Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
RudyBigos
Posty: 25
Rejestracja: 20 lis 2022, 15:07

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: RudyBigos »

Panowie, podpowiedzcie, ktora plansza Boomera jest aktualna. Bo wyjalem nowa, dolozylem i nawet nie zorientowalem sie, ze to errata..

I teraz nie pamietam,.ktora nowa ;)

Jaka czesc zdania zmieniona?
radarek
Posty: 253
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 116 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: radarek »

Haha, miałem taki sam problem :D. Poprawiono opis Napalmu. Stara wersja mówiła coś o pomnożeniu obrażeń, a nowa mówi o tym, że efekt trwa przez X rund.
tomax-zielik
Posty: 52
Rejestracja: 21 kwie 2018, 14:11
Has thanked: 38 times
Been thanked: 18 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: tomax-zielik »

Weterani serii TMB- podpowiedzcie proszę trochę na co głosować w ankiecie Portalu, aby było dobrze :wink:
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12702
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3706 times
Been thanked: 3887 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: japanczyk »

tomax-zielik pisze: 11 kwie 2025, 09:15 Weterani serii TMB- podpowiedzcie proszę trochę na co głosować w ankiecie Portalu, aby było dobrze :wink:
Undertow, Unbreakable i dowolny Gearlock
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2560
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 507 times
Been thanked: 146 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: Coen »

Weterani serii TMB - podpowiedzcie również jak to wszystko przechowywać :) zakładając, że kolejne dodatki będą się ukazywały i wszystko chciałbym trzymać bardziej kompaktowo w jednym opakowaniu/skrzyni/itp.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2593
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 623 times
Been thanked: 531 times
Kontakt:

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: Jiloo »

tomax-zielik pisze: 11 kwie 2025, 09:15 Weterani serii TMB- podpowiedzcie proszę trochę na co głosować w ankiecie Portalu, aby było dobrze :wink:
Tak jak nowe podstawki są spoko, to ja bym poszedł w rozszerzenie obecnej czyli 40 Days in Daelore i Rage of Tyranny.
Plus jakiś Gearlock, a z dostępnych zacząłbym od Gasketa. Blaszak jest specyficzny, bo wymaga pary do pracy, ale jest za to odporny na statusy.

PS. Co prawda Undertow ma moją ulubioną postać – Duster, ale to może poczekać.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12702
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3706 times
Been thanked: 3887 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: japanczyk »

Jiloo pisze: 11 kwie 2025, 09:52
tomax-zielik pisze: 11 kwie 2025, 09:15 Weterani serii TMB- podpowiedzcie proszę trochę na co głosować w ankiecie Portalu, aby było dobrze :wink:
Tak jak nowe podstawki są spoko, to ja bym poszedł w rozszerzenie obecnej czyli 40 Days in Daelore i Rage of Tyranny.
Plus jakiś Gearlock, a z dostępnych zacząłbym od Gasketa. Blaszak jest specyficzny, bo wymaga pary do pracy, ale jest za to odporny na statusy.

PS. Co prawda Undertow ma moją ulubioną postać – Duster, ale to może poczekać.
A co jest takiego w Rage of Tyranny, ze warto to ruszyc przed podstawkami (sam nie ruszalem jeszcze, stad pytam)
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2593
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 623 times
Been thanked: 531 times
Kontakt:

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: Jiloo »

japanczyk pisze: 11 kwie 2025, 09:56 A co jest takiego w Rage of Tyranny, ze warto to ruszyc przed podstawkami (sam nie ruszalem jeszcze, stad pytam)
Rage ma alternatywne mechaniki dla Bossów z TMB i Undertow. Oraz więcej wydarzeń na początkowe dni. Ale może faktycznie nie koniecznie przed Undertow. Wtedy bym zagłosował na tę właśnie podstawkę.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1206
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 982 times
Been thanked: 701 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: bajbaj »

Ja głosowałbym na 40 dni, Undertow i Gasketa. Undertow ze względu na bycie drugą podstawką i dwójkę znakomitych gearlocków - Stanzę i Duster.
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 740
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 292 times
Been thanked: 311 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: Scamander »

bajbaj pisze: 11 kwie 2025, 10:32 Ja głosowałbym na 40 dni, Undertow i Gasketa. Undertow ze względu na bycie drugą podstawką i dwójkę znakomitych gearlocków - Stanzę i Duster.
Zabawne, dokładnie na ten sam zestawik oddałem głos :D
venomik
Posty: 656
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 319 times
Been thanked: 318 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: venomik »

+1 dla Undertow (koniecznie), 40 dni i Gasketa.
Wyżej ktoś sugerował dowolnego gearlocka. Ale jest wtedy ryzyko, że ktoś zagłosuje na Dart. Trochę przykro ;)
Morgon
Posty: 733
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 127 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: Morgon »

Chciałem zapytać o Czas Tyranii. Ktoś z was gra kampanię? Ma to sens? Czy jedynie te karty dni 1-3 są tu warte uwagi?
Dhel
Posty: 897
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 608 times
Been thanked: 553 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: Dhel »

No najwięcej używam kart 1-3, przyznaję :lol:
Sama kampania jest ok, ale ja wolę kampanię w stylu undertow/unbreakable.
Awatar użytkownika
misiulu
Posty: 39
Rejestracja: 30 cze 2023, 13:17
Has thanked: 75 times
Been thanked: 23 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: misiulu »

Dhel pisze: 18 kwie 2025, 23:23 No najwięcej używam kart 1-3, przyznaję :lol:
Sama kampania jest ok, ale ja wolę kampanię w stylu undertow/unbreakable.
A jak wygląda ta kampania w tym stylu? Czym się różni od tej w Czas Tyranii?
Dhel
Posty: 897
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 608 times
Been thanked: 553 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: Dhel »

misiulu pisze: 19 kwie 2025, 08:28
Dhel pisze: 18 kwie 2025, 23:23 No najwięcej używam kart 1-3, przyznaję :lol:
Sama kampania jest ok, ale ja wolę kampanię w stylu undertow/unbreakable.
A jak wygląda ta kampania w tym stylu? Czym się różni od tej w Czas Tyranii?
W czasie Tyranii resetujesz dzień oraz Gearlock traci swój rozwój, coś przechodzi do kolejnej walki, ale niewiele. W undertow masz 18 dni na pokonanie 3 przeciwników kontunuując grę jeden po drugim i zachowując exp. Na koniec widać pełnię zdolności naszych bohaterów.

Przy czym spokojnie można i bez undertow zrobić podobną kampanię na podstawce, nie będzie tylko kart, które umożliwiają wziąć zdobycz z pokonanego Tyranta, ale powiedzmy, że nie jest to gamechenger.

Tak czy siak, wziąłbym Czas Tyranii dla kart 1-3, jak się często gra to one są bardzo potrzebne, chyba by mnie trafiło jakbym 3 pierwsze dni grał tak samo.
Morgon
Posty: 733
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 127 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: Morgon »

Czyli generalnie ta kampania to bieda. A co z kartami piętn? Dużo to zmienia? Bo szczerze to trochę słabo płacić 130 zł za 21 kart spotkań. Czy 40 dni w Dealore nie będzie pod tym względem lepszym dodatkiem?
Dhel
Posty: 897
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 608 times
Been thanked: 553 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: Dhel »

40 dni w Daelore nie ma kart 1-3.

Sama kampania jest ok, lubię w nią od czasu do czasu zagrać, ale nie jest moim docelowym trybem gry i jak dla mnie lepsze są opcje kampanii w pozostałych dodatkach.

Ale czy warto kupić? Jak dla mnie tak, ale ja uwielbiam tą serię.
Pitersz73
Posty: 39
Rejestracja: 13 wrz 2022, 14:28
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: Pitersz73 »

Kampania w AOT jest całkiem ciekawa, inna, zamiast klasycznego progresu pomiędzy Tyranami nie dostajemy wszystkich rozwiniętych wcześniej zdolności, w zamian możemy korzystać z kości Tyranów, pojawiają się też osłabienia Scars, z którymi musimy sobie radzić, są też wzmocnienia Boons, jeśli idzie nam gorzej. Jest chyba bardziej zbalansowana od np. Undertow (ale w tę nie grałem), gdzie było sporo głosów o już zbyt mocno rozwiniętych Gearlockach pod koniec kampanii.

W każdym razie bądź, te 21 dodatkowych kart pierwszych dni powinno być od razu w podstawce (choć twórcy twierdzą, że dodali je dopiero później, a nie wykastrowali z nich podstawkę), ale wtedy takiej 'innej' kampanii nikt by pewnie nie kupił, samych dni też, więc jest pakiecik :) 40 Days z drugiej strony lepiej rozwija grę, dodaje nowych przeciwników i nowe karty spotkań/wydarzeń, szczególnie jest to istotne pod true solo. Trzeba kupić oba dodatki i już, albo stać okrakiem z jednym z nich :) .
Morgon
Posty: 733
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 127 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: Morgon »

Pitersz73 pisze: 19 kwie 2025, 13:35 40 Days z drugiej strony lepiej rozwija grę, dodaje nowych przeciwników i nowe karty spotkań/wydarzeń, szczególnie jest to istotne pod true solo. Trzeba kupić oba dodatki i już, albo stać okrakiem z jednym z nich :) .
Przeczytałem na BGG, że można spokojnie dodać zwykłe spotkania (oprócz 14,16,21,22 i 24) do tych solo. Nawet sam się zdziwiłem, bo na tych kartach są opcje nawet dla samotnego gearloka mimo, że są przeznaczone teoretycznie do gier 2+. Wydaje się więc, że też nie jest jakiś musowy dodatek. Najciekawszą opcją są dodatkowe gearloki. Tutaj oczywiście króluje Ghillie (z tych dostępnych po polsku), chociaż część osób uważa, że jest zbyt silny. Nugget to trochę taka postać, która mnie nie przekonuje - niby bardzo uniwersalna, dobra również pod true solo, z drugiej te jej umiejętności związane z łupami, zamkami czy aktywowane pod ściśle określonym warunkiem są takie meh.
No i Tink - myślę SUPER a potem czytam komentarze i niby ani w solo ani w coopie nie daje rady. Te jego początkowe staty (3 życia, 1 zręczności?!) też nie napawają optymizmem. Co wybrać?
radarek
Posty: 253
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 116 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: radarek »

Morgon pisze: 29 kwie 2025, 19:30 Te jego początkowe staty (3 życia, 1 zręczności?!) też nie napawają optymizmem.
Zręczność początkowa to 4. Atak i obrona mają po 1. Jeszcze nie grałem Tinkiem, ale statystyki początkowe mocno sugerują, że musi sobie jakoś poradzić używając bota/boty bo sam niewiele zdziała.
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 831
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 316 times
Been thanked: 498 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: Nilis »

Morgon pisze: 29 kwie 2025, 19:30
Tutaj oczywiście króluje Ghillie (z tych dostępnych po polsku), chociaż część osób uważa, że jest zbyt silny. Nugget to trochę taka postać, która mnie nie przekonuje - niby bardzo uniwersalna, dobra również pod true solo, z drugiej te jej umiejętności związane z łupami, zamkami czy aktywowane pod ściśle określonym warunkiem są takie meh.
Ale nie każda kolejna umiejętność MUSI być na tym samym poziomie konkurencyjna z umiejętnością "Long Sword". Niektóre są trochę słabsze ale zabawą jest rozwijanie postaci na różne sposoby. Czasami można zbudować postać mniej optymalnie niż tylko w stronę Power Gamingu
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Morgon
Posty: 733
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 127 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: Morgon »

Jak zacznę grać na dwie ręce to się więcej pobawię. Póki co true solo nie pozostawia dużej swobody co do rozwoju postaci, bo musisz sobie poradzić sam ze wszystkim. Póki co gram oczywiście na najłatwiejszym poziomie, praktycznie nie daję punktów w życie i staram się mieć na ostatnią bitwę te 6-8 kostek umiejętności, reszta w staty. Nie twierdzę, że każda umiejętność musi być tak samo mocna, ale każda powinna być grywalna.

Czy ktoś grający Tinkiem może się podzielić opinią o tej postaci?
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 476
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 213 times
Been thanked: 631 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: qreqorek »

Morgon pisze: 29 kwie 2025, 19:30 Nugget to trochę taka postać, która mnie nie przekonuje - niby bardzo uniwersalna, dobra również pod true solo, z drugiej te jej umiejętności związane z łupami, zamkami czy aktywowane pod ściśle określonym warunkiem są takie meh.
To jest efekt dozowania dodatków przez polskiego wydawcę. W parze do Nugget zaprojektowany został Gasket, który nie może używać łupów, ale je zjada i zamienia na zabawki dla mechanicznego gearloka.

Dzisiejszy trend to zagranie kilka razy i formułowanie opinii (nie mówię do konkretnych osób, tylko o tym, co odczuwam ogólnie o rynku gier). A tymczasem TMB ma drugie i trzecie dno. Trzeba pograć solo, na dwie ręce i na trzy. Należy popróbować różnych gearloków w różnych zestawieniach. Gra jest stworzona po to, aby się nią bawić, czyli rozwijać Gearloki wg własnego upodobania, a nie tak, aby to było optymalnie i efektywnie. Jednym słowem, twórcom nie przyświecał cel, aby gra była zrównoważona czy zbalansowana. TMB ma dawać radość, a radością ma być droga do celu, a nie jego osiągnięcie.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1755
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 263 times
Been thanked: 866 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: Ayaram »

Trochę tak.
TMB ma coś wspólnego z LCG-ami - To gra o gearlockach i oni są w centrum zainteresowania gracza, a sama rozgrywka (w znaczeniu pokonywanie Bossa) - narzędzie by w praktyce się nim pobawić. W przeciwieństwie do takich Dungeon Crawlerów gdzie to przygoda jest na 1wszym miejscu, a postać to narzędzie do przechodzenia przygody.

Gorzej, że jest jak mówicie. Tutaj często mamy w głowie sprzeczność, czyli specjalnie gramy nieoptymalnie, by się "pobawić". W innych grach dające mi podobne odczucia jak slay the spire, czy spirit islands - działają na zasadzie i wilk syty i owca cała. Tam przechodzę grę, stworzyłem sobie postać-cud, przechodzę grę jak czołg, mam w głowie wbite jak takie cudo ponownie stworzyć, tylko, że... nie jestem w stanie tego powtórzyć. W tych grach się bawię w odkrywanie postaci jednocześnie grając optymalnie i wszystko w głowie się spina. W TMB wydaje mi się, że jest do czegoś takiego też potencjał - głównie w skarbach - są pojedyncze przypadki, gdzie odkrycie przedmiotu daje takie "ooo! to z tym to pójście w zdolność x to zupełnie inna mowa!". Najlepszy przykład chyba to ten ciężki przedmiot poprawiający obronę (za wyrzucenie pudło daje 1 obronę itp.), który potrafi nam od razu zmienić postrzeganie defensywnej strony postaci. Tylko jest tego mało (a przynajmniej w podstawce), bo większość kart są typu - ulecz o x, przerzuć kość, zadaj dodatkowe obrażenie 2 razy itp. i mają prawie żaden wpływ na to jak planuje zbudować gearlocka.
ODPOWIEDZ