Strona 6 z 11

Re: Metallum

: 13 sty 2014, 22:58
autor: pan_satyros
Andy pisze:
pan_satyros pisze:Promówkę dostałeś? Bardzo fajna.
A co to miało być?
Napisz do autora gry lub galakty, z tego co mi mówiono na Pionku to wysyłają.
A szkoda nie mieć, bo wprowadza dodatkowe możliwości taktyczne, a tego nigdy mało w przypadku Metallum.
Dla mnie ten tytuł to chyba największa niespodzianka 2013 roku.
Dawnotak nie miałem w przypadku planszówek - zazwyczaj kupowałem wiedząc czego się spodziewać, a ta trafiła się nam kompletnie z zaskoczenia.

Re: Metallum

: 13 sty 2014, 23:04
autor: Andy
Dzięki za informacje, tej planety rzeczywiście nie dostałem.

Re: Metallum

: 13 sty 2014, 23:41
autor: Neoko
Kupilem ta gre . Jestem po pierwszej partii gra wymiata. Co do jakosci i ceny rewelacja. Tylko niewiem czy karty nie sa niektore lepszeai inne zato niegrywalne. Mam nadzieje ze dlatego tak mysle bo jeszcze jestem za slaby Polecam.

Re: Metallum

: 14 sty 2014, 00:59
autor: rattkin
Warto jednak dodać, że promka to promka. Nikomu się nie należy z urzędu. Może już się po prostu skończyły.

Re: Metallum

: 14 sty 2014, 01:26
autor: pan_satyros
rattkin pisze:Warto jednak dodać, że promka to promka. Nikomu się nie należy z urzędu. Może już się po prostu skończyły.
Toteż wspomniałem, że warto zapytać.

Re: Metallum

: 14 sty 2014, 08:32
autor: Andy
Zapytałem Galaktę :)

Re: Metallum

: 14 sty 2014, 09:27
autor: Veridiana

Re: Metallum

: 14 sty 2014, 13:01
autor: rattkin
Recenzja fajna, ale (bo zawsze jest jakieś ale) kurczę-no, aż przewrotnie znów zapytam - co w grze musiałoby być dodatkowo, żeby ten "klimat" nie dostał etykietki "umowny" rozumianej najwyraźniej pejoratywnie? Plastikowe robociki zamiast kostek? Wydobycie jak najbardziej jest i ma odzwierciedlenie w wysokości zarobków z planety, bogate/ubogie złożna, a jak jest remis, to obydwie korporacje toną w prawniczych przepychankach, uniemożliwiających włączenie robotów żadnej ze stron. "Gadżeciarskie" liczniki to nic innego jak cięcie kosztów. "Metallum" to także bardzo dobra nazwa na taką grę, chwytliwa, nie popadająca w dziecięcy banał jak "Król i Zabójcy" (Metallum mogłoby się wtedy nazywać "Wydobycie w Kosmosie" albo "Statki i Planety"), uzupełniająca dobrze tematykę i "klimat". Tak więc, mnie to ciekawi, co w takiej grze trzeba zmienić, żeby uniknąć etykietki "nie ma klimatu"?

Re: Metallum

: 14 sty 2014, 13:07
autor: rastula
też o tym pomyślałem... klimat to chyba jednak jest w głowie gracza głównie - a na pewno na drugim miejscu po oprawie graficznej - a tutaj metallum wypada na światowym poziomie...

Re: Metallum

: 14 sty 2014, 13:14
autor: KubaP
rastula pisze:też o tym pomyślałem... klimat to chyba jednak jest w głowie gracza głównie - a na pewno na drugim miejscu po oprawie graficznej - a tutaj metallum wypada na światowym poziomie...
Pewno dlatego Veridiana pojęczała, pojęczała... i dała 8/10 ocenę ogólną i 10/10 za wygląd ;) Ciężko być adwokatem diabła przy tak świetnym tytule :D

Re: Metallum

: 14 sty 2014, 13:14
autor: Trolliszcze
Może w takim razie ten punkt powinno się wpisywać w rubrykę minusów recenzenta: nie umie wczuć się w klimat :D

Re: Metallum

: 14 sty 2014, 14:09
autor: trzewik
Moim zdaniem Metallum oczywiście nie jest grą thematic, nie jest to klimaciarska planszówka, tylko porządne euro, natomiast autorzy wykonali kawał świetnej roboty, by elementy mechaniki dobrze przenieść na fabułę. Przykłady:

1. Piony graczy to duże statki, z których wysypują się na planetę roboty wydobywcze. Jest to bardzo klimatyczne i ciekawe fabularnie.

2. Gracze planują akcje programując swoje maszyny. Jest to fabularnie świetny pomysł i w grze funkcjonuje bardzo dobrze, naturalnie, gracze czują, że z tych puzzli faktycznie konstruują program dla maszyn.

3. Obaj gracze punktują na planetach. Ponownie to świetnie fabularnie wygląda, obaj gracze wydobywają surowce, jeden wydobywa więcej, inny mniej, ale widać, że oboje wydobywają i oboje punktują.

Zdecydowanie Metallum to bardzo dobrze zaprojektowane euro, ma ciekawe mechanizmy sprawnie połączone z klimatem i na pewno nie można tej gry nazwać eurosucharem.

Re: Metallum

: 20 sty 2014, 09:55
autor: Andy
Wczoraj pierwsza partia Metallum. Trudno byłoby powiedzieć, że przebieg rozgrywki był płynny: musieliśmy sporo sprawdzać w instrukcji, nie mówiąc już o tym, że liczba możliwości do wyboru bywała wręcz przytłaczająca - graliśmy zatem bardziej na wyczucie niż tworząc jakieś misterne plany. Doceniliśmy moc instalacji planetarnych, ale np. na rozgryzanie kart już nie za bardzo starczyło nam energii, w sumie skorzystaliśmy tylko z trzech.

W każdym razie rozgrywka była bardzo interesująca i mamy świadomość, że odkrycie większości możliwych taktyk i zagrań wciąż przed nami! :)

Re: Metallum

: 24 sty 2014, 10:43
autor: wojo
Metallum zrecenzowane na kanale Dice Tower przez Toma Vassela: LINK (zebrane linki do materiałów o Metallum umieszczam także w pierwszym poście wątku).

Re: Metallum

: 03 lut 2014, 09:44
autor: wojo
Kolejna recenzja Metallum - tym razem na portalu Esensja.pl: LINK

Re: Metallum

: 08 lut 2014, 17:37
autor: Christoforos
Zapraszam do lektury recenzji Metallum na Board Times
http://boardtime.pl/2014/02/metallum-go ... enzja.html

Re: Metallum

: 14 lut 2014, 09:12
autor: Bowman
Rewelacyjna pozycja. Cena do jakości fantastyczna. Dawno nie widziałem tak dopracowanych komponentów za taką cenę. Proste zasady, sporo kombinowania, dużo interakcji. Miodzio :D No i to Polski produkt!!

Re: Metallum

: 14 lut 2014, 10:49
autor: Tehanu
Bowman pisze:Rewelacyjna pozycja. Cena do jakości fantastyczna. Dawno nie widziałem tak dopracowanych komponentów za taką cenę. Proste zasady, sporo kombinowania, dużo interakcji. Miodzio :D No i to Polski produkt!!
Polski jak polski, ale chyba warto wspomnieć o "inspiracji" :twisted: :
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... ic-empires

Re: Metallum

: 14 lut 2014, 11:51
autor: wojo
Wiele było inspiracji dla Metallum (min.: ogólnie pojęte majority control, TTA, Imperial) i wcale się ich nie wypieramy ale wspomniana gra do nich nie należy :D. Przyznam się że poza stroną graficzną nawet nie wydaje się podobna (choć mogę się mylić bo nie grałem).

Jeżeli ktoś jest zainteresowany jak gra powstawała i jakie były inspiracje to można znaleźć te informacje w naszych dziennikach projektantów na znadplanszy.pl (link jest w pierwszym poście).

Re: Metallum

: 14 lut 2014, 16:04
autor: Tehanu
wojo pisze:Wiele było inspiracji dla Metallum (min.: ogólnie pojęte majority control, TTA, Imperial) i wcale się ich nie wypieramy ale wspomniana gra do nich nie należy :D. Przyznam się że poza stroną graficzną nawet nie wydaje się podobna (choć mogę się mylić bo nie grałem).
a strona graficzna to mało? Przecież zarówno rozwiązanie ze statkami jak i kafle planet są bliźniaczo podobne.
Zresztą ja tam się nie czepiam, jedynie zauważam podobieństwa.

Re: Metallum

: 14 lut 2014, 16:16
autor: KubaP
Tehanu pisze:
wojo pisze:Wiele było inspiracji dla Metallum (min.: ogólnie pojęte majority control, TTA, Imperial) i wcale się ich nie wypieramy ale wspomniana gra do nich nie należy :D. Przyznam się że poza stroną graficzną nawet nie wydaje się podobna (choć mogę się mylić bo nie grałem).
a strona graficzna to mało? Przecież zarówno rozwiązanie ze statkami jak i kafle planet są bliźniaczo podobne.
Zresztą ja tam się nie czepiam, jedynie zauważam podobieństwa.
Szczerze mówiąc to gdzieś mam czym co było inspirowane, czy co tam imputujesz. Jak dla mnie to najlepsza polska gra dla graczy od bardzo bardzo dawna. O ile nie w ogóle.

Re: Metallum

: 14 lut 2014, 21:18
autor: schizofretka
Powiedzcie jeszcze, że ma małe pudełko, to już się nie oprę ;)

Re: Metallum

: 14 lut 2014, 21:22
autor: AkitaInu
Ma :)

Re: Metallum

: 14 lut 2014, 21:39
autor: Tycjan
schizofretka pisze:Powiedzcie jeszcze, że ma małe pudełko, to już się nie oprę ;)
Ma i w dodatku nieźle napakowane ;) http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl/wp- ... .45.18.jpg

Re: Metallum

: 15 lut 2014, 00:13
autor: KubaP
schizofretka pisze:Powiedzcie jeszcze, że ma małe pudełko, to już się nie oprę ;)
Fretku, kupiłem i będę miał jutro na zjAvie, jak znajdziesz 30-40 minut, to Ci pokażę.