Legendary: A Marvel Deck Building Game

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
trabiniu
Posty: 232
Rejestracja: 18 gru 2013, 15:39
Been thanked: 1 time

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: trabiniu »

Gambit pisze:
trabiniu pisze:powiedz że w recenzji będzie wzmianka (tutorial) jak się zabrać za ułożenie tej gry. przyznam że jak otworzyłem pudło z ponad 600 kartami to wysiadłem...
bardzo jestem też ciekaw trybu solo....
Pytasz o ułożenie na planszy, czy po prostu segregację w pudełku? Obie rzeczy są dość proste, choć czasochłonne :)
Tryb solo jest...

o jedno i drugie, co ciekawe wychodzi mi że mam jakies 40 kart więcej niż podają w instrukcji...
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5246
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 528 times
Been thanked: 1852 times
Kontakt:

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Gambit »

trabiniu pisze:
Gambit pisze:
trabiniu pisze:powiedz że w recenzji będzie wzmianka (tutorial) jak się zabrać za ułożenie tej gry. przyznam że jak otworzyłem pudło z ponad 600 kartami to wysiadłem...
bardzo jestem też ciekaw trybu solo....
Pytasz o ułożenie na planszy, czy po prostu segregację w pudełku? Obie rzeczy są dość proste, choć czasochłonne :)
Tryb solo jest...

o jedno i drugie, co ciekawe wychodzi mi że mam jakies 40 kart więcej niż podają w instrukcji...
Mogą to być karty, które są z jednej strony czarne. Nie wiem po co je dodali
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Dexterus »

Gambit pisze:Mogą to być karty, które są z jednej strony czarne. Nie wiem po co je dodali
Żeby dopchać paczki do "klasycznej" 55 :> I żeby kart zanadto nie mieszać, lecz sensownie po tych paczkach je poukładać (sensownie oczywiście w sporym cudzysłowie).

Poza tym przydają się jako dopychacz, co by karty się zanadto po pudle nie fajtały ^^'
Awatar użytkownika
13thcaesar
Posty: 607
Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 47 times
Been thanked: 29 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: 13thcaesar »

http://www.planszomania.pl/karciane/671 ... -Game.html


z upustami można i w okolicy 210 zł zakupić
Kurde, tego sklepu nie sprawdzałem, a ze nie mogłem wytrzymać to zakupiłem Legendary Marvel :evil:
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Dexterus »

13thcaesar pisze:Kurde, tego sklepu nie sprawdzałem, a ze nie mogłem wytrzymać to zakupiłem Legendary Marvel :evil:
To spróbuj zrezygnować - teraz jest tak fajno z unieważnianiem transakcji internetowych, że hej :) Nawet nie musisz podawać powodu.

(bo zakładam, że kupiłeś "zdalnie", nie "fizycznie"...?)
Awatar użytkownika
13thcaesar
Posty: 607
Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 47 times
Been thanked: 29 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: 13thcaesar »

No w tym rzecz że kupiłem w lokalnym sklepie, jutro zjeżdzam do Polski, i stwierdziłem że skoro narazie nie ma Aliena, to kupie Marvela i pogram sobi z synem (który uwielbia superbohaterów Marvela). W sumie miałem zamiar kupić w przyszłości Marvela, właśnie ze względu na syna, ale priorytetem był Alien.

Trudno Aliena kupie innym razem, a syn będzie miał jutro niespodziankę ;)
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 81 times
Been thanked: 12 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: adikom5777 »

13thcaesar pisze:Nakręciłem się na Legendary Encounter Alien, jednak w żadnym polskim sklepie nie mają tego. Mogę dostać ją w Oslo za 800 NOK (400 zł) i nie wiem czy ta gra jest warta tej ceny, czy lepiej poczekać aż będzie dostępna w Polsce.

http://www.planszostrefa.pl/pl/p/Legend ... dzone/4232

Dostępna od ręki
Awatar użytkownika
13thcaesar
Posty: 607
Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 47 times
Been thanked: 29 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: 13thcaesar »

Jestem już po kilku partiach w Legendary Marvel z moim 5-letnim synkiem. Już wcześniej próbowałem zainteresować go moim hobby, więc kupowałem różne gry planszowe przeznaczone dla dzieci jak: Potwory Do Szafy, Uno czy Spadające Małpki, jednak zaledwie po paru partiach nudziły go i nie chciał już więcej do nich wracać.
Jako ze uwielbia bohaterów (zwłaszcza Marvela) postanowiłem zakupić Marvel Legendary... i był to strzał w dziesiątkę :D !
Wsiąknął w tą grę na całego i chciał w nią grać cały dzień, partia po partii. Bariery językowej nie było... bo nie umie czytać ;). Jednak nie było to problemem.
Zna cyferki i wiedział ile kosztuje dany bohater, lub ile ataku potrzebuje aby pokonać danego złoczyńcę. Więc dodawał te swoje gwiazdki (licząc na paluszkach), ja mu jedynie mówiłem jaką umiejętność ma każdy Bohater w HQ, pozwalając mu samemu wybierać kogo chce zakupić. Po dwóch partiach pamiętał już ze Nick Fury za 8 gwiazdek, dostaje 1 "pazur" za każdą postać z symbolem SHIELD leżącego na stosie KO (podliczał ile ich tam leży i wybierał kogo zaatakuje). Lub że Hulk z symbolem zielonej pięści w zdolności ma 10 "pazurków" jeśli zagra wcześniej Bohatera z takim symbolem.
To samo się tyczy wrogów - wiedział kogo jest wstanie zaatakować i że np. taki Green Goblin porywa jednego "przechodnia" gdy wchodzi do gry, czy ze dobiera do 8 kart na koniec tury gdy pokona Dr Octopusa. ALbo ze potrzebuje X-Men'a zeby móc zaatakować Blob'a.
Sam nawet nauczył się rozkładać i przygotowywać grę.
Gdyby karty Bohaterów (tak jak w późniejszych dodatkach) miały różne rysunki, jeszcze łatwiej byłoby mu zapamiętać jak działają poszczególna karta.

To był idealny zakup, maluszek zainteresował się grami planszowymi, do tego uczy się przy tym dodawania, a radość jaką miał gdy pokonał finałową kartę Masterminda, uzbierał te 8 gwiazdek na swego ulubionego Nicka Fury'ego lub zdobył tytuł Legendarnego Bohatera jest bezcenna. Nigdy wcześniej nie widziałem u niego takiej radości, entuzjazmu i podekscytowania (nawet gdy dostał jakąś wymarzoną zabawkę) jakie mu towarzyszyły podczas rozgrywek w tą grę. Jestem również pod wrażenie ile mogą zapamiętać dzieci, nie umiejąc czytać zapamiętywać jak działają poszczególne karty.
Awatar użytkownika
Musza
Posty: 421
Rejestracja: 04 sty 2015, 15:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Musza »

Zakupiłem niedawno Legendary Villains (kooperacja z negatywną interakcją? wybór był dla mnie oczywisty). Pierwsza rozgrywka mnie trochę rozczarowała, gra była zbyt prosta, ale jak się później okazało (po przestudiowaniu jeszcze raz instrukcji) kilka umiejętności w grze zignorowaliśmy. Następnego dnia dałem jej jeszcze jedną szansę i ta rozgrywka sprawiła, że się zakochałem. Wybraliśmy z drużyną cięższy scenariusz, cięższego commandera (Profesor X, wcześniej Dr. Strange) i 2 zestawy X-manów. X-treme attack współpracujących mutantów nas tak zdruzgotało, że zanim zdążyliśmy kogoś zabić (a pojawiali się sami X-mani lub twisty) to zdążyliśmy przegrać. Gra udowodniła, że potrafi być wyzwaniem. Pokonanie nas trwało tak krótko, że postanowiliśmy się zemścić (chyba za bardzo się wczuliśmy w złe charaktery) i rozegrać partię raz jeszcze, ale ze scenariuszem dającym nam więcej czasu. Udało się wygrać, ale w tej rozgrywce ilość bindingów przekazywanych sobie wzajemnie dała totalnie inny rodzaj zabawy i satysfakcji, bo zabicie commandera na pewnym etapie gry było tylko formalnością, więc rywalizowaliśmy między sobą. Kiedy większość z nas udało się KO prawie wszystkie podstawowe jednostki z talii, co turę ktoś robił jakieś OP combo i czuliśmy się jak na placu zabaw zabijając z łatwością dobrych ( :twisted: ).

Gra pokazała, że potrafi dostarczyć wiele emocji, być wyzwaniem lub dawać możliwość rywalizacji z drobnym smaczkiem przeszkadzania sobie wzajemnie. Każda rozgrywka wydaje się być trochę inna, ale już po trzech grach zapragnąłem dodatków dla możliwości rozegrania ciekawych scenariuszy z komiksów i dokupiłem dodatek Dark City (jeszcze leży zafoliowany). Widziałem, że w drodze jest dodatek "Fear Itself" dedykowany do Villains, ale to jeden z tych mniejszych (100 kart) i jeszcze trochę trzeba na niego poczekać. Myślałem, żeby w między czasie zakupić podstawkę (jako, że jest bardziej kompatybilna z Dark City niż Villain) i Paint the Town Red (Scarlet Spider i Venom to jedni z moich ulubionych postaci komiksów Marvela), ale odstrasza mnie fakt, że w podstawce grafiki dla każdej karty tej samej postaci są takie same, a drugi dodatek nie ma za bardzo sensu bez niej. Teraz pytanie do tych co eksperymentowali z dodawaniem Dark City do postawki Villains, bo ja nie będę mieć okazji przetestować tego w tym tygodniu. Podobno wersja hultajów jest kompatybilna z dodatkami jasnej strony mocy, a klimat Dark City pasuje imo do Villains (bo przecież źli i dobrzy łączyli nie raz swoje siły, żeby pokonać większe zło), ale czy są problemy i nieścisłości z zagrywaniem bindings zamiast wounds, hydra zamiast s.h.i.e.l.d agents itd.? Jeśli byłoby dużo takich zmian i psułoby to rozgrywkę w jakiś sposób to zakupiłbym pewnie podstawkę dobrych, ale z wcześniej wspomnianego powodu wolałbym rozbudowywać wszystko o Villains.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2015, 14:55 przez Musza, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5246
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 528 times
Been thanked: 1852 times
Kontakt:

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Gambit »

Musza pisze: Podobno wersja hultajów jest kompatybilna z dodatkami jasnej strony mocy, a klimat Dark City pasuje imo do Villains (bo przecież źli i dobrzy łączyli nie raz swoje siły, żeby pokonać większe zło), ale czy są problemy i nieścisłości z zagrywaniem bindings zamiast wounds, hydra zamiast s.h.i.e.l.d agents itd.? Jeśli byłoby dużo takich zmian i psułoby to rozgrywkę w jakiś sposób to zakupiłbym pewnie podstawkę dobrych, ale z wcześniej wspomnianego powodu wolałbym rozbudowywać wszystko o Villains.
Villains są w pełni kompatybilni z pierwszym Legendary. Co do Twoich wątpliwości, to pełną rozpiskę tego co i jak łączyć, jakie nazwy z Villains odpowiadają jakim nazwom z Legendary, masz w instrukcji od Villains.
Co do zakupu obu części, to dla miłośników Marvela jest to niezła zabawa, bo można wtedy napuszczać na siebie bohaterów z "dobrej" podstawki na ich "złe" wersje z Villains.
Awatar użytkownika
Musza
Posty: 421
Rejestracja: 04 sty 2015, 15:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Musza »

Gambit pisze:
Musza pisze: Podobno wersja hultajów jest kompatybilna z dodatkami jasnej strony mocy, a klimat Dark City pasuje imo do Villains (bo przecież źli i dobrzy łączyli nie raz swoje siły, żeby pokonać większe zło), ale czy są problemy i nieścisłości z zagrywaniem bindings zamiast wounds, hydra zamiast s.h.i.e.l.d agents itd.? Jeśli byłoby dużo takich zmian i psułoby to rozgrywkę w jakiś sposób to zakupiłbym pewnie podstawkę dobrych, ale z wcześniej wspomnianego powodu wolałbym rozbudowywać wszystko o Villains.
Villains są w pełni kompatybilni z pierwszym Legendary. Co do Twoich wątpliwości, to pełną rozpiskę tego co i jak łączyć, jakie nazwy z Villains odpowiadają jakim nazwom z Legendary, masz w instrukcji od Villains.
Co do zakupu obu części, to dla miłośników Marvela jest to niezła zabawa, bo można wtedy napuszczać na siebie bohaterów z "dobrej" podstawki na ich "złe" wersje z Villains.
Czytałem tę część instrukcji i stąd właśnie moje pytanie. Piszą np. żeby używać obu Wounds i Bindings / S.H.I.E.L.D. Officers i Madame Hydra etc., ale bez "podstawki dobrych" nie mam obu zestawów tych kart. Jest też sekcja "Terms That Are Not Equivalent" która mówi o tym, że nie należy stosować naprzemiennie wcześniej wspomnianych. Wnioskuję zatem, że jeśli karta mi mówi weź wound, a ja go nie mam to branie binding niekoniecznie jest tu prawidłowe. Pytanie moje dotyczyło właśnie tego aspektu czy to się mimo wszystko zgra i podstawka Villains z dodatkiem Dark City będzie dobrze działać :wink:
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5246
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 528 times
Been thanked: 1852 times
Kontakt:

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Gambit »

Musza pisze:Czytałem tę część instrukcji i stąd właśnie moje pytanie. Piszą np. żeby używać obu Wounds i Bindings / S.H.I.E.L.D. Officers i Madame Hydra etc., ale bez "podstawki dobrych" nie mam obu zestawów tych kart. Jest też sekcja "Terms That Are Not Equivalent" która mówi o tym, że nie należy stosować naprzemiennie wcześniej wspomnianych. Wnioskuję zatem, że jeśli karta mi mówi weź wound, a ja go nie mam to branie binding niekoniecznie jest tu prawidłowe. Pytanie moje dotyczyło właśnie tego aspektu czy to się mimo wszystko zgra i podstawka Villains z dodatkiem Dark City będzie dobrze działać :wink:
Generalnie nie powinno się podmieniać kart Wound na Binding, bo mają one nieco inne działanie. Generalnie faktycznie może być problem z łączeniem Dark City i Villains, bez podstawki zwykłego Legendary, ale możesz na przykład przez jakiś czas unikać postaci, które każą Ci brać karty, których nie masz.
Awatar użytkownika
13thcaesar
Posty: 607
Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 47 times
Been thanked: 29 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: 13thcaesar »

pod tym linkiem http://upperdeckstore.com/legendary-vil ... nsion.html można zobaczyć kilka zdjęć kart z nadchodzącego dodatku Legendary Villains: Fear Itself. Widać że pojawią się nowe słowa kluczowe/mechaniki - Fail, Thrown Artifact i Uru-Enchanted Weapons.
Awatar użytkownika
13thcaesar
Posty: 607
Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 47 times
Been thanked: 29 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: 13thcaesar »

Nastawiłem się na Legendary Encounter Alien, jednak pospieszyłem się i kupiłem Marvel Legendary (głównie dla syna), jednak tak wsiąkliśmy że zakupiłem już Legendary Marvel Villains i przymierzam się do zakupu pozostałych dodatków.

Ogólnie ta seria jest naprawdę świetna, Legendary Marvel Villains jest trudniejsze (rozegrałem na dwóch graczy "scenariusz" z Plot'em Mass Produce War Machine Armor z Commander'em Nickiem Fury, z Adversary Groups - Avengers, Uncanny Avengers i S.H.I.E.L.D Assault Squads - zrobili z nas miazgę :wink:

Słyszałem plotki że podobno Upper Deck nie planuje dodruków Legendary: Fantastic Four i Legendary: Paint The Town Red? Jeśli to prawda to chyba lepiej pospieszyć się z zakupem tych dodatków, chociaż z drugiej strony nie znikną one chyba aż tak szybko ze sklepowych półek?
Awatar użytkownika
13thcaesar
Posty: 607
Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 47 times
Been thanked: 29 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: 13thcaesar »

Mam pytanie związane z koszulkami - powkładałem karty z Legendary Marvel Villains w koszulki trzech kolorów:

* Commanders i Plots w przezroczyste.
* Allies, HYDRA Operatives, HYDRA Soldiers, Madame HYDRA, New Recruits i Bindings w białe.
* Adversary Groups, Backup Adversaries, Bystanders, Plot Twist i Command Strikes w zielone.

Zamówiłem też już pozostałe dodatki. Jednak słyszałem ze w którymś z dodatków, jeden z Plot'ów umieszcza karty Henchmen Villains Group w talii Heroes. Więc w takim przypadku ładowanie kart w dwóch różnych kolorach mija się z celem bo w przypadku tego Plotu będą się one wyróżniać, i będzie wiadomo jaka karta dojdzie.

Czy w pozostałych dodatkach jest więcej takich Plotów lub efektów umieszczających karty z jednej z tych "grup" w drugiej?
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: kudlacz135 »

Ta informacja dotyczy klasycznego Legendary, bo do Villains nie ma chyba jeszcze żadnego dodatku (chyba, że chcesz mieszać zestawy, wtedy czytaj dalej). Jest kilka różnych tego typu knowań ;) na szybko pamiętam o 3. W jednym złoczyńców wrzuca się do bohaterów, w innym bohaterów wrzuca się do złoczyńców (nie wiem czy tutaj przypadkiem nie ma 2 różnych misji), w trzecim przechodniów mamy w talii bohaterów.
Awatar użytkownika
13thcaesar
Posty: 607
Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 47 times
Been thanked: 29 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: 13thcaesar »

To wychodzi na to że jednak lepiej "pakować" wszystkie karty w jednolity kolor.

A jakie są według was najlepsze zestawienia Heroes/Allies?

Ja mam dwie ulubione "grupy" z Legendary Marvel Villains (solo):

1. Venom, Bullseye, Sabretooth.
2. Green Goblin, Electro, Dr. Octopus.
Awatar użytkownika
Musza
Posty: 421
Rejestracja: 04 sty 2015, 15:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Musza »

13thcaesar pisze:To wychodzi na to że jednak lepiej "pakować" wszystkie karty w jednolity kolor.

A jakie są według was najlepsze zestawienia Heroes/Allies?

Ja mam dwie ulubione "grupy" z Legendary Marvel Villains (solo):

1. Venom, Bullseye, Sabretooth.
2. Green Goblin, Electro, Dr. Octopus.
Dla mnie Mistique, Magneto i Sabretooth zamiatają wszystko. Nie wypróbowałem natomiast jeszcze Green Goblina i Electro w pakiecie Sinister 6.

Wie ktoś może kiedy do Polskich sklepów trafi Fear Itself? Już ostrzę szpony na niego :twisted:
Awatar użytkownika
13thcaesar
Posty: 607
Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 47 times
Been thanked: 29 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: 13thcaesar »

Ja kupuje wszystko w norweskim sklepie (w tym tygodniu powinny dojść mi Fantastic Four, Guardians Of The Galaxy, Dark City i Paint The Town Red), w ofercie widnieje już Fear Itself z informacją ze będzie w marcu. Więc w Polsce też raczej powinno być w tym miesiącu.

Musza widzę ze tak samo jak ja, dopiero zaczynacz przygodę z Legendary Marvel, znalazłem fajną stronkę http://tablemonkey.net/Legendary (pewnie reszta graczy na tym forum już ją zna), na której ustawiasz sobie parametry (posiadane dodatki, liczbę graczy, poziom trudności na którym chcesz grać itp.) i na podstawie tego ustala ci ona setup - Plot'a, Commandera, Adversary Group, oraz Allies Group - przydatne jeśli chcesz na szybko przygotować losowy setup.
Awatar użytkownika
Musza
Posty: 421
Rejestracja: 04 sty 2015, 15:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Musza »

13thcaesar pisze:Ja kupuje wszystko w norweskim sklepie (w tym tygodniu powinny dojść mi Fantastic Four, Guardians Of The Galaxy, Dark City i Paint The Town Red), w ofercie widnieje już Fear Itself z informacją ze będzie w marcu. Więc w Polsce też raczej powinno być w tym miesiącu.

Musza widzę ze tak samo jak ja, dopiero zaczynacz przygodę z Legendary Marvel, znalazłem fajną stronkę http://tablemonkey.net/Legendary (pewnie reszta graczy na tym forum już ją zna), na której ustawiasz sobie parametry (posiadane dodatki, liczbę graczy, poziom trudności na którym chcesz grać itp.) i na podstawie tego ustala ci ona setup - Plot'a, Commandera, Adversary Group, oraz Allies Group - przydatne jeśli chcesz na szybko przygotować losowy setup.
Dzięki za cynk może się kiedyś przyda, chociaż ja lubię sobie samemu robić setup pod scenariusze/sceny komiksowe i nie zabiera mi to tak dużo czasu znowu. Swoją drogą do mnie dzisiaj doszła podstawka z Paint the Town Red. Szkoda, że nie wpadli wcześniej na zrobienie maty zamiast planszy. Dzisiaj może się uda przetestować i zdecyduję czy "dobra" wersja jest na tyle fajna, żeby jeszcze w Fantastic Four zainwestować. Guardians Of The Galaxy sobie daruję, bo nie bardzo ich lubię, a o Fear Itself myślę nieustannie, szczególnie przy krojeniu cebuli. Pozdr!
Awatar użytkownika
13thcaesar
Posty: 607
Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 47 times
Been thanked: 29 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: 13thcaesar »

Dzięki za cynk może się kiedyś przyda, chociaż ja lubię sobie samemu robić setup pod scenariusze/sceny komiksowe i nie zabiera mi to tak dużo czasu znowu. Swoją drogą do mnie dzisiaj doszła podstawka z Paint the Town Red. Szkoda, że nie wpadli wcześniej na zrobienie maty zamiast planszy. Dzisiaj może się uda przetestować i zdecyduję czy "dobra" wersja jest na tyle fajna, żeby jeszcze w Fantastic Four zainwestować. Guardians Of The Galaxy sobie daruję, bo nie bardzo ich lubię, a o Fear Itself myślę nieustannie, szczególnie przy krojeniu cebuli. Pozdr!
MI też dzisiaj przyszły zamówione dodatki: Fantastic Four, Guardians Of The Galaxy, Dark City i Paint The Town Red, więc teraz się męcze żeby je wszystkie zakoszulkować ;), a jako że jestem na chorobowym to od jutra zaczne testować po kolei każdy dodatek ;)
Awatar użytkownika
13thcaesar
Posty: 607
Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 47 times
Been thanked: 29 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: 13thcaesar »

Poniżej Spoiler (zdjęcia) kilku kolejnych kart z Fear Itself zamieszczonych na BGG przez jednego z graczy, a także zasada działania Uru-enchanted weapon:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Musza
Posty: 421
Rejestracja: 04 sty 2015, 15:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: Musza »

...i tak odkryte karty (Uru-enchanted weapon) będą wracały na swoje miejsce? Jeśli tak to będzie wiadomo co nas czeka w przyszłych turach.

Ms. Marvel swoją drogą wydaje się być strasznie upierdliwą i potrafiącą napsuć krwii kartą.
Awatar użytkownika
13thcaesar
Posty: 607
Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 47 times
Been thanked: 29 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: 13thcaesar »

Tak, odkryte karty będą wracać na wierzch Adversary Deck.

Widać że, Nul (Hulk) będzie oparty na demolish, a Greithoth (Absorbing Man) na Artifacts (będzie dobrze współgrał z Guardians Of Galaxy).

Poza tym wygląda na to że wszyscy Allies będą należeć do Enemies of Asgard, poza Skadi która będzie z HYDRY.
Awatar użytkownika
13thcaesar
Posty: 607
Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 47 times
Been thanked: 29 times

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Post autor: 13thcaesar »

Na BGG pod tym linkiem https://boardgamegeek.com/image/2448023/tmlturby są już zdjęcia wszystkich kart z Fear Itself oraz skan instrukcji ;)


Jednak się myliłem, karty odkryte przez efekt Uru-Enchanted Weapons trafiają na spód Adversary Deck, a nie z powrotem na wierzch.

Wygląda na to ze ten dodatek jest skierowany raczej do graczy grających multiplayers, gracze grający solo mogą się zawieść (jeden z Plotów jest przeznaczony dla 2+ graczy, a wiele efektów Allies działa przy większej liczbie graczy).

Za sprawą Uru-Enchanted Weapons walka staje się bardziej nieprzewidywalna, gracz nigdy nie jest pewien czy uda mu się pokonać wroga z tym keyword'em dopóki go nie zaatakuje, stąd niektórzy Adversary mają efekt Fight or Fail odpalany bezwzględu na to czy uda nam się pokonać takiego wroga czy też poniesiemy porażkę.

Podoba mi się działanie Thrown Artifacts - możemy rzucić go kiedy nam odpowiada i trafia on na spód naszej talii, więc szybko może do nas wrócić z powrotem (jak młot Thor'a ;)) Dodatkowo niektórzy Allies mogą manipulować kartami w naszej talii.

Sam Commander wygląda na cholernie ciężkiego, odpala Demolish efekt przy Commander Stike'u a dodatkowo zwiększa jego Uru-Enchanted Weapons za każdy Commander Strike leżący obok niego!
ODPOWIEDZ