Strona 6 z 10

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 12 lis 2013, 10:47
autor: xel4
Dabi pisze:
Ta karta co daje punkty za każdą czaszkę w meczu jest zbanowana w jakiejś erracie czy dalej może trafiać na stół? Przy niektórych ułożeniach, gdy dwie drużyny mają dużo czaszek jako skille zawodników, gdy wyjdzie na początku gry, to jest po grze, nie da się tego zatrzymać.
Mam tą grę - lubię w nią grać ale takiej karty która dawała by punkty za czaszkę (znacznik oszustwa) nie kojarzę wcale tym bardziej aby była banowana.
Banowane jest 7 kart staff upgrade które dawały niespółmiernie dużo punktów na koniec.

Może chodzi Ci o kartę która daje punkty za każdego zranionego zawodnika. To ta jest jak najbardziej legalna. No i chyba, że jest to mowa o jakiejś karcie z dodatku (tego się jeszcze nie dorobiłem)
Możesz napisać albo podać linka gdzię są wypisane zbanowane karty?

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 12 lis 2013, 11:05
autor: Solmath
^ galakta.pl/download/Blood_Bowl_Menedzer_Druzyny_FAQ_i_errata.pdf

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 12 lis 2013, 11:17
autor: Sarna
Cytuj:
Ta karta co daje punkty za każdą czaszkę w meczu jest zbanowana w jakiejś erracie czy dalej może trafiać na stół? Przy niektórych ułożeniach, gdy dwie drużyny mają dużo czaszek jako skille zawodników, gdy wyjdzie na początku gry, to jest po grze, nie da się tego zatrzymać.
Mam tą grę - lubię w nią grać ale takiej karty która dawała by punkty za czaszkę (znacznik oszustwa) nie kojarzę wcale tym bardziej aby była banowana.
Banowane jest 7 kart staff upgrade które dawały niespółmiernie dużo punktów na koniec.

Może chodzi Ci o kartę która daje punkty za każdego zranionego zawodnika. To ta jest jak najbardziej legalna. No i chyba, że jest to mowa o jakiejś karcie z dodatku (tego się jeszcze nie dorobiłem)
Karta, która punktuje za każdy cheat token jest z dodatku i nie została zbanowana, bo chyba nie wyszła jeszcze errata do tej wersji - na pewno nie w języku polskim. Co do samego wyrzucania tej karty nie mam przed sobą jej tekstu, ale nie wydaje mi się tak przegięta jak te zbanowane w podstawce.

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 12 lis 2013, 13:49
autor: kwiatosz
Ta karta jest masakrycznie przegięta, zwłaszcza jeżeli w rozgrywce jest Chaos (a ja grałem, że był Chaos i Skaveny) - gracz grający pierwszy raz zdobył ponad 80 punktów, drugi miał chyba 27. Karta do wywalenia albo zerratowania - bo teraz można jej użyć do dowolnego meczu, a nie tylko takiego, w którym się jest. Mieliśmy turniej z lordem Borakiem i Krasnoludzkim Walcem Śmierci, po prostu generator punktów za free.

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 12 lis 2013, 14:07
autor: Wolf
kwiatosz pisze:Ta karta jest masakrycznie przegięta, zwłaszcza jeżeli w rozgrywce jest Chaos (a ja grałem, że był Chaos i Skaveny) - gracz grający pierwszy raz zdobył ponad 80 punktów, drugi miał chyba 27. Karta do wywalenia albo zerratowania - bo teraz można jej użyć do dowolnego meczu, a nie tylko takiego, w którym się jest. Mieliśmy turniej z lordem Borakiem i Krasnoludzkim Walcem Śmierci, po prostu generator punktów za free.
Ja tą kartę zawsze rozstrzygałem tak jak inne umiejętności działające w trakcie fazy sprawdzania wyniku czyli dopiero po odkryciu znaczników oszustwa, więc jak na karcie są 3 żetony oszustwa, a 1 z nich to gwizdek to dla tej karty liczy się 0, bo wszystkie wraz z zawodnikiem są odrzucane. A no i oczywiście ta karta NIE DZIAŁA na turnieje, bo przecież ewidentnie jest napisane, że odwołuje się tylko do kart wydarzeń (przynajmniej w ang wersji tak jest - choose 1 highlight).

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 12 lis 2013, 14:10
autor: kwiatosz
Teraz nie mam tej karty, bo nie mój egzemplarz dodatku, ale z tego co pamiętam to tam było coś w stylu "na początku fazy sprawdzania wyniku", albo coś w tym stylu, co sugerowało, że punkty lecą przed odwróceniem czaszek. Jak zagram niedługo to się wypowiem, chyba że wcześniej ktoś jakąś fotą poratuje, albo pełnym tekstem.

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 12 lis 2013, 14:28
autor: Ink
kwiatosz pisze:Teraz nie mam tej karty, bo nie mój egzemplarz dodatku, ale z tego co pamiętam to tam było coś w stylu "na początku fazy sprawdzania wyniku", albo coś w tym stylu, co sugerowało, że punkty lecą przed odwróceniem czaszek. Jak zagram niedługo to się wypowiem, chyba że wcześniej ktoś jakąś fotą poratuje, albo pełnym tekstem.
Zakładam, że chodzi o tę:

Underhanded Dealings

Scoreboard Phase: At the beginning of the Scoreboard phase, choose 1 highlight and count the number of cheating tokens on all players at that matchup. Exhaust this card to gain 1 fan for each cheating token counted at the chosen highlight.

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 12 lis 2013, 14:31
autor: Wolf
Tylko, że wszystko co jest opisane jako: "Scoreboard Phase" powinno działać od fazy 1. b) czyli:

Kod: Zaznacz cały

Scoreboard Phase
1. Resolve Matchups
a) Reveal Cheating Tokens
b) Resolve Scoreboard Phase Abilities
...
Czy jest jakaś inna karta z oznaczeniem Scoreboard Phase, która sugeruje, że ma się odpalić przed 1. b) ?

Sądzę, że idea była taka, że wybierasz mecz na początku (przed odsłonięciem), a podliczasz po odsłonięciu. Aczkolwiek z tekstu karty wynika, że albo wybieramy i podliczamy na początku (omijając regułę o kolejności Resolve Scoreboard Phase Abilities) albo wybieramy podliczamy podczas Resolve Scoreboard Phase Abilities - w obu przypadkach wiemy gdzie jest najwięcej. Wybór przed odsłonięciem i podliczenie po miałoby przynajmniej jakiś element niepewności.

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 12 lis 2013, 14:55
autor: Ink

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 12 lis 2013, 15:27
autor: Wolf
Z tego co przejrzałem na szybko nie poruszyli tam tego o czym pisałem czyli kolejności odpalania, a jedynie pomysł, żeby ograniczyć to do meczy, w których ma się zawodników (co w sumie też nie jest rozwiązaniem szczególnie dla drużyn z duża ilością czaszek). Dopóki nie wyjdzie oficjalne FAQ dla dodatku to brakuje uściślenia czy karta miała mieć inne działanie czy działa poprawnie tylko jest za mocna, bo oczywiście zgadzam się, że podliczanie żetonów w ten sposób jest za mocne. Właściwie to nawet przy podliczeniu po odsłonięciu może być zbyt silna (aczkolwiek pojawiała się na tyle rzadko w moich grach, że nie zastanawiałem się nad tym specjalnie).

Blood Bowl:Team Manager

: 12 lis 2013, 19:24
autor: Monk
Mój kumpel grał Chaosem, ja Skavenami. Podeszła mu na początku rozgrywki i to był moment w którym mogłem się zbierać. Wygrywałem mecze, ale i tak ktoś inny zgarniał za nie więcej flag ode mnie i to przy turniejach. Gwizdki aż tak często nie wypadały by to wiele zmieniło..

Doczytałem..
Wolf pisze:[A no i oczywiście ta karta NIE DZIAŁA na turnieje, bo przecież ewidentnie jest napisane, że odwołuje się tylko do kart wydarzeń (przynajmniej w ang wersji tak jest - choose 1 highlight).
Czyli znajomy mi źle ją wytłumaczył. Damn.
Tak czy inaczej - wygląda na przegiętą, co zresztą widzę też po komentach na bgg.

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 20 lis 2013, 22:50
autor: Monk
To jeszcze jedno pytanie (sorry, że w tym dziale, ale zależy mi na szybkiej odpowiedzi). Jak to jest właściwie z przetasowaniem gdy kończy się deck, kiedy się ono odbywa? Czy jak sprintuje, a nie mam skąd ciągnąć kart to tworzę nowy deck z odrzuconych i z niego dobieram czy też po prostu nie mogę sprintować? Ponoć jakaś errata jest związana z tym tasowaniem decka, jak to działa?

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 22 lis 2013, 08:19
autor: Dabi
Nowy deck z odrzuconych tworzysz od razu i z niego ciągniesz.
Erraty żadnej nie kojarzę w tej materii ale może coś wyszło.

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 27 mar 2014, 18:52
autor: Sarna

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 27 mar 2014, 21:30
autor: Hiu
i gdzie to wszystko skladowac :)

a dodatek calkiem zacny. nowe frakcje, nowe cuda, wianki :)

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 27 mar 2014, 23:26
autor: Kezia
Dzisiaj zaopatrzyłem się w nowy dodatek do Cywilizacji od FFG a tu znowu czuje jak ich ręka sięga po mój portfel...

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 28 mar 2014, 09:42
autor: Dabi
Wow dodatek zapowiada się świetnie !
Przede wszystkim ze względu na obecność Goblinów :D W tej chwili nie zakupiłem jeszcze pierwszego dodatku - czeka na swoją kolejkę ale w tym momencie zastanawiam się czy aby ten nowy nie byłby lepszym wyborem.
Po dodaniu wszystkich dodatków będzie 12 różnych drużyn :D

Swoją drogą dziwne, że nie zwiększają możliwości gry na 5-6 graczy - możliwe, że wpłyneło by to jakoś mocno negatywnie na jakiś aspekt mechaniczny bo samo zamulenie rozgrywki chyba nie jest tutaj powodem.

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 28 mar 2014, 15:30
autor: godpuppet
szlag, podstawka jeszcze nie ograna, dodatek tylko rozpakowany i przejrzany, a tu już kolejny cios!

jak żyć...???

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 02 kwie 2014, 10:18
autor: evenstar
Mam pytanie, czy w tej grze losowość ma największy wpływ na wygraną?

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 02 kwie 2014, 10:28
autor: kwiatosz
To zależy. W FAQ jest podany wariant wywalający 7 kart rozwinięć, które robiły z tej gry w zasadzie festiwal losowości. Bez nich zdecydowanie więcej do powiedzenia ma decyzja gracza, niemniej trzeba pamiętać, że pierwowzór od losowości nie stronił, tutaj też więc jest tak, że czasami wychodzą szalone akcje, a czasami czwarty mecz z rzędu przegrywasz, bo sędzia zauważył, że zawodnik oszukiwał... Niemniej ja mam tu poczucie sterowania drużyną i wynikami. Nie jest to gra o liczeniu "na styk" - nie policzysz, że wygrasz jednym punktem, bo nagle przeciwnik może dostać +2 ze znacznika oszustwa, albo tego typu możliwości. Natomiast kilkupunktowa wypracowana przewaga na 98% daje wygraną w meczu.

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 02 kwie 2014, 10:48
autor: evenstar
Ok czyli przegięte karty można wywalić, a co z rzutami kością? Czy mają duży wpływ na wyniki?

Re: Odp: Blood Bowl:Team Manager

: 02 kwie 2014, 10:59
autor: Olgierdd
evenstar pisze:Ok czyli przegięte karty można wywalić, a co z rzutami kością? Czy mają duży wpływ na wyniki?
Dużego nie, ale trzeba pamiętać o ryzyku niepowodzeń przy powaleniach. Stopień ryzyka, zależy od decyzji gracza, na ogół w najgorszym wypadku nic się nie dzieje.

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 02 kwie 2014, 11:01
autor: evenstar
Gra trafia na moją wishliste :) Polecacie dodatek?

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 02 kwie 2014, 11:34
autor: Antioch Seleucyda
Gra jest świetna, i na dwie i na cztery osoby. Są drużyny bardziej nastawione na decyzje losu, są i takie których wyniki nie są tak bardzo zależne od losu. Po wielu rozgrywkach mogę stwierdzić że gra ma rozsądny balans między totalną losowością, a totalną matematyką.

Jaram się nowym dodatkiem :-)

Re: Blood Bowl:Team Manager

: 02 kwie 2014, 11:40
autor: kwiatosz
Generalnie jeśli atakujesz słabszego zawodnika to bardzo rzadko sama sobie zrobisz krzywdę. Natomiast atakowanie silniejszego to proszenie się o kłopoty, ale czasami trzeba ;)

Dodatku od razu bym nie polecał - podstawka wystarcza na naprawdę wiele partii, dodatek wprowadza nowe zdolności, rasy i insze bonusy - ale to są opcje dodatkowe, najpierw warto ograć podstawkę, bo tutaj absolutnie nie ma wrażenia niekompletności podstawki po zagraniu z dodatkiem.