Strona 6 z 6

Re: CCG, TCG, LCG

: 02 lip 2023, 23:40
autor: feniks_ciapek
kimmir pisze: 02 lip 2023, 22:22 z tą różnicą, że "mrozisz" eter na czym cierpi Twoje tempo.
Ja próbuję zwrócić uwagę na NOWE rozwiązania a Ty puentujesz to "w zasadzie typowa". Uszło ze mnie powietrze.
Nie jest to wątek, aby dyskutować o szczegółach ale gra warta jest zgłębienia.
Ech, przepraszam. Nie chciałem Cię gasić, tylko może trochę ostudzić - bo w sumie sam byłem tą grą podjarany, jak ją zobaczyłem. W końcu wsparłem tego KSa, a przecież tani nie był :)

Tylko jak doszedł, to poczułem się rozczarowany. Owszem, pierwotny pomysł z dzieloną maną/eterem jest dobry - wprowadza dodatkowy poziom strategiczny a zarazem przyspiesza grę w porównaniu z MtG. Natomiast żaden z wymienionych przez Ciebie dodatkowych mechanizmów nie był dla mnie nowy. Różne strefy zagrywania kart można znaleźć chociażby w Netrunnerze, w Rage, VtES. Podobnie karty zasilone, czasowe, permanenty, karty wymagające upkeepu były już w MtG.

Mrożenie eteru na kartach jest pewnym urozmaiceniem, ale widzę to jako drobną wariację mechanizmu upkeepu, aczkolwiek ładnie zintegrowaną z podstawowym systemem zarządzania eterem.

Może nie powinienem narzekać - naprawdę ciężko wymyślić coś nowego w karciankach. Obecnie większość z nich ignoruję, bo nie mają w sobie absolutnie nic nowego. Mage Noir przykuła moje zainteresowanie na moment, ale nie poczułem się bardzo zainspirowany rozgrywką. Może powinniśmy się spotkać i pograć, to zmieniłbym zdanie :)

Re: CCG, TCG, LCG

: 03 lip 2023, 09:18
autor: kimmir
feniks_ciapek pisze: 02 lip 2023, 23:40 naprawdę ciężko wymyślić coś nowego w karciankach.
Święte słowa :D

Re: CCG, TCG, LCG

: 03 lip 2023, 09:48
autor: Dako
kimmir pisze: 03 lip 2023, 09:18
feniks_ciapek pisze: 02 lip 2023, 23:40 naprawdę ciężko wymyślić coś nowego w karciankach.
Święte słowa :D
Oj bałbym się stawiać taką tezę. ;)
Historia pokazuje, że przykładowo nawet w ramach nauki podobne stwierdzenia okazały/okazują się wciąż błędne...

Re: CCG, TCG, LCG

: 05 lip 2023, 12:28
autor: kimmir
więc należałoby napisaać:
"naprawdę LEKKO wymyślić coś nowego w karciankach?"

Re: CCG, TCG, LCG

: 11 sie 2023, 19:18
autor: szczudel
Popatrzylem z dystansu na moje doświadczenia z karciankami i dochodzę do wniosku, że całym szacunkiem do LCG to "karty neutralne" sprawiają, że gra na dłuższą mętę bardziej ogranicza.

Gram teraz w pierwszego w życiu CCGa i mam chyba z 10 pełnoprawnych talii. W grze gdzie są karty neutralne, byloby to nie do pomyślenia.
Faktycznie w LCG miało się w danym momencie 1/2 talie i kolejne zmuszały do żonglowania kartami.

Także jakbym chciał wyciągnąć swoją kolekcję GoT to nie wiem czy dalbym rady złożyć więcej niż 2 talie.

Re: CCG, TCG, LCG

: 12 sie 2023, 09:35
autor: feniks_ciapek
Co rozumiesz jako „karty neutralne”?

Re: CCG, TCG, LCG

: 12 sie 2023, 10:36
autor: psborsuk
feniks_ciapek pisze: 12 sie 2023, 09:35 Co rozumiesz jako „karty neutralne”?
Karty neutralne, to karty bezkolorowe/bezfrakcyjne, do wykorzystania "bezkarnie" w każdej talii.

Re: CCG, TCG, LCG

: 12 sie 2023, 11:23
autor: Galatolol
(co do zarzutu szczudla)

Trochę prawda. Z drugiej strony zazwyczaj pewnie chodzi o karty pozwalające rozruszać ekonomię/silnik, które są po prostu niezbędne i tak czy siak by były w grze, w najlepszym razie nieznacznie różniąc się między frakcjami.

Re: CCG, TCG, LCG

: 12 sie 2023, 14:40
autor: psborsuk
Galatolol pisze: 12 sie 2023, 11:23 Trochę prawda. Z drugiej strony zazwyczaj pewnie chodzi o karty pozwalające rozruszać ekonomię/silnik, które są po prostu niezbędne i tak cyz siak by były w grze, w najlepszym razie nieznacznie różniąc się między frakcjami.
Pierwsze słyszę. Skąd taka definicja?

Re: CCG, TCG, LCG

: 12 sie 2023, 14:47
autor: Galatolol
Odnosiłem się do zarzutu szczudla. Zedytowałem post, żeby nie było wątpliwości.

Re: CCG, TCG, LCG

: 12 sie 2023, 18:22
autor: psborsuk
Ok :wink:

Re: CCG, TCG, LCG

: 18 sie 2023, 10:56
autor: kempy
szczudel pisze: 11 sie 2023, 19:18 Popatrzylem z dystansu na moje doświadczenia z karciankami i dochodzę do wniosku, że całym szacunkiem do LCG to "karty neutralne" sprawiają, że gra na dłuższą mętę bardziej ogranicza.

Gram teraz w pierwszego w życiu CCGa i mam chyba z 10 pełnoprawnych talii. W grze gdzie są karty neutralne, byloby to nie do pomyślenia.
Faktycznie w LCG miało się w danym momencie 1/2 talie i kolejne zmuszały do żonglowania kartami.

Także jakbym chciał wyciągnąć swoją kolekcję GoT to nie wiem czy dalbym rady złożyć więcej niż 2 talie.
W Doomtown Reloaded - Weird West co prawda nie ma sztywnego, znanego z gier FFG, ograniczenia co do składania talli (kolory), ale niektóre karty "grały" w wielu taliach. AEG a później PBE rozwiązały to w ten sposób, że promki turniejowe z OP Kitów to bardzo często były bardzo popularne wzory w nowej odsłonie (alt art lub/i erraty). Pomagało to niesamowicie ograniczyć wymianki między taliami.

https://dtdb.co/en/set/alt/list/name

Nie zmienia to faktu, że reguły w LCG/ECG dodatkowy oryginalny playset kart z Core Set to koszt tych trzech nowych CS.