Re: The Gallerist (Vital Lacerda)
: 21 sie 2017, 15:12
Ale TO jest dobre!
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Moim zdaniem to najsłabszy element tej świetnej gry. Na 4 osoby jest to prawdziwy koszmar bo cały czas ktoś jest wykopywany. Powoduje to chaos i downtime. Nagle ktoś się dowiaduje, że może wykonać akcję i zaczyna analizować czy warto a jak skończy to zastanawiamy się czyj właściwie jest ruch.Atopos pisze:Takie pytanie do grających. Próbował ktoś z Was grać bez kick-out actions?
+1.buhaj pisze:Dla mnie akcja wykopu to świetny pomysł i integralny element tej gry. Nie wyobrażam sobie gry bez wykopu. Uważam, że dodaje on głębi w konstruowaniu strategii (wydać wpływ czy nie, gdzie zostawić asystenta, czy mieć ich więcej, itd.). Przecież żeby się nie mylic kto gra po wykopie wystarczy zobaczyć kto wykopał. Jak dla mnie ta gra nie ma słabych stron.
+1, jestem za, choć czasami mieszadetrytusek pisze:+1.buhaj pisze:Dla mnie akcja wykopu to świetny pomysł i integralny element tej gry. Nie wyobrażam sobie gry bez wykopu. Uważam, że dodaje on głębi w konstruowaniu strategii (wydać wpływ czy nie, gdzie zostawić asystenta, czy mieć ich więcej, itd.). Przecież żeby się nie mylic kto gra po wykopie wystarczy zobaczyć kto wykopał. Jak dla mnie ta gra nie ma słabych stron.
Jak można masakrować tak integralny element gry? Jak komuś przeszkadzają kick-outy to faktycznie powinien poszukać sobie innej gry.
Podobnie dla mnie, bez Kick-out gra wiele traciłaby ze swych taktycznych możliwości. Gram tylko na dwie osoby, więc też nie odczułem tego problemu, ale nie wyobrażam sobie grania bez niego.hutriel pisze:I +1 ode mnie.
Zrezygnowanie z kick-outów spowoduje dodatkowo, że więcej asystentów zużyjemy na licytację dzieła czy zdobywanie kafli reputacji (bo zostawienie ich w lokacjach nie będzie już tak opłacalne).
Faktycznie ten mechanizm powoduje wydłużenie rozgrywki, ale wydaje mi się że modyfikowanie tego to zbyt daleko idąca zmiana.
inna sprawa, że gramy w Gallerista głównie w dwie osoby, więc może dlatego nie przeszkadza nam to tak bardzo.
W lisboa też jest podobny twist.orzeh pisze:Lacerda we wszystkich swoich grach ma jakiegoś twista z worker placementem, to jego znak rozpoznawczy (nie widziałem Lisboa).
L. bardzo dużo czerpie z G. to tylko jeden z elementów.michal2014 pisze:W lisboa też jest podobny twist.orzeh pisze:Lacerda we wszystkich swoich grach ma jakiegoś twista z worker placementem, to jego znak rozpoznawczy (nie widziałem Lisboa).
Zbierasz w trakcie gry żetony królewskich łask.
Możesz ich użyć w turze innego gracza podczas jego odwiedzin szlachcica,
aby również wykonać(trochę okrojoną) tą akcje.
Warto! Moja ulubiona gra Lacerdy. Jeśli miałbyś wybrać tylko jedną, to powinien to być Galerist.bartekb8 pisze:Trafiłem na tą grę kilka dni temu. Wygląda obłędnie, te meeple, estetyka, temat...Wszystko jest na miejscu. Mechanika też ciekawa i mająca sens. Tylko cena każe się zastanowić. 330 zł to jednak sporo
A czy podpowiadajki też są w PL?detrytusek pisze: ↑21 sie 2017, 17:59 Zgadzam się - nie będzie ale po primo gra jest niezależna językowo, a po drugie primo polska instrukcja wisi na bgg.
Co do podpowiadajek w PL, to zrobiłem sobie na własny użytek, chyba gdzieś będę miał je jeszcze w formacie elektronicznym. Chociaż w zasadzie obecnie z nich nie korzystam, bo Gallerist ma jednak dość proste, spójne i logiczne zasady, tworzące świetną, mózgożerną grę. Dla mnie to jedna z najlepszych gier, w jakie do tej pory zagrałem.Dr. Nikczemniuk pisze: ↑12 paź 2018, 09:39A czy podpowiadajki też są w PL?detrytusek pisze: ↑21 sie 2017, 17:59 Zgadzam się - nie będzie ale po primo gra jest niezależna językowo, a po drugie primo polska instrukcja wisi na bgg.
i-szop świeci pustkami![]()