Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
wajdzik83
Posty: 345
Rejestracja: 11 lis 2012, 07:53
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: wajdzik83 »

A pod względem trudności, opanowania zasad jak można porównać obie gry? Która jest trudniejsza?
Awatar użytkownika
Homunkulus
Posty: 6
Rejestracja: 15 lis 2012, 10:56
Lokalizacja: Słupsk

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Homunkulus »

Mam kilka pytań odnośnie zasad:

1. Ktoś z forumowiczów wspominał, że akcje rozpatruje się w kolejności w jakiej ich pola pojawiają się na planszy (czyli najpierw akcja zagrożenia, potem polowanie, budowa, zbieranie, eksploracja, porządkowanie obozu i odpoczynek). Widziałem też podobne podejścia na jednym z filmików prezentujących rozgrywkę. Sprawdzałem w instrukcji, ale fragment odnoszący się do kolejności rozpatrywania akcji nie jest jednoznaczny. Nie mam instrukcji pod ręką, ale było to coś w stylu "akcje należy rozpatrywać w następujący sposób", po czym po kolei opisano działanie każdej z akcji. Czy Portal może potwierdzić, że rzeczywiście kolejność akcji nie jest dowolna?

2. W scenariuszu II kiedy odkrywamy pierwszy z totemów mamy możliwość wykonania akcji eksploracji żeby zbadać świątynię (ciągniemy 2 skarby i potwora z talii tajemnic). Czy w tym przypadku akcja eksploracji przebiega tak samo jak zawsze? Czyli czy mogę wysłać do świątyni 1 lub 2 pionki? Czy jeżeli wysłałem 1 pionka i wykonuję rzut kością rozpatruję przygody oraz akcja może być nieudana i będę musiał spróbować wejść do świątyni ponownie w następnej turze?

3. Czy możliwe jest użycie przedmiotu startowego Pistolet 2 razy pod rząd podczas tej samej akcji (np. polowania) aby podwoić jego efekt i dodać +6 do poziomu broni?

4. Czy po wybudowaniu Masztu w scenariuszu I drewno trafia od razu na stos, czy zgodnie z zasadami możemy je na nim położyć dopiero przed następną fazą akcji? W turze 12 ma to kluczowe znaczenie :)
Awatar użytkownika
Homunkulus
Posty: 6
Rejestracja: 15 lis 2012, 10:56
Lokalizacja: Słupsk

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Homunkulus »

wajdzik83 pisze:A pod względem trudności, opanowania zasad jak można porównać obie gry? Która jest trudniejsza?
Poziom złożoności zasad jest moim zdaniem podobny, nawet powiedziałbym, że Arkham Horror jest trochę bardziej przystępny (może to zasługa bardziej klarownej instrukcji), choć oczywiście trochę wątpliwości i sytuacji szczególnych może się pojawić, ale raczej nic, co bardzo komplikowałoby rozgrywkę.
Awatar użytkownika
Barbus
Posty: 128
Rejestracja: 10 mar 2011, 20:22

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Barbus »

Homunkulus pisze:Mam kilka pytań odnośnie zasad:

1. Ktoś z forumowiczów wspominał, że akcje rozpatruje się w kolejności w jakiej ich pola pojawiają się na planszy (czyli najpierw akcja zagrożenia, potem polowanie, budowa, zbieranie, eksploracja, porządkowanie obozu i odpoczynek). Widziałem też podobne podejścia na jednym z filmików prezentujących rozgrywkę. Sprawdzałem w instrukcji, ale fragment odnoszący się do kolejności rozpatrywania akcji nie jest jednoznaczny. Nie mam instrukcji pod ręką, ale było to coś w stylu "akcje należy rozpatrywać w następujący sposób",
A następnie są ponumerowane od 1 do 7 podobnie, jak fazy. Dla mnie całkiem jednoznaczne.
Awatar użytkownika
michacham
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2012, 09:07
Lokalizacja: Łódź

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: michacham »

michacham pisze: 3. Zastanawiam się czy w scenariuszu z wyspą kanibali można troche (dosyć mocno) ułatwić sobie gre i wysłać Piętaszka z psem/czerwonym dyskiem na samobójczą misję zniszczenia miasta kanibali. Nie mają dużych szans na przeżycie ale akcja będzie przecież udana?
Wydawnictwo Portal pisze: Żeby zniszczyć miasto kanibali trzeba przeżyć atak.
Ok, czyli analogicznie do Piętaszka: jeśli zginie podczas ataku na zwykłą wioskę kanibali/eksploracji totemu/polowania na bestię to te akcje również są nieudane?
Furia
Posty: 730
Rejestracja: 27 lut 2012, 23:13

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Furia »

Kolejna rozgrywka i znów małe wątpliwości.
1. Faza wydarzeń. Pojawia się karta o nazwie wyspa się buntuje z ikoną księgi. Efekt wydarzenia to kolejna ikona księgi (tak samo jak efekt zagrożenia), którą rozumiem jako rozpatrzenie kolejnej karty z ikoną księgi. Tylko czy mamy dobierać kart z wydarzeń i rozpatrywać każdą kartę po kolei aż do karty z ikoną księgi? Czy może odsłaniać karty aż do odkrycia karty z ikoną księgi, którą rozpatrujemy? A wtedy co z resztą kart, które zostały odkryte? Wtasować z powrotem do wydarzeń?
2. Rzucamy kośćmi za akcję Piętaszka. Wypada rana+przygoda+dwa żetony determinacji. Piętaszek dostaje zatem dwie rany za kość rany i przygody, czy tak? Druga sprawa to czy Piętaszek może zgarnąć te dwa żetony i następnie zużyć je żeby przerzucić tę kość, z której te żetony dostał żeby mieć sukces w akcji?
Awatar użytkownika
koksik111
Posty: 192
Rejestracja: 03 gru 2007, 20:51
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: koksik111 »

1.Ikona księgi na karcie wydarzenia odsyła na kartę scenariusza i tam sprawdzasz efekt (ja tak wyczytałem z instrukcji). ja bym jako efekt kolejny raz udał się wzrokiem na kartę scenariusza, tyle że próbuję przejść przez pierwszy scenariusz gdzie efekt księgi nic nie znaczy, więc ta karta (po twoim opisie) żadnego efektu moim zdaniem dla pierwszego scenariusza by nie wniosła.
2.Dwie rany a przerzucić za otrzymane żetony właśnie wyrzuconych kości nie możesz, tak chyba jest w opisie Piętaszka

Chociaż ja chyba robię dużo błędów w rozgrywce bo jeszcze nie daję rady pierwszemu scenariuszowi, nawet jak przeżyję to bez stosu.
Furia
Posty: 730
Rejestracja: 27 lut 2012, 23:13

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Furia »

1. Karty scenariusza mają jakiś efekt w wyniku każdorazowego pojawienia się karty z ikoną księgi. Dajmy na to scenariusz szósty. Kiedy pojawia się karta z ikoną księgi dostajemy w fazie produkcji połowę surowców. A tak jak napisałeś w scenariuszu pierwszym nie ma żadnego efektu. Z tym, że mnie chodzi o tę jedną konkretną kartę - której efekt wydarzenia jest księgą i ona sama jest oznaczona także księgą. ;)
2. Racja. ani Piętaszek ani gracz nie może czegoś takiego wykonać. Jakoś wcześniej mi to umknęło. Dzięki.
Awatar użytkownika
Barbus
Posty: 128
Rejestracja: 10 mar 2011, 20:22

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Barbus »

Czy gracz spędzający noc poza obozem może korzystać z pożywienia przedstawionego na znalezionych przez siebie żetonów odkryć? Jeśli tak, to czy dotyczy to również żetonów, które wymagają do zrealizowania poziomu broni 1?
Lir
Posty: 273
Rejestracja: 14 mar 2010, 18:45
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 20 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Lir »

Przypominam się z pytaniem:
Może mi gdzieś umkło :) ale czy gracze na początku gry startują z jakimiś żetonami determinacji, czy startują od zera?
Chodzi o warianty 2,3,4 osobowe.
Glory: A Game of Knights - rzuć okiem na grę, którą przygotowujemy! Zagramw.to / FB
Awatar użytkownika
Barbus
Posty: 128
Rejestracja: 10 mar 2011, 20:22

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Barbus »

Lir pisze:Przypominam się z pytaniem:
Może mi gdzieś umkło :) ale czy gracze na początku gry startują z jakimiś żetonami determinacji, czy startują od zera?
Chodzi o warianty 2,3,4 osobowe.
Druga strona instrukcji, "Przygotowanie do gry".
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Portal Games »

Homunkulus pisze: 1. Ktoś z forumowiczów wspominał, że akcje rozpatruje się w kolejności w jakiej ich pola pojawiają się na planszy (czyli najpierw akcja zagrożenia, potem polowanie, budowa, zbieranie, eksploracja, porządkowanie obozu i odpoczynek). Widziałem też podobne podejścia na jednym z filmików prezentujących rozgrywkę. Sprawdzałem w instrukcji, ale fragment odnoszący się do kolejności rozpatrywania akcji nie jest jednoznaczny. Nie mam instrukcji pod ręką, ale było to coś w stylu "akcje należy rozpatrywać w następujący sposób", po czym po kolei opisano działanie każdej z akcji. Czy Portal może potwierdzić, że rzeczywiście kolejność akcji nie jest dowolna?
Rozpatrujemy akcje według określonej kolejności.
Homunkulus pisze: 2. W scenariuszu II kiedy odkrywamy pierwszy z totemów mamy możliwość wykonania akcji eksploracji żeby zbadać świątynię (ciągniemy 2 skarby i potwora z talii tajemnic). Czy w tym przypadku akcja eksploracji przebiega tak samo jak zawsze? Czyli czy mogę wysłać do świątyni 1 lub 2 pionki? Czy jeżeli wysłałem 1 pionka i wykonuję rzut kością rozpatruję przygody oraz akcja może być nieudana i będę musiał spróbować wejść do świątyni ponownie w następnej turze?
Tak, obowiązują normalne zasady eksploracji czyli: 1 pionek + rzut kośćmi lub 2 pionki. Przy braku sukcesu, trzeba próbować jeszcze raz.
Homunkulus pisze: 3. Czy możliwe jest użycie przedmiotu startowego Pistolet 2 razy pod rząd podczas tej samej akcji (np. polowania) aby podwoić jego efekt i dodać +6 do poziomu broni?
Tak, można.
Homunkulus pisze: 4. Czy po wybudowaniu Masztu w scenariuszu I drewno trafia od razu na stos, czy zgodnie z zasadami możemy je na nim położyć dopiero przed następną fazą akcji? W turze 12 ma to kluczowe znaczenie :)
Jak w przypadku budowy wszystkich innych Przedmiotów - efekt wytworzenia Przedmiotu wprowadza się w życie na koniec fazy Akcji.
Furia pisze:Kolejna rozgrywka i znów małe wątpliwości.
1. Faza wydarzeń. Pojawia się karta o nazwie wyspa się buntuje z ikoną księgi. Efekt wydarzenia to kolejna ikona księgi (tak samo jak efekt zagrożenia), którą rozumiem jako rozpatrzenie kolejnej karty z ikoną księgi. Tylko czy mamy dobierać kart z wydarzeń i rozpatrywać każdą kartę po kolei aż do karty z ikoną księgi? Czy może odsłaniać karty aż do odkrycia karty z ikoną księgi, którą rozpatrujemy? A wtedy co z resztą kart, które zostały odkryte? Wtasować z powrotem do wydarzeń?
Jako efekt wydarzenia pojawia się Księga, więc nie rozpatrujesz kolejnej karty, tylko jeszcze raz efekt Księgi zależny od Scenariusza - akurat w pierwszym, Rozbitkowie - nic się nie dzieje.
Furia pisze:2. Rzucamy kośćmi za akcję Piętaszka. Wypada rana+przygoda+dwa żetony determinacji. Piętaszek dostaje zatem dwie rany za kość rany i przygody, czy tak? Druga sprawa to czy Piętaszek może zgarnąć te dwa żetony i następnie zużyć je żeby przerzucić tę kość, z której te żetony dostał żeby mieć sukces w akcji?
Tak, 2 rany i nie może wykorzystać żetonów Determinacji, którą zdobył na przerzut wyniku, który zapewnił mu te żetony.
Barbus pisze:Czy gracz spędzający noc poza obozem może korzystać z pożywienia przedstawionego na znalezionych przez siebie żetonów odkryć? Jeśli tak, to czy dotyczy to również żetonów, które wymagają do zrealizowania poziomu broni 1?
Tak i tak, można.
Lir pisze:Przypominam się z pytaniem:
Może mi gdzieś umkło :) ale czy gracze na początku gry startują z jakimiś żetonami determinacji, czy startują od zera?
Chodzi o warianty 2,3,4 osobowe.
Bez żetonów Determinacji, a Morale na 0.
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: powermilk »

Witam. Wczoraj ze znajomymi grałem Robinsona, łącznie było nas trzech. Jako, że instrukcja radzi, aby w grze trzyosobowej grać z psem. Co prawda pies jest opisany w części łatwiejsza gra, ale stwierdziliśmy, że skoro wszyscy opisują, że nie udało im się wygrać lub ledwo przeżyli, to weźmiemy tego psa. Oczywiście wystartowaliśmy z pierwszym scenariuszem.

No i tu się pojawia moje pytanie, bo wygraliśmy za pierwszym razem, w X albo XI rundzie mając dość dużo życia (koło 6-5). I zastanawialiśmy się, gdzie tu jest nas błąd?
- Czy Pies rzeczywiście tak ułatwia grę?
- Praktycznie ciągle ustawialiśmy dwa pionki do wykonania akcji. Na te X tur może maks. 5 razy zdarzyła się taka sytuacja, że jeden pionek był przeznaczony do wykonania akcji, ale chyba nie zdarzyła się taka sytuacja, że więcej niż jedna osoba przeznaczała jeden pionek. Pamiętam, że dwie karty akcji z eksploracji i dwie z zbierania surowców były wyciągane, ale o ile pamięć mnie nie myli wynikało to z wydarzenia.
- Prawie co turę szedłem na polowanie i niemalże ciągle ze zdolności kucharza byłem leczony (oczywiście raz na rundę).
- w IV turze chyba udało nam się wybudować piwnicę.
- Co turę zapobiegaliśmy zagrożeniom, co dawało nam dużo punktów determinacji.
- Dużo eksplorowaliśmy (6-7 kafelków łącznie), co dawało nam dużo żetonów odkryć.
- Zastanawialiśmy się czy może dobrze układaliśmy stos. Kolumnami od prawej do lewej? (Nie rzędami), czyli najpierw maks. 1, potem, 2, potem 3, itp. Tak jakby układać z góry do dołu?
- Może to wynika ze szczęśliwego ułożenia kart (dość szybko zrobiony dach, palenisko, mapa, piwnica, wnyki, skrót, w VIII turze chyba mieliśmy siekierę)?

Teraz pytania o zasady (przepraszam, jeżeli się powtarzają, dość pobieżnie przeglądałem wątek).
1. Czy więcej niż jeden gracz może pójść na polowanie? Jeżeli tak, to każdy kto idzie na polowanie wystawia 2 pionki?
2. Czy talię polowania można uzupełnić tylko poprzez eksplorację wyspy? jeżeli tak, to ile jest takich kafelków? 3? 4? Zatem w grze nigdy się nie zdarzy, że gracz będzie polował więcej niż liczba tych kafelków?
3. Czy można używać w jednej rundzie zdolności kucharz (2 determinacji i 1 jedzenia = ulecz 2 rany) i własności paleniska (za 1 jedzenia ulecz 2 rany)?
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Senthe »

Odpowiedź na wszystkie Twoje pytania, o ile kojarzę, brzmi "tak".

Ogólnie to pies tylko trochę ułatwia rozgrywkę. Nie wiem, jakim cudem tak szybko udało wam się zbudować tyle przedmiotów i jeszcze zaoszczędzić odpowiednią ilość drewna. Moje rozgrywki dwuosobowe jak do tej pory okazywały się naprawdę trudne. Może tak jak ja wydobywaliście z kafelków pożywienie i drewno jednocześnie? ;) Poza tym czy jesteś pewien, że np. budując Wnyki miałeś już zrobioną Linę itd.?
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
veljarek
Posty: 1189
Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: veljarek »

Hmm, tyle że z Psem gra się w wariancie uproszczonym.
Normalne zasady to bez psa :)
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: powermilk »

Może tak jak ja wydobywaliście z kafelków pożywienie i drewno jednocześnie?
To by miało jakiś sens :P
Poza tym czy jesteś pewien, że np. budując Wnyki miałeś już zrobioną Linę itd.?
Tak, mieliśmy linę, nie pamiętam czy jednak te wnyki kupowaliśmy. Pamiętam, że mieliśmy skrót i z siekiery +1 do drewna, czyli 3 drewna za darmo, parę drewna z żetonów odkryć. No, po analizie co było źle nie doszliśmy do jednoznacznych wniosków... Według nas trzymaliśmy się instrukcji (ale nauczeni doświadczeniem innych gier, nigdy nie graliśmy dobrze na początku, mimo, że według nas graliśmy dobrze :D)
Hmm, tyle że z Psem gra się w wariancie uproszczonym. Normalne zasady to bez psa
Wiem, napisałem o tym, że jesteśmy tego świadomi, że pies jest opisany w rozdziale "łatwiejsza gra" dodatkowych zasad. Praktycznie każda eksploracja lub polowanie było wykonywane z psem.
Furia
Posty: 730
Rejestracja: 27 lut 2012, 23:13

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Furia »

powermilk pisze: - Zastanawialiśmy się czy może dobrze układaliśmy stos. Kolumnami od prawej do lewej? (Nie rzędami), czyli najpierw maks. 1, potem, 2, potem 3, itp. Tak jakby układać z góry do dołu?

Teraz pytania o zasady (przepraszam, jeżeli się powtarzają, dość pobieżnie przeglądałem wątek).
1. Czy więcej niż jeden gracz może pójść na polowanie? Jeżeli tak, to każdy kto idzie na polowanie wystawia 2 pionki?
2. Czy talię polowania można uzupełnić tylko poprzez eksplorację wyspy? jeżeli tak, to ile jest takich kafelków? 3? 4? Zatem w grze nigdy się nie zdarzy, że gracz będzie polował więcej niż liczba tych kafelków?
3. Czy można używać w jednej rundzie zdolności kucharz (2 determinacji i 1 jedzenia = ulecz 2 rany) i własności paleniska (za 1 jedzenia ulecz 2 rany)?
Wcześniej była mowa że drewno na stos od lewej do prawej kolumnami.
1. Osobiście rozumiem to tak że mają być dwa pionki aby móc polować. Np. jeden pionek gracza i pies lub pionek innego gracza, ale wtedy trzeba ustalić kto wykonuje akcję a kto tylko wspiera.
2. Zdarzyło mi się uzupełnienie talii polowania poprzez karty, nie tylko z eksploracji.
3. Wydaje mi się, że można, bo czemu by nie?


Też grałam solo kilka razy w pierwszy scenariusz i zawsze kończyło się z wygraną w X lub XI rundzie. Z tego co widzę wszystko było rozgrywane prawidłowo, a nawet z utrudnieniem (nieszczęsna ikona księgi) i zwykle na dość wysokim poziomie życia.
Dziękuję za odpowiedź, wszystko jest już jasne. Przynajmniej na razie. :)
wajdzik83
Posty: 345
Rejestracja: 11 lis 2012, 07:53
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: wajdzik83 »

Furia pisze:
powermilk pisze: - Zastanawialiśmy się czy może dobrze układaliśmy stos. Kolumnami od prawej do lewej? (Nie rzędami), czyli najpierw maks. 1, potem, 2, potem 3, itp. Tak jakby układać z góry do dołu?

Teraz pytania o zasady (przepraszam, jeżeli się powtarzają, dość pobieżnie przeglądałem wątek).
1. Czy więcej niż jeden gracz może pójść na polowanie? Jeżeli tak, to każdy kto idzie na polowanie wystawia 2 pionki?
2. Czy talię polowania można uzupełnić tylko poprzez eksplorację wyspy? jeżeli tak, to ile jest takich kafelków? 3? 4? Zatem w grze nigdy się nie zdarzy, że gracz będzie polował więcej niż liczba tych kafelków?
3. Czy można używać w jednej rundzie zdolności kucharz (2 determinacji i 1 jedzenia = ulecz 2 rany) i własności paleniska (za 1 jedzenia ulecz 2 rany)?
Wcześniej była mowa że drewno na stos od lewej do prawej kolumnami.
1. Osobiście rozumiem to tak że mają być dwa pionki aby móc polować. Np. jeden pionek gracza i pies lub pionek innego gracza, ale wtedy trzeba ustalić kto wykonuje akcję a kto tylko wspiera.
2. Zdarzyło mi się uzupełnienie talii polowania poprzez karty, nie tylko z eksploracji.
3. Wydaje mi się, że można, bo czemu by nie?




Też grałam solo kilka razy w pierwszy scenariusz i zawsze kończyło się z wygraną w X lub XI rundzie. Z tego co widzę wszystko było rozgrywane prawidłowo, a nawet z utrudnieniem (nieszczęsna ikona księgi) i zwykle na dość wysokim poziomie życia.
Dziękuję za odpowiedź, wszystko jest już jasne. Przynajmniej na razie. :)

Punkt 3! Wydaje mi się że nie możesz użyć dwóch zdolności specjalnych postaci na raz w jednej rundzie za żetony determinacji.

W jednej rundzie mozesz użyć jednej zdolności.
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Czochrun »

My jak graliśmy za pierwszym razem to mimo zwycięstwa polowania nie odbywały się tak często. Przecież praktycznie po każdym polowaniu ubywa broń. Jakoś nie wydaje mi się sensowne wybieranie się na polowanie z bronią na poziomie 1. A w kolejnych rundach jakoś inwestowaliśmy w inne rzeczy a nie broń. No chyba, że my graliśmy źle i broń przy zdobyciu jakiegoś przedmiotu nie może spaść poniżej pewnego poziomu.
wajdzik83 pisze:W jednej rundzie mozesz użyć jednej zdolności.
Przecież w instrukcji jest napisane:
Kazda zdolnosc moze byc uzyta w dowolnym momencie gry, ale tylko raz na runde.
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: powermilk »

1. Osobiście rozumiem to tak że mają być dwa pionki aby móc polować. Np. jeden pionek gracza i pies lub pionek innego gracza, ale wtedy trzeba ustalić kto wykonuje akcję a kto tylko wspiera.
Heh, no tak masz rację. Zatem też posyłanie na polowanie 3 pionków jest bezsensowne... Nie przemyślane pytanie.
Punkt 3! Wydaje mi się że nie możesz użyć dwóch zdolności specjalnych postaci na raz w jednej rundzie za żetony determinacji.
Po pierwsze: jedną raz na rundę, czyli w jednej rundzie jak chce mogę wszystkie użyć. Po drugie: palenisko nie jest przecież zdolnością specjalną. :P
My jak graliśmy za pierwszym razem to mimo zwycięstwa polowania nie odbywały się tak często. Przecież praktycznie po każdym polowaniu ubywa broń. Jakoś nie wydaje mi się sensowne wybieranie się na polowanie z bronią na poziomie 1. A w kolejnych rundach jakoś inwestowaliśmy w inne rzeczy a nie broń. No chyba, że my graliśmy źle i broń przy zdobyciu jakiegoś przedmiotu nie może spaść poniżej pewnego poziomu
Mieliśmy przedmiot początkowy pusta butelka, zdecydowaliśmy się zacząć z poziomem broni 2 od razu (myśleliśmy, że to jest dość istotne). (Chyba, że źle zrozumieliśmy i pusta butelka nie daje poziomu broni na stałe). Drugim przedmiotem początkowym był młotek, który dawał dodatkowy pionek do budowania (6. rundzie użyty przez dwie osoby do budowy dwóch przedmiotów). Poziom broni też zwiększał się przez żetony odkryć. Maksymalnie jaki mieliśmy to bodaj 4, a skończyliśmy mając 1. Polowałem po kolei na kozicę, jaguara, dziką świnię i tygrysa (aż się zdziwiłem, że kozica ma siłę 5, skoro tygrys ma 6). Jedna z tych bestii nie obniżała nam poziomu broni (świnia?).
Zdarzyło mi się uzupełnienie talii polowania poprzez karty, nie tylko z eksploracji.
To na pewno było polowanie? A nie, że bestia cię zaatakowała?
Awatar użytkownika
Barbus
Posty: 128
Rejestracja: 10 mar 2011, 20:22

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Barbus »

powermilk pisze: 1. Polowałem po kolei na kozicę, jaguara, dziką świnię i tygrysa (aż się zdziwiłem, że kozica ma siłę 5, skoro tygrys ma 6).
Widząc jaguara i tygrysa (zwierzęta z dwóch różnych kontynentów) na jednej wyspie, silna kozica nie jest takim szokiem;) z resztą wyspa jest przeklęta, wszystko jest możliwe;)
To na pewno było polowanie? A nie, że bestia cię zaatakowała?
Mnie się przytrafiła karta przygody albo wydarzenia, która nakazywała dodać kartę do talii polowania z możliwością sprawdzenia, jaki zwierzaczek na nas tam czeka. Karty do talii polowania może też dodawać żołnierz. A jeśli nie możesz liczyć na żołnierza ani wydarzenia, to po prostu nie polujesz i musisz pomyśleć o innym źródle pożywienia i materiałów.
Furia
Posty: 730
Rejestracja: 27 lut 2012, 23:13

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Furia »

Barbus pisze:
powermilk pisze: 1. Polowałem po kolei na kozicę, jaguara, dziką świnię i tygrysa (aż się zdziwiłem, że kozica ma siłę 5, skoro tygrys ma 6).
Widząc jaguara i tygrysa (zwierzęta z dwóch różnych kontynentów) na jednej wyspie, silna kozica nie jest takim szokiem;) z resztą wyspa jest przeklęta, wszystko jest możliwe;)
To na pewno było polowanie? A nie, że bestia cię zaatakowała?
Mnie się przytrafiła karta przygody albo wydarzenia, która nakazywała dodać kartę do talii polowania z możliwością sprawdzenia, jaki zwierzaczek na nas tam czeka. Karty do talii polowania może też dodawać żołnierz. A jeśli nie możesz liczyć na żołnierza ani wydarzenia, to po prostu nie polujesz i musisz pomyśleć o innym źródle pożywienia i materiałów.
Właśnie o tę kartę mi chodziło. Przy okazji kolejne pytanie. Jak się ma rzecz ze spędzaniem nocy przez jednego z graczy poza obozem? Dostaje ranę za nocowanie pod gołym niebem. A jak z jedzeniem?
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Senthe »

Furia pisze:Jak się ma rzecz ze spędzaniem nocy przez jednego z graczy poza obozem? Dostaje ranę za nocowanie pod gołym niebem. A jak z jedzeniem?
Jeśli nie ma jedzenia ze sobą (czyli nie zbierał go akurat podczas swojej akcji albo nie dostał z żetonu), dostaje 2 rany, bo nie może korzystać ze wspólnych zapasów.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: powermilk »

Jeśli chmur jest więcej niż wynosi aktualny poziomu Dachu, to za każdą chmurę, przed którą gracze nie są chronieni, należy odrzucić 1 pożywienie i 1 drewno
Robi to każdy gracz, czy ogółem jak przed jedną chmurą nie jesteśmy chronieni to 1 drewna i 1 żywności? (ciągle szukam gdzie graliśmy źle :D)

Skrót był na źródle drewna, będący na kafelku sąsiadujący z schronieniem. Czy nadal można zbierać tam surowce?
Awatar użytkownika
Barbus
Posty: 128
Rejestracja: 10 mar 2011, 20:22

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Barbus »

powermilk pisze:
Jeśli chmur jest więcej niż wynosi aktualny poziomu Dachu, to za każdą chmurę, przed którą gracze nie są chronieni, należy odrzucić 1 pożywienie i 1 drewno
Robi to każdy gracz, czy ogółem jak przed jedną chmurą nie jesteśmy chronieni to 1 drewna i 1 żywności? (ciągle szukam gdzie graliśmy źle :D)

Skrót był na źródle drewna, będący na kafelku sąsiadujący z schronieniem. Czy nadal można zbierać tam surowce?
Podczas pogody ogółem. Wydaje mi się, że nie można zbierać surowców z żadnego źródła, które zostało użyte w fazie produkcji.
A mieliście naczynia/palenisko? Może użyliście któregoś wielokrotnie w jednej turze?
ODPOWIEDZ