Posiadłość Szaleństwa / Mansions of Madness 2 ed (Nikki Valens)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: sirafin »

Bary pisze:
Szaweł pisze:Najlepszy w tym jest ten upgrade kit. Pokłony dla marketingowców FFG. Jak zrobić, żeby nie dość, że wydajemy i sprzedajemy II edycję gry nadal sprzedawać I edycję i jej dodatki :D Ja kupię pewnie oba duże dodatki i II edycję. Wtedy będę miał najwięcej wszystkiego i będę najbardziej zły :D
Nie musisz kupować pierwszej edycji. Wyjdą dodatki z jej elementami, żebyś sobie wszystko skompletował. :)
Chyba że chce pograć jakieś scenariusze ze Strażnikiem Tajemnic ;)

Hmmm... Swoją drogą ciekawe, czy z czasem nie pojawią się fanowskie przeróbki scenariuszy z dwójki na pierwszą edycję.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Szaweł
Posty: 1898
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Szaweł »

Ale ja już mam I edycję :) tylko bez dużych dodatków.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
Rigidigi
Posty: 704
Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 93 times
Been thanked: 93 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Rigidigi »

Na ostatnią gwiazdkę sprawiłem sobie pierwszą edycję Posiadłości wraz z dodatkami. Wychodzi na to, że na kolejną gwiazdkę, sprawie sobie drugą edycję...
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 53 times

Mansions of Madness Second Edition

Post autor: KrzysiekL »

Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: AkitaInu »

apka na peceta też juz jest ?
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 53 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: KrzysiekL »

AkitaInu pisze:apka na peceta też juz jest ?
Tak, na Steamie.
Ostatnio zmieniony 01 sie 2016, 22:42 przez KrzysiekL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2870
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: crsunik »

Czekam na swoją kopię :)
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: AkitaInu »

Trzeba grać przez aplikację i mieć ją zainstalowaną? Czy jest jakiś sandalone ? :)
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: pan_satyros »

Z jednej strony bardzo fajnie, a z drugiej gra wydaje się być jedynie wizualizacją tego co dzieje się na ekranie i równie dobrze cała mogłaby się na nim toczyć.
I niestety z tego co widzę Conversion Kit będzie bezużyteczny dla posiadaczy wyłącznie 2 edycji. Szkoda, bo bohaterów i potwory można by bez figurek wykorzystać ...
Ostatnio zmieniony 02 sie 2016, 07:50 przez pan_satyros, łącznie zmieniany 1 raz.
szczudel
Posty: 1447
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 103 times
Been thanked: 142 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: szczudel »

Czy ja dobrze pacze? (A tylko rzuciłem okiem na na instrukcję)
Zmienili sensowny i przyjemny system z jedna kością (do testów umiejętności i walki) na ten gówniany z Arkham Horror z kilkoma koścmi i potrzebą wyrzucenia odpowiedniej liczby sukcesów??!!

Ta pojedyńcza kość z 1ED była kluczowym czynnikiem dla którego kupiłem 1ED a nie AH lub EH. Na koszt 100% co-opa wyrzucili to wszystko do kosza, bo co-op-owo to dla nich losowo :|
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 53 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: KrzysiekL »

Awatar użytkownika
Wallenstein
Posty: 970
Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Wallenstein »

Bary pisze:Nie musisz kupować pierwszej edycji. Wyjdą dodatki z jej elementami, żebyś sobie wszystko skompletował. :)
Gdzie to było wspomniane?
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2870
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: crsunik »

Ktoś na bgg tak napisał po kontakcie z ffg
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: pan_satyros »

crsunik pisze:Ktoś na bgg tak napisał po kontakcie z ffg
Jakby tak każdy mały box-dodatek zawierał kod na przygodę...
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: sirafin »

szczudel pisze:Ta pojedyńcza kość z 1ED była kluczowym czynnikiem dla którego kupiłem 1ED a nie AH lub EH. Na koszt 100% co-opa wyrzucili to wszystko do kosza, bo co-op-owo to dla nich losowo :|
Dlaczego uważasz, że rzut kilkoma kostkami jest bardziej losowy niż rzut jedną? Zwłaszcza, że mówimy tu o sytuacji z procentowym prawdopodobieństwem sukcesu, a nie takiej, w której każdemu wynikowi przypisano inny efekt.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
szczudel
Posty: 1447
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 103 times
Been thanked: 142 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: szczudel »

Z doświadczenia i nie chodzi o prawdopodobieństwo i jego rozkład ale o moje wyniki. W MoM 1ed wszystko jest dla mnie jasne. Oceniam łatwo prawdopodobieństwo i zgodnie z nim z reguły mi siada.

W systemie jak w AH/EH nic mi nie wychodzi. Rzucić 1 sukces w 7 kościach? Raz na 10 rzutów. Wisi nade mną kościana klątwa, to fakt potwierdzony wieloma różnymi grami. Po prostu, subiektywnie nie cierpię systemu z AH. Jak już muszę grać w taką grę, to daje innym by za mnie rzucali...
Nie chcę gry w którą muszę innych prosić o granie za mnie. Apki z telefonów odpadają.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: sirafin »

OK, tego się nie spodziewałem, na klątwę nie mam argumentów :D Zawsze możesz sprawdzić, czy klątwa działa również na zmodyfikowana mechanikę ze specjalnymi kostkami ośmiościennymi i wymianą wskazówki na sukces a nie na przerzut.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 53 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: KrzysiekL »

Pierwsze wrażenia na Rock Paper Shotgun:

https://www.rockpapershotgun.com/2016/0 ... pressions/

-- cały czas mam mieszance uczucia, ale chyba muszę sam spróbować, żeby ocenić... ;)
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bary »

KrzysiekL pisze:Pierwsze wrażenia na Rock Paper Shotgun:

https://www.rockpapershotgun.com/2016/0 ... pressions/

-- cały czas mam mieszance uczucia, ale chyba muszę sam spróbować, żeby ocenić... ;)
"Am I dreaming?
Don’t wake me up." :D
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Banan2
Posty: 2617
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Banan2 »

Nie czytałem całego wątku. Jedno pytanie. Posiadacze 1. edycji są, jak zwykle to bywa, w czarnej d..... ? :evil:
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: pan_satyros »

Banan2 pisze:Nie czytałem całego wątku. Jedno pytanie. Posiadacze 1. edycji są, jak zwykle to bywa, w czarnej d..... ? :evil:
Pozdrawiam
Nie do końca. Jeśli kupią 2 edycję będą mogli korzystać z kafli, postaci i potworów z edycji 1.
Jeśli jednak masz na myśli dalsze wsparcie 1 edycji, to innego niż wyżej nie ma i pewnie już nie będzie. To dwie różne gry, w tym sensie, że aplikacja usuwa część fizycznych komponentów jak karty mitów oraz wszystko, czego używał Zły.
Carmash
Posty: 419
Rejestracja: 13 sty 2016, 08:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Carmash »

A co? Posiadacze pierwszej edycji mają być jeszcze miziani po jajkach tylko za to, że łaskawie kupili grę? I tak FFG, jak na swoje standardy, miało gest z tym, że w drugiej edycji przyjdzie nam wykorzystać elementy z edycji pierwszej przez zaimplementowanie CK. Dodatki do pierwszej edycji nie wychodzą od dłuższego czasu, a polityka firmy i reedycje gier nie są czymś zupełnie nowym. A że drogie hobby? Zawsze można je zmienić ;)
Banan2
Posty: 2617
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Banan2 »

Carmash pisze:A co? Posiadacze pierwszej edycji mają być jeszcze miziani po jajkach tylko za to, że łaskawie kupili grę? I tak FFG, jak na swoje standardy, miało gest z tym, że w drugiej edycji przyjdzie nam wykorzystać elementy z edycji pierwszej przez zaimplementowanie CK. Dodatki do pierwszej edycji nie wychodzą od dłuższego czasu, a polityka firmy i reedycje gier nie są czymś zupełnie nowym. A że drogie hobby? Zawsze można je zmienić ;)
Znam realia wydawnicze, zwłaszcza takich molochów jak FFG. Nie jestem zwolennikiem mieszania planszówek z elektroniką, ale kawałek aplikacji (nawet płatnej) wykorzystujący jedynie elementy 1. edycji byłby mile widziany.
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Carmash
Posty: 419
Rejestracja: 13 sty 2016, 08:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Carmash »

Marketing, kolego, marketing. FFG nie strzeli sobie w stopę i nie spowolni sprzedaży drugiej edycji takim posunięciem ;)
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1222
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 402 times
Been thanked: 270 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Deem »

Banan2 pisze:
Carmash pisze:Znam realia wydawnicze, zwłaszcza takich molochów jak FFG. Nie jestem zwolennikiem mieszania planszówek z elektroniką, ale kawałek aplikacji (nawet płatnej) wykorzystujący jedynie elementy 1. edycji byłby mile widziany.
Pozdrawiam
Czasami mam wrażenie, że gdybania, zachciewajki i życzenia są wzięte totalnie z sufitu. W jaki sposób ffg miałoby wytłumaczyć kupującym drugą edycję taki ruch? Przecież w tym momencie posiadacze pierwszej edycji to są ich byli klienci, a staną się aktualnymi w momencie zakupu drugiej (to samo dotyczyło Descenta, Gry o Tron, a w przyszlłości będzie zapewne dotyczyło m. in. Imperial Assault). Po co mają to robić, skoro czymś takim zrażą do siebie nowych (bo powstaje element, którego wcale nie wykorzystają nie mając starej wersji). W tej chwili jedynka służy za wsparcie i to jest i tak więcej niż fair.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
ODPOWIEDZ