Strona 6 z 102

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2012, 10:31
autor: wajdzik83
No faktycznie masz rację czyli jest to graficzny błądna ilustracji rozłożenia gry.

Ale mam następną wątpliwość bo nie mogę znaleść nigdzie w instrukcji że po skończonej fazie nocy usówa się karty bestii znajdujące się na planszy przed rozpoczęciem kolejnej tury. Koleś z filmiku tak zrobił twierdząc że nie udał się na polowanie i karty przepadają. Wysaje mi się że jednak powinny zostać na planszy. ?

I jeszcze jedno. Dlaczego kiedy chcemy utworzyć pomysł np. MAPA. kładę dwa pionki na niej i jeszcze muszę rzucać kośćmi dodatkowo?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2012, 11:42
autor: michacham
wajdzik83 pisze:No faktycznie masz rację czyli jest to graficzny błądna ilustracji rozłożenia gry.

Ale mam następną wątpliwość bo nie mogę znaleść nigdzie w instrukcji że po skończonej fazie nocy usówa się karty bestii znajdujące się na planszy przed rozpoczęciem kolejnej tury. Koleś z filmiku tak zrobił twierdząc że nie udał się na polowanie i karty przepadają. Wysaje mi się że jednak powinny zostać na planszy. ?

I jeszcze jedno. Dlaczego kiedy chcemy utworzyć pomysł np. MAPA. kładę dwa pionki na niej i jeszcze muszę rzucać kośćmi dodatkowo?
Karty bestii zostawiasz, same nie uciekają z planszy po fazie nocy;)
Dwa dyski graczy wystarczają żeby wytworzyć przedmiot bez rzucania koścmi, chyba że masz na akcji budowy położony żeton z symbolem ludzika, wtedy musisz położyć dodatkowy dysk (kładziesz dwa i rzucasz kośćmi albo trzy bez rzutu).

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2012, 11:51
autor: powermilk
No faktycznie masz rację czyli jest to graficzny błądna ilustracji rozłożenia gry.
Ach, nawet nie zauważyłem, że na ilustracji jest inaczej. No, ale według tej ilustracji jest wystawiona tylko łopata, ja bym traktował jako odnośnik gdzie co jest.
I jeszcze jedno. Dlaczego kiedy chcemy utworzyć pomysł np. MAPA. kładę dwa pionki na niej i jeszcze muszę rzucać kośćmi dodatkowo?
Tworzyłeś kiedyś mapę (w świecie rzeczywistym)? :D Skala może się popieprzyć, źle zaznaczyłeś wysokość. A tak na serio: w którym miejscu tak jest napisane?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2012, 12:09
autor: veljarek
wajdzik83 pisze: I jeszcze jedno. Dlaczego kiedy chcemy utworzyć pomysł np. MAPA. kładę dwa pionki na niej i jeszcze muszę rzucać kośćmi dodatkowo?
Zdarza się taka sytuacja gdy:
- leży żeton ludzika z minusem na planszy,
- podczas fazy wydarzeń trzeba było położyć znak zapytania na talii budowy, wtedy niezależnie czy rzucamy kośćmi czy nie karta jest czytana.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2012, 12:52
autor: michacham
Mam kilka pytań do zasad:
1. maksymalny poziom broni to 6? zdarzyło mi się że miałem broń na 6 i losowałem żeton odkrycia z naczyniem, jeśli je mam to moge podnieść poziom broni o 2. Moge z niego skorzystać jak posiadam naczynie? Oprócz tego miałem broń z jakiejś karty która tymczasowo dodaje 3 do broni. Moge wtedy podnieść tymczasowo do 11? :twisted: przydaje się tylko w piątym scenariuszu.
2. żetony determinacji zdobyte w fazie akcji lądują do przyszłych surowców i nie mogę z nich korzystać w tej samej fazie akcji?
3. dobrze rozumiem że przedmioty dają jednorazowe korzyści pokazane na stronie pomysłu w momencie ich wytworzenia, a przewracając je na strone przedmiotu od kolejnej rundy mamy stały bonus wydrukowany na tej stronie karty ( czyli np. tama jest jednorazowa )?
4. można łączyć ze sobą efekty z różnych kart? Na przykład karta skarbu Hamak dodaje żeton determinacji podczas akcji odpoczynku. Przedmiot łóżko daje żeton determinacji i +2 życia jak idziemy odpocząć. Mając oba można dostać 2 żetony i odzyskać 2 życia wysyłając jeden dysk ?
5. jeśli zużyjemy żeton odkrycia przed fazą akcji zdobyte surowce są dostępne od tej samej rundy?

Do scenariusza II:
6. Jeśli piętaszek sam eksploruje i odkryje kafelek z drugim totemem, to on obrywa czy pierwszy gracz? Tak samo kiedy piętaszek idzie eksplorować pierwszy totem, bo ten można. Jak wylosuje karte potwora, którą musi rozpatrzeć to obrywa on czy pierwszy gracz?
7. Kafelki terenu z totemami nr 3-6 są zakrywane znacznikami mgły przed ich rozpatrzeniem? Jeśli tak to czy usuwając w przyszłych rundach mgłe na takim kafelku można dociągnąć od razu karty bestii/żetony odkryć, które na nim są?
8. wydarzenie mówi, żeby odwrócić kafelek terenu sąsiedni do obozu graczy. Załóżmy, że na tym kafelku jest wybudowany krzyż. Odwracając go tracimy krzyż?
9. znaczniki mgły moge kłaść według uznania jeśli wylosuje kartę wydarzenia z księgą, nawet na drugim końcu wyspy albo odwróconym wcześniej kafelku terenu?

Do scenariusza V:
10. dobrze rozumiem że gracze zaczynają na plaży tam, gdzie choćby w pierwszym scenariuszu?

Do scenariusza VI:
11. Akcja specjalna Rekultywacja na karcie scenariusza: można tam posłać jeden dysk gracza oraz jako pomoc dysk psa w grze solo lub dyski dodatkowe np. te co dostajemy z wytworzonych przedmiotów?
12. w rundach 7-12 oprócz tego że przybywają nam dzieci, które trzeba karmić odrzucamy dodatkowo co runde 1/2/3 jedzenia (jeśli tak to w której fazie)?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2012, 14:32
autor: Zodd
pytanie nawiązujące do wcześniejszego mojego:

- w grze solo w przypadku karty kłótnia gracz swoje żale z piętaszkiem konfrontuje. co natomiast się dzieje gdy ów nasz zacny pomocnik padł trupem wcześniej? nie rozpatrujemy karty bo nie ma z kim? dostajemy mimo że nie możemy zagrożeniu wyjść naprzeciw? a może z psem w tym przypadku w szranki stajemy?

wiem że taka sytuacja jest bardzo sporadyczna ale trafić się może

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2012, 17:57
autor: wajdzik83
ukończyłem pierwszy scenariusz solo i nie sprawił większych problemów. mam nadzieję że wszystko dobrze zrobiłem (chodzi o zasady) :)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2012, 19:28
autor: Jolly_Roger
wajdzik83 pisze:ukończyłem pierwszy scenariusz solo i nie sprawił większych problemów. mam nadzieję że wszystko dobrze zrobiłem (chodzi o zasady) :)
To chyba zagrałeś na swoich zasadach, bo skończenie bez problemu raczej nie wchodzi w grę za pierwszym razem. :wink:
Obejrzyj filmiki tego gościa z linku wczesniej jest bardzo pomocny.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2012, 19:34
autor: Jolly_Roger
Do:michacham

Żetony determinacji moim zdaniem trafiają do ręki gracza od razu.

Tak, przedmioty, które są jednorazowe nie mają określenia bonusów na drugiej stronie (chociaż wnyki dają w sumie efekt co rundę, ale to kładziemy znacznik "+żywność" na polu surowca, więc to już nie karta daje tylko ten bonus).

Żetony odkryć trafiają najpierw do przyszłych zasobów dlatego nie można ich wykorzystać przed fazą akcji.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2012, 20:06
autor: trzewik
@wajdzik83
Jakkolwiek trudno wróżyć z fusów, to jednak zaryzykowałbym stwierdzenie, że coś grałeś źle. Skończenie gry za pierwszym razem bez problemów wydaje się bardzo nieprawdopodobne. Gra ma wysoki poziom trudności.

@zodd
Tak, to piekielnie żadka sytuacja. Proponuję w takiej sytuacji po prostu zignorować tę kartę.

@michacham
1. Przy 6 są trzy kropki, broń może być wyższa (szczególnie istotne w scenariuszu o kanibalach)
2. Tak.
3. Tak.
4. Nie.
5. W jakiej sytuacji?

6. Piętaszek.
7. Mgła nie dotyczy żetonów odkyć ani bestii, lecz typu terenu.
8. Tak.
9. Tak.
10. Tak
11. Nie.
12. Nie, to co podane na kalendarzu karty scenariusza to przypomnienie o dzieciach, a nie dodatkowy koszt. Dzieci jedzą w fazie nocy.

@wajdzik83
Karta bestii jest usuwana z planszy tylko w wyniku akcji polowanie.

@coen
Tak.

@senthe
Barbus ma rację.



Dziękuję za pytania - życzę wielu emocjonujących rozgrywek.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2012, 20:24
autor: powermilk
Trzewik pisze:Tak, to piekielnie żadka sytuacja
Oj panie Ignacy... ortografia się kłania. :)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2012, 21:04
autor: wajdzik83
Witam!

1. Czyli teraz to już nie kumam:/ jak mam łopatę to mogę jej użyć tylko raz i później musze ponownie zbudować następną jak bedzie mi potrzebna? to samo tyczy siępozostalych narzędzi i przedmiotów.

2 Mapa też jest jednorazowa?

3 Skrót można wykorzystać jednorazowo? Moze mi ktoś wyjaśnić na jakiej zasadzie on działa?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2012, 21:45
autor: powermilk
17. strona instrukcji pisze:Skrót - gracze otrzymują żeton Skrótu, który umieszczają na kafelku Wyspy sąsiadującym z kafelkiem, na którym znajduje się Obóz graczy. W kolejnych rundach, w fazie Produkcji, gracze otrzymują 1 surowiec dostępny na kafelku z żetonem Skrótu.
Czego tu nie rozumiesz? :D Zaznaczasz skrót na sąsiadującym kafelku z obozem, a w produkcji zbierasz jeden surowiec (jak masz więcej niż jedno źródło, to chyba dobierasz) z kafla, gdzie masz skrót.

Co do jednorazowości używania przedmiotu ci nie powiem, bo sam nie jestem pewny (miałem grać wczoraj solo, ale nie udało mi się, jutro gram ze znajomymi i pewno się dowiem. Ale do tego czasu ktoś zdąży odpowiedzieć).

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2012, 22:15
autor: Jan Madejski
Raz wytworzony przedmiot pozostaje do końca gry (chyba, że np. jakaś karta wydarzenia odwróci go z powrotem na stronę Pomysłu - wtedy tracisz przedmiot, ale możesz go wykonać ponownie). Przedmioty dają trzy rodzaje efektów: jednorazowy (jeżeli żeton wytwarza jakiś surowiec, pozwala dołożyć żeton na planszę lub zwiększa poziom broni/palisady - np. tama lub cegły), stały, ale do wykorzystania raz na rundę (każdy inny efekt - np. paleniska możesz użyć tylko raz na rundę, zielonego żetonu mapy możesz użyć raz na rundę etc.), oraz sam efekt posiadania danego przedmiotu (np. posiadanie mapy pozwala wybudować skrót, a posiadanie łopaty pozwala wykonać niektóre akcje zagrożenia).

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2012, 22:41
autor: japacyk
A ja mam również małe pytanko, wydaje mi sie ze wczesniej padaly podobne pytania ale nie widzialem odpowiedzi. Otóż, jesli podczas fazy akcji zwiekszam poziom broni, to czy podczas polowania ktore ma miejsce w tej samej fazie, moge uzywac juz tej zwiekszonej wartosci?
A tak z innej beczki, na stronie robinsona na bgg w plikach jest przetlumaczony pliczek z opisem poszczegolnych faz na jednej stronie. Bardzo przydatna sciaga. Linku niestety nie podam, bo pisze z telefonu

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2012, 23:23
autor: Barbus
japacyk pisze:A ja mam również małe pytanko, wydaje mi sie ze wczesniej padaly podobne pytania ale nie widzialem odpowiedzi. Otóż, jesli podczas fazy akcji zwiekszam poziom broni, to czy podczas polowania ktore ma miejsce w tej samej fazie, moge uzywac juz tej zwiekszonej wartosci?
Akcje rozgrywasz w kolejności określonej w instrukcji:
1. akcja zagrożenia,
2. polowanie,
3. budowa,
4. zbieranie surowców,
5. eksploracja,
6. sprzątanie,
7. odpoczynek.

Ta kolejność jest odpowiedzią na twoje pytanie. Najpierw polujesz z poziomem broni, który miałeś na początku fazy, a dopiero potem możesz go zwiększyć poprzez budowę.

Jolly_Roger pisze:
wajdzik83 pisze:ukończyłem pierwszy scenariusz solo i nie sprawił większych problemów. mam nadzieję że wszystko dobrze zrobiłem (chodzi o zasady) :)
To chyba zagrałeś na swoich zasadach, bo skończenie bez problemu raczej nie wchodzi w grę za pierwszym razem. :wink:
Obejrzyj filmiki tego gościa z linku wczesniej jest bardzo pomocny.
Też mi się wydawało, że scenariusz pierwszy nie był problemem dopóki nie okazało się, że w pierwszej grze źle korzystaliśmy z naczyń. Na karcie jest symbol jedzenie=punkt życia. Zamienialiśmy więc niekiedy kilka znaczników jedzenia na turę w celu leczenia postaci. Objaśnienie karty w instrukcji mówi jednak, że można zużyć 1 jedzenie, żeby wyleczyć jedną ranę. Polecam czytać te wyjaśnienia kart, bo symbole można źle błędnie zinterpretować.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2012, 23:26
autor: Lir
Może mi gdzieś umkło :) ale czy gracze na początku gry startują z jakimiś żetonami determinacji, czy startują od zera?
Chodzi o warianty 2,3,4 osobowe.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2012, 23:29
autor: Senthe
1. Czy jeśli zwiększam poziom Broni np. dzięki żetonowi albo karcie, muszę wydać drewno?
2. Walczę z Bestią, używając Pistoletu zwiększam tymczasowo poziom Broni o 3. Z karty Bestii wynika, że muszę obniżyć go o 1. Czy po walce obniżam poziom broni o 4 (3+1), czy o 2 (3-1)?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2012, 23:31
autor: wajdzik83
japacyk pisze:A ja mam również małe pytanko, wydaje mi sie ze wczesniej padaly podobne pytania ale nie widzialem odpowiedzi. Otóż, jesli podczas fazy akcji zwiekszam poziom broni, to czy podczas polowania ktore ma miejsce w tej samej fazie, moge uzywac juz tej zwiekszonej wartosci?
A tak z innej beczki, na stronie robinsona na bgg w plikach jest przetlumaczony pliczek z opisem poszczegolnych faz na jednej stronie. Bardzo przydatna sciaga. Linku niestety nie podam, bo pisze z telefonu

Tutaj macie link dosyc przydatny do poszczególnych FAZ w gre;) http://boardgamegeek.com/filepage/84350/robinson-fazy

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2012, 23:36
autor: Barbus
Senthe pisze:1. Czy jeśli zwiększam poziom Broni np. dzięki żetonowi albo karcie, muszę wydać drewno?
2. Walczę z Bestią, używając Pistoletu zwiększam tymczasowo poziom Broni o 3. Z karty Bestii wynika, że muszę obniżyć go o 1. Czy po walce obniżam poziom broni o 4 (3+1), czy o 2 (3-1)?
1. Nie
2. Instrukcja, część "Karty i ich efekty". Tymczasowego zwiększenia poziomu broni nie zaznaczasz na polu broni. Czyli pamiętasz, że na tą chwilę masz +3 np. do porównania z siłą zwierzola, ale obniżasz potem broń z poziomu, który miałaś przed użyciem pistoletu.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 15 lis 2012, 00:45
autor: Coen
wajdzik83 pisze:ukończyłem pierwszy scenariusz solo i nie sprawił większych problemów. mam nadzieję że wszystko dobrze zrobiłem (chodzi o zasady) :)
A ja jestem po dwóch partiach solo i poniosłem dwie porażki. Pierwsza gra - szybka śmierć w 5 rundzie, w drugiej już bardziej kontrolowałem sytuację, ale wykończyła mnie pogoda w 9 rundzie. Także wydaje mi się, że musiałeś coś uprościć ;)
wajdzik83 pisze:Tutaj macie link dosyc przydatny do poszczególnych FAZ w gre;) http://boardgamegeek.com/filepage/84350/robinson-fazy
Super pomoc, nie trzeba będzie aż tak wertować instrukcji.
Barbus pisze: Akcje rozgrywasz w kolejności określonej w instrukcji:
1. akcja zagrożenia,
2. polowanie,
3. budowa,
4. zbieranie surowców,
5. eksploracja,
6. sprzątanie,
7. odpoczynek.

Ta kolejność jest odpowiedzią na twoje pytanie. Najpierw polujesz z poziomem broni, który miałeś na początku fazy, a dopiero potem możesz go zwiększyć poprzez budowę.
Ale nawet jakby było odwrotnie, budowa przed polowaniem, to wydaje mi się, że i tak zwiększonego poziomu broni nie można byłoby używać w tej rundzie.
W instrukcji jest napisane: "Wszystko to, czego gracze potrzebują, aby podjąć konkretną Akcję, gracze powinni mieć zapewnione w momencie planowania Akcji"
Czyli jeśli podczas polowania zdobywam skórę, to nie mogę jej użyć do budowy w tej samej rundzie.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 15 lis 2012, 09:03
autor: michacham
michacham pisze: Mam kilka pytań do zasad:
5. jeśli zużyjemy żeton odkrycia przed fazą akcji zdobyte surowce są dostępne od tej samej rundy?
trzewik pisze: @michacham
5. W jakiej sytuacji?
Tym pytaniem uświadomiłeś mi o jak rzadki przypadek chodzi. W fazie wydarzeń dociągnąłem karte przygody która dodawała +1 do broni (albo więcej, nie pamiętam). Broń przeskoczyła z 0 na 1. Miałem też żeton odkrycia, który mówił że jak mam poziom broni min.1 dostaje skóre i jedzenie. Mogłem go użyć, ale czy zasoby byłyby dostępne od najbliższej fazy akcji?
To jeszcze i tak nie koniec moich wątpliwości (chyba im dłużej gram tym mam ich więcej ;) :
1. Na kafelku znajduje się znacznik, że teren jest nieodkryty. Karta Wydarzenia mówi, że jeśli to możliwe zakryj jeden kafelek. Mogę go zakryć i odrzucić znacznik na nim? Jeśli tak, to gdy wykonam akcję zagrożenia z tej karty i odwróce z powrotem kafelek, umieszczam na nim też znacznik, że teren jest nieodkryty?
2. W pierwszym scenariuszu nie jestem pewien tego stosu drewna. Mam na przykład odłożone 2 kostki drewna, więc pierwsza kolumna i 1 pole w drugiej kolumnie są zajęte. Mogę dołożyć nie więcej niż jedną kolumne drewna na runde, więc w tym przypadku :
a) kłade tylko 1 kostke i kończe drugą kolumnę, więcej nie moge
b) kłade 2 kostki bo robie drugą kolumnę więc mogę położyć dwa drewna i jedno z nich przechodzi do trzeciej kolumny?
3. Zastanawiam się czy w scenariuszu z wyspą kanibali można troche(dosyć mocno) ułatwić sobie gre i wysłać Piętaszka z psem/czerwonym dyskiem na samobójczą misję zniszczenia miasta kanibali. Nie mają dużych szans na przeżycie ale akcja będzie przecież udana?
4. Każdy gracz ma swój jeden pomysł na przedmiot, który tylko on jest w stanie zrobić. Może mu w tym pomóc inny gracz/piętaszek/ brązowy dysk?
5. Żetony znajdujące się na planszy na polach akcji i kafelkach działają zwykle do momentu ich rozpatrzenia w fazie akcji. Jeśli wykonujemy dwie lub więcej akcji danego typu za każdym razem bierzemy pod uwagę ich działanie (np. dwa razy eksplorujemy kafelki w momencie gdy na planszy jest zielony żeton ?) czy po pierwszym rozpatrzeniu druga i kolejna akcja jest wykonywana normalnie?
6.dobrze rozumiem że wspomniane żetony kładzione na planszy działają od następnej rundy ( z wyjątkiem tych co się umieszcza na polach pogody i nocy)?
7. W scenariuszu z wulkanem eksplorujemy ikony totemów rozpatrując karty tajemnic. Załóżmy że dobiorę kartę Zapadnia (chyba ta, pisze z pamięci), która mówi żeby przestać dociągać kolejne karty. Jak przez efekt tej karty nie uda mi się rozpatrzeć wymaganej liczby kart na arkuszu scenariusza to akcja eksploracji jest nieudana i trzeba ją powtórzyć?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 15 lis 2012, 09:34
autor: wajdzik83
A ja jeszcze jedno mam pytanko.

Głownie gram w robinsona solo i chciałem zapytać czy ktoś z Was grał również solo w arkham horror i czy te gry jakoś da sie porównać pod względem:
-klimatu
-poziomu trudności (przyswojenia regół i zasad)
-która gra wypada lepiej w grze solo

Dzieki za odpowiedź jeżeli takowa się pojawi ;)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 15 lis 2012, 13:05
autor: Portal Games
michacham pisze: Tym pytaniem uświadomiłeś mi o jak rzadki przypadek chodzi. W fazie wydarzeń dociągnąłem karte przygody która dodawała +1 do broni (albo więcej, nie pamiętam). Broń przeskoczyła z 0 na 1. Miałem też żeton odkrycia, który mówił że jak mam poziom broni min.1 dostaje skóre i jedzenie. Mogłem go użyć, ale czy zasoby byłyby dostępne od najbliższej fazy akcji?
Tak, jeśli użyłbyś tego żetonu przed fazą Akcji, zasoby byłyby dostępne.
michacham pisze: 1. Na kafelku znajduje się znacznik, że teren jest nieodkryty. Karta Wydarzenia mówi, że jeśli to możliwe zakryj jeden kafelek. Mogę go zakryć i odrzucić znacznik na nim? Jeśli tak, to gdy wykonam akcję zagrożenia z tej karty i odwróce z powrotem kafelek, umieszczam na nim też znacznik, że teren jest nieodkryty?
Odrzucasz znacznik, a po ponownym odkryciu kafelka teren jest znowu dostępny.
michacham pisze: 2. W pierwszym scenariuszu nie jestem pewien tego stosu drewna. Mam na przykład odłożone 2 kostki drewna, więc pierwsza kolumna i 1 pole w drugiej kolumnie są zajęte. Mogę dołożyć nie więcej niż jedną kolumne drewna na runde, więc w tym przypadku :
a) kłade tylko 1 kostke i kończe drugą kolumnę, więcej nie moge
b) kłade 2 kostki bo robie drugą kolumnę więc mogę położyć dwa drewna i jedno z nich przechodzi do trzeciej kolumny?
Wariant a) jest poprawny - kończysz 1 kolumnę na turę.
michacham pisze: 3. Zastanawiam się czy w scenariuszu z wyspą kanibali można troche (dosyć mocno) ułatwić sobie gre i wysłać Piętaszka z psem/czerwonym dyskiem na samobójczą misję zniszczenia miasta kanibali. Nie mają dużych szans na przeżycie ale akcja będzie przecież udana?
Żeby zniszczyć miasto kanibali trzeba przeżyć atak.
michacham pisze: 4. Każdy gracz ma swój jeden pomysł na przedmiot, który tylko on jest w stanie zrobić. Może mu w tym pomóc inny gracz/piętaszek/ brązowy dysk?
Tak, gracz może mieć pomoc, ale gdyby miała być rozpatrzona przygoda (w wyniki działania żetonu przygody), to rozpatruje ją dana postać, do której należy pomysł na przedmiot.
michacham pisze: 5. Żetony znajdujące się na planszy na polach akcji i kafelkach działają zwykle do momentu ich rozpatrzenia w fazie akcji. Jeśli wykonujemy dwie lub więcej akcji danego typu za każdym razem bierzemy pod uwagę ich działanie (np. dwa razy eksplorujemy kafelki w momencie gdy na planszy jest zielony żeton ?) czy po pierwszym rozpatrzeniu druga i kolejna akcja jest wykonywana normalnie?
Rozpatrywane są tylko, podczas pierwszej akcji, a potem są odrzucane.
michacham pisze: 6.dobrze rozumiem że wspomniane żetony kładzione na planszy działają od następnej rundy ( z wyjątkiem tych co się umieszcza na polach pogody i nocy)?
Tak.
michacham pisze: 7. W scenariuszu z wulkanem eksplorujemy ikony totemów rozpatrując karty tajemnic. Załóżmy że dobiorę kartę Zapadnia (chyba ta, pisze z pamięci), która mówi żeby przestać dociągać kolejne karty. Jak przez efekt tej karty nie uda mi się rozpatrzeć wymaganej liczby kart na arkuszu scenariusza to akcja eksploracji jest nieudana i trzeba ją powtórzyć?
W takiej sytuacji eksploracja jest udana.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 15 lis 2012, 13:17
autor: Królik
wajdzik83 pisze:A ja jeszcze jedno mam pytanko.

Głownie gram w robinsona solo i chciałem zapytać czy ktoś z Was grał również solo w arkham horror i czy te gry jakoś da sie porównać pod względem:
-klimatu
-poziomu trudności (przyswojenia regół i zasad)
-która gra wypada lepiej w grze solo

Dzieki za odpowiedź jeżeli takowa się pojawi ;)
Da się porównać i w obie da się dobrze grać solo, a wręcz najlepiej się w nie gra solo/w 2 osoby, szczególnie w Arkham powyżej 4 osób downtime moze być morderczy;)
Co do klimatu wszystko zależy od tego który bardziej Ci leży, czy Lovercraft czy zabawy rozbitków na wyspie obie gry mają go sporo, choć msz arkham z dodatkami jest chyba bardziej przygodówką niz robinson który jest nowocześniejszy mechanicznie i nie tak łatwo go zaszeregować.