Strona 6 z 8

Re: SeaFall (4X)

: 22 paź 2016, 14:51
autor: karawanken
KrzysiekL pisze:
karawanken pisze:15 gier to przy częstotliwości spotkań mojej grupy w 5 osobowym składzie to dobre 4 lata gry.
Z tego co czytałem, to zdecydowanie najlepiej chodzi i tak na cztery.
Czyli 3 lata gry :D

Re: SeaFall (4X)

: 22 paź 2016, 14:55
autor: kaszkiet
Warto wziąć też pod uwagę, że pojedyncza partia Seafall to ze 2-2,5h, podczas gdy Pandemia Legacy zajmuje z 1h może z lekkim hakiem na jedną rozgrywkę.

Re: SeaFall (4X)

: 22 paź 2016, 17:06
autor: hamanu
Pytanie do osob ktore juz dostaly swoj egzemplarz

czy tez macie dwoch bylych awanturnikow zamiast bylego badacza/naukowca?

No zesz k....m...?%$%!!!

Czy naprawde zadna gra nie moze byc wydana/dostarczona bez bledow? Ostatnio mam tyle felernych egzemplarzy, w ktorych brakuje, a to jednej karty, a to jednego znacznika, a to jednej figurki, nie wspominajac juz o bledach w instrukcji, erratach, erratach do erraty (Terraformacja Marsa) - bez internetu to juz w planszowki sie nie da grac. Naprawde drobiagzowe sprawdzanie elementow w kazdej grze jest bardzo meczace. Chyba zaloze dodatkowy watek utyskujacy na bledy wydawnicze.
(a co jesli w pudelkach legacy sa jakies babole?)

Re: SeaFall (4X)

: 22 paź 2016, 23:53
autor: patrol007
hamanu pisze:Pytanie do osob ktore juz dostaly swoj egzemplarz

czy tez macie dwoch bylych awanturnikow zamiast bylego badacza/naukowca?

No zesz k....m...?%$%!!!

Czy naprawde zadna gra nie moze byc wydana/dostarczona bez bledow? Ostatnio mam tyle felernych egzemplarzy, w ktorych brakuje, a to jednej karty, a to jednego znacznika, a to jednej figurki, nie wspominajac juz o bledach w instrukcji, erratach, erratach do erraty (Terraformacja Marsa) - bez internetu to juz w planszowki sie nie da grac. Naprawde drobiagzowe sprawdzanie elementow w kazdej grze jest bardzo meczace. Chyba zaloze dodatkowy watek utyskujacy na bledy wydawnicze.
(a co jesli w pudelkach legacy sa jakies babole?)
U mnie również występuje dwóch byłych awanturników, zamiast byłego badacza/naukowca. Mówiąc szczerze nawet nie wiedziałem że to jest błąd miało być 8 naklejek i było :) Myślę że warto również wspomnieć że na pudełku i w instrukcji jest napisane że powinny być 62 monety, a otrzymujemy ich... 108, ale do takich błędów nic nie mam :D W moim egzemplarzu trafił się jeszcze dodatkowy łącznik do astrolabium ( mam nadzieję że przez to nie będzie go brakowało w innym egzemplarzu) :P Jednak ogólnie wydanie wydaje się być naprawdę wysokiej jakości. Pudełko z grą waży ponad 3 kg, co czułem niosąc je z paczkomat :D Może i małe błędy się trafily, ale nie ma tragedii. W szczególności że ostatnią grą jaką kupiłem był Mistfall, gdzie liczba błędów w instrukcji, na płytkach lokacji i kartach była taka, że praktycznie uniemożliwiała grę :evil:

Re: SeaFall (4X)

: 23 paź 2016, 09:47
autor: KrzysiekL
Też mam dwóch byłych awanturników zamiast byłego badacza/naukowca, więc wygląda na to, że to grubsza pomyłka... Najwidoczniej taniej jest dodrukować i wysłać poprawione niż zainwestować w sprawdzenie zawartości wcześniej... ;)

No to czekamy na brakujące elementy, a *tymczasowo* PDF do samodzielnego wydrukowania.

Re: SeaFall (4X)

: 23 paź 2016, 10:05
autor: Krwawisz
ok sprawa sprawdzona. bazując na naszej wiedzy i sprawdzając raz jeszcze z plikami angielskimi wszystko jest w porządku i dokładnie tak na być - dwie naklejki odkrywcy. pamiętajcie że wiele elementów czeka jeszcze w skrzynkach ;-)

Re: SeaFall (4X)

: 23 paź 2016, 10:38
autor: KrzysiekL
Krwawisz pisze:ok sprawa sprawdzona. bazując na naszej wiedzy i sprawdzając raz jeszcze z plikami angielskimi wszystko jest w porządku i dokładnie tak na być - dwie naklejki odkrywcy. pamiętajcie że wiele elementów czeka jeszcze w skrzynkach ;-)
W takim razie przepraszam za wylanie jadu! Dzięki za błyskawiczną reakcję!

Re: SeaFall (4X)

: 23 paź 2016, 10:41
autor: hamanu
to super wiadomosc,
bazowalem na angielskiej wideorecenzji, gdzie widac bylo badacza/naukowca


za *&^%%!!!! przepraszam i zwracam honor

przynajmniej jedna gra bez brakow :)

Re: SeaFall (4X)

: 23 paź 2016, 11:16
autor: ernin
W instrukcji przy opisie regionów są źle przyporządkowane cyferki z grafiki do opisów. A dokładniej (10) jest zamiast (11) w opisie a tam gdzie powinna być (10) w opisie nie ma nic.

Re: SeaFall (4X)

: 23 paź 2016, 12:52
autor: kaimada
Ale jakim cudem mam przedarty róg pudełka to nie wiem, biorąc pod uwagę brak zgnieceń i jakichkolwiek uszkodzeń folii.

Re: SeaFall (4X)

: 23 paź 2016, 13:11
autor: olsszak
kaimada pisze:Ale jakim cudem mam przedarty róg pudełka to nie wiem, biorąc pod uwagę brak zgnieceń i jakichkolwiek uszkodzeń folii.
Takie uszkodzenia mogły powstać też przed pakowaniem:(

Re: SeaFall (4X)

: 25 paź 2016, 11:40
autor: AkitaInu
A ja mam jeszcze pytanie.

Jak to jest z otwieraniem gry i czytaniem instrukcji? Planujemy zagrać niedługo i nie wiem czy mam czytać instrukcje przed grą czy jednak odpakować grę razem ze znajomymi i razem czytać instrukcję ? :)

Re: SeaFall (4X)

: 25 paź 2016, 12:54
autor: kaimada
AkitaInu pisze:A ja mam jeszcze pytanie.

Jak to jest z otwieraniem gry i czytaniem instrukcji? Planujemy zagrać niedługo i nie wiem czy mam czytać instrukcje przed grą czy jednak odpakować grę razem ze znajomymi i razem czytać instrukcję ? :)
Najlepiej jakby każdy przed grą instrukcje przeczytał, ale jeśli chodzi o to czy ona coś zdradza to nie. Jest napisana tak, że opisuje mechaniki używane w prologu. Wszystko co dalej będzie wychodziło z zamkniętych skrzyń i będziesz wklejał sobie naklejki do instrukcji.

Re: SeaFall (4X)

: 25 paź 2016, 12:59
autor: KrzysiekL
Zdecydowanie przeczytać dokładnie wcześniej... sporo wątpliwości się nam pojawiało i szukanie znacznie zwiększało downtime.

Re: SeaFall (4X)

: 25 paź 2016, 15:40
autor: AkitaInu
dzięki :)

Re: SeaFall (4X)

: 03 lis 2016, 11:59
autor: Tony23
chłopaki z dicetower w kulturalny sposób, ale mocno skrytykowali Seafall w ostatniej recenzji

Re: SeaFall (4X)

: 03 lis 2016, 12:01
autor: AkitaInu
My jesteśmy po prologu i pierwszej grze.

Grało się bardzo fajnie i chce nam się grać dalej no ale to dopiero pierwsza partia.

Re: SeaFall (4X)

: 03 lis 2016, 12:44
autor: Błysk
AkitaInu pisze:My jesteśmy po prologu i pierwszej grze.

Grało się bardzo fajnie i chce nam się grać dalej no ale to dopiero pierwsza partia.
W rozbudowanych grach chyba jest tak, że jak jakaś partia samouczkowa się podobała, to potem tylko lepiej. :)

Re: SeaFall (4X)

: 03 lis 2016, 12:46
autor: AkitaInu
Błysk pisze:
AkitaInu pisze:My jesteśmy po prologu i pierwszej grze.

Grało się bardzo fajnie i chce nam się grać dalej no ale to dopiero pierwsza partia.
W rozbudowanych grach chyba jest tak, że jak jakaś partia samouczkowa się podobała, to potem tylko lepiej. :)
Nawet nie masz pojęcia jak bardzo bym chciał aby tak było :)

Co prawda jedna kwestia, dość ważna (znaczniki wrogości) w instrukcji jest kompletnie skopana a sama gra czasami potrafi dopiec losowością to naprawde fajnie się gra, i jest ciekawy klimat.

Re: SeaFall (4X)

: 05 lis 2016, 01:01
autor: cezner
Zagraliśmy 1/2 prologu.
Powiedzcie mi, że później jest lepiej? Że prolog to tylko na poznanie mechaniki a dalej będzie tylko lepiej?
Mechanicznie na razie ta gra się średnio broni. A właściwie nie broni...

Re: SeaFall (4X)

: 05 lis 2016, 10:18
autor: Deem
cezner pisze:Zagraliśmy 1/2 prologu.
Powiedzcie mi, że później jest lepiej? Że prolog to tylko na poznanie mechaniki a dalej będzie tylko lepiej?
Mechanicznie na razie ta gra się średnio broni. A właściwie nie broni...
Tak albo nie. Mniej więcej pół na pół.

Mam nadzieję, że moja odpowiedź jest równie niedokładna, niemerytoryczna i nieprzydatna jak Twoje powyższe jęki.

Re: SeaFall (4X)

: 05 lis 2016, 11:34
autor: cezner
Dobrze, będzie bardziej merytorycznie.
Te pół prologu wyglądało tak:
Eksploruj czyli rzuć kostkami, weź uszkodzenie (lub nie), przeczytaj kawalek tekstu który ma robić klimat ale nic nie wnosi do gry, załaduj towar , zawieź towar, sprzedaj towar, kup uplepszenie, płyń, ekpsloruj,rzuć kostkami, weź uszkodzenie(lub nie),przeczytaj kawałek tekstu, załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj towar itd.
Albo podbij czyli rzuć kostkami, weź uskodzenie(lub nie), załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj, kup usprawnienie, płyń na wyspę, podbij itd...
Wyborów jest naprawdę niewiele, nie ma nad czym specjalnie pomyśleć.
Więc później gra się w coś rozwinie, czy główny mechanizm został juz zaprezentowany?

Re: SeaFall (4X)

: 05 lis 2016, 11:57
autor: Deem
cezner pisze:Dobrze, będzie bardziej merytorycznie.
Te pół prologu wyglądało tak:
Eksploruj czyli rzuć kostkami, weź uszkodzenie (lub nie), przeczytaj kawalek tekstu który ma robić klimat ale nic nie wnosi do gry, załaduj towar , zawieź towar, sprzedaj towar, kup uplepszenie, płyń, ekpsloruj,rzuć kostkami, weź uszkodzenie(lub nie),przeczytaj kawałek tekstu, załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj towar itd.
Albo podbij czyli rzuć kostkami, weź uskodzenie(lub nie), załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj, kup usprawnienie, płyń na wyspę, podbij itd...
Wyborów jest naprawdę niewiele, nie ma nad czym specjalnie pomyśleć.
Więc później gra się w coś rozwinie, czy główny mechanizm został juz zaprezentowany?
Obawiam się, że to jest trzon rozgrywki i nawet jeśli pojawiają się jakieś ozdobniki, to odczucia z grubsza mogą zostać podobne.

Re: SeaFall (4X)

: 05 lis 2016, 12:18
autor: pan_satyros
cezner pisze:Dobrze, będzie bardziej merytorycznie.
Te pół prologu wyglądało tak:
Eksploruj czyli rzuć kostkami, weź uszkodzenie (lub nie), przeczytaj kawalek tekstu który ma robić klimat ale nic nie wnosi do gry, załaduj towar , zawieź towar, sprzedaj towar, kup uplepszenie, płyń, ekpsloruj,rzuć kostkami, weź uszkodzenie(lub nie),przeczytaj kawałek tekstu, załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj towar itd.
Albo podbij czyli rzuć kostkami, weź uskodzenie(lub nie), załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj, kup usprawnienie, płyń na wyspę, podbij itd...
Wyborów jest naprawdę niewiele, nie ma nad czym specjalnie pomyśleć.
Więc później gra się w coś rozwinie, czy główny mechanizm został juz zaprezentowany?
Brzmi jak opis rozgrywki w Kupcy i Korsarze.

Re: SeaFall (4X)

: 05 lis 2016, 12:36
autor: AkitaInu
pan_satyros pisze:
cezner pisze:Dobrze, będzie bardziej merytorycznie.
Te pół prologu wyglądało tak:
Eksploruj czyli rzuć kostkami, weź uszkodzenie (lub nie), przeczytaj kawalek tekstu który ma robić klimat ale nic nie wnosi do gry, załaduj towar , zawieź towar, sprzedaj towar, kup uplepszenie, płyń, ekpsloruj,rzuć kostkami, weź uszkodzenie(lub nie),przeczytaj kawałek tekstu, załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj towar itd.
Albo podbij czyli rzuć kostkami, weź uskodzenie(lub nie), załaduj towar, zawieź towar, sprzedaj, kup usprawnienie, płyń na wyspę, podbij itd...
Wyborów jest naprawdę niewiele, nie ma nad czym specjalnie pomyśleć.
Więc później gra się w coś rozwinie, czy główny mechanizm został juz zaprezentowany?
Brzmi jak opis rozgrywki w Kupcy i Korsarze.
Mi akurat Seafall bardziej się podoba od kupców ;) Ale generalnie feeling może być podobny.

Co do prologu - to jest biedny, potem jest jednak lepiej:)