Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 81 times
Been thanked: 92 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Olgierdd »

pan_satyros pisze:Mają bardziej zróżnicowane cele (nie tylko idź i zabij). Niby w podstawce też się takowe misje zdarzały, lecz tu jest ich więcej, do tego pojawiają się w nich ciekawsze karty pułapek/klątw.
A poza tym nieco bardziej rozwinięta mechanika kombosów (Invoke, czyli odwołania do słów kluczowych), kupcy pozwalający na częstsze wymiany sprzętu, ciekawi bohaterowie (brak klasycznych archetypów), zredukowana liczna kości jakimi rzucamy. No i instrukcja lepiej wyjaśnia dość złożone zasady odwołań na kartach.
Gdybym miał brać tylko 1 zestaw brałbym MM. (w RotR grałem całą kampanie na telefonie, a z fizycznych kopii mam też WotR, które też jest fajne, ale trochę trudniejsze).

Podpisuję się pod tym, MM > RotR. Faktycznie dużo więcej jest scenariuszy z jakimś urozmaiceniem. W drugiej przygodzie na 6 scenariuszy chyba tylko 2 były w miarę klasyczne z ubiciem villaina. Zmiana bardzo na plus.

Klimat piramid i pustyni jak kto lubi (dla mnie rewelacja), ale fabuła kampanii póki co (3 przygoda) jest dla mnie słaba i rozczarowująca. W Runelordach czuć było postęp w przygodach, a w Masce to trochę na jedno kopyto: turystyka oparta na grabieniu grobowców ;)
Solar
Posty: 35
Rejestracja: 06 maja 2012, 11:47

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Solar »

Właśnie się zastanawiam nad zakupem Pathfinder MM lub WotR
Czy dam radę ogarnąć zasady(gra solo) czy w grze solo grać 1 czy kilkoma postaciami?polecicie jakiś filmik instruktażowy dla nowego w tym świecie :)
schen
Posty: 148
Rejestracja: 14 lis 2015, 14:41
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 56 times
Been thanked: 20 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: schen »

Zasady nie są specjalnie ciężkie, dobrze jest w sumie spróbować sobie zagrać w grę na darmowej aplikacji mobilnej, to się ogarnia w locie i dość szybko zaznajamia się z zasadami. Co do gry solo, to zależy od Twoich preferencji w sumie (nie każdemu pasuje gra na więcej niż jedną rękę), aczkolwiek jeśli wybierzesz grę jedną postacią, to musi to być dobrze przemyślany wybór, nie każda się do gry solo nada, głównie ze względu na zróżnicowane testy i nastawienie postaci na jakąś konkretną cechę (przykładowo osiłek z bardzo wysokim parametrami w Strength i Constitution i bardzo niskimi pozostałymi statystykami ma bardzo nikłe szanse na pokonanie przeciwnika, który wymaga testów właśnie na nie). W MM dobrą opcją do gry solo byłaby np. Estra, która dobrze grana jest bardzo uniwersalna i potrafi sobie poradzić z praktycznie każdym zagrożeniem.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: pan_satyros »

Co do grania solo jedną psotacią - średnio. Dwoma - mało wygodnie. Sprawdza się ale w aplikacji.
Co do nauki zasad - nie daj się zwieść aplikacji, tam 90% czynności jest zautomatyzowanych, przechodząc na analogową grę musisz pamiętać o całej masie dodatkowych kwestii.
Zasady PACD możenie są trudne, ale na pewno są mocno rozdrobnione i zależności typu, co do czego się odnosi i co na co może wpłynąć tworząc pulę modyfikatorów bywają uciążliwe.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5246
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 528 times
Been thanked: 1852 times
Kontakt:

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Gambit »

Solar pisze:Właśnie się zastanawiam nad zakupem Pathfinder MM lub WotR
Czy dam radę ogarnąć zasady(gra solo) czy w grze solo grać 1 czy kilkoma postaciami?polecicie jakiś filmik instruktażowy dla nowego w tym świecie :)
Warto też od razu pobrać i wydrukować oficjalne FAQ dla swojego pakietu. Z jednej strony może przytłoczyć rozmiarami, ale oszczędzi nerwów i zastanawiania się, czy dobrze grasz :)
Sarseth
Posty: 725
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 42 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Sarseth »

pan_satyros pisze:Co do grania solo jedną psotacią - średnio. Dwoma - mało wygodnie. Sprawdza się ale w aplikacji.
Czemu mało wygodnie? Pytam, bo składam zamówienie na tę grę. Przede wszystkim na solo, czasem na coopa.
Jak gram solo, zazwyczaj gram na dwie lub więcej. Lubię coopy, ale mało ludzi ode mnie już je gra. Ze znajomymi tylko cięższe rywalizacyjne albo lekkie party. Coopy zostają dla mnie i czasem z różowym. Ale karcianki, LotR, AH to solo na dwie ręce. EH, AH, ES na 4 ręce. Czy tutaj jest jakiś mega problem z graniem na dwie ręce, czy poprostu brak przyzwyczajenia do takiego grania może przeszkadzać?
No i na solo, rozumiem, że jedne postacie gorzej sobie poradzą, inne lepiej, ale jest to rzeczywiście niemożliwe do przejścia, czy po prostu jakieś 500 razy trudniejsze, ale możliwe? :P Nie zmyślając, że rzuty kostką zawsze będą wchodziły, bo raczej prawdopodobieństwa nie zmienię grając w solo.
Kupuję RotR, bo organizm kaze mi kupwoać tylko w kolejności wydawania ;P O ile to zmienia podejście do grania solo, jaka edycja?

btw te kostki są przydatne do tej karcianki: http://static1.paizo.com/image/product/ ... 8_500.jpeg ? czy są w zestawie? Czy to do RPGa?
Rebel 6% (trójmiasto)
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5246
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 528 times
Been thanked: 1852 times
Kontakt:

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Gambit »

Sarseth pisze:btw te kostki są przydatne do tej karcianki: http://static1.paizo.com/image/product/ ... 8_500.jpeg ? czy są w zestawie? Czy to do RPGa?
Kostki są w zestawie, ale warto "kilka" dokupić. Nie trzeba takich cudacznych, wystarczą zwykłe k4, k6, k8, k10 i k12
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 81 times
Been thanked: 92 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Olgierdd »

W pudełku jest zestaw po jednej kości k4, k6, k8, k10 i k12. Dla wygodnej gry dobrze jest dokupić co najmniej jeszcze 2-3 zestawy.
schen
Posty: 148
Rejestracja: 14 lis 2015, 14:41
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 56 times
Been thanked: 20 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: schen »

Sarseth pisze:No i na solo, rozumiem, że jedne postacie gorzej sobie poradzą, inne lepiej, ale jest to rzeczywiście niemożliwe do przejścia, czy po prostu jakieś 500 razy trudniejsze, ale możliwe? :P
Możliwe, możesz słabe strony starać się łatać odpowiednimi kartami w decku (które wspomagają testy na konkretne statystyki lub przeciwko konkretnym kartom, a czasem nawet pozwalają na automatyczne ich zdanie), możesz dodawać sobie dodatkowe kości błogosławieństwami etc. ale może to być znacznie trudniejsze. O ile jeszcze da radę to jakoś przeżyć jeśli villain (czyli przeciwnik, którego w scenariuszu musisz pokonać) ma zwykły test na combat, bo z tym każdy sobie poradzić jakoś może, to gorzej jak np. wymaga jedynie charyzmy np. 14, a Ty masz tylko d4. Pal licho jeśli masz coś co pozwoli Ci na automatyczne zdanie testu, gorzej jak nie masz takiej możliwości i przypuszczając nawet, że masz dobrą rękę - blessing dający 2 kości do testów charyzmy, ally dodający do charyzmy d6, wyciągniesz wtedy 3d4 + 1d6, co daje Ci przy najlepszym rzucie wynik 18. Szanse oczywiście są, ale dość niskie.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: pan_satyros »

Co do braku wygodny, ja po prostu nie lubię grać na "dwie ręce".
Odnoście kostek kupuj na aliexpress. Koszt to jakieś 35 zł za cały wór kości.
zwykłe: https://pl.aliexpress.com/store/product ... 72013.html
perłowe: https://pl.aliexpress.com/item/7-sztuk- ... 39556.html
perłowe złote: https://pl.aliexpress.com/item/Nowy-7-s ... 09240.html

Wystarczy, że napiszesz do tego sprzedawcy, że chcesz 5-6 setów o konkretnych kolorach konkretnych rodzajów kostek. ja np wybrałem tak:

blue d4
green d6
black d8
purple d10
white d10 %
red d12
yellow d20

i to 6 razy.

Kości fajnej jakości, dobrze się toczą, nie są za duże. W Polsce sztuka po 1,7-2 zł, a i tak ciężko kupić wybrane kolory.
Solar
Posty: 35
Rejestracja: 06 maja 2012, 11:47

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Solar »

Wnioskuję z różnych wpisów że najlepiej zacząć od MM a jak bym chciał od WotR?? rzeczywiście tak ciężko się gra??
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1149
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 202 times
Been thanked: 98 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: zioombel »

Solar pisze:Wnioskuję z różnych wpisów że najlepiej zacząć od MM a jak bym chciał od WotR?? rzeczywiście tak ciężko się gra??
Jest dużo ciężej niż w pierwszej kampanii. Trzeba się natrudzic czasem, ale to dobrze. Większość scenariuszy przechodzimy i tak za pierwszym razem. Nie wiem jakby było gdybyśmy nie mieli doświadczenia z pierwszej kampanii.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: pan_satyros »

zioombel pisze:
Solar pisze:Wnioskuję z różnych wpisów że najlepiej zacząć od MM a jak bym chciał od WotR?? rzeczywiście tak ciężko się gra??
Jest dużo ciężej niż w pierwszej kampanii. Trzeba się natrudzic czasem, ale to dobrze. Większość scenariuszy przechodzimy i tak za pierwszym razem. Nie wiem jakby było gdybyśmy nie mieli doświadczenia z pierwszej kampanii.
Zgadzam się. Plus pamiętaj że WotR ma niestety całą tonę błędów i patchownie gry trwa dłuuugo (wydruk karteczek i wkładanie w koszulki)
https://boardgamegeek.com/file/download ... es_6.2.pdf
Niemniej trud rekompensuje świetny klimat klasycznego o dungeon crawlera w stylu Diablo 1.
Solar
Posty: 35
Rejestracja: 06 maja 2012, 11:47

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Solar »

Czy dużo Jest kart do których trzeba wkładać karteczki?? i czy erraty dotyczą tylko tekstów na dola karty..?? Bardziej przemawia do mnie klimat Diablo 1 niż pustyni itp...
Awatar użytkownika
Toudi
Posty: 1090
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:21
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Toudi »

A wiecie może czy bedzie kolejny set? :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: pan_satyros »

Solar pisze:Czy dużo Jest kart do których trzeba wkładać karteczki?? i czy erraty dotyczą tylko tekstów na dola karty..?? Bardziej przemawia do mnie klimat Diablo 1 niż pustyni itp...
Sporo, masz link wyżej. 90% to doły kart. Kilka kart wymaga edycji góry ale tego nie przeskoczysz, więc w pliku dodano indeks poprawek.
Toudi pisze:A wiecie może czy bedzie kolejny set? :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka <a to po co ;p
Sety będą klepać pewnie tak długo, jak im starczy kampanii z RPGa. Póki co zaledwie cztery wyszły hehe

Rise of the Runelords
• Curse of the Crimson Throne • Second Darkness • Legacy of Fire • Council of Thieves • Kingmaker • Serpent's Skull • Carrion Crown • Jade Regent • Skull & Shackles • Shattered Star • Reign of Winter • Wrath of the Righteous • Mummy's Mask • Iron Gods • Giantslayer • Hell's Rebels • Hell's Vengeance • Strange Aeons • Ironfang Invasion • Ruins of Azlant
Solar
Posty: 35
Rejestracja: 06 maja 2012, 11:47

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Solar »

Dzięki:) jeżeli mam drukować i wkładać 300 kart to jednak skuszę się na MM :)
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: pan_satyros »

Solar pisze:Dzięki:) jeżeli mam drukować i wkładać 300 kart to jednak skuszę się na MM :)
Wiesz - nie mamy pewności na ile błędne jest MM XD Po prostu WotR już jest długo po premierze hehe.
do MM póki co jest tyle: https://boardgamegeek.com/file/download ... es_2.0.pdf
(czytaj dokładnie tego i poprzedniego pdfa - to jest kilka setów tego samego, tylko w różnym stylu do wyboru druku)
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5246
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 528 times
Been thanked: 1852 times
Kontakt:

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Gambit »

Solar pisze:Dzięki:) jeżeli mam drukować i wkładać 300 kart to jednak skuszę się na MM :)
Skończyliśmy WotR bez drukowania poprawek. Korzystaliśmy tylko z FAQ.
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1149
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 202 times
Been thanked: 98 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: zioombel »

Ja też kończę niedługo kampanie WotR i musieliśmy tylko kilkukrotnie zaglądać do faq albo forum.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: pan_satyros »

Ja nie twierdzę, że nie da się przejść wotr bez erraty. Np. ograłem core MM bez problemów, a jednak jak się okazuje są w nim błędy. Kwestia na ile mamy wewnętrzna potrzebę grać maksymalnie poprawnie.
Jak wolisz Wotr, to go bierz. Zanim wyszły erraty ludzie grali i oceniali grę pozytywnie. Ba pierwsza kampania to dopiero jest może potknięć a jak widać nie przeszkodziło jej to wyrobić marki.
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Dwntn »

Toudi pisze:A wiecie może czy bedzie kolejny set? :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Na chwilę obecną nie. Paizo jest zbyt zajęte pracami nad Starfinderem oraz gra komputerową Pathfinder, która jest współfinansowana przez Kickstarter.

Drugim powodem jest chwilowe odejście autora systemu z Paizo, gdyż ten skupia się na wydaniu nowej gry opartej na tej samej mechanice. Gra o nazwie Apocrypha, która będzie opowiadać o wojnie pomiędzy dobrem a złem, demonami i aniołami we współczesnych czasach (mnie osobiście opis fabuły przypomina film Armia Boga z Christopherem Walkenem).

Z informacji jaka podało Paizo, powrócą do tworzenia kolejnych zestawów najprawdopodobniej za dwa lata, gdy zakończą pracę nad obecnymi projektami.

- K.
Awatar użytkownika
Toudi
Posty: 1090
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:21
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Toudi »

Dzięki za pełne informacje :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3370
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 126 times
Been thanked: 131 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: maciejo »

Własnie dziś po raz 3 przeszliśmy z synem grę :D
Jak zwykle jedynym wyzwaniem był ostatni Boss :( 4 podejścia.
Reszta przygód za pierwszym razem.
Mam pytanie,czy istnieją jakieś fanowskie scenariusze w formie np 7 przygody :?: Czy ewentualnie jakieś trudniejsze pojedyńcze przygody :?:
Tak tylko dodam od siebie :D Mój syn (13 lat,zaczęliśmy jak miał 10) stwierdził że to jego ulubiona gra i w nic nigdy tak się nie wciągnął jak Patfindera.
Polecam zdecydowanie jako grę ojciec,syn :!:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1149
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 202 times
Been thanked: 98 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: zioombel »

Nie wiem czy to oficjalne, ale w Pathfinder na tablety są modyfikacje poziomu trudności. Np 25 kart błogosławieństw zamiast 30 albo +1 do trudności każdego potwora w grze.
Pathfinder też u mnie króluje. Trudniejsza jest 3 kampania Wrath of the Righteous. Może spróbujcie
ODPOWIEDZ