Strona 57 z 65

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 18 sty 2025, 18:43
autor: tomp
tomp pisze: 18 sty 2025, 11:18 nie wychwyciłem (wydaje mi się, że przemilczano) kwestię kompatybilności z poprzednią wersją polską.
mam nadzieje, że będzie kompatybilna w 100%.
dla zainteresowanych. tak, będzie kompatybilna.
źródło: https://youtu.be/xbrzZoZOl24?t=671

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 18 sty 2025, 20:25
autor: japanczyk
anitroche pisze: 18 sty 2025, 11:07 Ja się trochę boję o jakość tłumaczenia i z tego powodu zapewne zostanę przy mojej mieszanej językowo podstawce i dodatku. No ale zobaczę już po premierze, czy ludzie jakieś błędy poznajduja
Ale dlaczego sie boisz o tlumaczenie? Jesli dobrze rozumiem, to bedzie to samo tlumaczenie co Lacerta

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 18 sty 2025, 20:55
autor: filip91
Super wiadomość. ❤️

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 18 sty 2025, 22:33
autor: Grzdyll
Mr_Fisq pisze: 18 sty 2025, 18:14 W sumie to zamiast od podstawki Portal mógłby zacząć od Horizons of Spirit Island.
Dokładnie o tym samym pomyślałem. Podobno podstawka Lacerty średnio się sprzedawała więc rynek jest nią pewnie dość nasycony, a jakby poszli w Horizons byłoby i łatwiej pozyskać nowych graczy i niejeden ze starą podstawką by się skusił, byłaby sytuacja win-win. Ale i tak dobrze, że wskrzeszają polskie SI bo było trochę smutno i wielu wieszczyło już koniec tej serii w naszym kraju...

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 19 sty 2025, 00:27
autor: khuoh
Podobno pierwszy nakład Lacerty sprzedał się fantastycznie i pewnie dlatego kosmicznie przestrzelili dodruk, skoro do teraz Rebel ma w magazynie. W ogóle szacowanie popytu dla podstawki i dodatków przez Portal to musiało być niezłe wyzwanie

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 19 sty 2025, 00:33
autor: japanczyk
khuoh pisze: 19 sty 2025, 00:27 Podobno pierwszy nakład Lacerty sprzedał się fantastycznie i pewnie dlatego kosmicznie przestrzelili dodruk, skoro do teraz Rebel ma w magazynie. W ogóle szacowanie popytu dla podstawki i dodatków przez Portal to musiało być niezłe wyzwanie
Stawiam, ze podstawka minimum, a dodatki pod trzy naklady, wiec naklad spory - wiedza, ze bedzie ssanie na dodatki
Obstawiam, ze tez fajny pakiet zrobia u siebie w sklepie z jakas promka albo czyms zeby wypchnac podstawke swoja za pierwszym rzutem

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 19 sty 2025, 01:06
autor: EsperanzaDMV
A ja z innej beczki - ciekawe jak odpowie na to Rebel, mając swoje (zalegające) stany magazynowe. Gdybym miał teraz wybierać którą wersję kupić, to wolałbym wszystko od Portalu - większa pewność, że będzie ze sobą wszystko grało. Podstawka sprzed lat i świeżo drukowane dodatki wręcz muszą się w jakiś sposób różnić, trudno mi uwierzyć że po tylu latach uzyskają dokładnie identyczne kolory.
Także pewnie na miejscu Rebela bym wymyślił jakąś akcję promocyjną, by upłynnić swoje zalegające podstawki (i przerzucić problem zalegających podstawek na Portal).

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 19 sty 2025, 01:12
autor: tomb
Polskie Spirit Island w tej chwili w zasadzie niedostępne.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 19 sty 2025, 01:46
autor: khuoh
Faktycznie gdzie nie patrzę to niedostępne, chyba niedawno musiał się wyczerpać nakład. Niezły timing dla Portalu

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 19 sty 2025, 02:37
autor: menelobej
EsperanzaDMV pisze: 19 sty 2025, 01:06 A ja z innej beczki - ciekawe jak odpowie na to Rebel, mając swoje (zalegające) stany magazynowe. Gdybym miał teraz wybierać którą wersję kupić, to wolałbym wszystko od Portalu - większa pewność, że będzie ze sobą wszystko grało. Podstawka sprzed lat i świeżo drukowane dodatki wręcz muszą się w jakiś sposób różnić, trudno mi uwierzyć że po tylu latach uzyskają dokładnie identyczne kolory.
Także pewnie na miejscu Rebela bym wymyślił jakąś akcję promocyjną, by upłynnić swoje zalegające podstawki (i przerzucić problem zalegających podstawek na Portal).
SI to karty w rozmiarze Standard CCG. Da się wyrównać koszulkami z kolorowymi plecakami.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 19 sty 2025, 08:31
autor: Kluczyk
Z tego co pamiętam to Rebel sprzedawał SI na jednej ze swoich akcji promocyjnych (chyba PYL) po dobrej cenie.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 19 sty 2025, 11:51
autor: Quimeen
Ciekawe co Portal zaoferuje jako mały bonus do gry przy zakupie u nich. Jeżeli chodzi o wszelkiego rodzaju upiększacze elementów, to SI ma zestawy Premium Token. Jedyne co mogli by dodać to liczniki obrony w krainach, niektórzy gracze używają w tym celu kostek. Innym rozwiązaniem były by oficjalne duchy ale niewydane czyli Spreading Rot Renews the Earth i Covets Gleaming Shards of Earth. Niestety ten drugi nie ma grafik, więc Portal musiał by je stworzyć, natomiast pierwszy ma grafiki zrobione przez dziewczynę z Polski ( i mogli by zdobyć od niej pozwolenie na wydrukowanie tego ducha.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 20 sty 2025, 00:06
autor: sasquach
Mr_Fisq pisze: 18 sty 2025, 18:14 W sumie to zamiast od podstawki Portal mógłby zacząć od Horizons of Spirit Island.
Bez sensu pomysł skoro wydają też dodatki. Horizon to wersja uproszczona i nie jest z nimi do końca kompatybilna (brak kart blight czy przeciwników). Wyobraź sobie jaki byłby bałagan wśród nowych graczy. Kupujesz sobie Horizon i jakiś dodatek i się okazuje, że masz jakieś "nowe" elementy bez wytłumaczonych zasad, dodatkowe opcja dla duchów których nie masz itp. Portal sam by sobie utrudnił życie.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 20 sty 2025, 00:10
autor: samuraj1369
sasquach pisze: 20 sty 2025, 00:06
Mr_Fisq pisze: 18 sty 2025, 18:14 W sumie to zamiast od podstawki Portal mógłby zacząć od Horizons of Spirit Island.
Bez sensu pomysł skoro wydają też dodatki. Horizon to wersja uproszczona i nie jest z nimi do końca kompatybilna (brak kart blight czy przeciwników). Wyobraź sobie jaki byłby bałagan wśród nowych graczy. Kupujesz sobie Horizon i jakiś dodatek i się okazuje, że masz jakieś "nowe" elementy bez wytłumaczonych zasad, dodatkowe opcja dla duchów których nie masz itp. Portal sam by sobie utrudnił życie.
Dokładnie o tym samym pomyślałem. Jeśli nakład im zejdzie dość szybko, pójdzie jakiś dodruk (bezpośrednio lub z akcji DODRUK) i znowu im zejdzie, to pewnie pójdą dalej w Horizons i dodatki.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 20 sty 2025, 00:23
autor: Sefira
Quimeen pisze: 19 sty 2025, 11:51 Ciekawe co Portal zaoferuje jako mały bonus do gry przy zakupie u nich. Jeżeli chodzi o wszelkiego rodzaju upiększacze elementów, to SI ma zestawy Premium Token. Jedyne co mogli by dodać to liczniki obrony w krainach, niektórzy gracze używają w tym celu kostek. Innym rozwiązaniem były by oficjalne duchy ale niewydane czyli Spreading Rot Renews the Earth i Covets Gleaming Shards of Earth. Niestety ten drugi nie ma grafik, więc Portal musiał by je stworzyć, natomiast pierwszy ma grafiki zrobione przez dziewczynę z Polski ( i mogli by zdobyć od niej pozwolenie na wydrukowanie tego ducha.
Ja obstawiam, że jako bonus pójdą foliowe planszetki duchów (dodatkowo zamiast tych tekturowych) - takie same jak w Horizons, ale z efektem "błysku". Niestety są one dość ciemne, ale dzięki temu, że są cienkie, to mocno to ułatwia ich przechowywanie.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 20 sty 2025, 13:54
autor: olejmat
Kluczyk pisze: 18 sty 2025, 18:04 Spirit Island z racji tego jak jest stworzone daje bardzo dużo już w podstawce. Bo można zagrać vanila - bez kart zarazy, scenariuszy, przeciwników. Potem można sobie dodać karty zarazy (w podstawce dwie), później można sobie zagrać z kartą scenariusza (zmienia setup, warunki przegranej itp), później dołożyć przeciwników i zwiększać im trudność, na końcu można zagrać ze wszystkim na raz.

I tak, brak kart wydarzeń sprawia, że gra jest bardziej przewidywalna, ale to nie przeszkadza, po prostu przygotowanie do kolejnej tury sprawia że wiemy co się wydarzy i jest to bardziej wyliczanie i planowanie na nieuniknione.
Dokładnie. Regrywalność jest i tak bardzo duża z samą podstawką. A co do zwiększonej losowości z eventami, to dla mnie niekoniecznie jest to plus. Lubię właśnie to planowanie, którego nie psuje nam nadmierna losowość (a jakaś i tak pozostaje z powodu talii najeźdźców).

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 20 sty 2025, 16:14
autor: arturmarek
Ja grałem jedynie w podstawkę (plus promosy), więc nie wiem jak konkretnie losowe są dodatki. Jednak na wyższych poziomach nie bardzo sobie wyobrażam większą losowość. Mam na koncie ponad 50 rozgrywek 2-osobowych i mi się podstawka nie znudziła.

Rozumiem, że to planowanie 3 tury wprzód może nie jesttrakcyjne. Jednak grając na 6tym poziomie adwersarzy, to jaka karta strachu się wylosuje i to jakie karty mocy się dobierze jest aż nadto losowe nieraz. Karty terenu (najeźdźców?) daja bardziej różnorodność niż losowość. Oczywiście to w jakiej kolejności wyjdą często zmienia trudność (mam wrażenie, że nieraz nie da się wygrać), ale przez to, że widzi się 3 kolejne karty to ciężko to nazwać losowością.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 20 sty 2025, 16:27
autor: Quimeen
Eventy sa losowe tylko gdy sie ich nie zna. Pozniej grajac gra sie czesto pod to co prawdopodobnie bedzie w eventach, jak zabijanie kolonizatorow przez bestie albo zwiekszanie obrony dahan. Wiec osobiscie nie uwazam aby eventy dokladaly losowosci, daja nam raczej dodatkowa warstwe ktora musimy brac pod uwage i tyle.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 20 sty 2025, 17:41
autor: siepu
Też potwierdzam, że wydarzenia nie zmieniają aż tak dużo, ale są miłym urozmaiceniem. Dodatki zwiększają losowość w już najbardziej losowym fragmencie podstawki, czyli wyborze kart mocy (poprzez dodanie nowych), Planowanie w dalszym ciągu wymagane, a te wszystkie karty powodują, że nie można przewidzieć wszystkiego. Jest dobrze.

Ale na najwyższych poziomach trudności gram na komputerze, gdzie szybko przegrana partia to 15 minut a nie godzinka.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 20 sty 2025, 23:59
autor: feniks_ciapek
Dużo duchów korzysta z mechanik wprowadzonych w dodatkach. Podstawka moim zdaniem dość szybko się wyczerpuje, chociaż rozumiem zdanie o dodatkowym elemencie losowym, który może części osób przeszkadzać.

Potwierdzam też to, że gra oryginalnie była projektowana jako jedna całość z pierwszym dodatkiem, ale została rozdzielona niedługo przed pierwszą kampanią ze względu na i tak stosunkowo złożone zasady samej podstawki.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 21 sty 2025, 10:48
autor: skiba
arturmarek pisze: 20 sty 2025, 16:14 Ja grałem jedynie w podstawkę (plus promosy), więc nie wiem jak konkretnie losowe są dodatki. Jednak na wyższych poziomach nie bardzo sobie wyobrażam większą losowość.
Bez losowości w wydarzeniach zaczynasz w pewnym momencie grać na pamięć, nie jesteś za bardzo zaskakiwany, nie musisz naginać strategii do nowych wyzwań. Gra jest bardzo policzalna, a cała losowość sprowadza się do dociągnięcia odpowiednich kart mocy, dzięki którym wygramy albo szybciej albo wolniej. Piszę oczywiście o przypadku, w którym już jesteś dobrze ograny z grą i nie zaskoczy Cię akcja typu "ooooo zapomniałem, że oni się jeszcze najpierw zbudują, a potem zaatakują, bo mamy 2 razy góry w kolejce" oraz wiesz, czego się możesz spodziewać w kartach strachu.

Wydarzenia zaburzają ten balans. Czasem na korzyść graczy, czasem na korzyść adwersarza. Trzeba trochę estymować, ale prawda jest taka, że się nigdy do końca nie przygotujesz. Osiągnięciem tutaj jest dać sobie radę przy nagłej zmianie w sytuacji na mapce. Czasem te wydarzenia są druzgocące, ale raczej nie zdarza się sytuacja, że przez kiepskie wydarzenie przegrywasz grę.

Piszę to wszystko z perspektywy gracza, który te 150-200 gier zagrał w składzie 1, 2, 3 oraz 4-osobowym.

Jeżeli masz opcję spróbować to warto spróbować, bo może Ci się spodobać. Z gry absolutnie nie robi się losowa papka, w której przez przypadek przegrywamy :)
siepu pisze: 20 sty 2025, 17:41 Też potwierdzam, że wydarzenia nie zmieniają aż tak dużo, ale są miłym urozmaiceniem. Dodatki zwiększają losowość w już najbardziej losowym fragmencie podstawki, czyli wyborze kart mocy (poprzez dodanie nowych), Planowanie w dalszym ciągu wymagane, a te wszystkie karty powodują, że nie można przewidzieć wszystkiego. Jest dobrze.
Czasem tylko dociągnie się wydarzenie "każda bestia bije za 1" albo "każda bestia bije za 2", gdy na mapce masz sporo bestii, bo grasz Sharp Fangs i pyk - adwersarz wyparował :D Albo grasz na Anglików (dużo się budują) i dostajesz wydarzenie, że w lądzie z największą ilością budynków dochodzi do budowania. A masz tam zaraz ravage, na który masz obronę wyliczoną... No bywa śmiesznie, ale wybronienie się z takich sytuacji daje bardzo dużo satysfakcji.

Losowość w mocach była przez autora gry w podcaście kiedyś komentowana. Nie jest tam wcale tak źle, bo autor gry matematyki pouprawiał trochę i powyliczał ile jakich elementów gdzie ma być, żeby wszystko grało ze sobą. Mówił, że nie robił kart mocy na łapu capu, byle się zgrywał temat z obrazkiem i kolorkami, a faktycznie wpasowywał moce zestaw wszystkich kart. W ostatnim dodatku (Nature Incarnate) mocy doszło już naprawdę mało (chyba 1 Minor i z 10 Major), więc zestaw kart się ustabilizował.

Myślę, że obecnie zestaw kart mocy wygląda tak, jak powinien wyglądać. Nie jesteś w stanie za łatwo dokopać się do perełek typu "Call of the Dahan Ways", bo karta może zwyczajnie nie dojść. Ale za to dostaniesz inne karty z podobnymi elementami na boku, które będą robiły podobne rzeczy, ale inaczej, więc kombinuj :)

Swoją drogą podrzucam katalog ze wszystkimi kartami, które wyszły: https://sick.oberien.de/ - może się komuś przyda :)

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 21 sty 2025, 10:52
autor: siepu
Jakimś potężnym ekspertem nie jestem, ale Anglię 6 też mam za sobą solo, więc trochę pograłem. Zgoda, że przy mniejszych mocach póki symbole się zgadzają to jest ok. Większe są dużo bardziej wyspecjalizowane i jak w dwóch próbach nie trafisz czegoś użytecznego (zależy oczywiście od ducha, niektóre są mniej elastyczne od innych) to na wyższym poziomie rozkładasz od nowa. Wciąż świetna gra.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 22 sty 2025, 12:53
autor: Mrukar
Na live Planszowych Newsów padło, że SI ukaże się w marcu, a dodatki poźniej na podstawie przyjęcia podstawki. Wygląda to tak jakby nie brali pod uwagę sprzedaży wersji od Lacerty (domysły moje).
W każdym razie ja wchodzę na 100% możecie spać spokojnie :D

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 22 sty 2025, 14:14
autor: ququk
Na live Planszowych Newsów to padło w kontekście przyszłych dodatków, co można rozumieć w kontekście również wcześniejszych zapowiedzi, że przede wszystkim myślą o repacku Promo Packów, czyli Spirit Island: Feather & Flame, bo do tego tłumaczenie od lacerty już mają i o tym zostało wspomniane na live wprost, a ponieważ padło to potem w liczbie mnogiej, to już powoli myślą, co ewentualnie zrobić ze Spirit Island: Nature Incarnate (oby zatrudnili do tego tłumaczkę wszystkiego innego), przynajmniej ja to tak rozumiem, albo to był skrót myślowy Promo Pack 1 + Promo Pack 2 ale wydany jako jeden. Interpretacja tamtej wypowiedzi taka, że kolejne zdanie magicznie kasuje początek odpowiedzi o Spirit Island, w którym wprost mówi się o szybkim wydaniu dodatków, musi być błędna.
Innymi słowy: przyjęcie wydanych w marcu dodatków zadecyduje o tym, co dalej, ale widoki są pozytywne.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 22 sty 2025, 14:25
autor: Mrukar
Dzięki za sprostowanie.