Strona 59 z 98

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 01 paź 2020, 20:42
autor: MrAtrion
Warto kupić tą matę do gry? Ktoś kiedyś pisał o przecięciu jej nawet.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 01 paź 2020, 21:01
autor: Pompa85
Jestem szczęśliwym posiadaczem Wiecznej Wojny i... gra mi się bardzo podoba, zarówno mechanicznie jak i graficznie.:)

Do pudełka Portal dodał kilka poprawionych kart. Niestety syn mi się dobrał do gry i chyba coś pomieszał. Prawie wszystkie udało mi się prawidłowo podmienić, oprócz Zmory portalu. Który teks jest prawidłowy tej karty? "... należy wtasować karty tur Nemezis w talię tur", czy "... należy wtasować kartę tury Nemezis w talię tur"?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 01 paź 2020, 21:37
autor: MarekSpam
"... należy wtasować kartę tury Nemezis w talię tur" jest prawidłowa.
MrAtrion pisze: 01 paź 2020, 20:42 Warto kupić tą matę do gry? Ktoś kiedyś pisał o przecięciu jej nawet.
Moim zdaniem warto kupić. Jeżeli chodzi o przecinanie to dotyczy to chyba maty w wersji pionowej. Z tego co wiem teraz mozna kupić wersje w poziomie. Osobiscie mam pionową i pasuje mi.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 05 paź 2020, 10:09
autor: gnysek
Tak, nowa mata to nie jest ta sama co kilka(naście) miesięcy temu była dostępna i ułożenie jest zupełnie inne.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 24 paź 2020, 07:31
autor: mecenas
Jako że dużo tego się już zebrało do aeon's end postanowiłem rozwiązać jakoś kwestie przechowywania. Nie uśmiechaly mi się dwa pudła z gra bo co to za frajda przy rozkładaniu więc kupiłem sobie po prostu skrzynie i dorobilem prze grodków.
Na chwilę obecną w środku jest Aeon's end; aeon's end wieczna wojna oraz siedem dodatków. Nie wiem czy New Age uda mi się jeszcze do tego zmieścić ale będę się starał :mrgreen:
Spoiler:

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 26 paź 2020, 19:51
autor: Zack
Pompa85 pisze: 01 paź 2020, 21:01 Jestem szczęśliwym posiadaczem Wiecznej Wojny i... gra mi się bardzo podoba, zarówno mechanicznie jak i graficznie.:)

Do pudełka Portal dodał kilka poprawionych kart. Niestety syn mi się dobrał do gry i chyba coś pomieszał. Prawie wszystkie udało mi się prawidłowo podmienić, oprócz Zmory portalu. Który teks jest prawidłowy tej karty? "... należy wtasować karty tur Nemezis w talię tur", czy "... należy wtasować kartę tury Nemezis w talię tur"?
A ja mam podobne pytanie bo dostałem poprawioną kartę "Edryss Tragg" (akolita Pani Pustej Korony) i za nic nie mogę się doszukać co jest na tej karcie poprawione. Treść wydaje mi się taka sama jak w oryginalnej karcie, która już była w pudle. Domyślam się, że być może mam edycję gry, gdzie poprawiona wersja Edryssa była już w druku, ale czy mógłby ktoś to ostatecznie potwierdzić? Jaki był błąd na tej karcie?

U mnie treść brzmi:
Magia Krwi: Dowolny gracz otrzymuje 2 obrażenia. Następnie jeżeli ten gracz ma 5 lub mniej punktów życia, ten Poplecznik otrzymuje 2 obrażenia.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 26 paź 2020, 19:52
autor: aeiou871
Zack pisze: 26 paź 2020, 19:51
Pompa85 pisze: 01 paź 2020, 21:01 Jestem szczęśliwym posiadaczem Wiecznej Wojny i... gra mi się bardzo podoba, zarówno mechanicznie jak i graficznie.:)

Do pudełka Portal dodał kilka poprawionych kart. Niestety syn mi się dobrał do gry i chyba coś pomieszał. Prawie wszystkie udało mi się prawidłowo podmienić, oprócz Zmory portalu. Który teks jest prawidłowy tej karty? "... należy wtasować karty tur Nemezis w talię tur", czy "... należy wtasować kartę tury Nemezis w talię tur"?
A ja mam podobne pytanie bo dostałem poprawioną kartę "Edryss Tragg" (akolita Pani Pustej Korony) i za nic nie mogę się doszukać co jest na tej karcie poprawione. Treść wydaje mi się taka sama jak w oryginalnej karcie, która już była w pudle. Domyślam się, że być może mam edycję gry, gdzie poprawiona wersja Edryssa była już w druku, ale czy mógłby ktoś to ostatecznie potwierdzić? Jaki był błąd na tej karcie?

U mnie treść brzmi:
Magia Krwi: Dowolny gracz otrzymuje 2 obrażenia. Następnie jeżeli ten gracz ma 5 lub mniej punktów życia, ten Poplecznik otrzymuje 2 obrażenia.
Sprawdź rewers

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 26 paź 2020, 19:59
autor: Zack
aeiou871 pisze: 26 paź 2020, 19:52
Zack pisze: 26 paź 2020, 19:51
Pompa85 pisze: 01 paź 2020, 21:01 Jestem szczęśliwym posiadaczem Wiecznej Wojny i... gra mi się bardzo podoba, zarówno mechanicznie jak i graficznie.:)

Do pudełka Portal dodał kilka poprawionych kart. Niestety syn mi się dobrał do gry i chyba coś pomieszał. Prawie wszystkie udało mi się prawidłowo podmienić, oprócz Zmory portalu. Który teks jest prawidłowy tej karty? "... należy wtasować karty tur Nemezis w talię tur", czy "... należy wtasować kartę tury Nemezis w talię tur"?
A ja mam podobne pytanie bo dostałem poprawioną kartę "Edryss Tragg" (akolita Pani Pustej Korony) i za nic nie mogę się doszukać co jest na tej karcie poprawione. Treść wydaje mi się taka sama jak w oryginalnej karcie, która już była w pudle. Domyślam się, że być może mam edycję gry, gdzie poprawiona wersja Edryssa była już w druku, ale czy mógłby ktoś to ostatecznie potwierdzić? Jaki był błąd na tej karcie?

U mnie treść brzmi:
Magia Krwi: Dowolny gracz otrzymuje 2 obrażenia. Następnie jeżeli ten gracz ma 5 lub mniej punktów życia, ten Poplecznik otrzymuje 2 obrażenia.
Sprawdź rewers
A to dobre, rzeczywiście było na oryginalnej karcie "Acolyte Deck", a na poprawionej "Talia Akolitów", kto by się spodziewał, dzięki. Już prawie wyrzuciłem tę kartę razem z błędnymi.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 27 paź 2020, 11:10
autor: lotheg
Zagrałem wczoraj pierwszy raz w podstawkę Aeon's End, bo przyszła z mathandlu i jednak po graniu w Mage Knight wydaje mi się dość...skromna ;) Chcę jednak dać szanse, bo czas gry w okolicach godzinki jest zachęcający. Co ewentualnie należy dokupić, żeby nie zapewnić sobie większej regrywalności tylko bardziej grę skomplikować/rozszerzyć? Wersja legacy?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 27 paź 2020, 11:12
autor: gnysek
Cieżko powiedzieć, czy tę grę sie rozszerza, zwiększa się tylko pulę kart z której można wybrać, ale trzon pozostaje ten sam. Każdy nemesis może mieć swoje dodatkowe zasady, ale to nie jest takie rozszerzanie jak w innych grach, że nagle dwa razy tyle miejsca na stole trzeba.

Legacy niedługo będzie w wersji PL (Q1 2021?).

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 27 paź 2020, 11:37
autor: c08mk
AE: Outcast wprowadza dodatkowego sojusznika dla graczy. Sojusznik może zbierać ładunki i odpalać losową umiejętność. Według mnie jest to dość spora zmiana, bo nieraz w moich rozgrywkach się zdarzało, że umiejętność maga była nieprzydatna.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 27 paź 2020, 11:39
autor: gnysek
A w ogóle ma ta reszta dodatków kiedyś wyjść po polsku? Bo wygląda, że gra bije rekordy sprzedaży, ale po 4 dodatkach cisza (albo przeoczyłem informacje).

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 27 paź 2020, 11:40
autor: Zack
lotheg pisze: 27 paź 2020, 11:10 Zagrałem wczoraj pierwszy raz w podstawkę Aeon's End, bo przyszła z mathandlu i jednak po graniu w Mage Knight wydaje mi się dość...skromna ;) Chcę jednak dać szanse, bo czas gry w okolicach godzinki jest zachęcający. Co ewentualnie należy dokupić, żeby nie zapewnić sobie większej regrywalności tylko bardziej grę skomplikować/rozszerzyć? Wersja legacy?
Podstawka Aeon's End jest chyba najmniej skomplikowana z punktu widzenia strategii, synergii między kartami itp. Rozszerzenie o karty z Wiecznej Wojny może Cię usatysfakcjonować, bo karty, umiejętności i Nemesis są trochę mniej oczywiste i umożliwają ciekawsze combosy.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 27 paź 2020, 11:53
autor: Wosho
Mage knight to gra na caly wieczor, a AE zagrasz w tym czasie kilka razy, jesli Ci sie spodobalo dokup sobie reszte pierwszej fali czyli male dodatki i sprobuj przejsc wszystkich bosow z losowym rynkiem, jesli bedzie za latwo sprobuj extinction mode :)

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 27 paź 2020, 11:58
autor: seki
Szczerze to dla mnie podstawka i Wieczna wojna to ten sam poziom zależności między kartami. Jeśli podstawka nie podeszła ze względu na zbyt prostą rozgrywkę to jestem przekonany, że Wieczna wojna jej nie skomplikuje na tyle by cokolwiek zmienić w ogólnych odczuciach. Te obecne dodatki PL dodają nowe karty, nowych bosów, nowych magów ale to nadal jest nieskomplikowana gra. Zmienisz regrywalnośc pod względem różnorodności tych elementów ale poziom skomplikowania jaki ja rozumiem, się moim zdaniem nie zmieni.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 27 paź 2020, 12:02
autor: sasquach
gnysek pisze: 27 paź 2020, 11:39 A w ogóle ma ta reszta dodatków kiedyś wyjść po polsku? Bo wygląda, że gra bije rekordy sprzedaży, ale po 4 dodatkach cisza (albo przeoczyłem informacje).
Jadą po kolei. Jak sam napisałeś teraz będzie Legacy i pewnie Burning Secrets z nim. Potem The New Age z dodatkami, a na końcu Outcast z dodatkami.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 27 paź 2020, 12:12
autor: mecenas
lotheg pisze: 27 paź 2020, 11:10 Zagrałem wczoraj pierwszy raz w podstawkę Aeon's End, bo przyszła z mathandlu i jednak po graniu w Mage Knight wydaje mi się dość...skromna ;) Chcę jednak dać szanse, bo czas gry w okolicach godzinki jest zachęcający. Co ewentualnie należy dokupić, żeby nie zapewnić sobie większej regrywalności tylko bardziej grę skomplikować/rozszerzyć? Wersja legacy?
Porównywanie w sumie koncepcyjnie prostego deck builder'a z Mage Knight'em to jak zagranie w Projekt Gaja czy Terra Mystica, a później narzekanie, że Epoka Kamienia jest prostym euro z turlaniem kości... Trochę nie tędy droga na pewno.

Co do skomplikowania to trzy proste rzeczy, które masz w instrukcji - losowy rynek oraz dwa wyższe poziomy trudności - zagłada oraz ekspert.

Pamiętaj też że każdy Nemezis ma inne zdolności więc jeżeli zacząłeś od Gnieworodnego, to w teorii pozostali są trudniejsi.

Co do samej komplikacji gry - to Legacy raczej nie komplikuje rozgrywki, tylko po trochu wprowadza elementy znane w podstawowej grze (aczkolwiek mogę się mylić, bo sam nie grałem tylko czytałem opinie :mrgreen: )

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 27 paź 2020, 12:22
autor: lotheg
mecenas pisze: 27 paź 2020, 12:12
lotheg pisze: 27 paź 2020, 11:10 Zagrałem wczoraj pierwszy raz w podstawkę Aeon's End, bo przyszła z mathandlu i jednak po graniu w Mage Knight wydaje mi się dość...skromna ;) Chcę jednak dać szanse, bo czas gry w okolicach godzinki jest zachęcający. Co ewentualnie należy dokupić, żeby nie zapewnić sobie większej regrywalności tylko bardziej grę skomplikować/rozszerzyć? Wersja legacy?
Porównywanie w sumie koncepcyjnie prostego deck builder'a z Mage Knight'em to jak zagranie w Projekt Gaja czy Terra Mystica, a później narzekanie, że Epoka Kamienia jest prostym euro z turlaniem kości... Trochę nie tędy droga na pewno.

Co do skomplikowania to trzy proste rzeczy, które masz w instrukcji - losowy rynek oraz dwa wyższe poziomy trudności - zagłada oraz ekspert.

Pamiętaj też że każdy Nemezis ma inne zdolności więc jeżeli zacząłeś od Gnieworodnego, to w teorii pozostali są trudniejsi.

Co do samej komplikacji gry - to Legacy raczej nie komplikuje rozgrywki, tylko po trochu wprowadza elementy znane w podstawowej grze (aczkolwiek mogę się mylić, bo sam nie grałem tylko czytałem opinie :mrgreen: )
Źle to trochę zabrzmiało faktycznie...chodzi o to, że w zeszłym tygodniu i w weekend grałem 2 razy pełny podbój w Mage Knight, więc jestem naprawdę świeżo po tych rozgrywkach...i w takim momencie Aeon's End po prostu wydał mi się trochę 'meh'. Ja wiedziałem jakiego rozmiaru to gra i na co się piszę, ale pytanie które zadałem mimo wszystko jest zasadne ;)

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 27 paź 2020, 16:00
autor: sasquach
Samo Legacy jest łatwiejsze. Ale to ze względu na samą ideę legacy. Było by smutno gdyby człowiek w kółko przegrywał :)

Kolejne dodatki, w tym Legacy, wprowadzają ciekawsze czary, nowe mechaniki, dzięki czemu gra staje się bardziej rozbudowana. Do tego jeśli grałeś true solo, to zachęcam do grania do grania dwoma, albo nawet trzema magami dzięki czemu dojdzie kolejna warstwa interakcji i planowania między nimi.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 27 paź 2020, 16:19
autor: Phate
Bo ja wiem czy na dwóch magów jest trudnie ?
Ja grając Solo miałem problem i nie zawsze udawało mi się pokonać Nemesis, po przejściu na dwóch magów poziom trudności spadł....

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 27 paź 2020, 16:37
autor: sasquach
Nie pisałem, że trudniej, pisałem, że ciekawiej.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 27 paź 2020, 16:40
autor: Phate
Nie doczytałem :wink:
Może rzeczywiście trochę ciekawiej gra się dwoma magami :)

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 27 paź 2020, 18:23
autor: lotheg
Spróbowałem od razu na dwóch magów. Dzięki wszystkim za odpowiedzi!

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 06 lis 2020, 17:06
autor: seki
Portal Games poinformował o przedsprzedaży wersji Legacy. https://sklep.portalgames.pl/aeon-s-end ... 1112c521d1

Ale karty będą się różnić od polskiego wydania Aeons end podstawka i Wieczna wojna. Drukują to w innej drukarni, w Chinach zamiast w Polsce, jak pozostałe pudełka. Jestem tym faktem zdruzgotany i nie wiem nawet co zrobić. Chyba sprzedam oba polskie pudła, kupie angielski oryginał i daruje sobie przyszłe zakupy jakichkolwiek gier od Portalu.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 06 lis 2020, 17:09
autor: mecenas
seki pisze: 06 lis 2020, 17:06 Portal Games poinformował o przedsprzedaży wersji Legacy. https://sklep.portalgames.pl/aeon-s-end ... 1112c521d1

Ale karty będą się różnić od polskiego wydania Aeons end podstawka i Wieczna wojna. Drukują to w innej drukarni, w Chinach zamiast w Polsce, jak pozostałe pudełka. Jestem tym faktem zdruzgotany i nie wiem nawet co zrobić. Chyba sprzedam oba polskie pudła, kupie angielski oryginał i daruje sobie przyszłe zakupy jakichkolwiek gier od Portalu.
Radzę tak zrobić. Polskie wydanie jest strasznym syfem w porównaniu do wersji angielskiej... jakość komponentów w stosunku do oryginalnego wydania jest dużo gorsza. Postaci są na kartonie grubości żetonów, a nie na takim cienkim badziewiem . Zwykłe karty to samo, są co najmniej dwa razy grubsze i od drugiej edycji masz zakładki na każdy rodzaj nemesis, by lepiej uporządkować elementy.