Strona 7 z 51
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 30 mar 2012, 12:56
autor: Senthe
tysma pisze:
W ktorejś wersji faq różni się odpwoiedz na pytanie czy z zasieciowanego sztabu borgo można granat rzucać. Na forum wyjasnili, że z zasieciowanej bazy Borgo nie można rzucić granatu.
W sumie to dlaczego akurat Borgo nie może a reszta tak. Wg mnie zasieciowanie nie powinno mieć wpływu na możliwość użycia granatu, jeśli oficjalne zasady mówią inaczej, trudno - nie zamierzam się do nich stosować.
Bo Borgo przepak!
Poza tym zauważ, że nikt inny nie ma w talii Granatu

. Jesli porównać z Bombą czy Snajperem, nadal jest to poniekąd logiczne. Granat rzuca Sztab jako własną akcję (a zasieciowany nie może wykonowyać żadnych akcji). Bomby czy Snajpera używa "gracz", tak samo jak np. Ruchu.
Dobra, wiem, że to nie brzmi logicznie

po prostu widać tak wyszedł lepszy balans. Klimat zresztą też. To oczywiste, że Sztab najprawdopodobniej rzuci granat na sieciarza, który stoi obok i właśnie go sieciuje... Lekko bez sensu.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 30 mar 2012, 13:15
autor: Olgierdd
Myślę, że granat nie należy do spisu rzeczy, które sprawiają, że Borgo jest bardzo silne.
I branie na logikę zasad abstrakcyjnych gier jest dość ryzykowne

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 30 mar 2012, 13:18
autor: Arkadiusz
Senthe pisze:
Poza tym zauważ, że nikt inny nie ma w talii Granatu

.
O kurde ale ze mnie ignorant, sorry.
Senthe pisze: To oczywiste, że Sztab najprawdopodobniej rzuci granat na sieciarza, który stoi obok i właśnie go sieciuje... Lekko bez sensu.
No, chociaż nie zawsze. Mi akurat granat przydał się do wyeliminowania pakera z pancerzem, zadającego 2 hity sztabowi podczas każdej bitwy. Nawet jakby sztab mógł go zaatakować, nic by mu nie zrobił.
Generalnie wygląda mi to tak, że temacik owszem bardzo fajnie zaimplementowano ale nie wszystko można brać na chłopski rozum.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 30 mar 2012, 13:37
autor: tysma
Ależ to jest oczywiste wytłumaczenie i można na chłopski rozum brać:)
Jeśli staniemy w kokonie z sieci zrobionym

i wystrzelimy rakietę np z moździerza to z łatwością ona przebija taką rybacką sieć, podobnie snajper lufe sobie spokojnie przeciągnie przez taką sieć i strzeli. A weź spróbuj rzucić granat, rzucisz ale odbije się od sieci, chyba, że masz zamach jak zawodowy tenisista i poślesz ten granat z prędkością 200km/h:D
Myślę, że w rzeczywistości:D jakaś sieć nie powstrzyma głowicy nuklearnej, taka bomba przejdzie przez sieć jak przez masło, ale granatu już nie rzucisz.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 30 mar 2012, 13:47
autor: Arkadiusz
tysma pisze:Ależ to jest oczywiste wytłumaczenie i można na chłopski rozum brać:)
Jeśli staniemy w kokonie z sieci zrobionym

i wystrzelimy rakietę np z moździerza to z łatwością ona przebija taką rybacką sieć, podobnie snajper lufe sobie spokojnie przeciągnie przez taką sieć i strzeli. A weź spróbuj rzucić granat, rzucisz ale odbije się od sieci, chyba, że masz zamach jak zawodowy tenisista i poślesz ten granat z prędkością 200km/h:D
Myślę, że w rzeczywistości:D jakaś sieć nie powstrzyma głowicy nuklearnej, taka bomba przejdzie przez sieć jak przez masło, ale granatu już nie rzucisz.
Pytanie tylko jak duży jest sztab? Czy to jakiś namiot, bunkier czy może wielki budynek. Bo jakim cudem ten sieciarz potrafi zarzucić sieć na cały budynek, że nawet tylnymi drzwiami nie można wyjść i rzucić w niego granatem.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 30 mar 2012, 14:24
autor: BartP
STARSCREAM pisze:
No, chociaż nie zawsze. Mi akurat granat przydał się do wyeliminowania pakera z pancerzem, zadającego 2 hity sztabowi podczas każdej bitwy. Nawet jakby sztab mógł go zaatakować, nic by mu nie zrobił.
Dlaczego nic by mu nie zrobił? O jakiej jednostce mowa?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 30 mar 2012, 15:18
autor: tysma
Podejrzewam, że źle grasz jeśli mówisz, że sztab by mu nic nie zrobił. Też na początku rozgrywek umykało mi to, że pancerz chroni tylko przed strzałem, przed walką wręcz nie i sztab by go trafiał.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 30 mar 2012, 16:08
autor: gafik
tysma pisze:Ależ to jest oczywiste wytłumaczenie i można na chłopski rozum brać:)
Jeśli staniemy w kokonie z sieci zrobionym

i wystrzelimy rakietę np z moździerza to z łatwością ona przebija taką rybacką sieć, podobnie snajper lufe sobie spokojnie przeciągnie przez taką sieć i strzeli. A weź spróbuj rzucić granat, rzucisz ale odbije się od sieci, chyba, że masz zamach jak zawodowy tenisista i poślesz ten granat z prędkością 200km/h:D
Myślę, że w rzeczywistości:D jakaś sieć nie powstrzyma głowicy nuklearnej, taka bomba przejdzie przez sieć jak przez masło, ale granatu już nie rzucisz.
Chyba, że przez "sieciowanie" rozumiem hakera, który:
a) tak zhakuje tę rakietę, że nawet jeśli wyleci i przebije "sieć rybacką", to poleci do-nikąd (lub co gorsza zawróci

)
b) włamie się zdalnie (przez sieć!) do ekwipunku delikwenta i spowoduje, że mu ten granat w kieszeni odpali

c) sądzę, że "jakaś sieć" faktycznie nie zatrzyma głowicy, ale już "sieć www" obsługiwana przez sieciarza już jak najbardziej
To dopiero klimat...

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 30 mar 2012, 16:46
autor: Arkadiusz
BartP pisze:
Dlaczego nic by mu nie zrobił? O jakiej jednostce mowa?
tysma pisze:Podejrzewam, że źle grasz jeśli mówisz, że sztab by mu nic nie zrobił. Też na początku rozgrywek umykało mi to, że pancerz chroni tylko przed strzałem, przed walką wręcz nie i sztab by go trafiał.
To prawda, źle grałem. Dzięki za wyłowienie tego.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 30 mar 2012, 17:32
autor: Senthe
gafik pisze:tysma pisze:Ależ to jest oczywiste wytłumaczenie i można na chłopski rozum brać:)
Jeśli staniemy w kokonie z sieci zrobionym

i wystrzelimy rakietę np z moździerza to z łatwością ona przebija taką rybacką sieć, podobnie snajper lufe sobie spokojnie przeciągnie przez taką sieć i strzeli. A weź spróbuj rzucić granat, rzucisz ale odbije się od sieci, chyba, że masz zamach jak zawodowy tenisista i poślesz ten granat z prędkością 200km/h:D
Myślę, że w rzeczywistości:D jakaś sieć nie powstrzyma głowicy nuklearnej, taka bomba przejdzie przez sieć jak przez masło, ale granatu już nie rzucisz.
Chyba, że przez "sieciowanie" rozumiem hakera, który:
a) tak zhakuje tę rakietę, że nawet jeśli wyleci i przebije "sieć rybacką", to poleci do-nikąd (lub co gorsza zawróci

)
b) włamie się zdalnie (przez sieć!) do ekwipunku delikwenta i spowoduje, że mu ten granat w kieszeni odpali

c) sądzę, że "jakaś sieć" faktycznie nie zatrzyma głowicy, ale już "sieć www" obsługiwana przez sieciarza już jak najbardziej
To dopiero klimat...

Połączenie Neuroshimy i Cyberpunka - polski sentymentalny hit sezonu

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 30 mar 2012, 23:53
autor: Tycjan
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 31 mar 2012, 00:03
autor: gafik
Pięknie!

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 31 mar 2012, 05:12
autor: Arkadiusz
To oczywiście kwestia czysto subiektywna ale jak dla mnie "grafiki" na tych żetonach są ohydne i bez klimatu, nie ruszyłbym tego. Przeglądałem sobie oficjalne armie i w zasadzie tylko Nowy Jork przypadł mi do gustu (nie licząc policjanta z tonfą, jest trochę "out of place"). W podstawce szalenie podoba mi się design Posterunku, który z tego względu z miejsca stał się moją ulubioną armią. Niezły jest też Moloch, natomiast nie jestem fanem wyglądu wojsk Hegemonii (chociaż jeszcze w miarę klimat trzymają) a już szczególnie Borgo, który ma w zasadzie samych twarzowców za wojowników - not my style. Nie podobają mi się do tego stopnia, że nie chce mi się nimi grać.
Sorki, wiem, że to nie ma nic wspólnego z zasadami i tematem tego wątku. Na tym zakończę, chyba, że będę miał jeszcze jakieś pytania dotyczące zasad.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 02 kwie 2012, 12:45
autor: Perykles
Kwestia gustu ale wypada zaznaczyć, że to nie są grafiki tylko zdjęcia. Wystarczy sobie powiększyć pdfa, żeby to zauważyć. Jako współtwórca będę bronił kolegi odpowiedzialnego za wykonanie żetonów i instrukcji. Armia jest wzorowana na konwencie i postacie w armiach to jego uczestnicy. Tła i ikonografie są zrobione na poziomie Portalu. Pozdrawiam.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 02 kwie 2012, 13:37
autor: gafik
Armie są super klimatyczne... Mam tylko jedno głupie pytanie: jak skopiować PDF'a na dysk?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 02 kwie 2012, 14:39
autor: Tycjan
gafik pisze:Armie są super klimatyczne... Mam tylko jedno głupie pytanie: jak skopiować PDF'a na dysk?

Albo stąd (po kliknięciu w podgląd na ŚGP, po zalogowaniu):
http://issuu.com/swiatgierplanszowych/d ... ie_jalowe/
Albo z Gwiezdnego Pirata
http://www.wydawnictwoportal.pl/2012/03 ... -pirat-49/
btw. tutaj trochę inf. o darmowej kampanii do NH:
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 47#p340847
Przy okazji przepraszam za pomylenie tematu i podanie tutaj linku do 4 armii bo przecież ten wątek dotyczy pytań o zasady

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 05 kwie 2012, 11:47
autor: Gottfryd
Czy transport Hegemonii działa też na moduły i sztaby?
Czy moduł zwiększający siłę ciosu działa na sztab, co pozwoli mu atakować wrogie jednostki z siłą 2 w 0 inicjatywie?
Czy moduł zwiększający siłę strzału, pozwoli strzelić sztabowi z siłą 2, jeżeli sztab jest połączony z kwatermistrzem?
Bo gdzieś znalazłem że medyk działa na sztab, to czy inne moduły też?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 05 kwie 2012, 14:35
autor: Senthe
Gottfryd pisze:Czy transport Hegemonii działa też na moduły i sztaby?
Czy moduł zwiększający siłę ciosu działa na sztab, co pozwoli mu atakować wrogie jednostki z siłą 2 w 0 inicjatywie?
Czy moduł zwiększający siłę strzału, pozwoli strzelić sztabowi z siłą 2, jeżeli sztab jest połączony z kwatermistrzem?
Bo gdzieś znalazłem że medyk działa na sztab, to czy inne moduły też?
1. Tak.
2. Tak.
3. Tak.
4. Tak.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 13 kwie 2012, 20:52
autor: maciejo
Mam pytanko.Synek mnie troszkę zagiął tym pytaniem
Jednostka została zasieciowana ale posiada ochronę przed strzałem.Czy ta osłona działa i w dalszym ciągu chroni tą jednostkę przed jednym strzałem

Ja zawsze grałem,że nie chroni ale ostatnio synek zadałmi pytanie:
"Ale przecież ten gościu może mieć naturalny pancerz i sieć nie jest w stanie zneutralizować"
Co Wy na to

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 13 kwie 2012, 21:16
autor: Senthe
Pancerz nadal chroni również zasieciowaną jednostkę.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 13 kwie 2012, 21:20
autor: maciejo
Senthe pisze:Pancerz nadal chroni również zasieciowaną jednostkę.
To Twoja interpretacja czy jest to gdzieś opisane w zasadach

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 13 kwie 2012, 22:15
autor: Senthe
Ehm. Nie chce mi się grzebać i szukać tak samo jak Tobie. Możesz uwierzyć weterance na słowo, jeśli chcesz, albo nie. Sorry.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 13 kwie 2012, 22:56
autor: maciejo
Senthe pisze:Ehm. Nie chce mi się grzebać i szukać tak samo jak Tobie. Możesz uwierzyć weterance na słowo, jeśli chcesz, albo nie. Sorry.
Nie,nie no nie obrażaj się tak zaraz.Wierzę oczywiście

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 13 kwie 2012, 23:47
autor: tysma
maciejo pisze:czy jest to gdzieś opisane w zasadach

Tak jest, w insturkcji jest napisane, że jednostka zasieciowana nie może sie poruszać i atakować i tylko tyle albo aż tyle.
Wszystko inne co nie zostało wymienione przy opisie zasieciowania jest dozwolone, a więc bonusy na przykład bonus dodatkowej energii od sztabu NY czy pancerz wciąż działają i jednostka zasieciowana je otrzymuje.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 14 kwie 2012, 11:43
autor: donmakaron
maciejo pisze:To Twoja interpretacja czy jest to gdzieś opisane w zasadach

Do Neuroshimy zawsze stosuj zasadę odwrotną - jak nie ma napisane jasno w zasadach, że coś się dzieje, to się nie dzieje. Więc nie tracimy pancerza przy sieciowaniu, bo nigdzie w instrukcji nie ma nawet takiej wzmianki. Przeglądając forum widzę, że często są problemy w przypadku hexów z takimi nadinterpretacjami.