Strona 7 z 31

Re: Clash of Cultures

: 09 gru 2016, 09:52
autor: Pan_K
lukwych pisze:Chyba jednak macie rację. Nie pozostaje mi więc nic innego jak zutylizować swój egzemplarz aby ocalić resztę ludzkości.

P.S. Gambit PW
Nie umiesz fachowo utylizować tak niebezpiecznych gier. I nie masz specjalistycznego sprzętu wartego tysiące euro. Za drobną opłatą wyręczę Cię :)

Re: Clash of Cultures

: 10 gru 2016, 21:05
autor: Carmash
Udało mi się dorwać nową francuską wersję dodatku. Czekam z ekscytacją, aż wysyłka do mnie dotrze, robię szybkie spolszczenie i niezwłocznie siadam do pierwszej partii. Mam nadzieję, że gra spodoba się zarówno mnie, jak i mojej ekipie :)

Re: Clash of Cultures

: 11 gru 2016, 01:15
autor: Bea
Carmash pisze:Udało mi się dorwać nową francuską wersję
Gdzie?

Re: Clash of Cultures

: 11 gru 2016, 06:28
autor: Carmash
Bea pisze:
Carmash pisze:Udało mi się dorwać nową francuską wersję
Gdzie?
We francuskim sklepie z grami planszowymi. Niestety, ale tytuł jest już niedostępny :(

Re: Clash of Cultures

: 11 gru 2016, 13:51
autor: Gambit
Carmash pisze:Udało mi się dorwać nową francuską wersję dodatku. Czekam z ekscytacją, aż wysyłka do mnie dotrze, robię szybkie spolszczenie i niezwłocznie siadam do pierwszej partii. Mam nadzieję, że gra spodoba się zarówno mnie, jak i mojej ekipie :)
Tak dokładnie, to udało mu się dorwać dwie sztuki :) Bardzo Ci dziękuję za info i szybką akcję :)

Re: Clash of Cultures

: 11 gru 2016, 19:28
autor: Carmash
Gambit pisze:
Carmash pisze:Udało mi się dorwać nową francuską wersję dodatku. Czekam z ekscytacją, aż wysyłka do mnie dotrze, robię szybkie spolszczenie i niezwłocznie siadam do pierwszej partii. Mam nadzieję, że gra spodoba się zarówno mnie, jak i mojej ekipie :)
Tak dokładnie, to udało mu się dorwać dwie sztuki :) Bardzo Ci dziękuję za info i szybką akcję :)
Nie ma sprawy :) Tak się złożyło, że zdążyliśmy dwa dni wcześniej o tym rozmawiać :D

Re: Clash of Cultures

: 13 gru 2016, 00:26
autor: michalldz90
Carmash pisze:
Bea pisze:
Carmash pisze:Udało mi się dorwać nową francuską wersję
Gdzie?
We francuskim sklepie z grami planszowymi. Niestety, ale tytuł jest już niedostępny :(

obstawiam, że stąd

http://www.lere-du-jeu.com/jeux-de-plat ... tions.html

dwie strony wczesniej pisalem o tym, że mają jeszcze dwie sztuki to widocznie nikt zainteresowany nie był :P

Re: Clash of Cultures

: 13 gru 2016, 07:54
autor: Gambit
michalldz90 pisze:
Carmash pisze: We francuskim sklepie z grami planszowymi. Niestety, ale tytuł jest już niedostępny :(

obstawiam, że stąd

http://www.lere-du-jeu.com/jeux-de-plat ... tions.html

dwie strony wczesniej pisalem o tym, że mają jeszcze dwie sztuki to widocznie nikt zainteresowany nie był :P
Dobrze obstawiasz :)

Re: Clash of Cultures

: 13 gru 2016, 08:32
autor: Carmash
michalldz90 pisze:http://www.lere-du-jeu.com/jeux-de-plat ... tions.html

dwie strony wczesniej pisalem o tym, że mają jeszcze dwie sztuki to widocznie nikt zainteresowany nie był :P
O kurde! I przez tak długi okres czasu nikt na to nie zapolował? :D Gambit, te kopie były nam przeznaczone :D

Re: Clash of Cultures

: 15 gru 2016, 13:59
autor: michalldz90
Chciałbym wam przedstawić mój pomysł na nowe jednostki do CoC. Ciekaw jestem waszych opinii. Minaturki można dobrać według uznania. Myślę, że w tej kwestii jest pewne pole do popisu, więc oto moja propozycja:

Łucznicy

Odblokowoani przez Targ

Koszt: 1 Ruda, 1 Złoto

Umiejętności:
a)Może atakować w zasięgu do 2 hexów z pewnymi wyjątkami:
-nie można atakować przez morza i góry
-jeżeli atakujemy przez lasy wtedy mamy -1 kość za każde pole lasu przez które nasz atak przechodzi.
-jeśli atakujemy z lasu to zasięg wynosi tylko 1 hex
-jeśli atakujemy z gór to zasięg wynosi 3 hexy
b)nie mogą brać udziału w bezpośredniej walce więc zachowują się tak samo jak osadnicy; w momencie kiedy na ich pole wkroczy inna wroga jednostka automatycznie zostają pokonane. Jednakże sami łucznicy mogą pokonać osadników innych graczy


Pikinierzy

Odblokowani przez Fort

Koszt: 2 Rudy

Umiejętności:

a)Jeśli walczą przeciwko kawalerii albo słoniom mają wtedy +1 kość w pierwszej rundzie walki
b)blokują uderzenia jeżeli wypadnie 5 i 6 (analogicznie do umiejętności słoni 1ek i 2ek)
c)pierwsi otrzymują obrażenia przed wszysktmi jednostkami

Co sądzicie?

Re: Clash of Cultures

: 15 gru 2016, 14:04
autor: AkitaInu
Zdecydowanie za mocne jak dla mnie.

Re: Clash of Cultures

: 15 gru 2016, 14:11
autor: michalldz90
Obie jednostki mają swoje słabości, więc nie uważam, że aż tak diametralnie zdominują rozgrywkę. Można ewentualnie zwiększyć koszt np. 2 złota za łuczników i 2 rudy+1 żywność za pikinierów. Ograniczy to nadprodukcje

Re: Clash of Cultures

: 15 gru 2016, 14:15
autor: AkitaInu
michalldz90 pisze:Obie jednostki mają swoje słabości, więc nie uważam, że aż tak diametralnie zdominują rozgrywkę. Można ewentualnie zwiększyć koszt np. 2 złota za łuczników i 2 rudy+1 żywność za pikinierów. Ograniczy to nadprodukcje
Pikinierzy są według mnie strasznie mocni :) Nie dość że hit i blokowanie hita, to jeszcze +1 kostka ;)

Łucznicy ... hmm też dość mocni. Wiem że łatwo ich zabić ale jednak zabijanie na odległość ... fajny pomysł ale to bardziej bym widzła w stylu przed walką piechoty strzelają łucznicy albo coś takiego.

Re: Clash of Cultures

: 15 gru 2016, 14:24
autor: michalldz90
Ale atakuja maksymalnie 4ka na kostce. Nie spowoduje to bog wie jakich wyników poza tym jezeli ich masz w swojej armii to blokujesz innym jednostkom rzucanie 6kami i 5kami ;)

Łucznicy za to musza dobrze sie ustawić na mapie co nie zawsze bedzie takie proste. Spowoduje to moim zdaniem wiecej ciekawych manewrow no i zwracanie uwagi na rodzaj terenu.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Re: Clash of Cultures

: 15 gru 2016, 14:25
autor: warlock
*dla wariantów do gier jest specjalny dział :wink:

Re: Clash of Cultures

: 23 gru 2016, 09:59
autor: Gambit
THIS IS SPARTAAAAA!!!!
Spoiler:
Carmash jeszcze raz dziękuję za błyskawiczne ogarnięcie sytuacji w warunkach bojowych :)

Re: Clash of Cultures

: 23 gru 2016, 10:20
autor: Carmash
Gambit pisze:THIS IS SPARTAAAAA!!!!
Spoiler:
Carmash jeszcze raz dziękuję za błyskawiczne ogarnięcie sytuacji w warunkach bojowych :)
Nie było łatwo, zwłaszcza pod kątem kontaktu z francuzami, ale w końcu mamy dwie kopie dodatku! Już wypatruję terminu, w którym to rozegram pierwszą partię! :)

Re: Clash of Cultures

: 27 gru 2016, 22:24
autor: Gambit
No dobra. Jestem po pierwszej grze z dodatkiem. Jest bardzo dobrze.

Co prawda zdolności poszczególnych nacji i liderów bywają mocno sytuacyjne, jednak potrafią zmienić wynik bitwy, czy ogólnie to co dzieje się na planszy. Słonie niszczą system i te cywilizacje, które mają możliwość budowania ich w każdym mieście (dzięki technologii) mają potężny bonus. Kawaleria też daje czadu. Piraci trochę bez wyrazu. Za mało chyba jest kart eventów, które odpalają piratów.

Anyway...chcę więcej :)

Re: Clash of Cultures

: 27 gru 2016, 23:44
autor: AkitaInu
Gambit pisze:No dobra. Jestem po pierwszej grze z dodatkiem. Jest bardzo dobrze.

Co prawda zdolności poszczególnych nacji i liderów bywają mocno sytuacyjne, jednak potrafią zmienić wynik bitwy, czy ogólnie to co dzieje się na planszy. Słonie niszczą system i te cywilizacje, które mają możliwość budowania ich w każdym mieście (dzięki technologii) mają potężny bonus. Kawaleria też daje czadu. Piraci trochę bez wyrazu. Za mało chyba jest kart eventów, które odpalają piratów.

Anyway...chcę więcej :)
Slonie sa za mocne, my gramy ze moga anulowac tylko jednego hita :) jk masz 4 slonie to nie ma szans nikt chyba ze ma 4 slonie :)

Wysłane z telefonu

Re: Clash of Cultures

: 28 gru 2016, 10:22
autor: Gambit
AkitaInu pisze:
Gambit pisze:No dobra. Jestem po pierwszej grze z dodatkiem. Jest bardzo dobrze.

Co prawda zdolności poszczególnych nacji i liderów bywają mocno sytuacyjne, jednak potrafią zmienić wynik bitwy, czy ogólnie to co dzieje się na planszy. Słonie niszczą system i te cywilizacje, które mają możliwość budowania ich w każdym mieście (dzięki technologii) mają potężny bonus. Kawaleria też daje czadu. Piraci trochę bez wyrazu. Za mało chyba jest kart eventów, które odpalają piratów.

Anyway...chcę więcej :)
Slonie sa za mocne, my gramy ze moga anulowac tylko jednego hita :) jk masz 4 slonie to nie ma szans nikt chyba ze ma 4 slonie :)
Niby tak, ale przecież słonie anulują hity losowo (1/3 szansy), a poza tym, jak już anulują, to nie dodają rzutu do CV. No i są też karty walki :)

Re: Clash of Cultures

: 28 gru 2016, 10:30
autor: AkitaInu
Gambit pisze:
AkitaInu pisze:
Gambit pisze:No dobra. Jestem po pierwszej grze z dodatkiem. Jest bardzo dobrze.

Co prawda zdolności poszczególnych nacji i liderów bywają mocno sytuacyjne, jednak potrafią zmienić wynik bitwy, czy ogólnie to co dzieje się na planszy. Słonie niszczą system i te cywilizacje, które mają możliwość budowania ich w każdym mieście (dzięki technologii) mają potężny bonus. Kawaleria też daje czadu. Piraci trochę bez wyrazu. Za mało chyba jest kart eventów, które odpalają piratów.

Anyway...chcę więcej :)
Slonie sa za mocne, my gramy ze moga anulowac tylko jednego hita :) jk masz 4 slonie to nie ma szans nikt chyba ze ma 4 slonie :)
Niby tak, ale przecież słonie anulują hity losowo (1/3 szansy), a poza tym, jak już anulują, to nie dodają rzutu do CV. No i są też karty walki :)
Racja, ale słonie albo anulują hita albo dają do CV. Inne jednostki nie mają takich bonusów. Kwaleria daje max +4 o ile pamiętam, to nawet nie jest jeden hit. A jak pójdziesz 4 słoniami to masz np. anulowanie hita + 2/3 hity, przy większy szczęściu masz 2 anulowania i dwa hity.

Karty walki owszem, ale to ma każdy gracz ;) Tak czy siak byłą o tym dyskusja na bgg i ten wariant chyba autor sam proponował czy jakoś tak ;)

Re: Clash of Cultures

: 19 mar 2017, 08:59
autor: mrozy16
Gra od ponad roku jest stałym bywalcem na stole - gramy przynajmniej co drugi weekend. Z każdą kolejną rozgrywką coraz bardziej mi się podoba i zaskakuje (może nie tyle sama gra co przeciwnik).

Co do czasu rozgrywki i tak udało mi się go ograniczyć dzięki wariantowi skróconemu i ignorowaniu tekstów na kartach wydarzeń (bierzemy pod uwagę tylko symbole). A właśnie: czy w takim wariancie jeśli na karcie nie mam symbolu to mam dociągnąć następną, czy cieszyć się, że nic się nie wydarzyło? Kolejną rozgrywkę planuję zagrać z timerem.

Dodatek faktycznie wnosi bardzo dużo do gry. Myślę, że jest dobrze zbilansowany i nie ma co czytać rankingów, która frakcja silniejsza, która słabsza - ostatnio dostałem taki łomot od Celtów grając Wikingami, że po mojej cywilizacji zostały tylko zgliszcza. W kontekście dodatku mam jedynie problem jeśli chodzi o klimat. Dopóki grałem w samą podstawkę, wszystko było ok, ale teraz jakoś razi mnie, że wszystkie frakcje wyglądają tak samo (podobnie nadal nie bardzo potrafię sobie wyobrazić wikingów na słoniach i nawet fakt, że kupują je na targu nie bardzo do mnie przemawia )
Spoiler:
Ale i na to znajdzie się rozwiązanie. Ostatnio po zobaczeniu tego:
https://boardgamegeek.com/thread/153368 ... xe-version
Spoiler:
postanowiłem zrobić swoją "wypasioną" wersję. sprzedałem kilka mniejszych gier i zakupiłem armie. Na razie Egipcjan, Azteków, Wikingów i Greków.
Komplety starczą na kilka armii więc chętnie się podzielę, jeśli ktoś byłby zainteresowany (np przy robieniu wersji PnP).

Re: Clash of Cultures

: 07 maja 2017, 17:24
autor: Dominik Pietrzak
Dla tych którzy grają z samą podstawką a nie mają chęci sprowadzać sobie francuskiej wersji dodatku ani bawić się w pnp, podrasowałem trochę dodatek bggowy, który również bardzo fajnie działa. Oto link do folderu z plikami - wystarczy wydrukować na czymś grubszym:

https://drive.google.com/open?id=0B8tXq ... 2t3bTNJbmM

Re: Clash of Cultures

: 10 maja 2017, 08:53
autor: Dominik Pietrzak
Czy mógłby mi ktoś wymierzyć planszetki cywilizacji z CoC: Civilizations? Ile dokładnie mają wysokości i szerokości co do mm?

Clash of Cultures

: 15 maja 2017, 14:30
autor: schizofretka
Hmm, wydawało mi się, że odpisałem na pw - 120x70.
Hmpf, zwlekałem zbyt długo i wykupili rynki z mepla :( Czy jest tu ktoś kto kupił w innych celach i jednego nie potrzebuje?

Stukał Lucjan Szołajski