Tak naprawde sporo zalezy od dociagu, a balans jest moim zdaniem niezly. Wcale nie widze, zeby Borgo jakos strasznie odstawalo od reszty.Dabi pisze:Opowieści o tym jaki to Borgo nie jest mocniejszy a jedynie "najprostszy w obsłudze" nieco przedstawianie kałasznikowa jako jedynie "najprostsze wyjście" wcale nie mocniejsze od wyboru noża na strzelaninę. Wraz z nauką gry problem się nieco zmniejsza ale to nie znaczy, że znika. Najlepiej dlatego grać mecz - rewanż z zamianą frakcji.
Każdy ma prawo do własnego zdania ale czasami warto mieć to na uwadze i wyrobić sobie własne zdanie w kwestii balansu a nie powtarzać zasłyszane opinie. Gra jest dobra ale balans jest jedną z nielicznych wad a nie kolejną zaletą.
Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Neuroshima Hex
Re: Neuroshima Hex
Dyskusje o balansie nigdy nie dobiegną końca, bo żadna ze stron nie potrafi ostatecznie udowodnić swoich racji.
Losowość w Hexie sprawia, że można jej użyć jako argumentu w obie strony.
Dla mnie losowość jest największym atutem tej gry. Oczekiwanie na właściwy żeton, radość z dobrego dociągu albo rozczarowanie pechowym to sól rozgrywki. Kto tego nie akceptuje, ten irytuje się przy rozgrywce albo gada o złym balansie lub braku kontroli nad grą.
Losowość w Hexie sprawia, że można jej użyć jako argumentu w obie strony.
Dla mnie losowość jest największym atutem tej gry. Oczekiwanie na właściwy żeton, radość z dobrego dociągu albo rozczarowanie pechowym to sól rozgrywki. Kto tego nie akceptuje, ten irytuje się przy rozgrywce albo gada o złym balansie lub braku kontroli nad grą.
Re: Neuroshima Hex
Czy ktoś wie o co chodzi z tymi kartami taktyki do Hexa, zapowiadanymi przez Portal ?
- beerbear87
- Posty: 96
- Rejestracja: 11 mar 2014, 17:34
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Neuroshima Hex
scathlock, trzewik mówi o tym w nowym wideo https://www.youtube.com/watch?v=LCAwXGQ ... e=youtu.be
- lesar
- Posty: 595
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Neuroshima Hex
To będą karty, które będzie można zagrać w trakcie rozgrywki np. uleczenie jednostki lub zachowanie dodatkowego żetonu
Wysłane z mojego SM-P900 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-P900 przy użyciu Tapatalka
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Re: Neuroshima Hex
Dzisiaj Portal ogłosił że wysprzedała się ostatnia patria army packów Dżungli i NY do 2.5 i już nie bedzie dodruków - więc sens pakowania się w 2.5 maleje.Ayaram pisze: -Trzeba w ogóle będzie się rozejrzec za wersją 2,5. Te nowe żetoniki jakoś IMO tracą troszkę na klimacie ; )
-
- Posty: 4095
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 99 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
W ogóle nie ma sensu się pchać. Kwestią czasu jest, kiedy nowe dodatki będą wychodzić tylko w wersji 3.0.
- maciejo
- Posty: 3374
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 129 times
- Been thanked: 132 times
Re: Neuroshima Hex
+1Pixa pisze:
Tak naprawde sporo zalezy od dociagu, a balans jest moim zdaniem niezly. Wcale nie widze, zeby Borgo jakos strasznie odstawalo od reszty.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Re: Neuroshima Hex
Karty taktyczne, mini-dodatek do Hexa już w sprzedaży, taniutko 5zł. Testował ktoś? Powie ktoś coś więcej? Link: http://portalgames.pl/sklep/index.php?r ... uct_id=168
- Sztefan
- Posty: 1697
- Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex
Gubię się już w tych dodatkach
http://www.boardgamegeek.com/boardgamee ... x-assassin
Ten koleżka jest dostępny tylko przez Dice Tower? Jeśli tak, to czy są plany, by się pojawił w innej formie (np. w sklepiku Portala)?

Czy to są karty, które kiedyś były w Duelu, czy jakieś całkiem nowe?Peter128 pisze:Karty taktyczne, mini-dodatek do Hexa już w sprzedaży, taniutko 5zł. Testował ktoś? Powie ktoś coś więcej? Link: http://portalgames.pl/sklep/index.php?r ... uct_id=168
http://www.boardgamegeek.com/boardgamee ... x-assassin
Ten koleżka jest dostępny tylko przez Dice Tower? Jeśli tak, to czy są plany, by się pojawił w innej formie (np. w sklepiku Portala)?
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex
Nie, karty Duel Chain Reaction sa tylko do gry na planszy Duela. To sa zupelnie nowe karty, ktore nigdy wczesniej nie byly w zaden sposob publikowane.
Tak, Assassin na chwile obecna jest eksluzywny dla Dice Tower i o ile sie nie myle to nie bylo oficjalnego potwierdzenia, ze zostanie wydany w Polsce, a jedynie ze "zapytaja o pozwolenie ze strony Dice Tower".
Tak, Assassin na chwile obecna jest eksluzywny dla Dice Tower i o ile sie nie myle to nie bylo oficjalnego potwierdzenia, ze zostanie wydany w Polsce, a jedynie ze "zapytaja o pozwolenie ze strony Dice Tower".
Joliet Jake na BGG
- 8janek8
- Posty: 910
- Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 28 times
Re: Neuroshima Hex
Czy kart taktycznych można również używać przy grze 3-4 os. i jak się one sprawdzają w takim układzie? Rozumiem, że w takim przypadku należy posiadać 2 komplety takich kart?
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex
Hm, nie wiem czy bylo to testowane i czy to bedzie fajne, ale dzialac to raczej bedzie i na 3-4 graczy... Tak, bedziesz musial chyba posiadac dwa komplety
Joliet Jake na BGG
- Ayaram
- Posty: 1758
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 871 times
Re: Neuroshima Hex
Ogólnie te karty to fajna sprawa jak wprowadzamy kogoś do gry. Dajemy mu karty by dac mu trochę przewagi w pierwszych meczach, po czasie ogarnie o co chodzi i już można grać normalnie ; ) A tak to raczej nie... Gdyby było 20 różnych z czego wybieramy 3 w zależności od swojej taktyki to może by przyniosło coś dobrego (no ale tylko może ; ) ) tak to neutralnie.
- Portal Games
- Posty: 1389
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 419 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Dzisiaj dotarł do nas dodatek VEGAS, tak się prezentuje:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 685&type=1
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 685&type=1
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 20 lis 2013, 13:18
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex
Ja właśnie stałem się posiadaczem Missisipi w edycji 2.5 i... znowu inne żetony
. Wszystkie armie, które mam (a mam wszystkie) poza Smatrem i Vegas z Duela są cienkie i mają małe znaczniki (ran, jadu etc.), natomiast nowe Missisipi ma żetony grube, a znaczniki są większe
.
No zdecydujcie się w końcu. Czy w 3.0 też jest taki chaos? Bo jeśli nie to trudno, kolekcja 2.5 przestanie się powiększać (i tak kiedyś musi nadejść ten moment).


No zdecydujcie się w końcu. Czy w 3.0 też jest taki chaos? Bo jeśli nie to trudno, kolekcja 2.5 przestanie się powiększać (i tak kiedyś musi nadejść ten moment).
- Portal Games
- Posty: 1389
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 419 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Na naszej stronie udostępniliśmy instrukcję i wideoinstrukcję do Vegas 3.0. Zapraszamy do pobierania/oglądania!
http://portalgames.pl/pl/vegas-3-0/
http://portalgames.pl/pl/vegas-3-0/
- Pojarzewski
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 sie 2014, 22:23
Re: Neuroshima Hex
Przeszukalem BGG i nigdzie sie nie natknalem. Czy produkuja juz armie fanowskir w layoucie V3.0 ?
Btw znalazlem swietny pomysl na luzno obracajace sie znaczniki obrazen, wystarczy zakrecic 2 razy wokol dolnego plastikowego bolca taka mikro gumke do wlosow, zwiazac i obciac wystajace konce.
Licznik kreci sie wyraznie z lekkim oporem i po problemie.
Ps. Chwale sie brand new pudelkami do 3.0

Pozdrawiam
Btw znalazlem swietny pomysl na luzno obracajace sie znaczniki obrazen, wystarczy zakrecic 2 razy wokol dolnego plastikowego bolca taka mikro gumke do wlosow, zwiazac i obciac wystajace konce.
Licznik kreci sie wyraznie z lekkim oporem i po problemie.

Ps. Chwale sie brand new pudelkami do 3.0


Pozdrawiam
- Ayaram
- Posty: 1758
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 871 times
Re: Neuroshima Hex
Od. W międzyczasie pograłem wszystkimi armiami (z wyjątkiem Mefisto), mieliście rację
trudno się oprzeć przed pudełeczkiem za 25 zł
I zgodnie z przewidywaniami Borgo robił coraz mniejsze wrażenie. Nowe armię dostawały myki, dzięki którym szybkość mutków przestała robić wrażenie. Ale dalej bym sie zastanawiał czy na tle samej podstawki nie jest op
Aktualnie bym obstawiał:
Najsłabsza armia: posterunek - może nie tyle słaby, co bardziej zależny od szczęścia. Przy braku jednostek w pierwszych turach, gdy przeciwnik zacznie nimi zasypywać ograniczając naszą mobilność, to trochę przytrudno wrócić do gry, niestety
Najsilniejsza armia: stalowa policja - tona sieci, +połączenie mobilności z tym odbiciem sprawia, że strasznie trudno planować cokolwiek przeciwko niemu
PS: planowany jest dodruk Sharrash w wersji 2,5 czy koniec jak powoli z resztą armii z 2,5? a może zna ktoś miejscówkę gdzie dalej jest do kupienia?



Najsłabsza armia: posterunek - może nie tyle słaby, co bardziej zależny od szczęścia. Przy braku jednostek w pierwszych turach, gdy przeciwnik zacznie nimi zasypywać ograniczając naszą mobilność, to trochę przytrudno wrócić do gry, niestety

Najsilniejsza armia: stalowa policja - tona sieci, +połączenie mobilności z tym odbiciem sprawia, że strasznie trudno planować cokolwiek przeciwko niemu

PS: planowany jest dodruk Sharrash w wersji 2,5 czy koniec jak powoli z resztą armii z 2,5? a może zna ktoś miejscówkę gdzie dalej jest do kupienia?
Re: Neuroshima Hex
Mysle, ze nie bedzie dodruku w wersji 2.5. Nowe armie natomiast przez jakis czas beda wychodzily w 2.5 i 3.0
- Kapelatejesy
- Posty: 88
- Rejestracja: 21 wrz 2014, 17:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Neuroshima Hex
Sprawdź w Venco.pl, co prawda nie mają 2.5 na stronie, ale kiedy byłem w sklepie niedawno (koło tygodnia) to jeszcze mieli. Polecam Ci wysłać maila z pytaniem.
Re: Neuroshima Hex
A moją ulubioną armią od lat pozostaje Neodżungla. Niby mam wszystkie oficjalne, ale chyba żadną nie gra mi się tak przyjemnie. Jedynie przy rozgrywce czteroosobowej jest ciężko, bo wtedy jest mało miejsca i czasu, co by się ten las mógł należycie rozrosnąć.
- Michał M
- Posty: 801
- Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Czy wersje 2.5 i 3.0 są ze sobą w pełni kompatybilne, czy poza szatą graficzną armie różnią się jeszcze czymś, przez co trudno je ze sobą mieszać?