Dungeon Petz / Pupile Podziemi (Vlaada Chvátil)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi
Czy w Waszych egzemplarzach Dark Alleys dodatkowa plansza postępu (Progress Board Extension) też jest wykonana z bardzo słabej jakości kartonu? W moim pudełku to, co znalazłem, jest niewiele grubsze od kartki papieru...
- kaszkiet
- Posty: 2812
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 528 times
Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi
Czy jest na horyzoncie jakiś dodruk/druga edycja tej gry?
Bo jakoś zaobserwowałem stosunkowo sporo egzemplarzy do upłynnienia w różnych miejscach, ale może to zbieg okoliczności.
Bo jakoś zaobserwowałem stosunkowo sporo egzemplarzy do upłynnienia w różnych miejscach, ale może to zbieg okoliczności.
- malekith_86
- Posty: 791
- Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi
kaszkiet pisze:Czy jest na horyzoncie jakiś dodruk/druga edycja tej gry?
Bo jakoś zaobserwowałem stosunkowo sporo egzemplarzy do upłynnienia w różnych miejscach, ale może to zbieg okoliczności.
rebel pisał, że nie planują dodruku
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi
Zgadza się, a brać warto bo gra wyjątkowa.malekith_86 pisze:kaszkiet pisze:Czy jest na horyzoncie jakiś dodruk/druga edycja tej gry?
Bo jakoś zaobserwowałem stosunkowo sporo egzemplarzy do upłynnienia w różnych miejscach, ale może to zbieg okoliczności.
rebel pisał, że nie planują dodruku
Podobnie jak poprzedniczka, której brak na półce wciąż mnie uwiera.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- kaszkiet
- Posty: 2812
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 528 times
Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi
Jaka jest interakcja w Pupilach?
Na ile nas interesuje co robią inni gracze i na ile to na nas wpływa?
Na ile nas interesuje co robią inni gracze i na ile to na nas wpływa?
Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi
Interakcja pośrednia, jak to w grach z mechaniką worker placement. Chcemy mieć więcej punktów niż przeciwnicy, więc siłą rzeczy warto patrzeć na ich działania. Czasem zamiast wybierać coś dobrego dla siebie, warto zablokować akcję, której potrzebuje przeciwnik. Poza tym kolejność ruchów jest zmienna i akcje graczy się przeplatają w różny sposób, więc przy wyborze własnych akcji musimy wyczuć, co będą chcieli zrobić przeciwnicy i które akcje zajmować w pierwszej kolejności.
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi
Tak, edycje super deluxe z extra serem i prażoną cebułką ;( chlip chlipAkitaInu pisze:Oj tak, obyswie gry to popis chvatila Satyros, wpadnij to Ci moich dungeon lordsow pokaze, hue hue
Kolego kupuj, kupuj, jak masz okazję, bo niewiele jest ostatnio gier prawdziwie innowacyjnych, a tu mechanika "petowania" jest naprawdę świeża. Niemniej sprawdź wcześniej kilka rozgrywek na wideo, bo jak każda gra Vlaady, tak i ta ma specyficzny "feeling".
Co do interakcji, to czujemy tu raczej pewien rodzaj związanej z tematem konkurencji. Trzeba stale kontrolować, co tam szykuje na wystawę przeciwnik.
To mogłaby być idealna gra o modzie, gdyby tak zmienić temat na szczęście Vlaada woli bardziej odjechane koncepty.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Dungeon Petz / Pupile Podziemi
Powiedziałbym, że interakcja jest w górnej warstwie możliwości worker placement, gdyż clue rundy jest faza, w której jednoxześnie grupujemy w tajemnicy robotników przed ich wysłaniem. Liczebność grup wyznacza kolejnośc ruchów, tak więc o ile w typowym WP zastanawiasz się, czy komuś czegoś nie podkupić i czy ktoś ci czegoś nie podkupi w ciągu następnej tury, tutaj niejako musisz to oszacować dla całej rundy, co z,usza cię do głębszej analizy sytuacji innych graczy. Czyli o ile sama interakcja technicznie nie jest większa, to zaangażowanie w ogólną, a nie tylko swoją sytuację jest.
Gra jest rewelacyjna i na szczęście niezależna językowo, a dodruku angielskiego bym się raczej spodziewał (nie mam informacji o nim, ale chyba udane tytuły CGE sa w ciągłej sprzedaźy)
Vlaada to Terry Pratchett gier planszowych
Stukał Lucjan Szołajski
Gra jest rewelacyjna i na szczęście niezależna językowo, a dodruku angielskiego bym się raczej spodziewał (nie mam informacji o nim, ale chyba udane tytuły CGE sa w ciągłej sprzedaźy)
Vlaada to Terry Pratchett gier planszowych
Stukał Lucjan Szołajski
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 810 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi
Kocham, tekst jak na dziaręschizofretka pisze:Vlaada to Terry Pratchett gier planszowych
- kaszkiet
- Posty: 2812
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 528 times
Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi
Dzięki za odpowiedzi.
A na ile oceniacie konieczność posiadania dodatku?
A na ile oceniacie konieczność posiadania dodatku?
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi
Spokojnie można ograć dobrze podstawkę, zanim chwyci się za dodatek. Tym bardziej, że to raczej droga w jedną stronę - po dodatku trudno wrócić do "gołej" podstawki. A dodatek zacny. Dużo nowego, ale nie przekombinowany, nie robiony na siłę. Usprawnia też pewne elementy gry, które warto było usprawnić. Jeden z fajniejszych dodatków.kaszkiet pisze:Dzięki za odpowiedzi.
A na ile oceniacie konieczność posiadania dodatku?
- crsunik
- Posty: 2870
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi
Swoją drogą, jakby ktoś z Warszawy miał angielską wersję podstawki i chciałby wymienić pudło i instrukcje na polskie to proszę o priv [emoji14]
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Dungeon Petz / Pupile Podziemi
A to proszę lepszy: There is no god but dice god and Vlaada is his prophet. Można zamówić zajebstą kaligrafię czegoś takiego, tylko najlepiej nie odwiedzać Bliskiego Wschodu i Stanów potem.mat_eyo pisze:Kocham, tekst jak na dziaręschizofretka pisze:Vlaada to Terry Pratchett gier planszowych
OT:
Spoiler:
Stukał Lucjan Szołajski
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 09 maja 2018, 13:05
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 7 times
Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi
Czy gdzies ktos cos slyszal o planowanym dodruku tej gry oraz dodatku?
Czy pojecie ironii/sarkazmu ktos usunal ze slownika?
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
- Nidav
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 339 times
Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi
Rebel zapowiedział, że dodruku nigdy nie będzie, zatem dodatek również odpada. Przy czym sama gra jest niezależna językowo, instrukcja pewnie w sieci jest, a sama polską edycję za jakieś 140 zł można dorwać na grupach sprzedażowych. Przy dodatku trzeba jednak już umieć angielski na tyle, żeby instrukcję przeczytać, chociaż mi wiele problemu nie sprawiła.kremitto123 pisze: ↑06 lip 2018, 13:34 Czy gdzies ktos cos slyszal o planowanym dodruku tej gry oraz dodatku?
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 09 maja 2018, 13:05
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 7 times
Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi
Rozumiem ze dodatek tez jest calkowicie niezalezny jezykowo? W takim razie trzeba zrobic obczajke wersji angielskiej bo mam alergie na uzywane gry. Dziekuje bardzo za szybka odpowiedz
Czy pojecie ironii/sarkazmu ktos usunal ze slownika?
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 09 maja 2018, 13:05
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 7 times
Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi
Czy mozna gdzies znalezc tlumaczenie dodatkow?
Czy pojecie ironii/sarkazmu ktos usunal ze slownika?
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi
Chciałbym zapytać czy ma ktoś może przetlumaczona na j.polski instrukcje do rozszerzenia Dungeon Petz: Dark Alleys. Jeśli tak to byłbym bardzo wdzięczny za podeslanie. Z góry dziękuję.
- louiscyphre
- Posty: 934
- Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
- Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
- Has thanked: 98 times
- Been thanked: 71 times
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 21 lis 2014, 22:08
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
Pupile Podziemi nasza krytyka. Czy być może gramy w nią źle?
Wróciliśmy do Pupili po 4 latach przerwy. Pierwszą kopię sprzedaliśmy, bo myśleliśmy, że to gra rodzinna, ale okazała się bardzo trudna.
Teraz do niej wróciliśmy już jako wytrawni gracze i niestety mimo ogromnego zapału gra była po prostu strasznie losowa i przez to nieprzyjemna.
Każde zwierzątko po 4 roku życia jest bardzo wymagające i jak się ma takich 3 to mówimy o dociągu ponad 12 kart. W pewnym momencie ciągnęłam ich 14. Przez to faza przypisywania była bardzo nieporęczna i wymagała ogromnego planowania. Jednak nie ta nieporęczność zabiła dla nas tę grę ale straszna losowość. Niby musimy liczyć się z pewnym jej stopniem, ale dociąg 3 agresji na fioletowych kartach dla Misiaczka w klatce magicznej 0-3 spowodowała jego utratę. To tylko jedna sytuacja z wielu.
Przez losowość ciężko jest planować sprzedaż i konkursy, bo często są one wygrywane przez graczy, którzy po prosty dociągną akurat odpowiednie karty.
Gra finalnie dała nam odczucia, że jest to genialny pomysł ale trochę niedopracowany. Brakuje tutaj większej możliwości ograniczenia losowości np poprzez większą liczbę kart na ręce czy większej liczby akcji na planszy.
Pytanie czy to my zagraliśmy słabo czy tak ta gra po prostu tak właśnie wygląda? Wyniki końcowe 70-67 na 2.
Teraz do niej wróciliśmy już jako wytrawni gracze i niestety mimo ogromnego zapału gra była po prostu strasznie losowa i przez to nieprzyjemna.
Każde zwierzątko po 4 roku życia jest bardzo wymagające i jak się ma takich 3 to mówimy o dociągu ponad 12 kart. W pewnym momencie ciągnęłam ich 14. Przez to faza przypisywania była bardzo nieporęczna i wymagała ogromnego planowania. Jednak nie ta nieporęczność zabiła dla nas tę grę ale straszna losowość. Niby musimy liczyć się z pewnym jej stopniem, ale dociąg 3 agresji na fioletowych kartach dla Misiaczka w klatce magicznej 0-3 spowodowała jego utratę. To tylko jedna sytuacja z wielu.
Przez losowość ciężko jest planować sprzedaż i konkursy, bo często są one wygrywane przez graczy, którzy po prosty dociągną akurat odpowiednie karty.
Gra finalnie dała nam odczucia, że jest to genialny pomysł ale trochę niedopracowany. Brakuje tutaj większej możliwości ograniczenia losowości np poprzez większą liczbę kart na ręce czy większej liczby akcji na planszy.
Pytanie czy to my zagraliśmy słabo czy tak ta gra po prostu tak właśnie wygląda? Wyniki końcowe 70-67 na 2.
-
- Posty: 1442
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 320 times
Re: Pupile Podziemi nasza krytyka. Czy być może gramy w nią źle?
Po pierwsze jest wariant do zmiejszenia losowości, wystarczy obrócić karty do góry nogami. Druga sprawa są możliwości do zwiększania liczby kart na ręce.