Strona 58 z 74

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 07 sty 2020, 16:06
autor: Olgierdd
grzes19 pisze: 06 sty 2020, 09:32 A jak do tego się ma nowa kampania - Poszukiwania korony żaru?
Słyszałem, że jest lepsza.
Dopiero co skończyłem i faktycznie jest lepsza mechanicznie oraz klimatycznie. Największym atutem jest rozwinięcie możliwości rozgałęziania się przygody oraz DUŻO więcej znaczących opcji dialogowych. Główna oś fabularna jest mniej heroiczna od tej z Kości Arnoru, ale oprócz głównego wątku prowadzonych jest kilka pomniejszych, dzięki czemu w epilogu mamy podsumowanie ich wszystkich (jak w serii gier komputerowych Fallout), więc teoretycznie można przygodę zakończyć z różnymi rezultatami.

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 08 sty 2020, 01:03
autor: Lukić
Ardel12 pisze: 07 sty 2020, 13:56
Do książek czy gier komputerowych pewnie nie doskoczą, ale to nie znaczy, że w kilkugodzinnej kampanii nie można zawrzeć ciekawej historii, choćby z jednym zwrotem akcji. Już nie przesadzajcie, że mając aplikację na komputer twórcy nie są w stanie stworzyć wciągającej historii na te parę godzin. Też nie oczekuje wodotrysków, ale jakiejś.... podstawy :D
To patrząc na to w ten sposób jak dla mnie tylko This War of Mine miało fabułę, która była w stanie mnie poruszyć. Oprócz tego tytułu wszytko ma spłaszczoną fabułę, a postaci są albo nijakie, albo przerysowane. Nawet grając w Arkham Horror LCG, która jest jedną z lepszych, klimatycznych gier, nawet nie zbliżamy się do poziomu klimatu, jaki można znaleźć w książkach Lovecrafta.

Jak dla mnie jest między fabułą z gier planszowych a książek jest po prostu przepaść. I jak sięgam po grę oczekuję czegoś innego niż sięgając po książkę.

Nota bene ostatnio dużo częściej sięgam po gry.

A wracając do WP:PpŚ. Jak dla mnie tam jest dobra proporcja między ilością czytanego tekstu, a samą grą. Co do sposobu narracji, to brakuje mi pokazywania świata przez dialogi, tekst jest podany raczej suchym stylem. Żeby postacie były bardziej wyraziste, musiałaby być wprowadzona obok typowego coop mechanika celów osobistych w trakcie kampanii lub wątków pobożnych związanych z konkretnymi postaciami. Tu faktycznie można by coś jeszcze dodać. Ale ogólnie jak na taką grę fabułą wcale nie jest taka nijaka jak sugerujesz.

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 11 sty 2020, 12:06
autor: Blichew
Trolliszcze pisze: 01 lip 2019, 10:15 Błędy się zdarzają, wiadomo - ułomność tej aplikacji polega na tym, że nie można zrestartować, cofnąć ruchu itd. Nie wiem, skąd taka decyzja - żeby ludzie nie oszukiwali albo sobie nie ułatwiali? Trochę to bez sensu, w analogowych planszówkach można to przecież robić do woli; jeśli ktoś chce grać uczciwie, to będzie to robić i już. A tak? Trafia się taki błąd pod koniec kampanii i całość do powtórki. Gdyby dało się restartować, problem byłby jednak mniej bolesny - bo wystarczy powtórzyć jeden scenariusz, a nie kilka. Tu moim zdaniem mocno dali ciała.
Zresztą, to nie jedyne wady ich apek. Co z możliwością robienia osobnych save'ów? W PS2, jeśli zapiszę w trakcie jeden scenariusz, to nie mogę z inną grupą zacząć kolejnego (chyba że na innym urządzeniu), bo jest tylko jeden zapis. Żeby w XXI wieku takich podstawowych opcji nie było...
Zastanawiam się nad zakupem (jest fajna promocja w gandalfie) - czy apka się rozwinęła/dodano opcję zapisu kilku stanów gry na potrzeby grania z różnymi grupami ?

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 11 sty 2020, 12:47
autor: _leigam_
Blichew pisze: 11 sty 2020, 12:06
Trolliszcze pisze: 01 lip 2019, 10:15 Błędy się zdarzają, wiadomo - ułomność tej aplikacji polega na tym, że nie można zrestartować, cofnąć ruchu itd. Nie wiem, skąd taka decyzja - żeby ludzie nie oszukiwali albo sobie nie ułatwiali? Trochę to bez sensu, w analogowych planszówkach można to przecież robić do woli; jeśli ktoś chce grać uczciwie, to będzie to robić i już. A tak? Trafia się taki błąd pod koniec kampanii i całość do powtórki. Gdyby dało się restartować, problem byłby jednak mniej bolesny - bo wystarczy powtórzyć jeden scenariusz, a nie kilka. Tu moim zdaniem mocno dali ciała.
Zresztą, to nie jedyne wady ich apek. Co z możliwością robienia osobnych save'ów? W PS2, jeśli zapiszę w trakcie jeden scenariusz, to nie mogę z inną grupą zacząć kolejnego (chyba że na innym urządzeniu), bo jest tylko jeden zapis. Żeby w XXI wieku takich podstawowych opcji nie było...
Zastanawiam się nad zakupem (jest fajna promocja w gandalfie) - czy apka się rozwinęła/dodano opcję zapisu kilku stanów gry na potrzeby grania z różnymi grupami ?

W wersji na steam jest teraz chyba 5-6 miejsc na zapis, więc można prowadzić równoległe kampanie. Cofać się nie wciąż nie da, mi się przez całą kampanie raz zdarzył missclick ale dało się to naprawić dość łatwo. Jak ktoś bardzo trzęsie porami to można zrobić sobie po każdej misji kopie zapasową save: (...)Steam\steamapps\common\Journeys in Middle-earth\JiME_Data\SavedGames i zapisać ją w bezpiecznym miejscu do ewentualnej podmiany (powinno śmigać, ewentualnie wyłączyć zapis w chmurze, żeby się steam nie rzucał)

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 11 sty 2020, 12:55
autor: arian
Podróże przez Śródziemie zawsze miały opcje zapisu dla kilku kampanii. W Posiadłości Szaleństwa jest dalej tylko jedna, ale to wynika pewnie z tego, za to gra na pojedynczą sesję, której nie da się złożyć w trakcie gry w łatwy sposób. No bo jak np. złożyć karty obrażeń do pudełka bez podglądania, żeby zacząć inna rozgrywkę. Albin trzeba ich niewtasowywać do talii albo zobaczyć co to za karty i zapisać, co w przypadku zakrytych psuje dalszą rozgrywkę.

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 11 sty 2020, 13:22
autor: Blichew
Dzięki. Z tego co widziałem/czytałem teraz można już grać w trybie bez pośpiechu, czyli mogę dzieciaki wciągnąć do grania w coś większego:) Chyba lepiej od tego zacząć, 8 lat to trochę za mało na climat posiadłości szaleństwa...

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 11 sty 2020, 13:44
autor: Trolliszcze
arian pisze: 11 sty 2020, 12:55 Podróże przez Śródziemie zawsze miały opcje zapisu dla kilku kampanii. W Posiadłości Szaleństwa jest dalej tylko jedna, ale to wynika pewnie z tego, za to gra na pojedynczą sesję, której nie da się złożyć w trakcie gry w łatwy sposób. No bo jak np. złożyć karty obrażeń do pudełka bez podglądania, żeby zacząć inna rozgrywkę. Albin trzeba ich niewtasowywać do talii albo zobaczyć co to za karty i zapisać, co w przypadku zakrytych psuje dalszą rozgrywkę.
Czasami to jest naprawdę drugorzędna sprawa, czy się coś podejrzy, czy nie (i da się bez podglądania złożyć, każdy gracz może sobie w tajemnicy zapisać, co miał, a potem przed kolejną rozgrywką wyciągnąć; a te rany/przerażenie, których awersów nie znał, po prostu wylosować od nowa). Dla mnie to jednak jest wyjątkowo anachroniczna aplikacja, i nie zgadzam się, że to gra na jedną sesję - bywają dłuższe scenariusze, takie, których np. z córką nie zrobię za jednym zamachem. Oczywiście nie mam wątpliwości, że większość graczy nie ma takiego problemu i byłby to "ficzer" dla mniejszości - ale z drugiej strony, czy w dzisiejszych czasach zaprogramowanie możliwości tworzenia wielu save'ów to taki problem?

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 12 sty 2020, 22:41
autor: Gribbler
Blichew pisze: 11 sty 2020, 13:22 8 lat to trochę za mało na climat posiadłości szaleństwa...
Grałem z 6-latką w pierwszy scenariusz z podstawki, bo była bardzo ciekawa, co to za gra. Dobrnęła do końca i nawet wygraliśmy, po prostu cenzurowałem teksty, opisy ataków, wydarzeń itd, potwory się przeganiało a nie zabijało, a misja była typu "zły czarodziej chce otworzyć przejście do krainy potworów, a my musimy go powstrzymać". Dodam jeszcze tylko, że cenzura była na prośbę żony, bo ja to w podobnym wieku Hellraisera oglądałem :D

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 13 sty 2020, 08:38
autor: Blichew
Gribbler pisze: 12 sty 2020, 22:41
Blichew pisze: 11 sty 2020, 13:22 8 lat to trochę za mało na climat posiadłości szaleństwa...
Grałem z 6-latką w pierwszy scenariusz z podstawki, bo była bardzo ciekawa, co to za gra. Dobrnęła do końca i nawet wygraliśmy, po prostu cenzurowałem teksty, opisy ataków, wydarzeń itd, potwory się przeganiało a nie zabijało, a misja była typu "zły czarodziej chce otworzyć przejście do krainy potworów, a my musimy go powstrzymać". Dodam jeszcze tylko, że cenzura była na prośbę żony, bo ja to w podobnym wieku Hellraisera oglądałem :D
To ja pokazuję jej na YT gameplay króciutki z Władcy. Pyta: a co to obok w sugestiach. Klikam. Gameplay Posiadłości. Tato, ja wolę to. Tamto jest jakieś bardziej dla małych dzieci. I co teraz ? Próbowałem :P

cenzura może trochę przejdzie, ale Młoda dość już sprawnie czyta, więc to kwestia 1-2 scenariuszy zanim zapyta mnie czemu nie czytam całości albo co innego niż jest napisane... ;)

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 15 sty 2020, 22:26
autor: Lost Death
Apka Steam - Złoczyńcy Eriadoru ;opis zawartości - 3 figurki, 6 przedmiotów, 3 kafelki? no właśnie jakie kafelki??

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 16 sty 2020, 00:03
autor: niwgnip
Lost Death pisze: 15 sty 2020, 22:26 Apka Steam - Złoczyńcy Eriadoru ;opis zawartości - 3 figurki, 6 przedmiotów, 3 kafelki? no właśnie jakie kafelki??
Pewnie się rypnęli i chodziło o tytuły ;p

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 17 sty 2020, 09:35
autor: MrAtrion
I jak oceniacie grę po tym czasie od premiery? Co dodali po podstawce? Myślę o zakupie, bo Posiadłość mniej dostępna i trochę za droga jak na zawartość.

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 17 sty 2020, 09:52
autor: Szklo
Po przejściu obu kampanii: 6 postaci, 6 ról którymi można je obdarzyć a w toku kampanii zmieniać i rozwijać inne. Konstruowanie talii i ulepszenia przedmiotów. Modularna, odkrywana stopniowo plansza. Losowe eventy i prowadzenie przez aplikację. Klimat Śródziemia wyciekający wręcz z pudełka. To wszystko na plus.
Jedna mechanika do walki i wszystkich testów- to na minus bo na dłuższą metę robi się nudno.
Jeśli tylko dodatek doda dodatkowe mechaniki (choćby przeszukiwanie talii i wybieranie karty, utratę kart, rzuty kością, cokolwiek!) będzie to naprawdę solidna pozycja na długi czas.

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 23 sty 2020, 07:52
autor: Pomelo
No to mamy okładkę i trochę więcej informacji, w tym liczbę scenariuszy.
Spoiler:
Czekam z niecierpliwością z czym przyjdzie nam walczyć :D

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 23 sty 2020, 08:07
autor: Lukić
Pomelo pisze: 23 sty 2020, 07:52 No to mamy okładkę i trochę więcej informacji, w tym liczbę scenariuszy.
Czekam z niecierpliwością z czym przyjdzie nam walczyć :D
Jest Gandalf, jest Mroczna Puszcza, jest Moria, więc pewnie też będzie "BALROG OF MORGOTH" :D

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 23 sty 2020, 08:08
autor: Sarseth
I mówią że Arwen. I z okładki widać krasnoludów, w końcu karta Kinship zacznie dawać bonus jakiś, a nie być w połowie martwą :D

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 23 sty 2020, 08:13
autor: Pomelo
Lukić pisze: 23 sty 2020, 08:07
Pomelo pisze: 23 sty 2020, 07:52 No to mamy okładkę i trochę więcej informacji, w tym liczbę scenariuszy.
Czekam z niecierpliwością z czym przyjdzie nam walczyć :D
Jest Gandalf, jest Mroczna Puszcza, jest Moria, więc pewnie też będzie "BALROG OF MORGOTH" :D

Oj chyba szykuje się ognisty jegomość, czai się już w tle:
Spoiler:

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 23 sty 2020, 09:23
autor: pan_satyros
Pomelo pisze: 23 sty 2020, 08:13
Lukić pisze: 23 sty 2020, 08:07
Pomelo pisze: 23 sty 2020, 07:52 No to mamy okładkę i trochę więcej informacji, w tym liczbę scenariuszy.
Czekam z niecierpliwością z czym przyjdzie nam walczyć :D
Jest Gandalf, jest Mroczna Puszcza, jest Moria, więc pewnie też będzie "BALROG OF MORGOTH" :D

Oj chyba szykuje się ognisty jegomość, czai się już w tle:
Czyli już wiemy kogo żeton będzie zastępowany przez kolejny mały dodatek 😅

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 23 sty 2020, 09:29
autor: MrAtrion
Ciekawe jak wpłynie on na podstawowe scenariusze. Czy jakoś podobnie do PS2? I szkoda, że nie ma scenariuszy książkowych.

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 23 sty 2020, 09:43
autor: polwac
Oby gra została rozbudowana o jakieś nowe ciekawe mechaniki. Potencjał jest ogromny i mam nadzieję, że dobrze go wykorzystają, żeby podkręcić nieco tę grę.
W sumie nawet mi bardziej na tym zależy niż na konkretnych nowych postaciach czy miejscówkach w grze. Nawet fabuła nie musi być jakaś super ekstra, chciałbym po prostu żeby mechanicznie gra ciekawiej działała.

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 23 sty 2020, 09:47
autor: Bary
pan_satyros pisze: 23 sty 2020, 09:23 Czyli już wiemy kogo żeton będzie zastępowany przez kolejny mały dodatek 😅
Hehe, spekulacje o cenie sugerują jednak, że wrzuca figurkę. Najwyżej pizza box dadzą na opakowanie. ;)

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 23 sty 2020, 10:18
autor: Trolliszcze
polwac pisze: 23 sty 2020, 09:43 Oby gra została rozbudowana o jakieś nowe ciekawe mechaniki. Potencjał jest ogromny i mam nadzieję, że dobrze go wykorzystają, żeby podkręcić nieco tę grę.
W sumie nawet mi bardziej na tym zależy niż na konkretnych nowych postaciach czy miejscówkach w grze. Nawet fabuła nie musi być jakaś super ekstra, chciałbym po prostu żeby mechanicznie gra ciekawiej działała.
Ale jakiej rewolucji się właściwie spodziewasz? Rdzeń mechaniki jest znany i raczej nie ulegnie zmianie - jasne, spodziewam się różnych smaczków mechanicznych w nowych dodatkach, ale trudno oczekiwać, że wywrócą one grę do góry nogami. Jeśli bardzo nie siadła Ci podstawka, to raczej nie trzymałbym kciuków za dodatek...

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 23 sty 2020, 10:40
autor: Pomelo
Rebel wrzucił już dodatek w polskiej wersji w przedsprzedaż z ceną ustaloną na tak jak się domyślaliśmy około 200 zł.

@Sarseth racja :D

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 23 sty 2020, 11:10
autor: Sarseth
Pomelo pisze: 23 sty 2020, 10:40 Rebel wrzucił już dodatek w przedsprzedaż z ceną ustaloną na tak jak się domyślaliśmy około 200 zł.
*Tylko polską wersję na ten moment. Bo może komuś zaoszczędzi czas w szukaniu ;p

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 23 sty 2020, 12:06
autor: Markus
Pomelo pisze: 23 sty 2020, 10:40 Rebel wrzucił już dodatek w polskiej wersji w przedsprzedaż z ceną ustaloną na tak jak się domyślaliśmy około 200 zł.

@Sarseth racja :D
Ja widzę przekreślone 299 i cenę 249 jako tę własciwą, więc te 200 to myślenie życzeniowe