Karty akcji, karty celów bitewnych, karty celów życiowych i to chyba tyle.
Gloomhaven (Isaac Childres)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Ja dostalem info ze jest egzemplarz dla mnie gotowy - juz swoj mam wiec jesli ktos potrzebuje to przekieruje do sklepu.
- Ink
- Administrator
- Posty: 2822
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 161 times
- Kontakt:
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Prosiłbym, jeśli to możliwe, o powstrzymanie się od wpisów ograniczających się tylko do tego, że ktoś na grę czeka, albo ją odebrał. Jakkolwiek rozumiem, że to dla Was bardzo emocjonalne momenty, to jednak raczej nie są równie interesujące dla większości czytających
Pozostańmy jednak przy pisaniu o samej grze, a jeśli już wspominamy o dodrukach i dostawach, to wtedy, jeśli mamy jakąś pożyteczną informację, która może przydać się innym.
Pozostańmy jednak przy pisaniu o samej grze, a jeśli już wspominamy o dodrukach i dostawach, to wtedy, jeśli mamy jakąś pożyteczną informację, która może przydać się innym.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Czy zna ktoś kogoś kto drukuje spolsczenia do GH, wiem, że są do pobrania, ale może to już ktoś ogarnał i wysyła całego gotowca.
Dzieki za info.
Pzd
Dzieki za info.
Pzd
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Pierwsza rozgrywka za nami, scoundrell + mind thief.. kurcze, ale tak gra jest dobra! Nie wiemy jeszcze czy duet tych postaci da radę - może doradzi ktoś kto więcej grał ??:) Natomiast wrażenia bardzo pozytywne i czekamy na więcej! Mimo ogromu elementów z insertem rozłożenie/złożenie daje radę. Na organizacje sklepu zareklamuje rozwiązanie w stylu kart do segregatora z przegrodkami Np. ultra-pro-platinum-16-kieszeni-mini-american - póki co zdaje egzamin.
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Nikt z naszej czwórki nie grął jeszcze scoundrelem, ale wiem że on lubi zawsze kogoś obok, a mind thief też jest lepszy jak w melee idzie według mnie, wiec imho skład dobry pod względem dmgu na pewno. Nie wiem tylko jak z życiem będzie ;p Mind thief jak grałem nim, czasem zastępowałem Bruta jak się regenerował, bo Spellweaver i Tinkerer tak średnio sobie z tym dawali rady, a mi itemy i niewidzialności mega pomagały w tym. Dodatkowo ruch na górze i na dole daje niezłe opcje survivalowe, aż tęsknię za nim ^^bjago999 pisze: ↑23 cze 2018, 22:04 Pierwsza rozgrywka za nami, scoundrell + mind thief.. kurcze, ale tak gra jest dobra! Nie wiemy jeszcze czy duet tych postaci da radę - może doradzi ktoś kto więcej grał ??:) Natomiast wrażenia bardzo pozytywne i czekamy na więcej! Mimo ogromu elementów z insertem rozłożenie/złożenie daje radę. Na organizacje sklepu zareklamuje rozwiązanie w stylu kart do segregatora z przegrodkami Np. ultra-pro-platinum-16-kieszeni-mini-american - póki co zdaje egzamin.
Rebel 6% (trójmiasto)
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Ja właśnie zapytam o pożyteczną informację, która może mi się przydać . Ma ktoś info czy ta gra w ogóle będzie w sprzedaży, która w istocie nie jest przedsprzedażą? Tak żeby wiecie, móc się zastanowić po ludzku, może zobaczyć pudełko?
Chociaż info o tym, że gdzieś po prostu jest dostępna też by mi wystarczyło (nie licząc allegro czy kupna z drugiej ręki).
Chociaż info o tym, że gdzieś po prostu jest dostępna też by mi wystarczyło (nie licząc allegro czy kupna z drugiej ręki).
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 23 cze 2016, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Gdy tylko gra pojawia się na stanie danego sklepu, niemal natychmiast jest wykupywana( wiem, bo polowałem na nią przez miesiąc ponad) , tak, więc myślę że będzie Ci ciężko coś znaleźć w normalnej sprzedaży.
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Przedwczoraj było 6 sztuk w jednym sklepie, ale zanim podjąłem decyzję to było za późno. Teraz zastanawiam się nad kupieniem uszkodzonego egzemplarza, bo tych akurat jest dosyć sporo w sklepach i uszkodzenia podobno dotyczą tylko pudełek, a na tym jakoś niespecjalnie mi zależy.
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Dla tych co się zastanawiają to mogę powiedzieć tylko.. przestańcie !! I o ile jest opcja sobie pozwolić to brać póki jest! My jesteśmy po paru partiach na 2 osoby i jakby był czas to grali byśmy codziennie gra mega wciąga i moim zdaniem żaden filmik nie oddaje tego jak się w nią można wtopić, a konkretnie w budowanie postaci/odkrywanie swiata! Co do ceny jeszcze wracając to porównując do innych gier to ta gra to podstawka i kilka dodatków w jednym pudle co spokojnie uzasadnia te 500+zl.
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Jestem ciekawy, czy inne osoby napotkały te same problemy wgłąb kampanii co my. W zasadzie nie jest to żaden spoiler, nie ma info o misjach i postaciach, ale i tak wrzucam na wszelki wypadek
Spoiler:
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
1. Naprawdę? A potem już łatwo? I tak nadal możesz tylko na stałe wziąć tylko jedną kartę po levelowaniu do active poola, więc i tutaj są wybory. Zasada mnie drażni akurat, ale może dzięki temu, w przyszłości jak zagram drugą psotacią pójdę w inny rozwój jej. Co do tego że się czlowiek uczy z czasem to dość naturalne, więc napewno więcej kombinowania na początku ale i do tej pory potrafimy popsuć sobie wzajemnie plany tak że cały scenariusz idzie się .. walić Naprawdę staramy się ograniczyć rozmowę co do planów, co gdzie kto pójdzie lub że ktoś kogoś spulluje czy spushuje a potem ktoś nie ma zasięgu, a tamten zawiódł.. [ale też mówimy czasem gdy się zaczynamy już pocić przy scenariuszu, na tyle ile te zasady oczywiście pozwalają.. 'powinienem go zabić, możęsz iść dalej'.. a nie sorry, null wszedł xD] albo zamiast atakować poszedł po skarb [chociaż ostatnio mało tych skoków w boki mamy jak kiedyś, gdzie każdy chciał te pieniąze zbierać.. i wszystko było trudne ;D teraz już tylko bijemy, nawet jak nie do końca wiemy co kolega zrobi, to raczej wiemy że będziemy ostro bić bo za dużo przegraliśmy bo ktoś pobiegł po kilka monet ^^
2. Autokille to zazwyczaj tylko na normal przeciwników. Czy to jest przegięte? Według mnie ani trochę, a tak naprawdę nikt z naszej 4 zazwyczaj tego nie wyciąga przy levelowaniu, bo karta co robi autokilla zazwyczaj jest usuwana z gry. Jednorazowa.. nah, wolę coś co się reużywa. Usuwanie tylko Spellweaver dobrze ogarnia i Tinkerer jak jest w drużynie też mógłbym brać (podstawowse klasy, więc nie wrzucam w spoiler). Chyba że mówisz o jakimś combo autokillach lub rzeczywiście coś co się nie pali, ale jeszcze nie odkryłem wtedy.
3. Trzeba więcej expa, znacznie? O 5expa więcej co poziom. No ale poziom levelu jest wyższy - daje więcej expa na koniec misji. A jak drużyna zaniża poziom bo już np zmienili postaci, to masz więcej czasu na granie kart z XP. Ktoś gdzieś kiedyś napisał żeby szybko XPić trzeba grać postacią tak jak twórca miał na myśli granie - ale nie wierzę w to jakoś ^^
Dodatek pytanie, "mało ciekawe postaci", nie wiem ile tam macie odblokowanych, u nas dopiero odblokowaliśmy trzy. Brute najbliższy nieodblokowuje ale spokojnie weźmie sobie Craigharta, drugi kolega też nie, ale z tego co mówił weźmie Mindthiefa (ograny przeze mnie) albo Scoundrela co nikt nim nie grał też. Na jakiej podstawie stwierdziliście że są nieciekawe? Od tak, analiza kart przed grą czy ktoś nimi grał rzeczywiście? Bo trochę szkoda zostawiać jakieś klasy w ogóle nie rozegrane, ale z drugiej strony jak sposób grania w ogóle nie podchodzi.. Mam trochę pewno inne podejśćie, nawet jak klasa się nie podoba, rozegram nią do końca, ale w taki sposób by emeryture szybko złapać, a potem wziąłbym coś co mi się podobało.. 6 postaci + odblokowane to duża pula do wyboru, a szczególnie że macie 3 graczy.
Odblokowywanie postaci jest jedną z rzeczy co nas też trzyma w przechodzeniu gry, napewno bardziej niż fabuła Więc u nas ten motyw zepsułby motywację gry. Plus skąd wiecie że odpakowana postać będzie fajna, skoro inne są "małociekawe"? Czy już zaspoilerowaliście sobie z góry wszystkie?
Rebel 6% (trójmiasto)
-
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 mar 2018, 21:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Ja zupełnie nie odczułem Twoich problemów.
1. Nowe karty dla postaci są zazwyczaj mocniejszymi wersjami pierwszopoziomowych kart, więc kombinowanie jest takie samo na wyższych levelach. Czasem pojawi się nowe combo i synergia między kartami ale wtedy jeszcze więcej możliwości
2. Może źle interpretujecie jakieś zasady? Karty na wyższych levelach są trochę mocniejsze, ale tak samo potwory które stają się mocniejsze razem z wami. Jeśli odczuwacie, że jest za łatwo to zawsze można podnieść poziom scenariusza o 1. Na przykład dwie postaci o poziomach 4 i 5 będzie miało teoretycznie ten sam poziom scenariusza jak dwie postaci o poziomach 5 i 7, więc już na początku możecie spodziewać się, że będzie trochę łatwiej i podnieść poziom o 1.
3. Z mojego doświadczenia wynika, że skok z 6 na 7 poziom zajmuje tak samo długo jak skok z 1 na 2 poziom postaci. Niby potrzeba więcej exp ale też więcej go dostajesz za przejście scenariusza i bardziej optymalnie grasz swoją postacią niż na początku. Zazwyczaj 2-3 scenariusze i masz następny poziom.
Niektórym się nie dogodzi, może po prostu jesteście zbyt wybredni
- Gizmoo
- Posty: 4127
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2686 times
- Been thanked: 2599 times
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Gram w Glooma już ponad pół roku. Mam za sobą ukończonych ponad 50 scenariuszy (niektóre rozegrane po kilka razy). Gram trzecią postacią (powinienem już czwartą, ale przy pierwszej postaci nie chciałem odejść wcześnie na emeryturę, a teraz nie mogę) i... Odczuwam dokładnie to samo co Fojtu.
Od dłuższego czasu nie mogę spełnić warunku emeryturki. Gram od kilku scenariuszy wylevelowana na 9 poziom postacią i... To jest mordęga. Zero funu z rozwoju... Bo go po prostu brak. Nawet nie ma sensu zbieranie PD-ków, bo i tak nie ma co z nimi zrobić. A najgorsze - że do emeryturki muszę jeszcze rozegrać w najlepszym wypadku ze trzy scenariusze. W najgorszym - pewnie z pięć.
Serio - levelowanie w tej grze jest jedną z największych przyjemności. Więc jak zaczynamy nową postacią na 7 poziomie, to nie jest żadnym problemem wbicie tej brakującej dwójki. I jeżeli mamy trudny warunek do emeryturki - to się trochę kisimy. Ja chyba zacznę kolejną postacią na pierwszym poziomie, bo chce mieć trochę zabawy z rozwijaniem swojej postaci. Najlepiej grało mi się postacią, którą musiałem zaczynać od zera. Bo czujesz jakiś progres i ze scenariusza na scenariusz wyznaczasz sobie jakieś prywatne cele.
Przydała by się jakaś fajna mechanika, która daje coś twojej postaci po wbiciu 9 poziomu. Nie wiem - choćby zamiast PD-ków zdobytych w scenariuszu dostajesz tyle samo złota? Wtedy można było by uciułać choćby na upgrade kart z wyższego poziomu.
Anyways- choć uwielbiam Gloomhaven - odczuwam już lekkie znużenie. Może gra kolejną postacią na nowo rozbudzi mój entuzjazm. Problem w tym, że nie wiele zostało nam już do odblokowania.
A może po prostu za krótko grasz, żeby to samo zauważyć?
Od dłuższego czasu nie mogę spełnić warunku emeryturki. Gram od kilku scenariuszy wylevelowana na 9 poziom postacią i... To jest mordęga. Zero funu z rozwoju... Bo go po prostu brak. Nawet nie ma sensu zbieranie PD-ków, bo i tak nie ma co z nimi zrobić. A najgorsze - że do emeryturki muszę jeszcze rozegrać w najlepszym wypadku ze trzy scenariusze. W najgorszym - pewnie z pięć.
Serio - levelowanie w tej grze jest jedną z największych przyjemności. Więc jak zaczynamy nową postacią na 7 poziomie, to nie jest żadnym problemem wbicie tej brakującej dwójki. I jeżeli mamy trudny warunek do emeryturki - to się trochę kisimy. Ja chyba zacznę kolejną postacią na pierwszym poziomie, bo chce mieć trochę zabawy z rozwijaniem swojej postaci. Najlepiej grało mi się postacią, którą musiałem zaczynać od zera. Bo czujesz jakiś progres i ze scenariusza na scenariusz wyznaczasz sobie jakieś prywatne cele.
Przydała by się jakaś fajna mechanika, która daje coś twojej postaci po wbiciu 9 poziomu. Nie wiem - choćby zamiast PD-ków zdobytych w scenariuszu dostajesz tyle samo złota? Wtedy można było by uciułać choćby na upgrade kart z wyższego poziomu.
Anyways- choć uwielbiam Gloomhaven - odczuwam już lekkie znużenie. Może gra kolejną postacią na nowo rozbudzi mój entuzjazm. Problem w tym, że nie wiele zostało nam już do odblokowania.
No i? Jak grasz trochę w tą grę, to na pierwszy rzut oka widać która karta jest lepsza i co powinna zastąpić, a synergie widać niemal jak na dłoni. Więc jak dostajesz nową postać, to złożenie jej talii jest banalnie proste.
A może po prostu za krótko grasz, żeby to samo zauważyć?
- DarkBogas
- Posty: 433
- Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:43
- Lokalizacja: Krapkowice
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 10 times
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Pierwsza rozgrywka jeszcze przede mną ale wyczytałem w instrukcji że jak tworzy się nową postać to możesz zacząć od poziomu prosperity, czyli nic nie stoi na przeszkodzie aby ciapać od poziomu 1.Gizmoo pisze: ↑02 lip 2018, 10:01
Od dłuższego czasu nie mogę spełnić warunku emeryturki. Gram od kilku scenariuszy wylevelowana na 9 poziom postacią i... To jest mordęga. Zero funu z rozwoju... Bo go po prostu brak. Nawet nie ma sensu zbieranie PD-ków, bo i tak nie ma co z nimi zrobić. A najgorsze - że do emeryturki muszę jeszcze rozegrać w najlepszym wypadku ze trzy scenariusze. W najgorszym - pewnie z pięć.
Serio - levelowanie w tej grze jest jedną z największych przyjemności. Więc jak zaczynamy nową postacią na 7 poziomie, to nie jest żadnym problemem wbicie tej brakującej dwójki. I jeżeli mamy trudny warunek do emeryturki - to się trochę kisimy. Ja chyba zacznę kolejną postacią na pierwszym poziomie, bo chce mieć trochę zabawy z rozwijaniem swojej postaci. Najlepiej grało mi się postacią, którą musiałem zaczynać od zera. Bo czujesz jakiś progres i ze scenariusza na scenariusz wyznaczasz sobie jakieś prywatne cele.
Przydała by się jakaś fajna mechanika, która daje coś twojej postaci po wbiciu 9 poziomu. Nie wiem - choćby zamiast PD-ków zdobytych w scenariuszu dostajesz tyle samo złota? Wtedy można było by uciułać choćby na upgrade kart z wyższego poziomu.
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Kurde, wszyscy tak chwalą sobie i nagle same takie negatywy. Chyba dobrze że z kumplami gram we 4, zawsze więcej jakoś interakcji i więcej szansy porażki przez próby jak najmniejszego rozkminiania czy mówienia co kto robi, tworzy z tego grę cały czas w jakiś sposób wymagającą. Oraz to że gramy 2-3 mecze raz na dwa tygodnie, to się nie przejada. Jeszcze =)
Rebel 6% (trójmiasto)
- TuReK
- Posty: 1482
- Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
- Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 75 times
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Możesz też w dowolnym momencie podnieść poziom postaci do poziomu prosperity, jak masz niższy. Ale kasa startowa wyliczana wg poziomu postaci wtedy przepada.
Z pustego i Saruman nie naleje
-
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 mar 2018, 21:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Każdy ma jakieś swoje subiektywne zdanie, to że ty tak odczuwasz nie musi znaczyć, że tak jest obiektywnie dla każdego. Ja w pół roku grania w GH rozegrałem połowę tego co ty, więc dla mnie brzmi trochę jakby gra ci się przejadła przez bardzo intensywne granie? Jak mi gra nie sprawia przyjemności i odczuwam znużenie to przestaję w nią grać. Albo możesz zmodyfikować zasady i przejść na emeryturę wcześniej, to twoja gra i grasz w nią tak żeby to sprawiało przyjemność.Gizmoo pisze: ↑02 lip 2018, 10:01 Gram w Glooma już ponad pół roku. Mam za sobą ukończonych ponad 50 scenariuszy (niektóre rozegrane po kilka razy). Gram trzecią postacią (powinienem już czwartą, ale przy pierwszej postaci nie chciałem odejść wcześnie na emeryturę, a teraz nie mogę) i... Odczuwam dokładnie to samo co Fojtu.
Od dłuższego czasu nie mogę spełnić warunku emeryturki. Gram od kilku scenariuszy wylevelowana na 9 poziom postacią i... To jest mordęga. Zero funu z rozwoju... Bo go po prostu brak. Nawet nie ma sensu zbieranie PD-ków, bo i tak nie ma co z nimi zrobić. A najgorsze - że do emeryturki muszę jeszcze rozegrać w najlepszym wypadku ze trzy scenariusze. W najgorszym - pewnie z pięć.
Serio - levelowanie w tej grze jest jedną z największych przyjemności. Więc jak zaczynamy nową postacią na 7 poziomie, to nie jest żadnym problemem wbicie tej brakującej dwójki. I jeżeli mamy trudny warunek do emeryturki - to się trochę kisimy. Ja chyba zacznę kolejną postacią na pierwszym poziomie, bo chce mieć trochę zabawy z rozwijaniem swojej postaci. Najlepiej grało mi się postacią, którą musiałem zaczynać od zera. Bo czujesz jakiś progres i ze scenariusza na scenariusz wyznaczasz sobie jakieś prywatne cele.
Przydała by się jakaś fajna mechanika, która daje coś twojej postaci po wbiciu 9 poziomu. Nie wiem - choćby zamiast PD-ków zdobytych w scenariuszu dostajesz tyle samo złota? Wtedy można było by uciułać choćby na upgrade kart z wyższego poziomu.
Anyways- choć uwielbiam Gloomhaven - odczuwam już lekkie znużenie. Może gra kolejną postacią na nowo rozbudzi mój entuzjazm. Problem w tym, że nie wiele zostało nam już do odblokowania.
No i? Jak grasz trochę w tą grę, to na pierwszy rzut oka widać która karta jest lepsza i co powinna zastąpić, a synergie widać niemal jak na dłoni. Więc jak dostajesz nową postać, to złożenie jej talii jest banalnie proste.
A może po prostu za krótko grasz, żeby to samo zauważyć?
Jak sam zauważyłeś lepiej jest zacząć postacią od 1/2 lvl zamiast od maksymalnego prosperity.
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Widzę, że wywołałem niemałą dyskusję
Po kolei:
1. Wybór kart na misję - grając na poziomie np. 7 biorę te 6 kart za levelowanie i tak naprawdę wybieram na misję tylko 2-3 pozostałe. Dodatkowo te 2-3 są raczej słabsze i służą najczęściej po prostu do poruszania się/ew. są jakąś aurą którą postać musi mieć.
2. Autokille - tutaj wrzucam w spoiler:
3. Przyznam, że nie zauważyłem, że można zacząć od niższego poziomu niż prosperity. Tylko wtedy problem jest, że ktoś jest na poziomie 7 a ktoś na 1 w party. Dlatego chcemy z kolegami zrobić wspólny reset na poziom 1.
4. Postaci dostępne do gry - zagraliśmy już sporo, podstawowe postaci prawie wszystkie są ograne, mamy tylko 3 do wyboru - piła, nutka i spellweaver. Ja gram aktualnie innym magiem, nie chcę brać drugiego z rzędu, a piła i nutka wydały mi się średnio interesujące. Moim zdaniem najlepsze postaci to chyba te podstawowe, może poza brutem, który jest trochę nudny, ale też ma swoje mini-zabawy w kicie.
5. Kolejny problem skalowania to summony - na początku to że ma 3-4 życia to nie taka tragedia, ale potem to taki summon ginie od byle pierdnięcia. Summony i tak są średnie w tej grze, ale to co się dzieje na wyższych poziomach z nimi to ręce opadają.
Podsumowując:
Początek gry jest fantastyczny. Najlepiej chyba się bawiłem na lvlach 2-3-4. Koło 5 poziomu zaczyna się robić coraz gorzej ze względu na niektóre problemy skalowania w grze. Co nie zmienia faktu że gra w dalszym ciągu jest świetna i zamierzam skończyć całą
Po kolei:
1. Wybór kart na misję - grając na poziomie np. 7 biorę te 6 kart za levelowanie i tak naprawdę wybieram na misję tylko 2-3 pozostałe. Dodatkowo te 2-3 są raczej słabsze i służą najczęściej po prostu do poruszania się/ew. są jakąś aurą którą postać musi mieć.
2. Autokille - tutaj wrzucam w spoiler:
Spoiler:
4. Postaci dostępne do gry - zagraliśmy już sporo, podstawowe postaci prawie wszystkie są ograne, mamy tylko 3 do wyboru - piła, nutka i spellweaver. Ja gram aktualnie innym magiem, nie chcę brać drugiego z rzędu, a piła i nutka wydały mi się średnio interesujące. Moim zdaniem najlepsze postaci to chyba te podstawowe, może poza brutem, który jest trochę nudny, ale też ma swoje mini-zabawy w kicie.
5. Kolejny problem skalowania to summony - na początku to że ma 3-4 życia to nie taka tragedia, ale potem to taki summon ginie od byle pierdnięcia. Summony i tak są średnie w tej grze, ale to co się dzieje na wyższych poziomach z nimi to ręce opadają.
Podsumowując:
Początek gry jest fantastyczny. Najlepiej chyba się bawiłem na lvlach 2-3-4. Koło 5 poziomu zaczyna się robić coraz gorzej ze względu na niektóre problemy skalowania w grze. Co nie zmienia faktu że gra w dalszym ciągu jest świetna i zamierzam skończyć całą
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Ok, może nie grałem za dużo, ale to co piszesz wydaje mi się mało prawdopodobne.
Spoiler:
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
3 punkt nie rozszerza się do dowolnego poziomu miedzy 1 levelem, a levelem prosperity? Np jak kolega ma poziom 8, prosperity jest załóżmy 7. To możesz zacząć na poziomie 5, zamiast pierwszy? Wtedy jakoś tak się wyrównuje jak potrzeba.Fojtu pisze: ↑02 lip 2018, 12:49 3. Przyznam, że nie zauważyłem, że można zacząć od niższego poziomu niż prosperity. Tylko wtedy problem jest, że ktoś jest na poziomie 7 a ktoś na 1 w party. Dlatego chcemy z kolegami zrobić wspólny reset na poziom 1.
4. Postaci dostępne do gry - zagraliśmy już sporo, podstawowe postaci prawie wszystkie są ograne, mamy tylko 3 do wyboru - piła, nutka i spellweaver. Ja gram aktualnie innym magiem, nie chcę brać drugiego z rzędu, a piła i nutka wydały mi się średnio interesujące. Moim zdaniem najlepsze postaci to chyba te podstawowe, może poza brutem, który jest trochę nudny, ale też ma swoje mini-zabawy w kicie.
5. Kolejny problem skalowania to summony - na początku to że ma 3-4 życia to nie taka tragedia, ale potem to taki summon ginie od byle pierdnięcia. Summony i tak są średnie w tej grze, ale to co się dzieje na wyższych poziomach z nimi to ręce opadają.
Podsumowując:
Początek gry jest fantastyczny. Najlepiej chyba się bawiłem na lvlach 2-3-4. Koło 5 poziomu zaczyna się robić coraz gorzej ze względu na niektóre problemy skalowania w grze. Co nie zmienia faktu że gra w dalszym ciągu jest świetna i zamierzam skończyć całą
4. Nie mamy piły, nutki. Mamy Cthulhu (ja), Triforce i Two Minis i poza Two Minisem to obie mi się podobają.
5. Problemy skalowania na pewno są, tutaj nie ma co się sprzeczać, ale patrząc na jej wielkość i ilość rzeczy.. gdyby gościu wyskalował ją idealnie to jakiś nobel by mu się należał za geniusz Całe szczęście jest pełno możliwych modyfikacji wobec oficjalnych zasad, że jak czuje się że jest za łatwo sobie utrudniać i odwrotnie.
Co do summonów się zgadzam, widziałem jak gościu na discordzie angielskim glooma wymyślił sobie sposób, że jego summony mają jakiś algorytm obliczania HP i dmgu w zależności od poziomu scenariusze. Nie testowałem, nie wiem, ale może ma sens, patrząc że rzeczywiście potem to tak średnio są pomocne (w większości bo
Spoiler:
Rebel 6% (trójmiasto)
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Bardzo prosto się da, nawet bez shortów.
Spoiler:
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
OK, znowu może czegoś nie widziałem jeszcze w grze, ale...
Spoiler: