No chyba, że mamy budynek, który za nie punktuje. Pamiętaj też, że nie kupimy za wiele budynków, bo nas ogranicza czas, miejsce i surowce. Ja uważam, że jeśli nie zrobimy naprawdę fajnego komba z budynków produkcyjnych, które do tego będzie wparte jakimś dobrze punktującym budynkiem, to za wielu ich nie warto kupować. Warto mieć za to więcej budynków punktujących. Jeden nie wystarczy, bo niestety większość budynków punktujących ma limit możliwych do zdobycia punktów i to dość niski. Więc co z tego, że nakręcisz sobie produkcję drewna na przykład, jak i tak zdobędziesz na tym tylko siedem punktów. A chcąc kupić więcej budynków punktujących trzeba zrezygnować z budynków przetwórczych i produkcyjnych.AkitaInu pisze:parki nam są na koniec nie potrzebne a tu dają nam dużo więcej możliwości
Szklany szlak / Glass Road (Uwe Rosenberg)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Szklany szlak (Glass Road)
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Szklany szlak (Glass Road)
Jak najbardziejBea pisze:No chyba, że mamy budynek, który za nie punktuje. Pamiętaj też, że nie kupimy za wiele budynków, bo nas ogranicza czas, miejsce i surowce. Ja uważam, że jeśli nie zrobimy naprawdę fajnego komba z budynków produkcyjnych, które do tego będzie wparte jakimś dobrze punktującym budynkiem, to za wielu ich nie warto kupować. Warto mieć za to więcej budynków punktujących. Jeden nie wystarczy, bo niestety większość budynków punktujących ma limit możliwych do zdobycia punktów i to dość niski. Więc co z tego, że nakręcisz sobie produkcję drewna na przykład, jak i tak zdobędziesz na tm tylko siedem punktów. A chcąc kupić więcej budynków punktujących trzeba zrezygnować z budynków przetwórczych i produkcyjnych.AkitaInu pisze:parki nam są na koniec nie potrzebne a tu dają nam dużo więcej możliwości
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Według mnie już proste combo (czyli drewno -> piasek -> woda) już daje naprawde sporo.
Zależy też ile rund gracie. Dużo fajniej się gra 5 rund niż 4 no i wtedy można mieć więcej budynków. Podejrzewam że większość opinii o tym że nie opłaca się kupować budynków produkcyjnych pochodzi z 4 rundowych gier
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Co do punktujących też racja
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Szklany szlak (Glass Road)
Ok, ale napisałeś je w takim tonie, jakby zwolennicy Agricoli i Robinsona solo byli dziwakami, bo grają w słabe warianty, podczas gdy dobry wariantem jest ten ze Szklanego Szlaku.nielot2 pisze:Nie rozumiem czemu mnie atakujesz. Jest to forum dotyczące gier planszowych, wątek Szklany Szlak.
Po prostu wyraziłem swoje zdanie (każdy chyba tak robi ??).
Ja twoją wypowiedź odebrałem jako głoszenie prawdy objawionej, podczas gdy Ty mój post jako atak. Jesteśmy kwita?
Re: Szklany szlak (Glass Road)
Chyba jestem winien drobne wyjaśnienie odnośnie tego co napisałem wcześniej. Oczywiście i w Agri i w Szklanym Szlaku gramy na punkty. Grając w pełnym składzie też właściwie gramy na punkty – ale rywalizujemy ze sobą!! I tego ducha rywalizacji udało mi się znaleźć w SS solo. Oczywiście gra solo nie zastąpi rozgrywki w towarzystwie. Dla mnie jest to opcja kiedy nie mam z kim zagrać…AkitaInu pisze: W wariant solo nie grałem więc się nie wypowiem ale dziwnie to brzmi że w agricoli grasz na punkty sam ze sobą i .... w sumie w szklanym szlaku jest to samoNo ale jeżeli jest tak jak mówisz, tzn. masz inne odczucie to też spoko.
Wspominając o Agri solo oczywiście nie miałem zamiaru krytykować fanów Agri solo za to że są fanami Agri solo a ja nie. Nigdy w życiu!! To samo się tyczy Robinsona. Nikogo nie chciałem urazić. Przepraszam. Słowo pisane jednak jest trudne. Lepiej zajmę się graniem…tomb pisze: Ok, ale napisałeś je w takim tonie, jakby zwolennicy Agricoli i Robinsona solo byli dziwakami, bo grają w słabe warianty, podczas gdy dobry wariantem jest ten ze Szklanego Szlaku.
Ja twoją wypowiedź odebrałem jako głoszenie prawdy objawionej, podczas gdy Ty mój post jako atak. Jesteśmy kwita?
Marcin
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: Szklany szlak (Glass Road)
Nikogo nie uraziłeś, niektórzy są po prostu przewrażliwieni na punkcie swoich pasji. Masz prawo uważać, że tryb solo Agricoli to największe badziewie, jakie kiedykolwiek wymyślono.
Nie dajmy się zwariować!
Nie dajmy się zwariować!
Re: Szklany szlak (Glass Road)
Się tak nie przejmuj. Najwidoczniej to mój styl jest taki, jak Agricola solo - czyli tragedia.nielot2 pisze: Nikogo nie chciałem urazić. Przepraszam. Słowo pisane jednak jest trudne. Lepiej zajmę się graniem…
- ChlastBatem
- Posty: 1648
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
- Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 28 times
Re: Szklany szlak (Glass Road)
Parę pytań do posiadaczy:
1) Czy warto kupować tę grę jeśli w kolekcji niedługo będzie Fields of Arle?
2) Czy ten tytuł jest to raczej wzlot czy upadek autor?
3) Jak wygląda końcowe podliczanie punktów? Bo rozumiem, że w czasie gry nie otrzymujemy żadnych punktów tylko dopiero na końcu liczymy.
a) Czy system liczenia jest banalny i klarowny czy raczej bez kartki i czegoś do pisania nie zliczymy wszystkiego (zbyt dużo obliczeń w pamięci itp. oraz wyniki oscylujące w wysokich liczbach)?
b) Czy w czasie gry można łatwo zauważyć kto prowadzi czy na końcu gry przy podliczeniu mamy wielką niespodziankę?
1) Czy warto kupować tę grę jeśli w kolekcji niedługo będzie Fields of Arle?
2) Czy ten tytuł jest to raczej wzlot czy upadek autor?
3) Jak wygląda końcowe podliczanie punktów? Bo rozumiem, że w czasie gry nie otrzymujemy żadnych punktów tylko dopiero na końcu liczymy.
a) Czy system liczenia jest banalny i klarowny czy raczej bez kartki i czegoś do pisania nie zliczymy wszystkiego (zbyt dużo obliczeń w pamięci itp. oraz wyniki oscylujące w wysokich liczbach)?
b) Czy w czasie gry można łatwo zauważyć kto prowadzi czy na końcu gry przy podliczeniu mamy wielką niespodziankę?
- tomuch
- Posty: 1933
- Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
- Lokalizacja: zza winkla
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 176 times
Re: Szklany szlak (Glass Road)
Zdecydowanie warto.ChlastBatem pisze:Parę pytań do posiadaczy:
1) Czy warto kupować tę grę jeśli w kolekcji niedługo będzie Fields of Arle?
Nie mnie oceniać, bo większość jego gier bardzo lubię, ale moim zdaniem wzlot.ChlastBatem pisze: 2) Czy ten tytuł jest to raczej wzlot czy upadek autor?
Punkty za budynki (normalne + specjalne), więc podliczanie nie jestjest szczególnie kłopotliwe.ChlastBatem pisze: 3) Jak wygląda końcowe podliczanie punktów? Bo rozumiem, że w czasie gry nie otrzymujemy żadnych punktów tylko dopiero na końcu liczymy.
a) Czy system liczenia jest banalny i klarowny czy raczej bez kartki i czegoś do pisania nie zliczymy wszystkiego (zbyt dużo obliczeń w pamięci itp. oraz wyniki oscylujące w wysokich liczbach)?
Jeśli ktoś na bieżąco śledzi poczynania przeciwników i przelicza punkty swoje i ich, to pewnie niespodzianki nie będzie, ale to może być wtedy specyficzna gra.ChlastBatem pisze: b) Czy w czasie gry można łatwo zauważyć kto prowadzi czy na końcu gry przy podliczeniu mamy wielką niespodziankę?
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Szklany szlak (Glass Road)
Dla mnie, jedna ze słabszych gier Rosenberga. Jakoś taka finezyjna na siłę. Zagrywamy postaci, które są nam potrzebne i mechanizm większego lub mniejszego odpalania w zależności od tego, czy przeciwnicy też je zagrali, nie ma tu nic do rzeczy. To znaczy, potrafi nam popsuć szyki, ale obmyślając akcje nie biorę go jakoś wybitnie pod uwagę. Czyli "gram swoje" i albo wyjdzie, albo nie. Nie czuję swojego wpływu na ów mechanizm, ani jego na mnie w momencie wyboru kart.ChlastBatem pisze:
2) Czy ten tytuł jest to raczej wzlot czy upadek autor?
Nie wiem, czy to jasne
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Szklany szlak (Glass Road)
Ja, z kolei, fanem Rosenberga nie jestem. Doceniam Le Havre, bardzo lubię Patchwork ale na przykład uważam, że Agricola to chłam a do Merkatora czy OeL to bez kija nie pochodzę ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
I mnie się Szklany Szlak bardzo spodobał. Zauroczył mnie krótki czas rozgrywki w zestawieniu z naprawde dużą paletą rozwiązań. No i jak raczej wolę gry taktyczne niż strategiczne. Większy fun mam z optymalizowania tego co mam na ręku niż ze żmudnego budowania skomplikowanej strategii. A Szklany Szlak jest właśnie bardziej taktyczny niż strategiczny. Poza tym ogromna regrywalność i bardzo dobry mechanizm blefowania i wyczuwania co zagra przeciwnik, czyli fajne wyjście poza suchą optymalizację jak to w wiekszości jego gier.
Ja raczej polecam.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
I mnie się Szklany Szlak bardzo spodobał. Zauroczył mnie krótki czas rozgrywki w zestawieniu z naprawde dużą paletą rozwiązań. No i jak raczej wolę gry taktyczne niż strategiczne. Większy fun mam z optymalizowania tego co mam na ręku niż ze żmudnego budowania skomplikowanej strategii. A Szklany Szlak jest właśnie bardziej taktyczny niż strategiczny. Poza tym ogromna regrywalność i bardzo dobry mechanizm blefowania i wyczuwania co zagra przeciwnik, czyli fajne wyjście poza suchą optymalizację jak to w wiekszości jego gier.
Ja raczej polecam.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Szklany szlak (Glass Road)
1. Wydaje mi się, że SzSz zyskuje na większą niż dwie liczbę graczy.ChlastBatem pisze:Parę pytań do posiadaczy:
1) Czy warto kupować tę grę jeśli w kolekcji niedługo będzie Fields of Arle?
2) Czy ten tytuł jest to raczej wzlot czy upadek autor?
3) Jak wygląda końcowe podliczanie punktów? Bo rozumiem, że w czasie gry nie otrzymujemy żadnych punktów tylko dopiero na końcu liczymy.
a) Czy system liczenia jest banalny i klarowny czy raczej bez kartki i czegoś do pisania nie zliczymy wszystkiego (zbyt dużo obliczeń w pamięci itp. oraz wyniki oscylujące w wysokich liczbach)?
b) Czy w czasie gry można łatwo zauważyć kto prowadzi czy na końcu gry przy podliczeniu mamy wielką niespodziankę?
2. Ten tytuł jest inny niż większość gier bo bardzo ważne jest przewidywanie co zagrają inni. To kwestia tego czy masz 12 czy 20 akcji. A licząc, że niektóre są podwójne to czy masz 12 a 32 - to gigantyczna różnica!
3. Tych punktów to, przynajmniej na początku przygody z tym tytułem, masz z kilkanaście. Żaden kłopot z liczeniem, nawet w trakcie gry. Ale ostatnia runda może sporo zmienić w punktacji.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Szklany szlak (Glass Road)
Nie posiadam ale z tego co widziałem to dwie różne gry tak naprawdę1) Czy warto kupować tę grę jeśli w kolekcji niedługo będzie Fields of Arle?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dla mnie ta gra jest genialna i pluł bym sobie w brodę gdybym jej nie kupił, chwała Lacercie za wydanie tej gry w tak dobrej cenie. Powietrza w pudle niewiele a jakość też na bardzo dobrym poziomie2) Czy ten tytuł jest to raczej wzlot czy upadek autor?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
?3) Jak wygląda końcowe podliczanie punktów? Bo rozumiem, że w czasie gry nie otrzymujemy żadnych punktów tylko dopiero na końcu liczymy.
a) Czy system liczenia jest banalny i klarowny czy raczej bez kartki i czegoś do pisania nie zliczymy wszystkiego (zbyt dużo obliczeń w pamięci itp. oraz wyniki oscylujące w wysokich liczbach)?
b) Czy w czasie gry można łatwo zauważyć kto prowadzi czy na końcu gry przy podliczeniu mamy wielką niespodziankę
a) max wynik to było chyba ok 45 punktów (5 rund, gramy 5 bo gra jest lepsza według nas wtedy). Nie trzeba żadnej kartki ani ołówka, da się ogarnąć bez problemu punktację
b) Trzeba się na tym skupić ale da się (policzyć punkty przeciwnika). Po paru partiach przychodzi to łatwiej. Widać też kto ile w stanie jest wyprodukować surowców, to też daje pogląd komu dobrze idzie
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ze swojej strony polecam
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Szklany szlak (Glass Road)
A mnie się bardzo podoba Caverna, Ora et Labora, At the Gates of Loyang... i Szklany Szlak mi również nie podszedł. Przy innych grach Rosenberga wydał mi się trochę chaotyczny i płytki. Chociaż mechanizm wybierania akcji niby bardzo fajny.MisterC pisze: A żeby to jakoś osadzić w kontekście, uwielbiam gry żywieniowe Rosenberga, Agricola jest moim ponadczasowym numerem jeden, a od roku zachwycam się FoArle
Re: Szklany szlak (Glass Road)
Czyżby pojawił się schemat, że SzSz jest na tyle odmienny od większości gier Uwe, że fanom jego twórczości niespecjalnie odpowiada, a tym co za nimi nie przepadają owszem?Bea pisze:A mnie się bardzo podoba Caverna, Ora et Labora, At the Gates of Loyang... i Szklany Szlak mi również nie podszedł. Przy innych grach Rosenberga wydał mi się trochę chaotyczny i płytki. Chociaż mechanizm wybierania akcji niby bardzo fajny.MisterC pisze: A żeby to jakoś osadzić w kontekście, uwielbiam gry żywieniowe Rosenberga, Agricola jest moim ponadczasowym numerem jeden, a od roku zachwycam się FoArle
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Choć pewnie w parę chwil pojawi się kilka głosów, które tę teorię rozwalą
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Szklany szlak (Glass Road)
Ja tę teorię tylko potwierdzę.mig pisze: Choć pewnie w parę chwil pojawi się kilka głosów, które tę teorię rozwalą![]()
(Szklany Szlak był dla mnie niesamowicie nudny i niesatysfakcjonujący)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- Galatolol
- Posty: 2337
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 933 times
Re: Szklany szlak (Glass Road)
Tak jest i nie ma w tym nic dziwnego.mig pisze:Czyżby pojawił się schemat, że SzSz jest na tyle odmienny od większości gier Uwe, że fanom jego twórczości niespecjalnie odpowiada, a tym co za nimi nie przepadają owszem?
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Szklany szlak (Glass Road)
Hmm ja chyba koniec końców wolę szklany szlak niż agricole i napewno niż kawerne (która mi nie podeszła
)
Ale Szklany szlak u mnie jest tylko troszke wyżej niż agricola, agricola to moja pierwsza gra i wciąż ją uwielbiam![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Co do Fields of Arle - nie mam i czekam na polską wersję.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ale Szklany szlak u mnie jest tylko troszke wyżej niż agricola, agricola to moja pierwsza gra i wciąż ją uwielbiam
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Co do Fields of Arle - nie mam i czekam na polską wersję.
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Szklany szlak (Glass Road)
Hmm dziwią mnie te opinie w sumie ale każdy ma swój gust.
A co dla Was sprawia że tytuł nie jest zbyt grywalny ?
Od razu odpowiem na jeden zarzut - wybieranie kart akcji. Z rozgrywki na rozgrywkę coraz większe znaczenie ma odgadnięcie kto będzie jakiej akcji używał
Alke to wychodzi dopiero po 5-6 grach więc po pierwszych trzech partiach, jeżeli pojawiają się takie głosy, to rozumiem o co chodzi ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
A co dla Was sprawia że tytuł nie jest zbyt grywalny ?
Od razu odpowiem na jeden zarzut - wybieranie kart akcji. Z rozgrywki na rozgrywkę coraz większe znaczenie ma odgadnięcie kto będzie jakiej akcji używał
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Szklany szlak (Glass Road)
Swoją drogą gdyby takie schematy częściej występowały, to o ileż bardziej celnie można by wybierać sobie tytuły do zagrania/kupienia
Ciekawe czy ChlastBatem lubi klasyczne pozycje Rosenberga![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ciekawe czy ChlastBatem lubi klasyczne pozycje Rosenberga
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- cezarr
- Posty: 300
- Rejestracja: 02 mar 2015, 09:45
- Lokalizacja: Warszawa, Tarchomin
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 11 times
Re: Szklany szlak (Glass Road)
Uwielbiam gry Uwe i Szklany Szlak nie jest wyjątkiem. Grałem tylko na 2 osoby, niestety, ale grałem kilkadziesiąt razy i jestem absolutnie zachwycony! Ta radość, gdy uda Ci się rozpracować poczynania przeciwnika i odgadniesz, jakie karty zagra, albo gdy sam (przebiegle) nie wybierzesz jakiejś karty, którą on jest pewien, że na pewno zagrasz!
No i to kombinowanie jak w krótkim czasie naprodukować odpowiednich zasobów, jakie budynki kupić i jak zrobić to wszystko przed przeciwnikiem. Ten żal, gdy Twój upatrzony budynek znika właśnie w jego rękach i to zadowolenie, gdy za chwilę udaje ci się wymyślić/zrealizować plan B, może nawet za więcej punktów niż oryginalny? A jeśli gra całkiem nie wyjdzie, to przecież trwało to tylko pół godziny i nie ma problemu, by od razu zagrać rewanż.
Uwielbiam!
W FoA nie grałem, ale zdaje się, że FoA to gra na 2 godziny, więc te gry raczej nie powinny wchodzić sobie w drogę.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Uwielbiam!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
W FoA nie grałem, ale zdaje się, że FoA to gra na 2 godziny, więc te gry raczej nie powinny wchodzić sobie w drogę.
- siepu
- Posty: 1198
- Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
- Lokalizacja: Olecko / Warszawa
- Has thanked: 270 times
- Been thanked: 296 times
Re: Szklany szlak (Glass Road)
Dla mnie to chyba jedyna gra Uwe która się wydaje po prostu... niedopracowana, przede wszystkim lista ról wymaga zmian. Podstawa jest dobra i już ma bardzo dobry współczynnik czas gry x móżdżenie, po prostu mogłaby być dużo lepsza (nie ma co się bawić w przewidywanie innych ról przy grze na więcej niż 2 osoby, tylko planować pod możliwość nieodpalenia wszystkich kart).
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Szklany szlak (Glass Road)
Mnie nie przypadło do gustu to że budynki pojawiają się losowo i dość przypadkowo. Z reguły mamy dostęp tylko do kilkunastu przypadkowo wylosowanych budynków, które niekoniecznie się fajnie ze sobą kombują. Osobiście wolałabym mieć stała pulę budynków, tak jak w Cavernie. No ale od tego właśnie mam CaverneAkitaInu pisze: A co dla Was sprawia że tytuł nie jest zbyt grywalny ?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- tomuch
- Posty: 1933
- Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
- Lokalizacja: zza winkla
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 176 times
Re: Szklany szlak (Glass Road)
Mnie się to, natomiast, bardzo podoba. Trzeba aktualizować swój plan podczas każdej nowej rundy i radzić sobie z tym, co doszło. Przez 5 rund nie ma szans, żeby tylko przeciwnikom dochodziły dobre budynki. A nawet jeśli, to trzeba się skupić na ich podejrzanie przeciwnikom.Bea pisze:Mnie nie przypadło do gustu to że budynki pojawiają się losowo i dość przypadkowo.AkitaInu pisze: A co dla Was sprawia że tytuł nie jest zbyt grywalny ?
Edit: nie "podejrzenie", tylko podebranie. Tak to jest, kiedy się na komórce pisze...
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2015, 18:17 przez tomuch, łącznie zmieniany 1 raz.
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Szklany szlak (Glass Road)
U mnie podobnie jak u kolegi powyżej, gra oferuje nam zestaw budynków i trzeba z tego, na bierząco, kombinować. Natomiast w kawernie średnio mi się podoba to że wszystko jest dostępne od razu. To może powodować (wydaje mi się) szukanie najlepszej kombinacji i zaczynanie gry od właśnie takiej (zakładając że nam tego nie sprzątną sprzed nosa)Bea pisze:Mnie nie przypadło do gustu to że budynki pojawiają się losowo i dość przypadkowo. Z reguły mamy dostęp tylko do kilkunastu przypadkowo wylosowanych budynków, które niekoniecznie się fajnie ze sobą kombują. Osobiście wolałabym mieć stała pulę budynków, tak jak w Cavernie. No ale od tego właśnie mam CaverneAkitaInu pisze: A co dla Was sprawia że tytuł nie jest zbyt grywalny ?Tak więc dla każdego coś dobrego.