Strona 7 z 25

Re: Pret-a-Porter

: 06 sty 2011, 05:20
autor: zephyr
Jak banknoty się kończą to braki mogą być dotkliwe, podobnie przy rozmienianiu - jeśli jest jakaś konkretna ilość to wydawca mógłby się zdecydować ile ona wynosi...

Inna sprawa to wszczynanie awantury o brak 2,3 banknotów, której zasadność jest dyskusyjna, ale IMO ten scenariusz nie maił tutaj miejsca.

Re: Pret-a-Porter

: 06 sty 2011, 09:23
autor: ragozd
dokladnie tak. Pytanie ile jeszcze jest bardziej istotnych rozbieznosci w instrukcji ;) PaP wyglada na solidna pozycje, ale ja tradycyjne czkam na poprawiony dodruk ;)

Re: Pret-a-Porter

: 06 sty 2011, 15:58
autor: redy
Patrząc na pochodzenie, to gry pytanie zadane przez loreciaka wydaje się jak najbardziej zasadne, a liczenie wszystkiego, łącznie z liczbą stron w instrukcji nie powinno budzić niczyjego zdziwienia :wink:

Re: Pret-a-Porter

: 10 sty 2011, 13:37
autor: trzewik
Liczba banknotów podana w instrukcji jest właściwa, jest to:
- 36 banknotów o nominale 1
- 12 banknotów o nominale 5
- 36 banknotów o nominale 10
- 24 banknoty o nominale 50

W przypadku wątpliwości, czy problemów, zawsze można zgłosić się do Wydawnictwa i zyskać pomoc. W przypadku braku komponentów wynikających z błędów podczas kompletacji gry prosimy o kontakt:

- listowny:
Wydawnictwo Portal
ul. Św. Urbana 15
44-100 Gliwice

-telefoniczny
(032) 334 85 38

- lub mailowy
portal@wydawnictwoportal.pl

Przepraszam za ew. błędy.

Re: Pret-a-Porter

: 11 sty 2011, 11:41
autor: Syrinks
Mam pytanie, dotyczące Rzecznika Prasowego ("w jednym przypadku w miesiącu wystawowym wygrywasz cechę, jeśli był remis") i Parku Maszynowego ("w przypadku remisu w liczbie punktów Jakości z innymi kolekcjami, twoja kolekcja wygrywa"). Co się dzieje jeśli dwie osoby mają tyle samo znaczników Jakości? Nadal jest remis, obie osoby "wygrywają", czy któraś z kart jest nadrzędna?

Re: Pret-a-Porter

: 11 sty 2011, 14:00
autor: trzewik
Park maszynowy sprawia, że nie ma remisu, tylko gracz wygrywa Jakość - jego rzeczy są minimalnie lepsze dzięki nowoczesnym maszynom.

Rzecznik prasowy pozwala wygrać zremisowaną sprawę - tu akurat nie zdoła graczowi pomóc.

Re: Pret-a-Porter

: 11 sty 2011, 14:12
autor: Syrinks
Dziękuję za szybką odpowiedź :)

Re: Pret-a-Porter

: 12 sty 2011, 19:34
autor: trzewik

Re: Pret-a-Porter

: 14 sty 2011, 12:27
autor: trzewik

Re: Pret-a-Porter

: 15 sty 2011, 09:43
autor: veljarek
Witam,
Zainteresowałem się grą i mam pytanie do graczy. Jeżeli mam porównać grę do innych funkjonujących na rynku to przypomina mi trochę Vinhos (zagrywanie akcji oraz pokazy) , oczywiście to nie jest zarzut. Chodzi mi o to że Vinhos już posiadam i nie wiem czy warto posiadać obie gry w swojej kolekcji, nie lubię duplikować gier w swojej kolekcji.
Ponownie mam też pytanie co do cieżaru gry. Czy grajacy mogliby porównać grę do innych znanych tytułów
Z góry dzięki za pomoc.

Re: Pret-a-Porter

: 15 sty 2011, 12:22
autor: andrzejk
mst pisze:2. Surowce można kupowac na zapas (nie trzeba miec projektów, do których pasują).
Brzmi to całkiem naturalnie dla mnie. Niestety, nie mogę znaleźć potwierdzenia tego w instrukcji. To co znalazłem jest interpretowane przez mojego współgracza odwrotnie (że trzeba mieć projekt).
Instrukcja, strona 6 pisze: Zakupione Surowce gracz kładzie od razu w odpowiednich miejscach na kartach wykonywanych Projektów - jednak aż do momentu wystawienia wykonanej Kolekcji może w dowolny sposób przemieszczać je pomiędzy swoimi Projektami.
Jest jakieś inne wyjaśnienie tej kwestii w instrukcji?

Re: Pret-a-Porter

: 15 sty 2011, 13:40
autor: Ryu
veljarek pisze:Witam,
Zainteresowałem się grą i mam pytanie do graczy. Jeżeli mam porównać grę do innych funkjonujących na rynku to przypomina mi trochę Vinhos (zagrywanie akcji oraz pokazy) , oczywiście to nie jest zarzut. Chodzi mi o to że Vinhos już posiadam i nie wiem czy warto posiadać obie gry w swojej kolekcji, nie lubię duplikować gier w swojej kolekcji.
Ponownie mam też pytanie co do cieżaru gry. Czy grajacy mogliby porównać grę do innych znanych tytułów
Co do porównania... Ja posiadam PaP a jeszcze nie Vinhos (w ten tylko grałem). Oczywiście planuję zakup bo to jednak dwie inne gry. Vinhos jest cięższe i to zdecydowanie. Tłumaczenie zasad to ok. 1h, w PaP to ok. 30min - takie spokojne tłumaczenie żeby wszyscy załapali. Klimat gier jest zdecydowanie inny - wina czy moda to jednak inne światy :) W PaP mamy możliwość blokowania poszczególnych akcji (dla 2 graczy są zawsze 2 miejsca, dla większej ilości zawsze 1 za mało), w Vinhos tego nie ma - każdy ma prawo wykonać akcję uprzednio uiszczając opłatę. W zasadzie ciężko mi opisać różnice bo widzę same. Owszem tu rozbudowujemy winnicę, tutaj firmę ale to "zarzut" który można postawić większości gier ;) Pokazy...? No niby wspólny element ale jednak podliczanie, korzyści z niego płynąc są zdecydowanie różne.

W moim odczuciu to 2 zupełnie inne gry które zawsze i każdemu (z wyjątkiem początkujących - uwaga odnośnie Vinhos) będę polecał :)

andrzejk pisze: Brzmi to całkiem naturalnie dla mnie. Niestety, nie mogę znaleźć potwierdzenia tego w instrukcji. To co znalazłem jest interpretowane przez mojego współgracza odwrotnie (że trzeba mieć projekt).
Nie wiem czy to jest ujęte w instrukcji (nie przypominam sobie żeby było) ale na 100% można kupować na zapas :)

Re: Pret-a-Porter

: 15 sty 2011, 14:41
autor: trzewik
Potwierdzam, można kupować na zapas. Zwracam uwagę, ze znaczniki jakości po pokazie przepadają, tak więc towar kupiony na zapas przeleży kwartał w magazynach i straci na Jakości.

Re: Pret-a-Porter

: 15 sty 2011, 20:02
autor: fluor
A czy można taktycznie (lub mimowolnie) wykupić zapas danego materiału tak, że stanie się on niedostępny dla innych graczy? (brak kostek)

Re: Pret-a-Porter

: 16 sty 2011, 10:24
autor: trzewik
Nie, ilość surowców w grze jest nieograniczona. Jedyny sposób na taktyczne przyblokowanie przeciwnika to zająć miejsce w kolejce do producenta/hurtowni/importu, tak by dla niego już brakło miejsc. Taki wyblok pojawia się w grze dość często.

Re: Pret-a-Porter

: 18 sty 2011, 10:34
autor: eyrmin
trzewik pisze:Potwierdzam, można kupować na zapas. Zwracam uwagę, ze znaczniki jakości po pokazie przepadają, tak więc towar kupiony na zapas przeleży kwartał w magazynach i straci na Jakości.
Kupowac na zapas czyli zgodnie z instrukcja (jak to bylo przytoczone kilka postow wyzej) trzeba miec projekty na ktorych trzeba polozyc te towary czy mozna kupic towary nie posiadajac wolnego miejsca na kartach projektow (lub w ogole nie majac zadnych projektow)?

Re: Pret-a-Porter

: 18 sty 2011, 10:54
autor: Wookie

Re: Pret-a-Porter

: 18 sty 2011, 11:18
autor: trzewik
Można kupić towar nawet nie posiadając Projektu.

Re: Pret-a-Porter

: 18 sty 2011, 14:39
autor: janekbossko
dziwi mnie tak niska ocena

Re: Pret-a-Porter

: 18 sty 2011, 15:38
autor: Nataniel
Dlaczego 7/10 to niska ocena? Ja tak samo oceniłem na BGG i dostałem opinię, że zgnoiłem grę :D Wg mnie 7/10 to bardzo wysoka ocena i gier, które dostałyby ode mnie taką ocenę znam może kilkadziesiąt.

Re: Pret-a-Porter

: 18 sty 2011, 15:46
autor: janekbossko
ja po prostu oceniam ja zdecydowanie wyżej :)

Re: Pret-a-Porter

: 18 sty 2011, 16:08
autor: jax
Nataniel pisze:Dlaczego 7/10 to niska ocena? Ja tak samo oceniłem na BGG i dostałem opinię, że zgnoiłem grę :D
To mi zaczyna już wyglądać na jakąś paranoję i psychozę i naciski żeby wywindować 'jedynie słuszną' grę, bo slyszałem o jeszcze o jednym takim przypadku. Ludzie, zrozumcie, że kazdy ma prawo do własnej opinii.. :roll:

Re: Pret-a-Porter

: 18 sty 2011, 16:14
autor: palladinus
Pół biedy naciski, bo można ich po prostu nie słuchać, ale widzę że ludzie mają problem z ogarnięciem skali większej niż 2 stopniowej.

Przypomina mi się obrazek na ten temat, z zakresu gier komputerowych, ale widzę że tu też ma zastosowanie. Nieco humorystyczny, ale pasuje jak ulał.

Obrazek

Re: Pret-a-Porter

: 18 sty 2011, 16:23
autor: Wookie
Na mojej skali 7/10 to bardzo dobra gra.

Re: Pret-a-Porter

: 18 sty 2011, 16:31
autor: palladinus
Wookie pisze:Na mojej skali 7/10 to bardzo dobra gra.
Dokładnie, 7/10 to dobra ocena i Pret-a-Porter na tyle zasługuje.