Strona 6 z 26

Re: Nations

: 17 gru 2013, 12:44
autor: gafik
Jestem po 2 rozgrywkach. Gra mi się spodobała bardzo i też nasuwa mi się skojarzenie z TtA. Jednak Nations to gra dużo któtsza (co jest jej zaletą) i teoretycznie lżejsza.
w TtA obieramy pewien kierunek od samego początku i później lekko korygujemy kurs (o ile pozwolą nam przeciwnicy i mamy na to około 20 rund). Podejmowane decyzje są bardzo trudne (mimo, że ciężkie to ograniczone do kilku możliwości), a ich efekty długofalowe (dotyczą przyszłości naszej cywilizacji :wink: )...

w Nations z kolei nasza cywilizacja może "meandrować" bardzo swobodnie między koncepcjami rozwoju. Drogą do wygranej jest w zasadzie żeby wycisnąć maksymalną ilość "wszystkiego" z aktualnej sytuacji. Na to wszystko mamy tylko 8 rund. Decyzje nie są może bardzo ciężkie ale gra nadrabia ich ilością - 20 kart możliwych do kupienia co turę (budynki publiczne, militaria, cuda, doradcy, kolonie, wojny, bitwy, złote ery), konieczność śledzenia torów stabilizacji, siły, nauki, zwracanie uwagi na aktywne wydarzenia i wojny, dbanie o zatrudnienie architektów do budowy cudów, swoboda w reorganizacji ludzików na kartach budynków, zatrudnianie nowych robotników, ciągła kontrola nad przepływem surowców w naszym imperium... to wszytko stwarza pewien "gąszcz decyzyjny", który przyjemnie łechtał zakończenia nerwowe w mózgu i sprawiał mi niesamowitą przyjemność 8)

Jeszcze jedno porównanie:
TtA kojarzy mi się z wielką i dostojną lokomotywą, która powoli się rozpędza i jeżeli nie popełnimy błędu i nie zabraknie po drodze paliwa, to silnik się rozpędzi do spektakularnych obrotów i w końcu odstawimy inne cywilizacje...
Nations kojarzy mi się z gęstym układem elektrycznym, który trzeba poznać by go wykorzystać - na początku jest tak, że "O! jak tu coś włączę, to tam mi się przełączy, co z kolei spowoduje, że tam mi się lampka zapali, która uruchomi jeszcze inny mikroprzełącznik... itp." - jak się to opanuje to można jednym ruchem zapalić wszystkie lampki :mrgreen:

Podsumowując, Nations jest na tyle ciekawa i szybka, że dużo częściej będzie lądować na stole niż TtA :)

Re: Nations

: 17 gru 2013, 13:35
autor: sillue
gafik pisze: Jeszcze jedno porównanie:
TtA kojarzy mi się z wielką i dostojną lokomotywą, która powoli się rozpędza i jeżeli nie popełnimy błędu i nie zabraknie po drodze paliwa, to silnik się rozpędzi do spektakularnych obrotów i w końcu odstawimy inne cywilizacje...
Nations kojarzy mi się z gęstym układem elektrycznym, który trzeba poznać by go wykorzystać - na początku jest tak, że "O! jak tu coś włączę, to tam mi się przełączy, co z kolei spowoduje, że tam mi się lampka zapali, która uruchomi jeszcze inny mikroprzełącznik... itp." - jak się to opanuje to można jednym ruchem zapalić wszystkie lampki :mrgreen:
pozwolę sobie na małą modyfikację :D

TtA kojarzy mi się z wielką i dostojną lokomotywą, która powoli się rozpędza i jeżeli nie popełnimy błędu i nie zabraknie po drodze paliwa, to silnik się rozpędzi do spektakularnych obrotów i w końcu odstawimy inne cywilizacje...

chyba, że po drodze ktoś nam odczepi wagonik z drewnem i musimy pchać ją do końca... ale mamy możliwość zostawienia jej na torach :roll:


Nations kojarzy mi się z gęstym układem elektrycznym, który trzeba poznać by go wykorzystać - na początku jest tak, że "O! jak tu coś włączę, to tam mi się przełączy, co z kolei spowoduje, że tam mi się lampka zapali, która uruchomi jeszcze inny mikroprzełącznik... itp." - jak się to opanuje to można jednym ruchem zapalić wszystkie lampki

chyba, że potrzebujesz dwóch kondensatorów, a na składzie widać trzy oporniki - wtedy łączysz to co masz jak popadnie, podłączasz na końcu napięcie i liczysz na cud... :wink:

Re: Odp: Nations

: 19 gru 2013, 12:32
autor: tassman
Dlaczego nie ma wpisanych Natios w planach w znadplanszy.pl ? (Tak tylko chcę nutkę nadziei)

Tara... tapatlk... aaaaa... wysłane z telefonu.

Re: Nations

: 19 gru 2013, 12:41
autor: metyu

Re: Nations

: 26 gru 2013, 01:19
autor: jerrymagu
ta gra jest naprawdę bardzo dobra. Małzonka też jã bardzo polubiła. Z partii na partię coraz lepsza. Napewno gra tych Świąt ;)

Re: Nations

: 04 sty 2014, 22:13
autor: Zet
Przymierzam się do sprzedaży TTA i zakupu Nations, i chyba skuszę się na wersję angielską. Podpowiedzcie tylko, czy można w tej wersji, z błędną husarią, zamienić ją z kirasjerami na własną rękę, czy karty są tak oznaczone, że nie jest to możliwe?

Re: Nations

: 04 sty 2014, 22:34
autor: Vandal
Zrobić nowy nadruk dla 2 kart i nakleić - można.

Tylko po co? Statystyki są OK, to tylko drobna nieścisłość historyczna 2 kart z 400.

Re: Nations

: 04 sty 2014, 22:41
autor: Zet
Czyli wystarczy zwrócić uwagę graczom, że nazwy i rysunki powinny być na odwrót ;)
To chyba rzeczywiście nie będę miał cierpliwości w czekaniu na polską wersję.

Re: Nations

: 05 sty 2014, 14:57
autor: tassman
Czy nie lepiej poczekać około 2 miesięcy na polską wersję?

Re: Nations

: 05 sty 2014, 15:26
autor: Zet
Zastanawiam się nad tym, ale:
po pierwsze:
Zet pisze: To chyba rzeczywiście nie będę miał cierpliwości w czekaniu na polską wersję.
po drugie: nie wiem, czy taka gra ma dużą szansę na dodatki, ale jeśli tak, to będzie mnie denerwowała różnica języków przy pomieszaniu wersji. A nie wierzę, że pojawi się ew. dodatek po polsku.

Może poczekam na jakieś informacje, czy w polskiej wersji będą karty promocyjne wydane do tej pory (np te z Spielboxa).

Re: Nations

: 05 sty 2014, 16:55
autor: sillue
Zet pisze:Zastanawiam się nad tym, ale:
po pierwsze:
Zet pisze: To chyba rzeczywiście nie będę miał cierpliwości w czekaniu na polską wersję.
po drugie: nie wiem, czy taka gra ma dużą szansę na dodatki, ale jeśli tak, to będzie mnie denerwowała różnica języków przy pomieszaniu wersji. A nie wierzę, że pojawi się ew. dodatek po polsku.

Może poczekam na jakieś informacje, czy w polskiej wersji będą karty promocyjne wydane do tej pory (np te z Spielboxa).


na BGG jeden z autorów napisał, że testują materiał pod dodatek... inne nacje konkretnie, czyli pewnie też karty...

Re: Nations

: 05 sty 2014, 17:35
autor: Zet
sillue pisze: na BGG jeden z autorów napisał, że testują materiał pod dodatek... inne nacje konkretnie, czyli pewnie też karty...
Dzięki za info :) Kupuję ang.

Re: Nations

: 05 sty 2014, 18:08
autor: Svartisen
sillue pisze: na BGG jeden z autorów napisał, że testują materiał pod dodatek... inne nacje konkretnie, czyli pewnie też karty...
Gdzie? Jakoś mi umknęło...

Re: Nations

: 05 sty 2014, 18:20
autor: sillue
Svartisen pisze:
sillue pisze: na BGG jeden z autorów napisał, że testują materiał pod dodatek... inne nacje konkretnie, czyli pewnie też karty...
Gdzie? Jakoś mi umknęło...
tutaj

Re: Nations

: 05 sty 2014, 18:44
autor: Svartisen
Dzięki. Jak ja czytałem coś, pod czym jest mój własny post:) Poziom osobistego roztrzepania mnie czasem przeraża! A wracając do meritum, to podobno już na etapie powstawania gry było więcej nacji, tyle że większość z nich odpadła i ostało się 5.

Re: Nations

: 11 sty 2014, 17:34
autor: Zet
Opcja szukaj nie pomogła mi w odpowiedzi na pytanie: w Nations są koszulki mini European czy mini American?

Re: Nations

: 11 sty 2014, 17:45
autor: Svartisen
Zet pisze:Opcja szukaj nie pomogła mi w odpowiedzi na pytanie: w Nations są koszulki mini European czy mini American?
Identyczne jak do Ora et Labora (Euro): http://boardgamegeek.com/thread/751068/ ... ns/page/16

Re: Nations

: 11 sty 2014, 19:19
autor: tassman
Niewinnie się zapytam... termin planowania wydania znany już lepiej rebelowcy?

Re: Nations

: 11 sty 2014, 19:29
autor: arturroq
Przyłączam się do pytania o termin wydania.

Re: Nations

: 11 sty 2014, 20:22
autor: zedd
tassman pisze:Niewinnie się zapytam... termin planowania wydania znany już lepiej rebelowcy?
Termin wydania zależy od Lautapelit. Obecnie trwają prace nad poprawą oryginalnej instrukcji. Miała ona pewne luki i niedopowiedzenia przy pierwszym wydaniu, autorzy pracują nad zawarciem w niej odpowiedzi na wszystkie dotychczasowe pytania, które pojawiły się tu i ówdzie. Bliższy termin nie jest jeszcze znany, ale szacujemy, że będzie to marzec/kwiecień.
Jak tylko otrzymamy do tłumaczenia finalne pliki i znany będzie deadline ich dostarczenia będziemy mogli podać bardziej dokładną datę.

Re: Nations

: 17 sty 2014, 16:17
autor: vinnichi
Witam serdecznie.
Pytanie w kwestii rozgrywek solo. Czy używacie kart wojny do obniżenia kultury Wirtual Playera? Nie możemy mu odjąć zasobów więc powinien tracić odpowiednią ilość kultury w przypadku przegranej wojny. Inaczej karty wojny w grze solo nie mają zastosowania.

Re: Nations

: 17 sty 2014, 17:00
autor: sillue
vinnichi pisze:Witam serdecznie.
Pytanie w kwestii rozgrywek solo. Czy używacie kart wojny do obniżenia kultury Wirtual Playera? Nie możemy mu odjąć zasobów więc powinien tracić odpowiednią ilość kultury w przypadku przegranej wojny. Inaczej karty wojny w grze solo nie mają zastosowania.
karty wojny mają zastosowanie tylko dla Ciebie, jeżeli sam kupujesz, to tylko jako zabezpieczenie...

Re: Nations

: 17 sty 2014, 17:19
autor: vinnichi
Dziękuję za odpowiedź ale nie rozumiem jakie zabezpieczenie w wariancie solo? WP i tak ich nie wykorzystuje

Re: Nations

: 17 sty 2014, 19:32
autor: sillue
vinnichi pisze:Dziękuję za odpowiedź ale nie rozumiem jakie zabezpieczenie w wariancie solo? WP i tak ich nie wykorzystuje
jak jesteś słabszy, to bierzesz wojnę, żeby jej nie przegrać...

Re: Nations

: 17 sty 2014, 19:48
autor: vinnichi
Hej coś nie możemy się zrozumieć:) W grze "solo" nie ma takiego zagrożenia bo wirtualny gracz nie wywoła wojny więc nie musimy się zabezpieczać tak jak w przypadku gry na kilka osób. Tutaj jednak pytałem o konsekwencje przegranej wojny dla wirtualnego gracza. Wiadomo że nie straci punktu zwycięstwa ale czy możemy w ten sposób pozbawić go książek/kultury bo to jedyny element który można wirtualnemu zabrać/obniżyć.