Gloomhaven (Isaac Childres)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Fojtu, OK zatem będę z ciekawością wypatrywał tej postaci i karty, żeby samemu się przekonać, czy jest tak przegięta. Jedną taka kartę chyba już widziałem, u którejś startowej postaci, ale nie jestem pewien.
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Panowie, ja zamówiłem, a wy mi teraz z wadami! Mam nadzieję, że jak się zacznie robić "za łatwo" to faktycznie uda nam się zmodyfikować poziom trudności lub znaleźć jakieś "mody".
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
No to jednak nie do końca tak zadziała. Przynajmniej, jeśli chcesz być samowystarczalny.
Spoiler:
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Możesz zagrać kartę używającą elementu a drugą kartą ten sam element podbić w tej samej turze (w przygotowaniu na następną).
1. Zaczynasz z elementem na Waning
2. Zagrywasz kartę zjadającą ten element i drugą go produkującą.
3. Karta zjadająca zrzuca go na Inert.
4. Karta produkująca przesuwa go na Strong na koniec tury.
W następnej rundzie robisz to samo.
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Możesz zagrać kartę używającą elementu a drugą kartą ten sam element podbić w tej samej turze (w przygotowaniu na następną).
1. Zaczynasz z elementem na Waning
2. Zagrywasz kartę zjadającą ten element i drugą go produkującą.
3. Karta zjadająca zrzuca go na Inert.
4. Karta produkująca przesuwa go na Strong na koniec tury.
W następnej rundzie robisz to samo.
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Faktycznie. Tylko pierwsze zagranie musi być w dwóch kolejnych turach. Chyba, że korzystasz ze wsparcia innych postaci.
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 23 wrz 2011, 22:18
- Lokalizacja: Trzebnica
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 15 times
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Na ten moment nie widziałem jeszcze w grze tylko 3 postaci z całej puli.
Widziałem wspomnianą postać z autokillami, ale ogólnie była to dla nas jedna z nudniejszych postaci. Równocześnie nie wydawała się mocno przegięta, bo wymaga kombinowania a jej pozostałe karty nie wydają się bardzo potężne. Grałem też paroma postaciami uznawanymi za słabe i często odnosiłem całkowicie odwrotne wrażenie. Osobiście dość mocno polubiłem summony, które przy dobrym wykorzystaniu stają się ustawionymi na stałe bonusowymi obrażeniami co kolejkę. Ot trzeba z nimi inaczej grać i czasem pójdą sobie na śmierć, ale często w dłuższej perspektywie zagranie summona to karta idąca na lost, która zadaje 20 obrażeń i robi jeszcze za żywą tarczę. Osobiście polecam te małe zabaweczki, bo ten chaos dodaje dodatkowych wyzwań.
Sam jestem też już na etapie kampanii, gdzie mamy 7 poziom prosperity i 14 emerytur za nami grając w dwie osoby. Ciągle nie jest wszystko odblokowane i musiałem już wracać do tej samej postaci. Mimo wszystko każda kolejna postać pozwala na nowe ciekawe otwarcie, bo i pula przedmiotów jest teraz olbrzymia. Ostatnio wróciłem do jednej postaci gdzie po uzyskaniu paru przedmiotów udało się wymyślić idealne combo regeneracyjne i nawet przy powrocie mogę odkrywać na nowo potencjał danej klasy.
Ja tam nieustannie polecam
Widziałem wspomnianą postać z autokillami, ale ogólnie była to dla nas jedna z nudniejszych postaci. Równocześnie nie wydawała się mocno przegięta, bo wymaga kombinowania a jej pozostałe karty nie wydają się bardzo potężne. Grałem też paroma postaciami uznawanymi za słabe i często odnosiłem całkowicie odwrotne wrażenie. Osobiście dość mocno polubiłem summony, które przy dobrym wykorzystaniu stają się ustawionymi na stałe bonusowymi obrażeniami co kolejkę. Ot trzeba z nimi inaczej grać i czasem pójdą sobie na śmierć, ale często w dłuższej perspektywie zagranie summona to karta idąca na lost, która zadaje 20 obrażeń i robi jeszcze za żywą tarczę. Osobiście polecam te małe zabaweczki, bo ten chaos dodaje dodatkowych wyzwań.
Sam jestem też już na etapie kampanii, gdzie mamy 7 poziom prosperity i 14 emerytur za nami grając w dwie osoby. Ciągle nie jest wszystko odblokowane i musiałem już wracać do tej samej postaci. Mimo wszystko każda kolejna postać pozwala na nowe ciekawe otwarcie, bo i pula przedmiotów jest teraz olbrzymia. Ostatnio wróciłem do jednej postaci gdzie po uzyskaniu paru przedmiotów udało się wymyślić idealne combo regeneracyjne i nawet przy powrocie mogę odkrywać na nowo potencjał danej klasy.
Ja tam nieustannie polecam
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Możesz ten pierwszy set up zrobić po prostu z innych kart/potka. To serio nie jest problem. Poza tym nie trzeba tego tak serio grać 4 razy z rzędu, zazwyczaj wystarcza np trzy razy po dwa razy w różnych pokojach
Podejrzewam, że w 2 osoby może być trochę łatwiej je utrzymać przy życiu. im więcej osób tym większy tłum i summon prawie zawsze zbierze jakiś focus, szczególnie, że ma pierwszeństwo przed swoim właścicielem.Osobiście dość mocno polubiłem summony, które przy dobrym wykorzystaniu stają się ustawionymi na stałe bonusowymi obrażeniami co kolejkę. Ot trzeba z nimi inaczej grać i czasem pójdą sobie na śmierć, ale często w dłuższej perspektywie zagranie summona to karta idąca na lost, która zadaje 20 obrażeń i robi jeszcze za żywą tarczę. Osobiście polecam te małe zabaweczki, bo ten chaos dodaje dodatkowych wyzwań.
- Gizmoo
- Posty: 4127
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2686 times
- Been thanked: 2599 times
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Spoko, to skoro tak uważasz i jesteś tak bardzo tolerancyjny, to czemu piszesz takie stwierdzenia:
Coś się to nie skleja z powyższą wypowiedzią, a właśnie powyższe zdanie zmotywowało mnie do mojego wpisu. Można się pasjonować GH, sam to robię, ale to nie znaczy, żeby być ślepym na jego wady. I tutaj nie chodzi, że jestem "zbyt wybredny". Po prostu gołym okiem widać pewne niedociągnięcia przy dłuższej grze.
Niedorzecznym pomysłem jest polecanie "To graj inaczej, to nie będziesz się źle bawił. Graj wolniej, rzadziej, nie otwieraj nowych pudełek, etc. - to ci się tak szybko nie znudzi". Gram tak (a przynajmniej się staram), jak zaprojektował ją twórca. I twierdzę, że gram zdecydowanie za rzadko - bo spotykamy się tylko raz w tygodniu (czasami jeszcze rzadziej), a są tacy, którzy łupią w Glooma codziennie.
Wracając do tematu:
Zwróciłem głównie uwagę na to, że jak wbijesz 9 poziom, to poza ulepszaniem kart za koszmarne ilości złota - w zasadzie nie masz w czym się rozwijać. I gra wtedy przestaje być tak pasjonująca. Problemem stają się warunki emerytury. Prywatne cele to chyba najbardziej niezbalansowana część GH. Są takie, które jest niezmiernie łatwo zrealizować - w zasadzie "przy okazji" grania, a są takie, które są albo mozolne, albo wymagają rozegrania konkretnych scenariuszy - co często związane jest później z powtórnym przechodzeniem przygód, które już udało się skończyć. Fabuła więc stoi w miejscu, bo co chwila musimy wracać do scenariuszy już rozegranych.
Wracając do nieszczęsnego 9 poziomu: Skoro twoja postać się nie rozwija - to naturalnym odruchem jest sięgnięcie po jakąś nową. I tutaj - jak musisz się męczyć przy realizowaniu celów "emeryturki" to różowo nie jest. Podczas ostatnich rozgrywek zaczęliśmy trochę naginać zasady gry, byleby tylko szybciej zrealizować te cele.
Nie lubię łamać zasad, chcę grać zgodnie z tym, jak grę zaprojektował jej twórca, ale jeszcze bardziej - nie lubię się męczyć.
Następną postacią, którą wybiorę - chce trochę pograć i na pewno zacznę dużo poniżej poziomu naszego prosperity. I mam nadzieję, że warunki "emeryturki" będą się realizowały przy okazji dalszej rozgrywki, a nie będą nią kierowały w 100%.
P.S. Summony są w zasadzie bezużyteczne - ale nawet nie poprzez to, że mają tak mało HP, ale przez to, że są tak mało mobilne. Bo to, że są czasami na jednego "strzała" byłoby ok, gdyby można je było wysłać do konkretnego wroga i np. zablokować mu ruch na 1 turę, albo go sfocusować, ale... Przy tak mizernych punktach ruchu summonów jest to niestety nieosiągalne.
Spoiler:
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 193 times
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
7 prosperity przy dwóch postaciach to bardzo dużo, z drugiej strony 14 emerytur to mega dużo... Jak to zrobiliście? Ile rozgrywek? Ja gram z home rulem i skaluje prosperity do ilości graczy w ten sposób:odmu pisze: ↑02 lip 2018, 14:29 Sam jestem też już na etapie kampanii, gdzie mamy 7 poziom prosperity i 14 emerytur za nami grając w dwie osoby. Ciągle nie jest wszystko odblokowane i musiałem już wracać do tej samej postaci. Mimo wszystko każda kolejna postać pozwala na nowe ciekawe otwarcie, bo i pula przedmiotów jest teraz olbrzymia. [...]
Spoiler:
Do dyskusji dorzucę swoje przemyślenia odnośnie różnych postaci i skalowani się gry. Z moich doświadczeń wynika, że faktycznie gra skaluje się gorzej przy wyższych poziomach i nowych postaciach. Pojawiają się różne comba, które mogą znacznie ułatwić grę. Też pojawia się nieco większa losowość. Jednak to nie psuje nam zupełnie rozgrywek. Podkręcamy sobie poziom do "hard", ale też nie skupiamy się na jakimś power gamingu bo nie ma takiej potrzeby. Wygrywamy 95% scenariuszy... i w sumie to nam odpowiada. Zakładam, że wynika to również z doświadczenia.
Co do postaci, to każda ma swój inny feeling i różni się istotnie ... na tyle... by warto się w daną postać trochę wkręcić. Większość wymaga też przestawienia się na inne tory. Piła gra zupełnie inaczej niż cthulhu, błyskawica zupełnie inaczej niż "kółka w kółkach"... Zawsze można wybrać postać inną niż odblokowaną, a nawet jedną z początkowych.
Ostatnio zmieniony 02 lip 2018, 14:56 przez elayeth, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 43 times
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Gizmoo po prostu psujecie sobie grę levelując postać do poziomu Prosperity. Odblokowana postać powinna zaczynać od 1 poziomu więc pewnie więcej czasu byś miał na zrobienie celu życiowego i bawienia się postacią.
- TuReK
- Posty: 1482
- Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
- Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 75 times
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
W grze głównie o rozwijaniu postaci zaczynanie na 7 poziomie to ewidentne psucie sobie zabawy.
Można zrobić postać na 1 lv albo 2, pograć nieco żeby ją poczuć i zastanowić się jak ją rozwijać. Potem przy dowolnej wizycie w mieście podciągnąć ją wyżej jeżeli ma się ochotę.
Można zrobić postać na 1 lv albo 2, pograć nieco żeby ją poczuć i zastanowić się jak ją rozwijać. Potem przy dowolnej wizycie w mieście podciągnąć ją wyżej jeżeli ma się ochotę.
Z pustego i Saruman nie naleje
- Ardel12
- Posty: 3389
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 2064 times
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Całkowicie się nie zgodzę. Summony dobrze wykorzystane potrafią uratować postaciom skórę.Trzeba po prostu dobrze wykorzystywać mechanikę ruchu potworów i ich element focusowania. U mnie podobnie jak i u odmu stworki potrafią wrogom uprzykrzyć życie. Nie każda postać je potrzebuje, w niektórych kombinacjach będą słabe. IMHO nie można powiedzieć, że są bezużyteczne.Gizmoo pisze: ↑02 lip 2018, 14:45
P.S. Summony są w zasadzie bezużyteczne - ale nawet nie poprzez to, że mają tak mało HP, ale przez to, że są tak mało mobilne. Bo to, że są czasami na jednego "strzała" byłoby ok, gdyby można je było wysłać do konkretnego wroga i np. zablokować mu ruch na 1 turę, albo go sfocusować, ale... Przy tak mizernych punktach ruchu summonów jest to niestety nieosiągalne.
Spoiler:
- Gizmoo
- Posty: 4127
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2686 times
- Been thanked: 2599 times
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Hmm... U nas nikt nie gra summonami. Przestaliśmy po kilkunastu próbach. Za mało ruchliwe i nie wielka kontrola nad ich działaniem. Nie widzieliśmy ani jednego sensownego ich zastosowania. W pierwszych grach - może jeszcze, ale później zagrywane były dla tych kilku PD-ków. Ale z ciekawości zapytam - u jakich postaci to działa? Bo odblokowaliśmy prawie wszystko i... Nie mam pojęcia u kogo mogą dobrze działać summony.
Tak. Przejęzyczenie, lub jak kto woli - przeklawiaturzenie.
- Gizmoo
- Posty: 4127
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2686 times
- Been thanked: 2599 times
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 23 wrz 2011, 22:18
- Lokalizacja: Trzebnica
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 15 times
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Postacie gdzie moim zdaniem dobrze chodzą summony to:
-kółeczka
- spellweaver - fajny summon na początku gry
- scoundrel -bardzo dobre wsparcie dla umiejetnosci scoundrela
- kółka
- i mój ulubieniec nutka
-kółeczka
- spellweaver - fajny summon na początku gry
- scoundrel -bardzo dobre wsparcie dla umiejetnosci scoundrela
- kółka
- i mój ulubieniec nutka
Spoiler:
U mnie bez modyfikacji zasad jak w spoilerze powyżej. Mam gdzieś 70 partii w kampanii dwuosobowej za sobą i chyba główne co mnie rozróżnia od innych grających to fakt, że moje postacie mają swoje cele życiowe i fabuła jest dla nich na dalszym planie. Więc skaczemy z wątku na wątek by móc robić swoje cele. Moich postaci nie interesuje ratowanie świata ani pomaganie innym a ich własny cel życiowy. Pozwalam sobie na sprawdzanie czy w dostępnych scenariuszach są potrzebne mi do zabicia potworki oraz czy nie skończyłem już wszystkich misji w danym regionie i czegoś nie będzie trzeba powtórzyć (powtarzam jednak tylko wtedy gdy nie ma innej możliwości. No i jakoś to się toczy. No i unikam celi, które dobrze działają na wielu graczy.elayeth pisze: ↑02 lip 2018, 14:557 prosperity przy dwóch postaciach to bardzo dużo, z drugiej strony 14 emerytur to mega dużo... Jak to zrobiliście? Ile rozgrywek? Ja gram z home rulem i skaluje prosperity do ilości graczy w ten sposób:odmu pisze: ↑02 lip 2018, 14:29 Sam jestem też już na etapie kampanii, gdzie mamy 7 poziom prosperity i 14 emerytur za nami grając w dwie osoby. Ciągle nie jest wszystko odblokowane i musiałem już wracać do tej samej postaci. Mimo wszystko każda kolejna postać pozwala na nowe ciekawe otwarcie, bo i pula przedmiotów jest teraz olbrzymia. [...]Ja mam za sobą 46 rozgrywek, większość w 3 osoby. Mamy prosperity 6 i 5 emerytur za sobą.Spoiler:
Grałem też w gronie 3 osobowym z postacią skupiającą się na summonach. Spoiler co do postaci i celu życiowego
Spoiler:
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Ma może ktoś z Was nadprogramową kartę #74 attack modifier card dla Cragheart? W mojej kopii nie ma, napisałem do wydawcy ale może ktoś ma na miejscu w Polsce.
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Czy gra się sensownie skaluje na solo?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Czy to bardzo utrudnia grę? Pytam bo grywam głównie sam i raczej bez szans na zagranie z kimś a ew. wyłożenie ponad 600 zł to jednak jest wydatek.
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War
Nie powiem Ci, ja będę miał drugą skrajność bo mamy 5 osobową stałą grupę.
Grałem 3 losowe scenariusze solo i było ok ale dlatego aby poznać zasady nie jestem fanem gry solo
Wszystko działa dobrze jest to tryb opisany w instrukcji mechanicznie bez zarzutu tak więc jak lubisz grac solo i nie przeszkadza Ci ogarnianie 2 postaci to na pewno będzie dobrze!