podpięty jest Skoper, zrani moduł na normalnych zasadac
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
Dzięki wielkie.zachi pisze:http://hex.neuroshima.org/faq2.pdfFAQ pisze:Skoper kradnie tylko funkcję modułu, do którego jest podpięty. Nie zmienia przynależności żetonu. Jeśli gracz Posterunku zaatakuje moduł, do
którego podpięty jest Skoper, zrani moduł na normalnych zasadac
Ps. czy gdzieś można pograć w NSH online?
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
Na iOS w lutym NShex ma dostać online multiplayer.Czochrun pisze:Dzięki wielkie.zachi pisze:http://hex.neuroshima.org/faq2.pdfFAQ pisze:Skoper kradnie tylko funkcję modułu, do którego jest podpięty. Nie zmienia przynależności żetonu. Jeśli gracz Posterunku zaatakuje moduł, do
którego podpięty jest Skoper, zrani moduł na normalnych zasadac
Ps. czy gdzieś można pograć w NSH online?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Jeżeli żeton ma 2 punkty wytrzymałości i dostaje cios z siłą 2 lub większą, to dostaje 1 ranę? Żeby go zabić trzeba zadać mu 2 cios?
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Jeśli żeton ma dwa punkty wytrzymałości - ten jeden jak każdy i jeden dodatkowy ze zdolności - i dostaje obrażenia o sile 2 lub więcej to ginie. Jak dostanie 1 obrażenie to przeżywa, każde kolejne go zabije, nieważne czy od ciosu, strzału, snajpera czy czegokolwiek innego. Żeby go zabić trzeba mu po prostu zadać 2 obrażenia. Ten plusik na żetonie to nie medyk, który pochłania cały jeden atak, ani nie pancerz, który obniża obrażenia.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Czy strzał własnej jednostki przechodzi przez sojuszniczy sztab? W instrukcji jest napisane, że "należy założyć, że sojusznik się uchylił" i jakoś mi to nie pasuje do sztabu. Podejrzewam, że przechodzi ale chciałem się upewnić.
Pytanie dotyczące Pancerza Wspomaganego z Posterunku. Ma on dwie wartości inicjatywy - 2 i 3. Czy obydwie odnoszą się zarówno do jego ataku wręcz o sile dwa jak i do strzału o sile 1? Jest to jedyna jednostka w podstawce, która ma taką właściwość, że atakuje w dwóch kierunkach i ma dwie wartości inicjatywy, wolałem się upewnić.
Pytanie dotyczące Pancerza Wspomaganego z Posterunku. Ma on dwie wartości inicjatywy - 2 i 3. Czy obydwie odnoszą się zarówno do jego ataku wręcz o sile dwa jak i do strzału o sile 1? Jest to jedyna jednostka w podstawce, która ma taką właściwość, że atakuje w dwóch kierunkach i ma dwie wartości inicjatywy, wolałem się upewnić.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Atakuje w incjatywie 3 wręcz i strzelając (czyli atakuje w dwóch kierunkach), potem w incjatywie 2 to samo strzela i wręcz. Jeśli jest sztab dolaczony posterunku do niego to zaatakuje w dwóch kierunkach jeszcze trzeci raz.
Dokładnie identyczne pytanie jest w FAQ na forum portalu.
http://hex.neuroshima.org/faq2.pdf
http://files.neuroshima.org/NSHex_FAQ_PL.rtf - niby aktualniejsza wersja.
W ktorejś wersji faq różni się odpwoiedz na pytanie czy z zasieciowanego sztabu borgo można granat rzucać. Na forum wyjasnili, że z zasieciowanej bazy Borgo nie można rzucić granatu.
Dokładnie identyczne pytanie jest w FAQ na forum portalu.
http://hex.neuroshima.org/faq2.pdf
http://files.neuroshima.org/NSHex_FAQ_PL.rtf - niby aktualniejsza wersja.
W ktorejś wersji faq różni się odpwoiedz na pytanie czy z zasieciowanego sztabu borgo można granat rzucać. Na forum wyjasnili, że z zasieciowanej bazy Borgo nie można rzucić granatu.
-
- Posty: 1719
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
@STARSCREAM
Tak, oczywiście Sztab się "uchyla", jakkolwiek to brzmi
. Strzelanie zza Sztabu Zabójcą (Borgo) i np. Likwidatorami (Posterunek) to takie bardzo typowe zagrywki, polecam ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tak, oczywiście Sztab się "uchyla", jakkolwiek to brzmi
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 92 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Jesteś pewien? Wiem, że tak zostało to zaimplementowane w Hex-Online, ale przecież granat jest żetonem natychmiastowym, a nie umiejętnością sztabu. Jedynie odległość od sztabu jest warunkiem do zagrania granatu.tysma pisze:Na forum wyjasnili, że z zasieciowanej bazy Borgo nie można rzucić granatu.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
tysma pisze: W ktorejś wersji faq różni się odpwoiedz na pytanie czy z zasieciowanego sztabu borgo można granat rzucać. Na forum wyjasnili, że z zasieciowanej bazy Borgo nie można rzucić granatu.
W sumie to dlaczego akurat Borgo nie może a reszta tak. Wg mnie zasieciowanie nie powinno mieć wpływu na możliwość użycia granatu, jeśli oficjalne zasady mówią inaczej, trudno - nie zamierzam się do nich stosować.