Taka rozpiska jest w przygotowaniu, z tym że zajmuje się tym Michał - producent - który w pierwszej kolejności zajmuje się organizowaniem playtestów w miastach w całej Polsce, rozmowami z recenzentami oraz prowadzeniem kampanii. Ale Michał przeprasza, że musisz tak długo czekać i liczy na Twoje zrozumienie!Rocy7 pisze:wciąż czekam na rozķład kart zdarzeń, ilość przedmiotów oraz zdolności bohaterów wpływajacych na ruch.Penny Dreafun pisze: W razie jakichkolwiek pytań o kampanię, cele, nowe karty oraz grę - służę pomocą
Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy (Adam Betley, Michał Ostapowicz)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
kiedy beda playtesty w Warszawie? Recenzje (choć pewnie rzut okiem) też Wam mogę zrobić przy okazji.Penny Dreafun pisze:zajmuje się organizowaniem playtestów w miastach w całej Polsce, rozmowami z recenzentami oraz prowadzeniem kampanii.l
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
<3Marx pisze:
Spoiler:
Rozmawiamy z lokalami w Warszawie, żeby zorganizować playtestyRocy7 pisze:kiedy beda playtesty w Warszawie? Recenzje (choć pewnie rzut okiem) też Wam mogę zrobić przy okazji.Penny Dreafun pisze:zajmuje się organizowaniem playtestów w miastach w całej Polsce, rozmowami z recenzentami oraz prowadzeniem kampanii.l
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Co do recenzji - super
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Wsparcie ciut siadło, może dodajcie do kampanii np, torby bawełniane ablo t-shirty z ilustracjami by nakręcić wsparcie. #ProTip
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
#ProTip ...koszulki, które się np. w Valhalli sprzedały w nakładzie 29 szt. (przy 10 krotnym nakładzie gdy względem tego projektu na chwilę obecną...), ile osób kupiło też kubki dostępne w tej kampanii widać (szału nie ma...).
To czego mi brakuje w grze to np. kości "w klimacie" czy jakichś fajnych znaczników postaci (nie mówię o figurkach).
Chociaż moje pierwsze skojarzenie i zestawienie to niestety Talizman i to co tam dostaje w cenie gry![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ps. Mimo obaw - wsparłem w pierwszych godzinach:) ...i nie będę żałował pewnie, ale narzekać i sugestie dawać zawsze warto.
To czego mi brakuje w grze to np. kości "w klimacie" czy jakichś fajnych znaczników postaci (nie mówię o figurkach).
Chociaż moje pierwsze skojarzenie i zestawienie to niestety Talizman i to co tam dostaje w cenie gry
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ps. Mimo obaw - wsparłem w pierwszych godzinach:) ...i nie będę żałował pewnie, ale narzekać i sugestie dawać zawsze warto.
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Kości mogłyby być jakieś klimatyczne, ale myślę, że spoko byłyby pionki graczy w postaci ilustracji na zetonach tekturowych w plastikowych podstawkach. Myślę, że koszt nie byłby duży
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
BTW. Dużo jest dodatkowych kart w early bird? Nie załapałem się niestety, a chciałbym wiedzieć jak dużo straciłem
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
BTW. Dużo jest dodatkowych kart w early bird? Nie załapałem się niestety, a chciałbym wiedzieć jak dużo straciłem
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
kornikov pisze:Wsparcie ciut siadło, może dodajcie do kampanii np, torby bawełniane ablo t-shirty z ilustracjami by nakręcić wsparcie. #ProTip
Rozważamy różne dodatki!kelvar pisze:#ProTip ...koszulki, które się np. w Valhalli sprzedały w nakładzie 29 szt. (przy 10 krotnym nakładzie gdy względem tego projektu na chwilę obecną...), ile osób kupiło też kubki dostępne w tej kampanii widać (szału nie ma...).
To czego mi brakuje w grze to np. kości "w klimacie" czy jakichś fajnych znaczników postaci (nie mówię o figurkach).
Chociaż moje pierwsze skojarzenie i zestawienie to niestety Talizman i to co tam dostaje w cenie gry
Ps. Mimo obaw - wsparłem w pierwszych godzinach:) ...i nie będę żałował pewnie, ale narzekać i sugestie dawać zawsze warto.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dzięki za wsparcie! Dziękujemy też za tipy, sugestie oraz - narzekanie!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
W Early Bird znajdowały się dwa questy: od tytułowego Early Birdu oraz od Henryka Sienkiewicza. Każdy quest to 3-4 karty, czyli razem ominie Cię 6-8 kartLargo pisze:BTW. Dużo jest dodatkowych kart w early bird? Nie załapałem się niestety, a chciałbym wiedzieć jak dużo straciłem
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
EDIT: Przy okazji pomyślałem, że pokażę Wam ulubieńca tłumów, który został odblokowany w ramach Facebook Challenges i który został dziś ukończony przez naszą niesamowitą ilustratorkę. Oto KOŃ NA BIAŁYM RYCERZU!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Obrazek](https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/29313152_1523800294384153_6822509696625147904_o.jpg?_nc_eui2=v1%3AAeHy_C2Xf4igXlX6Ez26bij4I1b1Ub3keL77pJFeJICuAl-kAAUj9SPWsFoPvBbvQ5K-1mNjnDPBIwWuozNKqXArerNd2EKtrmimmzH5QerrQg&oh=fe649dbc3ca1b3bfe30af6f61ae7e8e4&oe=5B03FCEA)
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Jest szansa na wrzucenie karty z Sienkiewiczem? Bardzo mnie ciekawią ![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Powinny być gotowe w tym tygodniu, więc nie widzę problemu!kornikov pisze:Jest szansa na wrzucenie karty z Sienkiewiczem? Bardzo mnie ciekawią
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Dobra, jestem na gorąco po testach. Warto wspomnieć, że ekipa to mili, młodzi ludzie.
Co do gry, to zacznijmy od zalet:
- faktycznie śmieszne teksty na kartach, karty są duże, więc tekstu trochę jest. Jak ktoś lubi humor zaprezentowany do tej pory to się nie zawiedzie.
- ładne ilustracje, każda postać ma własną, ale reszta jest podzielona na kategorie, więc questy mają 1 ilustrację, jedzenie 1, przedmioty jedną (za to każdy towarzysz ma 2). Szkoda, że nie ma więcej.
- sporo interakcji, można się klepać do woli
- walka z potworami to 0 losowości w sumie.
-To lepszy Talizman...
Minusy:
-... Ale jednak Talizman.
- Questy ciężko zrobić, ale chłopaki mówili, że akurat to zmieniają.
- Wspominałem, że to jednak Talizman?
- Tak, to Talizman.
- A no i balans, ale coś tam zmienią, tylko czy ktoś oczekuje w sumie balansu po Talizmanie?
- Gra jest za długa, fajnie jak się czyta teksty z kart, ale po godzinie staje się to męczące i wtedy gra z lepszej wersji Talizmanu staje się po prostu Talizmanem, trochę mniej irytującym, ale Talizmanem...
Podsumowując- jeśli lubisz Talizman, to Penny Dreadfun też Ci się spodoba i pewnie będzie lepsze. Jeśli nie lubisz, to do piwka dałoby się pograć i pośmiać z kart gdyby gra nie trwała tak długo. Graliśmy raz i trwało to z tłumaczeniem zasad około 3h.
Trochę mi szkoda tych wszystkich tekstów i ilustracji, że jednak nie powstało z nich coś ambitniejszego, nie wiem, choćby na poziomie Eldricht Horror, tylko w zwiarowanej scenerii.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Co do gry, to zacznijmy od zalet:
- faktycznie śmieszne teksty na kartach, karty są duże, więc tekstu trochę jest. Jak ktoś lubi humor zaprezentowany do tej pory to się nie zawiedzie.
- ładne ilustracje, każda postać ma własną, ale reszta jest podzielona na kategorie, więc questy mają 1 ilustrację, jedzenie 1, przedmioty jedną (za to każdy towarzysz ma 2). Szkoda, że nie ma więcej.
- sporo interakcji, można się klepać do woli
- walka z potworami to 0 losowości w sumie.
-To lepszy Talizman...
Minusy:
-... Ale jednak Talizman.
- Questy ciężko zrobić, ale chłopaki mówili, że akurat to zmieniają.
- Wspominałem, że to jednak Talizman?
- Tak, to Talizman.
- A no i balans, ale coś tam zmienią, tylko czy ktoś oczekuje w sumie balansu po Talizmanie?
- Gra jest za długa, fajnie jak się czyta teksty z kart, ale po godzinie staje się to męczące i wtedy gra z lepszej wersji Talizmanu staje się po prostu Talizmanem, trochę mniej irytującym, ale Talizmanem...
Podsumowując- jeśli lubisz Talizman, to Penny Dreadfun też Ci się spodoba i pewnie będzie lepsze. Jeśli nie lubisz, to do piwka dałoby się pograć i pośmiać z kart gdyby gra nie trwała tak długo. Graliśmy raz i trwało to z tłumaczeniem zasad około 3h.
Trochę mi szkoda tych wszystkich tekstów i ilustracji, że jednak nie powstało z nich coś ambitniejszego, nie wiem, choćby na poziomie Eldricht Horror, tylko w zwiarowanej scenerii.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Posty: 416
- Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
- Lokalizacja: Wroclaw
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 5 times
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Troche smutek po powyzszym opisie ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ktorys z autorow gier na tym forum pisal, ze prototyp gry powinno sie tworzyc z brzydkich elementow (zeby nie bylo szkoda pozniej ich wyrzucic w trakcie dopracowytwania), a dopiero po dopracowaniu mechaniki zajac sie warstwa graficzna. W tym przypadku chyba bylo odwrotnie i wychodzi na to, ze wspomniany autor mial racje.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ktorys z autorow gier na tym forum pisal, ze prototyp gry powinno sie tworzyc z brzydkich elementow (zeby nie bylo szkoda pozniej ich wyrzucic w trakcie dopracowytwania), a dopiero po dopracowaniu mechaniki zajac sie warstwa graficzna. W tym przypadku chyba bylo odwrotnie i wychodzi na to, ze wspomniany autor mial racje.
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
piogar pisze:Troche smutek po powyzszym opisie
Ktorys z autorow gier na tym forum pisal, ze prototyp gry powinno sie tworzyc z brzydkich elementow (zeby nie bylo szkoda pozniej ich wyrzucic w trakcie dopracowytwania), a dopiero po dopracowaniu mechaniki zajac sie warstwa graficzna. W tym przypadku chyba bylo odwrotnie i wychodzi na to, ze wspomniany autor mial racje.
Autorzy akurat tutaj taki mieli zamysł, żeby wyciągnąć co lubią z Talizmana i Munchkina. Czy słusznie? Dla zapalonych graczy nie, dla autorów (co widać po zbiórce) jak najbardziej dobrze.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Fajnie, że relacja z pierwszej ręki. Z czego jeszcze, oprócz długości rozgrywki wynika to podobieństwo do Talismana? Jak pamiętam, najgorsze było to, że każdy grał prawie solo i to był powód, że się dłużyło.
Skoro interakcja jest jak trzeba, nie poprawia to grywalności? Nielosowa walka z kreaturami też brzmi nieźle i "nietalismanowo".
Skoro interakcja jest jak trzeba, nie poprawia to grywalności? Nielosowa walka z kreaturami też brzmi nieźle i "nietalismanowo".
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
1. Rzucasz kością na ruch jak w Talizmanie. Możesz się zatrzymać na polu z graczem lub jak masz questa.playerator pisze:Fajnie, że relacja z pierwszej ręki. Z czego jeszcze, oprócz długości rozgrywki wynika to podobieństwo do Talismana? Jak pamiętam, najgorsze było to, że każdy grał prawie solo i to był powód, że się dłużyło.
Skoro interakcja jest jak trzeba, nie poprawia to grywalności? Nielosowa walka z kreaturami też brzmi nieźle i "nietalismanowo".
2. Walka między graczami jak w Talizmanie (ale wybierasz statystykę, na którą chcesz walczyć), w wypadku remisu przeciwnik może Cię wyzwać w ramach rewanżu na statystykę, którą on wybierze. Obaj gracze zyskują +1 statystyki na którą walczyli, wygrany może ukraść przeciwnikowi 2 pkt. dowolnej statystyki lub przedmiot.
3. Stajesz na polu i zazwyczaj ciągniesz kartę wydarzenia (jak w Talizmanie), albo rzucasz kością (jak w talizmanie), może Ci wypaść przedmiot, wróg, quest (prawie jak w Talizmanie).
4. Masz "3 kręgi" jak w Talizmanie.
5. Musisz dojść do 3 kręgu (jak w Talizmanie) i jeszcze stamtąd wrócić z królową. Po drodze musisz walczyć ze wszystkimi napotkanymi graczami, jak przegrasz to ktoś kradnie Ci królową.
6. Walka z potworami wygląda tak, że po prostu porównujesz statystyki (czasem jedną, czasem dwie). Jak masz więcej to wygrałeś, jak mniej to rzucasz kością, jak wynik rzutu +statystyka > statystyka potwora to udaje Ci się uciec- nic się nie dzieje.
Tura ogranicza się do: Rzuć kością na ruch, stań na polu i wyciągnij kartę/ rzuć kością, ewentualnie dodajesz do tego "wykorzystaj przedmiot" lub "walcz z graczem". Mnie Talizman nie dłużył się z powodu braku interakcji a z powodu braku decyzyjności , tutaj decyzyjność jest niewiele większa lub taka sama. To ma być prosta gra dla bardzo casualowych graczy i jest.
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
HejBłysk pisze:Dobra, jestem na gorąco po testach. Warto wspomnieć, że ekipa to mili, młodzi ludzie.
Co do gry, to zacznijmy od zalet:
- faktycznie śmieszne teksty na kartach, karty są duże, więc tekstu trochę jest. Jak ktoś lubi humor zaprezentowany do tej pory to się nie zawiedzie.
- ładne ilustracje, każda postać ma własną, ale reszta jest podzielona na kategorie, więc questy mają 1 ilustrację, jedzenie 1, przedmioty jedną (za to każdy towarzysz ma 2). Szkoda, że nie ma więcej.
- sporo interakcji, można się klepać do woli
- walka z potworami to 0 losowości w sumie.
-To lepszy Talizman...
Minusy:
-... Ale jednak Talizman.
- Questy ciężko zrobić, ale chłopaki mówili, że akurat to zmieniają.
- Wspominałem, że to jednak Talizman?
- Tak, to Talizman.
- A no i balans, ale coś tam zmienią, tylko czy ktoś oczekuje w sumie balansu po Talizmanie?
- Gra jest za długa, fajnie jak się czyta teksty z kart, ale po godzinie staje się to męczące i wtedy gra z lepszej wersji Talizmanu staje się po prostu Talizmanem, trochę mniej irytującym, ale Talizmanem...
Podsumowując- jeśli lubisz Talizman, to Penny Dreadfun też Ci się spodoba i pewnie będzie lepsze. Jeśli nie lubisz, to do piwka dałoby się pograć i pośmiać z kart gdyby gra nie trwała tak długo. Graliśmy raz i trwało to z tłumaczeniem zasad około 3h.
Trochę mi szkoda tych wszystkich tekstów i ilustracji, że jednak nie powstało z nich coś ambitniejszego, nie wiem, choćby na poziomie Eldricht Horror, tylko w zwiarowanej scenerii.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zaczynając od zalet, to jak widzę udało nam się osiągnąć to, na czym nam najbardziej zależało - czyli dużo interakcji między graczami, 0 losowości przy potworach, no i śliczny wygląd połączony z zabawnymi, tworzącymi narrację opisami. Więc super
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Co do minusów, to, cóż - nie ukrywamy, że Talisman jest jedną z inspiracji, więc nie unikniemy podobieństw
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Funkcjonowanie questów definitywnie zmieniamy - na chwilę obecną odblokowaliśmy kolejne questy w celach dodatkowych, więc teraz będzie ich więcej, a samo działanie zmienimy tak, by każdy miał X dostępnych questów i znacznie większą szansę na ich wykonanie. Zależy nam bardzo na możliwości ich wykonania (bo dają super nagrody), stąd też chcemy ograniczyć ich losowość.
Co do balansu - nam akurat zależy na balansie w grze (dlatego wszystkie uwagi są mega w tej kwestii)!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Gra powinna się zmieścić w przedziale 2-3h i takie jest jej założenie. Ale po testach i opiniach od recenzentów mamy już pomysł na mechaniki, która zauważalnie przyspieszą początek gry (a co za tym idzie rozwój postaci), jak również sam progres w eksplorowaniu mapy! Wówczas nawet przy większej grupie ludzi gra powinna móc się zamknąć w ok. 2h - lub 3 jeśli gracze będą tego chcieli
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Co do ambitności - jesteśmy niewielkim teamem i jest to nasza pierwsza w pełni autorska gra planszowa. Chcieliśmy stworzyć coś z prostym progiem wejścia, co dzięki narracyjności i możliwości interakcji zapewni dużo funu grupkom znajomym, którzy razem chcą przysiąść pograć w pełną humoru planszówkę
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
playerator pisze:Fajnie, że relacja z pierwszej ręki. Z czego jeszcze, oprócz długości rozgrywki wynika to podobieństwo do Talismana? Jak pamiętam, najgorsze było to, że każdy grał prawie solo i to był powód, że się dłużyło.
Skoro interakcja jest jak trzeba, nie poprawia to grywalności? Nielosowa walka z kreaturami też brzmi nieźle i "nietalismanowo".
Święte słowa co do gry solo w Talismanie - bardzo chcieliśmy tego uniknąć i stworzyć tytuł, w którym gracze decydują, jak i kiedy wchodzą ze sobą w jakie interakcje - i mają dużo opcji tych interakcji!Błysk pisze:1. Rzucasz kością na ruch jak w Talizmanie. Możesz się zatrzymać na polu z graczem lub jak masz questa.playerator pisze:Fajnie, że relacja z pierwszej ręki. Z czego jeszcze, oprócz długości rozgrywki wynika to podobieństwo do Talismana? Jak pamiętam, najgorsze było to, że każdy grał prawie solo i to był powód, że się dłużyło.
Skoro interakcja jest jak trzeba, nie poprawia to grywalności? Nielosowa walka z kreaturami też brzmi nieźle i "nietalismanowo".
2. Walka między graczami jak w Talizmanie (ale wybierasz statystykę, na którą chcesz walczyć), w wypadku remisu przeciwnik może Cię wyzwać w ramach rewanżu na statystykę, którą on wybierze. Obaj gracze zyskują +1 statystyki na którą walczyli, wygrany może ukraść przeciwnikowi 2 pkt. dowolnej statystyki lub przedmiot.
3. Stajesz na polu i zazwyczaj ciągniesz kartę wydarzenia (jak w Talizmanie), albo rzucasz kością (jak w talizmanie), może Ci wypaść przedmiot, wróg, quest (prawie jak w Talizmanie).
4. Masz "3 kręgi" jak w Talizmanie.
5. Musisz dojść do 3 kręgu (jak w Talizmanie) i jeszcze stamtąd wrócić z królową. Po drodze musisz walczyć ze wszystkimi napotkanymi graczami, jak przegrasz to ktoś kradnie Ci królową.
6. Walka z potworami wygląda tak, że po prostu porównujesz statystyki (czasem jedną, czasem dwie). Jak masz więcej to wygrałeś, jak mniej to rzucasz kością, jak wynik rzutu +statystyka > statystyka potwora to udaje Ci się uciec- nic się nie dzieje.
Tura ogranicza się do: Rzuć kością na ruch, stań na polu i wyciągnij kartę/ rzuć kością, ewentualnie dodajesz do tego "wykorzystaj przedmiot" lub "walcz z graczem". Mnie Talizman nie dłużył się z powodu braku interakcji a z powodu braku decyzyjności , tutaj decyzyjność jest niewiele większa lub taka sama. To ma być prosta gra dla bardzo casualowych graczy i jest.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Co do punktów to pozwolę sobie się odnieść do każdego!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1. Dodajmy tutaj, że poza zewnętrznym kręgiem, Podziemia są zbudowane z labiryntu uliczek. Jako że gracz może decydować na rozstajach gdzie idzie, nawet wyrzucając 6 może często udać się na pole tuż obok, jeśli wyliczy odpowiednio swoją trasę! Zależało nam tutaj na dodaniu dużej ilości swobody do ruchu, a rzut kostką zachować jako wyznacznik dystansu, jaki można przebyć - żeby jakiś element losowości pozostał.
2. Zyskiwanie statystyk po walce - rozważamy zmiany tutaj, po tym jak po wczorajszych playtestach dostaliśmy mnóstwo super uwag, jak można by to zmienić, żeby osiągnąć lepszy balans rozgrywki!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
3. Tutaj nie zaprzeczam - acz mogą się trafić też ogólne zdarzenia, których efekt następuje natychmiast - ale wydaje mi się, że jest to odrobinkę jednak bardziej rozbudowane niż w Talismanie
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
4. Mamy jeden krąg oraz podziemny labirynt! Oraz piekło, które akurat specjalnie jest tak zaprojektowane, by parodiować Talisman - stąd też zamiast mozolnej walki w ostatnim kręgu, wszystkie wydarzenia w Piekle są przyjemne, zabawne i relaksujące
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
5. J/w - zależało nam, by Piekło było miejscem, gdzie gracz złapie oddech przed dramatycznym finiszem, w którym wszyscy inni gracze go atakują, by odbić królową
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
6. Tutaj dodam tylko, że przegranie przy wielu przeciwnikach również oferuje coś, na czym graczowi może zależeć - może zostać gdzieś przeniesiony, może otrzymać artefakt etc
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Co do podsumowania, to tak, zależało nam na tym by tura była prosta w założeniu i zrozumiała w konstrukcji, bo jednak chcemy tytuł z niewysokim progiem wejścia. Stąd skupiliśmy się na interakcjach między graczami i ograniczeniu losowości Talismana - ale nie usunięciu takowej. Chcieliśmy żeby ta losowość, połączona z 300 kartami, sprawiała, by każda rozgrywka opowiadała nową, absurdalną historię każdego bohatera, a decyzyjność wprowadzić przy walce z przeciwnikami oraz interakcjach z graczami
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mega dzięki za te opinie i jeśli cokolwiek jeszcze Ci przyjdzie do głowy jako refleksja po testach - dawaj znać
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Przy okazji - przed chwilą pojawił się nowy artykuł o prototypie Penny Dreadfun, więc zapraszam do lektury:
http://www.planszowkiwedwoje.pl/2018/03 ... kensy.html![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://www.planszowkiwedwoje.pl/2018/03 ... kensy.html
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Oto jest!kornikov pisze:Jest szansa na wrzucenie karty z Sienkiewiczem? Bardzo mnie ciekawią
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Spoiler:
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
No właśnie w tym sęk, że absolutnie nic!ravenone pisze:Mam pytanie - co wy palicie przy pisaniu tych questów?![]()
Mega zrysowana gierka. Chętnie zagram.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Nowe recenzje! ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
STERTA GIER -> http://www.stertagier.pl/2018/03/penny- ... kensy.html
LITERATKA KAWY -> https://literatkakawy.wordpress.com/201 ... -dreadfun/
Enjoy![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
EDIT: i KOSTKARNIA: https://kostkarnia.blogspot.com/2018/03 ... kensy.html
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
STERTA GIER -> http://www.stertagier.pl/2018/03/penny- ... kensy.html
LITERATKA KAWY -> https://literatkakawy.wordpress.com/201 ... -dreadfun/
Enjoy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
EDIT: i KOSTKARNIA: https://kostkarnia.blogspot.com/2018/03 ... kensy.html
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Hej! Dzisiaj jest przedostatni dzień kampanii, więc pomyśleliśmy, że warto Wam pokrótce przedstawić, co więcej znajdzie się w grze w dniu premiery!
1. Odblokowaliśmy nową, dziesiątą grywalną postać!
2. Około 50 NOWYCH KART! (questy, przedmioty, przeciwnicy, TOWARZYSZE!)
3. Karty skróconych zasad, glosariusz - czemu by nie![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
W tym samym czasie dostaliśmy też mnóstwo opinii od recenzentów oraz od WAS w trakcie w publicznych playtestów - i wprowadziliśmy (lub właśnie wprowadzamy) te sugestie w życie! W związku z tym, według ankiet po playtestach np. średnia ocena mechaniki gry wzrosła z z 5.8 do 8.4/10!!!
Dlatego też jesteśmy mega wdzięczni naszej Społeczności za wszelkie uwagi - chcieliśmy, żeby nasza gra była najlepsza, jak może być, a dzięki Wam docieramy do tego celu ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
To takie krótkie podsumowanie ostatnich paru tygodni. W trakcie kampanii zebraliśmy jak na razie 183% NASZEGO CELU! Wierzymy też, że osiągniemy 200%, co odblokuje i fabularne opowiadania dla każdego z bohaterów, i... aplikację mobilną do liczenia punktów!
Tym samym przypominamy, że kampania KOŃCZY SIĘ JUTRO - środa 10.04. - O 23:59! Jeśli ktoś chciałby nas wesprzeć, jest to ostatnia szansa!
https://wspieram.to/PennyDreadfun
1. Odblokowaliśmy nową, dziesiątą grywalną postać!
2. Około 50 NOWYCH KART! (questy, przedmioty, przeciwnicy, TOWARZYSZE!)
3. Karty skróconych zasad, glosariusz - czemu by nie
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
W tym samym czasie dostaliśmy też mnóstwo opinii od recenzentów oraz od WAS w trakcie w publicznych playtestów - i wprowadziliśmy (lub właśnie wprowadzamy) te sugestie w życie! W związku z tym, według ankiet po playtestach np. średnia ocena mechaniki gry wzrosła z z 5.8 do 8.4/10!!!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
To takie krótkie podsumowanie ostatnich paru tygodni. W trakcie kampanii zebraliśmy jak na razie 183% NASZEGO CELU! Wierzymy też, że osiągniemy 200%, co odblokuje i fabularne opowiadania dla każdego z bohaterów, i... aplikację mobilną do liczenia punktów!
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Tym samym przypominamy, że kampania KOŃCZY SIĘ JUTRO - środa 10.04. - O 23:59! Jeśli ktoś chciałby nas wesprzeć, jest to ostatnia szansa!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
wow! jaki dokładny pomiar jakości mechaniki gry
zamęczaliście tych, którym mechanika roll&move nie pasuje tak długo, aż ją pokochali?![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
czy nadal w grze będzie ten pierdyliard małych znaczników do zaznaczania statystyk?
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
zamęczaliście tych, którym mechanika roll&move nie pasuje tak długo, aż ją pokochali?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
czy nadal w grze będzie ten pierdyliard małych znaczników do zaznaczania statystyk?
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Pomierzone, bo ankiety mieliśmy przygotowane z ocenami na /10, więc wyliczyliśmy sobie dokładnie, co i jak
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
I haha, tak, zamęczeni
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
I nie, ze znaczników zrezygnowaliśmy i właśnie robimy design systemu, który będzie znacznie prostszy, elegantszy oraz bardziej funkcjonalny; takie tory, na których każdy zaznaczą swoją statystykę, więc i jest jasne dla wszystkich jak wygląda sytuacja, i nie odrywa to od samej rozgrywki
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
i o to choooozi
a jakiś update grafiki w kampanii?
bo tam nadal stoi: "288 znaczników" - jak się wam jakiś zawiedziony formalista trafi to hehe "będzie bal"![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
a jakiś update grafiki w kampanii?
bo tam nadal stoi: "288 znaczników" - jak się wam jakiś zawiedziony formalista trafi to hehe "będzie bal"
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)