Eufrat i Tygrys (Reiner Knizia)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- MichalStajszczak
- Posty: 9479
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: Eufrat i Tygrys
Oczywiście w grze Eufrat i Tygrys losowość występuje, ale jest to losowość w znacznej mierze kontrolowana. Po pierwsze wiadomo, ile jest kafelków każdego koloru. Widząc, ile zostało już wyłozone na planszę oraz ile sami mamy i pamiętając, ile wypadło z gry, można ocenić, ile jest u innych graczy i w woreczku. Pamietając, co dany gracz robił w ostatnich kilku ruchach, można też sformułować hipotezę na temat składu jego ręki. Wprawdzie 100 procentowej pewności nigdy nie ma, ale raczej jest mała szansa na to, że w woreczku zostało 7 kafelków czarnych i żadnego w innym kolorze albo, że gracz, dobierający 5 kafelków, wyciągnął wszystkie tego samego koloru.
(Zakładam, że kafelki nie są znaczone )
(Zakładam, że kafelki nie są znaczone )
- Sir-lothar
- Posty: 366
- Rejestracja: 25 cze 2008, 01:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Re: Eufrat i Tygrys
Witam,
Po pierwsze czerwonych kafelków jest więcej, dlatego często zdarza się posiadać 3-4. Jednak równie często zdarza się nie mieć żadnego
Stwierdzenie, że Eufrat i Tygrys jest losowy trochę mnie dziwi. Bo to nie akcje jakie podejmujemy są losowe, ale 2/6 zasobów jakie mamy. Fakt nie mamy na nie wpływu, ale to jeszcze nie powód, aby wrzucać grę do jednego worka z chińczykiem. No dobra przesadzam, ale tak samo można uznać, że Ingenius jest losowy, bo co turę losujemy jeden kafelek. Gra jest tak skonstruowana, że zawsze znajdzie się rada. I tak jak brakuje nam czerwonych, zabudowujemy świątynie(czerwone), aby nikt nie mógł się dostawić do naszego królestwa. A jak nie mamy jakiegoś koloru, ale mamy dużo czerwonych to atak na pozycje, gdzie dany kolor jest. Jeśli nie mamy i tego i tego, to konflikt (na ten kolor) tak aby zabrać od innych graczy to co oni mają mało, opcjonalnie monument w potrzebnym nam kolorze.
Chyba zaczynamy popadać w pewną paranoję z ilością losowości w grach: http://images.boardgamegeek.com/images/pic209646_lg.jpg
Pozdrawiam.
Po pierwsze czerwonych kafelków jest więcej, dlatego często zdarza się posiadać 3-4. Jednak równie często zdarza się nie mieć żadnego
Stwierdzenie, że Eufrat i Tygrys jest losowy trochę mnie dziwi. Bo to nie akcje jakie podejmujemy są losowe, ale 2/6 zasobów jakie mamy. Fakt nie mamy na nie wpływu, ale to jeszcze nie powód, aby wrzucać grę do jednego worka z chińczykiem. No dobra przesadzam, ale tak samo można uznać, że Ingenius jest losowy, bo co turę losujemy jeden kafelek. Gra jest tak skonstruowana, że zawsze znajdzie się rada. I tak jak brakuje nam czerwonych, zabudowujemy świątynie(czerwone), aby nikt nie mógł się dostawić do naszego królestwa. A jak nie mamy jakiegoś koloru, ale mamy dużo czerwonych to atak na pozycje, gdzie dany kolor jest. Jeśli nie mamy i tego i tego, to konflikt (na ten kolor) tak aby zabrać od innych graczy to co oni mają mało, opcjonalnie monument w potrzebnym nam kolorze.
Chyba zaczynamy popadać w pewną paranoję z ilością losowości w grach: http://images.boardgamegeek.com/images/pic209646_lg.jpg
Pozdrawiam.
Re: Eufrat i Tygrys
ingenious jest losowy, opcja wymiany nie posiadając najsłabszego koloru pomaga, ale nie zawsze najsłabszy w danym momencie jest faktycznie najbardziej potrzebnym
dubel może dać w dobrym momencie astronomiczną ilość punktów w kolorze, a czasami przydałoby się właśnie coś przyblokować zgarniając jednak jakieś punkty
i nie piszę że TiE to chińczyk tylko ze nie podoba mi się że mało prawdopodobny rozkład może popsuć sensowny plan
akurat nie chodzi mi o kafle na ręce gracza tylko jego przeciwnika przy konfliktach
dubel może dać w dobrym momencie astronomiczną ilość punktów w kolorze, a czasami przydałoby się właśnie coś przyblokować zgarniając jednak jakieś punkty
i nie piszę że TiE to chińczyk tylko ze nie podoba mi się że mało prawdopodobny rozkład może popsuć sensowny plan
akurat nie chodzi mi o kafle na ręce gracza tylko jego przeciwnika przy konfliktach
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
- MichalStajszczak
- Posty: 9479
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: Eufrat i Tygrys
Musisz bardziej precyzyjnie zdefiniować dwa pojęcia:zephyr pisze:nie podoba mi się że mało prawdopodobny rozkład może popsuć sensowny plan akurat nie chodzi mi o kafle na ręce gracza tylko jego przeciwnika przy konfliktach
1. mało prawdopodobny rozkład
2. sensowny plan
Konkretnie:
Czy za "mało prawdopodobny" uznajesz taki układ kafelków u przeciwnika, na który jest 10%, 1% czy może 0,01% szans?
Jak oceniasz prawdopodobieństwo takiego układu - czy tylko na podstawie liczby kafelków, jakie są w spisie rekwizytów, czy może na podstawie tego, co mozna wywnioskować z dotychczasowego przebiegu gry?
Bo moim zdaniem o sensowności planu można mówić dopiero wtedy, gdy się taką analizę zrobi, a nie zakłada, że skoro są 4 kolory kafelków, to gracz ma w kazdym kolorze jeden lub dwa.
Re: Eufrat i Tygrys
po kolei podchodziły mi kafelki takie że wygrałem parę konfliktów pod rząd
nie podobało mi się bo moje ruchy nie były bardzo sensowne, a zdobyłem dużą przewagę
nie twierdzę że współgracze nie popełnili błędów, ale że gra mi się nie spodobała
nie chce mi się liczyć prawdopodobieństw zapamiętując co zeszło i sumując z tym co leży na stole... (ktoś normalny tak gra nie turniejowo?)
po co skoro mało prawdopodobny układ i tak może się wydarzyć, a nie gram w turnieju o dziesięć sztabek złota tylko dla przyjemności
układy z 4, 5 i 6 takimi samymi kaflami oceniam jako mało prawdopodobne
sensownym planem nazywam plan który zakłada ze ktoś ma max 3 kafelki w kolorze i przy tym założeniu daje duże szanse na zwycięstwo
nie mam zamiaru robić analizy, zwłaszcza że kafle faktycznie można zbierać i samo prawdopodobieństwo wylosowania układu nie jest reprezentatywne
nie podobało mi się bo moje ruchy nie były bardzo sensowne, a zdobyłem dużą przewagę
nie twierdzę że współgracze nie popełnili błędów, ale że gra mi się nie spodobała
nie chce mi się liczyć prawdopodobieństw zapamiętując co zeszło i sumując z tym co leży na stole... (ktoś normalny tak gra nie turniejowo?)
po co skoro mało prawdopodobny układ i tak może się wydarzyć, a nie gram w turnieju o dziesięć sztabek złota tylko dla przyjemności
układy z 4, 5 i 6 takimi samymi kaflami oceniam jako mało prawdopodobne
sensownym planem nazywam plan który zakłada ze ktoś ma max 3 kafelki w kolorze i przy tym założeniu daje duże szanse na zwycięstwo
nie mam zamiaru robić analizy, zwłaszcza że kafle faktycznie można zbierać i samo prawdopodobieństwo wylosowania układu nie jest reprezentatywne
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
- MichalStajszczak
- Posty: 9479
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: Eufrat i Tygrys
Mnie też nie. Podałem to jako teoretyczną mozliwość ograniczenia losowości.zephyr pisze:nie chce mi się liczyć prawdopodobieństw zapamiętując co zeszło i sumując z tym co leży na stole
zephyr pisze:układy z 4, 5 i 6 takimi samymi kaflami oceniam jako mało prawdopodobne
sensownym planem nazywam plan który zakłada ze ktoś ma max 3 kafelki w kolorze i przy tym założeniu daje duże szanse na zwycięstwo
Na początku gry lub po dużym dobieraniu tak. Ale jeżeli ktoś przez kilka kolejnych ruchów nie uzywa kafelków w jednym z kolorów, to sa dwie mozliwości:
- albo ich nie ma
- albo je gromadzi, szykując się do ataku lub odparcia ataku spodziewanego
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Eufrat i Tygrys
Jak ta gra chodzi na 2 osoby ?
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 565 times
- Been thanked: 284 times
Re: Eufrat i Tygrys
Większość narzeka, ale moim zdaniem EiT w wersji 2-osobowej się sprawdza świetnie.
Z moich doświadczeń wynika, że w większym stopniu jestem w stanie przewidzieć ruchy przeciwnika i się do nich przygotować, ale przeciwnik również. Zazwyczaj konfliktów jest mniej (bo na mapie jest luźniej) i monumenty pojawiają się rzadziej (bo straty z utracenia monumentu są większe), ale za to jest większy wyścig o skarby. Gra się inaczej, ale mi się podoba. Przez pewien czas nawet myślałem, że wolę grę w 2 osoby, ale ostatnio się jednak przekonałem, że ta gra rozwija pełnię swych możliwości przy grze w pełnym składzie. Mimo wszystko, polecam.
(btw: na bgg jest dostępna nieoficjalna mapa Nil - stworzona z myślą o rozgrywkach 2-osobowych, kiedyś myślałem o tym, by ją sobie wydrukować, ale jak zorientowałem się, że dobrze mi się gra na planszy oryginalnej, to planów poniechałem)
Z moich doświadczeń wynika, że w większym stopniu jestem w stanie przewidzieć ruchy przeciwnika i się do nich przygotować, ale przeciwnik również. Zazwyczaj konfliktów jest mniej (bo na mapie jest luźniej) i monumenty pojawiają się rzadziej (bo straty z utracenia monumentu są większe), ale za to jest większy wyścig o skarby. Gra się inaczej, ale mi się podoba. Przez pewien czas nawet myślałem, że wolę grę w 2 osoby, ale ostatnio się jednak przekonałem, że ta gra rozwija pełnię swych możliwości przy grze w pełnym składzie. Mimo wszystko, polecam.
(btw: na bgg jest dostępna nieoficjalna mapa Nil - stworzona z myślą o rozgrywkach 2-osobowych, kiedyś myślałem o tym, by ją sobie wydrukować, ale jak zorientowałem się, że dobrze mi się gra na planszy oryginalnej, to planów poniechałem)
Ostatnio zmieniony 14 cze 2010, 23:43 przez Atamán, łącznie zmieniany 1 raz.
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Eufrat i Tygrys
Ja w 2 osoby mam poczucie szachów z mocną kulą śnieżną. Tzn. jak ktoś jest lepszy to widać jego coraz większą przewagę, a w połowie gry można się od razu poddać, bo już jest pozamiatane. W 3 lub 4 osoby tak się nie da, bo jak ktoś ma za dobrze, to inni go przyciskają.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 565 times
- Been thanked: 284 times
Re: Eufrat i Tygrys
Muszę przyznać, że raz (na kilkanaście partii!) zdarzyła mi się taka sytuacja opisana przez Geko. W połowie gry miałem nie tylko znaczną przewagę w już zdobytych punktach (12 do 5 w najsłabszych kolorach), ale byłem okopany świątyniami w gigantycznym królestwie w centrum planszy, ale doprowadziły do tego straszne błędy przeciwnika (grę przerwaliśmy).
W grze 3- lub 4- osobowej nigdy się z czymś takim nie spotkałem, nawet jak grałem z nowicjuszami.
W grze 3- lub 4- osobowej nigdy się z czymś takim nie spotkałem, nawet jak grałem z nowicjuszami.
Re: Eufrat i Tygrys
Eeee... a jaka gra 2-osobowa bez losowości (lub z ograniczoną) to nie szachy, gdzie wygrywa lepszy?Geko pisze:Ja w 2 osoby mam poczucie szachów z mocną kulą śnieżną. Tzn. jak ktoś jest lepszy to widać jego coraz większą przewagę, a w połowie gry można się od razu poddać, bo już jest pozamiatane. W 3 lub 4 osoby tak się nie da, bo jak ktoś ma za dobrze, to inni go przyciskają.
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Eufrat i Tygrys
Wczoraj eufrat i Tygrys przeszedł chrzest bojowy w mojej grupie znajomych... i ....
chyba odkryliśmy buga
Polega on na tym, że każdy (gralismy we czterech)gracz w pierwszej turze wykonuje dwie takie same akcje: dostawia swojego kupca do swiatyni ze skarbem. Po przejściu akcji wszystkich graczy gra się kończy - ponieważ na mapie zostają 2 skarby. Jedynym sposobem, by temu zapobiec, to zakrycie swiatyn ze skarbem (zeby nie mozna bylo dostawic do nich kupca). Sęk w tym, że ten, kto będzie kładł te katastrofy, nie zdobędzie punktów - i bedzie w plecy...
Czy my wogole dobrze gralismy? Jak sobie poradzic z tą sytuacją??
chyba odkryliśmy buga
Polega on na tym, że każdy (gralismy we czterech)gracz w pierwszej turze wykonuje dwie takie same akcje: dostawia swojego kupca do swiatyni ze skarbem. Po przejściu akcji wszystkich graczy gra się kończy - ponieważ na mapie zostają 2 skarby. Jedynym sposobem, by temu zapobiec, to zakrycie swiatyn ze skarbem (zeby nie mozna bylo dostawic do nich kupca). Sęk w tym, że ten, kto będzie kładł te katastrofy, nie zdobędzie punktów - i bedzie w plecy...
Czy my wogole dobrze gralismy? Jak sobie poradzic z tą sytuacją??
http://bitewniakowepogranicza.blogspot.com/
Blog z pogranicza gier bitewnych i reszty rozrywki bez prądu (w tym picia).
Blog z pogranicza gier bitewnych i reszty rozrywki bez prądu (w tym picia).
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Eufrat i Tygrys
Źle graliście
1) Skarb zabiera się tylko jeżeli w królestwie są co najmniej 2 skarby. Czyli trzeba jakieś świątynie połączyć, aby zabrać z nich skarb.
2) Nie można położyć żetonu katastrofy na świątyni ze skarbem (generalnie - na drewnie).
PS: Naprawdę, to jest jedna z najwyżej ocenianych gier świata i wydaje Wam się, że w pierwszej grze odkryliście taki prostacki bug - LOL
1) Skarb zabiera się tylko jeżeli w królestwie są co najmniej 2 skarby. Czyli trzeba jakieś świątynie połączyć, aby zabrać z nich skarb.
2) Nie można położyć żetonu katastrofy na świątyni ze skarbem (generalnie - na drewnie).
PS: Naprawdę, to jest jedna z najwyżej ocenianych gier świata i wydaje Wam się, że w pierwszej grze odkryliście taki prostacki bug - LOL
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Eufrat i Tygrys
Musieliście źle grać, kupiec może zabrać skarb znajdujący się w królestwie w którym przebywa tylko wtedy gdy w tym królestwie są minimum dwa skarby na koniec tury gracza. Fizycznie jest to niemożliwe, żeby w drugiej turze gry nastąpił koniec gry.
edit:
tak jak napisał Nataniel
edit:
tak jak napisał Nataniel
Ostatnio zmieniony 15 gru 2010, 20:25 przez bart8111, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Eufrat i Tygrys
Wielkie dzięki - to zmienia postać rzeczy - i na pewno wydłuży czas trwania rozgrywki.
Nathaniel - właśnie jakość tej gry skusiła mnie do zakupu - ale ma ona dużo zasad od których jest sporo wyjątków - trudno wszystko na początku ogarnąć. Np takie k2 albo dominion mozna zrozumieć w 3 minuty...
Nathaniel - właśnie jakość tej gry skusiła mnie do zakupu - ale ma ona dużo zasad od których jest sporo wyjątków - trudno wszystko na początku ogarnąć. Np takie k2 albo dominion mozna zrozumieć w 3 minuty...
http://bitewniakowepogranicza.blogspot.com/
Blog z pogranicza gier bitewnych i reszty rozrywki bez prądu (w tym picia).
Blog z pogranicza gier bitewnych i reszty rozrywki bez prądu (w tym picia).
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Eufrat i Tygrys
dlaczego "gdy w tym królestwie są minimum dwa skarby na koniec tury gracza"? po prostu w każdym momencie swojej tury, np. w pierwszej akcji połączył królestwa, w drugiej dostawił kupca itp.
i nie ma możliwości, żeby w królestwie było więcej niż 2 skarby.
i nie ma możliwości, żeby w królestwie było więcej niż 2 skarby.
- MichalStajszczak
- Posty: 9479
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: Eufrat i Tygrys
Jest taka możliwość, gdy dostawiany żeton połączy ze sobą trzy obszary, a w każdym z tych obszarów jest jeden skarb (teoretycznie mogłyby zostać połączone nawet cztery)Veridiana pisze:nie ma możliwości, żeby w królestwie było więcej niż 2 skarby
- Markus
- Posty: 2465
- Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 572 times
- Been thanked: 279 times
Re: Eufrat i Tygrys
i jeszcze jedna ważna zasada którą można przeoczyć :
"Podczas odrzucania żetonów z dalszej gry może nastąpić sytuacja wyjątkowa: jeśli konflikt został
wywołany pomiędzy dwoma kapłanami - świątynie ze skarbem lub takie, które znajdują się w
bezpośrednim sąsiedztwie innego przywódcy pozostają na swoich miejscach. Punkty zwycięstwa
należą się jedynie za żetony usunięte z planszy oraz za usuniętego przywódcę - kapłana."
kiedyś graliśmy źle i w sytuacji konfliktu na czerwone następował reset królestwa jednego z graczy
Miłego grania
"Podczas odrzucania żetonów z dalszej gry może nastąpić sytuacja wyjątkowa: jeśli konflikt został
wywołany pomiędzy dwoma kapłanami - świątynie ze skarbem lub takie, które znajdują się w
bezpośrednim sąsiedztwie innego przywódcy pozostają na swoich miejscach. Punkty zwycięstwa
należą się jedynie za żetony usunięte z planszy oraz za usuniętego przywódcę - kapłana."
kiedyś graliśmy źle i w sytuacji konfliktu na czerwone następował reset królestwa jednego z graczy
Miłego grania
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Eufrat i Tygrys
no tak, nie można połączyć 3 królestw, obszary można hmm, a kupiec zabiera wtedy 2 skarby i zostawia jeden?MichalStajszczak pisze:Jest taka możliwość, gdy dostawiany żeton połączy ze sobą trzy obszary, a w każdym z tych obszarów jest jeden skarb (teoretycznie mogłyby zostać połączone nawet cztery)Veridiana pisze:nie ma możliwości, żeby w królestwie było więcej niż 2 skarby
Re: Eufrat i Tygrys
Tak.Veridiana pisze:no tak, nie można połączyć 3 królestw, obszary można hmm, a kupiec zabiera wtedy 2 skarby i zostawia jeden?MichalStajszczak pisze:Jest taka możliwość, gdy dostawiany żeton połączy ze sobą trzy obszary, a w każdym z tych obszarów jest jeden skarb (teoretycznie mogłyby zostać połączone nawet cztery)Veridiana pisze:nie ma możliwości, żeby w królestwie było więcej niż 2 skarby
Re: Eufrat i Tygrys
Markus - w tej grze jest jak widać sporo ważnych zasad, które można przeoczyć... Mimo to mam nadzieję, że Twoje życzenia się spełnią
http://bitewniakowepogranicza.blogspot.com/
Blog z pogranicza gier bitewnych i reszty rozrywki bez prądu (w tym picia).
Blog z pogranicza gier bitewnych i reszty rozrywki bez prądu (w tym picia).
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 565 times
- Been thanked: 284 times
Re: Eufrat i Tygrys
Przeoczyć to łatwo, gdy się czyta za szybko, bo chce się od razu zacząć grać.
A Eufrat i Tygrys ma jedną z lepiej napisanych instrukcji. Chciałbym, żeby wszystkie gry miały tak precyzyjne instrukcje.
A Eufrat i Tygrys ma jedną z lepiej napisanych instrukcji. Chciałbym, żeby wszystkie gry miały tak precyzyjne instrukcje.
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Eufrat i Tygrys
Też tak myślę.Atamán pisze:Przeoczyć to łatwo, gdy się czyta za szybko, bo chce się od razu zacząć grać.
A Eufrat i Tygrys ma jedną z lepiej napisanych instrukcji. Chciałbym, żeby wszystkie gry miały tak precyzyjne instrukcje.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Eufrat i Tygrys
Szykuje się reedycja od FFG http://www.boardgamegeek.com/image/2338 ... -euphrates Na razie brak innych szczegółów.
Czy na dole pudełka "Euro Classic" to jakaś seria? Coś już wyszło?
Czy na dole pudełka "Euro Classic" to jakaś seria? Coś już wyszło?