Re: Age of Steam - pytania, wrazenia, ...
: 07 cze 2009, 21:57
Mam kolejne pytanie do ekspertów. Czy wolno przemodelować własną istniejącą już trasę łączącą dwa miasta?
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
ja jeszcze takich układów nie widziałem i raczej nie zobaczęMarc pisze:Jestem ciekawy czy w przyszłych partiach pojawią się targi typu 'Prześlij ten surowiec wykorzystując moje połączenie, później Ci się odwdzięczę'.
Tak, o tej zasadzie pamiętałem. Także o tym, że nie można połączyć toru z niedokończonym połączeniem innego gracza.Milijon pisze:Z tego co wyczytałem w instrukcji tory nie mogą kończyć się w Wielkich Jeziorach.
Jeśli dobrze rozumiem opisy tych dodatków, to wszystkie podstawowe zasady się nie zmieniają. Więc jeśli chodzi o zakończenie toru w oceanie to nie wolno tego robić. W podstawie jest napisane, że nie można wybudować toru skierowanego w stronę pól, które nie są podzielone na heksy (oceany, wielkie jeziora na podstawowej planszy).Milijon pisze:A jak to jest w dodatkach wyspiarskich (np. St. Lucia) jeśli chodzi o zakończenie toru w oceanie?
Jak to 'po co'? Dla zabawyzephyr pisze:Po co budować tory do oceanu ???
Chyba raczej że 1 towar DO 4 rundy na 95%, a drugi towar DO 6 rundy na 92% Mnie ogólnie liczby przekonują i rozumiem argumenty, ale po prostu mi to rzucanie kostami się jakoś tak nie podoba. Już bym chyba wolał woreczek z tile'ami z numerami kolumn - jak wyciągnie się jakiegoś tile to wypada z gry, więc prawdopodobieństwo wyciągnięcia innych kolumn się zwiększa - żeby nie było - nie proponuję żadnego wariantu, tak tylko gdybammelee pisze:Musisz źle pamiętać, albo partia była niezwykle dziwna. Z powyższych tabel widać, kiedy możesz w swojej strategii założyć dojście towarów. Np. w 4 os. 1 towar w 4 rundzie na 95%. Drugi w 6 rundzie na 92%.
Nie ma w tym nic dziwnego, jest prawie 40% szans, że przynajmniej jedno miasto zostanie z 2 kostkami. Ale to zupełnie nie zmienia faktu, że prawdopodobieństwo dla jednego miasta wynosi ok. 95%. Zakładając, że interesują nas 2 miasta, to możemy liczyć na 90% szans, że z obu zejdą minimum 2 towary.Geko pisze:w jednej próbie miasto nr 6 dostało tylko jedną kostkę przez cała grę
Bardzo jestem ciekaw czy dodatek będzie uwzględniał miejscowe realia i zakładał, że dostawa towarów na odległości przekraczające 3 odcinki wymagać będzie dwóch ruchów (pociąg nie dał rady dojechać na czas), a od czasu do czasu towary będą znikały po drodze i nikt nie będzie potrafił wytłumaczyć co się z nimi stałoyosz pisze:a ja dziękuję, za ten wątek (chociaż wcześniej czytałem wątek z wyliczeniami JC Lawrance'a) bo dzięki temu wpadłem pomysł na mechanikę do rozszrzenia Steam: Poland(wydaje mi sie, że da się też zrobić z tego Railways of Poland
; nie mam AoS'a więc na AoS: Poland nie ma co liczyć
)
żeby nie było, z tym Steam: Poland nie żartuję
Ale kradzieże kluczowych kostek też są w AoS. Inaczej po co jest akcja First Move? Troszkę napisałeś, jakby w AoS każdy robił wszystko w pełni zgodnie z planem i nikt nikomu kostki nie podebrałmelee pisze: Nie chciałem tu specjalnie porównywać ob gier, co kto lubi. Stały, wolny dopływ towarów, w miarę pewny jako fakt, aczkolwiek niepewny w sensie terminu. Po drugiej stronie całkowity brak dostaw bez określonych działań, możliwość wystąpienia przypadkowych kradzieży kluczowych kostek (celowych również, ale raczej każdy próbuje poprawić sobie sytuację).