Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Bea »

warlock pisze:Negatywna interakcja w eurograch musi być zrobiona z głową, a nie na zasadzie arbitralnego wskazania palcem, w dodatku bez możliwości obrony.
O właśnie! Gdyby jeszcze można było się przed tym jakoś bronić to by człowiek kminił jak nie paść ofiarą. I nie mówcie mi że przed meteorem nie da się obronić ;). Faktycznie prymitywna i mało wyrafinowana ta negatywna interakcja, jak gdyby dodana na silę, po to żeby tylko była.
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1728
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 113 times
Been thanked: 86 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Tomzaq »

Bea pisze:
warlock pisze:Negatywna interakcja w eurograch musi być zrobiona z głową, a nie na zasadzie arbitralnego wskazania palcem, w dodatku bez możliwości obrony.
O właśnie! Gdyby jeszcze można było się przed tym jakoś bronić to by człowiek kminił jak nie paść ofiarą. I nie mówcie mi że przed meteorem nie da się obronić ;). Faktycznie prymitywna i mało wyrafinowana ta negatywna interakcja, jak gdyby dodana na silę, po to żeby tylko była.
Jest jedna karta, która chroni m.in. roślinki przed meteorytami.
Who is John Galt?
Posiadam
Fojtu
Posty: 3396
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 561 times
Been thanked: 1266 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Fojtu »

Tomzaq pisze:
Bea pisze:
warlock pisze:Negatywna interakcja w eurograch musi być zrobiona z głową, a nie na zasadzie arbitralnego wskazania palcem, w dodatku bez możliwości obrony.
O właśnie! Gdyby jeszcze można było się przed tym jakoś bronić to by człowiek kminił jak nie paść ofiarą. I nie mówcie mi że przed meteorem nie da się obronić ;). Faktycznie prymitywna i mało wyrafinowana ta negatywna interakcja, jak gdyby dodana na silę, po to żeby tylko była.
Jest jedna karta, która chroni m.in. roślinki przed meteorytami.
Wow, jedna karta na wielką talię, której przeglądasz w 4 graczy ledwo połowę podczas gry :D
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4675
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1988 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: warlock »

Ta karta to w ogóle nieporozumienie, jest tak przypadkowa że aż żal że w ogóle jest w talii ;).
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5612
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 803 times
Been thanked: 1253 times
Kontakt:

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: mat_eyo »

Fojtu pisze:Wow, jedna karta na wielką talię, której przeglądasz w 4 graczy ledwo połowę podczas gry :D
Hm, talię przewijam przy każdej grze 4-5osobowej ;)
Fojtu
Posty: 3396
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 561 times
Been thanked: 1266 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Fojtu »

mat_eyo pisze:
Fojtu pisze:Wow, jedna karta na wielką talię, której przeglądasz w 4 graczy ledwo połowę podczas gry :D
Hm, talię przewijam przy każdej grze 4-5osobowej ;)
Trochę koloryzuję, żeby wyszło na moje, czepiasz się :lol:
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4122
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2672 times
Been thanked: 2589 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Gizmoo »

warlock pisze:Ja też się zgadzam, że ta negatywna interakcja jest słabo zaimplementowana. Ale nie niszczy mi to frajdy z grania ;).
Dokładnie tak! Może nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie, ale w żadnym stopniu nie umniejsza to jakości gry. A negatywna interakcja na planszy - jest moim zdaniem kapitalnie wymyślona.

Zobaczmy, co by było, gdyby tej negatywnej (w kartach i na planszy) interakcji TM nie posiadało:

1. Nie ma innego mechanizmu catch up, więc natychmiast pojawia się problem uciekającego lidera (któremu możemy popsuć szyki za pomocą kart).
2. Nie ma konkurowania o pola na planszy - odchodzi więc połowa rozkminy, a przede wszystkim - jakiekolwiek napięcie związane z rozgrywką.
3. Odpada wyścig o punkty w kamieniach milowych i budowanie konkretnych strategii.
Marx pisze:koncentrujesz się na swoim silniczku,
Mi właśnie totalnie gra by nie podeszła, gdybym musiał koncentrować się WYŁĄCZNIE na budowie własnego silniczka. Ta interakcja jest moim zdaniem niezbędna, by gra generowała jakieś napięcie i wymuszała obserwowanie ruchów przeciwnika.
warlock pisze:Negatywna interakcja w eurograch musi być zrobiona z głową, a nie na zasadzie arbitralnego wskazania palcem,
W ten sposób walczysz z syndromem uciekającego lidera. Jeżeli tego nie ma - to pojawia się również brak zbalansowania. Tylko poprzez "wskazanie palcem", możesz choć trochę popsuć szyki temu, komu idzie najlepiej w walce o punkty i takie rozwiązania są w wielu euro grach.
Bea pisze:Faktycznie prymitywna i mało wyrafinowana ta negatywna interakcja, jak gdyby dodana na silę, po to żeby tylko była.
Z prymitywną to się absolutnie nie zgodzę - bo jest zrobiona w konkretnym celu i jest cechą mechaniki. Zgodzę się natomiast z tym, że jest mało wyrafinowana. Przydały by się po prostu lepiej wymyślone karty akcji i /lub (pisałem o tym wcześniej) - ta negatywna interakcja mogła być opcjonalna.

Mam nadzieję, że w dodatku powstaną lepsze karty i dla niektórych - będzie to opcjonalny moduł.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4137
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 316 times
Been thanked: 345 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: tomb »

Generalnie nie ma o czym za bardzo dyskutować. Negatywna interakcja z kart jest tu dość niefortunnie zaimplementowana i w grze optymalizacyjnej może przeszkadzać. Mnie w zastosowanej skali nie przeszkadza zanadto, a świadomość istnienia takich kart dodaje dreszczyku. Gdyby konsekwencje były poważniejsze (odrzuć rywalowi kartę z ręki, przejmij miasto albo tytuł itp.) to już bym nie zdzierżył.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5242
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 527 times
Been thanked: 1849 times
Kontakt:

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Gambit »

Gizmoo pisze:Przydały by się po prostu lepiej wymyślone karty akcji i /lub (pisałem o tym wcześniej) - ta negatywna interakcja mogła być opcjonalna.

Mam nadzieję, że w dodatku powstaną lepsze karty i dla niektórych - będzie to opcjonalny moduł.
O ile sie orientuję ta negatywna interakcja JEST opcjonalna. W instrukcji jest napisane, że nie trzeba wykonywać tej części karty, która odbiera coś innemu graczowi.
Fojtu
Posty: 3396
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 561 times
Been thanked: 1266 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Fojtu »

Gizmoo pisze:
warlock pisze:Ja też się zgadzam, że ta negatywna interakcja jest słabo zaimplementowana. Ale nie niszczy mi to frajdy z grania ;).
Dokładnie tak! Może nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie, ale w żadnym stopniu nie umniejsza to jakości gry. A negatywna interakcja na planszy - jest moim zdaniem kapitalnie wymyślona.

Zobaczmy, co by było, gdyby tej negatywnej (w kartach i na planszy) interakcji TM nie posiadało:

1. Nie ma innego mechanizmu catch up, więc natychmiast pojawia się problem uciekającego lidera (któremu możemy popsuć szyki za pomocą kart).
2. Nie ma konkurowania o pola na planszy - odchodzi więc połowa rozkminy, a przede wszystkim - jakiekolwiek napięcie związane z rozgrywką.
3. Odpada wyścig o punkty w kamieniach milowych i budowanie konkretnych strategii.
Punkt 2 i 3 to cieżko nazwać wielce negatywną interakcją - jak dla mnie negatywna to taka, kiedy bijesz bezpośrednio w innego gracza - zdejmując mu figurki, kradnąc zasoby itp. Konkurowanie ze sobą o miejsca na planszy czy akcje to po prostu interakcja (inaczej każdy worker placement to by była negatywna interakcja, co raczej mija się z prawdą).
Gizmoo pisze: W ten sposób walczysz z syndromem uciekającego lidera. Jeżeli tego nie ma - to pojawia się również brak zbalansowania. Tylko poprzez "wskazanie palcem", możesz choć trochę popsuć szyki temu, komu idzie najlepiej w walce o punkty i takie rozwiązania są w wielu euro grach.
Problem w tym, że jako że negatywna interakcja jest tylko na roślinki, to może zdarzyć się, że lider w ogóle nie ma roślinek, i obrywa zupełnie ktoś inny (tak było w naszej grze w dużej mierze). Jakby miał to być mechanizm zatrzymywania lidera to trzeba by było mieć mechanizm, który bije w różne miejsca a nie 1.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4675
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1988 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: warlock »

Gizmoo pisze:
warlock pisze:Negatywna interakcja w eurograch musi być zrobiona z głową, a nie na zasadzie arbitralnego wskazania palcem,
W ten sposób walczysz z syndromem uciekającego lidera. Jeżeli tego nie ma - to pojawia się również brak zbalansowania. Tylko poprzez "wskazanie palcem", możesz choć trochę popsuć szyki temu, komu idzie najlepiej w walce o punkty i takie rozwiązania są w wielu euro grach.
Nie zgodzę się, bo to działa w dwie strony ;). Mocny, bogaty gracz może tak samo niszczyć zasoby słabszemu i odjechać punktowo jeszcze bardziej, uniemożliwiając mu nadrobienie strat.

Inna sprawa, że nie przepadam za wprowadzaniem za wszelką cenę mechanizmu hamowania postępu lidera w grach. Jeśli ktoś ucieka punktowo, to zazwyczaj zasługuje na wygraną, bo grał lepiej. ;).
Gambit pisze:O ile sie orientuję ta negatywna interakcja JEST opcjonalna. W instrukcji jest napisane, że nie trzeba wykonywać tej części karty, która odbiera coś innemu graczowi.
Bez sensu jest płacić za kartę i nie skorzystać ze wszystkich jej zdolności ;). Przepłacasz i nie grasz optymalnie.

Można umówić się przed partią, że nie realizujemy negatywnych efektów takich kart, ale wtedy "destabilizujemy równowagę kosztową" talii ;).
Fojtu pisze:Problem w tym, że jako że negatywna interakcja jest tylko na roślinki,
Nie bije tylko w roślinki - możesz kraść surowce/megakredyty i obniżać produkcję poszczególnych surowców.
Fojtu
Posty: 3396
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 561 times
Been thanked: 1266 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Fojtu »

warlock pisze:
Fojtu pisze:Problem w tym, że jako że negatywna interakcja jest tylko na roślinki,
Nie bije tylko w roślinki - możesz kraść surowce/megakredyty i obniżać produkcję poszczególnych surowców.
A to przepraszam, u nas podczas gry padło ze 3-4 bijących w roślinki a żadna w cokolwiek innego. Żadna też mi przez rączki nie przeszła, więc nie wiedziałem. To trochę lepiej, co nie zmienia faktu że średnio pasuje :P
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5612
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 803 times
Been thanked: 1253 times
Kontakt:

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: mat_eyo »

Fojtu pisze:
warlock pisze:
Fojtu pisze:Problem w tym, że jako że negatywna interakcja jest tylko na roślinki,
Nie bije tylko w roślinki - możesz kraść surowce/megakredyty i obniżać produkcję poszczególnych surowców.
A to przepraszam, u nas podczas gry padło ze 3-4 bijących w roślinki a żadna w cokolwiek innego. Żadna też mi przez rączki nie przeszła, więc nie wiedziałem. To trochę lepiej, co nie zmienia faktu że średnio pasuje :P
Bo my graliśmy w wariant standardowy. W wariancie z Erą Korporacyjną są karty bijące we wszystko.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4137
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 316 times
Been thanked: 345 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: tomb »

Fojtu pisze:jak dla mnie negatywna to taka, kiedy bijesz bezpośrednio w innego gracza - zdejmując mu figurki, kradnąc zasoby itp. Konkurowanie ze sobą o miejsca na planszy czy akcje to po prostu interakcja (inaczej każdy worker placement to by była negatywna interakcja, co raczej mija się z prawdą).
Na marginesie powyższego przypomnę zapomniany temat - Cztery barwy interakcji (tabelka)
Jakiego rodzaju interakcją jest podnoszenie poziomu terraformacji, uniemożliwiające zagranie niektórych kart rywalowi?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4122
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2672 times
Been thanked: 2589 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Gizmoo »

Fojtu pisze:Punkt 2 i 3 to cieżko nazwać wielce negatywną interakcją
Odnosiłem się do tego, co powiedział w swoim podsumowaniu Rahdo.
warlock pisze:Jeśli ktoś ucieka punktowo, to zazwyczaj zasługuje na wygraną, bo grał lepiej. ;).
Nope - W grach, w których jest losowość w kartach - ktoś może po prostu dobrać/dostać lepsze karty. Pierwszy lepszy przykład z brzegu - Blood Rage, Arcadia Quest.
mat_eyo pisze:Bo my graliśmy w wariant standardowy. W wariancie z Erą Korporacyjną są karty bijące we wszystko.
Darn! Myślałem, że graliśmy z full opcją. :?
tomb pisze:Na marginesie powyższego przypomnę zapomniany temat - Cztery barwy interakcji (tabelka)
Wow! Jaki fajny topic! :)
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4675
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1988 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: warlock »

Nope - W grach, w których jest losowość w kartach - ktoś może po prostu dobrać/dostać lepsze karty. Pierwszy lepszy przykład z brzegu - Blood Rage, Arcadia Quest.
W Race for the Galaxy też jest losowość w kartach, a jednak liczy się skill i w podstawce nie ma bicia lidera ;).
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5612
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 803 times
Been thanked: 1253 times
Kontakt:

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: mat_eyo »

Gizmoo pisze:
mat_eyo pisze:Bo my graliśmy w wariant standardowy. W wariancie z Erą Korporacyjną są karty bijące we wszystko.
Darn! Myślałem, że graliśmy z full opcją. :?
Nie, graliśmy w wersję standardową, bez dodatkowych kart. Nie pamiętam, czy graliśmy z draftem, chyba nie. Jednak spokojnie, np. mój ulubiony wariant to właśnie zaawansowane korporacje, karty standardowe, produkcja od 1 i brak draftu, czyli dokładnie tak jak graliśmy ;)
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Yavi »

Interakcja i losowość, tematy powracające tu jak bumerang :D
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Pan_K »

Wszedłem w posiadanie i zagrałem wczoraj rozpoznawczą partię solo...
...i po jakichś czterech godzinach skończyłem czwartą partię z rzędu... :shock:
Grałem od początku z wyborem zwykłych korporacji, ale bez ery korporacyjnej.
Jak pod koniec pierwszej partii miałem już ogląd, na jakich zasadach pracują karty i jak się twory silniczek, pomyślałem - nie no, jak nie dam rady?!
Dziś jeszcze jedna partyjka: znów mi się nie udało. Gra faktycznie świetna. Cały czas paskudnie wygląda.
Czekam na możliwość sprawdzenia pełnej rozgrywki w więcej osób.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1218
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 430 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: kastration »

Pan_K pisze:Wszedłem w posiadanie i zagrałem wczoraj rozpoznawczą partię solo...
...i po jakichś czterech godzinach skończyłem czwartą partię z rzędu... :shock:
Grałem od początku z wyborem zwykłych korporacji, ale bez ery korporacyjnej.
Jak pod koniec pierwszej partii miałem już ogląd, na jakich zasadach pracują karty i jak się twory silniczek, pomyślałem - nie no, jak nie dam rady?!
Dziś jeszcze jedna partyjka: znów mi się nie udało. Gra faktycznie świetna. Cały czas paskudnie wygląda.
Czekam na możliwość sprawdzenia pełnej rozgrywki w więcej osób.
Czyli wszystkie partie przegrałeś? Po raz kolejny opinia - a praktycznie pewny mój zakup po dodruku z usunięciem gaf - że w solo jest bardzo trudno wygrać, to aż tak widoczne?
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
EMI_NAT
Posty: 104
Rejestracja: 15 lip 2016, 21:33
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: EMI_NAT »

Yavi pisze:Interakcja i losowość
Super. To jest właśnie plus.
Interakcja często warunkowo zależna natomiast losowość, hmmm ... potrafi być dołująca ale nie na tyle żeby psuć pozytywne wrażenia z rozgrywki
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Pan_K »

kastration pisze:
Pan_K pisze:Wszedłem w posiadanie i zagrałem wczoraj rozpoznawczą partię solo...
...i po jakichś czterech godzinach skończyłem czwartą partię z rzędu... :shock:
Grałem od początku z wyborem zwykłych korporacji, ale bez ery korporacyjnej.
Jak pod koniec pierwszej partii miałem już ogląd, na jakich zasadach pracują karty i jak się twory silniczek, pomyślałem - nie no, jak nie dam rady?!
Dziś jeszcze jedna partyjka: znów mi się nie udało. Gra faktycznie świetna. Cały czas paskudnie wygląda.
Czekam na możliwość sprawdzenia pełnej rozgrywki w więcej osób.
Czyli wszystkie partie przegrałeś? Po raz kolejny opinia - a praktycznie pewny mój zakup po dodruku z usunięciem gaf - że w solo jest bardzo trudno wygrać, to aż tak widoczne?
Przegrałem na razie wszystkie, choć dzisiejszą partię zagrałem właściwie tylko z rozpędu. Wcześniej było posiedzenie w Eclipse na 5 osób (z tłumaczeniem zasad) i Impuls na 4 osoby (też z tłumaczeniem). W sumie dobre 7 godzin z przerwami. Terraformacja nie mogła się dziś udać po tym wszystkim. Jednak zapowiada się niezły tytuł do grania solo, mimo że rozgrywka jest okrojona z kilku drobiazgów w stosunku do multiplayera.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
esztfke
Posty: 311
Rejestracja: 20 lut 2015, 14:49
Has thanked: 29 times
Been thanked: 16 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: esztfke »

kastration pisze:
Pan_K pisze:Wszedłem w posiadanie i zagrałem wczoraj rozpoznawczą partię solo...
...i po jakichś czterech godzinach skończyłem czwartą partię z rzędu... :shock:
Grałem od początku z wyborem zwykłych korporacji, ale bez ery korporacyjnej.
Jak pod koniec pierwszej partii miałem już ogląd, na jakich zasadach pracują karty i jak się twory silniczek, pomyślałem - nie no, jak nie dam rady?!
Dziś jeszcze jedna partyjka: znów mi się nie udało. Gra faktycznie świetna. Cały czas paskudnie wygląda.
Czekam na możliwość sprawdzenia pełnej rozgrywki w więcej osób.
Czyli wszystkie partie przegrałeś? Po raz kolejny opinia - a praktycznie pewny mój zakup po dodruku z usunięciem gaf - że w solo jest bardzo trudno wygrać, to aż tak widoczne?
To ja chyba źle doczytałem zasady, bo pozbyłem się gry po wygraniu 5/5 gier, a śrubowania wyniku nie lubię :P
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Pan_K »

esztfke pisze: To ja chyba źle doczytałem zasady, bo pozbyłem się gry po wygraniu 5/5 gier, a śrubowania wyniku nie lubię :P
Jest jeszcze opcja, że jesteś taki genialny, albo że ja taki kiepski. No i jeszcze taka, że ja coś pokręciłem z zasadami.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Da się wygrać, to tylko kwestia ogrania. Z reguły udaje mi się Terraformacja w grze solo. Ostatnio przegrałem, ale dosłownie o włos, zabrakło mi tylko jednego stopnia temperatury. Czasem emocje są do samego końca. Fajnie się gra biorąc za każdym razem inną korporację startową.
Np. tę co pozwala kupować za jednostki ciepła, więc kupowałem te karty które pozwalały mi zwiększać produkcję ciepła, potem za nie podwyższałem temperaturę, ale reszta leżała odłogiem czyli tlen i oceany. Gdzieś za półmetkiem raczej nie wierzyłem w swój sukces, no cóż najwyżej się nie uda, ale w końcuwce miałem tyle kasiory że w 14 pokoleniu... uff... udało się! Normalnie jak bym gonił odjeżdżający pociąg, ta gra potrafi zapewnić naprawdę spore emocje. Polecam!
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
ODPOWIEDZ