Strona 57 z 109

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 11 sie 2018, 08:38
autor: odmu
arqueek pisze: 11 sie 2018, 02:20 Jak mocno rozwinięty jest aspekt legacy w Gloomhaven? Czy jest to jakaś podstawa rozgrywki, czy może całkowicie zbędny bajer? Zastanawiam się nad kupnem usuwalnych naklejek, jest sens? Na pewno temat był poruszany, ale nie na ostatnich 10 stronach, tak więc wybaczcie.
Gra ma tryb kampanii, ale nie jest grą legacy. Extra naklejki są zbędne. Wystarczy ściągnąć aplikację do śledzenia kampanii. Podczas gry odblokowujesz nową zawartość, ale podczas jednej kampanii możesz odblokować wszystkie ukryte elementy. Ja gram równolegle dwie kampanię na jednym egzemplarzu gry bez większych problemów.

Naklejki ulepszające karty postaci - możesz koszulkować karty postaci i zapisywać ulepszenia na nich i wtedy na koniec będziesz miał niezużyte naklejki.

Niestety jakość gry jest taka, że chyba ciężko byłoby odsprzedać po 50 partiach ze stwierdzeniem stan bardzo dobry.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 11 sie 2018, 09:54
autor: pavel
MrAtrion pisze: 10 sie 2018, 19:51 No właśnie setup można skrócić insertami, a grę proponowali 1 postacią. Klimatyczniej jak w zwykłym RPG.
Jedną postacią to możesz rozegrać kilka partii, jakieś dodatkowe scenariusze solo, natomiast głównej kampanii nie wyobrażam sobie grać jedną postacią nawet po jakiś modyfikacjach i nie chodzi tu o klimat, tylko bazowo nie ma czegoś takiego jak jedna postać w kampanii.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 11 sie 2018, 13:56
autor: Zack
pavel pisze: 11 sie 2018, 09:54
MrAtrion pisze: 10 sie 2018, 19:51 No właśnie setup można skrócić insertami, a grę proponowali 1 postacią. Klimatyczniej jak w zwykłym RPG.
Jedną postacią to możesz rozegrać kilka partii, jakieś dodatkowe scenariusze solo, natomiast głównej kampanii nie wyobrażam sobie grać jedną postacią nawet po jakiś modyfikacjach i nie chodzi tu o klimat, tylko bazowo nie ma czegoś takiego jak jedna postać w kampanii.
Zgadza się, gra jest zbalansowana na 2-4 postaci i grając solo powinno grać się dwiema postaciami na dwie ręce.

Odnośnie aspektu legacy - są dwa rodzaje naklejek - bajery (lokacje na mapie świata, achievementy, zalakowane koperty) i ulepszenia (naklejane na karty akcji postaci).

Bajeranckie naklejki mają tę wadę, że twórca gry przewiduje jeszcze dodatkowo pisanie markerem po nich (np. zaznaczanie, który scenariusz został ukończony). Na szczęście ten aspekt można zastąpić na kilka sposobów na przykład wspomnianą aplikacją na telefon albo zapisując na kartce papieru.

Naklejki ulepszeń jest trudniej czymś zastąpić ale zasadniczo karta umiejętności postaci po ulepszeniu, może już zostać ulepszona na zawsze (tj. instrukcja gry sugeruje żeby nie zrywać tych naklejek z kart akcji nawet po ukończeniu kampanii).

Zestaw naklejek usuwalnych od sinister fish ma dwie cechy:
- jak sama nazwa wskazuje naklejki łatwiej się usuwają, więc łatwiej jest zresetować grę do stanu fabrycznego i np. odsprzedać. Fabryczne naklejki do GH są trochę gorszej jakości, trudniej odchodzą i mogą zostawić ślady kleju
- w zestawie jest tekturowa teczka na okładce której jest wydrukowany notatnik pozwalający na zaznaczanie rzeczy, które domyślnie trzeba zaznaczać markerem na planszy (np. prosperity, zakończone scenariusze, zlootowane skarby)

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 sie 2018, 15:34
autor: Moonday
Jest informacja o planowanym wydaniu Gloomhaven po polsku. Póki co, brak szczegółów.
Źródło:
https://pl-pl.facebook.com/Planszowkiwedwoje/

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 sie 2018, 15:39
autor: mauserem
Moonday pisze: 25 sie 2018, 15:34 Jest informacja o planowanym wydaniu Gloomhaven po polsku. Póki co, brak szczegółów.
Źródło:
https://pl-pl.facebook.com/Planszowkiwedwoje/
czyżby Games Factory miało strategię na powrót w glorii i chwale? Dalibyście im szansę za obietnicę wydania Gloomhaven? :D
Spoiler:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 sie 2018, 17:22
autor: rattkin
Moonday pisze: 25 sie 2018, 15:34 Jest informacja o planowanym wydaniu Gloomhaven po polsku. Póki co, brak szczegółów.
Źródło:
https://pl-pl.facebook.com/Planszowkiwedwoje/
Nie ma tam ani słowa o wydaniu. Nie wiem czy celowo.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 sie 2018, 18:26
autor: Moonday
Nie ma tam ani słowa o wydaniu. Nie wiem czy celowo.
Myślę, że jakby chodziło o fanowską polonizację, to nikt by z tego nie robił wielkiej tajemnicy, a nic innego, poza wydaniem gry po polsku nie przychodzi mi do głowy. Tak czy inaczej trzeba poczekać do oficjalnej zapowiedzi.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 sie 2018, 19:15
autor: ixi24
Może zagramw.to coś popróbuje :D ? Nie wiem głośno myślę :)

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 sie 2018, 20:08
autor: wajdzik83
ixi24 pisze: 25 sie 2018, 19:15 Może zagramw.to coś popróbuje :D ? Nie wiem głośno myślę :)
Też tak myślę :) Czacha ? :)

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 sie 2018, 20:36
autor: mauserem
wajdzik83 pisze: 25 sie 2018, 20:08
ixi24 pisze: 25 sie 2018, 19:15 Może zagramw.to coś popróbuje :D ? Nie wiem głośno myślę :)
Też tak myślę :) Czacha ? :)
jezzzz oby nie
miłe chłopaki i radzą sobie nieźle - o ile jest niezależnie językowo.
Wyobraźcie sobie jak całe to forum robi za nich "ratunkową korektę całego tłumaczenia" :mrgreen:
to by trwało więcej niż dwa lata przy tej "kobyle" jak Gloomhaven :mrgreen:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 sie 2018, 20:40
autor: playerator
wajdzik83 pisze: 25 sie 2018, 20:08
ixi24 pisze: 25 sie 2018, 19:15 Może zagramw.to coś popróbuje :D ? Nie wiem głośno myślę :)
Też tak myślę :) Czacha ? :)
No tego to sobie nawet wyobrazić nie mogę.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 sie 2018, 20:55
autor: seki
Ja jedynie mogę wyobrazić sobie Phalanx i Portal. Przy czym Portal raczej nie wydawał by MK gdyby planował Gloomhaven. Rebel teoretycznie też ma moce ale to nie ich bajka.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 sie 2018, 20:58
autor: czeczot
Portal raczej na pewno nie, kilkukrotnie prezes mówił że nie są zainteresowani.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 sie 2018, 21:08
autor: brazylianwisnia
To musi być Phalanax. Gra idealnie do nich pasuje.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 sie 2018, 21:54
autor: RUNner
Będę w dużym szoku jeśli gra zostanie spolonizowana. Moim zdaniem do tego nie dojdzie.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 sie 2018, 21:59
autor: Al_Dente
Byłbym raczej w szoku gdyby gra numer 1 na BGG nie została spolonizowana, szczególnie biorąc pod uwagę stale rosnącą popularność gier planszowych w Polsce.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 sie 2018, 22:06
autor: Yavi
Widzę, że informacja dotarła też tutaj, więc:
- chodzi o normalne wydanie, nie fanowskie tłumaczenie itd.,
- z tego co wiem prace już trwają.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 sie 2018, 22:20
autor: Moonday
z tego co wiem prace już trwają
Pozostaje tylko czekać na końcowy udany rezultat. Osobiście bardzo mnie to cieszy, że w końcu ktoś odważny podjął się tematu. W Polsce temat gier rpg ma wielu zwolenników i brak "polskiego" Gloomhaven jest rozczarowujące. Trzymam mocno kciuki za ten projekt :)

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 sie 2018, 22:38
autor: Curiosity
Ja obstawiam Board & Dice. Róbcie screeny!

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 sie 2018, 22:51
autor: playerator
brazylianwisnia pisze: 25 sie 2018, 21:08 To musi być Phalanax. Gra idealnie do nich pasuje.
Mógłbyś rozwinąć?

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 26 sie 2018, 01:01
autor: brazylianwisnia
playerator pisze: 25 sie 2018, 22:51
brazylianwisnia pisze: 25 sie 2018, 21:08 To musi być Phalanax. Gra idealnie do nich pasuje.
Mógłbyś rozwinąć?
Lubia wydawać ładne, duże gry z KS które mają spora popularność jak choćby Scythe, Lords of Hellas czy Brass. Do tego wzięli się za Zimna Wojnę czyli kolejna gra z czołówki BGG. Gloomhaven l
pasuje mi do ich katalogu dużo bardziej niż do innych wydawców.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 26 sie 2018, 06:50
autor: czeczot
Podobno ma być nowe wydawnictwo w Polsce. Wotermelon ma się chyba nazywać. Wiec może oni?

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 26 sie 2018, 07:29
autor: raj
To nie będzie Phalanx, mają co najmniej kilkanaście sporych projektów na najbliższe lata.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 26 sie 2018, 07:37
autor: RUNner
Gruby projekt, widzę tutaj sporo aspektów, które mogą go rozłożyć na łopatki.
Po pierwsze, sama polonizacja. W grach mniej złożonych i obfitych w tekst, praktycznie zawsze znajdą się irytujące błędy tłumacza. Nie wierzę, że ktoś to w końcu ogarnie na odpowiednim poziomie. Po prostu nie wierzę. Znowu będa dodruki kart, oczywiście rewersy będą miały inny odcień i się zacznie zasłużony armageddon :)
Po drugie, rozmawiamy o normalnym trybie wydawniczym czy wspieraczkowym?
Po trzecie, sporo osób już grę kupiło i mam odczucie, że rynek się mocno nasycił. Ale skoro polska wersja pojawi się najwcześniej za rok, to może coś z tego wyjdzie, ale wydawca będzie musiał podtrzymać hype przez ten czas. A co jeśli w tym czasie pojawi się Gloomhavenkiller?
Po czwarte i chyba najważniejsze, a mianowicie cena tej gry. Polska wersja teoretycznie powinna być tańsza, ale czy cena nie przekroczy 500 zł? Powyżej tej kwoty mało kto kupi, co widać aktualnie w sklepach. Gra za 550zł leży na półkach. Na pewno sporo osób dałoby tyle za polską wersję, ale też nic pewnego. Poza tym, do gry trzeba mieć sporo koszulek ochronnych, no i organizer. Bez tego ani rusz, a to spore dodatkowe wydatki.
Ja bym widział polskiego Gloomhavena jedynie na wspieram.to, z dodatkami w dobrych cenach, bez ryzyka wydawniczego.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 26 sie 2018, 08:09
autor: Moonday
Gruby projekt, widzę tutaj sporo aspektów, które mogą go rozłożyć na łopatki.
Myślę, że zawsze może być obawa, ale z takim podejściem nie zobaczymy na naszym rynku żadnych dużych gier po polsku. Ostatnio na szczęście coś się zaczyna dziać, bo Portal wydaje MK pack, a Galakta TI4. Weźmy też takiego Scythe ze wszystkimi dodatkami + gadżetami, które dość płynnie schodzą z półek (ostatnio był nawet problem żeby dokupić rozszerzoną planszę, która przecież mało nie kosztuje). Jeżeli chodzi o błędy w tłumaczeniu, to one zdarzają się nie tylko na polskim rynku i tu już zależy jak wydawca podchodzi do takiego problemu, jeżeli takowy ma miejsce.

Jeżeli chodzi o wydawców, to ja typowałbym Lacertę. Niby nie wydają ameritraszów, ale swego czasu świetnie poradzili sobie z polonizacją MK, a to jest gra z całą masą teksu. Z tego co pamiętam obyło się bez błędów. Myślę, że gdyby nie problem z oryginalnym wydawcą, to Lacerta wydałaby też wszystkie dodatki. Być może Gloomhaven to ich kolejne podejście do świata fantasy? Kto wie :)