O właśnie! Gdyby jeszcze można było się przed tym jakoś bronić to by człowiek kminił jak nie paść ofiarą. I nie mówcie mi że przed meteorem nie da się obronić . Faktycznie prymitywna i mało wyrafinowana ta negatywna interakcja, jak gdyby dodana na silę, po to żeby tylko była.warlock pisze:Negatywna interakcja w eurograch musi być zrobiona z głową, a nie na zasadzie arbitralnego wskazania palcem, w dodatku bez możliwości obrony.
Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
- Tomzaq
- Posty: 1728
- Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
- Lokalizacja: Silesia Superior
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 86 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Jest jedna karta, która chroni m.in. roślinki przed meteorytami.Bea pisze:O właśnie! Gdyby jeszcze można było się przed tym jakoś bronić to by człowiek kminił jak nie paść ofiarą. I nie mówcie mi że przed meteorem nie da się obronić . Faktycznie prymitywna i mało wyrafinowana ta negatywna interakcja, jak gdyby dodana na silę, po to żeby tylko była.warlock pisze:Negatywna interakcja w eurograch musi być zrobiona z głową, a nie na zasadzie arbitralnego wskazania palcem, w dodatku bez możliwości obrony.
Who is John Galt?
Posiadam
Posiadam
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 561 times
- Been thanked: 1266 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Wow, jedna karta na wielką talię, której przeglądasz w 4 graczy ledwo połowę podczas gryTomzaq pisze:Jest jedna karta, która chroni m.in. roślinki przed meteorytami.Bea pisze:O właśnie! Gdyby jeszcze można było się przed tym jakoś bronić to by człowiek kminił jak nie paść ofiarą. I nie mówcie mi że przed meteorem nie da się obronić . Faktycznie prymitywna i mało wyrafinowana ta negatywna interakcja, jak gdyby dodana na silę, po to żeby tylko była.warlock pisze:Negatywna interakcja w eurograch musi być zrobiona z głową, a nie na zasadzie arbitralnego wskazania palcem, w dodatku bez możliwości obrony.
- warlock
- Posty: 4675
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1988 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Ta karta to w ogóle nieporozumienie, jest tak przypadkowa że aż żal że w ogóle jest w talii .
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- mat_eyo
- Posty: 5612
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 803 times
- Been thanked: 1253 times
- Kontakt:
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Hm, talię przewijam przy każdej grze 4-5osobowejFojtu pisze:Wow, jedna karta na wielką talię, której przeglądasz w 4 graczy ledwo połowę podczas gry
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 561 times
- Been thanked: 1266 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Trochę koloryzuję, żeby wyszło na moje, czepiasz sięmat_eyo pisze:Hm, talię przewijam przy każdej grze 4-5osobowejFojtu pisze:Wow, jedna karta na wielką talię, której przeglądasz w 4 graczy ledwo połowę podczas gry
- Gizmoo
- Posty: 4122
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2672 times
- Been thanked: 2589 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Dokładnie tak! Może nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie, ale w żadnym stopniu nie umniejsza to jakości gry. A negatywna interakcja na planszy - jest moim zdaniem kapitalnie wymyślona.warlock pisze:Ja też się zgadzam, że ta negatywna interakcja jest słabo zaimplementowana. Ale nie niszczy mi to frajdy z grania .
Zobaczmy, co by było, gdyby tej negatywnej (w kartach i na planszy) interakcji TM nie posiadało:
1. Nie ma innego mechanizmu catch up, więc natychmiast pojawia się problem uciekającego lidera (któremu możemy popsuć szyki za pomocą kart).
2. Nie ma konkurowania o pola na planszy - odchodzi więc połowa rozkminy, a przede wszystkim - jakiekolwiek napięcie związane z rozgrywką.
3. Odpada wyścig o punkty w kamieniach milowych i budowanie konkretnych strategii.
Mi właśnie totalnie gra by nie podeszła, gdybym musiał koncentrować się WYŁĄCZNIE na budowie własnego silniczka. Ta interakcja jest moim zdaniem niezbędna, by gra generowała jakieś napięcie i wymuszała obserwowanie ruchów przeciwnika.Marx pisze:koncentrujesz się na swoim silniczku,
W ten sposób walczysz z syndromem uciekającego lidera. Jeżeli tego nie ma - to pojawia się również brak zbalansowania. Tylko poprzez "wskazanie palcem", możesz choć trochę popsuć szyki temu, komu idzie najlepiej w walce o punkty i takie rozwiązania są w wielu euro grach.warlock pisze:Negatywna interakcja w eurograch musi być zrobiona z głową, a nie na zasadzie arbitralnego wskazania palcem,
Z prymitywną to się absolutnie nie zgodzę - bo jest zrobiona w konkretnym celu i jest cechą mechaniki. Zgodzę się natomiast z tym, że jest mało wyrafinowana. Przydały by się po prostu lepiej wymyślone karty akcji i /lub (pisałem o tym wcześniej) - ta negatywna interakcja mogła być opcjonalna.Bea pisze:Faktycznie prymitywna i mało wyrafinowana ta negatywna interakcja, jak gdyby dodana na silę, po to żeby tylko była.
Mam nadzieję, że w dodatku powstaną lepsze karty i dla niektórych - będzie to opcjonalny moduł.
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Generalnie nie ma o czym za bardzo dyskutować. Negatywna interakcja z kart jest tu dość niefortunnie zaimplementowana i w grze optymalizacyjnej może przeszkadzać. Mnie w zastosowanej skali nie przeszkadza zanadto, a świadomość istnienia takich kart dodaje dreszczyku. Gdyby konsekwencje były poważniejsze (odrzuć rywalowi kartę z ręki, przejmij miasto albo tytuł itp.) to już bym nie zdzierżył.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- Gambit
- Posty: 5242
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 527 times
- Been thanked: 1849 times
- Kontakt:
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
O ile sie orientuję ta negatywna interakcja JEST opcjonalna. W instrukcji jest napisane, że nie trzeba wykonywać tej części karty, która odbiera coś innemu graczowi.Gizmoo pisze:Przydały by się po prostu lepiej wymyślone karty akcji i /lub (pisałem o tym wcześniej) - ta negatywna interakcja mogła być opcjonalna.
Mam nadzieję, że w dodatku powstaną lepsze karty i dla niektórych - będzie to opcjonalny moduł.
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 561 times
- Been thanked: 1266 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Punkt 2 i 3 to cieżko nazwać wielce negatywną interakcją - jak dla mnie negatywna to taka, kiedy bijesz bezpośrednio w innego gracza - zdejmując mu figurki, kradnąc zasoby itp. Konkurowanie ze sobą o miejsca na planszy czy akcje to po prostu interakcja (inaczej każdy worker placement to by była negatywna interakcja, co raczej mija się z prawdą).Gizmoo pisze:Dokładnie tak! Może nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie, ale w żadnym stopniu nie umniejsza to jakości gry. A negatywna interakcja na planszy - jest moim zdaniem kapitalnie wymyślona.warlock pisze:Ja też się zgadzam, że ta negatywna interakcja jest słabo zaimplementowana. Ale nie niszczy mi to frajdy z grania .
Zobaczmy, co by było, gdyby tej negatywnej (w kartach i na planszy) interakcji TM nie posiadało:
1. Nie ma innego mechanizmu catch up, więc natychmiast pojawia się problem uciekającego lidera (któremu możemy popsuć szyki za pomocą kart).
2. Nie ma konkurowania o pola na planszy - odchodzi więc połowa rozkminy, a przede wszystkim - jakiekolwiek napięcie związane z rozgrywką.
3. Odpada wyścig o punkty w kamieniach milowych i budowanie konkretnych strategii.
Problem w tym, że jako że negatywna interakcja jest tylko na roślinki, to może zdarzyć się, że lider w ogóle nie ma roślinek, i obrywa zupełnie ktoś inny (tak było w naszej grze w dużej mierze). Jakby miał to być mechanizm zatrzymywania lidera to trzeba by było mieć mechanizm, który bije w różne miejsca a nie 1.Gizmoo pisze: W ten sposób walczysz z syndromem uciekającego lidera. Jeżeli tego nie ma - to pojawia się również brak zbalansowania. Tylko poprzez "wskazanie palcem", możesz choć trochę popsuć szyki temu, komu idzie najlepiej w walce o punkty i takie rozwiązania są w wielu euro grach.
- warlock
- Posty: 4675
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1988 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Nie zgodzę się, bo to działa w dwie strony . Mocny, bogaty gracz może tak samo niszczyć zasoby słabszemu i odjechać punktowo jeszcze bardziej, uniemożliwiając mu nadrobienie strat.Gizmoo pisze:W ten sposób walczysz z syndromem uciekającego lidera. Jeżeli tego nie ma - to pojawia się również brak zbalansowania. Tylko poprzez "wskazanie palcem", możesz choć trochę popsuć szyki temu, komu idzie najlepiej w walce o punkty i takie rozwiązania są w wielu euro grach.warlock pisze:Negatywna interakcja w eurograch musi być zrobiona z głową, a nie na zasadzie arbitralnego wskazania palcem,
Inna sprawa, że nie przepadam za wprowadzaniem za wszelką cenę mechanizmu hamowania postępu lidera w grach. Jeśli ktoś ucieka punktowo, to zazwyczaj zasługuje na wygraną, bo grał lepiej. .
Bez sensu jest płacić za kartę i nie skorzystać ze wszystkich jej zdolności . Przepłacasz i nie grasz optymalnie.Gambit pisze:O ile sie orientuję ta negatywna interakcja JEST opcjonalna. W instrukcji jest napisane, że nie trzeba wykonywać tej części karty, która odbiera coś innemu graczowi.
Można umówić się przed partią, że nie realizujemy negatywnych efektów takich kart, ale wtedy "destabilizujemy równowagę kosztową" talii .
Nie bije tylko w roślinki - możesz kraść surowce/megakredyty i obniżać produkcję poszczególnych surowców.Fojtu pisze:Problem w tym, że jako że negatywna interakcja jest tylko na roślinki,
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 561 times
- Been thanked: 1266 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
A to przepraszam, u nas podczas gry padło ze 3-4 bijących w roślinki a żadna w cokolwiek innego. Żadna też mi przez rączki nie przeszła, więc nie wiedziałem. To trochę lepiej, co nie zmienia faktu że średnio pasujewarlock pisze:Nie bije tylko w roślinki - możesz kraść surowce/megakredyty i obniżać produkcję poszczególnych surowców.Fojtu pisze:Problem w tym, że jako że negatywna interakcja jest tylko na roślinki,
- mat_eyo
- Posty: 5612
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 803 times
- Been thanked: 1253 times
- Kontakt:
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Bo my graliśmy w wariant standardowy. W wariancie z Erą Korporacyjną są karty bijące we wszystko.Fojtu pisze:A to przepraszam, u nas podczas gry padło ze 3-4 bijących w roślinki a żadna w cokolwiek innego. Żadna też mi przez rączki nie przeszła, więc nie wiedziałem. To trochę lepiej, co nie zmienia faktu że średnio pasujewarlock pisze:Nie bije tylko w roślinki - możesz kraść surowce/megakredyty i obniżać produkcję poszczególnych surowców.Fojtu pisze:Problem w tym, że jako że negatywna interakcja jest tylko na roślinki,
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Na marginesie powyższego przypomnę zapomniany temat - Cztery barwy interakcji (tabelka)Fojtu pisze:jak dla mnie negatywna to taka, kiedy bijesz bezpośrednio w innego gracza - zdejmując mu figurki, kradnąc zasoby itp. Konkurowanie ze sobą o miejsca na planszy czy akcje to po prostu interakcja (inaczej każdy worker placement to by była negatywna interakcja, co raczej mija się z prawdą).
Jakiego rodzaju interakcją jest podnoszenie poziomu terraformacji, uniemożliwiające zagranie niektórych kart rywalowi?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- Gizmoo
- Posty: 4122
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2672 times
- Been thanked: 2589 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Odnosiłem się do tego, co powiedział w swoim podsumowaniu Rahdo.Fojtu pisze:Punkt 2 i 3 to cieżko nazwać wielce negatywną interakcją
Nope - W grach, w których jest losowość w kartach - ktoś może po prostu dobrać/dostać lepsze karty. Pierwszy lepszy przykład z brzegu - Blood Rage, Arcadia Quest.warlock pisze:Jeśli ktoś ucieka punktowo, to zazwyczaj zasługuje na wygraną, bo grał lepiej. .
Darn! Myślałem, że graliśmy z full opcją.mat_eyo pisze:Bo my graliśmy w wariant standardowy. W wariancie z Erą Korporacyjną są karty bijące we wszystko.
Wow! Jaki fajny topic!tomb pisze:Na marginesie powyższego przypomnę zapomniany temat - Cztery barwy interakcji (tabelka)
- warlock
- Posty: 4675
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1988 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
W Race for the Galaxy też jest losowość w kartach, a jednak liczy się skill i w podstawce nie ma bicia lidera .Nope - W grach, w których jest losowość w kartach - ktoś może po prostu dobrać/dostać lepsze karty. Pierwszy lepszy przykład z brzegu - Blood Rage, Arcadia Quest.
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- mat_eyo
- Posty: 5612
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 803 times
- Been thanked: 1253 times
- Kontakt:
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Nie, graliśmy w wersję standardową, bez dodatkowych kart. Nie pamiętam, czy graliśmy z draftem, chyba nie. Jednak spokojnie, np. mój ulubiony wariant to właśnie zaawansowane korporacje, karty standardowe, produkcja od 1 i brak draftu, czyli dokładnie tak jak graliśmyGizmoo pisze:Darn! Myślałem, że graliśmy z full opcją.mat_eyo pisze:Bo my graliśmy w wariant standardowy. W wariancie z Erą Korporacyjną są karty bijące we wszystko.
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Interakcja i losowość, tematy powracające tu jak bumerang
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- Pan_K
- Posty: 2506
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Wszedłem w posiadanie i zagrałem wczoraj rozpoznawczą partię solo...
...i po jakichś czterech godzinach skończyłem czwartą partię z rzędu...
Grałem od początku z wyborem zwykłych korporacji, ale bez ery korporacyjnej.
Jak pod koniec pierwszej partii miałem już ogląd, na jakich zasadach pracują karty i jak się twory silniczek, pomyślałem - nie no, jak nie dam rady?!
Dziś jeszcze jedna partyjka: znów mi się nie udało. Gra faktycznie świetna. Cały czas paskudnie wygląda.
Czekam na możliwość sprawdzenia pełnej rozgrywki w więcej osób.
...i po jakichś czterech godzinach skończyłem czwartą partię z rzędu...
Grałem od początku z wyborem zwykłych korporacji, ale bez ery korporacyjnej.
Jak pod koniec pierwszej partii miałem już ogląd, na jakich zasadach pracują karty i jak się twory silniczek, pomyślałem - nie no, jak nie dam rady?!
Dziś jeszcze jedna partyjka: znów mi się nie udało. Gra faktycznie świetna. Cały czas paskudnie wygląda.
Czekam na możliwość sprawdzenia pełnej rozgrywki w więcej osób.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 430 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Czyli wszystkie partie przegrałeś? Po raz kolejny opinia - a praktycznie pewny mój zakup po dodruku z usunięciem gaf - że w solo jest bardzo trudno wygrać, to aż tak widoczne?Pan_K pisze:Wszedłem w posiadanie i zagrałem wczoraj rozpoznawczą partię solo...
...i po jakichś czterech godzinach skończyłem czwartą partię z rzędu...
Grałem od początku z wyborem zwykłych korporacji, ale bez ery korporacyjnej.
Jak pod koniec pierwszej partii miałem już ogląd, na jakich zasadach pracują karty i jak się twory silniczek, pomyślałem - nie no, jak nie dam rady?!
Dziś jeszcze jedna partyjka: znów mi się nie udało. Gra faktycznie świetna. Cały czas paskudnie wygląda.
Czekam na możliwość sprawdzenia pełnej rozgrywki w więcej osób.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 15 lip 2016, 21:33
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Super. To jest właśnie plus.Yavi pisze:Interakcja i losowość
Interakcja często warunkowo zależna natomiast losowość, hmmm ... potrafi być dołująca ale nie na tyle żeby psuć pozytywne wrażenia z rozgrywki
- Pan_K
- Posty: 2506
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Przegrałem na razie wszystkie, choć dzisiejszą partię zagrałem właściwie tylko z rozpędu. Wcześniej było posiedzenie w Eclipse na 5 osób (z tłumaczeniem zasad) i Impuls na 4 osoby (też z tłumaczeniem). W sumie dobre 7 godzin z przerwami. Terraformacja nie mogła się dziś udać po tym wszystkim. Jednak zapowiada się niezły tytuł do grania solo, mimo że rozgrywka jest okrojona z kilku drobiazgów w stosunku do multiplayera.kastration pisze:Czyli wszystkie partie przegrałeś? Po raz kolejny opinia - a praktycznie pewny mój zakup po dodruku z usunięciem gaf - że w solo jest bardzo trudno wygrać, to aż tak widoczne?Pan_K pisze:Wszedłem w posiadanie i zagrałem wczoraj rozpoznawczą partię solo...
...i po jakichś czterech godzinach skończyłem czwartą partię z rzędu...
Grałem od początku z wyborem zwykłych korporacji, ale bez ery korporacyjnej.
Jak pod koniec pierwszej partii miałem już ogląd, na jakich zasadach pracują karty i jak się twory silniczek, pomyślałem - nie no, jak nie dam rady?!
Dziś jeszcze jedna partyjka: znów mi się nie udało. Gra faktycznie świetna. Cały czas paskudnie wygląda.
Czekam na możliwość sprawdzenia pełnej rozgrywki w więcej osób.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
To ja chyba źle doczytałem zasady, bo pozbyłem się gry po wygraniu 5/5 gier, a śrubowania wyniku nie lubiękastration pisze:Czyli wszystkie partie przegrałeś? Po raz kolejny opinia - a praktycznie pewny mój zakup po dodruku z usunięciem gaf - że w solo jest bardzo trudno wygrać, to aż tak widoczne?Pan_K pisze:Wszedłem w posiadanie i zagrałem wczoraj rozpoznawczą partię solo...
...i po jakichś czterech godzinach skończyłem czwartą partię z rzędu...
Grałem od początku z wyborem zwykłych korporacji, ale bez ery korporacyjnej.
Jak pod koniec pierwszej partii miałem już ogląd, na jakich zasadach pracują karty i jak się twory silniczek, pomyślałem - nie no, jak nie dam rady?!
Dziś jeszcze jedna partyjka: znów mi się nie udało. Gra faktycznie świetna. Cały czas paskudnie wygląda.
Czekam na możliwość sprawdzenia pełnej rozgrywki w więcej osób.
- Pan_K
- Posty: 2506
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Jest jeszcze opcja, że jesteś taki genialny, albo że ja taki kiepski. No i jeszcze taka, że ja coś pokręciłem z zasadami.esztfke pisze: To ja chyba źle doczytałem zasady, bo pozbyłem się gry po wygraniu 5/5 gier, a śrubowania wyniku nie lubię
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Da się wygrać, to tylko kwestia ogrania. Z reguły udaje mi się Terraformacja w grze solo. Ostatnio przegrałem, ale dosłownie o włos, zabrakło mi tylko jednego stopnia temperatury. Czasem emocje są do samego końca. Fajnie się gra biorąc za każdym razem inną korporację startową.
Np. tę co pozwala kupować za jednostki ciepła, więc kupowałem te karty które pozwalały mi zwiększać produkcję ciepła, potem za nie podwyższałem temperaturę, ale reszta leżała odłogiem czyli tlen i oceany. Gdzieś za półmetkiem raczej nie wierzyłem w swój sukces, no cóż najwyżej się nie uda, ale w końcuwce miałem tyle kasiory że w 14 pokoleniu... uff... udało się! Normalnie jak bym gonił odjeżdżający pociąg, ta gra potrafi zapewnić naprawdę spore emocje. Polecam!
Np. tę co pozwala kupować za jednostki ciepła, więc kupowałem te karty które pozwalały mi zwiększać produkcję ciepła, potem za nie podwyższałem temperaturę, ale reszta leżała odłogiem czyli tlen i oceany. Gdzieś za półmetkiem raczej nie wierzyłem w swój sukces, no cóż najwyżej się nie uda, ale w końcuwce miałem tyle kasiory że w 14 pokoleniu... uff... udało się! Normalnie jak bym gonił odjeżdżający pociąg, ta gra potrafi zapewnić naprawdę spore emocje. Polecam!
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.