Strona 6 z 18

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 13 maja 2015, 15:12
autor: kamron6
Od 12 lat? Czyli trudność na poziomie Hannibal Barkas :p
Można gdzieś obejrzeć gameplay lub przeczytać raport z rozgrywki?

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 13 maja 2015, 15:16
autor: Board&Dice
kamron6 pisze:Od 12 lat? Czyli trudność na poziomie Hannibal Barkas :p
Można gdzieś obejrzeć gameplay lub przeczytać raport z rozgrywki?
Draft rulbooka PL opublikujemy w przyszłym tygodniu natomiast do tego momentu zapraszam
http://gram-niebieskim.blogspot.com/201 ... totyp.html
http://kobietaiplanszowki.blogspot.com/ ... -2015.html

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 13 maja 2015, 18:36
autor: Furia

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 13 maja 2015, 22:24
autor: Board&Dice
Furia pisze:A ja dorzucę jeszcze:

http://www.reddice.com.pl/pyrkon-2015/
Racja, przepraszamy, gdzieś nam umknęłaś :(

W każdym razie bardzo dziękujemy za mile spędzony przy stołach czas i koniecznie do zobaczenia kolejnym razem :)

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 14 maja 2015, 10:42
autor: yosz
To ja dorzucę, że ZnadPlanszy z wielką przyjemnością obejmuje grę swoim patronatem medialnym.

http://info.znadplanszy.pl/2015/05/14/e ... oard-dice/

We wpisie możecie zobaczyć listę i wizualizację komponentów i poznać cenę (obie rzeczy robią bardzo pozytywne wrażenie :) )

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 14 maja 2015, 18:55
autor: aspo
Jakkolwiek wcześniej jakoś omijałem wątek, tak teraz parę zdjęć i wpisów blogowych przekonało mnie do tego tytułu.

Takie pytanie do ekipy B&D: rozważaliście rozszerzenie liczby graczy? Skoro "plansza" to jedynie ułożenie żetonów na 4 strony, to czemu nie na 5-6? Może dało by się to załatwić np. łączeniem dwóch kopii gry?
Pytam, bo ostatnio bardzo interesują mnie nieimprezowe gry dedykowane dla 5+ graczy.
Nie ma tu problemu pól na planszy, które by ograniczały liczbę ruchów, nie ma problemu z czasem rozgrywki (pudełkowe 30' pewnie rozciągnie się do godziny przy pełnym składzie, co i tak jest niezłym rezultatem), problemem wydają się jedynie komponenty dla 5. gracza i symetria rozkładu zetonow na stole. Dobrze rozumuję?

Przy okazji dwie uwagi do listy komponentów:
05 | wooden spices markers
chodzi o przyprawy (spice) czy o gatunki (species)?
09 | special effecs tiles

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 14 maja 2015, 18:56
autor: Muad'Dib
W sumie tak się tylko zastanawiam, że skoro SCD to 119PLN, a cena na kickstarterze będzie prawdopodobnie 30$ (jak wynika z rozmów na BGG) to czy po trafieniu do regularnej sprzedaży gra nie będzie tańsza. Wiadomo, że sklepy nie sprzedają w SCD tylko niższej więc to może spowodować, że ludzie poczekają (przynajmniej w Polsce). W sumie to się rozbija o ten kosmiczny kurs dolara ;)

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 14 maja 2015, 19:16
autor: Bea
Muad'Dib pisze:W sumie tak się tylko zastanawiam, że skoro SCD to 119PLN, a cena na kickstarterze będzie prawdopodobnie 30$ (jak wynika z rozmów na BGG) to czy po trafieniu do regularnej sprzedaży gra nie będzie tańsza. Wiadomo, że sklepy nie sprzedają w SCD tylko niższej więc to może spowodować, że ludzie poczekają (przynajmniej w Polsce). W sumie to się rozbija o ten kosmiczny kurs dolara ;)
Takie rzeczy się zdarzają. ja tak miałam z grą Parfum. Na Kickstarterze zapłaciłam z wysyłką 200 zł, a teraz ona jest dostępna w Rebelu za 159, a w preorderze była jeszcze tańsza.

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 14 maja 2015, 21:59
autor: rattkin
aspo pisze: Takie pytanie do ekipy B&D: rozważaliście rozszerzenie liczby graczy? Skoro "plansza" to jedynie ułożenie żetonów na 4 strony, to czemu nie na 5-6? Może dało by się to załatwić np. łączeniem dwóch kopii gry?
Stara zasada mówi, że tego rodzaju gry na 5 osób istnieją rzadko. Rzadko dlatego, że przy większej ilości graczy jest za duży downtime. Po prostu. Czasem w dodatkach się potem "dodaje" komponenty dla piątego gracza, bo "ludzie chcą", ale designer dobrze wie, że taka partia jest wtedy mało udana.

W grze są efekty, które działają na dany pierścień od słońca. Przy większej ilości odnóg, te efekty prawdopodobnie wykopałyby balans.
aspo pisze: Pytam, bo ostatnio bardzo interesują mnie nieimprezowe gry dedykowane dla 5+ graczy.
Takich gier (dobrych) jest niezwykle mało. Zerknij na Robo Rally i Libertalię.

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 18 maja 2015, 09:19
autor: Board&Dice
Nadszedł dzień publikacji instrukcji Exoplanets.
Mamy przyjemność załączyć link do wersji BETA, przed finalną redakcją i oczywiście składem.
Wszelkie Wasze uwagi są mile widziane, a samą instrukcje będziemy dopracowywać aż do samego końca, tak by była jak najbardziej czytelna i rzeczowa. Miłej lektury.

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 18 maja 2015, 09:25
autor: Board&Dice
Przepraszamym, że tak długo nie odpowiadaliśmy na zadane pytania ale aktualnie każda sekundo-minuta przeznaczamy by w tym tygodniu odpalić Kickstartera :)
Muad'Dib pisze:W sumie tak się tylko zastanawiam, że skoro SCD to 119PLN, a cena na kickstarterze będzie prawdopodobnie 30$ (jak wynika z rozmów na BGG) to czy po trafieniu do regularnej sprzedaży gra nie będzie tańsza. Wiadomo, że sklepy nie sprzedają w SCD tylko niższej więc to może spowodować, że ludzie poczekają (przynajmniej w Polsce). W sumie to się rozbija o ten kosmiczny kurs dolara
Na Kickstarterze gr będzie tańsza niż SCD 119 własnie dlatego aby dać Wam powód do tego aby nie czekać na rabat w sklepie. Mamy nadzieje również, że Kickstarterowa wersja będzie atrakcyjna dla Was :).
aspo pisze:Takie pytanie do ekipy B&D: rozważaliście rozszerzenie liczby graczy? Skoro "plansza" to jedynie ułożenie żetonów na 4 strony, to czemu nie na 5-6? Może dało by się to załatwić np. łączeniem dwóch kopii gry?
Pytam, bo ostatnio bardzo interesują mnie nieimprezowe gry dedykowane dla 5+ graczy.
Nie ma tu problemu pól na planszy, które by ograniczały liczbę ruchów, nie ma problemu z czasem rozgrywki (pudełkowe 30' pewnie rozciągnie się do godziny przy pełnym składzie, co i tak jest niezłym rezultatem), problemem wydają się jedynie komponenty dla 5. gracza i symetria rozkładu żetonów na stole. Dobrze rozumuję?
Dzięki za uwagi - na pewno je uwzględnimy :)

Co do wersji na 5-6 osób: rzecz jasna zmieniłby się rozkład i ilość komponentów ale jak już tutaj wspomniano rozwalałoby to trochę mechanikę i musielibyśmy powtórzyć praktycznie wszystkie testy związane z różnymi obszarami gry. Aktualnie układ planetarny tworzy się w czterech kierunkach od środkowej gwiazdy, nie tylko dlatego, że jest to gra dla 2-4 osób ale również ze względu na efekty i cele, które odnoszą się do "stron gwiazdy" (jest to logistycznie i mechanicznie bardziej intuicyjnie). W 5-6 osobach dochodziłyby nowe kierunki co doprowadziłoby do nieścisłości, przerabiania celów, efektów (bo one działają, np. na wszystkie planety na orbicie).

Obawiamy się też, czy przy przyjętym w grze modelu wykonywania akcji w turze (gracze mają dowolność wykonywania akcji czyli mogą wielokrotnie wykonywać różne działania) oprócz down-time'u spowodowałoby iż gra straciłaby na strategicznym aspekcie "po co mam planować skoro jak tura do mnie przyjdzie to układ będzie już tak zmienny efektami i działaniami innych graczy, że to nie a sensu".

Musielibyśmy ten aspekt jeszcze mocno przeanalizować.

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 18 maja 2015, 15:24
autor: aspo
Board&Dice pisze:Co do wersji na 5-6 osób: rzecz jasna zmieniłby się rozkład i ilość komponentów ale jak już tutaj wspomniano rozwalałoby to trochę mechanikę i musielibyśmy powtórzyć praktycznie wszystkie testy związane z różnymi obszarami gry. Aktualnie układ planetarny tworzy się w czterech kierunkach od środkowej gwiazdy, nie tylko dlatego, że jest to gra dla 2-4 osób ale również ze względu na efekty i cele, które odnoszą się do "stron gwiazdy" (jest to logistycznie i mechanicznie bardziej intuicyjnie). W 5-6 osobach dochodziłyby nowe kierunki co doprowadziłoby do nieścisłości, przerabiania celów, efektów (bo one działają, np. na wszystkie planety na orbicie).
Dzięki za wyjaśnienie!

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 19 maja 2015, 23:13
autor: Board&Dice
Pora na kolejną odsłonę - krótki opis zasad gry do kampanii projektu na Kickstarterze

Zapraszamy do obejrzenia tego krótkiego filmiku.

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 21 maja 2015, 18:00
autor: TTR_1983

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 21 maja 2015, 18:01
autor: Board&Dice
Właśnie nadszedł od tak dawna zapowiadany dzień, start projektu gry planszowej Exoplanets na Kickstarterze.
Ten dzień jest ukoronowaniem wielotygodniowych przygotowań, nieprzespanych nocy, a także wielu wyrzeczeń, które jednak doprowadziły nas do tego dnia.
Zapraszamy wszystkich do zapoznania się z naszą kampanią, zapoznania się z naszymi pomysłami na stworzenie z Exoplanets nie tylko gry, ale również faktycznego wsparcia dla innych projektów.

Poraz zaczynać! Bądźcie z nami, wspierajcie i podajcie dalej tą nowinę, niech cały kosmos dowie się, że wyruszamy na przygodę z Exoplanets.

Jeśli macie jakiekolwiek pytania, śmiało nadajcie jakikolwiek sygnał za pośrednictwem Facebooka, Twittera, forum gier planszowych, komentarza do kampanii, maila, czy jak kolwiek tylko chcecie wysłać sygnał w przestrzeń. Załoga naszego statku kosmicznego wyłapie każde pytanie i nie pozostawi go bez odpowiedzi.

Nasłuchujcie równiez syngałów z #ExoplanetsKS - będziemy tam nadawać wszystkie nowinki, a bieżące relacje pojawiać się będą na FB i Twitterze.

Liczymy na Wasze wsparcie!

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 21 maja 2015, 18:19
autor: BartP
Wiem, że to trochę cyniczne, ale nie widzę sensu wspierania gry na Kickstarterze.
SCD = 119 zł.
Na KS muszę zapłacić $33, czyli pewnie po kursie 3,8 wyjdzie mi 125 zł.
Jak kupię 6-pak, to będzie $168 (niby jest napisane $4 za przesyłkę na prawym marginesie, na obrazku jest $6, ale system automatycznie dolicza $14, dziwne, 3 różne kwoty), to na osobę wychodzi 106 zł.

No ale przecież w sklepach to będzie za jakieś 90 zł :/.

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 21 maja 2015, 18:25
autor: Board&Dice
BartP pisze:Wiem, że to trochę cyniczne, ale nie widzę sensu wspierania gry na Kickstarterze.
SCD = 119 zł.
Na KS muszę zapłacić $33, czyli pewnie po kursie 3,8 wyjdzie mi 125 zł.
Jak kupię 6-pak, to będzie $168 (niby jest napisane $4 za przesyłkę na prawym marginesie, na obrazku jest $6, ale system automatycznie dolicza $14, dziwne, 3 różne kwoty), to na osobę wychodzi 106 zł.

No ale przecież w sklepach to będzie za jakieś 90 zł :/.
Kurs już od jakiegoś czasu to nie 3,8 :)
SCD = 119 zł. jak kupisz w sklepie internetowym + wysyłka.

W zakresie 6 paka - sprawdzimy dlaczego dodaje 14$ - to dziwne, nie powinno się tak zadziać.
Cenę gry w sklepach trudno nam jest komentować - najnormalniej w świecie nie wiemy jaką politykę sklepy przyjmą

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 21 maja 2015, 18:30
autor: BartP
Co innego kurs średni NBP, a co innego kurs, po jakim bank sprzedaje walutę. Przykładowo Bank Millennium chce mi sprzedać dziś dolca za 3,8166 zł.

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 21 maja 2015, 19:10
autor: rattkin
Poprawcie troche literówek bo kiepsko to wyglada...

Z pytań tzw podchwytliwych - skoro wydanie jest multi-lang, jak to sie bedzie miało do kafelków celu? Bedą miały angielskie nazwy?

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 21 maja 2015, 19:15
autor: Board&Dice
rattkin pisze:Poprawcie troche literówek bo kiepsko to wyglada...

Z pytań tzw podchwytliwych - skoro wydanie jest multi-lang, jak to sie bedzie miało do kafelków celu? Bedą miały angielskie nazwy?
Cześć, Native speaker sprawdzał cały opis, ale jak widać w ferworze walki uciekło pare miejsc - iczywiście poszukamy wszystkich literówek i ASAP postaramy się je wyeliminować - dzięki bardzo!
W temacie kafli celów - masz rację, nazwy kafli będą w języku angielskim i ich opis będzie już na polskiej karcie gracza - to jest jedyny uniwersalny element - reszta to ikonografia z objasnieniem już w docelowym języku

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 21 maja 2015, 20:44
autor: rattkin
To ja wam radzę w te pędy to napisać dużymi wołami na początku, bo zaraz będziecie mieć shitstorm od Niemców. Polacy pewnie też nie bedą uradowani. Lepiej tak i uprzedzić od razu, niż potem gasić pożar.

W to ze native speaker i w to że sprawdzał to ani trochę nie wierzę, ale ok, niech będzie.

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 21 maja 2015, 20:50
autor: Board&Dice
rattkin pisze:To ja wam radzę w te pędy to napisać dużymi wołami na początku, bo zaraz będziecie mieć shitstorm od Niemców. Polacy pewnie też nie bedą uradowani. Lepiej tak i uprzedzić od razu, niż potem gasić pożar.

W to ze native speaker i w to że sprawdzał to ani trochę nie wierzę, ale ok, niech będzie.

Tutaj jest taka sama sytuacja jak zrobiliśmy w przypadku Dice Brewing - nazwy piw były po angielsku: instrukcja i karty graczy w 3 językach (identyczny zabieg tutaj sa tylko tytuły kafli przestrzeni po angielsku).

Opis kampanii był sprawdzany (a - przez tłumacza; b - przez nativa). Możliwe że wkradła się jakaś nasza manipulacja gdy osadzaliśmy to w grafikach.

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 21 maja 2015, 20:50
autor: Muad'Dib
BartP pisze:Wiem, że to trochę cyniczne, ale nie widzę sensu wspierania gry na Kickstarterze.
SCD = 119 zł.
Na KS muszę zapłacić $33, czyli pewnie po kursie 3,8 wyjdzie mi 125 zł.
Jak kupię 6-pak, to będzie $168 (niby jest napisane $4 za przesyłkę na prawym marginesie, na obrazku jest $6, ale system automatycznie dolicza $14, dziwne, 3 różne kwoty), to na osobę wychodzi 106 zł.

No ale przecież w sklepach to będzie za jakieś 90 zł :/.
Dokładnie o tym samym pisałem kilka dni temu. W sensie dla ludzi zza granicy to żadna różnica, raptem kilka $ ale dla nas w Polsce już nie. Na razie się waham, to co mogło mnie przekonać to kickstarter exclusive ale widzę tylko jeden - woreczki (przynajmniej reszta dodatków nie jest w ten sposób opisana). Może za 90 nie będzie ale ok 100zł już pewnie tak a za przesyłkę nigdy nie płacę bo robię łączone zamówienia. Naprawdę życzę kampanii powodzenia bo śledzę ten projekt zanim jeszcze trafił pod strzechy Board&Dice i bardzo mi się podoba. Ale wiem, że w sklepie będzie po prostu taniej. Zwłaszcza biorąc pod uwagę kurs, w moim banku też 3,8. Chyba, że poczekam i pod koniec akcji cena $ spadnie do bardziej ludzkiego poziomu.

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 21 maja 2015, 21:08
autor: SaszaPL
Wsparłem :) i się cieszę!

EDIT: I życzę powodzenia!

Re: ExoPlanets (tytuł roboczy, wcześniej: Planety)

: 21 maja 2015, 21:10
autor: Board&Dice
Muad'Dib pisze:
BartP pisze:Wiem, że to trochę cyniczne, ale nie widzę sensu wspierania gry na Kickstarterze.
SCD = 119 zł.
Na KS muszę zapłacić $33, czyli pewnie po kursie 3,8 wyjdzie mi 125 zł.
Jak kupię 6-pak, to będzie $168 (niby jest napisane $4 za przesyłkę na prawym marginesie, na obrazku jest $6, ale system automatycznie dolicza $14, dziwne, 3 różne kwoty), to na osobę wychodzi 106 zł.

No ale przecież w sklepach to będzie za jakieś 90 zł :/.
Dokładnie o tym samym pisałem kilka dni temu. W sensie dla ludzi zza granicy to żadna różnica, raptem kilka $ ale dla nas w Polsce już nie. Na razie się waham, to co mogło mnie przekonać to kickstarter exclusive ale widzę tylko jeden - woreczki (przynajmniej reszta dodatków nie jest w ten sposób opisana). Może za 90 nie będzie ale ok 100zł już pewnie tak a za przesyłkę nigdy nie płacę bo robię łączone zamówienia. Naprawdę życzę kampanii powodzenia bo śledzę ten projekt zanim jeszcze trafił pod strzechy Board&Dice i bardzo mi się podoba. Ale wiem, że w sklepie będzie po prostu taniej. Zwłaszcza biorąc pod uwagę kurs, w moim banku też 3,8. Chyba, że poczekam i pod koniec akcji cena $ spadnie do bardziej ludzkiego poziomu.
ten exclusive to nie są woreczki tylko plastikowe przezroczyste pudełka na zasoby - tutaj wizualizacja
Obrazek

@SaszaPL - dzięki bardzo!!!