Kapitalizm
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 434
- Rejestracja: 18 lis 2018, 22:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 113 times
Re: Kapitalizm
Kiedyś czytałem tu podobny wątek o grze "Gościniec", która była takim "innowacyjnym RPG w świecie rzeczywistym". Autor wypowiada się w bardzo podobny sposób jak autor gościńca.
Ale dobrze, że ten temat jest, dawno się tak nie uśmiałem, już abstrahując od mechaniki nad którą wszyscy się znęcają (w końcu autor w życiu nie grał w nowoczesne planszówki, więc nie ma co się dziwić, że nie wie, że gry mogą wyglądać inaczej, ja 5 lat temu też nie wiedziałem), to gra jest niby to o kapitaliźmie i robieniu inwestycji a autor chce tu wsadzić 180k bez zrobienia analizy biznesowej. Lepszym pomysłem jest dać mi te 180 tysięcy, a ja będę wszystkim dookoła zachwalał ideały chwalone przez tę grę.
Ale dobrze, że ten temat jest, dawno się tak nie uśmiałem, już abstrahując od mechaniki nad którą wszyscy się znęcają (w końcu autor w życiu nie grał w nowoczesne planszówki, więc nie ma co się dziwić, że nie wie, że gry mogą wyglądać inaczej, ja 5 lat temu też nie wiedziałem), to gra jest niby to o kapitaliźmie i robieniu inwestycji a autor chce tu wsadzić 180k bez zrobienia analizy biznesowej. Lepszym pomysłem jest dać mi te 180 tysięcy, a ja będę wszystkim dookoła zachwalał ideały chwalone przez tę grę.
- 3,2,1...Wolność
- Posty: 71
- Rejestracja: 09 kwie 2021, 18:49
- Been thanked: 5 times
Re: Kapitalizm
To byś musiał coś o wolności wiedzieć, a 99,99% ludzi nie ma o niej pojęcia. I to nie jest zachwalanie. Wolność to nie jest jakieś dobro luksusowe. Wolność to warunek przetrwania, o czym może się kiedyś przekonasz.rutra1992 pisze: ↑14 kwie 2021, 00:42 Kiedyś czytałem tu podobny wątek o grze "Gościniec", która była takim "innowacyjnym RPG w świecie rzeczywistym". Autor wypowiada się w bardzo podobny sposób jak autor gościńca.
Ale dobrze, że ten temat jest, dawno się tak nie uśmiałem, już abstrahując od mechaniki nad którą wszyscy się znęcają (w końcu autor w życiu nie grał w nowoczesne planszówki, więc nie ma co się dziwić, że nie wie, że gry mogą wyglądać inaczej, ja 5 lat temu też nie wiedziałem), to gra jest niby to o kapitaliźmie i robieniu inwestycji a autor chce tu wsadzić 180k bez zrobienia analizy biznesowej. Lepszym pomysłem jest dać mi te 180 tysięcy, a ja będę wszystkim dookoła zachwalał ideały chwalone przez tę grę.
Re: Kapitalizm
Moim zdaniem i tak otrzymałeś łagodny wymiar kary. Porównaj, jak wyglądają inne wątki o grach i ten; nazwisko autora? Brak. Zasady i materiały online? Brak. Opinie recenzentów? Brak. Jedno, co jest, to rączka wyciągnięta po kasę - jak słusznie już zauważono, ten pierwszy post powinien być w dziale z ofertami sprzedażowymi, nie w dziale dyskusji. I pewien brak profesjonalizmu można wybaczyć, szczególnie w przypadku domowej produkcji - ale gdyby poważnie ci zależało, to szybko byś ten wątek uzupełnił informacjami czy wysłał egzemplarze recenzenckie (bo na konsultacje z lepiej znającymi formę chyba już za późno, już po druku, tak?). A tak na krytykę (czysto mechaniczną, korwinoideolo zostawiam w ogóle na boku) nadymasz się tylko i mówisz "pfff i tak mi nie zależy, nie jesteście WOLNI".3,2,1...Wolność pisze: ↑15 kwie 2021, 13:39 Nie ma pytań zgodnych z intencją tematu, ani nawet cokolwiek interesujących, więc trudno żebym odpisywał na prymitywne zaczepki.
TL;DR gdyby dowolny wątek kickstarterowy wyglądał w ten sposób, to ludzie by się wywracali jeden przez drugiego, żeby napisać, że czuć to przekrętem.
100% powagi, zero śmieszków tym razem.
Moje sekretne imię voodoo to Papa Shango. Błogosławię każdy wątek, w którym się pojawię... ale jeden błogosławię najbardziej.
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1122 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Kapitalizm
Gra nie interesuje mnie tematycznie. Wygląda bardzo słabo mechanicznie. Marketingowo i cenowo to kompletna porażka. Ale trzeba przyznać, że autor odpowiada na zadawane pytania dotyczące gry. Interesowało mnie kilka kwestii na które uzyskałem odpowiedź tutaj viewtopic.php?f=1&t=71299&start=25#p1352472 Czas gry nadal oceniam jako niesatysfakcjonujący w stosunku do wagi i ilości decyzji. Mam nadzieję, że jednak ten nakład produkcji był znacznie mniejszy niż autor podał bo zwyczajnie mi żal autora, jeśli zainwestował tyle pieniędzy. Oby to były własne fundusze a nie kredyt do spłacenia. Popełniono przy tym projekcie mnóstwo błędów designerskich. Pomijając kwestie sprzedażowe: przestarzała mechanika mająca sens wyłącznie w grach dziecięcych (temat niezbyt atrakcyjny dla dzieci), czas gry nieadekwatny do ciężaru i ilości decyzji, brak istotnych zmiennych uatrakcyjniających rozgrywki, widać tu brak porządnej pracy testerskiej, brak choćby wycinka instrukcji (nawet dobra gra, bez dobrej instrukcji jest nie warta zainteresowania), karty ze zbyt długim tekstem (nieatrakcyjne wizualnie i długie polecenia dotyczące zdarzeń), dziwne antyklimatyczne powiązania (a raczej brak sensu?) między polami gry (kraje świata) a polami akcji np szkoła przetrwania czemu akurat koło Grecji? Black Jack między Egiptem a Turcją itp Tak naprawdę nadal niewiele wiadomo o grze. Nie wiadomo co się dzieje na każdym z odwiedzonych pól, gdzie w tym jest gra a gdzie durna turlanka. Na przyszłość polecam przyjrzeć się wzorcowym profesjonalnym projektom zanim autor weźmie się za coś podobnego. Szkoda energii. Można by ją lepiej spożytkować.
- 612
- Posty: 437
- Rejestracja: 16 mar 2015, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 571 times
Re: Kapitalizm
Ale tu podejrzewam z miejsca przecież nie chodziło o wprowadzenie gry oryginalnej mechanicznie czy przeanalizowanej choćby pod kątem atrakcyjności samej grywalności, tylko o samo przeniesienie korwinowskiej ideologii na nośnik gry planszowej. To gra dla zatwardziałych członków KASE czy innego Instytutu Misesa, przy której mogą żywiołowo debatować nad przewagą rozwiązań wolnorynkowych i załamywać ręce nad ogłupionymi plandemią socjalistami - sam autor już przecież w opisie aukcji odsiał 99,8% potencjalnych klientów. A Wy dalej siedzicie i pytacie o mechanikę, czas gry na gracza, decyzyjność, no ludzie.
-
- Posty: 2011
- Rejestracja: 17 sty 2016, 18:08
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 512 times
- Been thanked: 255 times
Re: Kapitalizm
No tu bym się delikatnie nie zgodził (patrz: kurczaki).3,2,1...Wolność pisze: ↑15 kwie 2021, 13:35 Wolność to warunek przetrwania, o czym może się kiedyś przekonasz.
No no, spokojnie... z tym byłbym ostrożny, w tym przypadku.
Re: Kapitalizm
Ale jesteście tutaj krytyczni wobec autora.
Ja pamiętam jak byłem w 2012 na premierze Teomachii na Polconie we Wrocławiu. Gra była brzydka i nie wyglądała na ciekawą. Za to autor, który wyglądał na pryszczatego kuca, wychwalał pod niebiosa innowacyjną mechanikę i porywającą rozgrywkę. Pamiętam, że byłem wtedy przekonany, że to będzie pierwsza i ostatnia gra Kwapińskiego![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ja pamiętam jak byłem w 2012 na premierze Teomachii na Polconie we Wrocławiu. Gra była brzydka i nie wyglądała na ciekawą. Za to autor, który wyglądał na pryszczatego kuca, wychwalał pod niebiosa innowacyjną mechanikę i porywającą rozgrywkę. Pamiętam, że byłem wtedy przekonany, że to będzie pierwsza i ostatnia gra Kwapińskiego
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Kapitalizm
A Kwapiński też zaczął od "dobra, lewaki, baby i szczepieni wypad; OK, teraz możecie mi zadawać pytania, bo ja nic nie zaprezentuję"?Asurmar pisze: ↑16 kwie 2021, 11:22 Ale jesteście tutaj krytyczni wobec autora.
Ja pamiętam jak byłem w 2012 na premierze Teomachii na Polconie we Wrocławiu. Gra była brzydka i nie wyglądała na ciekawą. Za to autor, który wyglądał na pryszczatego kuca, wychwalał pod niebiosa innowacyjną mechanikę i porywającą rozgrywkę. Pamiętam, że byłem wtedy przekonany, że to będzie pierwsza i ostatnia gra Kwapińskiego![]()
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ja liczę też po cichu na dodatki/sequele "anglikanizm", "ekspresjonizm", "kanibalizm" i "alkoholizm"
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Moje sekretne imię voodoo to Papa Shango. Błogosławię każdy wątek, w którym się pojawię... ale jeden błogosławię najbardziej.
Re: Kapitalizm
Jak zacząłem czytać wątek, to na początku pojawił się u mnie ironiczny uśmieszek, za pod koniec poczułem się nieco zniesmaczony. Dlaczego autor nie uderzy w jakieś wydawnictwo, albo patronita, gdzie roztoczy swoje wizje, stworzonego "arcydzieła". Pewnie szybko zostałby sprowadzony do parteru. Bo jak widać autor jest odporny na cokolwiek, a już na pewno nie na krytykę.
Re: Kapitalizm
Od dawna jest moda na różne wariacje Monopolysliff pisze: ↑11 kwie 2021, 18:02Ja twierdzęKin@a pisze: ↑11 kwie 2021, 17:02
Nikt nie twierdzi, że gra jest trollingiem (w który tak na marginesie też można włożyć mnóstwo pracy, poza tym rynkowego nabywcy nie interesuje ile pracy włożył autor w grę ale to jaką korzyść odniesie on sam zapłaciwszy za nią kilkaset złotych i czy sam nie może sobie stworzyć czegoś podobnego).
Postacie historyczne w zasadzie odstraszą, prędzej już powinny być wyjaśniane terminy ekonomiczne dzięki rozgrywkom, ale to prowadziłoby do zafałszowań tychże.To się po prostu nie spina.
Licząc nawet 100zł kosztu produkcji za pudełko to aby wyprodukować 500szt, ktoś w "to" musiałby włożyć 50 000 złotych ( przy czym autor utrzymuje, że przy 360 nie zarabia na tym). Bez najmniejszych szans na sprzedaż.
Jeśli to nie troling to jaka jest alternatywa ?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Gościniec ma przynajmniej bardzo wysoką jakość wydania. Od strony graficznej też jest rewelacyjnie.
Gorzej z rozgrywką bo powinna być bardziej dopracowana (niektóre opcje do siebie nie pasują).
- MichalStajszczak
- Posty: 9479
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: Kapitalizm
Jak widzę, zdecydowana większość wypowiadających się w tym wątku, krytycznie ocenia grę Kapitalizm. Aby nieco autora pocieszyć chciałbym przypomnieć, że podobnie była oceniana przed rokiem gra o samolotach, która bez trudu się ufundowała, a kilka lat temu gra Mocarstwa, która chyba miała dodruk czy wręcz drugie wydanie.
- 3,2,1...Wolność
- Posty: 71
- Rejestracja: 09 kwie 2021, 18:49
- Been thanked: 5 times
Re: Kapitalizm
Owszem, nie byłoby fajnie "popłynąć", ale bardziej mnie martwi tożsame z tym fiasko intelektualnego dozbrojenia ludzi, którzy przeżyją nadchodzącą katastrofę społeczną, bo to na nich się zwali ciężar odbudowy świata w nieutopijnej formie, a nie potrafię sobie wyobrazić, jak mieliby sobie z tym poradzić bez rzetelnego przygotowania.MichalStajszczak pisze: ↑16 kwie 2021, 16:02 Jak widzę, zdecydowana większość wypowiadających się w tym wątku, krytycznie ocenia grę Kapitalizm. Aby nieco autora pocieszyć chciałbym przypomnieć, że podobnie była oceniana przed rokiem gra o samolotach, która bez trudu się ufundowała, a kilka lat temu gra Mocarstwa, która chyba miała dodruk czy wręcz drugie wydanie.
- 3,2,1...Wolność
- Posty: 71
- Rejestracja: 09 kwie 2021, 18:49
- Been thanked: 5 times
Re: Kapitalizm
612 pisze: ↑16 kwie 2021, 15:32 Twórcy to zazwyczaj wyjątkowe jednostki, dziwaczni geniusze, nie potrafiący znaleźć sobie miejsca w społeczeństwie zniewolonych telewizją i śmieciowym żarciem owiec. Nie dziwota przeto, że i tutaj nasz światły kolega, któremu jako jednemu z niewielu dane było poznać prawdziwe oblicze Wolności, nie może przebić się ze swoim kagankiem kapitalistycznej oświaty przez przyziemne pytania niewolników o takie czcze aspekty produktu jak mechanika czy czas gry na gracza.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
...Ale spokojnie. Grać się da. Nawet bez pistoletu przyłożonego do skroni. W założeniu mechanika miała być tłem dla przesłania, ale zauważyłem, że na przesłanie mało kto zwraca uwagę. Rywalizacja przejmuje kontrolę.
- Leser
- Posty: 1752
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1438 times
Re: Kapitalizm
Nie. Po prostu, może nie zauważyłeś, ale trafiłeś na forum o grach, gdzie naturalne jest, że ludzi interesuje mechanika. Grę z przesłaniem można też zrobić dobrze albo fatalnie. "Grać się da" - to jest dopiero "rekomendacja miesiąca" =D3,2,1...Wolność pisze: ↑17 kwie 2021, 00:26612 pisze: ↑16 kwie 2021, 15:32 Twórcy to zazwyczaj wyjątkowe jednostki, dziwaczni geniusze, nie potrafiący znaleźć sobie miejsca w społeczeństwie zniewolonych telewizją i śmieciowym żarciem owiec. Nie dziwota przeto, że i tutaj nasz światły kolega, któremu jako jednemu z niewielu dane było poznać prawdziwe oblicze Wolności, nie może przebić się ze swoim kagankiem kapitalistycznej oświaty przez przyziemne pytania niewolników o takie czcze aspekty produktu jak mechanika czy czas gry na gracza.To jest zaiste komentarz miesiąca.
...Ale spokojnie. Grać się da. Nawet bez pistoletu przyłożonego do skroni. W założeniu mechanika miała być tłem dla przesłania, ale zauważyłem, że na przesłanie mało kto zwraca uwagę. Rywalizacja przejmuje kontrolę.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- 3,2,1...Wolność
- Posty: 71
- Rejestracja: 09 kwie 2021, 18:49
- Been thanked: 5 times
Re: Kapitalizm
Instrukcja jest dość dobrze napisana ( testowałem ją bezpośrednio: grali gracze bez mojej pomocy, wyłącznie w oparciu o jej tekst ). Ale planuję nagrać instrukcję mówioną/obrazkową ( która nie będzie uwzględniać wszystkich szczegółów ), bo zauważyłem spory potencjał dorysowywania.seki pisze: ↑15 kwie 2021, 18:17 Gra nie interesuje mnie tematycznie. Wygląda bardzo słabo mechanicznie. Marketingowo i cenowo to kompletna porażka. Ale trzeba przyznać, że autor odpowiada na zadawane pytania dotyczące gry. Interesowało mnie kilka kwestii na które uzyskałem odpowiedź tutaj viewtopic.php?f=1&t=71299&start=25#p1352472 Czas gry nadal oceniam jako niesatysfakcjonujący w stosunku do wagi i ilości decyzji. Mam nadzieję, że jednak ten nakład produkcji był znacznie mniejszy niż autor podał bo zwyczajnie mi żal autora, jeśli zainwestował tyle pieniędzy. Oby to były własne fundusze a nie kredyt do spłacenia. Popełniono przy tym projekcie mnóstwo błędów designerskich. Pomijając kwestie sprzedażowe: przestarzała mechanika mająca sens wyłącznie w grach dziecięcych (temat niezbyt atrakcyjny dla dzieci), czas gry nieadekwatny do ciężaru i ilości decyzji, brak istotnych zmiennych uatrakcyjniających rozgrywki, widać tu brak porządnej pracy testerskiej, brak choćby wycinka instrukcji (nawet dobra gra, bez dobrej instrukcji jest nie warta zainteresowania), karty ze zbyt długim tekstem (nieatrakcyjne wizualnie i długie polecenia dotyczące zdarzeń), dziwne antyklimatyczne powiązania (a raczej brak sensu?) między polami gry (kraje świata) a polami akcji np szkoła przetrwania czemu akurat koło Grecji? Black Jack między Egiptem a Turcją itp Tak naprawdę nadal niewiele wiadomo o grze. Nie wiadomo co się dzieje na każdym z odwiedzonych pól, gdzie w tym jest gra a gdzie durna turlanka. Na przyszłość polecam przyjrzeć się wzorcowym profesjonalnym projektom zanim autor weźmie się za coś podobnego. Szkoda energii. Można by ją lepiej spożytkować.
Karty ze zbyt długim tekstem? No jeśli jakaś myśl miała zostać uchwycona, to parę zdań to zazwyczaj pochłaniało. Poza tym, są jeszcze krótkie karty, a także trzeba wziąć pod uwagę, jak często się po nie sięga. ( Nie mówiąc już o tym, że - w ostateczności - wcale nie trzeba po nie sięgać: nie są wymagane do postępów w grze czy jej ukończenia. ) Tutaj się sięga, gdy się stanie na cudzym polu. Dla najbardziej typowego zespołu, czyli 3-4 graczy, tym polem jest cudze miasto. Miasta to 57% planszy, część jest pusta, część należny do banku, część do nas ( w żadnym z tych przypadków nie ciągniemy kart ). To wszystko sprawia, że nie jest to gra czytankowa.
Czas gry, jak wspominałem, może być modulowany. Gra jest oparta o matematykę. Żaden problem wypłacić na start nie tylko, na przykład,10'000 kredytu, ale również, na przykład, 3000 "wkładu własnego". Zaś w trakcie gry można wszystko przyspieszyć uruchamiając "intratę bezpodatkową", czyli wyższą o jeden poziom, niż to wynika ze zgromadzonych punktów. Piszę w "trakcie gry", bo ten motyw nie został należycie przetestowany. Przypuszczam, że start z taką intratą, by grę nadmiernie przyspieszył. Intrata x2 zamiast x1, to 100% przyspieszenia, a nawet x3, zamiast x2, to wciąż 50% kopa. Żałuję, że nie było okazji tego sprawdzić.
Durna turlanka jest wtedy, gdy pola są lepsze i gorsze i szczęście decyduje. Tutaj nie ma pól lepszych i gorszych. Wszystko zależy od kontekstu. A zakres 5-12 na kostce znacznie zmniejsza losowość, która oczywiście nie jest przestępstwem. Losowość to podstawa rzeczywistości, a w grach jest to element rozrywkowy. Brak losowości to szachy - gdzie porażka jest zawsze w 100% twoją winą. Niektórzy to lubią, ale większość nie.
Cena jest lekko makabryczna - wynika z kosztów, pudło jest wielkie, wszystko waży 3 kg - ale to wciąż mniej niż miesięczna składka na "służbę zdrowia" ( patrzcie realnie, kto was skubie ). Poza tym, w innych grach nie ma Kompendium myśli wolnościowej, które jest unikatowym zbiorem niezliczonej ilości cytatów. Można przeczytać 200 książek, można wybrać z nich 50, a następnie z tych pięćdziesięciu wynotować najlepsze fragmenty, albo można iść na skróty - i odpalić KMW. Nie potrafię sobie wyobrazić krótszej drogi dla nabrania wolnościowej muskulatury.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Kapitalizm
Wybacz ale Ty nie masz pojęcia jak wyglądają współczesne gry planszowe. W takowych żadna losowość nie jest na poziomie ruchu. Ta została w grach na poziomie Monopoly czy Talizmana. Losowość w Twoim wypadku mogłaby istnieć by np ustalić wysokość kary finansowej (pod warunkiem, że jeszcze jakieś modyfikatory zależne od gracza można zdobyć). Napisałeś, że nie ma pól lepszych/gorszych, a 3 słowa później, że są (tylko jest to ocenne) i to kość decyduje czy tam pójdziesz czy nie. Dokładnie jak w Monopoly. W grze można wdepnąć w miasto, ciągnie się karty, chodzi się w kółko. I to nie jest inspiracja Monopoly?3,2,1...Wolność pisze: ↑17 kwie 2021, 01:48 Durna turlanka jest wtedy, gdy pola są lepsze i gorsze i szczęście decyduje. Tutaj nie ma pól lepszych i gorszych. Wszystko zależy od kontekstu.
Do tego wychodzi, że jakiś moduł nie został należycie przetestowany? Serio?
Nie sprzedajesz ziemniaków by cena zależała od kg. Do tego trwa stanowczo za długo i jest oblana jakąś ideololo. Ja nie wiem czy to się dało jeszcze bardziej spieprzyć.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- 3,2,1...Wolność
- Posty: 71
- Rejestracja: 09 kwie 2021, 18:49
- Been thanked: 5 times
Re: Kapitalizm
Dałem Ci definicję durnej turlanki, a Ty mówisz, że nie mam pojęcia o współczesnych grach planszowych... Nie wiem, co ma jedno do drugiego. Przecież nie twierdziłem nigdzie, że współczesne gry planszowe to durne turlanki... Nawet nie wiem, czy powinienem spekulować, co masz na myśli, bo może się z tego zrobić jakiś bajzel.detrytusek pisze: ↑17 kwie 2021, 10:49Wybacz ale Ty nie masz pojęcia jak wyglądają współczesne gry planszowe. W takowych żadna losowość nie jest na poziomie ruchu. Ta została w grach na poziomie Monopoly czy Talizmana. Losowość w Twoim wypadku mogłaby istnieć by np ustalić wysokość kary finansowej (pod warunkiem, że jeszcze jakieś modyfikatory zależne od gracza można zdobyć). Napisałeś, że nie ma pól lepszych/gorszych, a 3 słowa później, że są (tylko jest to ocenne) i to kość decyduje czy tam pójdziesz czy nie. Dokładnie jak w Monopoly. W grze można wdepnąć w miasto, ciągnie się karty, chodzi się w kółko. I to nie jest inspiracja Monopoly?3,2,1...Wolność pisze: ↑17 kwie 2021, 01:48 Durna turlanka jest wtedy, gdy pola są lepsze i gorsze i szczęście decyduje. Tutaj nie ma pól lepszych i gorszych. Wszystko zależy od kontekstu.
Do tego wychodzi, że jakiś moduł nie został należycie przetestowany? Serio?
Nie sprzedajesz ziemniaków by cena zależała od kg. Do tego trwa stanowczo za długo i jest oblana jakąś ideololo. Ja nie wiem czy to się dało jeszcze bardziej spieprzyć.
Nie ma pól lepszych i gorszych i nigdzie tego nie odwołuje. Jeśli za miasto kosztujące 1000K dostaje się 5 punktów, to za miasto kosztujące 2000K dostaje się 10 punktów. Jeśli inwestycja za 1200K daje intratę 300K, to inwestycja za 2400K będzie dawać intratę 600K. Nie ma tu żadnej oceny. Oceny dokonują gracze w procesie licytacji. Ile dana rzecz jest dla kogoś w danym momencie warta, albo na ile chcą podbić cenę komuś innemu.
Serio. Gra jest pomyślana na tak zwany długi wieczór. Skracanie czasu gry jest wariantem. Nie wiem, czy jakiekolwiek gry o określonym czasie rozgrywki kontemplują warianty przyspieszane - dla ludzi zagonionych. Ja w instrukcji sugeruję 3 sposoby skrócenia czasu gry - bo jest to możliwe i po prostu może się komuś przydać. Ale trudno, żeby spędzało mi to sen z powiek.
Sorry, ale cena produkcji - podobnie jak w przypadku ziemniaków - bezpośrednio wynika z kilogramów. Surowca na 120 kart schodzi więcej, niż surowca na 40 kart. Tablica suchościeralna zrobiona jest z super gładkiej płyty kompozytowej, a nie kawałka plastiku czy tektury. Kość - największa z dostępnych w Q-workshopie. CD w twardym etui, a nie kopercie. Masa = kasa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Kapitalizm
A ja Ci wytłumaczyłem, że nie robi się gier z losowością na poziomie ruchu. Z tego co wcześniej pisałeś to u Ciebie to występuje. Czyli stworzyłeś durną turlankę czy nie?3,2,1...Wolność pisze: ↑18 kwie 2021, 02:33 Dałem Ci definicję durnej turlanki, a Ty mówisz, że nie mam pojęcia o współczesnych grach planszowych... Nie wiem, co ma jedno do drugiego. Przecież nie twierdziłem nigdzie, że współczesne gry planszowe to durne turlanki...
W ogóle dość ciężko się dyskutuje jeśli kapiesz wiedzą odnośnie zasad. Możemy się jedynie domyślać pewnych kwestii.
No więc konkretne pytanie - co się dzieje jak wdepnę w miasto, w które już ktoś zainwestował?
Co się dzieje jak zrobię pełne okrążenie?
To mniej więcej tak jakbyś sobie chciał kupić auto, a sprzedawca powiedział...tyle, że myśmy je testowali tylko w krótkich, miejskich trasach i działa! Jednak jak Pan chce pojechać w pobliski ruczaj to raczej się uda chociaż w sumie to nic pewnego bośmy tego nie próbowali.3,2,1...Wolność pisze: ↑18 kwie 2021, 02:33 Serio. Gra jest pomyślana na tak zwany długi wieczór. Skracanie czasu gry jest wariantem. Nie wiem, czy jakiekolwiek gry o określonym czasie rozgrywki kontemplują warianty przyspieszane - dla ludzi zagonionych. Ja w instrukcji sugeruję 3 sposoby skrócenia czasu gry - bo jest to możliwe i po prostu może się komuś przydać. Ale trudno, żeby spędzało mi to sen z powiek.
W projekcie czegokolwiek co jest dozwolone regułami takiego fakapu nie ma prawa być.
Hmm interesujące. To teraz uzmysłów sobie, że oprócz kg jest jeszcze aspekt jakości materiałów, który skutecznie całą filozofię fizycznego ciężaru produktu wywraca kołami do góry. Chyba, że cięższe znaczy zawsze lepsze.3,2,1...Wolność pisze: ↑18 kwie 2021, 02:33 Sorry, ale cena produkcji - podobnie jak w przypadku ziemniaków - bezpośrednio wynika z kilogramów. Surowca na 120 kart schodzi więcej, niż surowca na 40 kart. Tablica suchościeralna zrobiona jest z super gładkiej płyty kompozytowej, a nie kawałka plastiku czy tektury. Kość - największa z dostępnych w Q-workshopie. CD w twardym etui, a nie kopercie. Masa = kasa![]()
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Re: Kapitalizm
Ten temat wymyka się racjonalnemu myśleniu. Autor gry i wątku zachęca do zadawania pytań o grze, ale nie chce się podzielić ani instrukcją, ani nawet skrótem zasad, przedstawiając jakieś ogólniki (no chyba, że tam faktycznie nie ma za dużo zasad, ale tego nie wiadomo). Wstawia ofertę sprzedażową, która już w swojej treści wyłącza znacząca większość potencjalnych klientów. Produkt jest skierowany do wąskiego grona odbiorców ideologicznych w których gronie obraca się autor, choć patrząc na to, że oferta pojawiła się jednak na forum dla ogółu graczy planszowych to chyba nawet osoby z otoczenia autora wolą grać w egzemplarz należący do autora niż wydawać swoje 360 złotych na własny egzemplarz. Ba, za te 360 złotych zapewne kilku kolegów autora potencjalnie zainteresowanych byciem "kapitalistą planszowym" prędzej nabędzie któregoś Brassa niż grę o nazwie "Kapitalizm" i jeszcze im na butelkę whisky zostanie. Albo kupią Eurobiznes i kilka butelek whisky.
To fajnie, że są ludzie, którzy tworzą i wydają gry planszowe własnym sumptem. I to zasługuje na szacunek. Ale po co dyskutować o grze, której autor chyba się wstydzi o niej mówić od strony projektowej, bo czuje, że jest mechanicznie słaba i ucieka od tematu mechaniki jak tylko może. Życzę autorowi, żeby sprzedał "wolnościowcom" do których kierowana jest ta gra wszystkie jej egzemplarze i wyszedł przynajmniej na przysłowiowe "zero" jeśli chodzi o finanse związane z wydaniem gry. Jak rozumiem wtedy zysk będzie ideologiczny. Ale obecny kształt dyskusji w dziale Gry planszowe i karciane nie ma po prostu sensu.
To fajnie, że są ludzie, którzy tworzą i wydają gry planszowe własnym sumptem. I to zasługuje na szacunek. Ale po co dyskutować o grze, której autor chyba się wstydzi o niej mówić od strony projektowej, bo czuje, że jest mechanicznie słaba i ucieka od tematu mechaniki jak tylko może. Życzę autorowi, żeby sprzedał "wolnościowcom" do których kierowana jest ta gra wszystkie jej egzemplarze i wyszedł przynajmniej na przysłowiowe "zero" jeśli chodzi o finanse związane z wydaniem gry. Jak rozumiem wtedy zysk będzie ideologiczny. Ale obecny kształt dyskusji w dziale Gry planszowe i karciane nie ma po prostu sensu.
- 3,2,1...Wolność
- Posty: 71
- Rejestracja: 09 kwie 2021, 18:49
- Been thanked: 5 times
Re: Kapitalizm
1. Jak "wdepniesz" w cudze miasto, to ciągniesz kartę zdarzeń - to wszystko.
2. Jak zrobisz okrążenie, to są ci dopisywane odsetki do długu - to wszystko.
3. Nie wydaje mi się, bym uciekał przed jakimiś pytaniami odnośnie mechaniki. O ile czegoś nie przeoczyłem, to odpowiedziałem na każde. Napisałem też, że planuję w wolnej chwili nagrać filmik o produkcie, w którym przedstawię zasady. Myślę, że to będzie lepsze niż czysta teoria w postaci instrukcji.
4. Cała ta "ideologiczność" to określone osoby na walucie i to, że część kart zdarzeń ma wydźwięk wolnościowy. Gra jest potencjalnie dla każdego normalnego człowieka.
2. Jak zrobisz okrążenie, to są ci dopisywane odsetki do długu - to wszystko.
3. Nie wydaje mi się, bym uciekał przed jakimiś pytaniami odnośnie mechaniki. O ile czegoś nie przeoczyłem, to odpowiedziałem na każde. Napisałem też, że planuję w wolnej chwili nagrać filmik o produkcie, w którym przedstawię zasady. Myślę, że to będzie lepsze niż czysta teoria w postaci instrukcji.
4. Cała ta "ideologiczność" to określone osoby na walucie i to, że część kart zdarzeń ma wydźwięk wolnościowy. Gra jest potencjalnie dla każdego normalnego człowieka.
Re: Kapitalizm
Pozwolę sobie się nie zgodzić. Jesteś na forum, gdzie bardzo dużą część społeczności stanowią ludzie, którzy nie mają problemu z przebrnięciem przez złożone kilkudziesięciu stronicowe instrukcje do gier. Często nawet przed zakupem, tylko po to aby stwierdzić po prostu czy to gra dla niego.3,2,1...Wolność pisze: ↑19 kwie 2021, 01:58 3. (...) Napisałem też, że planuję w wolnej chwili nagrać filmik o produkcie, w którym przedstawię zasady. Myślę, że to będzie lepsze niż czysta teoria w postaci instrukcji.
Jeżeli zależy Ci na sprzedaży powinieneś udostępnić jak najwięcej form promocji/przedstawienia instrukcji. Jedni będą woleli wideo, inni formę pisaną.
Re: Kapitalizm
Dyplomatycznie powiem, że chyba mijasz się tu odrobinę z faktami - a co z zawartością cedeka, co z opisem produktu wyłączającym całe grupy? I jeśli znane z kart i komentarzy "kobitki do garów i mnożenia narodu" to nie jest żaden "wydźwięk wolnościowy", to jest twardy ultrakonserwatywny seksizm.3,2,1...Wolność pisze: ↑19 kwie 2021, 01:58 4. Cała ta "ideologiczność" to określone osoby na walucie i to, że część kart zdarzeń ma wydźwięk wolnościowy. Gra jest potencjalnie dla każdego normalnego człowieka.
Zbiórka ulubionych cytatów i myśli politycznych autora, taka czerwona książeczka trochę, tylko z przeciwnym zwrotem. Tłumaczył już wcześniej, ale wypadło przy okazji pracy moda ostatnio najwyraźniej
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Moje sekretne imię voodoo to Papa Shango. Błogosławię każdy wątek, w którym się pojawię... ale jeden błogosławię najbardziej.
- 3,2,1...Wolność
- Posty: 71
- Rejestracja: 09 kwie 2021, 18:49
- Been thanked: 5 times
Re: Kapitalizm
Ty dalej swoje?! Karta z gry, Przedszkole: "Rząd po raz kolejny podniósł podatki. Coraz więcej kobiet jest zmuszonych trudnić się pracą poza domem i odstawia swoje dzieci pod opiekę obcym. Pobierz z banku 250K."everan pisze: ↑19 kwie 2021, 10:55Dyplomatycznie powiem, że chyba mijasz się tu odrobinę z faktami - a co z zawartością cedeka, co z opisem produktu wyłączającym całe grupy? I jeśli znane z kart i komentarzy "kobitki do garów i mnożenia narodu" to nie jest żaden "wydźwięk wolnościowy", to jest twardy ultrakonserwatywny seksizm.3,2,1...Wolność pisze: ↑19 kwie 2021, 01:58 4. Cała ta "ideologiczność" to określone osoby na walucie i to, że część kart zdarzeń ma wydźwięk wolnościowy. Gra jest potencjalnie dla każdego normalnego człowieka.Zbiórka ulubionych cytatów i myśli politycznych autora, taka czerwona książeczka trochę, tylko z przeciwnym zwrotem. Tłumaczył już wcześniej, ale wypadło przy okazji pracy moda ostatnio najwyraźniej![]()
Everan: "kobitki do garów i mnożenia narodu."
- 3,2,1...Wolność
- Posty: 71
- Rejestracja: 09 kwie 2021, 18:49
- Been thanked: 5 times
Re: Kapitalizm
Kompendium myśli wolnościowej. Cytaty, aforyzmy, komentarze. Adam Smith, Edmund Burke, Fryderyk Bastiat, Prentice Mulford, Ludwik von Mises, Fryderyk von Hayek, Milton Friedman, Janusz Korwin-Mikke.