Strona 6 z 7

Re: Bright Future

: 09 wrz 2015, 23:49
autor: AkitaInu
Ok, jestem po lekturze instrukcji.

1. W pg nie ma informacji ile kart tuneli bierzemy przy setupie
2. Nie jest jasno napisane czy karty pvp biorą udział w pg (tego nie wiem nadal)
3. Dopiero w skrócie zasad na końcu jest info ze w fazie mapy bierzemy 2 karty mapy
4. Nie ma jasnej informacji gdzie jest karta schronu

:)

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)

Re: Bright Future

: 10 wrz 2015, 00:53
autor: Dwntn
Odebrałem dziś swój egzemplarz Bright Future. Paczka zapakowana naprawdę pancernie, za co należą się brawa polskiemu wydawcy.

W moim egzemplarzu pudełko ma jednak mały defekt - na jednym z boków wieczka, papierowa obwoluta pudełka nie została naklejona prawidłowo, przez co "zwisa" luźno na tekturze pudełka tworząc "bąbel". Niby niewielki defekt, aczkolwiek pomniejsza wrażenia odbioru estetycznego gry. Wieczko, jak już wcześniej wspomniano, jest bardzo ciasno dopasowane, przez co pudełko otwiera się dosyć ciężko.

Wnętrze w stanie bardzo dobrym i ja również jestem pod wrażeniem jakości tekturowych elementów i precyzji ich wycięcia. Karty również wyglądają bardzo dobrze, choć dwie z pięciu kart pomocy w moim egzemplarzu wydrukowane są inaczej - tekst jest na nich rozmyty oraz różnią się one odcieniem od pozostałych trzech kart. Nie wiem czy jest to celowy zabieg, czy też chińska drukarnia w ten sposób miesza nieudane wydruki z dobrymi aby zaoszczędzić (?).

Co do zasad, przeczytałem jak na razie zasady do pierwszego modułu (Podziemna Gorączka), jednakże są one mało precyzyjne i pozostawiają sporo pytań bez odpowiedzi. Nie wiem np. ile ruchu można wykonać postacią, przemieszczając się po mapie tuneli? Teoretycznie z instrukcji wynikałoby że mogę przemieszczać swoją postać tyle razy ile chce a jedyne co ogranicza mnie w odbywaniu kolejnych spotkań oraz odkrywania kolejnych elementów mapy to zasoby, które wydaje się na odbycie spotkania ?

Przydałoby się jakieś solidne FAQ albo stworzenie instrukcji na nowo, aby wyjaśniała zasady w bardziej przystępny sposób.

Naszą pierwszą rozgrywkę odbywamy przy wsparciu filmiku z zasadami na YT. Postaram się opisać wrażenia po skończeniu.

Pozdrawiam,

- K.

Re: Bright Future

: 10 wrz 2015, 05:31
autor: Veridiana
Instrukcja faktycznie mogłaby być lepsza. Proponuję zrobić to, co ja zrobiłam. Przeczytać instrukcję raz na sucho. Mając to ogólne pojęcie co do tury gracza rozegrać samotnie Podziemną Gorączkę z regułami w dłoni (nawet nie do końca, wystarczy kilka tur). Wątpliwości rozstrzygać chwilowo wedle uznania, a po rozgrywce przeczytać nieduży FAQ i kilka pojedynczych wątków na forum Rules na BGG. Wtedy wszystko powinno być jasne.
W razie dalszych wątpliwości, pytaj w odpowiednim dziale u nas :)

I bąbel na pudełku też mam, choć mały i nierzucający się w oczy ;)

Re: Bright Future

: 10 wrz 2015, 16:32
autor: Veridiana

Re: Bright Future

: 10 wrz 2015, 19:37
autor: OgryGames
AkitaInu pisze:Ok, jestem po lekturze instrukcji.

1. W pg nie ma informacji ile kart tuneli bierzemy przy setupie
2. Nie jest jasno napisane czy karty pvp biorą udział w pg (tego nie wiem nadal)
3. Dopiero w skrócie zasad na końcu jest info ze w fazie mapy bierzemy 2 karty mapy
4. Nie ma jasnej informacji gdzie jest karta schronu
1. Zależy co masz na myśli:
6 kart sprzętu na początku gry
2 karty tunelu na początku każdej tury
2. Nie ma czegoś takiego jak karty PvP są tylko efekty PvP i są one używane TYLKO podczas walki między graczami. W PG mamy tryb kooperacji a więc nie używamy efektów PvP.
3. Kartę Mapy pobiera się jedną w momencie przechodzenia do nowego tunelu (odkrywamy w ten sposób nowy tunel - przykład jest na str.8).
4. Co to jest karta schronu? :)

Re: Bright Future

: 10 wrz 2015, 19:45
autor: OgryGames
Dwntn pisze:Nie wiem czy jest to celowy zabieg, czy też chińska drukarnia w ten sposób miesza nieudane wydruki z dobrymi aby zaoszczędzić (?).

Nie wiem np. ile ruchu można wykonać postacią, przemieszczając się po mapie tuneli? Teoretycznie z instrukcji wynikałoby że mogę przemieszczać swoją postać tyle razy ile chce a jedyne co ogranicza mnie w odbywaniu kolejnych spotkań oraz odkrywania kolejnych elementów mapy to zasoby, które wydaje się na odbycie spotkania ?
Dzięki za docenienie naszych starań :) nawet w pakowaniu dla Was gier.

Sprawa pierwsza: Póki co udało nam się omijać Chiny przy produkcji gier. Metro w całości zrobione było w Polsce a Bright Future w Bułgarii.
A druga sprawa: to tak jak piszesz, można spacerować po tunelach do woli z następującymi warunkami:
- raz na turę można zmienić kartę mapy (co oznacza, że można rozegrać tylko jedną dodatkową mapę)
- każdą lokacje można rozegrać tylko raz ale przejść przez nie można dowolną ilość razy
- poruszać się można maksymalnie do momentu utraty wszystkich zasobów

Re: Bright Future

: 11 wrz 2015, 02:10
autor: Dwntn
EDIT

Na prośbę adminów przenoszę pytania do działu pytania i odpowiedzi.

- K.

Re: Bright Future

: 16 wrz 2015, 20:21
autor: OgryGames
Kilka słów od Game Trolla. Wideorecenzja i 8/10. Nieźle :)

https://www.youtube.com/watch?v=hRBudqHMd4w

Re: Bright Future

: 24 wrz 2015, 09:10
autor: OgryGames
Może nie jesteśmy tak szybcy jak Robert Lewandowski w meczu z Wolfsburgiem :) ale działamy zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami :) i co najważniejsze równie skutecznie co "Lewy".

Lorebooki dotarły do nas i spakowane czekają na odbiór przez kuriera.

Zaglądajcie zatem na komóry i maile bo InPost sam nie zapuka do Waszych drzwi. Mamy nadzieję, że Lorebooki Wam się spodobają...

Czekamy na Wasze wrażenia i przypominamy się także w kwestii przesyłania Waszych opinii dotyczących samej gry Bright Future. Piszcie na naszym FB, w komentarzach na wspieram.to.

Re: Bright Future

: 24 wrz 2015, 12:53
autor: Dwntn
OgryGames pisze:Czekamy na Wasze (...) opinii dotyczących samej gry Bright Future. Piszcie na naszym FB, w komentarzach na wspieram.to.

Myślę że nie będę osamotniony w stwierdzeniu że przydałaby się nowa instrukcja. Gra wygląda bardzo dobrze, ocieka klimatem, ale zamęt jaki wprowadza fatalnie napisana instrukcja oraz niejednokrotnie przeczące sobie klaryfikacje które można znaleźć na BGG obniżają wrażenia z rozgrywki. Nasza pierwsza i jak dotąd ostatnia rozgrywka trwała prawie 4h w czterech graczy, bo nie było chyba tury, w której nie musielibyśmy konsultować się z kilkoma źródłami, wliczając w to wideo tutorial wydawcy na YouTube.

Przepraszam z góry że tak negatywnie. Prosiliście o opinie, więc zwracam uwagę na fatalnie napisaną instrukcje.

Pozdrawiam,

- K.

Re: Bright Future

: 24 wrz 2015, 13:01
autor: AkitaInu
Dołączam się do opinii Dwntn.

Jak dotąd zagraliśmy jedną partię i troche nie mamy ochoty na następną. Tzn mamy ale ilość nieścisłości w instrukcji nas po prostu odrzuca :)

Re: Bright Future

: 24 wrz 2015, 13:10
autor: mauserem
AkitaInu pisze:Dołączam się do opinii Dwntn.

Jak dotąd zagraliśmy jedną partię i troche nie mamy ochoty na następną. Tzn mamy ale ilość nieścisłości w instrukcji nas po prostu odrzuca :)
No to nie dziwi dlaczego przetoczyła się taka fala sprzedaży "zagranych raz" egzemplarzy - ludzie mniej zdeterminowani wymiękli...

Wychodzi na to, że instrukcja - najsłabszy element tej gry - zamiast zostać poprawiona jako wyróżnik wydania PL - została w niezmienionej formie. Zdaje się, że wersja zredagowana od nowa była jakimś tam dość odległym "streczgolem"... słabo :?

Re: Bright Future

: 24 wrz 2015, 13:40
autor: 100rk
Może instrukcja jest tu też elementem budowania klimatu? Po jej lekturze czujesz się zagubiony, osamotniony i opuszczony, nie rozumiesz co się dzieje. Dezinformacja, sprzeczne wskazówki i gdzieś tam majacząca niepewna obietnica, że będzie lepiej. Czyste postapo.

Re: Bright Future

: 24 wrz 2015, 15:28
autor: OgryGames
100rk pisze:Może instrukcja jest tu też elementem budowania klimatu? Po jej lekturze czujesz się zagubiony, osamotniony i opuszczony, nie rozumiesz co się dzieje. Dezinformacja, sprzeczne wskazówki i gdzieś tam majacząca niepewna obietnica, że będzie lepiej. Czyste postapo.
Ta interpretacja się nam bardzo podoba :)

A tak poważnie to pytajcie w wątku z wyjaśnianiem zasad.
Jesteśmy w dobrym kontakcie z twórcami gry i w razie czego możemy się posiłkować także nimi.

Re: Bright Future

: 25 wrz 2015, 00:09
autor: Senaszel
Kiedyś nie mogłem się nadziwić ile ludzie potrafią grać w Runebounda albo Gota.
Teraz kręcę głową z niedowierzaniem. Ludzie(wiara!), zagraliśmy 3 razy w coopa i raz w rywalizację. Wszystko w czasie poniżej 4h wymienione jako czas pierwszej partii przez kogoś wyżej.

Myślałem żeby napisać recke, zanim Veridiana mnie ubiegła ale chyba nie ma po co, skoro zakopiecie grę wylewając na nią swoje poirytowanie.

Dlatego bardzo skrótowo, nie chcąc wyciągać pochopnych wniosków, po jednym (,przyjemnym!) wieczorze w bułgarskich podziemiach:

Gra ma swoje wady i jedną z nich jest instrukcja. W zamian oferuje szybki i lekki gameplay. Jest tak prosta, że prostsza byłaby chińczykiem (człowieku nie irytuj się). To jest dla mnie minus. O ile gra się w nią łatwo, to wygrać (w coopa) już tak prosto nie jest. ( dlatego chce się grać dalej ) Do trybu rywalizacji nie mam zastrzeżeń. Graliśmy w piątke na mniejszą liczbę graczy można i by pewnie się mijać, ale na 5 była i sieczka, i knucie w bandzie przeciwko tym, którzy wyszli lepiej na jatce. Do 5 tury, w której zwycięzca wszedł do tunelu przetrwał tylko jeszcze jeden gracz :). Było mięsko, była zabawa. Chce się zagrać więcej.


Jeśli czytanie samej instrukcji nie daje poglądu jak wygląda gra polecam rozegrać tunel władzy. Wszystko co jest zawarte w tym trybie staje się jasne. Jest on łatwiejszy i szybszy. Dopiero potem Podziemną gorączkę z wykładaniem kart i wysyłaniem najemników z czarną robotą:)

Podczas następnych parti porobię foty i napisze coś więcej.

Re: Bright Future

: 25 wrz 2015, 08:33
autor: mig
Senaszel pisze:Kiedyś nie mogłem się nadziwić ile ludzie potrafią grać w Runebounda albo Gota.
Teraz kręcę głową z niedowierzaniem. Ludzie(wiara!), zagraliśmy 3 razy w coopa i raz w rywalizację. Wszystko w czasie poniżej 4h wymienione jako czas pierwszej partii przez kogoś wyżej.
Ale wszystkie cztery rozgryki łącznie zajęły Wam mniej niż 4 godziny czy każda z nich nie przekroczyła tego pułapu?

Re: Bright Future

: 25 wrz 2015, 14:39
autor: OgryGames
Z dumą pragniemy ogłosić, że Bright Future zostało tematem numeru najnowszego Rebel Times - jesteśmy na okładce!!! :)
Zapraszamy do lektury.

http://www.rebel.pl/repository/files/re ... mes-96.pdf

Re: Bright Future

: 25 wrz 2015, 19:41
autor: Senaszel
Wszystkie razem.

Re: Bright Future

: 28 wrz 2015, 14:01
autor: Smoku
Mam pytanie jak z wrażeniami z trybu solo ?

Re: Bright Future

: 07 paź 2015, 10:49
autor: OgryGames
Imladris 2015 startuje już w tym tygodniu.
W imieniu organizatorów serdecznie zapraszamy do udziału w konwencie. Ogry Games są jednym ze sponsorów krakowskiej imprezy w związku z czym będziecie mogli pograć tam w Bright Future.

http://imladris.in/2015/09/16/ogry-game ... imladrisu/

Przypominamy też o nowościach w naszym sklepie :)

http://metro2033.shoparena.pl/

Obrazek Obrazek

Re: Bright Future

: 09 paź 2015, 11:49
autor: OgryGames
Bunkier odbywał się 18-20.09.2015.
Jak możecie zobaczyć na załączonych obrazkach Ogry zaznaczyły swoją obecność także na tej imprezie. Zwycięzcom konkursów serdecznie gratulujemy fantastycznych nagród :)
Więcej zdjęć pod tym linkiem
https://www.facebook.com/media/set/?set ... nref=story

Obrazek

Re: Bright Future

: 09 paź 2015, 12:58
autor: janekbossko
Kiedy Ogry zrobia film/przyjladowa rozgrywke? Pomogloby to nam bardzo


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Bright Future

: 09 paź 2015, 13:05
autor: OgryGames
Wersja angielska jest na YT:
https://www.youtube.com/watch?v=kMYTPKm6CuA

Chcielibyście polską? :)

Re: Bright Future

: 09 paź 2015, 13:14
autor: Gambit
OgryGames pisze:Wersja angielska jest na YT:
https://www.youtube.com/watch?v=kMYTPKm6CuA

Chcielibyście polską? :)
Da się zrobić :P

Re: Bright Future

: 09 paź 2015, 14:16
autor: janekbossko
Tak :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk