Strona 54 z 58

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 25 lis 2023, 18:46
autor: Thanes
Ja kupiłem kdm ze 3 lata temu. Zagrałem 5 razy i życie nas czasowo pokonało. Wróciłem teraz przy okazji hype na GC. Mam 7 gier na razie. Dokupiłem brakujące dodatki. Wtedy miałem grube fomo i żal że nie brałem wszystkiego Le czas pokazuje że trzeba podejść na spokojnie. Jak gra wam się spodoba to sobie dokupicie dodatki. Ja do tej pory nie ograłem tego wszystkiego co kupiłem. Ale nie będę hipokrytą. Zamówiłem BK, froga i CoD ;)

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 25 lis 2023, 20:42
autor: krecilapka
Thanes pisze: 25 lis 2023, 18:46 Ja kupiłem kdm ze 3 lata temu. Zagrałem 5 razy i życie nas czasowo pokonało.
Śmiem twierdzić, że takich użytkowników KDMa jest LEGION!

Osobiście znam 3 graczy u których ta pozycja robi za pięknego półkownika. Jako gra na kiedyś, później, a z racji tego jaki był do niej utrudniony dostęp to rozbudzająca FOMO do niewyobrażalnych poziomów. Scalpersi na tym tytule niewątpliwie zarobili krocie.

Powinien to przeczytać BajBaj :P.
Mnóstwo graczy którzy siedzą w tym tytule robi to właśnie z racji zainteresowania modelarstwem, malowaniem. Jak żadna inna gra ten tytuł daje pole do popisu w tej materii. Weź to pod uwagę, czytając osoby mające podjarkę tym, że w sklepie pojawiła się jakaś jedna figurka. Ja kiedyś grywałem w kDMa ze znajomymi w lokalu i zdarzało mi się zapomnieć figurek. Naprawdę fajne gry nam wychodziły walcząc pożyczonymi ze stolika obok figurkami od Blood Rage;a przeciwko filiżance robiącej za potwora :P.
Wszyscy mamy w głowie psychologię ekonomiczną. Siadając do tytułu w który wiele zainwestowaliśmy, to już z tej racji taka gra ma duży bonus do tego by się spodobała. Ale jak podpytywałem troche osób to początki wszyscy mieli zbliżone. Jak skleili startowych Ocalałych i zaczęli nimi grać, to klejenie kolejnych już nie szło z takim entuzjazmem. BO tka naprawdę nic nie stoi na przeszkodzie byś tymi 4 figurkami przeszedł całą grę. Jak Ci się gra spodoba to dlatego, że zagra Ci w duszy ten świat, a nie 50 zajefajnych figurek. Figurki są dla modelarzy, a jak sam wspomniałeś nim nie jesteś. Po prostu zagraj bez żadnej dodatkowej inwestycji w malowanie i pimpowanie. Jak do gry będziesz siadał z jakąś klimatyczną muzą, a przed oczami będzie Ci płynęła dziejąca się historia to wtedy samoistnie będzie Ci się chciało doinwestowywać ten tytuł. Wcale nie trzeba do KDMa siadać z nabożną czcią i w otoczce ekskluzywności.

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 25 lis 2023, 20:49
autor: manicminer
Wadą figurek KDM, szczególnie bossów jest to, że widać linie łączenia. Więc putty, czarny podkład, szary lub biały zenithal i ewentualnie wash i mamy coś co wygląda dobrze. Nie trzeba malować, ale na samym szarym plastiku to trochę szkoda. Sundrop is the way.

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 25 lis 2023, 21:20
autor: Thanes
Dodam tylko, że ta gra klimatem stoi. Mechanicznie nic tam nie ma- k10 i rzucanie. Wymyślono to już w latach 80tych. Ale klimat i historie, które się przy tym piszą wspomina się niesamowicie.

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 25 lis 2023, 21:26
autor: Probe9
Thanes pisze: 25 lis 2023, 21:20 Mechanicznie nic tam nie ma- k10 i rzucanie. Wymyślono to już w latach 80tych.
Sorry, ale grałeś w ogóle w tę grę ? Walka z bosami to tylko rzuty kostką, serio ? :)

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 25 lis 2023, 21:31
autor: Thanes
Tak jak wspomniałem. 12 razy. Co tam znajdziesz więcej? Co to za rozbudowane mechaniki? Pytam jako duży fan kdm który na tym black weeku wydał ze 2 koła na dodatki.

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 25 lis 2023, 22:00
autor: manicminer
Thanes pisze: 25 lis 2023, 21:20 Dodam tylko, że ta gra klimatem stoi. Mechanicznie nic tam nie ma- k10 i rzucanie. Wymyślono to już w latach 80tych. Ale klimat i historie, które się przy tym piszą wspomina się niesamowicie.
Eee, nie przesadzajmy, to jak boss się porusza, jak atakuje, jak go ranimy, jaki build, jakie przedmioty, jak się ustawimy. To wszystko mechanika walki, bym powiedział, że to właśnie rzuty kośćmi są tutaj na drugim planie.
Podobnie w innych fazach gry. A GC dodaje jeszcze więcej mechaniki i decyzji.

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 25 lis 2023, 23:18
autor: bajbaj
Spoiler:
Nie mogę się nie zgodzić. Mnie w KDM akurat figsy pociągają najmniej :D Tj. wiem, że są znakomite, ale bardziej mnie ciągnie gameplay. Faktycznie chyba najrozsądniejszą opcją na sam początek będzie zagrać z figurkami proxy - każdy z nas najpewniej ma ich całe mnóstwo z różnych tytułów. Jeśli gra podejdzie, to będę szukał kogoś przede wszystkim do sklejenia. Niezłego a la sundropa na szczęście umiem zrobić jakby co :D

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 25 lis 2023, 23:53
autor: Gribbler
Czy ta gra ma jakąś formę zapisu stanu? Czy są jakieś momenty, w których można przerwać rozgrywkę, wszystko spakować, a potem po jakimś czasie rozłożyć i kontynuować? Ile mogą mniej więcej trwać takie średnie rozgrywki?

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 26 lis 2023, 00:08
autor: Zmij
Gribbler pisze: 25 lis 2023, 23:53 Czy ta gra ma jakąś formę zapisu stanu? Czy są jakieś momenty, w których można przerwać rozgrywkę, wszystko spakować, a potem po jakimś czasie rozłożyć i kontynuować? Ile mogą mniej więcej trwać takie średnie rozgrywki?
Wszystko odnotowywujesz w arkuszu osady na bieżąco i zapis najlepiej robić przed lub po fazie starcia która trwa tak ok 1-1,5h. Cały latarniany rok (faza osady, łowów i starcia)to zajmuje nam ok 1,5-2,5h w zależności jak długo rozważamy jak spożytkować surowce z ubitych potworow

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 26 lis 2023, 00:55
autor: Gribbler
O, to fajnie. Obawiałem się, że to gra z tych, co to muszą być rozłożone ciągle najlepiej na stole. Przed zakupem powstrzymuje mnie też trochę klejenie tego wszystkiego (szpary, nierówności, przycinanie, z tego widzę na filmikach). No i nie ma gdzie tego wszystkiego schować do pudła z powrotem.

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 26 lis 2023, 08:17
autor: Zmij
Gribbler pisze: 26 lis 2023, 00:55 O, to fajnie. Obawiałem się, że to gra z tych, co to muszą być rozłożone ciągle najlepiej na stole. Przed zakupem powstrzymuje mnie też trochę klejenie tego wszystkiego (szpary, nierówności, przycinanie, z tego widzę na filmikach). No i nie ma gdzie tego wszystkiego schować do pudła z powrotem.
Przy odpowiedniej organizacji setup tej gry jest błyskawiczny więc nie musi być rozłożona cały czas. Szpary się robią jak niedokładnie wytniesz elementy figurek z wypraski w większości, dodatkowo używam kleju ultra thin który troszke rozmiękcza klejone powierzchnię więc nawet jak jakaś szparka zostanie po wycięciu to przeważnie udaje się to załatwić klejem. Jedyne szpary które ew wymagają wypelnienia zdarzają się na tych największych figurkach typu feniks, krokodyl czy gambler

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 26 lis 2023, 09:01
autor: manicminer
Gribbler pisze: 26 lis 2023, 00:55 O, to fajnie. Obawiałem się, że to gra z tych, co to muszą być rozłożone ciągle najlepiej na stole. Przed zakupem powstrzymuje mnie też trochę klejenie tego wszystkiego (szpary, nierówności, przycinanie, z tego widzę na filmikach). No i nie ma gdzie tego wszystkiego schować do pudła z powrotem.
Schować nie ma gdzie figsów bo są duże, a pudło wypełnione kartami, szczególnie jak masz dodatki. Aż dziwne, że Poots nie sprzedaje dedykowanych storage boxów. Najtaniej mi wyszło kupić safe&sound boxy.

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 26 lis 2023, 09:06
autor: japanczyk
manicminer pisze: 26 lis 2023, 09:01 Schować nie ma gdzie figsów bo są duże, a pudło wypełnione kartami, szczególnie jak masz dodatki. Aż dziwne, że Poots nie sprzedaje dedykowanych storage boxów. Najtaniej mi wyszło kupić safe&sound boxy.
A są takie w których mieści się np lonely tree?

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 26 lis 2023, 09:15
autor: Ardel12
manicminer pisze: 26 lis 2023, 09:01
Gribbler pisze: 26 lis 2023, 00:55 O, to fajnie. Obawiałem się, że to gra z tych, co to muszą być rozłożone ciągle najlepiej na stole. Przed zakupem powstrzymuje mnie też trochę klejenie tego wszystkiego (szpary, nierówności, przycinanie, z tego widzę na filmikach). No i nie ma gdzie tego wszystkiego schować do pudła z powrotem.
Schować nie ma gdzie figsów bo są duże, a pudło wypełnione kartami, szczególnie jak masz dodatki. Aż dziwne, że Poots nie sprzedaje dedykowanych storage boxów. Najtaniej mi wyszło kupić safe&sound boxy.
Mam te boxy, ale mnie wkurzają, że ciężko wpasować te większe figurki. Ja zainwestowałem w pudła od Feldherra i mam tam podstawkę ze wszystkimi 12 dodatkami. Mieszczą się też wszystkie figurki bohaterów jak i fabularne z nich, ale są to ogromne pudła niestety.

Sam nie kupowałem KDM, bo nie chciało mi się bawić w figurki, ale szczerze to jest bardzo proste. Trzeba zakupić cążki, klej i pilniczek(albo zakosić swej kobiecie). Na necie są dokładne opisy jak każdego stworka skleić. Zwykle odpalam jakiś podcast i jadę z klejeniem. Nie ma się czego bać :D Skleiłem sporo tych figurek i w sumie trochę kleju potrafiło ogarnąć każdą szparę. Nie miałem figurki bym musiał ją wybebeszyć by dało się ją finalnie skleić. W dodatku sporo problemów opisywanych tyczy się wcześniejszych edycji niż 1.6.

KDM jak i SoB wymagają trzymania figurek poza pudełkiem. Jest ich za dużo i są za duże. Wyjść jest kilka. Można iść w gablotkę i pokazywać gościom, można w pudła jak feldherr czy S&S albo walnąć gdzieś na regał, ale wtedy trzeba będzie je odkurzać co jakiś czas(pędzelek się przyda). Figurki można wrzucić w pudle do piwnicy czy innej skrytki. Nic im się nie stanie. Nie ma tego stracha co z grą, że wilgoć ją zabije.

A co do cen, to wiele zależy od jakości malowania jak i kto to zrobi. Między malarzami są spore różnice, więc polecam popytać(na forum choćby jest kilku).

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 26 lis 2023, 10:50
autor: MisioKret
Tak sobie czytam i dochodzę do wniosku, że KDM to taka studnia bez dna?

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 26 lis 2023, 10:54
autor: ajvven
Zastanawiam się nad zakupem spowodowanym promo na BF - raczej ten Core za 266 bez vat bo nie wiem czy mi się spodoba i czy znajdę czas na to wszystko. Czy większe mniejsze promocje co jakiś czas wracają ? np. na coroczne BF ? Czytam poprzednie posty, że duże promo, regularna cena dużo wyższa np. Gambler ? Nie chcę kupować i potem sprzedawać bo już gry trzymam na podłodze...

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 26 lis 2023, 10:55
autor: japanczyk
MisioKret pisze: 26 lis 2023, 10:50 Tak sobie czytam i dochodzę do wniosku, że KDM to taka studnia bez dna?
jakbys chcial miec WSZYSTKO, to pewnie z 15k trzbea by wyrzucic
Ale to lifetime game - a takich w kolikci to mozna miec ze 2-3

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 26 lis 2023, 11:02
autor: Zmij
MisioKret pisze: 26 lis 2023, 10:50 Tak sobie czytam i dochodzę do wniosku, że KDM to taka studnia bez dna?
Może być studnią jak chcesz wszystkie promki, dodatki itp ale tak naprawdę tego nie potrzebujesz, zakup podstawki i ew najwiekszego dodatku Gambler wystarczy Ci na setki godzin grania

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 26 lis 2023, 11:58
autor: Gribbler
ajvven pisze: 26 lis 2023, 10:54 Zastanawiam się nad zakupem spowodowanym promo na BF - raczej ten Core za 266 bez vat bo nie wiem czy mi się spodoba i czy znajdę czas na to wszystko. Czy większe mniejsze promocje co jakiś czas wracają ? np. na coroczne BF ? Czytam poprzednie posty, że duże promo, regularna cena dużo wyższa np. Gambler ? Nie chcę kupować i potem sprzedawać bo już gry trzymam na podłodze...
Właśnie niższa cena spowodowała, że się zainteresowałem. Mnie żadne dodatki nie obchodzą, chcę po prostu zagrać i zobaczyć o co to halo z tą grą. Malować i kleić będę sam. Z tym pierwszym już mam doświadczenie, z drugim nie bardzo.

Po waszych wypowiedziach, jak już przekonałem się do klejenia, to odrzuca mnie trzymanie figsów poza pudłem grą. Myślałem, że są jakieś inserty...

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 26 lis 2023, 12:22
autor: Sixshot
Szkoda ,że niema żadnego polskiego gameplay'a z tej gry to bym chętnie obejrzał. Z tego co czytam to widzę ,że są tu osoby co ogrywają zarówno KDM jak i ATO ..skąd wy kurna macie na to wszystko czas

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 26 lis 2023, 12:39
autor: Pynio
1. Kwestia figurek. Wiem, że jest jakaś masa, ktorą się upycha w różne dziurki (jak masa szpachlowa) i można wszystkie niedociągnięcia pięknie wyrównać.

2. Gra na rzuty kością i nic więcej. Jeszcze chyba rok temu byłem totalnym hejterem KDM (co można przeczytać na tym forum) i miałem dokładnie to samo zdanie. Dzisiaj posiadam chyba 80% całości, która się pojawiła (nie liczę pin up) :)
Najlepszym dowodem dla mnie, że jednak to nie jest wyłącznie kulanie kosteczką jest to, że grając samemu mam bardzo duże problemy z ogarnięciem 4 postaci i BARDZO CZĘSTO zapominam, że jeden jest specjalistą w bieganiu, drugi ma super mocny cios i trzeba go specjalnie ustawić, 3 nie potrafi zadać ciosu z bliska, a czwarty nie ma ręki, nogi, ale za to celnie rzuca pozostałą mu ręką z odległości. Do tego są zmienne terenowe, "mood" stwora, modyfikatory itp itd... jest tego MNÓSTWO podczas walki i cały czas pomijam jakiś aspekt.
Mocno mnie to denerwuje, ale dowodzi to tego ile rzeczy jednak jest do ogarnięcia. Po prostu przydałby mi się kompan w tym KDM :)

Dodam tylko, że tytuły pokroju Hign Frontier czy tam wszystkie Paxy nie sprawiają mi żadnych problemów. w KDM jest jednak "troszkę" więcej niż ten jeden rzut kością ;)


Do tego dochodzi zarządzanie wioską, dziesiątki buildów (nie posiłkuję się żadnym internetem w tej sprawie by nie psuć sobie zabawy). Nie ograłem jeszcze podstawki, a na półce czekają te wszystkie maszkary, by dołączyć je do gry.

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 26 lis 2023, 13:03
autor: tommyray
MisioKret pisze: 26 lis 2023, 10:50 Tak sobie czytam i dochodzę do wniosku, że KDM to taka studnia bez dna?
Taki Genshin Impact który wyprzedził Genshin Impact 😜

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 26 lis 2023, 13:21
autor: Dako
Sixshot pisze: 26 lis 2023, 12:22 Szkoda ,że niema żadnego polskiego gameplay'a z tej gry to bym chętnie obejrzał.
Upadlybankowiectv robił recenzję i pokazał zasady oraz trochę walki z lwem.
Spoiler:

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

: 26 lis 2023, 15:57
autor: manicminer
ajvven pisze: 26 lis 2023, 10:54 Zastanawiam się nad zakupem spowodowanym promo na BF - raczej ten Core za 266 bez vat bo nie wiem czy mi się spodoba i czy znajdę czas na to wszystko. Czy większe mniejsze promocje co jakiś czas wracają ? np. na coroczne BF ? Czytam poprzednie posty, że duże promo, regularna cena dużo wyższa np. Gambler ? Nie chcę kupować i potem sprzedawać bo już gry trzymam na podłodze...
Promo wraca raz na rok. BF to takie święto KDM, gdzie jest dużo nowości, wielki update, preordery i ogólnie budowanie hype.
Wraz z Gamblerem był dodruk, więc i ceny są teraz świetne, a i braków magazynowych nie ma zbytnio. Co dokładnie będzie za rok to i Poots nie wie. Przeważnie EU warehouse świecił pustkami albo dodatki schodziły na pniu. Więc jak kupować to teraz bo cena na podstawkę już niższa nie będzie (normalnie wychodziło z przesyłka jakieś 500$) Zważywszy na inflację to jest najtaniej w historii. Myślę, że w przyszłym roku GC będzie w okolicach 325$ plus vat, a campaign of death 300$ więc to ostatnie drożej niż teraz.
BTW jak ktoś jest bardzo niezdecydowany to zawsze też jest symulator.