To ja tez poproszę. Niby gram, ale mam wrażenie, że interpretuje niektóre reguły nie do końca właściwie. Innymi słowy odczuwam pod skórą lekki dyskomfort podczas gry :c(
Re: Bright Future
: 10 paź 2015, 02:43
autor: maciejo
Duma,Rebel Times ,koszulki , Bunkier ale dlaczego z uporem maniaka omijacie problem instytucji czy nie zauważyliście do tej pory , że ludziom się nie chce grać a jak już grają to nie wiedzą czy dobrze.
Zróbcie coś
Wsparłem Was,grę mam i tylko ją macam bo pograć nie ma szans.
Szkoda
Re: Bright Future
: 15 paź 2015, 19:30
autor: OgryGames
Maciejo, nie chcemy nikogo zostawić z pudełkiem żeby nie mógł pograć (chociaż sama zawartość jest już niezła )
Działamy w temacie i powstaje film, który powinien wyjaśnić wątpliwości i przeprowadzić Was przez zasady w sposób - mamy nadzieję - przejrzysty. dajcie nam troszkę czasu.
Gambit również na tym forum obiecał nam wszystkim fajny kawałek gameplaya - znając jego możliwości spodziewamy się najlepszego
Jest więc na co czekać. Dołożymy starań żeby nie zawieść Waszych oczekiwań.
PS. I tak, jesteśmy bardzo dumni, że chłopaki znikąd takie jak my podołały produkcji już drugiej gry w tym roku
Re: Bright Future
: 16 paź 2015, 09:29
autor: maciejo
OgryGames pisze:Maciejo, nie chcemy nikogo zostawić z pudełkiem żeby nie mógł pograć (chociaż sama zawartość jest już niezła )
Działamy w temacie i powstaje film, który powinien wyjaśnić wątpliwości i przeprowadzić Was przez zasady w sposób - mamy nadzieję - przejrzysty. dajcie nam troszkę czasu.
Gambit również na tym forum obiecał nam wszystkim fajny kawałek gameplaya - znając jego możliwości spodziewamy się najlepszego
Jest więc na co czekać. Dołożymy starań żeby nie zawieść Waszych oczekiwań.
PS. I tak, jesteśmy bardzo dumni, że chłopaki znikąd takie jak my podołały produkcji już drugiej gry w tym roku
Brzmi to sensownie
Re: Bright Future
: 20 paź 2015, 11:05
autor: OgryGames
W oczekiwaniu na materiały od nas możecie zapoznać się z recenzją Bright Future zamieszczoną w serwisie Board Time
Kto nie zdążył albo się mocno zastanawiał nad zakupem na święta może zajrzeć do Rebela.
Mega promocja styczniowa, w której także Bright Future za 99,95zł
Prośba o pomoc: czy jakiś łaskawiec mógłby sprawdzić czy kart oznaczonych mapa jest 15 czy 16 jak na liście komponentów?
Jestem pierwszym właścicielem gry i grałem tylko w domu, więc ciężko mi sobie wyobrazić sytuację w której po prostu mógłbym zgubić tak kolorową kartę.
Re: Bright Future
: 02 lip 2017, 21:48
autor: maciejo
muker pisze:Prośba o pomoc: czy jakiś łaskawiec mógłby sprawdzić czy kart oznaczonych mapa jest 15 czy 16 jak na liście komponentów?
Jestem pierwszym właścicielem gry i grałem tylko w domu, więc ciężko mi sobie wyobrazić sytuację w której po prostu mógłbym zgubić tak kolorową kartę.
16
Re: Bright Future
: 23 paź 2017, 22:02
autor: pegzi
Zapraszamy do naszej recenzji tej świetnej gry (ups spoiler):
Wykopuję. Dałem szansę po raz drugi po 4-5 latach i niestety takie samo wrażenie. Niesatysfakcjonujące walki a emocji mniej niż przy wyborze kasy w Lidlu.
A naprawdę podszedłem z wiarą i entuzjazmem i regułami w małym palcu.
Mimo świetnych grafik, komponentów i tematu - nope
Re: Bright Future
: 06 wrz 2020, 21:11
autor: amandor
imssah pisze: ↑06 wrz 2020, 19:03
A naprawdę podszedłem z wiarą i entuzjazmem i regułami w małym palcu.
Mnie przed powrotem niestety za każdym razem powstrzymują zasady ;/ a chętnie bym wrócił bo ja akurat zapamiętałem ją, jako całkiem klimatyczną grę z całkiem przyzwoitą mechaniką.
Re: Bright Future
: 06 wrz 2020, 22:54
autor: louiscyphre
Najnowsza instrukcja jest OK, dużo lepsza niż pierwsza wersja. Dalej lubię tę grę i chętnie do niej wracam.
Re: Bright Future (Radomir "Gadina" Mirchev)
: 02 mar 2021, 19:40
autor: McNab
Kolejna gra czekająca długo na swoja kolej zaliczona. Ma trzy tryby rozgrywki, zacznę od IMO najsłabszego.
W wariancie "Arena" biorą udział tylko karty sprzętu, czyli broń i pancerze. Losujemy po 6 kart, mamy po 20 HP i wygramy jeśli wyzerujemy przeciwnika. Co turę mamy 3 akcje (za odrzucenie 2 kart dostajemy czwartą akcje), możemy za jedna akcje zagrać kartę, jeśli to karta broni to za akcję możemy ja aktywować (zaatakować), lub płacąc jedna akcję dobrać kartę na rękę.
W tej rozgrywce brakuje kary dla pierwszego gracza, który mógłby np. wykonać tylko jedną akcje. Najczęściej dochodzi do takiej sytuacji, że rozpoczynający odrzuca 2 karty z reki (czyli ma 4 akcje), zagrywa 2 karty broni (2 akcje) i aktywuje-atakuje obie karty (ostatnie dwie akcje). Broń w wariancie gry PvP ma dodatkowe bonusy do siły ataku i zanim drugi gracz zacznie swoja pierwszą turę zostaje najczęściej z połową punktów życia.
Może zagrać w turze przeciwnika kartę pancerza, ale po pierwsze traci za to jedna z przyszłych trzech swoich akcji, a pod drugie, najlepszy pancerz ma ochronę "3", a dwa ataki z bonusami PvP "wejdą" za najmniej 10.
Ten wariant gry rzadko trwa 3 rundy, czyli mniej niż 3 minuty, łącznie z tasowanie kart.
Ciężko znaleźć zastosowanie dla tego wariantu, który można rozegrać w czasie pomiędzy odkorkowaniem napoju który piją stalkerzy, a rozlaniem go do kieliszków.
Kolejny wariant to "Tunel władzy", również nie przypadł mi do gustu. To rywalizacja pomiędzy stalkerami na abstrakcyjnej planszy w celu zdobycia kodu do drzwi bunkru. Mocno nieprzewidywalny jest czas rozgrywki tego wariantu, jeśli gracze często podkładają sobie "świnie" (zasadzki) to może ciągnąć się bez końca ( troszkę przesadzam).
Według mnie creme de la creme jest wariant "Podziemna gorączka", parafrazując klasyka "o taky wariant walczyłem".
Wprawdzie instrukcja przewiduje, możliwość walki między graczami, ale jego sens jest porównywalny do tego jaki miała by w "Pandemii". Zresztą cel podobny- znaleźć kod i zniszczyć wirus.
Tryb ten ma cztery stopnie trudności, grałem na pierwszych dwóch i jest trudno. Łącznie rozegrałem ponad 20 partii, wygrałem 3-4 razy.
Dokładniej przez pierwszych prawie 10 partii ani razu, dopóki nie odkryłem małego life hack-a: w fazie tunelu priorytetem jest nie wybór kart ze względu na korzyści (napisane w górnej części karty), ale na sposób rozprzestrzeniania się wirusa, aby ograniczyć jego kod do 1 maksymalnie dwóch pol. Dosyć późno też spostrzegłem (w instrukcji o ile pamiętam nie ma o tym słowa), że można poruszać się pomiędzy wejściami do mapy 1-4 (są narysowane małe tunele).
Drugim istotnym szczegółem jest posiadanie (niestety drogich) najemników, którzy pomogą kontrolować rozprzestrzenianie się epidemii.
Zalety:
-stalkerowski klimat - mutasy, tunele, najemnicy, handel grzybami, szczurami i oczywiście bronią
-dla tych co nie lubią kostek- walka jest nie losowa (poza doborem karty przeciwnika)
-dosyć krótka (wariant "Podziemna gorączka", pierwsza rozgrywka z instrukcją do 1 godziny, po nabraniu wprawy mieściłem się w ok. 30 min
-dla każdego gracza karta pomocy ("Podziemna gorączka") do pozostałych dwóch wariantów po jednym skrócie zasad
-duże karty z mrocznymi klimatami postapo (karty w rozmiarze tarota)
-po 6 kart bohaterów z różnymi zdolnościami dla ludzi i mutantów
-handel pomiędzy lokacjami
-można grać solo wieloma postaciami (tylko "Podziemna gorączka")
Wady:
-bardzo duża losowość (poza walką): dobranie karty tunelu, losowy sprzęt startowy, losowe karty sprzętu na rynku, losowy dociąg kart mapy (chcąc usuwać kody epidemii, poza zdolnością najemników, musimy znaleźć kartę mapy z mikrobiologami, jeśli wylosujemy je w dalszej części gry najczęściej nie zatrzymamy już choroby), losowy dociąg anomalii (czasem karta tunelu może odkryć lokacje), losowy dociąg kart posterunków (irytujące jeśli zdolność bohatera pozwala za darmo zatrudniać najemników naszej rasy, a losujemy człowiekiem kary mutasów, a mutasem karty ludzi), losowa możliwość (dobranie odpowiedniej karty tunelu) na odnowienie lokacjii mikrobiologów (po każdej wizycie karta mikrobiologa jest odrzucana)
-tragiczna pierwsza wersja (pudełkowa) instrukcji, od gry dwukrotnie się odbiłem, zaskoczyłem dopiero jak wydrukowałem sobie instrukcje 2.0 (jest po polsku) i obejrzałem filmy na YT (po polsku i po angielsku)
-ikonografia! w grze naliczyłem 40 ikonek, karta pomocy rozwiązuje ten problem, ale pierwsze rozgrywki to nauka
-część bohaterów jest bardzo słabo grywalna, ich zdolności mogą przydać się rzadko lub w niektórych przypadkach wcale (łowczyni szczurów, paser,złodziej,chłopczyk) inni są kluczem do zwycięstwa (pożeracz,książę,kret, nocny kowboj)
-nierównomierny poziom trudności w zależności od liczby graczy (dużo łatwiej jest na 3-4 niż na 1-2 bohaterów)
Ciekawostka: Jedna partię udało mi się wygrać w 30s - na miejscach kodów wylosowałem 4 jedynki, pierwszą postacią poszedłem do posterunku, zatrudniłem najemnika ze zdolnością "zniszczenie" (niszczy wszystkie kody jednego typu, jeśli masz taki kod na ręce), poszedłem do drugiej lokalizacji na mapie - "anomalie", pokonałem ją, w nagrodę wylosowałem kod (z liczbą "1") i aktywowałem zdolność najemnika (czyli zniszczy wszystkie kody z numerem "1"). Zwycięstwo! W 30 sekund...
Pomimo tylu wad gra mi się podobała (wariant "Podziemna gorączka), oceniam ją w skali BGG na mocne 7. Jeśli lubisz postapo, dodaj 0,5, jeśli grasz SOLO dodaj 0,5, jeśli czytałeś "Metro" (2033 i dalsze) dodaj 0,5 pkt.
Re: Bright Future
: 01 lip 2021, 01:20
autor: lemon_curry
imssah pisze: ↑06 wrz 2020, 19:03
Wykopuję. Dałem szansę po raz drugi po 4-5 latach i niestety takie samo wrażenie. Niesatysfakcjonujące walki a emocji mniej niż przy wyborze kasy w Lidlu.
A naprawdę podszedłem z wiarą i entuzjazmem i regułami w małym palcu.
Mimo świetnych grafik, komponentów i tematu - nope
imssah pisze: ↑06 wrz 2020, 19:03
Wykopuję. Dałem szansę po raz drugi po 4-5 latach i niestety takie samo wrażenie. Niesatysfakcjonujące walki a emocji mniej niż przy wyborze kasy w Lidlu.
A naprawdę podszedłem z wiarą i entuzjazmem i regułami w małym palcu.
Mimo świetnych grafik, komponentów i tematu - nope
czy jakaś inna gra ją u Ciebie zastąpiła?
Wciąż szukam
Re: Bright Future (Radomir "Gadina" Mirchev)
: 29 mar 2022, 17:59
autor: piotras1991j
Witajcie. Mam pytanie. Kupiłem grę z drugiej ręki. Na 6 kartach sprzętu brak jest rewersu (biała kartka) na pozostałych 42 kartach jest piękna radziecka grafika na rewersie. Czy to jest błąd wydruku, czy tak ma być? Wygląda mi to na to pierwsze. I teraz pytanie czy jeżeli jest to błąd wydruku to czy bardzo psuje rozgrywkę ten błąd czy nie? Poniżej zdjęcie jak to wygląda.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Re: Bright Future (Radomir "Gadina" Mirchev)
: 29 mar 2022, 19:11
autor: McNab
Spoiler:
piotras1991j pisze: ↑29 mar 2022, 17:59
Witajcie. Mam pytanie. Kupiłem grę z drugiej ręki. Na 6 kartach sprzętu brak jest rewersu (biała kartka) na pozostałych 42 kartach jest piękna radziecka grafika na rewersie. Czy to jest błąd wydruku, czy tak ma być? Wygląda mi to na to pierwsze. I teraz pytanie czy jeżeli jest to błąd wydruku to czy bardzo psuje rozgrywkę ten błąd czy nie? Poniżej zdjęcie jak to wygląda.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Powinno być 24 karty sprzętu dla ludzi i 24 dla mutantów. Jeśli część z nich jest niewydrukowana i te białe karty wliczają się do tych łącznie 48 kart sprzętu to według mnie to nie tyle psuje rozgrywkę co ja uniemożliwia.
Re: Bright Future (Radomir "Gadina" Mirchev)
: 29 mar 2022, 20:52
autor: piotras1991j
Chodzi tylko o sam tył karty. Przód czyli to co karta sprzętu przedstawia jest widoczny. Tylko ten rewers jest całkowicie biały
Re: Bright Future (Radomir "Gadina" Mirchev)
: 29 mar 2022, 21:47
autor: McNab
piotras1991j pisze: ↑29 mar 2022, 20:52
Chodzi tylko o sam tył karty. Przód czyli to co karta sprzętu przedstawia jest widoczny. Tylko ten rewers jest całkowicie biały
To błąd w druku, ale da się grać po włożeniu w nieprzeźroczyste koszulki.