Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Peter128
Posty: 637
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Peter128 »

1. trochę problemowe - nie jest to żadne oficjalne stanowisko - ale ja bym po prostu zmienił kartę. Ewentualnie musisz iść z Piętaszkiem.

2. Tak, źródła do zbierania są od nastepnej rundy. Produkcja jak przeniesiesz tam Obóz, czyli również najwcześniej od następnej rundy. Obóz przenosi się w fazie Nocy jak coś :)
Awatar użytkownika
ramar
Posty: 996
Rejestracja: 03 lis 2014, 18:26
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: ramar »

tak mnie teraz naszło:
1. a jak rozpatrujecie Odkrycie jakim są larwy? One zawsze psują się po fazie nocy (z wyjątkiem umiejętności misjonarza i posiadania beczki lub piwnicy) ?

2. Przenoszenie obozu:
2.1. Poziom dachu na 1, poziom palisady na 2. po przeniesieniu obozu, poziom palisady spada o połowę zaokrąglane w dół, czyli o jeden, a poziom dachu pozostaje niezmieniony?
2.2. Przenosząc obóz na kafel gdzie nie ma naturalnych schronień również otrzymujemy ranę za spanie pod gołym niebem?
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3421
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Lothrain »

ramar pisze:tak mnie teraz naszło:
1. a jak rozpatrujecie Odkrycie jakim są larwy? One zawsze psują się po fazie nocy (z wyjątkiem umiejętności misjonarza i posiadania beczki lub piwnicy) ?

2. Przenoszenie obozu:
2.1. Poziom dachu na 1, poziom palisady na 2. po przeniesieniu obozu, poziom palisady spada o połowę zaokrąglane w dół, czyli o jeden, a poziom dachu pozostaje niezmieniony?
2.2. Przenosząc obóz na kafel gdzie nie ma naturalnych schronień również otrzymujemy ranę za spanie pod gołym niebem?
1. Tak, larwy się psują :)
2.1 Tak
2.2 Jeśli mamy Schronienie,to nie otrzymujemy, ale jeśli tylko Obóz i brak dachu nad głową, to jak najbardziej rana.
parasite
Posty: 262
Rejestracja: 26 lis 2012, 08:50
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: parasite »

niepsujące się jedzenie nie psuje się zawsze, czy po jakimś czasie ulega zepsuciu ? :oops:
Peter128
Posty: 637
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Peter128 »

Ta gra jest chyba obłożona jakąś klątwą. Nawet w teorii klarowne pojęcia, użyte w Robinsonie wzbudzają wątpliwości. Nie wiem czy to wina fatalnej instrukcji z 1 edycji, czy złej sławy jaką te wyjątki zostały obłożone czy co.

Jedzenie niepsujące nigdy się nie psuje.
Co do odkrycia Larwy - to oznacza po prostu "2 jedzenia", a jedzenie się psuje na standardowych zasadach.
parasite
Posty: 262
Rejestracja: 26 lis 2012, 08:50
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: parasite »

Peter128 pisze:Nawet w teorii klarowne pojęcia, użyte w Robinsonie wzbudzają wątpliwości.
Moim zdaniem jest to kwestia słabo napisanej instrukcji, która wielu tych spraw nie precyzuje, albo robi to w niejasno. Mam za sobą Mage Knighta, czy LOTR LCG, ale to robinson póki co przyprawia mnie o ból głowy. A teraz ...

1. Jeśli karta Wydarzeń posiada symbol znaku zapytania ( zielony ), to kładę znacznik tego symbolu na Akcji Eksploracji i muszę przydzielić przynajmniej jeden pionek, żeby wykonać tą Akcję Eksploracji ?
2. Rozpatrywanie Kart Tajemnic - dociągam tak długo, aż trafiam na tą właściwą. Resztę odkładam normalnie, czy dodatkowo przetasowuję talię ? ( w instrukcji nic nie ma na ten temat, ale bez przetasowania wydaje mi się to "oszustwem" ;) )
3. Jeżeli mam kilka Żetonów Odkryć w Obszarze Dostępnych Surowców, to jaką ich ilość mogę wykorzystać w jednej rundzie ??
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3421
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Lothrain »

parasite pisze:
Peter128 pisze:Nawet w teorii klarowne pojęcia, użyte w Robinsonie wzbudzają wątpliwości.
Moim zdaniem jest to kwestia słabo napisanej instrukcji, która wielu tych spraw nie precyzuje, albo robi to w niejasno. Mam za sobą Mage Knighta, czy LOTR LCG, ale to robinson póki co przyprawia mnie o ból głowy. A teraz ...

1. Jeśli karta Wydarzeń posiada symbol znaku zapytania ( zielony ), to kładę znacznik tego symbolu na Akcji Eksploracji i muszę przydzielić przynajmniej jeden pionek, żeby wykonać tą Akcję Eksploracji ?
2. Rozpatrywanie Kart Tajemnic - dociągam tak długo, aż trafiam na tą właściwą. Resztę odkładam normalnie, czy dodatkowo przetasowuję talię ? ( w instrukcji nic nie ma na ten temat, ale bez przetasowania wydaje mi się to "oszustwem" ;) )
3. Jeżeli mam kilka Żetonów Odkryć w Obszarze Dostępnych Surowców, to jaką ich ilość mogę wykorzystać w jednej rundzie ??
1. Nie, oznacza to tyle, że jeśli będziesz dokonywał eksploracji jednym pionkiem, zaś znacznik będzie tam obecny, to niezależnie od wyniku rzutu kostką musisz dociągnąć przygodę.
2. Talia jest tak dużą, że i tak jej nie przemielisz w danej rozgrywce. Spokojnie odrzucaj karty na bok.
3. Dowolną - przy niektórych musisz mieć spełnione warunki użycia Żetonów Odkryć (czyli np. posiadać Naczynia)
Pixa
Posty: 1993
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Pixa »

parasite pisze:instrukcja Robinsona Crusoe to KPINA . Jeśli będę miał ochotę na krzyżówki, to kupię sobie za 3,5 w kiosku i posiedzę nad nimi - nie potrzebuję do tego kart, znaczników i planszy :!: jestem o krok od jeb... tej gry w kąt :x
Masz instrukcje z II lub III edycji czy z pierwszej? Ta z pierwszej jest faktycznie fatalna, ale z II i III jest ok.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
logix91
Posty: 6
Rejestracja: 29 gru 2014, 14:19

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: logix91 »

Witam.
Dziś dostałem Robinsona, wkońcu !!! :) Przeczytałem instrukcję i mam pare pytań ws gry.
Pozwólcie, że je ponumeruje i prosiłbym o pomoc :) Z gory dziekuje

1.Akcja zagrozniea
Kiedy akcja nie powiodla sie i kazdy gracz musi odrzucic zeton dereminancji a go nie ma to traci tyle zycia ile musial odrzucic zetonow determinancji?
2.Czy pietaszek moze sprzatac w obozie?
3.Faza morale
3.1.Faza moralem ropzaatrywana jest tylko dla (gracza ktory ma zeton 1 gracza )tak? Czyli jeśli gram w scenariusz rozbitkowie w 2
graczy, scenariusz ten trwa 12 rund czyli w czasie tej gry jeśli będziemy grać całe 12 rund to ja i mój
kolega będziemy po 6 razy ropzatrywali faze morali bo po 6 razy bedziemy graczem rozpoczynajacym gre? Dobrze rozumiem?
3.2. Grajac samemu zwiekszam za kazdmy koncem rundy morale o 1?

4. Budowa schronienia
Budujac schornienie na kafelku ktory mam odkryty i znadjue sie oboz lub kafelku sasiadujacym aby miec pewny
efekt musze polozyc 2 pionki? a w przyapdku dalszych pol postepuje z zasada zachowaia odleglosi?
5.Faza budowy.
To w tej fazie możemy zmienic przedmioty z pomysłu na przedmiot? i czy to w tej fazie możemy dokonać odkrycia przemiotu zwiazanego z umiejetnoscami bohatera? np kucharz wytworzyc palenisko? Czy mogę położyc jeden pionek kucharza na palenisko i 1 na np karte z ogniem lub na karte zwiazanam ze scenariuszem? tj w 1 rundzie wytworzyc 2 przedmioty?
6. Zbieranie surowców
Ile pionków nalezy postawic w przypadku gdy dokonuję odkrycia surowców które znajduje się 3 karty od początkowego schroniska? Założmy ze schronisko mam na plazy (kafelek poczatkowy gry) i chcialbym pobrac surowce z pola ktore jest podam przyklad z instuckij ( 1 wyzej i 3 w prawo od pola startowego jest to pole nad X(pole ucięte). Musiałbym połozć 3 pionki by rzucic koscmi i 4 by miec autoamtyczne sukces? czy nie mozna wykonac akcji z tak daleko? Instrukcje mam z edycji gry roku chodzi mi o ta mape na stronie 12.
7. Zbieranie surowcow
Czy mozemy zbierac surowiec z pola gdzie mamy schronisko?
Zalozmy ze z pola poczatkowego nr8 otrzymujemy 1 rybe i 1 drewno, czym moge tam wyslac kogos by pobrac kolejna 1 rybe?
9. zbieranie surowców
czy moge polozyc po 1 pionku kazdego gracza na z kazdym z surowcow ? jesli wystepuje i ryba i drwno czy moge polzoyc 2 pionki i 2 razy rzucac koscmi w celu ustalenia czy akcja sie powodla?
10. Porzadkowanie obozu
Jeśli jestem 1 graczem i wykonam akcje porzadkowania obozu 2 krotnie to otrzymam 4 zetony detrminacje i morale o 2 poziomy.
Rozumiem ze w nast turze zakladajac ze ktos inny jest 1 graczem, to wlasnie ten nowy 1 gracz bedzie mial korzysci z tego ze ja w poprzedniej runidze uporzadkowalem oboz?
Czy na to pole można wysłąć wszyskich bohaterów? Tj piętaszka i swojego bohatera jak wysle to otrzymam 6 zetonow determinacji 4 dla mnie i 2 dla pietaszka i morale skocza o 3?
11. Przenoszenie schronienia.
Jesli dobrze rozumiem z instrukcji schroenia nie mozemy przeniesc, jesli mamy schronienie a chcemy sie przeniesc na pole obok to przenosimy nasze schronienie z Pola A ale na polu B bedzie to juz oboz.
11.1 Czy schronienie mozna budowac na kazdych kafelkach czy tylko na tych na ktorych jest narysowany znacznik schronienia? Jesli dobrze rozumiem to mozna na kazdym i roznica jaka jest to jesli jest naryowany znacznik schronienia to tam mozna w fazie nocy sie przeniesc a tam gdize nie ma trzeba wybudowac w fazie akcji budowy?
12 . W insturkcji jest opisana umiejetnosc ciesli
jesli budowa schornienia wymaga 3 drewna ciesla moze je zbudowac uzywajac tylko 2 jesli akcja zagrozenia wymaga odrzucenia 1 drewna moze ja wykonac bez drewna. A nie powinno byc 1 drewno? zastanwiam sie czy to jest blad w isntrukcji i powinnimsy zaplacic 1 drewno, skoro 1 odrzuca umiejetnosc,1 karta zagrozen wiec pozostaje 1.
13. O o chodzi w instruckji na stronie 25 Nieodkryty typ terenu. Zupelnie tego nie rozumiem
14. Po co są żetony kolejności?


Z gory dziekuje za pomoc i przepraszam za forme i literowki, wierzcie mi lub nie ale mam problem z klawiatura i nie kazdy guzik mi sie wscika i zta brak polskich znakow oraz brak niektorych literek. Pisalem te pytania prawie 2 godziny. Dziekuje koledzy ;)
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3421
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Lothrain »

1. Tak
2. Tak, tylko po co?
3.1 Tak, dobrze rozumiesz
3.2 Jakoś tak właśnie było
4. Schronienie, jak na mój gust budujesz tylko tam, gdzie masz obóz. W nocy sobie przeniesiesz, jak musisz. Pewny efekt, to jak zawsze 2 pionki.
5. 2 x tak na pierwsze pytania. Możesz też wytworzyć dwa lub więcej przedmiotów. Ale dla obu przedmiotów musisz mieć spełnione warunki przed rozpoczęciem akcji. Więc jeśli palenisko wymaga ognia, to musisz mieć ogień rundę wcześniej.
6. Tak, tylko po co tak daleko łazić?
7. Surowce dostajemy na początku rundy z pola z obozem. Nie wolno tu zbierać surowców z akcji.
9. Tak
10. Tak. Teoretycznie można, choć to dziwne trochę.
11. Będzie to wciąż schronienie, tylko dach i palisada spadają o połowę zaokrąglając w dół.
12. Tu się zgubiłem i nie wiem o co ci chodzi.
13. Nie mam instrukcji przed nosem, więc nie odpowiem.
Peter128
Posty: 637
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Peter128 »

Kilka poprawek.

3.2 Nie z końcem rundy a tuż przed fazą Morale - czasami ma to znaczenie.
4. Zgadza się, Schronienie można budować na kafelku z Obozem lub kafelku z nim sąsiadującym.
5. Tak, można kilka przedmiotów w jednej turze, ale a) żeby wytworzyć Palenisko musisz mieć Ogień rundę wcześniej, jak napisał Lothrain , b) każda akcja budowania przedmiotu rozpatrywana jest osobno - rzucanie kośćmi, itp.
10. Nie ma tu znaczenia to, czy jesteś pierwszym graczem. Reszta się zgadza.
11.1 - kafelek z rysunkiem schronienia ma naturalne schronienie - instrukcja precyzuje róznice na stronie 18.
12. Też się trochę zgubiłem. Zawsze 1 drewno mniej za 2 żetony determinacji, nie częściej niż raz na rundę. Tyle.
13. Typy terenu - wzgórza, łąki, góry, rzeka, itp. Powiedzmy, że odkryłeś kafelek z typem terenu - Rzeka. Potem jakieś wydarzenie każe Ci zakryć rzekę czarnym znacznikiem. Wówczas ten typ terenu - Rzeka jest uważany za nieodkryty. Konsekwencje - nie możesz np. wytworzyć Tamy. Analogicznie inne tereny.
14. Mają zastosowanie w innych scenariuszach niż scenariusz nr 1.
logix91
Posty: 6
Rejestracja: 29 gru 2014, 14:19

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: logix91 »

Dziekuje wszystkim za odpowiedz wyjasniliscie mi wszystko. Zagralem z 2 znajomymi 1 scenariusz przegralismy gdyz nie mielsimy drewna i zywnosci a wyszly 3 kosci pogody i musielismy kazdy z nas straci 6 pkt zycia. Spisalem na kartce pytania ktore wyszly w czasie gry sadze ze jak na nie otrzymamy odpowiedz nasza gra bedzie w 100 pewna ;) Z gory znow dziekuje za pomoc.

1 . Problem jaki napotkaliśmy to karty pomyslu. Zagralismy rozkladajac 9 kart pomyslow wczesniej rozdjac karty pomyslu kazdemu z graczu zgodnie z ich profesjia. Reszte , dodalismy 9 kart pomyslow zgodnie z symbolem i kolejne 5 losowych kart pomyslow. Czzyli na polu gry znajodwalo sie 14 kart., Czy to dobrze? Tworzac przedmioty odwracalismy je na pole przedmiotu. I teraz pytanie bo zastanawialismy się tylko kiedy sie losuje nowe karty pomyslu i je doklada? Bo my w czasie gry przewracalsiym z wylosowanych 14 kart, ze strony pomyslu na strone przemiotu nie dolowalismy nowych kart,, wydawalo mi sie to dziwne

1.1 Stworzylismy mape, jesli dobrze rozumiemy to dodatkowy ruch mamy zawsze poki mapa jest. ale pytanie czy mozemy zielonego ludzika wysylac z pietaszkiem? czy musi to byc ruch z bohaterem glownym?

2. W sceniaruszu rozbitowkie wylsowoalismy zeton odkrycia ktory mowil nam o Oliwie. Oliwa pozwala dolozyc 2 drewan na stos. Wylosowalismy ja w 2 rundzie. Czy mozemy dolozyc 1 drewno na 1 stos zamkyajac go i 2 drewno na 2 stos? My zgodnie z zasada ze w 1 rudnzie mozemy zamknac 1 stos, odrzucilismy 2 drewno. Zrobilismy dobrze czy zle?

3. Konczac runde wszystkie przedmioty ktore przechodza jako zetony dostepne odkladmy w jakies wspolne miejsce? mam tutaj na mysli skore i jedzenie pomaranczowe ktore mozemy trzymac dluzej

4.Nigdzie nie jest wyjasnione czym jest pomaranczowej jedzenie, my traktowalismy to tak jesli na 3 graczy mielsimy 4 banany i 1 pomaranoczwe jedznie w ciagu 1 rundy jako nasze surowce, 3 banany ->karmily nas , 1 banan odkladalismy jako jedzenie zmanrowane i 1 pomarancozwe jedzenie odkladalismy w wspolne miejsce naszych surowcow. Robilismy dobrze czy nie?

5. Zetony odkryc sa dospetne odrazu czy w nastepnej turze? Mozemy z nich korzystac odrazu przed przejsceim do kolejenj fazy rundy?
6. Mielismy taki przypadek, ze kolega wylosowal 1 banana,i zdarzenie ze podaza za nami bestia, wybralismy ze nie wraca do obozu i nie da sie sledzic bestii i musi sie sam nakarmic i spac pod golym niebem. W zwiazku z tym stracil 1 zdrowie za brak schroneinia, za jedenie nie stracil bo mial banana, ale wczenisej odkryl teren ktory dal mu 3 zetony odkryc, te zetony zachowuje dla siebie i w nastenpj rundzie jak "do nas wroci " beda dostpene dla nas wszystkich? Mial tam koze i jeszce jakies inne przedmioty. Dobrze rozumujemy?
7. Czy kazdy z zetonw odkryc jest dostpeny raz? Mygralismy tak mielsimy 1 stos zetonow bralismy zawsze z gory a te ktore wzielismy i wykorztsalismy odkladalismy na stos zetonow wykorzystanych . czy robilismy dobrze?
8. czy zeton odkrycia np koza, moze wykorszysac tylko gracz ktory ten zeton wylosowal czy kazdy? bo tutaj nie wiedzilismy czy zetony sa wspolne czy nie. robilismy ta ze zostawialismy je przy osobie ktora ja wylsoowala ale efekt dziala dla wszystkich np koza -> zabilismy ja i skory dlaismy do magazynu wspolnego a koze odrzucilismy na stos wykorzsynaych efektow.

9. Pytanie o umiejetnosc cielsi minaowicie wynki, czy 1 surowiec dostajmey w fazie produkcji czy w fazie poszukiwan surowcow? Dolzolysimy zeton +1 do ryby i zastanwailsimy sie czy dotyczy fazy produkjci czy fazy poszukiwan surowca.
10. Wylosowalismy zdarzenie ktore kazalo nam przy nastnepen budowie zaplacic +1 drewna. zrobilismy to tak ze przy kartach budowy polozylsimy +1 drewna, i przy nstapenej budowie zplacilsiym 1 drenwo wiecej i zabralismy znacznik +1 obok kart budowy. zrobilismy dobrze?
10.1 ta sama sytuacja co powyzej, tylko pytanie jesli nie zakonczylisbysmy zdarzenia i karta by spadla z pola kart zdarzen do wykonania ,to bylo napsiane ze znow robimy efekt czyli kolejne +1 do budowy, wtedy przy kartach budowy mielibysmy + 2 i musieibysmy zaplacic 2 drewna wiecej?

10.2 czy mozemy chcac wykonac zdarzenia losowe ktore dociagnae sa w 1 fazie wyslac pomocnika np jesli mamy taki pionek i pietaszka? czy musi byc bohate poczatkowy i ew. pomocnik?
10.3 Jesli jest akcja zdarzen, i 1 graczem jest Gracz A ale to Gracz B zdecydowal sie poslac swoje piony by wykonczyc zdarzenie ,wtedy wszystkie ew pkt determinacnij lub suroweic otrzymuje gracz A czy Gracz ktory wykonywal akcje?
11.
Losowalismy pogode i chcielismy ja zmienic pkt determinacji i umiejtnosciami kucharza, moglismy to zrobic po wyrzuceniu kostkami? Robilismy dobrze czy zle?

11.1 Na kostce sa 2 chmurki z deszcem i 1 sniezna rozpatywalismy to jako potrzeba 1 drewna za chmure sniezna i 2 drewan i 2 jedzenia ze chmujre z deszcem, nie mielsimy schroniska ani dachu, powinnismy stracic 7 zycia? nie majac zandych surowcow?

11.2 aporpo pogdoy, niemielimy zadnych zetnow pogody zwiaznych ze zdarzeniami, czyli pogode ropztrwalsimy dopiero od 4 miesiaca w 1 scenariuszu i wtedy rtzucalismy kostka, robilsimy dobrze?

11.3 Mielsimy karte z napisaem z napisaem jesli sie to nie uda W tej rundie w fazie pogody rzuccie czerwona koscia pogdoy i ropzatrzcie wynik rzutu. jako przypom,nienie polozcie czerwony znaczek na polu pogdoy. Pytanei my mamy polozyc na polu pogody czerwona kostke i to ma by przypomnienie zeby rzucic oprocz 1 koscia pogdoy czerona koscia ? my kladlismy znaczek z zetonow ten czerwony z bestia, ale pewnie zle robilsimy i powinna byc to kosc czerwona, wiec tutaj pytanie co jesli ta karta byla by w 1 scenairuszu po 6 mieisacu 2 razy rzucamy czerwona koscia i ropzturjemy 2 wyniki czy tylko raz?

11.4 aporpo karty powyzej jest to karta// walka w ciemnosciach/tropenie drapieznika. Jesli to mozliwe odrzuccie 1 karte besti z tali polowania. Jesli nie mieslismy besti 1gracz traci 1 zycie czy nic sie niedzieje?
12 Jak dziala zrzucanie kart z pola kacji zagrozen, bo mielismy 1 karte po lew"(zaraz mogla by spasc) i bylo tam odrzucice 2 karty pomyslu, a co jesli wszystkie pomysly bybly przemditoami? odrzucamy wtedy z tali pomyslow przyszlych?
13. Grajac w 3 graczy czy budowa schorniska , palisady itp kosztuje nas 3 drewna i 2 skory, i kazdy poziom wyzej ma tez ten sam koszt?
14. Karta postaci. Mam zalozmy stracone pare punktow zycia i pionek czerwonej kostki na sercu a daelj wyglada sytuacja ...----> Serce, Morale , Serce. No i zakladajac ze Tracee zycie to spadam z serce na serce i w miedzy czasie trace morale? czy znacznik (czerwona kostka ) spada z serca na morale. i trace morale? TJ pytanie czy znacznik na moralach tez kladziemy ,czy przeskakujemy odrazu na serce kolejne i w miedzy czasie tracimy morale?

Przepraszam za te pytania moga okazac sie oczywsite, preczytalem instrukcje(2 godzony ) wydawalo mi sie wszystko jasne, rozlozelm gre i nagle czarna magia co chwile isntrukcja, ccac uniknac ciaglego sprawdzania improwizowalismy i nie wiemczy czy dobrze gralismy, za duzo czasu mi zajmowalo sprawdzanie info w isntrukcji. Jeszcze raz dziekuje za odpowiedzi mam nadzieje ze to wszystko wyjasni, a ja raz jeszce czytam instrukcje :)
Peter128
Posty: 637
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Peter128 »

1 . Problem jaki napotkaliśmy to karty pomyslu. Zagraliśmy rozkładając 9 kart pomysłów wcześniej rozdając karty pomysłu każdemu z graczy zgodnie z ich profesją. Resztę , dodaliśmy 9 kart pomysłów zgodnie z symbolem i kolejne 5 losowych kart pomysłów. Czyli na polu gry znajdowało się 14 kart., Czy to dobrze? Tworząc przedmioty odwracaliśmy je na pole przedmiotu. I teraz pytanie, bo zastanawialiśmy się tylko, kiedy się losuje nowe karty pomysłu i je dokłada? Bo my w czasie gry przewracaliśmy z wylosowanych 14 kart, ze strony pomysłu na stronę przedmiotu nie dodawaliśmy nowych kart,, wydawało mi się to dziwne
Nie jest dziwne, w grze jest zwykle dostępnych 9 kart Pomysłu z trójkącikami (zawsze tych samych), karty pomysłu przydzielone do Postaci, 5 losowych kart Pomysłu oraz 2 pomysły przypisane do scenariusza (na karcie scenariusza). Nowe pomysły można pozyskiwać dzięki zdolności Cieśli.
1.1 Stworzyliśmy mapę, jeśli dobrze rozumiemy to dodatkowy ruch mamy zawsze póki mapa jest. ale pytanie czy możemy zielonego ludzika wysyłać z Piętaszkiem? Czy musi to być ruch z bohaterem głównym?
Pojęcie "dodatkowy ruch" wprowadza trochę chaosu. Pionek z mapy jest pionkiem, który może WSPIERAĆ Akcję Eksploracji. Sam nie może jej wykonać, ale może iść jako drugi pionek z graczem lub Piętaszkiem. Oczywiście NIE może iść z Psem (zreszą klimat, nie dasz Psu Mapy i niech idzie xD).
2. W scenariuszu Rozbitkowie wylosowaliśmy żeton Odkrycia, który mówił nam o Oliwie. Oliwa pozwala dołożyć 2 drewna na stos. Wylosowaliśmy ja w 2 rundzie. Czy możemy dołożyć 1 drewno na 1 stos zamykając go i 2 drewno na 2 stos? My zgodnie z zasada ze w 1 rundzie możemy zamknąć 1 stos, odrzuciliśmy 2 drewno. Zrobiliśmy dobrze czy źle?
Zrobiliście zgodnie z zasadami, choć lepsze byłoby zostawić Oliwę na później (żetony Odkryć, oprócz Larw można trzymać, ile się chce). Wtedy zapełnilibyście od razu drugą kolumnę stosu :)
3. Kończąc rundę wszystkie przedmioty, które przechodzą jako żetony dostępne odkładamy w jakieś wspólne miejsce? mam tutaj na myśli skórę i jedzenie pomarańczowe, które możemy trzymać dłużej.
Są odkładane na Pole Dostępnych Surowców (niższa część tej "skrzyni" na górze planszy). Widać to na grafice na stronie 5 instrukcji.
4.Nigdzie nie jest wyjaśnione, czym jest pomarańczowe jedzenie, my traktowaliśmy to tak jeśli na 3 graczy mieliśmy 4 banany i 1 pomarańczowe jedzenie w ciągu 1 rundy jako nasze surowce, 3 banany ->karmiły nas , 1 banan odkładaliśmy jako jedzenie zmarnowane i 1 pomarańczowe jedzenie odkładaliśmy w wspólne miejsce naszych surowców. Robiliśmy dobrze czy nie?
Dobrze. Chcesz wiedzieć coś więcej o niepsującym się jedzeniu? To jest normalne jedzenie, tylko że się nie psuje xD
5. Żetony odkryć są dostępne od razu czy w następnej turze? Możemy z nich korzystać od razu przed przejściem do kolejnej fazy rundy?
Są dostepne po fazie Rozpatrywania Akcji. Czyli na przykład wylosowane Duże Liście ochronią przed deszczem już w tej rundzie. Ale np. za pomocą wylosowanych Świec nie można wspomóc gracza, który właśnie teraz buduje.
6. Mieliśmy taki przypadek, że kolega wylosował 1 banana i zdarzenie, że podąża za nami bestia, wybraliśmy, że nie wraca do obozu i nie da się śledzić bestii i musi się sam nakarmić i spać pod gołym niebem. W związku z tym stracił 1 zdrowie za brak schronienia, za jedzenie nie stracił, bo miał banana, ale wcześniej odkrył teren, który dal mu 3 żetony odkryć, te żetony zachowuje dla siebie i w nastpnej rundzie jak "do nas wróci " będą dostepne dla nas wszystkich? Miał tam kozę i jeszcze jakieś inne przedmioty. Dobrze rozumujemy?
Dobrze, tylko nie rozumiem skąd miał tego banana?
7. Czy każdy z żetonów odkryć jest dostępny raz? My graliśmy tak mieliśmy 1 stos żetonów braliśmy zawsze z góry, a te które wzięliśmy i wykorzystaliśmy odkładaliśmy na stos żetonów wykorzystanych . Czy robiliśmy dobrze?
Tak, graliście dobrze :)
8. Czy żeton odkrycia np koza, może wykorzystać tylko gracz, który ten żeton wylosował czy każdy? Bo tutaj nie wiedzieliśmy czy żetony są wspólne czy nie. Robiliśmy tak, że zostawialiśmy je przy osobie, która je wylosowała ale efekt działa dla wszystkich np koza -> zabiliśmy ją i skóry daliśmy do magazynu wspólnego, a kozę odrzuciliśmy na stos wykorzystanych efektów.
Graliście jak trzeba. Czasem to ma znaczenie, np. jak ktoś pójdzie na Eksplorację, dostanie Noc poza Obozem, ale znalazł jedzenie. Wtedy to jest jego i może to zjeść. Poza takim przypadkiem są do wspólnego użytku.
9. Pytanie o umiejętność Cieśli mianowicie wnyki, czy 1 surowiec dostajemy w fazie Produkcji czy w fazie poszukiwań surowców? Dołożyliśmy żeton +1 do ryby i zastanawialiśmy się czy dotyczy fazy produkcji czy fazy poszukiwań surowca.
W fazie Produkcji.
10. Wylosowaliśmy zdarzenie, które kazało nam przy nastepnej budowie zapłacić +1 drewna. Zrobiliśmy to tak, że przy kartach budowy położyliśmy +1 drewna, i przy następnej budowie zapłaciliśmy 1 drewno więcej i zabraliśmy znacznik +1 obok kart budowy. Zrobiliśmy dobrze?
Tak, zrobiliście dobrze.
10.1 Ta sama sytuacja co powyżej, tylko pytanie jeśli nie zakończylibyśmy zdarzenia i karta by spadła z pola kart zdarzeń do wykonania ,to było napisane, że znów robimy efekt czyli kolejne +1 do budowy, wtedy przy kartach budowy mielibyśmy + 2 i musielibyśmy zapłacić 2 drewna więcej?
Nie, ponieważ w grze obowiązuje zasada Tylko jednego żetonu. Instrukcja strona 21.
10.2 Czy możemy chcąc wykonać zdarzenia losowe, które dociągane są w 1 fazie wysłać pomocnika np jeśli mamy taki pionek i Piętaszka? Czy musi być bohater początkowy i ew. pomocnik?
Zwykle jest to napisane na karcie. Jeśli jest narysowany ludek oznacza to pionek Piętaszka lub gracza. Nie można jako ludka położyć pionka np. z mapy.
10.3 Jeśli jest akcja zdarzeń i 1 graczem jest Gracz A ale to Gracz B zdecydował się posłać swoje piony by wykończyć zdarzenie ,wtedy wszystkie ew pkt determinacji lub surowiec otrzymuje gracz A czy Gracz, który wykonywał akcję?
Gracz, który wykonywał Akcję dostaje żetony determinacji, a surowce do wspólnej puli (Obszar Przyszłych Surowców).
11. Losowaliśmy pogodę i chcieliśmy ją zmienić pkt determinacji i umiejętnościami kucharza, mogliśmy to zrobić po wyrzuceniu kostkami? Robiliśmy dobrze czy źle?
Tak, mogliście, dobrze.
11.1 Na kostce są 2 chmurki z deszczem i 1 śnieżna. Rozpatrywaliśmy to jako potrzeba 1 drewna za chmurę śnieżną i 2 drewna i 2 jedzenia ze chmurę z deszczem, nie mieliśmy schroniska ani dachu, powinniśmy stracić 7 życia? Nie mając żadnych surowców?
Więcej, bo chmur jest w sumie 3. Czyli za śnieżną jedno drewno. Potem suma wszystkich chmur 3. Za każdy 1 jedzenie i 1 drewno. Nie mając żadnych surowców dostajecie 1+3+3=7 ran każdy, za niespełnione wymagania. Zgadza się.
Potem możecie dostać 2 rany za brak jedzenia. Potem dostajecie jeszcze po 1 ranie za brak Schronienia. Łącznie 10 każdy. Nieposiadanie nawet 1 poziomu Dachu ani tym bardziej Schronienia w rundzie, gdzie wchodzą 3 kostki to pewna śmierć :P
11.2 A propos pogody, nie mielimy żadnych żetonów pogody związanych ze zdarzeniami, czyli pogodę ropztrywaliśmy dopiero od 4 miesiąca w 1 scenariuszu i wtedy rzucaliśmy kostką, robiliśmy dobrze?
Tak, dobrze. Od 6 miesiąca 3 kostkami się rzuca.
11.3 Mieliśmy kartę z napisem, jeśli się to nie uda W tej rundzie w fazie pogody rzućcie czerwoną kością pogody i rozpatrzcie wynik rzutu. jako przypomnienie połóżcie czerwony znaczek na polu pogody. Pytanie my mamy położyć na polu pogody czerwoną kostkę i to ma by przypomnienie żeby rzucić oprócz 1 kości pogody czerwoną kością ? My kładliśmy znaczek z żetonów ten czerwony z bestią, ale pewnie źle robiliśmy i powinna być to kość czerwona, wiec tutaj pytanie co jeśli ta karta byłaby w 1 scenariuszu po 6 miesiącu 2 razy rzucamy czerwoną kością i rozpatrujemy 2 wyniki czy tylko raz?
Tak, trzeba położyć tam kostkę. Ale to ma małe znaczenie co, ważne, żebyście pamiętali o rzucie. W przypadku jak napisałeś, gdy i tak rzucacie kostką, rzuca się tylko raz.
11.4 A propos karty powyżej jest to karta // walka w ciemnościach/tropienie drapieżnika. Jeśli to możliwe odrzućcie 1 kartę bestii z tali polowania. Jeśli nie mieliśmy bestii 1 gracz traci 1 życie czy nic się nie dzieje?
"Jeśli to możliwe" czyli nic się nie dzieje. Instrukcja wyjaśnia ten zwrot na stronie 24
.
12. Jak działa zrzucanie kart z pola akcji zagrożeń, bo mieliśmy 1 kartę po lewej (zaraz mogłaby spaść) i było tam odrzućcie 2 karty pomysłu, a co jeśli wszystkie pomysły byłyby przedmiotami? odrzucamy wtedy z tali pomysłów przyszłych?
Tu się trochę pogubiłem. Jak nie ma miejsca na dołożenie nowej karty, to ta po lewej spada i wprowadza się negatywny efekt z samego dołu. Co do interpretacji gdy wszystkie Pomysły byłyby Przedmiotami ciężko mi się wypowiedzieć, jest to bardzo rzadka sytuacja. Przypomnę, że karty Pomysłu są też u graczy (Wnyki u Cieśli, Skrót u Odkrywcy, itp.), a także na karcie scenariusza (Siekiera i Maszt w 1 scenariuszu).
13. Grajac w 3 graczy czy budowa schorniska , palisady itp kosztuje nas 3 drewna i 2 skory, i kazdy poziom wyzej ma tez ten sam koszt?
Duży błąd! Schronienie i każdym poziom Dachu/Palisady. Kosztuje przy 3 graczach 3 drewna albo 2 skóry. Innymi słowy, budujesz schronienie albo tylko za drewno albo tylko za skórę, nie za jedno i drugie. Oczywiście możesz zbudować np. schronienie za 2 skóry, bo akurat macie, a potem Dach za 3 drewna, bo akurat to macie.
14. Karta postaci. Mam załóżmy stracone parę punktów życia i pionek czerwonej kostki na sercu a dalej wygląda sytuacja ...----> Serce, Morale , Serce. No i zakładając ze tracę życie to spadam z serce na serce i w miedzy czasie tracę morale? Czy znacznik (czerwona kostka ) spada z serca na morale i tracę morale? Tj. pytanie czy znacznik na moralach tez kładziemy ,czy przeskakujemy od razu na serce kolejne i w miedzy czasie tracimy morale?
Od razu na serce i strata Morale.

Pytania jak pytania. Większość przez to przechodziła w tym ja, dlatego teraz pomagam :) Warto dobrze się nauczyć grać w Robinsona, bo gra jest ponadprzeciętna i pięknie się w nią gra. Jakbyś miał jakieś jeszcze pytania na które nie znajdujesz odpowiedzi w instrukcji ;) lub masz wątpliwości co do tekstu instrukcji, pytaj śmiało.
logix91
Posty: 6
Rejestracja: 29 gru 2014, 14:19

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: logix91 »

Dzieki wielkie duzo mi rozjasniles.

Mam jeszcze pare pytan ktore wyszly w dzisiejszej rozgrywce.
1.Przedmiot siekiera, rozumiem ze przenosząc oboz przenosimy wskaznik +1 drewna do nowego obozu?
2. Jesli wylosujemy karte zdarzen gdzie jest karta z "?" zalozmy koloru brazowego, to znacznik ? brazowy kladziemy na kartach brazowych i przy nast akcji budowy bez zaleznosci czy wylosujemy karte zdarzen czy nie to wykonujemy zdarzenie?
3. jesli dzieki ogniu polepszamy palisade ale nie mamy schronienia to rozumiem ze palisady nie polepszamy?
4. karty tajemnic==>Mamy do wylosowania karte skarbu, jesli wylosujemy karte potwora przed karta skarbu to pomijamy efekt karty potwora czy go wykonujemy?
Oraz nie rouzimem tego przykadlu gracz musi ropzatrzec 1 karte potwora i 2 skarby, i 1 karta byla pulapka wiec ja zignorowal i efekt z niej tez jak rozumiem, to dlaczego jak wylosowal potem potwora to mog przestac losowac? skoro bylo napisane wyraznie ze musi ropzatrzyc 3 karty tajemnic.
5. po co jest karta porzadkowania obozu? skoro piony kladzie sie na polu na ktorym narysowane jest to samo co na tej karcie. jesli ona jest to czemu nie ma karty odpoczynku?
6. zalozmy ze ekspolowalem nowe pole oraz poszedlem zebrac ryby, obie kacje mi sie udaly no ale sledzi mnie bestia z kraty akcji eksporalcji, wybieram spedzenie nocy poza obozem, czyli biore z soba ew zetony odkryc oraz banana za zebranie ryb. czyli w nocy zakladajac ze odkrylem pole z naturalnym schornieniem nie trace zadnego zycia bo moge wykarmic i spie w naturalnym schronienu, dobrze to zrozumielismy?
7. jesli sie leczymy i przenosimy pionek zycia a mamy pioenk na sercu za moralami ( serce,morale, serce)
z serca na serce ale pomiedzy nimi sa morale to te morale nam rosna?
jesli nie to , czy jestli powiekszymy to zycie i po chwili znow nam spadnie zycie ( nie mamy jedzenia) , i to zycie spadnie nam przez morale to znow tracimy morale? jesli tak to troche glupia ze rosnac w zyciu nie zyskujemy morali ale zaraz znow mozemy je stracic

Wiecej pytan juz nie mamy raczej wszystko rozumiemy , narzie wieskzosc gry spedzamy z instrukcja i ciezko nam sie gra;P dziwne rozkminki mamy ale to chyba normlane na poczatkujacych graczy . Dzieki jeszce raz za dotychcasowa pomoc:)
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3421
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Lothrain »

logix91 pisze: 1.Przedmiot siekiera, rozumiem ze przenosząc oboz przenosimy wskaznik +1 drewna do nowego obozu?
Tak
logix91 pisze:2. Jesli wylosujemy karte zdarzen gdzie jest karta z "?" zalozmy koloru brazowego, to znacznik ? brazowy kladziemy na kartach brazowych i przy nast akcji budowy bez zaleznosci czy wylosujemy karte zdarzen czy nie to wykonujemy zdarzenie?
Tak
logix91 pisze:3. jesli dzieki ogniu polepszamy palisade ale nie mamy schronienia to rozumiem ze palisady nie polepszamy?
Tak właśnie
logix91 pisze:4. karty tajemnic==>Mamy do wylosowania karte skarbu, jesli wylosujemy karte potwora przed karta skarbu to pomijamy efekt karty potwora czy go wykonujemy?
Oraz nie rouzimem tego przykadlu gracz musi ropzatrzec 1 karte potwora i 2 skarby, i 1 karta byla pulapka wiec ja zignorowal i efekt z niej tez jak rozumiem, to dlaczego jak wylosowal potem potwora to mog przestac losowac? skoro bylo napisane wyraznie ze musi ropzatrzyc 3 karty tajemnic.
Pomijamy, czyli odkładamy na bok, albo przekładamy na spód talii. Jak masz do wylosowania 3 karty (potwora i dwa skarby) to możesz przestać dobierać w dowolnym momencie. Wylosujesz jeden skarb. Bierzesz i albo ryzykujesz i ciągniesz karty dalej,albo odpuszczasz. Oczywiście jak trafisz dwa skarby, to tylko masochista szukałby dalej potwora...
logix91 pisze:5. po co jest karta porzadkowania obozu? skoro piony kladzie sie na polu na ktorym narysowane jest to samo co na tej karcie. jesli ona jest to czemu nie ma karty odpoczynku?
Karta porządkowania obozu jest dla rozgrywki 4-osobowej. Przynajmniej tak stoi w instrukcji. Nigdy w tym składzie nie grałem, więc nie używałem.
logix91 pisze:6. zalozmy ze ekspolowalem nowe pole oraz poszedlem zebrac ryby, obie kacje mi sie udaly no ale sledzi mnie bestia z kraty akcji eksporalcji, wybieram spedzenie nocy poza obozem, czyli biore z soba ew zetony odkryc oraz banana za zebranie ryb. czyli w nocy zakladajac ze odkrylem pole z naturalnym schornieniem nie trace zadnego zycia bo moge wykarmic i spie w naturalnym schronienu, dobrze to zrozumielismy?
Tak
logix91 pisze:7. jesli sie leczymy i przenosimy pionek zycia a mamy pioenk na sercu za moralami ( serce,morale, serce)
z serca na serce ale pomiedzy nimi sa morale to te morale nam rosna?
jesli nie to , czy jestli powiekszymy to zycie i po chwili znow nam spadnie zycie ( nie mamy jedzenia) , i to zycie spadnie nam przez morale to znow tracimy morale? jesli tak to troche glupia ze rosnac w zyciu nie zyskujemy morali ale zaraz znow mozemy je stracic
Morale nie rosną w takim przypadku, przykro mi :) I jeśli spadnie za strzałkę, to znowu tracimy. Dlatego jeśli powiększasz poziom zdrowia,to lepiej nie przekraczaj lekkomyślnie strzałek, bo się nie opłaca. Gra jest wredna, nie głupia. Taka zasada i tyle. Nie powiększaj na przyszłość bezpośrednio za strzałkę, ew. 2-3 pola dalej i już
piotr.dun
Posty: 3
Rejestracja: 10 sty 2015, 18:53

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: piotr.dun »

Z grubsza przeszukałem topic, ale jeśli było to przepraszam :)

Mam pewne wątpliwości.
Scenariusz 4 z wulkanem.
1. Przy 4 graczach mamy odkryć 8 kafelków. Nie wlicza się do tego kafelka startowego. Tak?
2. Scenariusz mówi, że kafelki wyspy kolejno stają się nie dostępne. O co z obszarami, na których nie było kafelka, a został zalany przez lawę. Można go eksplorować?

Dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3421
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Lothrain »

piotr.dun pisze:Z grubsza przeszukałem topic, ale jeśli było to przepraszam :)

Mam pewne wątpliwości.
Scenariusz 4 z wulkanem.
1. Przy 4 graczach mamy odkryć 8 kafelków. Nie wlicza się do tego kafelka startowego. Tak?
2. Scenariusz mówi, że kafelki wyspy kolejno stają się nie dostępne. O co z obszarami, na których nie było kafelka, a został zalany przez lawę. Można go eksplorować?

Dzięki za pomoc.
1. Tak
2. Nie można, te tereny też zalewa lawa, nawet jeśli ich nie eksplorowaliście. Ja kładę odwrócony kafelek ze spodu stosu. Tak dobrze nie ma - lawa na tej wyspie rozlewa się równomiernie :)
Ostatnio zmieniony 11 sty 2015, 15:26 przez Lothrain, łącznie zmieniany 1 raz.
logix91
Posty: 6
Rejestracja: 29 gru 2014, 14:19

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: logix91 »

Wczoraj kolejna gra i kolejne pytania niestety;/

1.Nie zabilismy potwora a karty kazaly dam dokladac znacznik +1 sily potwora albo to talii polowania albo na kafelki pozyskiwania surowcow i tak o to mielismy +1 przy rybach i +3 przy nastepnym ataku, i nie wiemy czy robilismy dobrze.
Bo skonczyly nam sie zetony a wylosowalismy kolejna karte ktora mowila o zwiekszeniu sily potwora przy kolejnym polowaniu ? Co wtedy ? A moze my zle zagralismy i maksymalnie sila potwora moze zwiekszyc sie o 1 ?
2. Mamy palisade na poziomie 0 i musi spasc o 1. Ktos traci zycie?
3. Mamy morale -3 a kazdy z nas traci zycie i morale musza dalej spasc. Czy koledzy ktorym spadly morale traca 1 zycie wiecej czy nic sie nie dzieje?


Slicznie dziekuje za poprzednie odpowiedzi. Gra jest teraz skladna i juz w malej ilosci patrzymy w instrukcje ;)
Peter128
Posty: 637
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Peter128 »

Mi się wydaje, że kafelek startowy się liczy, ale nie chce mi się przeszukiwać 50 stron tematu i FAQ.

1. Zasada tylko jednego żetonu w instrukcji do przeczytania! :P Pisałem Ci ostatnio, na tym samym polu tylko jeden żeton tego rodzaju. Czyli np. jak na talii polowania musisz położyć +1 siły bestii, a taki żeton już tam leży, nic się nie dzieje.

2. Wszyscy po 1 ranie (zasada Niespełnionych Wymagań).

3. Nic się nie dzieje.

Przeczytaj sobie na spokojnie koniec instrukcji, tam jest sporo opisane Noc Poza Obozem, "Jeśli to możliwe", tylko jeden żeton, rozpatrywanie kart tajemnic, itp. To są może 2 strony, a sporo błędów tu się robi
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3095
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 622 times
Been thanked: 252 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: DarkSide »

Lothrain pisze:
logix91 pisze:7. jesli sie leczymy i przenosimy pionek zycia a mamy pioenk na sercu za moralami ( serce,morale, serce)
z serca na serce ale pomiedzy nimi sa morale to te morale nam rosna?
jesli nie to , czy jestli powiekszymy to zycie i po chwili znow nam spadnie zycie ( nie mamy jedzenia) , i to zycie spadnie nam przez morale to znow tracimy morale? jesli tak to troche glupia ze rosnac w zyciu nie zyskujemy morali ale zaraz znow mozemy je stracic
Morale nie rosną w takim przypadku, przykro mi :) I jeśli spadnie za strzałkę, to znowu tracimy. Dlatego jeśli powiększasz poziom zdrowia,to lepiej nie przekraczaj lekkomyślnie strzałek, bo się nie opłaca. Gra jest wredna, nie głupia. Taka zasada i tyle. Nie powiększaj na przyszłość bezpośrednio za strzałkę, ew. 2-3 pola dalej i już
Cytując klasyka klasyków: "Sprawdzić czy nie Ksiądz" :twisted:

Instrukcja strona 6: Otrzymywanie Ran a pod spodem ustęp Leczenie:
Jeśli znacznik w ten sposób minie symbol <----<< nie powoduje to zmiany poziomu Morale.


Odnośnie rozpatrywania Kart Tajemnic. Strona 24 u dołu "Rozpatrywanie Kart Tajemnic":
Powinieneś dociągać karty tak długo, aż natrafisz na którąkolwiek ze wkazanych rodzajów kart, a po jej rozpatrzeniu możesz zdecydować nie dobierać ich więcej.
Lothrain pisze:
logix91 pisze:5. po co jest karta porzadkowania obozu? skoro piony kladzie sie na polu na ktorym narysowane jest to samo co na tej karcie. jesli ona jest to czemu nie ma karty odpoczynku?
Karta porządkowania obozu jest dla rozgrywki 4-osobowej. Przynajmniej tak stoi w instrukcji. Nigdy w tym składzie nie grałem, więc nie używałem.
Karta "Porządkowanie obozu" przeznaczona dla rozgrywki 4-osobowej niweluje delikatnie pewien handicap w postaci aż 8 żetonów ruchu (4 osoby po 2). Po położeniu tej karty na planszy Akcja "Porządkowanie obozu oznacza wybór albo zgarniasz 2 żetony determinacji albo podbijasz morale. W grze od 1-3 graczy (gdy nie ma tej karty tylko "działa" rysunek na planszy) otrzymujesz i to i to.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%, Gry bez prądu -5%
logix91
Posty: 6
Rejestracja: 29 gru 2014, 14:19

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: logix91 »

jesli wylosowalem z talii skarbow siekiere i gram 1 kampanie to moge tez wybudowac siekiere i miec +2 do drewna? W sumie moge miec 2 siekiery i byc dwureczny :P

Bestie dokladamy na gore talii czy na jej spod? bo mam z akcji wydarzen akcje z potworem ktorego moglem podjerzec ale nie wykoanelm tego, karta poszla na lewa strone i teraz akcja sie odbedzie w nast turze ale wylosowalem nowego potwora i nie wiem gdzie go wsadzic
Peter128
Posty: 637
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Peter128 »

Odnośnie siekier. Powinienem się obrazić, bo odpowiedź na to pytanie wynika z tego, co pokazałem Ci już dwa razy :D Zasada tylko jednego żetonu! Tak jak nie mogą być 2 żetony "plus 1 siła bestii" o które pytałeś ostatnio na 1 polu. Tak i na jednym polu (Obozu) nie można mieć 2 żetonów "+1 drewno". Generalnie - nie, nie można mieć 2 siekier. Ale można np. mieć siekierę i skrót ;)

Bestie się wtasowuje, czyli nie wiadomo która jest na wierzchu.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Bary »

Witam,

Chciałbym się upewnić, czy kilka zasad zostało przeze mnie dobrze zinterpretowanych:

1. Obóz można zbudować także na kaflu sąsiadującym z tym, na którym obecnie rezydujemy, jednak kosztuje to jeden pion gracza więcej.
2. Wyruszyć na zbieranie surowców możemy także dwoma RÓŻNYMI pionami graczy.
3. Gdy Piętaszek poluje i ginie, to polowanie jest nieudane i nie dostajemy skór ani jedzenia, ale w dalszym ciągu broń ulega uszkodzeniu zgodnie z informacją na karcie.
4. W grze solo "corundowy" wzrost morale rozpatrujemy także w pierwszej rundzie.

Z góry dzięki za info
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
AiS
Posty: 325
Rejestracja: 08 wrz 2014, 23:26
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: AiS »

Bary pisze:Witam,

Chciałbym się upewnić, czy kilka zasad zostało przeze mnie dobrze zinterpretowanych:

1. Obóz można zbudować także na kaflu sąsiadującym z tym, na którym obecnie rezydujemy, jednak kosztuje to jeden pion gracza więcej.
2. Wyruszyć na zbieranie surowców możemy także dwoma RÓŻNYMI pionami graczy.
3. Gdy Piętaszek poluje i ginie, to polowanie jest nieudane i nie dostajemy skór ani jedzenia, ale w dalszym ciągu broń ulega uszkodzeniu zgodnie z informacją na karcie.
4. W grze solo "corundowy" wzrost morale rozpatrujemy także w pierwszej rundzie.

Z góry dzięki za info
Hej
Odpowiedzi na Twoje pytania:
1. Obóz po prostu masz od początku. Schronienie budujesz na kafelku z obozem lub na sąsiednim (z zachowaniem zasad odległości)
2. Tak. Powinniście ustalić, który gracz wykonuje akcję, a który mu pomaga.
3. Piętaszek nie może polować sam - albo pomaga w polowaniu graczowi lub poluje np. z psem lub tarczą - wtedy musi przeżyć aby polowanie było udane.
4. Tak
Peter128
Posty: 637
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Peter128 »

1. Za kafelek sąsiadujący nie potrzeba pionka więcej.
2. Tzn., jedną Akcję na pewności przez 2 piony pochodzące od 2 różnych graczy? Oczywiście, że można. Tak samo jak budowanie czy eksplorację. Przed akcją trzeba określić, który gracz ją wykonuje a który pomaga na potrzeby ewentualnych kart przygód.
3. Masz rację.
4. Masz rację.
ODPOWIEDZ