Strona 7 z 32
Re: Clash of Cultures
: 09 gru 2016, 09:52
autor: Pan_K
lukwych pisze:Chyba jednak macie rację. Nie pozostaje mi więc nic innego jak zutylizować swój egzemplarz aby ocalić resztę ludzkości.
P.S. Gambit PW
Nie umiesz fachowo utylizować tak niebezpiecznych gier. I nie masz specjalistycznego sprzętu wartego tysiące euro. Za drobną opłatą wyręczę Cię

Re: Clash of Cultures
: 10 gru 2016, 21:05
autor: Carmash
Udało mi się dorwać nową francuską wersję dodatku. Czekam z ekscytacją, aż wysyłka do mnie dotrze, robię szybkie spolszczenie i niezwłocznie siadam do pierwszej partii. Mam nadzieję, że gra spodoba się zarówno mnie, jak i mojej ekipie

Re: Clash of Cultures
: 11 gru 2016, 01:15
autor: Bea
Carmash pisze:Udało mi się dorwać nową francuską wersję
Gdzie?
Re: Clash of Cultures
: 11 gru 2016, 06:28
autor: Carmash
Bea pisze:Carmash pisze:Udało mi się dorwać nową francuską wersję
Gdzie?
We francuskim sklepie z grami planszowymi. Niestety, ale tytuł jest już niedostępny

Re: Clash of Cultures
: 11 gru 2016, 13:51
autor: Gambit
Carmash pisze:Udało mi się dorwać nową francuską wersję dodatku. Czekam z ekscytacją, aż wysyłka do mnie dotrze, robię szybkie spolszczenie i niezwłocznie siadam do pierwszej partii. Mam nadzieję, że gra spodoba się zarówno mnie, jak i mojej ekipie

Tak dokładnie, to udało mu się dorwać dwie sztuki

Bardzo Ci dziękuję za info i szybką akcję

Re: Clash of Cultures
: 11 gru 2016, 19:28
autor: Carmash
Gambit pisze:Carmash pisze:Udało mi się dorwać nową francuską wersję dodatku. Czekam z ekscytacją, aż wysyłka do mnie dotrze, robię szybkie spolszczenie i niezwłocznie siadam do pierwszej partii. Mam nadzieję, że gra spodoba się zarówno mnie, jak i mojej ekipie

Tak dokładnie, to udało mu się dorwać dwie sztuki

Bardzo Ci dziękuję za info i szybką akcję

Nie ma sprawy

Tak się złożyło, że zdążyliśmy dwa dni wcześniej o tym rozmawiać

Re: Clash of Cultures
: 13 gru 2016, 00:26
autor: michalldz90
Carmash pisze:Bea pisze:Carmash pisze:Udało mi się dorwać nową francuską wersję
Gdzie?
We francuskim sklepie z grami planszowymi. Niestety, ale tytuł jest już niedostępny

obstawiam, że stąd
http://www.lere-du-jeu.com/jeux-de-plat ... tions.html
dwie strony wczesniej pisalem o tym, że mają jeszcze dwie sztuki to widocznie nikt zainteresowany nie był

Re: Clash of Cultures
: 13 gru 2016, 07:54
autor: Gambit
michalldz90 pisze:Carmash pisze:
We francuskim sklepie z grami planszowymi. Niestety, ale tytuł jest już niedostępny

obstawiam, że stąd
http://www.lere-du-jeu.com/jeux-de-plat ... tions.html
dwie strony wczesniej pisalem o tym, że mają jeszcze dwie sztuki to widocznie nikt zainteresowany nie był

Dobrze obstawiasz

Re: Clash of Cultures
: 13 gru 2016, 08:32
autor: Carmash
O kurde! I przez tak długi okres czasu nikt na to nie zapolował?

Gambit, te kopie były nam przeznaczone

Re: Clash of Cultures
: 15 gru 2016, 13:59
autor: michalldz90
Chciałbym wam przedstawić mój pomysł na nowe jednostki do CoC. Ciekaw jestem waszych opinii. Minaturki można dobrać według uznania. Myślę, że w tej kwestii jest pewne pole do popisu, więc oto moja propozycja:
Łucznicy
Odblokowoani przez Targ
Koszt: 1 Ruda, 1 Złoto
Umiejętności:
a)Może atakować w zasięgu do 2 hexów z pewnymi wyjątkami:
-nie można atakować przez morza i góry
-jeżeli atakujemy przez lasy wtedy mamy -1 kość za każde pole lasu przez które nasz atak przechodzi.
-jeśli atakujemy z lasu to zasięg wynosi tylko 1 hex
-jeśli atakujemy z gór to zasięg wynosi 3 hexy
b)nie mogą brać udziału w bezpośredniej walce więc zachowują się tak samo jak osadnicy; w momencie kiedy na ich pole wkroczy inna wroga jednostka automatycznie zostają pokonane. Jednakże sami łucznicy mogą pokonać osadników innych graczy
Pikinierzy
Odblokowani przez Fort
Koszt: 2 Rudy
Umiejętności:
a)Jeśli walczą przeciwko kawalerii albo słoniom mają wtedy +1 kość w pierwszej rundzie walki
b)blokują uderzenia jeżeli wypadnie 5 i 6 (analogicznie do umiejętności słoni 1ek i 2ek)
c)pierwsi otrzymują obrażenia przed wszysktmi jednostkami
Co sądzicie?
Re: Clash of Cultures
: 15 gru 2016, 14:04
autor: AkitaInu
Zdecydowanie za mocne jak dla mnie.
Re: Clash of Cultures
: 15 gru 2016, 14:11
autor: michalldz90
Obie jednostki mają swoje słabości, więc nie uważam, że aż tak diametralnie zdominują rozgrywkę. Można ewentualnie zwiększyć koszt np. 2 złota za łuczników i 2 rudy+1 żywność za pikinierów. Ograniczy to nadprodukcje
Re: Clash of Cultures
: 15 gru 2016, 14:15
autor: AkitaInu
michalldz90 pisze:Obie jednostki mają swoje słabości, więc nie uważam, że aż tak diametralnie zdominują rozgrywkę. Można ewentualnie zwiększyć koszt np. 2 złota za łuczników i 2 rudy+1 żywność za pikinierów. Ograniczy to nadprodukcje
Pikinierzy są według mnie strasznie mocni

Nie dość że hit i blokowanie hita, to jeszcze +1 kostka
Łucznicy ... hmm też dość mocni. Wiem że łatwo ich zabić ale jednak zabijanie na odległość ... fajny pomysł ale to bardziej bym widzła w stylu przed walką piechoty strzelają łucznicy albo coś takiego.
Re: Clash of Cultures
: 15 gru 2016, 14:24
autor: michalldz90
Ale atakuja maksymalnie 4ka na kostce. Nie spowoduje to bog wie jakich wyników poza tym jezeli ich masz w swojej armii to blokujesz innym jednostkom rzucanie 6kami i 5kami
Łucznicy za to musza dobrze sie ustawić na mapie co nie zawsze bedzie takie proste. Spowoduje to moim zdaniem wiecej ciekawych manewrow no i zwracanie uwagi na rodzaj terenu.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Re: Clash of Cultures
: 15 gru 2016, 14:25
autor: warlock
*dla wariantów do gier jest specjalny dział 
Re: Clash of Cultures
: 23 gru 2016, 09:59
autor: Gambit
THIS IS SPARTAAAAA!!!!
Carmash jeszcze raz dziękuję za błyskawiczne ogarnięcie sytuacji w warunkach bojowych

Re: Clash of Cultures
: 23 gru 2016, 10:20
autor: Carmash
Gambit pisze:THIS IS SPARTAAAAA!!!!
Carmash jeszcze raz dziękuję za błyskawiczne ogarnięcie sytuacji w warunkach bojowych

Nie było łatwo, zwłaszcza pod kątem kontaktu z francuzami, ale w końcu mamy dwie kopie dodatku! Już wypatruję terminu, w którym to rozegram pierwszą partię!

Re: Clash of Cultures
: 27 gru 2016, 22:24
autor: Gambit
No dobra. Jestem po pierwszej grze z dodatkiem. Jest bardzo dobrze.
Co prawda zdolności poszczególnych nacji i liderów bywają mocno sytuacyjne, jednak potrafią zmienić wynik bitwy, czy ogólnie to co dzieje się na planszy. Słonie niszczą system i te cywilizacje, które mają możliwość budowania ich w każdym mieście (dzięki technologii) mają potężny bonus. Kawaleria też daje czadu. Piraci trochę bez wyrazu. Za mało chyba jest kart eventów, które odpalają piratów.
Anyway...chcę więcej

Re: Clash of Cultures
: 27 gru 2016, 23:44
autor: AkitaInu
Gambit pisze:No dobra. Jestem po pierwszej grze z dodatkiem. Jest bardzo dobrze.
Co prawda zdolności poszczególnych nacji i liderów bywają mocno sytuacyjne, jednak potrafią zmienić wynik bitwy, czy ogólnie to co dzieje się na planszy. Słonie niszczą system i te cywilizacje, które mają możliwość budowania ich w każdym mieście (dzięki technologii) mają potężny bonus. Kawaleria też daje czadu. Piraci trochę bez wyrazu. Za mało chyba jest kart eventów, które odpalają piratów.
Anyway...chcę więcej

Slonie sa za mocne, my gramy ze moga anulowac tylko jednego hita

jk masz 4 slonie to nie ma szans nikt chyba ze ma 4 slonie
Wysłane z telefonu
Re: Clash of Cultures
: 28 gru 2016, 10:22
autor: Gambit
AkitaInu pisze:Gambit pisze:No dobra. Jestem po pierwszej grze z dodatkiem. Jest bardzo dobrze.
Co prawda zdolności poszczególnych nacji i liderów bywają mocno sytuacyjne, jednak potrafią zmienić wynik bitwy, czy ogólnie to co dzieje się na planszy. Słonie niszczą system i te cywilizacje, które mają możliwość budowania ich w każdym mieście (dzięki technologii) mają potężny bonus. Kawaleria też daje czadu. Piraci trochę bez wyrazu. Za mało chyba jest kart eventów, które odpalają piratów.
Anyway...chcę więcej

Slonie sa za mocne, my gramy ze moga anulowac tylko jednego hita

jk masz 4 slonie to nie ma szans nikt chyba ze ma 4 slonie
Niby tak, ale przecież słonie anulują hity losowo (1/3 szansy), a poza tym, jak już anulują, to nie dodają rzutu do CV. No i są też karty walki

Re: Clash of Cultures
: 28 gru 2016, 10:30
autor: AkitaInu
Gambit pisze:AkitaInu pisze:Gambit pisze:No dobra. Jestem po pierwszej grze z dodatkiem. Jest bardzo dobrze.
Co prawda zdolności poszczególnych nacji i liderów bywają mocno sytuacyjne, jednak potrafią zmienić wynik bitwy, czy ogólnie to co dzieje się na planszy. Słonie niszczą system i te cywilizacje, które mają możliwość budowania ich w każdym mieście (dzięki technologii) mają potężny bonus. Kawaleria też daje czadu. Piraci trochę bez wyrazu. Za mało chyba jest kart eventów, które odpalają piratów.
Anyway...chcę więcej

Slonie sa za mocne, my gramy ze moga anulowac tylko jednego hita

jk masz 4 slonie to nie ma szans nikt chyba ze ma 4 slonie
Niby tak, ale przecież słonie anulują hity losowo (1/3 szansy), a poza tym, jak już anulują, to nie dodają rzutu do CV. No i są też karty walki

Racja, ale słonie albo anulują hita albo dają do CV. Inne jednostki nie mają takich bonusów. Kwaleria daje max +4 o ile pamiętam, to nawet nie jest jeden hit. A jak pójdziesz 4 słoniami to masz np. anulowanie hita + 2/3 hity, przy większy szczęściu masz 2 anulowania i dwa hity.
Karty walki owszem, ale to ma każdy gracz

Tak czy siak byłą o tym dyskusja na bgg i ten wariant chyba autor sam proponował czy jakoś tak

Re: Clash of Cultures
: 19 mar 2017, 08:59
autor: mrozy16
Gra od ponad roku jest stałym bywalcem na stole - gramy przynajmniej co drugi weekend. Z każdą kolejną rozgrywką coraz bardziej mi się podoba i zaskakuje (może nie tyle sama gra co przeciwnik).
Co do czasu rozgrywki i tak udało mi się go ograniczyć dzięki wariantowi skróconemu i ignorowaniu tekstów na kartach wydarzeń (bierzemy pod uwagę tylko symbole). A właśnie: czy w takim wariancie jeśli na karcie nie mam symbolu to mam dociągnąć następną, czy cieszyć się, że nic się nie wydarzyło? Kolejną rozgrywkę planuję zagrać z timerem.
Dodatek faktycznie wnosi bardzo dużo do gry. Myślę, że jest dobrze zbilansowany i nie ma co czytać rankingów, która frakcja silniejsza, która słabsza - ostatnio dostałem taki łomot od Celtów grając Wikingami, że po mojej cywilizacji zostały tylko zgliszcza. W kontekście dodatku mam jedynie problem jeśli chodzi o klimat. Dopóki grałem w samą podstawkę, wszystko było ok, ale teraz jakoś razi mnie, że wszystkie frakcje wyglądają tak samo (podobnie nadal nie bardzo potrafię sobie wyobrazić wikingów na słoniach i nawet fakt, że kupują je na targu nie bardzo do mnie przemawia )
Ale i na to znajdzie się rozwiązanie. Ostatnio po zobaczeniu tego:
https://boardgamegeek.com/thread/153368 ... xe-version
postanowiłem zrobić swoją "wypasioną" wersję. sprzedałem kilka mniejszych gier i zakupiłem armie. Na razie
Egipcjan,
Azteków,
Wikingów i
Greków.
Komplety starczą na kilka armii więc chętnie się podzielę, jeśli ktoś byłby zainteresowany (np przy robieniu wersji PnP).
Re: Clash of Cultures
: 07 maja 2017, 17:24
autor: Dominik Pietrzak
Dla tych którzy grają z samą podstawką a nie mają chęci sprowadzać sobie francuskiej wersji dodatku ani bawić się w pnp, podrasowałem trochę dodatek bggowy, który również bardzo fajnie działa. Oto link do folderu z plikami - wystarczy wydrukować na czymś grubszym:
https://drive.google.com/open?id=0B8tXq ... 2t3bTNJbmM
Re: Clash of Cultures
: 10 maja 2017, 08:53
autor: Dominik Pietrzak
Czy mógłby mi ktoś wymierzyć planszetki cywilizacji z CoC: Civilizations? Ile dokładnie mają wysokości i szerokości co do mm?
Clash of Cultures
: 15 maja 2017, 14:30
autor: schizofretka
Hmm, wydawało mi się, że odpisałem na pw - 120x70.
Hmpf, zwlekałem zbyt długo i wykupili rynki z mepla

Czy jest tu ktoś kto kupił w innych celach i jednego nie potrzebuje?
Stukał Lucjan Szołajski