Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Nowy scenariusz wenecko-karnawałowy wygląda obłędnie! Zajawki ciekawych mechanik, super klimat... Zapowiada się wybornie.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Piszesz o luźnych scenariuszach czy Mythos Packach? Bo jak o MP to będą wychodzić równo z polskimi bo Galakta w innym wypadku byłaby stratna. Jeżeli o tych dodatkowych scenariuszach to pewnie ich nie ujrzymy albo bardzo późno (może FFG chce przyciągnąć do wer. angielskiej ). Między tymi rodzajami dodatków jest jedna poważna różnica ... scenariusze wygląda na to, że są drukowane w technologi "druk na życzenie" (czyli szału nie ma, coś widać ) a cena jest jak za produkt drukowany w drukarni offsetowej. Jeśli chodzi o warstwę jakościową przygód to pewnie wszystkie dodatki będą trzymały w miarę równy poziom - nie sadzę aby FFG chciała sobie świadomie strzelać w stopę.Drakkainen pisze:Scenario packi pokazują przewagę angielskiej wersji nad polską. Posiadacze wersji angielskiej będą je mogli ogrywać znacznie wcześniej. Niemniej cena powala, 75 zł za przedsprzedaż to grubo, 15 zł więcej niż przedsprzedaż dodatków do Netrunnera, a przecież nie dostajemy tu kart graczy tylko pojedynczy scenariusz. Pytanie zatem czy takie scenariusze wydawane jako osobny produkt będą jakościowe lepsze od tych podawanych w zwykłych paczkach.
Zgadzam się ... świetnie wygląda ten wenecki scenariusz.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Kurcze , wkręciłem się w grę ale patrząc na szybkość wydawania dodatków boje się ze polski wydawca nie dotrzyma tempa albo oleje cześć rozszerzeń.
Jal jest w przypadku wcześniejszych LCG od Galakty, wychodzą wszystkie dodatki ale tylko raz i trzeba się spieszyć na 1szy rzut bo 2go może nie być, czy całkiem są olewane ?
Te pojedyncze scenariusze mają IMO ten plus że można zagrać bez robienia całej kampanii. Mam ochotę zagrać szybko 1 grę to wybieram właśnie taki scenariusz a nie z kampanii.
Jal jest w przypadku wcześniejszych LCG od Galakty, wychodzą wszystkie dodatki ale tylko raz i trzeba się spieszyć na 1szy rzut bo 2go może nie być, czy całkiem są olewane ?
Te pojedyncze scenariusze mają IMO ten plus że można zagrać bez robienia całej kampanii. Mam ochotę zagrać szybko 1 grę to wybieram właśnie taki scenariusz a nie z kampanii.
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Rougarou powala na kolana... mam nadzieję, że drugi "wolny" scenariusz będzie także...
Z tymi osobnymi scenariuszami jest tak, że są one lekko wyrwane z kontekstu i mogą być rozgrywane jako side quest dłuższej kampani (aby np. zaryzykować i z zdobyć kilka dodatkowych punktów XP)
Akurat jestem szczęśliwym posiadaczem Rougarou i niestety widać różnicę jakości... może nie jest ona wielka (pewnie jakbym pokazał komuś kto nie widział kart z coreset to powiedziałby, że jest jakoś dobra) ale kładąc obok siebie karty z core i dnż to widać która jest która... DnŻ ma ciemniejsze kolory no i nie rysuje takich cieńkich kresek.... :/ Na szczęście to tylko wizualnie... bo zawartość wgniata w fotel
Z tymi osobnymi scenariuszami jest tak, że są one lekko wyrwane z kontekstu i mogą być rozgrywane jako side quest dłuższej kampani (aby np. zaryzykować i z zdobyć kilka dodatkowych punktów XP)
Akurat jestem szczęśliwym posiadaczem Rougarou i niestety widać różnicę jakości... może nie jest ona wielka (pewnie jakbym pokazał komuś kto nie widział kart z coreset to powiedziałby, że jest jakoś dobra) ale kładąc obok siebie karty z core i dnż to widać która jest która... DnŻ ma ciemniejsze kolory no i nie rysuje takich cieńkich kresek.... :/ Na szczęście to tylko wizualnie... bo zawartość wgniata w fotel
Teraz mam podpis zgodny z regulaminem, krótszy niż 4 linijki i bez linku do mojego prywatnego bloga...
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Jak tak się przegląda (w necie) karty do "Klątwy rugaru" to chce się grać.
Nie rozumiem polityki FFG. Wiadomo chcą jak najmniej wydać i jak najwięcej zarobić, ale jakość DnŻ(cyfrowa) jest mało efektowna choć tania. Z drugiej strony jakby drukowali to gdzieś lokalnie w drukarni offsetowej to te koszty nie byłyby aż takie duże (bo z Chin czy gdzie tam drukują to rzeczywiście czekać i płacić za dodatkowa przygodę średnio się opłaca).
Nie rozumiem polityki FFG. Wiadomo chcą jak najmniej wydać i jak najwięcej zarobić, ale jakość DnŻ(cyfrowa) jest mało efektowna choć tania. Z drugiej strony jakby drukowali to gdzieś lokalnie w drukarni offsetowej to te koszty nie byłyby aż takie duże (bo z Chin czy gdzie tam drukują to rzeczywiście czekać i płacić za dodatkowa przygodę średnio się opłaca).
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Obiecałem wrzucić zdjęcia wkładki po sklejeniu, więc są
Nie spodziewałem się że będzie aż tak dużo miejsca, myślę, że Dunwich jeszcze spokojnie wejdzie. Z czasem w pudełku będzie się trzymać tylko karty gracza, na scenariusze trzeba będzie kupić jakiś długi wagonik, miałem takie pudełka do MtG. Marnuje się miejsce we wkładkach na żetony. No i ważne, że przegródek nie trzeba sklejać dla stabilności, można je cały czas dowolnie przekonfigurowywać. Jak widać na ostatnim zdjęciu, pudełko teraz już nie domyka się tak łatwo, potrzebna jest gumka. Niestety nie dostałem jej razem z wkładką Mój znajomy, który zamówił w innym sklepie tak samo. W opisie była informacja o tym, że dodają, więc teoretycznie powininem się o to kłócić, ale chyba za późno zauważyłem. Dobrze, że jest przynajmniej możliwość kupienia gumek oddzielnie.
Więcej tutaj - http://imgur.com/a/i58QU
I dla przypomnienia, to wkładka do średnich pudełek LCG - https://www.geekmod.pl/pl/p/Drewniany-i ... ek-LCG/102
Nie spodziewałem się że będzie aż tak dużo miejsca, myślę, że Dunwich jeszcze spokojnie wejdzie. Z czasem w pudełku będzie się trzymać tylko karty gracza, na scenariusze trzeba będzie kupić jakiś długi wagonik, miałem takie pudełka do MtG. Marnuje się miejsce we wkładkach na żetony. No i ważne, że przegródek nie trzeba sklejać dla stabilności, można je cały czas dowolnie przekonfigurowywać. Jak widać na ostatnim zdjęciu, pudełko teraz już nie domyka się tak łatwo, potrzebna jest gumka. Niestety nie dostałem jej razem z wkładką Mój znajomy, który zamówił w innym sklepie tak samo. W opisie była informacja o tym, że dodają, więc teoretycznie powininem się o to kłócić, ale chyba za późno zauważyłem. Dobrze, że jest przynajmniej możliwość kupienia gumek oddzielnie.
Więcej tutaj - http://imgur.com/a/i58QU
I dla przypomnienia, to wkładka do średnich pudełek LCG - https://www.geekmod.pl/pl/p/Drewniany-i ... ek-LCG/102
-
- Posty: 1270
- Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 193 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
A z wyprasek wycinales nożykiem czy wyciskales ręcznie jak żetony? Ja zastosowałem tą drugą metodę i (chyba)przez to ściany pudełek na karty są łukowe, przez co środkowy pojemnik wchodzi dociskany kolanem, nie mówiąc o wyjmowaniuCthulhu pisze:Obiecałem wrzucić zdjęcia wkładki po sklejeniu, więc są
Nie spodziewałem się że będzie aż tak dużo miejsca, myślę, że Dunwich jeszcze spokojnie wejdzie. Z czasem w pudełku będzie się trzymać tylko karty gracza, na scenariusze trzeba będzie kupić jakiś długi wagonik, miałem takie pudełka do MtG. Marnuje się miejsce we wkładkach na żetony. No i ważne, że przegródek nie trzeba sklejać dla stabilności, można je cały czas dowolnie przekonfigurowywać. Jak widać na ostatnim zdjęciu, pudełko teraz już nie domyka się tak łatwo, potrzebna jest gumka. Niestety nie dostałem jej razem z wkładką Mój znajomy, który zamówił w innym sklepie tak samo. W opisie była informacja o tym, że dodają, więc teoretycznie powininem się o to kłócić, ale chyba za późno zauważyłem. Dobrze, że jest przynajmniej możliwość kupienia gumek oddzielnie.
Więcej tutaj - http://imgur.com/a/i58QU
I dla przypomnienia, to wkładka do średnich pudełek LCG - https://www.geekmod.pl/pl/p/Drewniany-i ... ek-LCG/102
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Myślę, że tym nowym, wcześniej nieanonsowanym scenariuszem, FFG zwiastuje szersze wykorzystanie ścieżki, którą odkrywała przy Władcy, pierwszej Posiadłości Szaleństwa itp. Technologia DNŻ oraz formuła LCG nastawionego na fabułę daje im szansę zalania rynku karciankowymi DLC.
Gdyby nie cena, można byłoby się tylko cieszyć.
Gdyby nie cena, można byłoby się tylko cieszyć.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Cena, jakość, a także spore opóźnienia w przypadku polskiej wersji...tomb pisze:Gdyby nie cena, można byłoby się tylko cieszyć.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Opóźnienie ma znaczenie tylko dla osób które weszły w system od pierwszego dnia. Wystarczy, że ktoś zaczyna przygodę 2-4miesiące później i ma spokojnie zapas w już wydanych dodatkach. A jako, że AH:LCG to koop to nie ma presji ze strony sceny - ja we Władcę wszedłem 2-3(?) lata po jego premierze i wciąż systematycznie dokupuję wydane do tej pory dodatki po polsku. Nie przesadzałbym tak z istotnością opóźnienia wersji rodzimej - które na ten moment chyba nawet nie występuje.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Ocena jakości definiowana jest w dużej mierze ceną. Dopóki nie trzeba mieszać kart graczy w różnej jakości, to nie jest źle.Bary pisze:Cena, jakość, a także spore opóźnienia w przypadku polskiej wersji...tomb pisze:Gdyby nie cena, można byłoby się tylko cieszyć.
Ale do wad dodałbym jeszcze system dystrybucji, który przymusza do zakupu w określonym przez FFG czasie, z odwleczonym i nieprecyzyjnym terminem dostarczenia produktu. Poza okresem zbierania zamówień przez sklepy z dostępnością może być kiepsko.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Starałem się na początku wycinać, ale potem mi się odechciało i wyciskałem, ale obracając. Ale potem wystające fragmenty wyrównywałem. Anomalii jakichś nie widzęPalmer pisze: A z wyprasek wycinales nożykiem czy wyciskales ręcznie jak żetony? Ja zastosowałem tą drugą metodę i (chyba)przez to ściany pudełek na karty są łukowe, przez co środkowy pojemnik wchodzi dociskany kolanem, nie mówiąc o wyjmowaniu
- hadrian
- Posty: 543
- Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 19 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Zdaję sobie sprawę, że spora część winy może leżeć po stronie FFG, ale jako klient jedyne czego oczekuję to że max tydzień po angielskiej zapowiedzi pojawia się na stronie Galakty info czy i kiedy planują wydanie polskiej lokalizacji dodatku oraz w jaki sposób będzie wyglądała dystrybucja (jakieś zapisy na DnŻ czy zwyczajnie przez sklepy). To jest duża zaleta wersji angielskiej względem polskiej - wychodzi info i wiem że za niedługi czas będę miał opcję zamówienia w sklepie.
Large Hadrian Collider
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Co nie zmienia faktu, że przy tej jakości cena jest wręcz kosmiczna.tomb pisze:Ocena jakości definiowana jest w dużej mierze ceną. Dopóki nie trzeba mieszać kart graczy w różnej jakości, to nie jest źle.Bary pisze:Cena, jakość, a także spore opóźnienia w przypadku polskiej wersji...tomb pisze:Gdyby nie cena, można byłoby się tylko cieszyć.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 577 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
DnŻ to cywilizacyjny krok wstecz ;]
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Cthulhu pisze:Obiecałem wrzucić zdjęcia wkładki po sklejeniu, więc są
Nie spodziewałem się że będzie aż tak dużo miejsca, myślę, że Dunwich jeszcze spokojnie wejdzie. Z czasem w pudełku będzie się trzymać tylko karty gracza, na scenariusze trzeba będzie kupić jakiś długi wagonik, miałem takie pudełka do MtG. Marnuje się miejsce we wkładkach na żetony. No i ważne, że przegródek nie trzeba sklejać dla stabilności, można je cały czas dowolnie przekonfigurowywać. Jak widać na ostatnim zdjęciu, pudełko teraz już nie domyka się tak łatwo, potrzebna jest gumka. Niestety nie dostałem jej razem z wkładką Mój znajomy, który zamówił w innym sklepie tak samo. W opisie była informacja o tym, że dodają, więc teoretycznie powininem się o to kłócić, ale chyba za późno zauważyłem. Dobrze, że jest przynajmniej możliwość kupienia gumek oddzielnie.
Więcej tutaj - http://imgur.com/a/i58QU
I dla przypomnienia, to wkładka do średnich pudełek LCG - https://www.geekmod.pl/pl/p/Drewniany-i ... ek-LCG/102
Wyglada na idealny wzor na wypraske DIY...?
Sorki za brak polskich znakow....
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Występuje, zestaw w Arkham Night jest już dostępny w oryginale. Za chwilę zaś FFG wyda kolejny scenario pack.toblakai pisze:Nie przesadzałbym tak z istotnością opóźnienia wersji rodzimej - które na ten moment chyba nawet nie występuje.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Faktycznie, jeżeli chodzi o dodatki z DnŻ to można mówić o opóźnieniu, ale tutaj to już jest kwestia polityki FFG która w pierwszej kolejności publikuje te scenariusze w wersji angielskiej. Jeżeli natomiast chodzi o regularne dodatki (cykle) nic w tej chwili nie wskazuje na to, że będą w polskiej wersji opóźnione.
Oczywiście, to wciąż jest istotne tylko dla ludzi którzy od razu weszli w system - za 2-3 miesiące to nie będzie miało znaczenia bo produkty będą na rynku dostępne.
Oczywiście, to wciąż jest istotne tylko dla ludzi którzy od razu weszli w system - za 2-3 miesiące to nie będzie miało znaczenia bo produkty będą na rynku dostępne.
- Goldberg
- Posty: 1512
- Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 174 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Nazekacie, nazekacie a i tak kupicie....przynajmniej ja (śmieję sie szaleńczo)
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
- Michał M
- Posty: 800
- Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Moje pierwsze wrażenia z grania w karciany Arkham Horror: http://metodymarnowaniaczasu.blogspot.c ... rwsze.html
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Warto zadać sobie pytanie, czy FFG publikowałoby takie scenariusze w innym formacie, gdyby nie mogło w DNŻ. Już małe dodatki są generalnie produktem niszowym w porównaniu do podstawki, a one przynajmniej zawierają jakieś karty gracza. Takie rzeczy, jak koszmarne talie przygód do WP:LCG, czy same scenariusze, prawdopodobnie nie utrzymałyby się długo, gdyby nie DNŻ, nie mówiąc już o jakichkolwiek szansach o polskiej ich wersji.RUNner pisze:DnŻ to cywilizacyjny krok wstecz ;]
I tutaj jedyny mankament, jednak gdyby miało być lepiej to byłoby znowu drożej. Mam wrażenie, że nawet jakby takich dodatków nie było to byłyby narzekania na nierozwinięty potencjał Arkham LCG FFG zapewnia więcej dodatków kosztem tego, że niektóre (te najbardziej niszowe) są droższe i słabszej jakości, bo nie mają szans się sprzedać w sensownej ilości, bo są skierowane do grupy największych fanów tytułu. Jak dla mnie - jestem w stanie przeżyć tą niższą jakość (której zresztą przy normalnej grze i tak się nie zauważy) i wyższą cenę.pan_satyros pisze:Co nie zmienia faktu, że przy tej jakości cena jest wręcz kosmiczna.
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Pojawiły się pierwsze doniesienia grających w Dunwich Legacy:
- dwa scenariusze, ale można je rozgrywać w dowolnej kolejności; lokacje zmieniają się w zależności od tego, w jakiej kolejności gramy (różna pora dnia);
- więcej lokacji podobnych do tych z 3 scenariusza podstawki, jeśli chodzi o akcję badania (częściej używa się innych atrybutów niż intelekt);
- nowe sposoby wykorzystania wskazówek (teraz służą nie tylko do przechodzenia do kolejnych aktów; ponoć w jednym scenariuszu wskazówki są potrzebne, żeby wykonywać akcję powiązaną z tym scenariuszem - podobnie jak w scenariuszu 3 podstawki?);
- część kart w podstawowym pudełku nie jest używana! będą potrzebne dopiero w kolejnych scenariuszach z cyklu (świństwo, bo jeszcze skuteczniej zmuszają do zakupów );
- ogóle z tego, co można zrozumieć, bardziej złożone mechaniki, czego chyba należało się spodziewać;
- rozwiązania tych pierwszych scenariuszy nie są ani dobre, ani złe; możemy coś zrobić, coś poświęcić, kogoś uratować, ale nie da się wszystkiego na raz; generalnie nie ma rozwiązania, że od razu wiem: to jest najlepsze, to nieco gorsze, a to właściwie należy uznać za porażkę.
Odczucia recenzenta bardzo pozytywne.
EDIT: Od 34:30.
- dwa scenariusze, ale można je rozgrywać w dowolnej kolejności; lokacje zmieniają się w zależności od tego, w jakiej kolejności gramy (różna pora dnia);
- więcej lokacji podobnych do tych z 3 scenariusza podstawki, jeśli chodzi o akcję badania (częściej używa się innych atrybutów niż intelekt);
- nowe sposoby wykorzystania wskazówek (teraz służą nie tylko do przechodzenia do kolejnych aktów; ponoć w jednym scenariuszu wskazówki są potrzebne, żeby wykonywać akcję powiązaną z tym scenariuszem - podobnie jak w scenariuszu 3 podstawki?);
- część kart w podstawowym pudełku nie jest używana! będą potrzebne dopiero w kolejnych scenariuszach z cyklu (świństwo, bo jeszcze skuteczniej zmuszają do zakupów );
- ogóle z tego, co można zrozumieć, bardziej złożone mechaniki, czego chyba należało się spodziewać;
- rozwiązania tych pierwszych scenariuszy nie są ani dobre, ani złe; możemy coś zrobić, coś poświęcić, kogoś uratować, ale nie da się wszystkiego na raz; generalnie nie ma rozwiązania, że od razu wiem: to jest najlepsze, to nieco gorsze, a to właściwie należy uznać za porażkę.
Odczucia recenzenta bardzo pozytywne.
EDIT: Od 34:30.
-
- Posty: 1447
- Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 142 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Po rozegraniu drugiej kampanii wnioski są następujące.
1. Daisy jest o wiele ciekawsza niż Wendy. Żona była żywo zainteresowana "zbudowaniem" sobie postaci bo wczuła się w Badacza, który ma wyeksponowaną silną stronę do tego stopnia, że może w kluczowym momencie brać na siebie udźwignięcie prowadzenia historii.
2. Nie będę grał kampanii trzeci raz. Gra jest liniowa do bólu. Pojawiające się potwory lub inne przeszkadzajki z tali spotkań nie są wystarczającym urozmaiceniem aby ponownie wchodzić w scenariusz. Przydałyby się prawdziwe urozmaicenia, rozgałęzienia rozgrywki, które sprawiałyby, że kolejne przejścia różnią się od siebie. Piszę to z punktu widzenia osoby, która gra i grać będzie z drugą połówką i nie jest miłośnikiem wykręcania rekordów na liniowych planszach. Pierwsza edycja Posiadości Szaleństwa miała z reguły 3 odmienne cel, które mogły zapewnić całkowicie odmienną rozgrywkę. Tutaj nie zmienia się absolutnie nic istotnego między przejściami.
3. Gameplay powinien być bardziej zrownoważony pod ilość grających. Karty lokacji, aktu, potwory skalują się względem liczby graczy, ale dlaczego licznik talii tajemnic - nie? Jak ma się pecha grając w kilka postaci można albo przekręcić licznik w jedną rundę albo dosłownie zalać lokację wrogami. Jedno i drugie jest nieprzyjemne bo zostawia niesmak, że to nie tak powinno być. Nie ma to dla mnie nic wspólnego z klimatem.
Powinni poprawić element talii spotkań. Ograniczyć ilość dodatkowych żetonow zagłady jakie się mogą pojawić w rundzie. Podobnie z potworami.
Pierwszy cykl będzie ostatnim sprawdzianem AH. Jeśli gra nie zachęci mnie do ponownych rozgrywek to jednak 60pln za 1-2 godzin gry, wyjdzie po prostu za drogo. Gry Telltale Games (video) wychodzą taniej a uczucie wpływu na historię jest o wiele lepsze.
1. Daisy jest o wiele ciekawsza niż Wendy. Żona była żywo zainteresowana "zbudowaniem" sobie postaci bo wczuła się w Badacza, który ma wyeksponowaną silną stronę do tego stopnia, że może w kluczowym momencie brać na siebie udźwignięcie prowadzenia historii.
2. Nie będę grał kampanii trzeci raz. Gra jest liniowa do bólu. Pojawiające się potwory lub inne przeszkadzajki z tali spotkań nie są wystarczającym urozmaiceniem aby ponownie wchodzić w scenariusz. Przydałyby się prawdziwe urozmaicenia, rozgałęzienia rozgrywki, które sprawiałyby, że kolejne przejścia różnią się od siebie. Piszę to z punktu widzenia osoby, która gra i grać będzie z drugą połówką i nie jest miłośnikiem wykręcania rekordów na liniowych planszach. Pierwsza edycja Posiadości Szaleństwa miała z reguły 3 odmienne cel, które mogły zapewnić całkowicie odmienną rozgrywkę. Tutaj nie zmienia się absolutnie nic istotnego między przejściami.
3. Gameplay powinien być bardziej zrownoważony pod ilość grających. Karty lokacji, aktu, potwory skalują się względem liczby graczy, ale dlaczego licznik talii tajemnic - nie? Jak ma się pecha grając w kilka postaci można albo przekręcić licznik w jedną rundę albo dosłownie zalać lokację wrogami. Jedno i drugie jest nieprzyjemne bo zostawia niesmak, że to nie tak powinno być. Nie ma to dla mnie nic wspólnego z klimatem.
Powinni poprawić element talii spotkań. Ograniczyć ilość dodatkowych żetonow zagłady jakie się mogą pojawić w rundzie. Podobnie z potworami.
Pierwszy cykl będzie ostatnim sprawdzianem AH. Jeśli gra nie zachęci mnie do ponownych rozgrywek to jednak 60pln za 1-2 godzin gry, wyjdzie po prostu za drogo. Gry Telltale Games (video) wychodzą taniej a uczucie wpływu na historię jest o wiele lepsze.
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Do tego mają służyć m.in. pojedyncze dodatki z druku na żądanie, które włącza się do kampanii w dowolnej kombinacji i kolejności.szczudel pisze:2. Nie będę grał kampanii trzeci raz. Gra jest liniowa do bólu. Pojawiające się potwory lub inne przeszkadzajki z tali spotkań nie są wystarczającym urozmaiceniem aby ponownie wchodzić w scenariusz. Przydałyby się prawdziwe urozmaicenia, rozgałęzienia rozgrywki, które sprawiałyby, że kolejne przejścia różnią się od siebie.
Co do żetonów zagłady - z odpowiednim zestawem kart spotkań mogą się pojawić maksymalnie trzy, i to przy wyjątkowym pechu (albo kiepskim tasowaniu)... Choć nawet trzy to sporo, więc trzeba się śpieszyć.