Wpis Trzewika o tym, jak słabo Konwój się sprzedawał:
http://portalgames.pl/en/blog-honest-qu ... -designer/
Neuroshima: Konwój (Ignacy Trzewiczek)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Markus
- Posty: 2466
- Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 573 times
- Been thanked: 279 times
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Ciężko polubić grę jeśli nie da się przebrnąć przez jej instrukcjęWhat the hell? Why don’t you like Convoy?!
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2018, 20:57 przez Markus, łącznie zmieniany 1 raz.
- dicer
- Posty: 755
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Kontynuowaliśmy jeszcze trochę nasze pojedynki w Konwój.
Wynik na chwilę obecną to 15:1 dla Posterunku.
Przy czym ten 1 dla Molocha to rezultat wyjątkowo nieudolnych (czytaj: nieoptymalnych) zagrań Posterunku, no a chyba nie o to powinno w tym chodzić.
Tak więc daliśmy sobie spokój z tą grą.
Wynik na chwilę obecną to 15:1 dla Posterunku.
Przy czym ten 1 dla Molocha to rezultat wyjątkowo nieudolnych (czytaj: nieoptymalnych) zagrań Posterunku, no a chyba nie o to powinno w tym chodzić.
Tak więc daliśmy sobie spokój z tą grą.
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Czyli nie tylko ja mam takie wrażenie, że tylko grającym Posterunkiem w tej grze naprawdę gra i coś kombinuje, a Moloch po prostu rzuca karty( póki mu posterunek wszystkich nie odrzuci), bo kombinacji do zrobienia jest o wiele mniej... U nas po 4 grach trzy zwycięstwa Posterunku w formule "easy mode" i raz wygrałem Molochem ale była to droga przez mękę i baaardzo niedoswiadczony przeciwnik.dicer pisze: ↑27 kwie 2018, 20:47 Kontynuowaliśmy jeszcze trochę nasze pojedynki w Konwój.
Wynik na chwilę obecną to 15:1 dla Posterunku.
Przy czym ten 1 dla Molocha to rezultat wyjątkowo nieudolnych (czytaj: nieoptymalnych) zagrań Posterunku, no a chyba nie o to powinno w tym chodzić.
Tak więc daliśmy sobie spokój z tą grą.
Asymetria to coś co mnie skusiło do kupna, ale jej wykonanie mechaniczne odrzuciło od samego grania.
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 09 maja 2018, 13:05
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 7 times
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Gra sama w sobie nie jest zla. Powiedzialbym ze jest calkiem dobra o ile przebrnie sie przez instrukcje.
Jedynym ale i najwiekszym minusem jest brak balansu. Co tu duzo mowic posterunek bije molocha jak chce i tylko przy niedoswiadczonych graczach ten drugi ma jakiekolwiek szanse na zwyciestwo.
tl;dr
Gra - dobra. Instrukcja - fatalna. Asymetria - fajnie. Brak balansu - niefajnie.
Jedynym ale i najwiekszym minusem jest brak balansu. Co tu duzo mowic posterunek bije molocha jak chce i tylko przy niedoswiadczonych graczach ten drugi ma jakiekolwiek szanse na zwyciestwo.
tl;dr
Gra - dobra. Instrukcja - fatalna. Asymetria - fajnie. Brak balansu - niefajnie.
Czy pojecie ironii/sarkazmu ktos usunal ze slownika?
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
porażka ...balans leży na całego ....posterunek robi miazgę z molochem .... jesteśmy totalnie zawiedzeni ...szkoda
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Mam za sobą cztery partie:
- 1 zdecydowana wygrana Posterunku,
- 2 wygrane Posterunku o włos (dosłownie w ostatnim ruchu),
- 1 zdecydowana wygrana Molocha.
Posterunkiem rzeczywiście gra się łatwiej, ale po tych czterech partiach mam wrażenie, że trzeba mieć dużego pecha, aby Moloch nawet nie nawiązał walki (np. Posterunek odrzuca wszystkie mocne karty z talii Molocha).
Ogólne wrażenia mam bardzo pozytywne.
Największy plus:
- emocje
Największy minus:
- mnogość drobnych zasad, przez które nawet w czwartej partii musiałem kilka razy wertować instrukcję (ale może to kwestia tego, że grałem z kilkutygodniowymi przerwami).