Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Sandman pisze:Są 2 błędy w programie:
jeden dotyczy działania improved logistics: kiedy wystawiamy pierwszy świat dodający nam siłę militarną nie jest ona uwzględniana przy wykładaniu następnego
A czy to przypadkiem nie jest prawidłowo?
No powers from the first world placed
may be used to settle the second one.
Idea jest chyba taka, że przy korzystaniu z IL oba zasiedlenia/podboje odbywają się w tym samym czasie.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Andy pisze:A czy to przypadkiem nie jest prawidłowo?
Cóż, człowiek uczy się przez całe życie, dobrze, ze nie jest to na tyle istotna kwestia, żeby wypaczyła większość rozegranych przez nas gier, a co najwyżej jednostkowe partie z ponad setki.
W jaki sposób objawia się brak discarda?
U mnie wybitnie są 2 liczby: deck i discard, a w debug można nawet sprawdzić jakie karty są gdzie...
Tej skali błędy raczej nie wchodzą w grę - jak się pisze program to trzeba naprawdę sporo czasu poświecić na zastanowienie się jak dokładnie gra działa i jak to sensownie przełożyć na kod, myśląc o błędach myślałem raczej o jakiejś konkretnej kombinacji kart, która zachowuje się inaczej niż by wynikało z prostych reguł, a pojawia się na tyle rzadko, że nie wyszła w testach.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
zephyr pisze:W jaki sposób objawia się brak discarda?
W taki, że karta, którą odrzuciłem, chwilę później pojawia się znów u mnie, bądź zostaje wyłożona przez bota. Aha, uprzedzę ewentualne pytanie: tak, wiem, że część kart technologii występuje w kilku egzemplarzach, ale tu potrafią powrócić niemal natychmiast szóstkowe technologie.
patrzyłeś na liczbę przy napisie draw?
szczególnie przy większej ilości graczy albo explore +5 potrafi się przetasować zadziwiająco szybko
[debug wskazuje, że autor uwzględnił nawet fakt, że towary są kartami z talii; trudno mi uwierzyć, że tak prosty element jak discard się sypie]
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Gram zazwyczaj na 3 osoby z dwoma dodatkami, więc aż tak szybkiego mielenia kart nie ma (na żywo przetasowujemy talię raz na kilka rozgrywek przy takiej ilości graczy), ale specjalnie zwrócę jeszcze na to uwagę przy kolejnych grach z AI, bo może rzeczywiście wynika to z innej taktyki botów i większej ilości przemielanych kart, a tylko przypadek sprawił, że już dobrych kilka razy zużyta karta zaraz trafiała z powrotem do gry.
Ja gram w 2p Advanced, bez dodatkow, i wielokrotnie zdarzylo mi sie, ze szostkowy develop, ktorego odrzucilem podczas Explore, za chwile trafil mi na reke w wyniku Consume-Trade.
może warto zgłosić autorowi, tylko zwróciłbym uwagę na ten numer przy draw, bo może to przypadek,
przy większej ilości partii takie zdarzenie wcale nie jest aż tak nieprawdopodobne, zwłaszcza że devów 6 się trochę w czasie gry wyrzuca, a wystarczy że jeden wróci na następnej ręce i już wygląda to podejrzanie
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Ostatnio rozważałem kombo Diversified Economy + karty z bonusem przy produkcji. DE umożliwia discard trzech rodzajów dóbr za 3 punkty. Czy oznacza to, że mogę przejeść więcej niż trzy z wyprodukowane kart? Załóżmy, że mam na tableau taką sytuację:
Diversified Economy
Mining Conglomerate
New Sparta
Alpha Centauri (rare z kartą)
Rebel Miners (rare z kartą)
Mining World (rare z kartą)
Comt Zone (rare z kartą)
Imerium Armaments World (rare z kartą)
New Survivalists (novelty z kartą)
Distant World (genes z kartą)
Na ręce nie mam nic.
Zagrywam Consume x2, a przeciwnik zagrywa Produce.
Odrzucam karty z Mining World i Alpha Centauri dla Mining Conglomerate.
Teraz muszę zjeść trzy rodzaje dóbr za punkty. Zostaje 1 novelty, 1 genes i 2 rare, ale bardziej pasuje mi wyrzucenie wszystkich - to w dalszym ciągu są trzy rodzaje. Dzięki temu w fazie produkcji dobieram 3 karty za Diversified Ecomony i dwie za przewagę w produkcji na światach rare + jeszcze bonusy właściwe dla światów.
Zdaję sobie sprawę, że to dość nieprawdopodobna sytuacja, ale chciałbym się upewnić, że dobrze myślę.
Nie możesz z własnej woli odrzucić towaru jeśli nie ma go kto zjeść.
(ważne nie tylko w tej sytuacji, przy wszystkich planetach dających karty przy produkcji wymogiem jest wyprodukowanie, co oznacza że nie mogło tam być wcześniej towaru)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
No to się pochwalę: wygrałem z tableau liczącym 3 karty! (Celowo nie wykładałem więcej, bo widziałem, że jest szansa, więc stwierdziłem, że zaryzykuję - i opłaciło się!)
mbork pisze:No to się pochwalę: wygrałem z tableau liczącym 3 karty! (Celowo nie wykładałem więcej, bo widziałem, że jest szansa, więc stwierdziłem, że zaryzykuję - i opłaciło się!)
Poczekaj aż dorwiesz na ręce startowej Alien Toy Shop - można wygrać z dwiema.
- podobnie jak przy RvI - z TBoW dalej wzrasta złożoność gry
- RvI zwiększa liczbę bonusów do Explore, TBoW daje większą liczbę kart do ręki w różnych fazach
- prestiż jest dobry do wykorzystywania przeciwko standardowej strategii konsumpcyjnej
- większe ryzyko startu z niepasującymi, drogimi kartami
- rozwinięta strategia uplift - jeszcze bardziej odbiega od strategii zielonej i potrafi szybko doładować siłę militarną
- Interstellar Casus Belli - można przejmować światy militarne graczowi nie posiadającemu siły militarnej (np. z Contact Specialist)
- większe możliwości wymiany: towary <-> prestiż <-> karty <-> VP
Ogólnie bardzo fajny dodatek, chociaż raczej nie dla graczy dopiero zaczynających zabawę z RftG.
Tom Lehmann wyjaśnia Na BGG dzieje powstawania i publikacji RftG wraz z dodatkami:
There was about 1.5 years between the design of the base game and the design of the first expansion and another 3/4 year between that and the design of the second one. The third expansion was designed almost two years after that (with publication of the base set in the interval).
Ponieważ wiele osób zastanawia się nad tą kwestią, dobrze że autor wyjaśnia ją ostatecznie. Etapy były zatem następujące:
1. Opracowanie podstawki.
2. Półtora roku później: opracowanie The Gathering Storm.
3. Dziewięć miesięcy później: opracowanie Rebel vs. Imperium.
4. Prawie dwa lata później: opracowanie The Brink of War.
Podstawka została wydana między pkt. 3 a 4. Dzięki tej kolejności niektóre pomysły z dwóch pierwszych dodatków zostały "wstecznie włączone" do podstawki - pewnie to te, które w podstawce jeszcze "nie grały", jak symbol chromosomu.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Mocna karta, ale bardzo droga zarazem. Zwłaszcza dla gracza nie mającego bonusów do developu - trzeba zdobyć pełną rękę kart i pozbyć się ich prawie wszystkich nie wyrzucając przy tym co lepszych światów militarnych.
Przy 2 graczach karta może być też ryzykowna - jak przeciwnik zdąży się wzmocnić militarnie, to z demolki nici.