Strona 6 z 26

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 30 sty 2021, 23:20
autor: Mp02
Tak, juz kupiona :)

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 31 sty 2021, 01:20
autor: Paskuder
Goldberg pisze: 30 sty 2021, 23:04 Ale podstawke ogarnołes? Jest w smoczymoku :)
Ale jak to tak samą podstawkę? Bez craftingu, ekwipunku i dodatkowych wydarzeń? Bez nowego toru walki? To tak się da? :shock:

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 31 sty 2021, 05:13
autor: Mp02
Paskuder pisze: 31 sty 2021, 01:20
Goldberg pisze: 30 sty 2021, 23:04 Ale podstawke ogarnołes? Jest w smoczymoku :)
Ale jak to tak samą podstawkę? Bez craftingu, ekwipunku i dodatkowych wydarzeń? Bez nowego toru walki? To tak się da? :shock:
Właśnie, jak oceniacie te "mini" dodatki? Mam na myśli karty craftingu, ekwipunku i dodatkowych wydarzeń.

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 31 sty 2021, 08:22
autor: Goldberg
Paskuder pisze: 31 sty 2021, 01:20
Ale jak to tak samą podstawkę? Bez craftingu, ekwipunku i dodatkowych wydarzeń? Bez nowego toru walki? To tak się da? :shock:
Jakiego crafting? Jakich wydarzeń? Jakiego toru walki? Czy ty nie mówisz czasem o pakiecie naprawczym do 1st printing?
Bo już w 2nd printing było wszystko poprawione... 3RD jest cacy tak samo

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 31 sty 2021, 10:42
autor: Yuri
Tor inicjatywy, a nie walki :) wszedł w "Fall of the Spire". Crafting wszedł w packu karcianym Crafting and Recipes. Wydarzenia typu Road i Offroad były od początku, wydarzenia typu Town wprowadza podobnie "Fall of the Spire". Ekwipunek jeżeli chodzi o elementy wyposażenia charakterystyczne dla klas postaci wprowadził pack Equipment.

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 31 sty 2021, 11:56
autor: Paskuder
Jeszcze dodatkowo jest paczka world events.

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 31 sty 2021, 11:59
autor: Goldberg
A to spoko. Fall of the spire I tak nigdy w Polsce się nie doczekamy a i na świecie nie wiadomo kiedy będzie (waylandgames ma preoder.... Jest licznik... Pokazuje 143 dni do premiery hahahahaha)
Więc podstawka i dark tales mi starczy xD

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 31 sty 2021, 13:52
autor: Yuri
Paskuder pisze: 31 sty 2021, 11:56 Jeszcze dodatkowo jest paczka world events.
O widzisz, zgadza się o tym zapomniałem. Każda z nich dodaje fajny, kolejny lvl złożoności świata gry.

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 31 sty 2021, 14:12
autor: Goldberg
Tylko w polsce nie dostepny :p

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 31 sty 2021, 14:24
autor: Yuri
Goldberg pisze: 31 sty 2021, 14:12 Tylko w Polsce nie dostepny :p
Ej, no mam na półce :)

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 31 sty 2021, 14:37
autor: Goldberg
Yuri pisze: 31 sty 2021, 14:24
Ej, no mam na półce :)
A ja mam kominiarke i lom....
To kiedy do teściów jedziesz? 😂

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 31 sty 2021, 14:48
autor: Paskuder
Ale jak niedostępny? Wchodzisz na stronę greenbrier i prawie wszystko jest w sklepiku :shock:

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 31 sty 2021, 15:35
autor: Mp02
Tylko koszt dostawy zwala z nóg :)

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 31 sty 2021, 16:56
autor: strid3rr
Mp02 pisze: 31 sty 2021, 05:13
Właśnie, jak oceniacie te "mini" dodatki? Mam na myśli karty craftingu, ekwipunku i dodatkowych wydarzeń.
Więcej dobrego. System craftingu jest słaby chyba, że się stosuje zasady przyznawania lootu z bgg (każdy typ potwora ma określony loot i np. z wilka nie wyleci miecz itp.). Wtedy zaczyna mieć to sens, ale jest to kolejny poziom imersji i wymaga dodatkowego nakładu własnej pracy.
Ekwipunek to jest po prostu fizyczna reprezentacja przedmiotów bohaterów, które normalnie są nadrukowane na kartach postaci.
Dodatkowe wydarzenia to większa różnorodność, wiadomo.

Z tych trzech rzeczy najmniej opłacalny jest zestaw ekwipunku, moim zdaniem, można obejść się bez niego, ale reszta jak najbardziej.

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 31 sty 2021, 18:57
autor: Yuri
strid3rr pisze: 31 sty 2021, 16:56 ...
Z tych trzech rzeczy najmniej opłacalny jest zestaw ekwipunku, moim zdaniem, można obejść się bez niego, ale reszta jak najbardziej.
Widzisz, a ja np. bardzo sobie cenie brak koniecznosci zapisywania wszystkiego na karcie, zdecydowanie wolę umiescic na planszece postaci kartę nowej umiejętności po awansie, albo nowy miecz po zakupieniu. Jakoś bardziej mi to klimatycznie pasuje i symbolizuje wyraźnie progres i awans. Ale przyznam Ci rację to już kosmetyka :)
System lootu o ktorym piszesz jest na BGG, ale wydaje mi się że można go włączyć w strukturę gry dopiero po kilku rozgrywkach i nabraniu wprawy.

p.s. zawsze zapraszam na grę, nie trzeba łomu ani kominiarki :)

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 31 sty 2021, 19:04
autor: strid3rr
Yuri pisze: 31 sty 2021, 18:57
strid3rr pisze: 31 sty 2021, 16:56 ...
Z tych trzech rzeczy najmniej opłacalny jest zestaw ekwipunku, moim zdaniem, można obejść się bez niego, ale reszta jak najbardziej.
Widzisz, a ja np. bardzo sobie cenie brak koniecznosci zapisywania wszystkiego na karcie, zdecydowanie wolę umiescic na planszece postaci kartę nowej umiejętności po awansie, albo nowy miecz po zakupieniu. Jakoś bardziej mi to klimatycznie pasuje i symbolizuje wyraźnie progres i awans. Ale przyznam Ci rację to już kosmetyka :)
System lootu o ktorym piszesz jest na BGG, ale wydaje mi się że można go włączyć w strukturę gry dopiero po kilku rozgrywkach i nabraniu wprawy.

p.s. zawsze zapraszam na grę, nie trzeba łomu ani kominiarki :)
Oczywiście, że lepiej mieć fizyczną reprezentację, ale to w sumie tylko przedmioty startowe więc i tak wymieniamy je na coś lepszego z czasem.

Co do systemu lootu to mi bardzo się spodobał i dość szybko go wciągnąłem do gry. Był zdecydowanie bardziej rpgowy. Oczywiście, jest przez to trudniej, ale bardziej naturalnie niż taki miecz wypadający z wilka :lol:

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 31 sty 2021, 19:14
autor: Mp02
Możecie bardziej opisać ten system lootu? Albo podesłać link na bgg? Z góry dziękuję ;)

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 31 sty 2021, 20:01
autor: strid3rr
Mp02 pisze: 31 sty 2021, 19:14 Możecie bardziej opisać ten system lootu? Albo podesłać link na bgg? Z góry dziękuję ;)
https://boardgamegeek.com/thread/189408 ... 4#27591274

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 02 lut 2021, 09:28
autor: Paskuder
Mp02 pisze: 31 sty 2021, 15:35 Tylko koszt dostawy zwala z nóg :)
135 polonezów za transport transatlantycki z jułesej do klienta indywidualnego zwala cię z nóg??? :shock:
W opcję wchodzi tylko statek lub samolot, to ile gotów byłbyś zapłacić? Piętnastaka jak za paczkomat? Sorry nikt nie będzie dokładał do interesu :roll:

Zresztą zawsze można znaleźć jednego, dwóch chętnych i podzielić się kosztem wysyłki.

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 03 lut 2021, 13:33
autor: Paskuder
Pytanie techniczne, czy podstawki z drugiego i trzeciego druku będą się czymkolwiek różnić? W sensie czy w drugim druku były jeszcze jakieś błędy które zostały wyłapane i poprawione dopiero w trzecim?

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 03 lut 2021, 13:59
autor: strid3rr
Paskuder pisze: 03 lut 2021, 13:33 Pytanie techniczne, czy podstawki z drugiego i trzeciego druku będą się czymkolwiek różnić? W sensie czy w drugim druku były jeszcze jakieś błędy które zostały wyłapane i poprawione dopiero w trzecim?
Z tego co mi wiadomo to nie. Różnice były między 1 a 2 KSem.

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 05 lut 2021, 17:29
autor: Mp02
Pytanko, opis tego przedmiotu odnosi się do bohaterów czy przeciwników?

Obrazek

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 05 lut 2021, 17:46
autor: Jiloo
Mp02 pisze: 05 lut 2021, 17:29 Pytanko, opis tego przedmiotu odnosi się do bohaterów czy przeciwników?
Spoiler:
Nie mam jeszcze swojej kopii gry, ale trochę się interesowałem, więc odpowiem jak bym to zinterpretował.
Jeśli atakujesz tą bronią wrogów cielesnych i rzucisz na atak więcej niż 90 muszą przejść test FRACTURED 6. Jak nie przejdą to dostaną status.

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 05 lut 2021, 18:01
autor: Mp02
Też to tak rozumiem, ale opis FRACTURED ewidentnie odnosi się do bohaterow, no bo przeciez przeciwnicy nie maja broni jednorecznej czy dwurecznej i nie mają skli żeby dodać do rzutu...

Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

: 05 lut 2021, 23:10
autor: damianKr
Też to tak rozumiem, ale opis FRACTURED ewidentnie odnosi się do bohaterow, no bo przeciez przeciwnicy nie maja broni jednorecznej czy dwurecznej i nie mają skli żeby dodać do rzutu...
Również się nad tym zastanawiam, jak przeciwnik ma wykonać rzut obronny skoro nie posiada umiejętności?

Czy gra rozbudowana o wszystkie dodatki zmienia dużo gameplay? Czy tor inicjatywy sprawia że walki są emocjonujące?
Pytam ponieważ trochę pograłem i powoli uczucie ekscytacji mija a zastępuje je frustracja. Losowość jest ogromna i jest wszędzie, podczas walki lub skirmisha, kilka złych rzutów kośćmi i drużyna może zostać rozbita.
Będąc w temacie skirmisha to wprowadziłem home rule, że przeciwnik losuje jedną postać, którą zaatakuje ponieważ standardowo to jakiś hardcore... Na początku wystarczy szybki skirmish z wilkołakiem z counterem ustawionym na 6, 2-3 rundy na korzyść przeciwnika i Pa Pa bohaterowie....

Nie zrozumcie mnie źle, ta gra jest fajna, i gra się przyjemnie, ale zawsze po czasie przyjemnego grania przychodzi moment, gdy gra postanawia Cię brutalnie ukarać i bezlitośnie kopie Cię w krocze... Przykładowa sytuacja, zbieram swoją 3 osobową drużynę, żeby sprawdzić co za cholerstwo zalęgło się w pobliskim lesie. Nauczony doświadczeniem z poprzedniego scenariusza, że lepiej się przygotować wcześniej zanim zacznie się pchać wątek fabularny ponieważ później może nie być okazji do przygotowań. Tak więc za ostanie złoto wyposażyłem postacie w towarzyszy, i odpowiednio uzbroiłem, dzięki czemu mogli atakować (3 postacie po 2 towarzyszy to daje dodatkowe 6 dmg na rundę). Tak, więc wyruszyłem całkowicie pewien zwycięstwa na spotkanie ze złem panoszącym się w lesie.
I na początku zaznaczam, że używam home rule i "Road Event" ciągnę tylko gdy wypadnie 1-2 na d6, więc i tak mam łatwiej, ale jak wspominałem gra potrafi być brutalna...
Spoiler:
Oczywiście po śmierci wszyscy bohaterowie tracą jeden przedmiot, tak więc bez broni i bez złota, zapowiada się ciekawie...