Strona 51 z 71

Re: T.I.M.E Stories

: 07 sie 2017, 11:39
autor: rattkin
Jeszcze nie grałem, ale już się domyślam co jest tą jedenastką :)

Re: T.I.M.E Stories

: 07 sie 2017, 12:12
autor: kmd7
donmakaron pisze:Lumen Fidei za nami. Po krótszym i prostszym Endurance, znowu torpeda. Długi, rozbudowany scenariusz pełen nowych mechanik, nieliniowy(!), dużo wnoszący do globalnej fabuły i z nawet fajnymi zagadkami. Należy jednak przed zagraniem przeczytać FAQ z erratą, bo można utknąć w miejscu. No i warto grać wypoczętym - myśmy gdzieś koło północy przesiedzieli godzinę nad zagadką, która była w zasadzie prosta, bo zagmatwaliśmy się (nie bezpodstawnie) w podpowiedziach i wskazówkach.
Zdecydowanie jeden z lepszych scenariuszy.

Zagrawszy w Lumen Fidei mogę jeszcze definitywnie odpowiedzieć na przeszłe i przyszłe iteracje pytania, które ciągle się przewija na forach - nie trzeba, ale warto, grać w scenariusze w kolejności ich wydawania. Naprawdę gorąco polecam takie rozwiązanie. Każdy scenariusz można przejść nie znając innych i świetnie się bawić, ale kolejność ma znaczenie. W ten sposób będziecie się bawić jeszcze świetniej.

Pozdrowienia dla wszystkich, którzy zdobyli/zdobędą przedmiot 11 ;)
Niedobry Ty, takie posty powinny być zakazane! Mam zamiar grać po polsku i niestety muszę czekać, a czytanie takich postów zdecydowanie nie pomaga :D.

Re: T.I.M.E Stories

: 07 sie 2017, 12:20
autor: Helga
Jako, że jestem nowa w TS i się nie interesowałam tematem, to czy Rebel zapowiadał oficjalnie chęć tłumaczenia kolejnych scenariuszy?

Re: T.I.M.E Stories

: 07 sie 2017, 12:23
autor: KQuest
Helga pisze:Jako, że jestem nowa w TS i się nie interesowałam tematem, to czy Rebel zapowiadał oficjalnie prace nad kolejnymi scenariuszami?
Tak, Wyprawa Endurance i Światło wiary (Lumen Fidei) miały być dostępne w czwartym kwartale 2017, a z tego co widzę w zapowiedziach jest wpisane "wrzesień 2017" ;)

Re: T.I.M.E Stories

: 07 sie 2017, 12:37
autor: kmd7
Oby, bo ja czuję, że grudzień :D.

Re: T.I.M.E Stories

: 07 sie 2017, 12:43
autor: KQuest
No własnie bardzo się zdziwiłem jak zobaczyłem ten wrzesień, bo "IV kwartał" zwykle oznacza "kupisz sobie na Święta"

Re: T.I.M.E Stories

: 07 sie 2017, 12:43
autor: KQuest
[podwójny post]

Re: T.I.M.E Stories

: 07 sie 2017, 12:44
autor: donmakaron
rattkin pisze:Jeszcze nie grałem, ale już się domyślam co jest tą jedenastką :)
A ja się domyślam, że źle się domyślasz* ;) Scenariusz potrafi zaskoczyć.
*Oczywiście mogę być tutaj w błędzie ;)

Re: T.I.M.E Stories

: 08 sie 2017, 11:59
autor: Pan_K
Wrzesień, to nie IV kwartał...

Re: T.I.M.E Stories

: 08 sie 2017, 12:07
autor: KQuest
Pan_K pisze:Wrzesień, to nie IV kwartał...
Doskonale zdaję sobie z tego sprawę. Kilka postów wyżej pisałem, że jeszcze jakiś czas temu w zapowiedziach była informacja o IV kwartale 2017, a obecnie zmienili to na wrzesień. W drugim poście chodziło mi o to, że "IV kwartał" często oznacza premierę w grudniu żeby było na Święta, a nie o to, że wrzesień jest w czwartym kwartale.

EDIT: żeby nie było, stary post przedstawiciela Rebela z zapowiedzią dodatków na IV kwartał

Re: T.I.M.E Stories

: 08 sie 2017, 13:00
autor: donmakaron
A szacowany na połowę listopada scenariusz Estrella Drive doczekał się oficjalnego teasera. Standardowo można poczytać zapowiedź, obejrzeć początek odprawy (a tam mała niespodzianka związana z Bobem!) i obadać dwójkę z sześciu dostępnych postaci. Mocno podkreślają kategorię 18+. Szczegóły >TU<.

Re: T.I.M.E Stories

: 08 sie 2017, 14:25
autor: wirusman
Jak konkurs rebela? Ktoś coś do nich wysłał?

Re: T.I.M.E Stories

: 08 sie 2017, 14:42
autor: donmakaron
Ja niestety nie zdążę :(

Re: T.I.M.E Stories

: 13 sie 2017, 02:41
autor: Nadis
Machinacje nas pokonały jeśli chodzi o zagadkę. Gdyby nie Wasze podpowiedzi w tym wątku nic byśmy chyba nie wskorali... moim zdaniem - zamiast sprytne to trudne na siłę, pewnie siedzielibysmy nad tym cały dzień gdyby nie Wy i nasza niecierpliwość. Jutro czeka nas Proroctwo Smoków i mam nadzieję że będzie przyjemniej :)

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Re: T.I.M.E Stories

: 13 sie 2017, 19:27
autor: krecilapka
Dłubię sobie fanowski scenariusz i mam taką zagwozdkę. Jako, że nie mam polskiej wersji TIME Stories to mam pytanie do posiadaczy tejże. Czy polska wersja planszy jest różna od angielskiej jeśli chodzi o pola Codex? Są spolszczone jako np. Kodeks czy jest zostawione jak w angielskiej Codex 1, Codex 2 itd.? Bo nie wiem jak to zapisać ;).

Re: T.I.M.E Stories

: 13 sie 2017, 19:29
autor: KQuest
krecilapka pisze:Dłubię sobie fanowski scenariusz i mam taką zagwozdkę. Jako, że nie mam polskiej wersji TIME Stories to mam pytanie do posiadaczy tejże. Czy polska wersja planszy jest różna od angielskiej jeśli chodzi o pola Codex? Są spolszczone jako np. Kodeks czy jest zostawione jak w angielskiej Codex 1, Codex 2 itd.? Bo nie wiem jak to zapisać ;).
Nie są. Codex ;)

Re: T.I.M.E Stories

: 13 sie 2017, 19:52
autor: krecilapka
KQuest pisze:
krecilapka pisze:Dłubię sobie fanowski scenariusz i mam taką zagwozdkę. Jako, że nie mam polskiej wersji TIME Stories to mam pytanie do posiadaczy tejże. Czy polska wersja planszy jest różna od angielskiej jeśli chodzi o pola Codex? Są spolszczone jako np. Kodeks czy jest zostawione jak w angielskiej Codex 1, Codex 2 itd.? Bo nie wiem jak to zapisać ;).
Nie są. Codex ;)
Dziękuję bardzo.

Re: T.I.M.E Stories

: 13 sie 2017, 20:30
autor: Deem
Skończyliśmy Lumen Fidei i wszyscy (4 osoby) zgodnie stwierdziliśmy, że jest to najlepszy z dotychczasowych scenariuszy.

Śliczna szata graficzna (nawiązująca do komiksów europejskich), decyzje, które faktycznie mają znaczenie większe niż tylko "wygraliście-przegraliście", świetne postacie z przydatnymi zdolnościami, nowe mechaniki i sensowny (jak na tę serię) scenariusz. A "truskawką na torcie" jest osadzenie w całościowym settingu. Do tej pory można bylo grać scenariusze w dowolnej kolejnoście bez większej straty, ale po LF wiem, że będę bardzo pilnował kolejności :)

Re: T.I.M.E Stories

: 13 sie 2017, 23:39
autor: Nadis
Zagraliśmy dzisiaj w Proroctwo Smoków... nie dokończyliśmy - pokonał nas czas, i ten w grze, i ten na żywo, bo byliśmy po prostu wykończeni. Co nie zmienia faktu, że gra jest rewelacyjna a ten scenariusz moim zdaniem wymiata z dotychczasowych (Asylum, Marcy, Machinacje). Takich jak dzisiaj emocji właśnie oczekiwałam po tej grze. Mam wrażenie, że w jakiś sposób sami sobie utrudniamy grę, strasznie dużo JC tracimy przy niektórych testach, kości ewidentnie nas nie lubią i bywa to frustrujące. Przygotowujemy sobie zwykle plan działania, który mógłby zająć nam naprawdę niewiele JC, a potem np. wyrzucamy na kości kapitana czasu trzy oczka, z tego wynikają dodatkowe konsekwencje i w efekcie na przemieszczeniu się do jednej lokacji tracimy 1/5 JC przeznaczonych na dany scenariusz.

T.I.M.E Stories

: 15 sie 2017, 20:19
autor: TOMI
Przymierzam się wreszcie do kupna tej gry ale mam wątpliwości co do ilości graczy. Rozumiem, że na dwóch słabo chodzi rozgrywka ?? A jak gra się w trzech. Też trzeba brać po dwie postaci ?
Czy może dołączyć do gry 14 latek czy raczej tematyka za ciężka ??
Dzięki za pomoc

Re: T.I.M.E Stories

: 15 sie 2017, 20:26
autor: KQuest
TOMI pisze:Przymierzam się wreszcie do kupna tej gry ale mam wątpliwości co do ilości graczy. Rozumiem, że na dwóch słabo chodzi rozgrywka ?? A jak gra się w trzech. Też trzeba brać po dwie postaci ?
Dzięki za pomoc
Nigdy nie grałem w trzy osoby, więc pewnie i tak dobrze jeśli wypowie się jeszcze ktoś kto grał. Grając w trójkę każdy ma jedną postać. Kojarzy mi się, że w którymś scenariuszu, chyba Sprawa Marcy, grając w trzy osoby dostawało się trochę więcej czasu niż mając czterech bohaterów (gra na 2/4 osoby), co jest dość logicznym posunięciem, bo mając trzech bohaterów możesz w tym samym czasie zobaczyć 3/4 kart, które zobaczy czwórka. Do tego w tym scenariuszu był chyba jeszcze jakiś bonus, ale nie będę rzucał spoilerów. Nie wiem jak to wygląda w pozostałych scenariuszach, ale w wolnej chwili zobaczę czy jest w nich coś w stylu "Jeśli gracie w trzy osoby...".

Co do samej gry to podejrzewam, że będzie trochę gorzej niż grając w cztery osoby i sporo lepiej niż grając we dwie. Problem z grą dwuosobową jest taki, że sam widzisz połowę gry. Grając w czwórkę poznajesz ~3/4 historii z opowieści współgraczy i to właśnie buduje klimat.

EDIT:
Azyl: 30 jednostek czasu zamiast 25
Sprawa Marcy: bez zmiany ilości czasu, ale dostaje się bonusową kartę, która występuje tylko w grze na trzy osoby
Proroctwo smoków: 30 JC zamiast 25
Pariah missouri: 35 JC zamiast 30

Do reszty nie będę zaglądał, bo jeszcze ich nie rozgrywaliśmy ;)

Zastanawiam się jeszcze tylko czy powyższe zmiany dobrze rekompensują brak czwartego bohatera i czy gra nie staje się momentami zbyt trudna

Re: T.I.M.E Stories

: 15 sie 2017, 23:17
autor: Apos
TOMI pisze:Przymierzam się wreszcie do kupna tej gry ale mam wątpliwości co do ilości graczy. Rozumiem, że na dwóch słabo chodzi rozgrywka ?? A jak gra się w trzech. Też trzeba brać po dwie postaci ?
Czy może dołączyć do gry 14 latek czy raczej tematyka za ciężka ??
Dzięki za pomoc
Przy dwóch graczach każdy kontroluje po dwie postacie. Wysyłając swoje postacie w jednym obszarze do czterech różnych kart dowiadujesz się połowy z nich zamiast 1/4. Te karty w/g zasad, fabuły i budowy klimatu należy zrelacjonować własnymi słowami, a nie pokazywać. To skłania do studiowania kart (niezauważenie jakiegoś szczegółu potrafi przekreślić sukces lub bardzo spowolnić rozgrywkę), kojarzenia oraz wiązania ze sobą faktów. Gracze rozmawiają między sobą, wymieniają opiniami oraz pomysłami na grę. Jest o wiele raźniej w 4 niż 2 osoby. Chyba, że ktoś jest metagamer i oleje klimat oraz fabułę i chce tylko "wygrać" scenariusz.

14 latek nie powinien mieć najmniejszych problemów ze zrozumieniem zasad, ale niektóre scenariusze są dość dorosłe tematycznie. Pojawiają się motywy zbrodni, dom dla obłąkanych, eksperymenty czy w jednym ze scenariuszy jest magazyn dla dorosłych. Bardziej bym polecił Unlock albo EXIT - czyli gra planszowa oparta o tematykę Escape Room.

Re: T.I.M.E Stories

: 16 sie 2017, 01:57
autor: Nadis
Mimo wszystko, myślę, że przeciętny 14latek spotkał się w życiu z bardziej drastycznymi czy obscenicznymi rzeczami, niż TIME Stories :D Więcej treści nieodpowiednich jest chyba w każdym odcinku ,,Dlaczego ja" czy innego telewizyjnego badziewia, w 15 minutach gry komputerowej ,,Wiedźmin" a jeśli ma wolny dostęp do internetu, to raczej nic go nie zgorszy... Przynajmniej w tych czterech scenariuszach, w które graliśmy do tej pory. Także o ile rodzice owego 14latka nie są jacyś przesadnie pruderyjni i nie trzymają syna pod kloszem i w niewiedzy, że na świecie zdarzają się złe rzeczy, to śmiało bym grała.

Zasady tak naprawdę musi ogarniać dobrze jedna osoba - także tutaj problemu bym się nie dopatrywała w żadnym razie :)

Re: T.I.M.E Stories

: 16 sie 2017, 09:34
autor: donmakaron
Późniejsze scenariusze jak Expedition Endurance i Lumen Fidei były projektowane z myślą o grze jeden gracz = jedna postać. Są tam karty, które nie będą działały w przypadku prowadzenia dwóch postaci, a ,mogą stać się kluczowym elementem rozgrywki.
Do tego również przychylam się do stwierdzenia poprzedników - współgracze budują klimat. Mniej współgraczy to mniej klimatu.

14 latek chyba powinien ogarnąć temat. Jest szczypta golizny, potwory, trupy i krew, a także trochę narkotyków, ale bez przesady. W razie potrzeby na bgg znajdziesz dużo do poczytania w tej sprawie, wielu rodziców się dopytywało o zawartość pod kątem grania ze swoimi pociechami. Jedynie w zapowiedzi kolejnego scenariusza Estrella Drive jest zastrzeżenie, że będzie więcej przemocy oraz narkotyków i żeby młodzież w to nie grała.

Re: T.I.M.E Stories

: 16 sie 2017, 11:47
autor: kmd7
Jak przedmówcy, myślę, że odrobina kontrowersyjnych tematów przewijających się w do tej pory wydanych scenariuszach PL nie zniszczy psychicznie nastolatka. A może stanie się przyczynkiem do szczerych rozmów międzypokoleniowych ;). Bo o takich trudnych sprawach należy porozmawiać z dziećmi. I obawiam się, że 14-latek w niektórych dziedzinach może wiedzieć więcej.