Strona 6 z 7

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 17 sty 2015, 15:42
autor: Maxxx76
I dlatego powstali Osadnicy :-D

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 17 sty 2015, 17:03
autor: jolietjake
Dexterus pisze: Jeśli to była taka dobra decyzja - jak twierdzi jolietjake - to dlaczego, podczas gdy Hex! wciąż się rozwija, a Nowa Era dostanie quasi-reedycję, Konwój jest grą martwą i przez Portal (oraz Bogów Chaosu) zapomnianą...?
Mysle, ze duza czesc powodow podales sam w tym poscie. Klimat i czesc oprawy (bo ilustracje imho niezle) moze rzeczywiscie odstraszac. Nie od dzis wiadomo, ze mainstream growy nie kocha post-apo. W Hexie az tak go nie czuc, a drugi przyklad, ktory podales - Nowa Era - wlasnie dlatego zostala przetematowana na nie-postapo i dopiero po tym osiagnela duzy sukces.

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 17 sty 2015, 17:12
autor: adamo
Koledze zarzuciłem, że nie grał w konwój i tak się wypowiada, bo jego post wygląda na zwykłe trolowanie w temacie ale do rzeczy.
Konwój jest specyficzną grą ok zgoda, jest trudna na początku zgoda, ikony hmmm zgoda, ale ci co przeszli 2-3 gry i mają z kim grać chyba napiszę za niektóre z tych osób :) jest świetna, nie mówię rewelacja, ta gra nie podbiła i nie podbije świata, gdyż to jest gra niszowa tak jak są książki-dzieła literackie nie docenione.

Dodam, że cieszę się, iż wcześniej nie czytałem nic na temat tej gry bo jak bym czytał zrezygnowałbym bym z jej zakupu przez negatywne opinie i wiem tylko tyle, że nie można słuchać zawsze innych. Wiele osób wypowiada się na zasadzie ja nie dałem rady to innemu obrzydzę tą lub inną grę, mało jest opinii na zasadzie OK mi nie podeszła ale ty może dasz radę i dla ciebie będzie świetną grą, mi nie podeszła bo 1.., 2..., 3.... tylko jest napisane ta gra jest beeeee i tylko tyle.

Zgadzam się, że instrukcja np. do Nowej Ery jest to dramat w trzech aktach nic z niej również nie zrozumiałem, dopiero postanowiłem przeczytać instrukcję z 51 stanu (porównałem ją do inst. z Nowej Ery) i uwzględnić nowości w kartach z Nowej Ery, następnie pogrzebałem na youtube, oglądałem rozgrywki przykładowe i dopiero wówczas zaskoczyłem, aczkolwiek pierwsze 2 -3 rozgrywki to była rozpacz, ale następnie co się stało ... pokazało się słońce i gra zaczęła żyć.

Mam tylko jedną prośbę jeśli ty i ty nie rozumiesz gry, nie umiesz w nią grać, masz problem z samozaparciem aby przejść przez tą grę przynajmniej jej nie obrzydzaj innemu tylko dlatego bo miałeś problem z rozgrywką.

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 07 cze 2015, 14:24
autor: raphaell7
Portal zapowiedział nową edycję Konwoju :)

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 07 cze 2015, 15:14
autor: Matio.K
raphaell7 pisze:Portal zapowiedział nową edycję Konwoju :)
Jakieś zmiany? :)

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 07 cze 2015, 17:05
autor: janekbossko
mam nadzieje ze graficzne ;)

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 08 cze 2015, 10:11
autor: powermilk
janekbossko pisze:mam nadzieje ze graficzne ;)
To raz, dwa - wywalone zostaną ikonki, będą opisy. Coś się z miastami miało zmienić, ale nie pamiętam (chyba nie ma już byc efektu wygrana bitwy, ale nie sugerujcie się, bo nie pamiętam).

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 08 cze 2015, 12:26
autor: jolietjake
Tak, przy czym zmiany graficzne w designie, a nie zmiana ilustracji.
I tak, coś ma być uproszczone z miastami, jakieś efekty dodatkowe wywalone - ale czy chodzi o efekty miast po zwycięstwie, efekty dzielnic po zwycięstwie czy o zdolności Posterunku w poszczególnych miastach to nie wiem.

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 28 wrz 2015, 11:30
autor: Portal Games
Hej! Ruszyła właśnie przedsprzedaż Konwóju z gadżetami w postaci naszywek Molocha i Posterunku.

Poza tym mamy dla Was instrukcję do Konwoju: http://bit.ly/1h1PzrY

Informacje o przedsprzedaży znajdziecie tutaj: http://bit.ly/1FCCGQP

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 28 wrz 2015, 14:03
autor: Rocy7
Regrywalność lepsza niż 1 edycji?

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 29 wrz 2015, 20:09
autor: mig
Rocy7 pisze:Regrywalność lepsza niż 1 edycji?
A była słaba? pytam serio: ja zagrałem z 5 razy i miałem wrażenie ze dopiero wiem o co w grze chodzi i że jeszcze dziesiątki rozgrywek przede mną.

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 29 wrz 2015, 20:37
autor: tomb
Mechanika wymusza określony sposób grania (pewne rzeczy trzeba robić), więc partia rozwija się zwykle w podobny sposób. W ten sposób patrząc na Konwój, regrywalność może wydawać się ograniczona. Moim zdaniem jest to cecha mechaniki, a nie feler gry.
A poza tym mamy do czynienia jedynie z odświeżeniem tytułu, a nie przeprojektowaniem, więc żadnych fundamentalnych zmian nie będzie.

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 30 wrz 2015, 09:35
autor: mate00
Grałem kilkanaście razy, Posterunkiem udało mi się wygrać RAZ. Zacząłem nawet szukać na forum BGG jakichś wskazówek. A tam z kolei natrafiałem na posty ludzi pytających jak się wygrywa Molochem, bo gra Posterunkiem wydaje się zbyt łatwa. :D Czyli może dopóki nie odkryjesz haczyka, to masz długą zabawę. Jednak nie wróciłem już do tego tytułu.

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 30 wrz 2015, 09:58
autor: Rocy7
mig pisze:
Rocy7 pisze:Regrywalność lepsza niż 1 edycji?
A była słaba? pytam serio: ja zagrałem z 5 razy i miałem wrażenie ze dopiero wiem o co w grze chodzi i że jeszcze dziesiątki rozgrywek przede mną.
Nie grałem, zniechecily mnie wlasnie opinie o niskiej regrywalności.

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 30 wrz 2015, 10:11
autor: Trampon
W nowej wersji zniknęły dodatkowe cechy miast, dostępne tylko dla Posterunku. Zniknął więc jeden z elementów strategii, który grający Posterunkiem mógł (ale nie musiał) wykorzystać, zależnie od sytuacji. Ta zmiana, upraszczająca (spłycająca?) grę raczej nie zwiększa regrywalności. Ja natomiast grając w Konwój nie miałem zastrzeżeń co do balansu, kilka razy zwycięstwo ważyło się do ostatniej karty.

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 30 wrz 2015, 16:53
autor: donPedro
mig pisze:
Rocy7 pisze:Regrywalność lepsza niż 1 edycji?
A była słaba? pytam serio: ja zagrałem z 5 razy i miałem wrażenie ze dopiero wiem o co w grze chodzi i że jeszcze dziesiątki rozgrywek przede mną.
A później przestałeś grać? :)

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 02 paź 2015, 09:25
autor: mig
donPedro pisze:
mig pisze:
Rocy7 pisze:Regrywalność lepsza niż 1 edycji?
A była słaba? pytam serio: ja zagrałem z 5 razy i miałem wrażenie ze dopiero wiem o co w grze chodzi i że jeszcze dziesiątki rozgrywek przede mną.
A później przestałeś grać? :)
Przestałem. Nie mam zbyt dużo okazji grać w konfrontacyjne dwuosobówki w klimatach postapo. Nie dotyczy to tylko Konwoju. Inna sprawa, że 5 rozgrywek w jedną grę, to u mnie całkiem sporo :)

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 04 sty 2016, 12:23
autor: Veridiana

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 20 sty 2018, 12:52
autor: dicer
Jako zagorzały miłośnik Neuroshimy Hex postanowiłem przetestować grę Konwój. Wraz z kumplem (również zagorzałym fanem NH) rozegraliśmy w sumie już 12 partii. Zagrałem 7 razy Molochem i 5 razy Posterunkiem. Wynik: 12:0 dla Posterunku.

Analizując nasze rozgrywki doszliśmy do wniosku, że gra jest niezbalansowana i jeśli ktoś gra w miarę poprawnie Posterunkiem (tzn. wykorzystuje na maksa jego skille), to Moloch nie ma praktycznie szans na zwycięstwo.

Bardzo chciałbym się mylić, bo gra mi się spodobała.
Jeśli ktoś uważa inaczej i chciałby to udowodnić, to chętnie się spotkam gdzieś w Warszawie w celu rozegrania kilku partyjek, bo być może jest w tej grze coś, co nam jak dotąd umyka. 8)

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 20 sty 2018, 13:30
autor: Furan
Dociąg kart bywa bolesny i losowy dla obu stron, więc to w sumie zaskakujące. Graliście w I czy II ed?

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 20 sty 2018, 14:31
autor: dicer
Graliśmy w II edycję.

Dociąg bywa bolesny dla obu stron, ale IMHO ta "boleść" szybciej znika w przypadku Posterunku (2 x Narada wojenna, Trepy).

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 23 sty 2018, 09:51
autor: tommyray
Nieznajomość kart, brak strategii, brak wiedzy jak kontrować i wydaje się, że równowagi brak. Znajomość meta przychodzi z czasem i wtedy się okazuje że balans jednak jest.
No chyba, że twórca to był złośliwiec i partacz co niczego nie testuje ;)

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 23 sty 2018, 18:56
autor: dicer
tommyray pisze:Nieznajomość kart, brak strategii, brak wiedzy jak kontrować i wydaje się, że równowagi brak. Znajomość meta przychodzi z czasem i wtedy się okazuje że balans jednak jest.
Dlatego chciałbym zagrać z kimś, kto pokaże mi, że ten balans jednak jest, bo jak na razie to ja tego nie widzę.
A próbowaliśmy różnych wariantów grania Molochem i wynik był zawsze ten sam.

Jeśli czujesz się na siłach, to zapraszam. Chętnie postawię browar za każdy wygrany ze mną Molochem mecz. 8)

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 23 sty 2018, 21:45
autor: Kisun
W weekend portalkon. Może trzeba by się przejechać i sprawdzić u źródła? ;)

Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy

: 25 sty 2018, 14:55
autor: koczkodan
ciekawe kiedy ten dodatek bedzie?