1944: Wyścig do Renu - pytania i wątpliwości
- yanoo
- Posty: 262
- Rejestracja: 09 maja 2011, 18:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)
Tylko wysłanie samolotów to jedno, a ich obecność w powietrzu drugie. Ale już mi Ozy potwierdził, że Bradley wtedy też odporny.
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)
mat_eyo pisze:Dzięki Andy, jedna rzecz już wytłumaczona!
Teraz podbijam drugie pytanie z prośbą do autorów o ucięcie dywagacji
Andy pisze:Moja opinia jest taka (wymaga potwierdzenia lub zaprzeczenia Autorów): w czasie reakcji niemieckiej mam do wyboru dołożenie znacznika lub kontratak. Mogę wybrać dołożenie, nawet jeśli nie mam gdzie dołożyć - odrzucam wtedy znacznik do pudełka i skracam grę.
Kolejny raz podbijam. Bardzo proszę kogoś z wydawnictwa o wyklarowanie jak to dokładnie jest z niemiecką reakcją. Chciałbym wiedzieć przed pierwszą rozgrywką w pełnym składzieAndy pisze:To może w oczekiwaniu na ostateczną wykładnię dopowiem, że wg mnie to działa w obie strony. Tzn. mogę wybrać kontratak nawet jeśli nie mam go gdzie wykonać, i w ten sposób uniknąć dokładania/odrzucania żetonu oporu.
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)
Jeśli nie masz gdzie kontratakowac to musisz wystawić znacznik oporu. Ew odrzucić jeśli nie ma go gdzie wystawić.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)
Tym cenniejsze jest moje wczorajsze zwycięstwo Bradleyem nad Pattonem, któremu pozwoliłem "kontratakować" także wtedy, gdy nie było warunków do rzeczywistego kontrataku. To opóźniało koniec gry, do którego dążyłem - wygrałem na medale.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- yanoo
- Posty: 262
- Rejestracja: 09 maja 2011, 18:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)
Jeszcze jedno pytanie do trybu solo - jeśli na polu jest kilka żetonów z numerem i jeden z nich zostanie odwrócony, co się dzieje z pozostałymi żetonami z tego pola?
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)
Przesuwają się tak, jakby najechał na nie korpus gracza.yanoo pisze:Jeszcze jedno pytanie do trybu solo - jeśli na polu jest kilka żetonów z numerem i jeden z nich zostanie odwrócony, co się dzieje z pozostałymi żetonami z tego pola?
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)
Wracając do tej kwestii - wyjaśnionej dawno temu. Czasem opłaca się wystawić znacznik oporu we własnym pasie natarcia - gdy chce się zakończyć grę, a ma się przewagę w medalach.Lord Voldemort pisze:Na dowolnym. Ale lepiej wykladac je przeciwko kolorom innych graczyCin pisze: Axis reaction:
Czy Axis marker można położyć tylko na polu "swojego" koloru, czy na dowolnym?
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)
O.o można wykładać Niemca samemu sobie?! Chyba muszę jeszcze raz przeczytać instrukcję -.- jeszcze mi powiedzcie, że można samego siebie kontratakować to się załamię
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)
Skoro możesz wyprowadzać kontrataki na skrzydło sojusznika...mat_eyo pisze:jeszcze mi powiedzcie, że można samego siebie kontratakować to się załamię
W instrukcji znajdziesz tylko warunki wystawienia znaczników oporu. Pole we własnym pasie natarcia może jak najbardziej spełniać te kryteria. A jeśli prowadzisz na medale, rywal stoi nad Renem i nie masz mu gdzie wystawić oporu niemieckiego, to kładziesz go u siebie i otwierasz szampana.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)
Myślałem po prostu, że w takim wypadku po prostu odrzucam znacznik do pudełka.Andy pisze:A jeśli prowadzisz na medale, rywal stoi nad Renem i nie masz mu gdzie wystawić oporu niemieckiego, to kładziesz go u siebie i otwierasz szampana.
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)
W przypadku ostatniego znacznika rzeczywiście nie ma to znaczenia. Ale jeśli jest ich jeszcze kilka i chcesz skracać grę...
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)
Jestem po 8 rozgrywkach (2x 2os., 6x 3 os.) i mam następujące pytania :
1. transport zaopatrzenia - Czy mogę wykorzystać/podzielić ciężarówki na dwa transporty ? np jest level 2 czyli moge użyć 3 ciężarówek, więc z miasta A do miasta B jedna ciężarówka, z miasta B do C druga ciężarówka (jeden ciąg), natomiast mam jakieś zapasy w mieście D i czy mogę je przetransportować ostatnią ciężarówką do miasta E (jakby drugi transport gdzie indziej niż pierwszy) lub z D do C jeśli jest strzałka oczywiście?
2. Kiedy zdejmujemy z karty znaczniki wsparcia lotniczego i gdzie wracają? Bo jak rozumiem wybierając tą akcję, kładę swój samolotu znacznik na podejrzanej karcie i wraca on do mnie jeśli wykonam ruch korpusem i odkryję oznaczoną kartę, czy tak? Ewentualnie wróci do mnie jak nie wykorzystam do fazy logistyki? A co gdy leży znacznik na karcie, a ktoś inny tą kartę odkryje, zwraca mi znacznik? Wychodzi na to, że wsparcie lotnicze teoretycznie mogę robić co turę, zrobię ruch korpusem, znacznik wraca, i w następnej turze znowu, wsparcie lotnicze, ruch korpusem z wykorzystaniem wsparcia, dobrze rozumiem?
3. Specjalności dowódców można wykorzystać tylko raz do fazy logistyki, po tej fazie znowu raz można wykorzystać, do ewentualnej kolejnej fazy logistyki?
4. Akcje Resistance i Recon kiedy należy wykonać ? Wykonuję pierwszy ruh korpusem i odkrywam kartę Resistance, to od razu robie kolejną akcję (z karty) czy dopiero po zakończeniu ruchu korpusem ?
5. Spadochroniarze - przykład : wymieniam sobie 3 medale na 3 spadochroniarzy. Korpus stoi w mieście A, stawiam 2 padochrony w mieście C i 1 spadochron w D. Jako druga akcja ruch korpusem: z A do B i ciągnę kartę ze zmianą pogody i już nie mogę użyć spadochroniarzy, ruszając się z B do C ? Czy tak? I jeśli tak to ruszam się i ciągnę kartę z kolejną zmianą pogody na słońce, w 3 ruchu korpusem wchodzę na D (1 spadochron) i już mi się ten liczy ?
6. Kiedy odwraca się spadochrony na ciemną stronę i po co ?
A po rozgrywkach wynika, przynajmniej na razie, że Monty ma najciężej wygrać dochodząc za Ren, ale może zła strategia powoduje takie spostrzeżenie. Nota bene nikomu na te 8 partii nie udało się przekroczyć Renu Najbliżej Patton. A na medale najczęściej wygrywał Patton i chyba 2 razy Bradley. To tak dla statystyki
1. transport zaopatrzenia - Czy mogę wykorzystać/podzielić ciężarówki na dwa transporty ? np jest level 2 czyli moge użyć 3 ciężarówek, więc z miasta A do miasta B jedna ciężarówka, z miasta B do C druga ciężarówka (jeden ciąg), natomiast mam jakieś zapasy w mieście D i czy mogę je przetransportować ostatnią ciężarówką do miasta E (jakby drugi transport gdzie indziej niż pierwszy) lub z D do C jeśli jest strzałka oczywiście?
2. Kiedy zdejmujemy z karty znaczniki wsparcia lotniczego i gdzie wracają? Bo jak rozumiem wybierając tą akcję, kładę swój samolotu znacznik na podejrzanej karcie i wraca on do mnie jeśli wykonam ruch korpusem i odkryję oznaczoną kartę, czy tak? Ewentualnie wróci do mnie jak nie wykorzystam do fazy logistyki? A co gdy leży znacznik na karcie, a ktoś inny tą kartę odkryje, zwraca mi znacznik? Wychodzi na to, że wsparcie lotnicze teoretycznie mogę robić co turę, zrobię ruch korpusem, znacznik wraca, i w następnej turze znowu, wsparcie lotnicze, ruch korpusem z wykorzystaniem wsparcia, dobrze rozumiem?
3. Specjalności dowódców można wykorzystać tylko raz do fazy logistyki, po tej fazie znowu raz można wykorzystać, do ewentualnej kolejnej fazy logistyki?
4. Akcje Resistance i Recon kiedy należy wykonać ? Wykonuję pierwszy ruh korpusem i odkrywam kartę Resistance, to od razu robie kolejną akcję (z karty) czy dopiero po zakończeniu ruchu korpusem ?
5. Spadochroniarze - przykład : wymieniam sobie 3 medale na 3 spadochroniarzy. Korpus stoi w mieście A, stawiam 2 padochrony w mieście C i 1 spadochron w D. Jako druga akcja ruch korpusem: z A do B i ciągnę kartę ze zmianą pogody i już nie mogę użyć spadochroniarzy, ruszając się z B do C ? Czy tak? I jeśli tak to ruszam się i ciągnę kartę z kolejną zmianą pogody na słońce, w 3 ruchu korpusem wchodzę na D (1 spadochron) i już mi się ten liczy ?
6. Kiedy odwraca się spadochrony na ciemną stronę i po co ?
A po rozgrywkach wynika, przynajmniej na razie, że Monty ma najciężej wygrać dochodząc za Ren, ale może zła strategia powoduje takie spostrzeżenie. Nota bene nikomu na te 8 partii nie udało się przekroczyć Renu Najbliżej Patton. A na medale najczęściej wygrywał Patton i chyba 2 razy Bradley. To tak dla statystyki
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)
1) Tak, nie musisz wystawiać ciężarówek w jednym ciągu. Należy tylko pamiętać, że możesz wystawiać ciężarówki tylko między polami, które kontrolujesz.
2) Znacznik zdejmujesz podczas fazy logistyki i w momencie, kiedy karta, na której masz znacznik zostanie rozpatrzona. Jeśli ktoś inny Odkryje tę kartę, to Twój zwiad przepada, a znacznik wraca do Ciebie. Oczywiście możesz robić zwiad co turę, jeśli tylko pogoda Ci sprzyja.
3) Tak.
4) Akcje z karty to nadal akcje, więc nie możesz ich zrobić podczas wykonywania innej akcji. Jeśli wyciągniesz kartę recon/resistance podczas ruchu korpusem to najpierw musisz ten ruch zakończyć, a dopiero później wykorzystać akcję.
5) Tutaj nie jestem pewien, ale grałbym tak, że umieszczeni na planszy spadochroniarze działają, w końcu skoczyli zanim zmieniła się pogoda
6) Spadochroniarzy na ciemną stronę odwracasz na koniec swojej tury. Robisz to żeby pokazać upływający czas, ponieważ spadochroniarze nie mogą pozostawać zbyt długo na tyłach wroga. Jeśli na koniec następnej Twojej turze na planszy będą leżeli na ciemnej stronie spadochroniarze, których Ty zagrałeś to odrzucasz ich do pudelka - zbyt długo czekali na Twój korpus i musieli się ewakuować
2) Znacznik zdejmujesz podczas fazy logistyki i w momencie, kiedy karta, na której masz znacznik zostanie rozpatrzona. Jeśli ktoś inny Odkryje tę kartę, to Twój zwiad przepada, a znacznik wraca do Ciebie. Oczywiście możesz robić zwiad co turę, jeśli tylko pogoda Ci sprzyja.
3) Tak.
4) Akcje z karty to nadal akcje, więc nie możesz ich zrobić podczas wykonywania innej akcji. Jeśli wyciągniesz kartę recon/resistance podczas ruchu korpusem to najpierw musisz ten ruch zakończyć, a dopiero później wykorzystać akcję.
5) Tutaj nie jestem pewien, ale grałbym tak, że umieszczeni na planszy spadochroniarze działają, w końcu skoczyli zanim zmieniła się pogoda
6) Spadochroniarzy na ciemną stronę odwracasz na koniec swojej tury. Robisz to żeby pokazać upływający czas, ponieważ spadochroniarze nie mogą pozostawać zbyt długo na tyłach wroga. Jeśli na koniec następnej Twojej turze na planszy będą leżeli na ciemnej stronie spadochroniarze, których Ty zagrałeś to odrzucasz ich do pudelka - zbyt długo czekali na Twój korpus i musieli się ewakuować
Ostatnio zmieniony 16 cze 2014, 11:53 przez mat_eyo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)
Z tym, że daleko się w ten sposób nie zajedzie - trzeba pamiętać, że wsparcie lotnicze to odrębna akcja, jedna ze (standardowo) dwóch w turze gracza.mat_eyo pisze:Oczywiście możesz robić zwiad co turę, jeśli tylko pogoda Ci sprzyja.
A dokładniej: NA KOŃCU następnej swojej tury gracz ściąga z mapy ciemne znaczniki desantowanych przez siebie spadochroniarzy.Jeśli w następnej swoje turze na planszy będą leżeli na ciemnej stronie spadochroniarze, których Ty zagrałeś to odrzucasz ich do pudelka - zbyt długo czekali na Twój korpus i musieli się ewakuować
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)
Andy pisze:Z tym, że daleko się w ten sposób nie zajedzie - trzeba pamiętać, że wsparcie lotnicze to odrębna akcja, jedna ze (standardowo) dwóch w turze gracza.mat_eyo pisze:Oczywiście możesz robić zwiad co turę, jeśli tylko pogoda Ci sprzyja.
Tak wiem, że to odrębna akcja. A przykład, że można wykorzystać w następnej turze był czysto hipotetyczny, bo raczej na niewiele by się zdało, no chyba, że sama końcówka i walka o medale. Również hipotetycznie.
Prosiłbym jeszcze autorów o wyjaśnienie pkt 5. czy zasada jest taka jak napisał mat_eyo ?
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)
Jak dla mnie reguła jest jednoznaczna: przy zmianie pogody na złą zdejmujemy znaczniki wsparcia lotniczego. Nic o zdejmowaniu znaczników desantu spadochronowego - te zatem pozostają na mapie. Żadnej z tych dwóch akcji nie można inicjować przy złej pogodzie.
I jest to całkowicie logiczne: zrzut desantu to akcja "jednorazowa", wsparcie i rozpoznanie lotnicze jest rozciągnięte w czasie i trzeba je przerwać po pogorszeniu się warunków.
I jest to całkowicie logiczne: zrzut desantu to akcja "jednorazowa", wsparcie i rozpoznanie lotnicze jest rozciągnięte w czasie i trzeba je przerwać po pogorszeniu się warunków.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)
Zla pogoda powoduje niemoznosc wykonania AKCJI desant spadochronowy. Ale skoro zrzuciles swoich, zanim sie zachmurzylo i rozpadalo, to jak najbardziej mozesz ich uzywac.Lubel pisze: 5. Spadochroniarze - przykład : wymieniam sobie 3 medale na 3 spadochroniarzy. Korpus stoi w mieście A, stawiam 2 spadochrony w mieście C i 1 spadochron w D. Jako druga akcja ruch korpusem: z A do B i ciągnę kartę ze zmianą pogody i już nie mogę użyć spadochroniarzy, ruszając się z B do C ? Czy tak? I jeśli tak to ruszam się i ciągnę kartę z kolejną zmianą pogody na słońce, w 3 ruchu korpusem wchodzę na D (1 spadochron) i już mi się ten liczy ?
Odpowiedzi mat_eyo sa poprawne - 5 pkt. (plus 0,5 pkt za brak pewnosci przy odpowiedzi na pyt. nr 5).
Odpowiedz Andy'ego rowniez jest poprawna - 1pkt.
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)
Ile punktów muszę zgromadzić, żeby dostać małe metalowe samobieżne ciężaróweczki?
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)
Lista nagród w opracowaniu.
Andy - 1pkt (stan konta: 0 pkt)
Andy - 1pkt (stan konta: 0 pkt)
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)
Jeszcze ja, jeszcze ja! Co wygrałem, uścisk dłoni prezesa? mi wystarczy obiecana tabelka do określania wyników w grze solo
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)
Tabelke mamy juz gotowa, tylko nas Magnaci ostatnio cisna. Dobre dusze do korekty poszukiwane.
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
- yanoo
- Posty: 262
- Rejestracja: 09 maja 2011, 18:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)
Czy jeśli uda się zamienić Antwerpen w nową bazę, to chroni samą siebie i sąsiednie miasta przed kontratakiem?
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt: