Strona 6 z 9

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 04 paź 2021, 22:50
autor: dannte
Edwardo pisze: 04 paź 2021, 15:07 Dwa pytania:
1) eskalacja Królestwa Brandenburgii i Prus: "na każdej planszy Wyspy z przynajmniej 1 osadą/miastem dodajcie 1 osadę do krainy bez osady". Dokładamy do każdej krainy bez osady czy do jednej wybranej przez graczy?
Do jednej, wybranej.
Edwardo pisze: 04 paź 2021, 15:07 2) eskalacja Królestwa Anglii: "na każdej planszy z osadą/miastem Najeźdźcy przeprowadzają Akcję Budowy w krainie z największą liczbą osad/miast". Jeżeli są dwie krainy z największą liczbą osad/miast to Akcję Budowy robimy w każdej z nich czy jednej wybranej?
W jednej, wybranej.

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 25 paź 2021, 16:08
autor: aga_76
LukaszLozz pisze: 23 gru 2020, 23:00
osa1908 pisze: 23 gru 2020, 21:47 Jezli w kraine gdzie jest przeprowadzana dewastacja,znajduja sie miasto,osada i trzy wioski to czy dwie gina i trzecia jest odwracana na druga strone?
Dokładnie tak
a czy jest dokładana zaraza? Wszak siła rażenia to 5 dla krainy! oraz 5 dla dahan (tu już wiadomo, że 2 wioski dahan giną, 1 wioska jest uszkodzona)

a.

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 25 paź 2021, 19:34
autor: 7koliberek9
Zaraza jest dokładana. Liczymy siłę najeźdźców, jeśli jest 2 lub więcej to zaraza jest dokładana.

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 07 lis 2021, 20:50
autor: Xoltro
Czy jeżeli efektem karty lub ducha najeźdźcy omijają swoją akcję dewastacji to czy moi dahanie atakują w tej fazie najeźdźców czy też omijamy te akcję?

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 07 lis 2021, 20:55
autor: seki
Xoltro pisze: 07 lis 2021, 20:50 Czy jeżeli efektem karty lub ducha najeźdźcy omijają swoją akcję dewastacji to czy moi dahanie atakują w tej fazie najeźdźców czy też omijamy te akcję?
Jeśli faza dewastacji jest pomijana to Dahanie nie atakują. Z kolei jeśli w fazie dewastacji nałożymy obronę to już inna sprawa, wtedy niezależnie od efektu ataku pozostali Dahanie atakują.

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 03 gru 2021, 07:31
autor: Beo
Mam pytanie co do scenariusza Ochrona Serca Wyspy. Czy fakt, że tylko wybrane krainy są od teraz wewnętrzne, oznacza, że wszystkie pozostałe traktujemy jako nadbrzeżne? Czy tworzy to po prostu trzecią kategorię krain, które w tej rozgrywce nie są ani nadbrzeżne, ani wewnętrzne?

EDIT: Niestety konfuzja wywołana została błędnym tłumaczeniem przez Lacerte. W oryginale krainy wewnętrzne są oznaczane jako Inland, a krainy specjalne z tego scenariusza są opisywane słowem Inner. Polska wersja nie rozróżnia tych dwóch słów i stosuje 'wewnętrzna' w obu przypadkach.

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 19 gru 2021, 12:06
autor: Agryppa81
Nawałnica zatapiająca świat

Wrodzona moc deszcz i błoto zagłuszają konflikt. Celem zdolności jest sam Duch. Zapis brzmi "Każda Twoja obecność zapewnia obronę 1...".

Obrona wynosi jeden za każdą obecność na planszy ( czyli obrona równa sumie obecności w krainach, obrona również w krainach bez obecności ) czy też obrona tylko w krainach gdzie jest obecność ( tyle ile jest obecności w danej krainie/w sumie obecności ma planszy)?

Mam wątpliwości czy uwaga " w sumie w danej krainie" odnosi się do zmniejszenia obrażeń czy obu elementów.

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 19 gru 2021, 12:11
autor: staniach21
Kontynuując pytanie kolegi czy jeśli uzbieram elementy tej wrodzonej mocy stopnia 2 i stopnia 3 i zdecyduje się aktywować oba to mam w wybranej krainie obrone 2. Obrazenia zmniejszone u dahan i zmniejszoną witalność najeźdców dodatkowo czy nizsza witalnosc = nizszy atak?

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 19 gru 2021, 15:45
autor: dannte
Agryppa81 pisze: 19 gru 2021, 12:06 Nawałnica zatapiająca świat

Wrodzona moc deszcz i błoto zagłuszają konflikt. Celem zdolności jest sam Duch. Zapis brzmi "Każda Twoja obecność zapewnia obronę 1...".

Obrona wynosi jeden za każdą obecność na planszy ( czyli obrona równa sumie obecności w krainach, obrona również w krainach bez obecności ) czy też obrona tylko w krainach gdzie jest obecność ( tyle ile jest obecności w danej krainie/w sumie obecności ma planszy)?
Tylko w krainach gdzie ten duch ma obecność. Czyli jeśli w jednej krainie masz 1 obecność, to masz tam 1 obrony (drugi próg zamiast tego dawałby 2 obrony), jeśli w innej krainie masz 2 obecności, to masz tam 2 obrony (a drugi próg to 4 obrony), itd.
Agryppa81 pisze: 19 gru 2021, 12:06Mam wątpliwości czy uwaga " w sumie w danej krainie" odnosi się do zmniejszenia obrażeń czy obu elementów.
Uwaga "w sumie" odnosi się do obniżenia ataku Dahan - sugeruje, by nie obniżać ataku każdego z Dahan, tylko obniżać sumaryczną wartość (czyli gdy mamy 3 Dahan, to 1 nasza obecność powoduje, że zadają 5 obrażeń zamiast 6). Drugi próg oczywiście redukuje podwójnie.
staniach21 pisze: 19 gru 2021, 12:11 Kontynuując pytanie kolegi czy jeśli uzbieram elementy tej wrodzonej mocy stopnia 2 i stopnia 3 i zdecyduje się aktywować oba to mam w wybranej krainie obrone 2. Obrazenia zmniejszone u dahan i zmniejszoną witalność najeźdców dodatkowo czy nizsza witalnosc = nizszy atak?
Nie wiem czy rozumiem pytanie, więc wyjaśnię na przykładzie.

W jednej z twoich krain masz 3 obecności, jedno miasto, jedną osadę i 2 odkrywców oraz 6 Dahan.
Twoja umiejętność (wszystkie 3 progi aktywowane) spowoduje zmniejszenie witalności miasta do 2, osady do 1 i Dahan do 1 (odkrywcy bez zmian). Obrona 6 w tej krainie.
Najeźdźcy atakują i zadają 3+2+1+1 obrażeń, czyli 7 - redukcja o 6: 1 obrażenie przechodzi. Nie powoduje położenia zarazy, ale zabija jednego z Dahan. Dahanie kontratakują i zadają 5*2 minus 6 obrażeń, czyli 4 - niszczą miasto (za 2), osadę (za 1) i odkrywcę (za 1). W krainie zostaje samotny odkrywca, 5 Dahan i 3 twojej obecności.
Czy to wszystko wyjaśnia?

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 19 gru 2021, 16:48
autor: staniach21
dannte pisze: 19 gru 2021, 15:45
Kojarzę z instrukcji, że witalność = siła ataku. Więc czemu miasta nie atakują teraz za 2, a osady i odkrywcy za 1?

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 19 gru 2021, 17:45
autor: dannte
staniach21 pisze: 19 gru 2021, 16:48
dannte pisze: 19 gru 2021, 15:45
Kojarzę z instrukcji, że witalność = siła ataku. Więc czemu miasta nie atakują teraz za 2, a osady i odkrywcy za 1?
Może i dobrze kojarzysz, że ich wartości sobie odpowiadają, ale w regułach nie ma nic na temat powiązania jednych z drugimi. Różne efekty mogą redukować i zwiększać atak najeźdźców (zobacz Szwecja, poziom 3) i tak samo inne efekty mogą zwiększać i redukować ich witalność (zobacz Anglia, poziom 5). Jedno na drugie nie ma wpływu. Więcej w opisie na str. 15 instrukcji.

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 06 sty 2022, 13:48
autor: Sasan91
Rozumiem że źródła mocy np 3 graczy się kumulują razem? Razem mamy np 4 niebieskie źródła mocy dlatego jakiś duch może zagrać swoją wrodzoną zdolność?

//Mr_Fisq
dzięki za odp

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 06 sty 2022, 14:19
autor: Mr_Fisq
Sasan91 pisze: 06 sty 2022, 13:48 Rozumiem że źródła mocy np 3 graczy się kumulują razem? Razem mamy np 4 niebieskie źródła mocy dlatego jakiś duch może zagrać swoją wrodzoną zdolność?
AFAIK nie:
https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/s ... rodlo-mocy
Gdy zagrywasz kartę Mocy, zdobywasz pokazane na niej Źródła Mocy.
(Ty) zdobywasz gdy zagrywasz, a nie "wszyscy gracze zdobywają".

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 21 mar 2022, 05:40
autor: STUDENT85M
Witajcie,
Proszę o pomoc. Jak interpretować słowo "dla wszystkich" na karcie Pośpieszne Wysiłki Ziemi? Przydzielamy jedno obrażenie wybranemu miastu lub osadzie w danej krainie bez względu na ilość tych miast oraz osad, czy może przydzielamy jedno obrażenie każdemu najeźdźcy osobno w tej krainie?

Obrazek

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 21 mar 2022, 06:58
autor: Mr_Fisq
STUDENT85M pisze: 21 mar 2022, 05:40 Witajcie,
Proszę o pomoc. Jak interpretować słowo "dla wszystkich" na karcie Pośpieszne Wysiłki Ziemi? Przydzielamy jedno obrażenie wybranemu miastu lub osadzie w danej krainie bez względu na ilość tych miast oraz osad, czy może przydzielamy jedno obrażenie każdemu najeźdźcy osobno w tej krainie?
Każda osada/miasto dostaje jedno obrażenie.
Czyli jeśli w krainie która jest celem tej mocy znajdują się: 1 osada i 2 miasta z pełnym zdrowiem, to po zagraniu tej kary (i wybraniu opcji z zadawaniem obrażeń) w krainie znajdować się będzie:
1 osada z 1 jednym obrażeniem.
2 miasta, każde z jednym obrażeniem.

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 21 mar 2022, 14:39
autor: STUDENT85M
Dzięki za odpowiedź. Jeszcze mam dwa nurtujące zagadnienia.
1) w krainie znajdują się 2 wioski, Miasto i jeden odkrywca oraz żeton obrony przewyższający wartość ataku najeźdzców, czy kontratakując niszczę tylko miasto zadając 3 obrażenia za pomocą 2 wiosek, czy może ten jeden odkrywca także ginie? Jedno obrażenie zadawane przez wisoki zostałoby po zniszczeniu miasta.
2) pytanie co do wypychania. Moc pozwalająca wypchnać np wioski o zasięgu 1 od obecności. Zakładając że wybiorę krainę obok tej z obecnością (korzystając z zasięgu) czy mogę te wioski wypchnąć do krainy z tą obecnością wobec której użyłem tej mocy? Zastanawia mnie to, ponieważ wskazany przeze mnie przypadek niczym nie różni się od zgromadzenia w tej sytuacji. Będę wdzięczny za odpowiedź.

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 21 mar 2022, 15:19
autor: sirafin
1. Sumujesz siłę Dahan i rozdzielasz wedle uznania.
2. Zasięg odnosi się do krainy, która jest celem zdolności, a nie do wiosek. Wybierasz krainę w zasięgu 1 i tylko z tej krainy wypychasz wioski na sąsiednie krainy. Analogicznie w przypadku gromadzenia, wybierasz krainę w zasięgu 1 i tylko do tej krainy ściągasz wioski z sąsiednich krain.

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 22 mar 2022, 04:05
autor: STUDENT85M
Ok, a czy krainę w której znajduje się miejsce kultu można równocześnie traktować, jako miejsce z obecnością? Jakby nie patrzeć miejsce kultu tworzą dwa żetony obecności.

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 22 mar 2022, 07:14
autor: omas
Tak.

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 22 mar 2022, 15:31
autor: STUDENT85M
W takim razie w pierwszych partiach utrudniałem rozgrywkę. Jeśli korzystamy z mocy, która "blokuje" akcję dewastacji najeźdzców to rozumiem, że nie Dahanie nie przeprowadzają kontrataku?

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 22 mar 2022, 20:42
autor: Mr_Fisq
Jeżeli najeźdźcy nie atakują, to Dahanie nie ripostują, ale jeśli najeźdźcy atakuj z siłą niższą niż obrona, to mimo że Dahanie nie przyjmują obrażeń, to dalej odpowiadają atakiem.

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 23 mar 2022, 21:50
autor: STUDENT85M
Jak działa równoczesne zadawanie obrażeń Dahan i Najeźdzców na poniższej karcie? Nie rozumiem, jak w tej sytuacji rozpatrzyć obrażenia. Może ktoś podać przykłady?
Obrazek

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 23 mar 2022, 22:44
autor: venomik
Normalnie kolejność jest taka:
1. Najeźdźcy zadają obrażenia jednocześnie krainie i dahanom
2. Jak jakiś dahan przezył - oddaje.

Przykładowo masz na danym terenie dwóch ludzików i jednego dahana.
Normalnie dwa ludziki zabiłyby dahana oraz musiałbyś dostawić żeton 'Blight' na mapę. Oba ludziki by na mapie pozostały

Dzięki tej karcie dahanowi zadają obrażenia w tym samym momencie w którym zadają je najeźdźcy wobec czego obok powyższych efektów również obaj najeźdźcy by zginęli.


EDIT:
Nie zwróciłem uwagi, że na karcie jest jeszcze obrona 3. Więc oczywiście aby zabić Dahana/dodać 'Blight' to najeźdźcy musieliby mieć atak 5 na danym terenie, ale sens karty pozostaje taki sam.

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 28 mar 2022, 22:12
autor: STUDENT85M
ZSYŁAJĄCY SNY I KOSZMARY dostarczył mi najwięcej problemów dotychczasz. Nie rozumiem kilku kwestii. Mam nadzieję, że pomożecie.
1) pojedyńcza moc nie może zniszczyć danego Najeźdźcy więcej niż raz - nie rozumiem tej zasady, może ktoś poda na przykładzie o co w tym chodzi?
2) moc "WIDMA STRACHU" - W dolnej części karty jest napisane, że Strach generowany przez zniszczenie osad/miast nie jest wliczany - ponownie proszę o przykład.
3) czy moce, które zadają obrażenia poprzez znaczniki zarazy są zadawane normalnie, czy jak w przypadku specjalnej zasady "Sen o tysiącu mocy" prowadzą do wygenerowania strachu?
Liczę na Waszą pomoc.

Re: Spirit Island - zasady, pytania

: 29 mar 2022, 08:42
autor: sirafin
Ad. 1) Gdy ten duch miałby zniszczyć figurkę najeźdzcy, zamiast tego generuje strach. Nie może jednak "niszczyć" kilka razy tej samej figurki jedną mocą. Np. gdy użyjesz mocy "zniszcz 2 miasta" w krainie, w której jest jedno miasto, nie możesz "zniszczyć" tego samego miasta dwa razy, tylko dlatego, że pierwsze "zniszczenie" nie zniszczyło go faktycznie.

Ad. 2) Polskie tłumaczenie karty jest mylące, obrona jest za strach generowany przez moce wszystkich duchów, nie tylko twoje, ale chodzi tylko o strach generowany bez niszczenia (w końcu mówimy o koszmarach), więc doprecyzowano, że strach za faktycznie rozwalone rzeczy nie jest brany pod uwagę.

Ad. 3) „Twoje Moce nigdy nie powodują Obrażeń (…)”. Moce z zagrywanych przez ciebie kart są twoimi mocami, te wszystkie zniszczenia to upiorne wizje i koszmary, które śnią się najeźdzcom.