Przepraszamym, że tak długo nie odpowiadaliśmy na zadane pytania ale aktualnie każda sekundo-minuta przeznaczamy by w tym tygodniu odpalić Kickstartera
Muad'Dib pisze:W sumie tak się tylko zastanawiam, że skoro SCD to 119PLN, a cena na kickstarterze będzie prawdopodobnie 30$ (jak wynika z rozmów na BGG) to czy po trafieniu do regularnej sprzedaży gra nie będzie tańsza. Wiadomo, że sklepy nie sprzedają w SCD tylko niższej więc to może spowodować, że ludzie poczekają (przynajmniej w Polsce). W sumie to się rozbija o ten kosmiczny kurs dolara
Na Kickstarterze gr będzie tańsza niż SCD 119 własnie dlatego aby dać Wam powód do tego aby nie czekać na rabat w sklepie. Mamy nadzieje również, że Kickstarterowa wersja będzie atrakcyjna dla Was

.
aspo pisze:Takie pytanie do ekipy B&D: rozważaliście rozszerzenie liczby graczy? Skoro "plansza" to jedynie ułożenie żetonów na 4 strony, to czemu nie na 5-6? Może dało by się to załatwić np. łączeniem dwóch kopii gry?
Pytam, bo ostatnio bardzo interesują mnie nieimprezowe gry dedykowane dla 5+ graczy.
Nie ma tu problemu pól na planszy, które by ograniczały liczbę ruchów, nie ma problemu z czasem rozgrywki (pudełkowe 30' pewnie rozciągnie się do godziny przy pełnym składzie, co i tak jest niezłym rezultatem), problemem wydają się jedynie komponenty dla 5. gracza i symetria rozkładu żetonów na stole. Dobrze rozumuję?
Dzięki za uwagi - na pewno je uwzględnimy
Co do wersji na 5-6 osób: rzecz jasna zmieniłby się rozkład i ilość komponentów ale jak już tutaj wspomniano rozwalałoby to trochę mechanikę i musielibyśmy powtórzyć praktycznie wszystkie testy związane z różnymi obszarami gry. Aktualnie układ planetarny tworzy się w czterech kierunkach od środkowej gwiazdy, nie tylko dlatego, że jest to gra dla 2-4 osób ale również ze względu na efekty i cele, które odnoszą się do "stron gwiazdy" (jest to logistycznie i mechanicznie bardziej intuicyjnie). W 5-6 osobach dochodziłyby nowe kierunki co doprowadziłoby do nieścisłości, przerabiania celów, efektów (bo one działają, np. na wszystkie planety na orbicie).
Obawiamy się też, czy przy przyjętym w grze modelu wykonywania akcji w turze (gracze mają dowolność wykonywania akcji czyli mogą wielokrotnie wykonywać różne działania) oprócz down-time'u spowodowałoby iż gra straciłaby na strategicznym aspekcie "po co mam planować skoro jak tura do mnie przyjdzie to układ będzie już tak zmienny efektami i działaniami innych graczy, że to nie a sensu".
Musielibyśmy ten aspekt jeszcze mocno przeanalizować.