Strona 54 z 102
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 24 lis 2014, 21:42
autor: NoMoRe
małe pytanie co do znacznika -1 akcja ruchu do wykonania czynności. (jest to znacznik co ma minus "pionek") Daje się go np. w scenariuszu 2 na kafelek/obszar gdzie jest mgła.
Czy mając obóz na kafelku z mgłą, czyli znacznikiem -1 na wykonywanie np. pomysłów też potrzebuję pionka więcej? Lub generalnie, mając znacznik -1 na kafelku (a nie na konkretnej akcji) do czego on się tyczny dokładnie?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 24 lis 2014, 22:11
autor: AiS
Żeton nie znajduje się na polu konkretnej akcji, ale na kafelku/obszarze chodzi więc o akcje na tymże podejmowane czyli: eksploracja nieodkrytego obszaru (lub Mrocznej świątyni w scenariuszu 2.) albo zbieranie surowców z danego kafelka.
A jeśli masz mgłę na kafelku z obozem (lub obóz na kafelku z mgłą

) to oprócz tego, że potrzebujesz dodatkowego pionka do
każdej akcji na tym kafelku (budowanie też, bo odbywa się w obozie) to dodatkowo nie otrzymujesz surowców w fazie produkcji.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 25 lis 2014, 11:48
autor: NoMoRe
Czyli po prostu: albo -1 do eksploracji obszaru, albo -1 do zbierania surowców z kafelka (na którym oczywiście to -1 jest).
Muszę się upewnić, bo wybacz, ale trochę zagmatwanie te odpowiedź napisałeś
Generalnie co najważniejsze: nie tyczy się to wtedy budowy np. dachu do swojego obozu (nawet jeśli -1 jest na kafelku z obozem?), czy wytwarzania pomysłów?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 25 lis 2014, 11:54
autor: Peter128
Masz rację, nie tyczy się.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 25 lis 2014, 13:03
autor: NoMoRe
No to w takim razie dziękuję za odpowiedź:)
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 25 lis 2014, 13:06
autor: piotrek007r
Z tą akcją budowania to bym uważał.
Skoro można wykonywać akcję budowy na innych kafelkach np: krzyże, to jest to jak najbardziej akcja na innym kafelku wyspy i efekt mgły będzie na nią działał. A co za tym idzie skoro mgła oddziałuje na akcję budowy na innych kafelkach to powinna też działać na akcję budowy na kafelku gdzie znajduję się obóz.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 25 lis 2014, 14:20
autor: NoMoRe
ciężko to wtedy rozpatrzeć... trzeba by wtedy podzielić na akcje budowy pomysłu i akcje budowy pomysłu-krzyża
i do krzyża -1 by działało, a do pomysłu już nie. Fabularnie miałoby to sens, pytanie co na to faktyczna instrukcja
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 25 lis 2014, 14:58
autor: uday
IMHO mgła działa na każdą akcję wykonaną na danym kaflu. Więc jeśli się ma obóz na kaflu z mgłą to wszystkie akcje budowania również są droższe o jednego piona. Tak rozumuję na podstawie mechaniki budowania krzyży na sąsiednich kaflach.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 25 lis 2014, 18:02
autor: AiS
NoMoRe pisze:
Muszę się upewnić, bo wybacz, ale trochę zagmatwanie te odpowiedź napisałeś
Przyznaję, że chyba bardziej zagmatwałem niż pomogłem. Wybaczcie

Poprawiłem swój poprzedni post.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 25 lis 2014, 18:14
autor: gwylliam
Jak rozpatrywać Fazę Pogody w scenariuszu Śladami dr Livingstone?
Czy dach chroni przed obrażeniami od chmur deszczowych? Wydaje się, że tak. Co zatem z chmurami śniegowymi? Tylko przedmioty specjalne jak Koce czy Piec? Szczerze to nie mam dobrego pomysłu.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 25 lis 2014, 21:13
autor: NoMoRe
no czyli niestety, ale tak jak myślałem... ehh kochany Robinson, czyż może być trudniej?:)
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 25 lis 2014, 21:29
autor: gwylliam
Nie podpowiedziales za duzo. Dalej nie mam pomyslu na rozpatrywanie Fazy Pogody w tym scenariuszu.
Jeśli przyjąć, że Dach chroni także przed chmurami śniegowymi, gra staje się zbyt łatwa.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 25 lis 2014, 21:59
autor: NoMoRe
Tzn ja odpisywałem w sprawie mojego pytania, szczerze mówiąc co do livingstone'a nie mam za bardzo pojęcia
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 26 lis 2014, 00:27
autor: Peter128
Przecież w Livingstonie jest bardzo wyraźnie napisane, że Dach, Piec, Koce itp działają na standardowych zasadach. Nie wyszukujcie problemów, tam gdzie ich nie ma.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 26 lis 2014, 07:22
autor: gwylliam
Dobrze. Zatem na przykładzie: mam jeden poziom Dachu. W Fazie Pogody wypada chmura deszczowa. Dach działa i Pierwszy Gracz jest bezpieczny. Tak?
W kolejnej turze wypada chmura śniegowa. Dach nie działa i o ile nie posiadam żadnych przedmiotów, które zniwelują efekt chmury - wszyscy dostaja po jednej Ranie. Tak?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 26 lis 2014, 08:02
autor: Peter128
No tak.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 26 lis 2014, 08:08
autor: Pynio
gwylliam pisze:Dobrze. Zatem na przykładzie: mam jeden poziom Dachu. W Fazie Pogody wypada chmura deszczowa. Dach działa i Pierwszy Gracz jest bezpieczny. Tak?
W kolejnej turze wypada chmura śniegowa. Dach nie działa i o ile nie posiadam żadnych przedmiotów, które zniwelują efekt chmury - wszyscy dostaja po jednej Ranie. Tak?
Co to znaczy Pierwszy Gracz? Chmury działają na wszystkich w obozie przecież.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 26 lis 2014, 08:58
autor: Pan_K
Pynio pisze:gwylliam pisze:Dobrze. Zatem na przykładzie: mam jeden poziom Dachu. W Fazie Pogody wypada chmura deszczowa. Dach działa i Pierwszy Gracz jest bezpieczny. Tak?
W kolejnej turze wypada chmura śniegowa. Dach nie działa i o ile nie posiadam żadnych przedmiotów, które zniwelują efekt chmury - wszyscy dostaja po jednej Ranie. Tak?
Co to znaczy Pierwszy Gracz? Chmury działają na wszystkich w obozie przecież.
Podobnie jak dach. Wszyscy w obozie są bezpieczni. Nie jest bezpieczny tylko ten, kto spędza noc poza obozem. Ale na niego też chmura nie działa w tym sensie, że noc w poza obozem rozpatruje się wg standardowych zasad dla takiej sytuacji.
(Zaznaczam, że nie grałem w Livingstone'a - wypowiadam się na podstawie stwierdzenia, że tam to wszystko działa standardowo).
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 26 lis 2014, 13:39
autor: gwylliam
W Livingstonie reguły Fazy Pogody zostały zmodyfikowane. Rezultaty rzutów pomarańczową kością pogody odczytuje się: chmura deszczowa - Pierwszy Gracz dostaje Ranę. Chmura śniegowa - wszyscy gracze dostają Ranę. Adnotacja niżej przed efektami można bronić się jak w standardowych zasadach np Dach, Piec, Koce itd.
Wszystko pięknie. O ile chmury deszczowe problemów w nie stwarzają, to przy sniegowych mam problem. W zasadach chmura śniegowa ma dwa efekty. Po pierwsze należy odrzucić drewno, by się ogrzać, po drugie posiadać Dach jak przed deszczem. Gdy nie spełnia się warunków - Rana za każdy brakujący poziom Dachu, brak drewna.
Pytanie: które efekty zastępują zasady specjalne scenariusza?
Mam wrażenie, że się zapętlilem trochę.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 26 lis 2014, 20:14
autor: Peter128
Bo szukasz dziury w całym
Chmura śniegowa - wszyscy gracze dostają Ranę. Adnotacja niżej przed efektami można bronić się jak w standardowych zasadach np Dach, Piec, Koce itd.
[qoute] W zasadach chmura śniegowa ma dwa efekty. Po pierwsze należy odrzucić drewno, by się ogrzać, po drugie posiadać Dach jak przed deszczem. Gdy nie spełnia się warunków - Rana za każdy brakujący poziom Dachu, brak drewna. [/quote]
To wyżej w grze w Livingstone'a, to niżej w grze wg standardowych zasad.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 30 lis 2014, 14:34
autor: Lothrain
Czy wielkie liście ze znalezisk są jednorazowe? Zakładam,że tak. Ale co ze starą płachtą z 3 scenariusza? Jednorazowa, czy wielorazowa?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 30 lis 2014, 14:57
autor: AiS
Wg instrukcji - wszystkie żetony odkryć są jednorazowe, jeżeli na karcie scenariusza nie zaznaczono inaczej (np. sztylet obrzędowy w scenariuszu 2.)
Tak więc zarówno wielkie liście jak i stara płachta (scenariusz 4. a nie 3.

) są jednorazowe.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 30 lis 2014, 15:06
autor: Lothrain
Tak zagraliśmy (numer scenariusza wziąłem ze łba, więc sorki za pomyłkę). I sromotnie przegraliśmy.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 08 gru 2014, 21:02
autor: Lothrain
Post pod postem - trudno. Scenariusz 6 "Rodzinka Robinsonów" załatwił mnie już 4 razy. Czy wypadająca na Kartach Wydarzeń księga, która obniża zbierane surowce o połowę oznacza, że jak mam 1 drewno i 1 żarcie to nie dostaję nic? Masakra jakaś.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 08 gru 2014, 21:47
autor: Peter128
Połowę sumy - czyli 1 żarcie lub 1 drewno
