Strona 7 z 7

Re: Dungeon Fighter / Wojownicy podziemi (A. Buonifino, L. Silva, L. Tucci Sorrentino)

: 03 lis 2022, 22:28
autor: Khag
Wziąłem wszystkie mając nadzieję, że chociaż dwie-trzy gry podejdą jako gry rodzinne z dzieciakami. Ktoś wie może jak poszczególne wersję stoją z poziomem trudności?

Re: Dungeon Fighter / Wojownicy podziemi (A. Buonifino, L. Silva, L. Tucci Sorrentino)

: 03 lis 2022, 23:28
autor: Emil_1
A może ktoś chce xamówić same dodatki (np 3) ? To byśmy wzięli na spółkę a ja bym wziął podstawkę plus jeden dodatek?
Cena wtedy za pudełko 100zł wychodzi.
W Warszawie osobiście

Re: Dungeon Fighter / Wojownicy podziemi (A. Buonifino, L. Silva, L. Tucci Sorrentino)

: 04 lis 2022, 08:38
autor: Grellenort
Jak ta gra sprawdziłaby się w kategorii imprezowej? Nada się, czy to raczej normalna (czyt. dłuższa niż 1h w pełnym składzie i zasobniejsza w zasady) gra z implementacją zabawnych mechanik?

Re: Dungeon Fighter / Wojownicy podziemi (A. Buonifino, L. Silva, L. Tucci Sorrentino)

: 04 lis 2022, 09:38
autor: McNab
Grellenort pisze: 04 lis 2022, 08:38 Jak ta gra sprawdziłaby się w kategorii imprezowej? Nada się, czy to raczej normalna (czyt. dłuższa niż 1h w pełnym składzie i zasobniejsza w zasady) gra z implementacją zabawnych mechanik?
Miałem poprzednią wersję gry podstawowej i o niej napiszę, jestem ciekawy czy poza stroną wizualną są jeszcze jakieś różnice.
W tą grę gra się po to żeby przegrać - coś jak Małe Epickie Podziemia czy bardziej Napad na Doomrock.
Poziom gry jest absurdalny, grałem w to lekko 30 razy i może ze 3 dotarłem do bossa, szans pokonania nie było nawet na trzeźwo, a co dopiero po paru głębszych.
Bronie w większości są bezsensu - co z tego, że zadaje więcej obrażeń, jak trzeba rzucać tyłem z podskoku z zamkniętymi oczami tak żeby kość zanim zatrzyma się na tarczy odbiła się co najmniej raz od powierzchni stołu? A przecież większość potworów ma też dodatkowe utrudnienia do rzutu. Jaka jest szansa, że kość chociaż raz na 10 rzutów zatrzyma się na tarczy?
A co kilka niecelnych rzutów tracimy cenną kolorową kość dającą bonusy klasowe.
Zresztą nawet jeśli bronie ułatwiały by rzuty zamiast je utrudniać trudno je kupić bo w większości musimy "odkupować" kości które straciliśmy przez niecelne rzuty, żeby w ogóle mieć czym rzucić.
To nie jest lekka gra imprezowa, przy lekkim podejściu grając w np 6 osób gra zakończy się na 3-cim potworze, zanim kolejka do nas wróci, a co tu dopiero pokonać bosa który ma kilkadziesiąt HP!
Grałem w to z 7-mio letnim dzieckiem i pomimo że bardzo był bardzo skupiony przed rzutem, gra kończyła się po 2-4 walkach z potworami.
Mam nadzieję, że nowa wersja ma zmniejszony poziom trudności, bo ta gra tylko udaje lekką grę imprezową (i tak jest jeśli chodzi o zasady i "wygibasy" które trzeba robić podczas rzutów), ale poziom rozgrywki może być zniechęcający dla wielu osób. No i to ciągłe szukanie kostek pod stołem, za stołem, pod tapczanem po niecelnych rzutach.

Re: Dungeon Fighter / Wojownicy podziemi (A. Buonifino, L. Silva, L. Tucci Sorrentino)

: 04 lis 2022, 14:07
autor: Leser
McNab pisze: 04 lis 2022, 09:38 Jaka jest szansa, że kość chociaż raz na 10 rzutów zatrzyma się na tarczy?
O Panie! Doświadczenie naprawdę szybko czyni mistrza. Zapraszam na jakiś konwent i chętnie zademonstruję kilka trików =)

Re: Dungeon Fighter / Wojownicy podziemi (A. Buonifino, L. Silva, L. Tucci Sorrentino)

: 04 lis 2022, 15:01
autor: McNab
Leser pisze: 04 lis 2022, 14:07
McNab pisze: 04 lis 2022, 09:38 Jaka jest szansa, że kość chociaż raz na 10 rzutów zatrzyma się na tarczy?
O Panie! Doświadczenie naprawdę szybko czyni mistrza. Zapraszam na jakiś konwent i chętnie zademonstruję kilka trików =)
Wierzę, że tak jest, zresztą każdy z nas widział jakieś magiczne sztuczki na YT.
Może moja "recenzja" zabrzmiała trochę negatywnie - to nie jest zła gra, ba to jest dobra gra.
Ale chciałem uzmysłowić tym, którzy kupią grę, żeby zagrać raz na jakiś czas na imprezie - i - może co jakiś czas nawet wygrać.
Nie, tak to nie działa, trzeba sporo trenować (znaczy grać), jeśli wyjmiesz to raz na miesiąc na imprezę i nawet będziecie się starali grać serio to za mało aby pokonać, nawet dotrzeć do bossa.
Mam w to trochę partii i nawet jak graliśmy, że każdy ma dwa rzuty (czyli można poprawić pierwszy rzut), do bosa dotarliśmy ze 3 razy, o pokonaniu nawet nie było mowy.
Bronie - wolałbym, żeby inaczej działały - zwiększały możliwość przerzutów itp, a nie je utrudniały.
Co z tego, że mogły (te bronie) zadać +5 DMG skoro szansa trafienia w tarcze, po wykonaniu 3 szybkich obrotów wokół własnej osi z zamkniętymi oczami, a następnie rzutu który co najmniej raz musi odbić się od blatu stołu zanim zatrzyma się na planszy, jest znikoma (ta szansa trafienia, uhm). Ba, nawet na zakrapianej imprezie może być to niebezpieczne (pamiętam taką w której na samym początku dwoje ludzi się zapaliło i wiozłem ich na SOR - poparzenia drugiego stopnia kilkunastu % powierzchni ciała, no ale nie graliśmy na szczęście wtedy w Wojowników Podziemi.)
Zanim kupisz grę, możesz zrobić tak - sklej 2 kartki A4 taśmą po długości (lub jakąś planszę podobnej wielkości), zerknij na bgg w celu znalezienia jakiś kart broni czy stworów i spróbuj w taki sposób rzucić kością - ocenisz czy ta gra jest dla Ciebie (i imprezy).

Re: Dungeon Fighter / Wojownicy podziemi (A. Buonifino, L. Silva, L. Tucci Sorrentino)

: 04 lis 2022, 15:50
autor: Leser
McNab pisze: 04 lis 2022, 15:01 Wierzę, że tak jest, zresztą każdy z nas widział jakieś magiczne sztuczki na YT.
Może moja "recenzja" zabrzmiała trochę negatywnie - to nie jest zła gra, ba to jest dobra gra.
W żadnym wypadku nie chciałem deprecjonować wrażeń. To jest gra nawet nie zręcznościowa, a ruchowa i nie każdemu podejdzie, a poziom trudności też będzie bardzo odmiennie odbierany.
Ot po prostu wiem, że się da, bo prezentując grę na konwentach nagle zorientowałem się, że sporo rzutów przychodzi mi ze względną łatwością, a słuchający tłumaczenia zasad gracze reagują głośnym "wow" ;)
Sam dość często korzystam z tej gry na imprezach. Nowym graczom, zwłaszcza na początku partii, pozwalam wykonać dowolną liczbę rzutów testowych. Dopiero kiedy ktoś jest w miarę pewny, mówi "jadę" i rzuca "oficjalnie".
Abstrahując od poziomu trudności, w kategoriach imprezowych Wojownicy mają dwie ważne zalety. Po pierwsze, przed rozpoczęciem nie trzeba tłumaczyć zasad WCALE. Wszystko można zrobić już w trakcie grania. Drugi atut to możliwość gry przy niemal zerowej koncentracji graczy, byle choć jedna osoba z grubsza ogarniała, co się dzieje.

Re: Dungeon Fighter / Wojownicy podziemi (A. Buonifino, L. Silva, L. Tucci Sorrentino)

: 16 lis 2022, 16:48
autor: Khag
Dobra, wysylają już egzemplarze, zatem czekam na pierwsze recenzje 😁

Re: Dungeon Fighter / Wojownicy podziemi (A. Buonifino, L. Silva, L. Tucci Sorrentino)

: 02 gru 2022, 19:02
autor: barni132
Miałem poprzednią edycję i byłem zachwycony. Chce kupić nową i się zastanawiam, brać podstawkę czy od razu dodatki? A jeśli dodatki to które najlepsze? 😁

Re: Dungeon Fighter / Wojownicy podziemi (A. Buonifino, L. Silva, L. Tucci Sorrentino)

: 02 gru 2023, 09:40
autor: adrianopel
Czy ktoś pokusił się może o wymianę podstawki pierwszej edycji na podstawke drugiej? Nie myślę o dodatkach. Patrze tylko na bazę i to co mi się rzuca w oczy to mniej elementów w nowszej wersji (mniej kart potworów, bohaterów, ekwipunku, brak wieży). Generalnie czy poza większą dostępnością dodatków podstawka drugiej edycji jest lepsza od pierwszej? Gdybym nie planował kupować dodatków w przyszłości to jakie są argumenty na wymianę pierwszej edycji na drugą? Dzięki za pomoc

Re: Dungeon Fighter / Wojownicy podziemi (A. Buonifino, L. Silva, L. Tucci Sorrentino)

: 04 gru 2023, 13:37
autor: Leser
adrianopel pisze: 02 gru 2023, 09:40 Czy ktoś pokusił się może o wymianę podstawki pierwszej edycji na podstawke drugiej? Nie myślę o dodatkach. Patrze tylko na bazę i to co mi się rzuca w oczy to mniej elementów w nowszej wersji (mniej kart potworów, bohaterów, ekwipunku, brak wieży). Generalnie czy poza większą dostępnością dodatków podstawka drugiej edycji jest lepsza od pierwszej? Gdybym nie planował kupować dodatków w przyszłości to jakie są argumenty na wymianę pierwszej edycji na drugą? Dzięki za pomoc
Wersja jest moim zdaniem ładniejsza i zasady zostały trochę doszlifowane. Komponenty też zostały zracjonalizowane przez co brak wieży (osobiście ją lubiłem, ale obiektywnie to za wiele ona nie wnosiła).

Natomiast zasadniczo to jest ta sama gra. Zatem jeżeli nie potrzebujesz odświeżenia swojego zgranego egzemplarza ani zakupu dodatków, to twardych argumentów do wymiany brak.

Re: Dungeon Fighter / Wojownicy podziemi (A. Buonifino, L. Silva, L. Tucci Sorrentino)

: 04 gru 2023, 22:28
autor: adrianopel
Leser pisze: 04 gru 2023, 13:37 Wersja jest moim zdaniem ładniejsza i zasady zostały trochę doszlifowane. Komponenty też zostały zracjonalizowane przez co brak wieży (osobiście ją lubiłem, ale obiektywnie to za wiele ona nie wnosiła).

Natomiast zasadniczo to jest ta sama gra. Zatem jeżeli nie potrzebujesz odświeżenia swojego zgranego egzemplarza ani zakupu dodatków, to twardych argumentów do wymiany brak.
Dziekuje. A czy sposób generowania mapy jest Twoim zdaniem lepszy niż w starszej edycji? W starej były planszetki z gotowymi układami pomieszczeń a w nowej widzę jakby karty do tego celu. Zastanawiam się czy te karty w nowej edycji mają jakieś minusy?

Re: Dungeon Fighter / Wojownicy podziemi (A. Buonifino, L. Silva, L. Tucci Sorrentino)

: 04 gru 2023, 22:35
autor: Leser
adrianopel pisze: 04 gru 2023, 22:28
Dziekuje. A czy sposób generowania mapy jest Twoim zdaniem lepszy niż w starszej edycji? W starej były planszetki z gotowymi układami pomieszczeń a w nowej widzę jakby karty do tego celu. Zastanawiam się czy te karty w nowej edycji mają jakieś minusy?
Aspekt mapy został wywalony z rozgrywki. Karty mechanicznie mają raczej same plusy: większa różnorodność, mniej zajętego miejsca na stole. Natomiast klimatycznie chyba delikatnie na minus.

Re: Dungeon Fighter / Wojownicy podziemi (A. Buonifino, L. Silva, L. Tucci Sorrentino)

: 05 gru 2023, 00:24
autor: Tringa
Gra z dodatkami zajmuje bardzo dużo miejsca. Zastanawiałam się nad przerzuceniem wszystkiego do skrzynii, ale... no właśnie. Brak sensownego insertu w internetach, a za cienka w uszach jestem, aby samej coś zaprojektować. Wiem, że nie będzie BB z KS (https://www.kickstarter.com/projects/ho ... on-fighter).

Chyba, że jakimś cudem Lucrum wyrwie kilka pudełek CollectorBoxa? Nawet po ang. :D

Re: Dungeon Fighter / Wojownicy podziemi (A. Buonifino, L. Silva, L. Tucci Sorrentino)

: 05 gru 2023, 11:24
autor: Leser
Tringa pisze: 05 gru 2023, 00:24 Chyba, że jakimś cudem Lucrum wyrwie kilka pudełek CollectorBoxa? Nawet po ang. :D
Chcieliśmy je ogarnąć od samego początku, ale były z tym jakieś problemy, których chyba pokonać się nie da. Niemniej dzięki za przypomnienie o temacie, a nuż coś się po czasie jednak uda załatwić.

Re: Dungeon Fighter / Wojownicy podziemi (A. Buonifino, L. Silva, L. Tucci Sorrentino)

: 05 gru 2023, 15:56
autor: Khag
Ja też chcę, i ja, i ja 😉

Re: Dungeon Fighter / Wojownicy podziemi (A. Buonifino, L. Silva, L. Tucci Sorrentino)

: 23 maja 2025, 10:26
autor: wrojka
Gra na którą trochę się czaiłem, ale Lucrum wrzuciło fajną promkę (wypasione komponenty za 170 + samodzielny dodatek za 80).
https://sklep.lucrumgames.pl/produkt/wo ... mponentow/

Złapałem dodatek wodny i dobrałem osobno podstawkę w AlePlanszówach za 120.