Strona 53 z 102

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 11 lis 2014, 19:15
autor: FaLqUa
Przebrnąłem przez cały wątek i niestety nie mogłem się doczytać informacji na temat jednej karty z "talii Tajemnic"

We wczorajszej grze wylosowaliśmy kartę "Koce". Karta mówi: "W Fazie Nocy, odrzucając znacznik z tej karty, możecie zignorować jedną chmurę zimową. Można użyć Kocy więcej niż raz w jednej rundzie."

Jako, że Faza Nocy następuje po Fazie pogody to czy ignorowanie chmury zimowej dotyczy obecnej rundy czy odrzucamy Koce na chybił trafił zakładając, że w następnej rundzie może być zimno i warto się do tego przygotować?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 11 lis 2014, 19:18
autor: uday
Myślę, że to błąd na karcie. W końcu nie będziesz się ogrzewał dziś, bo spodziewasz się, że jutro będzie zimno.

Jeśli potrzebujesz oficjalnego potwierdzenia to najlepiej napisz po prostu do Portalu.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 11 lis 2014, 19:30
autor: Pan_K
Raczej nie ma błędu. Chodzi o to, że w fazie pogody, jeśli rzucasz białą kością, może wypaść jedna chmurka śniegowa i wtedy odrzucasz jeden biały znacznik z karty koca, unieszkodliwiając chmurkę. Ale na białej kości jest też opcja dwu chmurek śniegowych. Wtedy można w jednej rundzie odrzucić dwa znaczniki z karty koca i anihilować obie.

Tak przynajmniej ja rozumiem to działanie.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 11 lis 2014, 20:17
autor: FaLqUa
Pan_K pisze:Raczej nie ma błędu. Chodzi o to, że w fazie pogody, jeśli rzucasz białą kością, może wypaść jedna chmurka śniegowa i wtedy odrzucasz jeden biały znacznik z karty koca, unieszkodliwiając chmurkę. Ale na białej kości jest też opcja dwu chmurek śniegowych. Wtedy można w jednej rundzie odrzucić dwa znaczniki z karty koca i anihilować obie.

Tak przynajmniej ja rozumiem to działanie.
Tę część karty rozumiesz dobrze i z tym nie mam problemu :) Bardziej chodzi mi o to, że Koc należy odrzucać w Fazie Nocy czyli już po rozegraniu Fazy Pogody. Dlatego pytam się czy Koce dotyczą obecnej rundy czy następnej.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 11 lis 2014, 20:27
autor: Pan_K
FaLqUa pisze:
Pan_K pisze:Raczej nie ma błędu. Chodzi o to, że w fazie pogody, jeśli rzucasz białą kością, może wypaść jedna chmurka śniegowa i wtedy odrzucasz jeden biały znacznik z karty koca, unieszkodliwiając chmurkę. Ale na białej kości jest też opcja dwu chmurek śniegowych. Wtedy można w jednej rundzie odrzucić dwa znaczniki z karty koca i anihilować obie.

Tak przynajmniej ja rozumiem to działanie.
Tę część karty rozumiesz dobrze i z tym nie mam problemu :) Bardziej chodzi mi o to, że Koc należy odrzucać w Fazie Nocy czyli już po rozegraniu Fazy Pogody. Dlatego pytam się czy Koce dotyczą obecnej rundy czy następnej.
No to coś przeoczyłem. Gdzie jest napisane, że trzeba odrzucić? Na karcie napisane jest, cytuję, "Zachowajcie tę kartę". Chyba że rozmawiamy o różnych kartach...

Re: Odp: Robinson Crusoe: AotCI

: 11 lis 2014, 20:46
autor: janekb
Pan_K pisze:
FaLqUa pisze:
Pan_K pisze:Raczej nie ma błędu. Chodzi o to, że w fazie pogody, jeśli rzucasz białą kością, może wypaść jedna chmurka śniegowa i wtedy odrzucasz jeden biały znacznik z karty koca, unieszkodliwiając chmurkę. Ale na białej kości jest też opcja dwu chmurek śniegowych. Wtedy można w jednej rundzie odrzucić dwa znaczniki z karty koca i anihilować obie.

Tak przynajmniej ja rozumiem to działanie.
Tę część karty rozumiesz dobrze i z tym nie mam problemu :) Bardziej chodzi mi o to, że Koc należy odrzucać w Fazie Nocy czyli już po rozegraniu Fazy Pogody. Dlatego pytam się czy Koce dotyczą obecnej rundy czy następnej.
No to coś przeoczyłem. Gdzie jest napisane, że trzeba odrzucić? Na karcie napisane jest, cytuję, "Zachowajcie tę kartę". Chyba że rozmawiamy o różnych kartach...
Nie odpowiadasz na pytanie. Przeczytaj o co było pytanie ;-) a co do odpowiedzi to też myślę, że jest to błąd, a raczej nieścisłość.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 11 lis 2014, 21:02
autor: Pan_K
OK - załapałem. Mój błąd.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 11 lis 2014, 21:47
autor: FaLqUa
janekb wysłałem zapytanie do portalgames i zobaczymy co odpowiedzą :) Nawet nie wiesz ile ludzi może zginąć na wyspie przez tą nieścisłość :( ;)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 11 lis 2014, 21:56
autor: janekb
Ja bym uznał, że chodzi o fazę pogody, no ale zobaczymy co powie Portal.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 12 lis 2014, 20:12
autor: Pynio
100% pomyłka na karcie.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 12 lis 2014, 21:00
autor: FaLqUa
Otrzymałem odpowiedź od PortalGames na temat karty "Kocy" i okazało się, że wdarł się tam błąd. Zamiast Faza Nocy powinno być napisane Faza Pogody.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 13 lis 2014, 00:22
autor: AiS
Z innej beczki:
Ile Przeklęta Wyspa ma obszarów?
Tyle ile jest kafelków, tyle ile jest "zamkniętych" obszarów na mapie, tyle ile jest obszarów, łącznie z "niepełnymi", a może jeszcze inna opcja?

Pytanie istotne z punktu rozpatrywania znaczników mgły (2. scenariusz).

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 13 lis 2014, 00:26
autor: Michał M
AiS pisze:Z innej beczki:
Ile Przeklęta Wyspa ma obszarów?
Tyle ile jest kafelków, tyle ile jest "zamkniętych" obszarów na mapie, tyle ile jest obszarów, łącznie z "niepełnymi", a może jeszcze inna opcja?

Pytanie istotne z punktu rozpatrywania znaczników mgły (2. scenariusz).
W instrukcji (o ile pamiętam, albo na początku, albo przy opisie fazy eksploracji) jest informacja o tym, gdzie można kłaść kafelki wyspy. Drugi scenariusz nie zmienia tych zasad.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 13 lis 2014, 11:29
autor: AiS
Michał M pisze:
AiS pisze:Z innej beczki:
Ile Przeklęta Wyspa ma obszarów?
Tyle ile jest kafelków, tyle ile jest "zamkniętych" obszarów na mapie, tyle ile jest obszarów, łącznie z "niepełnymi", a może jeszcze inna opcja?

Pytanie istotne z punktu rozpatrywania znaczników mgły (2. scenariusz).
W instrukcji (o ile pamiętam, albo na początku, albo przy opisie fazy eksploracji) jest informacja o tym, gdzie można kłaść kafelki wyspy. Drugi scenariusz nie zmienia tych zasad.
Racja - na str. 4 instrukcji (przygotowanie do gry) jest czerwona obwódka z opisem "obszar wyspy biorący udział w grze".
A więc sprawa jasna - 10 obszarów.
thx

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 13 lis 2014, 11:33
autor: AiS
AiS pisze:
AiS pisze:Trochę już późno i może dlatego mam wątpliwości. Sytuacja wygląda tak:
Dwa pojedyncze pionki jednego gracza są przypisane do akcji eksploracji i porządkowania obozu.
Podczas akcji eksploracji jest przygoda "Zagubiony" co równa się "nocy poza obozem".
Czy słusznie rozpatruję drugą akcję normalnie? Mimo, że poza obozem to postać ma prawo uporządkować swoje tymczasowe lokum - tak sobie to tłumaczę, a nie znalazłem nic w instrukcji ani FAQu.
A teraz trudniejsza wersja:
na polu porządkowania obozu jest żeton (-1 pion akcji)
Do akcji porządkowania przypisany był jeden pion gracza, który się zagubił i 1 pion Piętaszka (jako wspólna akcja)
Akcja jest udana czy nie?

Taka sytuacja na pewno się często nie zdarza, ale mi się dzisiaj przytrafiło :-)
Oficjalna odpowiedź Portalu:
(...)Proszę zwrócić uwagę, że karta mówi o tym, że Noc
rozpatrujesz poza Obozem, a więc akcje dokańczasz w standardowy sposób -
jest to normalna sytuacja.(...)

Re: robinson crusoe: adventure on the cursed island(P)

: 13 lis 2014, 20:54
autor: Konduktor
Jeśli mam poziom broni 0 i atakuję bestię z pistoletem +3. Czy podczas odejmowania poziomu broni dostaję ranę czy odejmuje się z tymczasowego poziomu broni jaki daje mi pistolet?

Re: robinson crusoe: adventure on the cursed island(P)

: 13 lis 2014, 22:20
autor: Rune
Oficjalny FAQ str. 11:
Mając tymczasowe bonusy do siły broni, co muszę zrobić, kiedy zabijam Bestię i z karty wynika, żeby
całkowicie obniżyć poziom broni?

Karta Bestii obniża poziom broni na planszy. Jeżeli nie można tego zrobić, przesuwając znacznik na planszy,
wówczas Postać otrzymuje rany. Tymczasowy bonus do poziomu broni jest tylko dodatkowym bonusem do
porównania siły, ale nie jest poziomem broni, który można obniżyć.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2014, 19:10
autor: sirafin
Żeton Przygody
INSTRUKCJA str. 14 pisze:Podczas najbliższej Akcji wskazanego typu (bez względu na to
czy będzie ona rozpatrywana w bieżącej rundzie, czy dopiero
w kolejnych), należy dobrać i rozpatrzeć kartę Przy-
gody, niezależnie od tego, ile pionków zostało przypisanych do
takiej Akcji ani czy została wyrzucona Przygoda na kości Przy-
gody. Po rozpatrzeniu efektu należy odrzucić ten żeton.
Instynktownie odrzuciłbym żeton od razu przed dobraniem karty, ale przez to ostatnie nabrałem wątpliwości i chciałbym dopytać, co zrobić w takiej sytuacji:

Przy polu Akcji leży żeton Przygody.
Wykonuję tę akcję dwoma pinkami, ale dobieram kartę Przygody ze względu na żeton Przygody.
Karta Przygody nakazuje umieścić żeton Przygody na tym polu Akcji.
I co teraz? Nie umieszczam żetonu, bo może być tylko jeden, a aktualny nie został jeszcze odrzucony?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2014, 23:23
autor: AiS
sirafin pisze:Żeton Przygody
INSTRUKCJA str. 14 pisze:Podczas najbliższej Akcji wskazanego typu (bez względu na to
czy będzie ona rozpatrywana w bieżącej rundzie, czy dopiero
w kolejnych), należy dobrać i rozpatrzeć kartę Przy-
gody, niezależnie od tego, ile pionków zostało przypisanych do
takiej Akcji ani czy została wyrzucona Przygoda na kości Przy-
gody. Po rozpatrzeniu efektu należy odrzucić ten żeton.
Instynktownie odrzuciłbym żeton od razu przed dobraniem karty, ale przez to ostatnie nabrałem wątpliwości i chciałbym dopytać, co zrobić w takiej sytuacji:

Przy polu Akcji leży żeton Przygody.
Wykonuję tę akcję dwoma pinkami, ale dobieram kartę Przygody ze względu na żeton Przygody.
Karta Przygody nakazuje umieścić żeton Przygody na tym polu Akcji.
I co teraz? Nie umieszczam żetonu, bo może być tylko jeden, a aktualny nie został jeszcze odrzucony?
wg FAQ:
(...)Okrągły znacznik z symbolem „?” pozostaje na kartach aż do chwili wykonania odpowiedniej akcji, a
następnie po wzięciu karty przygody zostaje odrzucony.(...)

ale trochę dalej:

(...)Taki znacznik Przygody pozostaje w grze do momentu, gdy wykonuje się pierwszą akcję powodującą
rozpatrzenie tej Przygody, następnie jest odrzucany.(...)

I tak jak pierwszy jest w miarę jasny to drugi można zinterpretować dwojako.
:-)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lis 2014, 23:44
autor: AiS
Ale żeby nie było tak łatwo... w angielskim FAQu 1.01 nie ma zapisu "po wzięciu karty" tylko "po rozpatrzeniu przygody" czyli zgodnie z instrukcją.

Z kolei byłoby bez sensu jeżeli zielona karta każe położyć zielony ? na polu akcji tylko po to, aby za chwilę (po rozpatrzeniu przygody) go usunąć.

Napisałbym do Portalu, bo możemy sobie gdybać a pewności nie mieć. Portalowcy szybko odpowiadają, ale przed poniedziałkiem bym nie liczył ;-)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 16 lis 2014, 13:21
autor: tomo
Witam serdecznie :)

Mam problem z rozpatrywaniem Żetonów Odkryć. Powiedzmy, że są to Specjalne Odkrycia, scenariusz nr 1 Rozbitkowie. Chcę użyć Ziół, które według karty scenariusza leczą 1 ranę. Czy leczę z jednej osoby czy ze wszystkich? Analogicznie Medalik z portretem kobiety - kto dostaje 3 Determinacje? Wszyscy? Dzielę to, czy tylko gracz nr 1?

Dzięki za pomoc :)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 16 lis 2014, 13:34
autor: uday
Jedna rana to jedna rana. Wybierasz, która postać (bądź Piętaszek) są leczone. Natomiast zabiłeś mi gwoździa z tymi trzema żetonami determinacji. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem i zawsze grałem tak, że jedna postać (bądź Piętaszek) je dostaje. Jednak z drugiej strony, jeśli jakiś efekt leczy kilka ran (i nie odwołuje się do konkretnej postaci), to można je usunąć w dowolnej kombinacji z dowolnych bohaterów (bądź Piętaszka).

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 16 lis 2014, 22:01
autor: piotrek007r
tomo pisze:Witam serdecznie :)

....Analogicznie Medalik z portretem kobiety - kto dostaje 3 Determinacje? Wszyscy? Dzielę to, czy tylko gracz nr 1?

Dzięki za pomoc :)
Też zadawałem to pytanie na początku gry, wyszło chyba na to że dostaje tylko jedna osoba, ale nie głupim pomysłem byłoby podzielenie tego tak jak można rozdzielać leczenie

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 16 lis 2014, 22:11
autor: Lothrain
piotrek007r pisze:
tomo pisze:Witam serdecznie :)

....Analogicznie Medalik z portretem kobiety - kto dostaje 3 Determinacje? Wszyscy? Dzielę to, czy tylko gracz nr 1?

Dzięki za pomoc :)
Też zadawałem to pytanie na początku gry, wyszło chyba na to że dostaje tylko jedna osoba, ale nie głupim pomysłem byłoby podzielenie tego tak jak można rozdzielać leczenie
Moim zdaniem punkty determinacji dostaje gracz, który znalazł medalik, czyli wykonywał akcję eksploracji. Chowa za pazuchę i pociesza się w chwilach zwątpienia, ale z pewnością nie dzieli się z innymi. Aż chciałoby się to opisać bardziej dosadnie , ale nie wypada.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 16 lis 2014, 22:38
autor: piotrek007r
Lothrain pisze:
piotrek007r pisze:
tomo pisze:Witam serdecznie :)

....Analogicznie Medalik z portretem kobiety - kto dostaje 3 Determinacje? Wszyscy? Dzielę to, czy tylko gracz nr 1?

Dzięki za pomoc :)
Też zadawałem to pytanie na początku gry, wyszło chyba na to że dostaje tylko jedna osoba, ale nie głupim pomysłem byłoby podzielenie tego tak jak można rozdzielać leczenie
Moim zdaniem punkty determinacji dostaje gracz, który znalazł medalik, czyli wykonywał akcję eksploracji. Chowa za pazuchę i pociesza się w chwilach zwątpienia, ale z pewnością nie dzieli się z innymi. Aż chciałoby się to opisać bardziej dosadnie , ale nie wypada.
Lecz może także pocieszyć towarzysza niedoli i mu (lub jej) pokazać :D

PS: Ktoś tu jest małym egoistą :wink: