Strona 6 z 22

Re: Awaken Realms

: 03 lut 2021, 08:31
autor: sin
shuji pisze: 03 lut 2021, 08:13 Co do aktualizacji, to trochę to niepoważnie wygląda. 30 grudnia napisali w aktualizacji etherfields, że w styczniu wrzucą kupę kontentu poprawiającego grę i nawet nie wrzucili aktualizacji, że coś się opóźnia a mamy 3 lutego :)
Pozwolę sobię odpowiedzieć w formie humorystycznego obrazka. :-)
Spoiler:

Re: Awaken Realms

: 03 lut 2021, 09:43
autor: brazylianwisnia
Goldberg pisze: 03 lut 2021, 08:01 Tak spytam ktos wie kiedy II fala TG po polsku?
Jesli nie bedzie dodatkowych problemów to maj-czerwiec.

Co do Etherfileds to nie obiecali zadnego kontentu poprawiającego gre a pliki do wydruku maty poziomej dla chetnych i nowy tryb gry - speed run pomijajacy czesc zawartości dla osob ktore maja mniej czasu a chca ukonczyc. Nie napalaj sie na poprawki bo raz ze sie rozczarujesz a dwa ze gra nie wymaga jakis drastycznych zmian. Osoby ktory kampanie ukończyly maja dobre i bardzo dobre opinie.

Re: Awaken Realms

: 03 lut 2021, 10:12
autor: brazylianwisnia
Dla niektórych walka w TG to tez strata czasu.. Dlatego dla mnie to nie jest poprawka a AR raczej sie wypowiada ze granie bez Slumberow to zdecydowanie gorsze doswiadczenie i nie zalecaja ale zrobia taki tryb dla chetnych. Moim zdaniem ten system Slumberow ma ogromny potencjał bo dalo sie tam zrobić świetne rzeczy ktore bylyby ekscytujace i niemozliwe do zrobienia w snie(wracajace efekty decyzji w przyszłości, strategiczne budowanie tego decku, fajne wydarzenia jednorazowe). Jak wyszlo z egzekucja tegi systemu okaze sie jak troche osob ogra wszystkie 6 kampanii. Co do maty do kupna bedzie tylko ta co jest. Udostepnia przeciez tylko plik do nowej wersji.

Re: Tainted Grail: The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 13 kwie 2021, 12:14
autor: Hardkor
Ale o tym, że AR kuleje z developerka to wiadomo od dawna i każdy projekt tylko o tym przypomina xD Wszystko opóźnione, prawie zawsze te same wymówki. Trzeba głosować portfelem albo się przyzwyczaić.

Re: Tainted Grail: The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 13 kwie 2021, 15:29
autor: grzeslaw90
Hardkor pisze: 13 kwie 2021, 12:14 Ale o tym, że AR kuleje z developerka to wiadomo od dawna i każdy projekt tylko o tym przypomina xD Wszystko opóźnione, prawie zawsze te same wymówki. Trzeba głosować portfelem albo się przyzwyczaić.
Obecnie zaczyna u nich być widoczny efekt kuli śnieżnej - są zawaleni projektami i jeszcze dokładają sobie kolejne. Przez to każdy kolejny projekt jest jeszcze bardziej opóźniony względem poprzedniego. Nie wiem jak wyglądają ich raporty finansowe ale ich project development zaczyna wyglądać jakby ich poprzedni projekt był finansowany z pieniędzy zebranych na najnowszym.

Re: Tainted Grail: The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 13 kwie 2021, 15:42
autor: Hardkor
grzeslaw90 pisze: 13 kwie 2021, 15:29
Hardkor pisze: 13 kwie 2021, 12:14 Ale o tym, że AR kuleje z developerka to wiadomo od dawna i każdy projekt tylko o tym przypomina xD Wszystko opóźnione, prawie zawsze te same wymówki. Trzeba głosować portfelem albo się przyzwyczaić.
Obecnie zaczyna u nich być widoczny efekt kuli śnieżnej - są zawaleni projektami i jeszcze dokładają sobie kolejne. Przez to każdy kolejny projekt jest jeszcze bardziej opóźniony względem poprzedniego. Nie wiem jak wyglądają ich raporty finansowe ale ich project development zaczyna wyglądać jakby ich poprzedni projekt był finansowany z pieniędzy zebranych na najnowszym.
Czyli robi się drugi CMON. Ciekawe co będzie Marvel United u AR xD

Re: Tainted Grail: The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 13 kwie 2021, 15:45
autor: Moonday
AR zaczyna mi przypominać pewnego znanego polskiego wydawcę w świecie gier komputerowych. Ja bym na tego konia kasy nie postawił, przynajmniej do czasu, aż nie wypiją piwo, które naważyli. Z dwojga złego, być może całe to opóźnienie faktycznie wyjdzie nam na dobre i dostaniemy produkt pozbawiony błędów, bo przetestowany przez anglojęzycznych graczy. Może też okazać się, że opóźnienie polskiej wersji będzie jeszcze większe, bo teraz zamiast robić wersje językowe muszą gasić pożar. Generalnie, to ludzie wspierający ich kolejne gry muszą być wielkimi optymistami, albo ludźmi niesamowicie cierpliwymi.

Re: Tainted Grail: The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 13 kwie 2021, 18:49
autor: brazylianwisnia
grzeslaw90 pisze: 13 kwie 2021, 15:29
Hardkor pisze: 13 kwie 2021, 12:14 Ale o tym, że AR kuleje z developerka to wiadomo od dawna i każdy projekt tylko o tym przypomina xD Wszystko opóźnione, prawie zawsze te same wymówki. Trzeba głosować portfelem albo się przyzwyczaić.
Obecnie zaczyna u nich być widoczny efekt kuli śnieżnej - są zawaleni projektami i jeszcze dokładają sobie kolejne. Przez to każdy kolejny projekt jest jeszcze bardziej opóźniony względem poprzedniego. Nie wiem jak wyglądają ich raporty finansowe ale ich project development zaczyna wyglądać jakby ich poprzedni projekt był finansowany z pieniędzy zebranych na najnowszym.
Mozna gdzies tam znaleźć i maja bardzo duze zyski. Nie finansuja projektow następnymi ale te 150 osob musi z czegos pensje miec wiec projekty musza jechać tasmowo. Normalna sprawa.
Co do opoznien po poprawach(2 miesiace od terminu KS dostarczony ENG TG) znow mamy pogorszenie. Nie zgodze sie jednak ze developing jest u nich slaby. Niemal kazda ich gra jest dobrze oceniana przez graczy, wysoko w rankingu BGG. z pewnością nie sa to nijakie gry. O Red death widzialem trochę bardzo pozytywnych opinii(ze to najlepsza kampania).

Re: Tainted Grail: The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 13 kwie 2021, 19:40
autor: grzeslaw90
brazylianwisnia pisze: 13 kwie 2021, 18:49 Mozna gdzies tam znaleźć i maja bardzo duze zyski. Nie finansuja projektow następnymi ale te 150 osob musi z czegos pensje miec wiec projekty musza jechać tasmowo. Normalna sprawa.
Co do opoznien po poprawach(2 miesiace od terminu KS dostarczony ENG TG) znow mamy pogorszenie. Nie zgodze sie jednak ze developing jest u nich slaby. Niemal kazda ich gra jest dobrze oceniana przez graczy, wysoko w rankingu BGG. z pewnością nie sa to nijakie gry. O Red death widzialem trochę bardzo pozytywnych opinii(ze to najlepsza kampania).
To prawda - ich gry stoją na wysokim poziomie zarówno te duże jak i małe (AR lite) poza LoH, który był wręcz jak gąbka na porażki. Sama rozgrywka jednak nie niesie za sobą zbyt wielkich problemów. Zobaczymy czy Great Wall nie będzie przypadkiem powtórką z rozrywki :D Jedynym sposobem na ocenę w którym kierunku zmierza 'poprawa' ich logistyki będzie obserwowanie co się będzie działo po pierwszej fali językowej Etherfields i jaki wpływ na pozostałe projekty będzie miał development ich sztandarowego projektu jakim jest ISS Vanguard, bo umówmy się 2020 był porypany i nie wiadomo komu z tej branży szczerze się oberwało z tego powodu a komu nie i robi wymówki.

Re: Tainted Grail: The Fall of Avalon (Krzysztof Piskorski, Marcin Świerkot)

: 13 kwie 2021, 23:06
autor: sasquach
Mam wrażenie, że na AR narzekają ludzie którzy nie mają zbyt dużego doświadczenia ze wspieraczkami, albo mieli po prostu szczęście z innymi projektami.

Wg. planów Dead Reckoning od AEG (czly firmy zdecydowanie bardziej doświadczonej od AR) powinno być dostarczone do wspierających za miesiąc. Dziś wrzucili aktualizację, że w sumie to jednak mają opóźnienie i dopiero rozpoczęli druk :shock:. Opóźnienie jakie przewidują to jakieś dodatkowe 6 miesięcy! To ja już wolę Awaken Realms z ich wymówkami, ale przynajmniej w miarę rzetelnym informowaniem na bieżąco o opóźnieniach (choć faktycznie różnie z tym bywa).

Niestety na KS takich kwiatków można spotkać dużo więcej. Często firmy kompletnie zlewają komunikację o takich sprawa skupiając się na pozytywnych rzeczach. Jurassic World mniej więcej co miesiąc wrzucali aktualizacje skupiające się głównie na opisie kolejnych dinozaurów, a o estymatach co do dostawy cisza. Dopiero niedawno zmienili człowieka od komunikacja i sytuacja się poprawiła (ale i tak będzie rok obsuwy). AR na tym tle wypada naprawdę nieźle.

I wiecie, tu nie chodzi o to, że opóźnienia są bo to norma, a do tego jeszcze pandemia i jej następstwa (np. obecne problemy z transportem). Ale to nie jest tak, że na miesiąc przed końcem nagle się okazuje, że potrzeba jeszcze pół roku więcej. Albo o tym wiedzieli, ale nie informowali, albo nie wiedzieli i ktoś tu strasznie zawalił kontrolę nad projektem (ale w to jakoś nie wierzę, bo brzmi to absurdalnie w przypadku planszówek). Dlatego AR informujące o problemach z wyprzedzeniem zachowuje się naprawdę nieźle.

Re: Awaken Realms

: 13 kwie 2021, 23:40
autor: Irr3versible
ermm... nie chce zaburzać narracji z dobrymi updatami AR.
Może i informują w miarę systematycznie o tygodniu tu czy tam, ale tworzą kampanię z nierealnym terminem realizacji - patrz ISS Vanguard. W dobie covidu, ciągłych opóźnień na każdym froncie oni wyszli z z kampanią podając datę realizacji sierpień'21. Ich własna historia, realia panujące na prawie wszystkich kampaniach... nic nie uzasadniało takiego śmiałego kroku - oprócz ich własnych chęci ;) Realia są takie, że AR z projektu na projekt wprowadza zmiany - choćby w sferze tłumaczeń - rezultat dla klientów jest jednak podobny - ciągłe opóźnienia. Na pocieszenie, że robią ambitne projekty, które wymagają dużo więcej pracy (testów) przez zmieniający się świat i możliwe różne ścieżki - TG, Etherfields a teraz ISS.

Re: Awaken Realms

: 14 kwie 2021, 01:14
autor: sasquach
Faktycznie sierpień brzmi mało realnie, ale pamiętajmy, że to tylko podstawka. Reszta ma być 10 miesięcy później. Widzę też, że wersję językowe tym razem będą 5 miesięcy później, a nie 3, więc czegoś tam się uczą ;)

Re: Awaken Realms

: 14 kwie 2021, 08:47
autor: dawid
AR kiedyś szukało Project Managera. Podczas rekrutacji na podstawie dostępnych danych trzeba było wykonać plan projektu uwzględniający wszystkie etapy developmentu, produkcji oraz dostarczania. Trzeba było opisać ładnie metodologię planowania, monitorowania i rozliczania projektu. Oczywiście istotne było tu także zarządzanie ryzykiem i opisanie metod reakcji na problemy.

Mym w tym, że z dostępnych danych wynikało, że nie ma miejsca na żadne rozwiązywanie problemów. Daty dostarczenia produktu były tak dobrane, że już na etapie planowania nie było szans na dostarczenie produktu na czas. Trzeba było kombinować na zasadzie "start produkcji komponentów przed końcem developmentu i testów". Oczywiście gdy pojawiał się jeden problem cały plan szlag trafiał.

Wygląda na to, że taki sposób prowadzenia projektów w ich wykonaniu jest całkiem świadomy i zaplanowany :-)

Re: Awaken Realms

: 14 kwie 2021, 10:10
autor: pavel
AR jest świadomy tego co robi, bo nikt po tylu projektach nie pisałby w przypadku takiego ISS Vanguard, że data jest jak najbardziej autentyczna. Tylko ten kto o tym wie, zakłada pewną już całą historię z opóźnieniem i tym wszystkim co ludzie chwalą, łącznie z dobrym kontaktem samego szefa z publicznością, co oczywiście jest tylko pijarową zagrywką i wspierają. Gorzej natomiast ma się ich data wydania dla "nowych" wspierających, którzy jednak nie wiedzą o tym, że dostaną grę za 1,5 roku później. Nie mniej, wraz z coraz to nowszymi tytułami od AR, przybywa nam coraz więcej osób na forum, a na pewno zupełnie nowych graczy, bo trzeba przyznać, że jednak to nasz rodzimy producent, który osiągnął na światowym rynku sukces i gdzie jak nie w Polsce powinno być o nich głośno.

Co do "narzekania" na AR, względem mojego doświadczenia z innymi projektami, to nie jest tak, że inni obsuw nie mają. W tej chwili czekam na dwa spore projekty, Kingdom Death Gambler Chest wave3, oraz Aeon Trespass Odyssey i to były realne wsparcia. W przypadku KDM, to kampania była 2017 roku, mamy w tej chwili 2021, natomiast polityka wydawnicza A.Pootsa polega na tym, że nie wypuści do póki na 300% według niego, produkt będzie gotowy, zamknięty pod każdym szczegółem i niemal podwojony jeśli chodzi o zawartość. Gambler jest ogromnym dodatkiem do KDM, który idealnie wpasuję się w tym roku do tego, żeby zagrać ponownie kampanię. ATO jest w sumie debiutem i z podobnym rozmachem robionym i również spóźnionym, zmienianym w trakcie tworzenia jak KDM. Uważam, że przez dłuższy czas skupią się na jednym produkcie, co będzie miało swój sens, ze względu na długość kampanii z podstawki z KS, nowe dodatki będą pewnie z czasem na horyzoncie, jak i samo wsparcie logistyczne. Dlatego cała kampania od momentu rozpoczęcia, do ukończenia, nie ma żadnego porównania w przypadku gier od AR, względem moich innych wspieranych projektów. Jedynym sensownym porównaniem do gier AR, jest CMON, którego dawno już nie wspieram.

Obecnie czekam na SG z Tainted Grail i solą w oku jest, że cele kampanii są wysyłane tak późno. Gra już ukończona dwukrotnie, nie jestem przekonany czy nawet z dodatkową zawartością zagram ponownie. Podobnie było z Nemesis. Dla mnie ich wysyłanie produktów z KS jest nie do zaakceptowania i będę o tym wspominał.

Re: (KS) Etherfields

: 07 maja 2021, 13:34
autor: Jools
Hardkor pisze: 07 maja 2021, 09:37 3. Również zgadzam się o braku info, ale pewnie załadowani są teraz Nemesis.
Nie tylko Nemesis, ale więcej, bo obecnie mają na tapecie z tego co kojarzę:
Great Wall
Nemsesis/Lockdown
Etherfields 2nd wave EN, 1st PL
ISS Vanguard
Tainted Grail 2nd wave

Re: (KS) Etherfields

: 07 maja 2021, 14:02
autor: Hardkor
Ale Nemesis maja na magazynach i rozsylaja, a reszta to developerka/rozmowy z fabryka.

Re: (KS) Etherfields

: 07 maja 2021, 14:05
autor: japanczyk
Hardkor pisze: 07 maja 2021, 14:02 Ale Nemesis maja na magazynach i rozsylaja, a reszta to developerka/rozmowy z fabryka.
Paczki obsługuje osoba która nagrywa filmik do Etherfields
Tak własnie jest

Re: (KS) Etherfields

: 07 maja 2021, 14:58
autor: Jools
Chciałbym zobaczyć ich tempo pracy gdyby zapłatę za gry dostali po ich ukończeniu, a nie 2 lata wcześniej...

Re: (KS) Etherfields

: 07 maja 2021, 15:02
autor: Hardkor
japanczyk pisze: 07 maja 2021, 14:05
Hardkor pisze: 07 maja 2021, 14:02 Ale Nemesis maja na magazynach i rozsylaja, a reszta to developerka/rozmowy z fabryka.
Paczki obsługuje osoba która nagrywa filmik do Etherfields
Tak własnie jest
Nie raz na poniedzialkowych filmach Marcin przy pytaniu o projekt A mówił, że "bla bla no teraz skupiamy się na B".

Re: (KS) Etherfields

: 07 maja 2021, 15:08
autor: japanczyk
Hardkor pisze: 07 maja 2021, 15:02 Nie raz na poniedzialkowych filmach Marcin przy pytaniu o projekt A mówił, że "bla bla no teraz skupiamy się na B".
Mhm, skupienie nie znaczy, ze cała firma pełną parą pracuje tylko przy jednej rzeczy - oznacza przesuniecie pewnie pewnych pracownikow, ktorzy nie sa kluczowi do innych projektow jesli istnieje potrzeba ich wsparcia

Przy przedruku Nemesis w ogole nie powinno byc jakiejkolwiek pracy która mialaby odciagnac kogokolwiek od pracy dajmy na to nad Etherfields

Obecnie zreszta AR ma ISS, ktore dowiedzie w sierpniu.... Juz widze to ISS w sierpniu jak świania niebo. Jest maj, a oni nawet Pledge Managera nie otworzyli.

Re: (KS) Etherfields

: 07 maja 2021, 15:20
autor: Hardkor
japanczyk pisze: 07 maja 2021, 15:08
Hardkor pisze: 07 maja 2021, 15:02 Nie raz na poniedzialkowych filmach Marcin przy pytaniu o projekt A mówił, że "bla bla no teraz skupiamy się na B".
Mhm, skupienie nie znaczy, ze cała firma pełną parą pracuje tylko przy jednej rzeczy - oznacza przesuniecie pewnie pewnych pracownikow, ktorzy nie sa kluczowi do innych projektow jesli istnieje potrzeba ich wsparcia

Przy przedruku Nemesis w ogole nie powinno byc jakiejkolwiek pracy która mialaby odciagnac kogokolwiek od pracy dajmy na to nad Etherfields

Obecnie zreszta AR ma ISS, ktore dowiedzie w sierpniu.... Juz widze to ISS w sierpniu jak świania niebo. Jest maj, a oni nawet Pledge Managera nie otworzyli.
Strzelam na podstawie tego jak póki co to wyglądało. Najwyżej się mylę. ISS to nie ma co nawet wspominać XD

Re: (KS) Etherfields

: 07 maja 2021, 19:15
autor: brazylianwisnia
Jools pisze: 07 maja 2021, 14:58 Chciałbym zobaczyć ich tempo pracy gdyby zapłatę za gry dostali po ich ukończeniu, a nie 2 lata wcześniej...
Obcieli by developing, testy i tyle. AR funkcjonuje jak polska budowlanka - zlecen ile wlezie, byle zawsze bylo co robić a pozniej sie troche opozni ;-)

Re: (KS) Etherfields

: 07 maja 2021, 19:55
autor: sin
Jools pisze: 07 maja 2021, 13:34
Hardkor pisze: 07 maja 2021, 09:37 3. Również zgadzam się o braku info, ale pewnie załadowani są teraz Nemesis.
Nie tylko Nemesis, ale więcej, bo obecnie mają na tapecie z tego co kojarzę:
Great Wall
Nemsesis/Lockdown
Etherfields 2nd wave EN, 1st PL
ISS Vanguard
Tainted Grail 2nd wave
Oj tam, w tle pewnie jeszcze pracują nad drugą taką liczbą projektów do rychłego objawienia na gamefoundzie. ;-)

Re: (KS) Etherfields

: 07 maja 2021, 21:25
autor: dawid
shuji pisze: 07 maja 2021, 14:40 obojętne co mają na głowie, to wybrali by sobie JEDNĄ z tych rzeczy i zrobili porządnie. A teraz WSZYSTKIE mają pozawalane tak, że nie wiem jak ta firma jeszcze funkcjonuje..
Firma taka jak AR nie może skupiać się na jednym projekcie. To firma z ogromnymi kosztami stałymi, dużą liczbą pracowników i ogromną siedzibą. Mają działy od developmentu, testów, produkcji, logistyki i innych takich. Potrzebują kilka projektów na raz żeby każdy miał robotę przez cały czas.

Problemem nie jest duża liczba projektów. Problemem jest to jak te projekty są zaplanowane w czasie, to jakie nierealne deadliny zakładają i jakie terminy komunikują kupującym.

Re: Awaken Realms

: 08 maja 2021, 08:38
autor: addekk
Ale zobaczcie ani widu ani słychu o nowym projekcie Akwakenow, brakuje tylko teraz żeby strzelili sobie w stopę i wypuścili kolejnego KSa, choć z drugiej strony patrząc na ich KSy to zamawiając po angielsku nie wygląda to jeszcze tak tragicznie.
Tainted Grail druga fala dostarczona (?)
Etherfields druga fala w produkcji
The Great Wall bliżej niż dalej
Nemesis locdown rok opóźnienia ale standard, wysłali pierwsza fale ucisza ludzi na chwilę.
ISS - nie otworzyli nawet PM.
Niestety domyślam się żeby działali jako firma muszą mieć stale finansowanie, biorąc pod uwagę że żyją tak naprawdę z paru projektow. Martwi mnie bardziej że zamiast wypuścić coś parę dolców drożej i dotrzymać terminów starają się dać jak najlepszą cenę kosztem jakości.
Nie miał bym problemów dołożyć do każdej kopi all in 30dolarow a do podstawki 10-15 byleby gra przyszła w miarę zgodnie z czasem.
Biorąc pod uwagę ile pieniędzy mam ulokowane na ich kampaniach portfel zadecyduje że następnej nie wespre z czystej logiki. Skoro nie idzie to do przodu a pladge manager otwierają przed dostawą drugiej fali to po co topić pieniądze na 3 lata jak można na parę miesięcy :)